Tako rzecze rzecznik Play

Do PLAY drożej czyli jak W3 zarabia na asymetrii stawek.

MTR – bardzo skomplikowany temat zarezerwowany tylko wyłącznie dla wyjadaczy, z którym nieświadomie ma kontakt każdy klient podczas rozmowy przez telefon komórkowy. „Po co Pani chce przenieść numer do PLAY, wszyscy będą mieć do Pani drożej, dużo drożej!!!” – to naczelny argument konsultantów naszej szanownej konkurencji. Tymczasem MTR ciągle spadają…

Wczoraj przeczytałem bardzo dobry tekst na temat asymetrii MTR do PLAY w magazynie Mobile Internet. Autor Maciek Bębenek pozwolił mi opublikować tabelę z tekstu, która pokazuje zmiany w marży jaką powiększa W3 nie obniżając stawek proporcjonalnie do zmian MTR.

Bardzo polecam lekturę tekstu w najnowszym numerze MI. Autor szacuje, że ceny mogłyby spokojnie spaść o 25% no ale po co? Z uwagi na objętość tekstu jak mniemam autor nie opisał pomijanego milczeniem przez zasiedziałych operatorów tematu gigantycznych FTRów, z których przez wiele lat korzystali Pamiętacie jak drogo dzwoniło się ze stacjonarne? Nie wspomniano również o naszej inicjatywie MTR za 0 groszy.

Link do strony magazynu:

http://www.mobile-internet.pl/

Komentarze

  1. madhunt3r pisze:

    Marcinie napisałem Ci 2 kolejne maila, odnośnie tego przerywania połączeń na Plusie. (głucha cisza) jednak nadal dobrze ma się ten problem, możliwe że to coś w mojej okolicy, jakis nadajnik może walnięty, między handoverami, może tak się dzieję. Nie jestem w stanie teraz powiedzieć, czy w innych miejscach to też występuję, bo to wszystko losowo się dzieje, raz da się przeprowadzić rozmowę bez problemu, a raz po kilku sekundach przerywa i cisza…. Raportuj

    • Krystian pisze:

      Jak chodzi o przekaźniki Plusa to chyba nie sprawa dla Pana Marcina tylko do Plusa a jeżeli masz problem z jakością Play na macierzystych nadajnikach to chyba to działu technicznego a nie do rzecznika prasowego :p A dział techniczny Ci powie, że wszystko jest dobrze tak jak niby u mnie z zasięgiem 3G w Trójmieście mimo, że telefon mi pokazuje zupełnie coś innego niż twierdzi BOK :p Raportuj

  2. kruczek pisze:

    Z tego co słyszałem, to konsultanci np. Ery mówią nie tylko o drogich połączeniach do PLAY jako argumencie na zatrzymanie klienta, ale wspominają że Play wprowadza ludzi w błąd, bo np. nieograniczone rozmowy w ramach LongPlay działają tylko i wyłącznie w obrębie nadajników własnych Play, a już na roamingu w Plusie nie można dzwonić w ramach LongPlay nieograniczone rozmowy. Także nie dziwi mnie fakt, ze W3 strzela sobie z paniki w stopę, wyłączając połączenia do Play i innych sieci ( oprócz W3) z minut wliczanych w abonament. Raportuj

    • madhunt3r pisze:

      Przecież chyba nie ma znaczenia czy jesteś w zasięgu Playa czy Plusa, to i tak nieograniczone rozmowy działają. Ach ta zawzięta w3.. Raportuj

    • t_d pisze:

      Nieograniczone rozmowy vel stan darmowy dziala ZAROWNO na nadajnikach wlasnych Play, jak i na roamingu krajowym. Raportuj

      • madhunt3r pisze:

        A wliczone minuty i sms w abo? Raportuj

        • t_d pisze:

          Tylko KIEDYS nie dzialaly videopolaczaenia w RAMACH PROMOCJI /bezplatne videorozmowy czy jakos tak/ na nadajnikach PLUSa. Wszystko inne dziala TAK SAMO.

          Jedynym wyjatkiem od tej reguly, sa pakiety PLAY ONLINE w TELEFONIE /aczkolwiek w ofercie sa tez pakiety internetowe dzialajace na zasiegu wlasnym i roamingowym, tyle ze sa one po prostu DROZSZE/ Raportuj

  3. Igi pisze:

    Czy to ma oznaczać, że marża do playa jest większa, niż cała opłata za połączenie do B3?? Raportuj

  4. Macius pisze:

    A ludzie wierzą i zamiast iść do play, żeby mieć taniej to zostają LOL
    A jak ktoś ma za drogo to też niech przejdzie do play i dzwoni za darmo. Banalnie proste ;) bo najwięcej dający jest Play Raportuj

  5. jahu pisze:

    Boją się play po prostu. Mimo iż mają duże wpływy i dużo więcej klientów próbują na siłę zatrzymać klientów nie lepszą ofertą tylko straszeniem. A powinni dostosowywać ofertę tak jak to robi play. Raportuj

  6. andekpl pisze:

    Efekt jest niestety taki, że to jest minus waszej sieci. Bez wnikania w przyczyny skutej jest taki, że mając numer w play naraża się znajomych na dodatkowe koszta. Ja osobiście unikam dzwonienia do playowców jak ognia ;) Raportuj

    • raf pisze:

      będąc w Play nie interesuje mnie na jaki nr dzwonię , wszędzie mam tanio , to jest ta różnica Raportuj

    • PanKosiek pisze:

      I do tego oferta jest prosta jak konstrukcja cepa! A mnie nie interesuje czy ktos jest w Orange, czy Erze, czy Plusie. Wybrali świadomie więc niech się teraz martwią. Ważne, że ja mam tanio. ;) Raportuj

    • Ania pisze:

      Myślisz, że unikasz, a sądzisz, że każdy numer zaczynający sie od 511… czy 600… nie należy do Play? Przeniesienie numeru jest całkowicie bezpłatne i trwa nawet 1 dzień roboczy. Prócz tego za przeniesienie numeru do Play dostaje się zniżkę 50% na abonament, osobiście przeniosłam już 2 numery. Nie bądź zdziwiony gdy dzwoniąc pod 880… lub 669… zapłacisz 79gr za minute.
      Raportuj

    • gość pisze:

      kup sobie fresza za 5zł doładuj za 5 i aktywuj nieograniczone rozmowy za 10zł jak ci za dużo za 5zł aktywój pakiet 100min do playa i na stacjonarne przestaniesz się bać Raportuj

  7. droższe rozmowy nie są jedynym argumentem konkurencji, podkreślają także zły poziom obsługi klienta Raportuj

    • jahu pisze:

      A jakości sieci nie podkreślają ?? Raportuj

      • Play 2faces pisze:

        Owszem, szczególnie Ci z Plusa.Raportuj

        • mPablo pisze:

          Wiedzą co mówią, tzn. wiedzą ilu abonentów Play wisi "na sztywno" na ich infrastrukturze. No właśnie, ile? Raportuj

        • jahu pisze:

          Abonenci plusa mają najmniej do stracenia przechodząc do play. Bo jeśli chodzi o zasięg to ta sama sieć poza tym zawsze gdy jest dziura zasięgowa plusa można sprawdzić czy nie ma zasięgu play a w kilku przypadkach rzeczywiście zasięg play był a plusa nie. Jedyne co odczują to jak będą chcieli coś załatwić w BOK Play-a. Raportuj

    • Tonic pisze:

      i moją zdecydowanie rację
      obsługa klienta w Play jest tragiczna
      konsultanci to nieautomatyczne biuro przyjmowania skarg i zażaleń
      a tajemniczy dział specjalistów i expertów to fiasko
      Play to dramat posprzedażowy
      a złapanie klienta to nie wszystko Raportuj

  8. PLAY pisze:

    Niestety taka jest prawda klienci W3 boją się zmian myśląc że co za mniejsze pieniądze to jest gorsze. A tak nie jest… Raportuj

    • Mix pisze:

      edukować, edukować!
      Gdy przenosiłem się z Plusa do PLAY patrzyli na mnie jak na dziwaka – "co ty robisz, w play jest mizerna jakość, obsługa do d… i oferta niespecjalna". Nie minęło 6 miesięcy mojej edukacyjnego krucjaty i cała ekipa z Plusa (około 45 osób wraz z rodziną) znalazła się w PLAY. Dalszy komentarz jest chyba zbędny. Raportuj

      • Helmut Hazelnut pisze:

        Mnie się nie chciało edukować i nie widzę sensu tego robić. Po co, niech każdy sam pomyśli i wybierze? Jaki mam interes w namawianiu innych, gdy ani ja im nie płacę rachunków za telefon, ani oni nie płacą moich rachunków. Jeżeli widzę, że operator robi mnie w jajo, to myślę, jak nie dać się robić w jajo i jak najwięcej zyskać. Bussines is bussines – lojalnością mogę się podetrzeć a idę, tam, gdzie lepsza oferta.
        Rodzinie powiedziałem tylko, że szykuję się do zmiany operatora i w związku z tym kontakt telefoniczny ze mną może być droższy Ponieważ w Simplusie miałem za duże koszty utrzymania karty, a nawet, gdybym więcej rozmawiał, to miałem za wysoką stawkę poza sieć, rozważałem Mobilkinga. 2-3 miesiące później pojawił się Fresh, wstrzymałem się na kolejne 3 miesiące, by operator naprawił ewentualne błędy, które niemal zawsze pojawiają się przy zupełnie nowej ofercie.
        Rodzinie od czasu do czasu wysyłałem informacje o ciekawych promocjach i w 1/2 roku sami się przenieśli, bez zbędnego gadania. Żaden z kolegów nie posługiwał się argumentem, że do Play jest drożej, sami zaczęli się interesować ofertą. Może nie mam dużo kontaktów w książce tel., ale około 1/4 to Play.
        Nawet rodzina stwierdziła, że pod względem oferty nie ma nic lepszego i od Play Fresh i każdy znajdzie coś dla siebie. Gorzej już z BOK, jakością internetu i SMSami premium (raz dochodzą a raz nie, kasę żre, a BOK rżnie głupa). Raportuj

      • adam664 pisze:

        ewangeliści play, do boju! Raportuj

  9. kill649 pisze:

    Ja się nie przejmuje tym czy ktoś ma drożej do mnie. Jak chce tanio lub za darmo niech kupi starter za 5 zł. Chociaż ja nie muszę się przejmować czy już wygadałem abo, kto w jakiej sieci jest by nie mieć większych kosztów. Prawda jest taka, że W3 robi swoich klientów jak chce i zarabia jak tylko może. Raportuj

  10. wacek pisze:

    Zły poziom obsługi klienta powtarzają przede wszystkim klienci Play, którzy mają wrażenie, że w BOK Play pracują mocno niedouczeni ludzie, a być może nie poinformowani o nowych modelach teli i ofertach:) Raportuj

    • Play 2faces pisze:

      Już dzie niedługo gościem bloga bedzie Szef BOK, więc będzie bardzo goraco.Raportuj

    • mPablo pisze:

      Może to zabrzmi nieco seksistowsko, może to zwykły zbieg okoliczności, ale najbardziej podnosiły mi ciśnienie odpowiedzi pracownic (pań) BOK. Ostatnio na dwa zgłoszenia odpowiadali pracownicy (panowie) i o dziwo wszystko było konkretnie, na temat, bez kręcenia i spychania nogą na bok. No chyba, że dostałem etykietę "trudnego klienta" i na zgłoszenia odpowiadali jacyć supervisorzy w rodzaju Play4you ;-) Raportuj

  11. Piotr Boruta pisze:

    a po co mają obniżać stawki ? kryzys jest. klient zapłaci. a udziałowcy będą mieli więcej $ do podziału Raportuj

  12. Ben pisze:

    Czyli o przeszło 50% większą marżę mają obecnie na połączeniach do Play… Raportuj

  13. Mix pisze:

    Ciekawi mnie jednak rzecz. Mianowicie z jakiej czapy w zamieszczonej tabelce VAT wynosi 18% a nie 22%? Raportuj

  14. Ben pisze:

    …niż do pozostałej trójki (W3). Raportuj

  15. rafal pisze:

    to największy problem w PLAY, bo znajomi nie chcą dzwonić na numery w Play… :( boją się jak ognia 3x droższych stawek do play Raportuj

  16. Rad pisze:

    Marcienie wyjasnij te 18%… ja o takiej stawce VAT nigdy wczesciej nie slyszalem Raportuj

  17. POWINNA pojawić się zakładka na której można sprawdzić czy dany numer jest w sieci PLAY Raportuj

  18. Grześ pisze:

    http://www.wjakiejsieci.pl – już jest taka strona Raportuj

  19. Qper pisze:

    można jeszcze sprawdzić na stronie ery
    http://is.eranet.pl/updir/era.cgi?msisdn= Raportuj

  20. PLAY pisze:

    Tylko że przez te stawki straciłem sporo moich znajomych z W3, już nie dzwonią do mnie, ale też nie rozumieją że można mieć taniej, w tym przypadku ja tak mam. Raportuj

  21. mPablo pisze:

    Liczyłem na szybko, ale wyszło mi, że jeśli W3 chciałoby mieć taką samą procentową marżę na połączeniach do Play jak na połączeniach między sobą, to obecnie minuta z W3 do Play nie powinna być droższa niż 62 grosze.

    I tylko ciągle fascynuje mnie mBankowe 19 groszy za minutę do WSZYSTKICH. Raportuj

    • Graba pisze:

      W w3 powinni marże zrobić taką jak w play około 0,09zł. Wtedy stawka z w3 do play by wynosiła 52grosze Raportuj

      • mPablo pisze:

        Marże określa się raczej procentowo a nie kwotowo, ale W3 mogłaby w ramach "gestu" wobec swoich klientów zastosować określenie kwotowe. Raportuj

        • Graba pisze:

          Jakby wszyscy zawsze określali marże kwotowo to ceny byśmy mieli z kosmosu!! Przykład:
          ON na stacji paliw teraz kosztuje 4,30 i marża na nim to 20gr. Czyli koło 5%. Jak olej był tańszy np po 3,6zł marża była również 20gr czyli koło 7%. Czyli dzięki uprzejmości stacji paliw mamy paliwo tańsze o około 10gr bo przecież mogliby trzymać się marży %. Pozdro Raportuj

  22. boo pisze:

    Smiac sie chce z wypowiedzi typu: " Bez wnikania w przyczyny skutej jest taki, że mając numer w play naraża się znajomych na dodatkowe koszta." Jak mozna pisac takie teksty? To wlasnie era naraza swoich klientow na wieksze koszty prowadzac taka polityke jak to czyni wlasnie wobec play. Wspolczuje pracownikom obslugi klientow ery, bo nie maja tak naprawde argumentow by przekonac ludzi do tej wlasnie polityki. Sam bede przechodzil do play, bo to co na obecna chwile mi proponuje era na przedluzenie po kilku latach u nich to jest smieszne. Nie chodzi o to ze mnie nie stac placic, ale nie bede im placil za ich glupote i takie traktowanie klienta. Marcin, mam pomysl na.. spot – moglby wygladac tak:
    Park, gdzies w centrum miasta, facet siedzacy na lawce, slychac jak placze patrzac na trzymany w reku telefon, wokol niego zaczynaja schodzic sie ludzie i pocieszac go. Na koniec w jakis sposob, pokazac ze jest on tak nieszczesliwy bo nie ma telefonu w play, moze podchodzaca mala dziewczynka niech mu wreczy jak lizaka starter playa :D
    Sumujac, groteskowe sa komentarze o jakich wspomnialem na poczatku. Taka era, staje sie poprostu w pewnym sensie, coraz bardziej "niepelnosprawnym" operatorem wobec sytuacji ktora wydaje sie byc dla nich wciaz nie do zaakceptowania. Raportuj

    • Helmut Hazelnut pisze:

      Dlaczego mała dziewczynka, a nie mały chłopczyk, albo wystrzałowa laska, albo nie przeleci nad nim tłusta latająca krowa i walnie na gościa playowego glutka? Raportuj

      • boo pisze:

        Niestety helmucie drogi, gluta to taki gosc placzacy nad losem juz ma w telefonie – gdzie nie ma jeszcze play. A dziewczynka, chlopiec czy starsza babcia.. bez znaczenia kto, wazne co mu wrecza. Bo taki play daje Ci rozwiazanie swoistej zagadki przed wybraniem 'Polacz', daje Ci radosc bys mogl dzwonic do wszystkich – nie zastanawiajac sie u jakiego operatora ktos ma telefon i czy bedziesz musial liczyc grosz za groszem. Ot, rzeczywistosc.. ktora jednak kazdy z nas sam wybiera. Coz, ja wspolczuje Tobie. (wybaczcie, dorzucilem nieco ironii!) Raportuj

  23. Prowokator pisze:

    Wiekszosc, zdecydowana wiekszosc osob* nie wygaduje swoich abonamentow ale kusza ich niskie ceny telefonow, przyznam sie szczerze ze mimo iz w ostatnim miesiacu sie nie oszczedzalem to przez pakiet darmowych rozmow do Play sam nie wykorzystalem srodkow na koncie.
    In plus przemawia rowniez fakt, ze wszyscy z W3 daja cos wiecej swoim abonentom.
    Czy to punkty za fakture, czy to bilety do kina lub inne atrakcje.

    W play telefeony sa tanie do pewnego pulapu, powyzej pewnej kwoty ceny telefonow znacznie odbiegaja od tych w W3 i tez moze jest argument.

    Osobiscie mam LP 69 Telefon (wakacyjny) i powiem szczerze argument, ze ktos bedzie mial do mnie drozej nie robi na mnie wrazenia, w koncu jak ma sprawe to zadzwoni, a jezeli szkoda mu kasy to sa sms, najwyzej oddzwonie :)

    * Nie chce tu obrazac, nie kazdy musi interesowac sie taryfami z drugiej jednak strony chodzi o budzet wiec warto poczytac i dowiedziec sie gdzie taniej ;] Raportuj

    • PanKosiek pisze:

      Telefony to także żaden argument. W Play jak chce się mieć wypasiony telefon w świetnej cenie to bierze się Swobodny Internet 3 i ma się LP69 + 2GB transferu za 89 zł… Raportuj

  24. havelock pisze:

    No tak, ale przypominam Ci mPablo tez, że skoro Play ma większe wpływy z tytułu asymetrii to ci się dziwi, że inni nie chcą mniej zarabiac. Ceny ustala rynek, a nie jego widzimisie Raportuj

  25. Marudny Klient pisze:

    Panie Marcinie.
    Temat MTR jest rzeczywiście zarezerwowany dla "wtajemniczonych" – sam często opowiadam o tym moim znajomym i większość z nich za pierwszym razem była oszołomiona tym faktem, niektórzy porostu nie dowierzali.
    Myślę, że Play zyskałby więcej klientów, gdyby zamiast nadawać śmieszne reklamki upowszechnił powyższe wykresy i zmusił konkurencję (nawet kosztem procesu sądowego) do formalnego zajęcia stanowiska w tej kwestii. Raportuj

    • Prowokator pisze:

      Pomysl nie glupi ale nie w tej rzeczywistosci :)

      Proces… to jest synonim XX i XXI wieku…
      Za naswietlenie problemu proces… za powiedzenie komus "robisz zle" proces…
      Tak to wyglada… niestety w calej swojej madrosci czlowiek niewiele zmienil sie od czasow jaskiniowca i jak komus wydaje sie, ze jest inaczej to wystarczy dobrze wszystko do siebie dodac.
      Jest XXI i zamiast dzialac dla wspolnego dobra to "inteligentne" istoty ciagna, kazda w swoja strone…. Raportuj

      • Marudny Klient pisze:

        Zmienił się – człowiek współczesny jest biologicznie kolejnym etapem ewolucji w stosunku do jaskiniowca, choć z drugiej strony Ministerstwo Edukacji bardzo dba aby nie nastąpił kolejny etap ewolucji ;) Raportuj

  26. Marudny Klient pisze:

    Suplement: A te wykresy powinien pać dać nie tylko na bloga (którego czyta 5% użytkowników), tylko na stronę główna Play, przynajmniej na początek. Raportuj

  27. dax pisze:

    witam,
    mam pytanie z innej beczki, może ktoś udzieli mi info w takiej sprawie: 14 lipca b.r. pozostawiłem telefon do reklamacji w Salonie PLAY, do tej pory a minęło już ponad 2 tygodnie nie mam żadnej informacji na temat telefonu. Pytanie brzmi; kto jest w tej sytuacji odpowiedzialny za taki stan rzeczy, salon z którym podpisałem "umowę" oddając im telefon, czy może serwis (nawet nie wiem jaki). Kto w takiej sytuacji powinien wydać mi nowy telefon wolny od wad po niedotrzymaniu terminu 14 dni na rozpatrzenie reklamacji??? Raportuj

    • iwanens pisze:

      a jaki masz telefon?? jaka marke
      ? Raportuj

      • a nie otrzymałeś zastępczego fona? w salonie w którym oddawałeś telefon do naprawy znają namiary na serwis i powinni tobie te dane udostępnić Raportuj

        • dax pisze:

          nokia e52 salon w którym zostawiłem telefon nie interesuje się tym gdzie one trafiają , każą mi samemu sobie szukać telefonu. Żeby było śmieszniej namierzyłem telefon dzięki Pani z salonu ORANGE, bo w salonie Play usłyszałem " przychodzi taki Pan i je od nas zabiera"heheeh. Moje pytanie brzmiało kto odpowiedzialny jest za telefon jeśli on nie wraca w ciągu 14 dni do salonu, od kogo mogę egzekwować wymianę na nowy model. Raportuj

          • K.O.L.E.K.T.Y.W. pisze:

            sposób postępowania PLAYsalonu jest …. karygodny i nieodpowiedzialny, zażądaj rozmowy z w właścicielelm tego salonu a w miedzy czasie napisz skarge na ten salon do PLAY Raportuj

  28. Mario pisze:

    Panie Marcinie mam pomysł na konkurs: robimy ranking największych gaf konsultantów pracujących dla W3 mówiacych dlaczego nie warto przejść do Play. Taki the best off:)) ps jak ostatnio przechodziłem z plusa Pani mówiła ze "nie warto przechodzić do Play bo dużo osób potem wraca" – mówiła to jak rejestrowałem kartę simplusa ;] Mysle ze ten kom. by nie wygrał ale pewnie są lepsze teksty. Raportuj

    • goral2099 pisze:

      Można też zrobić konkurs na największe gafy konsultantów pracujących dla Play. Taki "the best off" :) Myślę że byłoby równie ciekawie :). Raportuj

  29. Mateusz pisze:

    teraz tylko publicznie to ujawnić… może jakaś reklama w tv z tą tabelką ?? :)
    do play nie jest dużo drożej Raportuj

  30. bliko pisze:

    rzecznik ma samych przydupasuw ktorzy pisza te wszystkie komentarze i nagle ktos napisal co innego i usuneli moj post :) wiadomo ze prawda w oczy kole i tamtem post nie pasowal do polityki P4 :) Raportuj

    • Lizard pisze:

      Nie od dzis wiadomo ze w szczegolnosci Era walczy z Play wysokimi stawkami polaczen jak wiadomo z ich abonamentu, mixa i karty nie da sie zadzownic po normalnej stawce lub z minut w ramach abonamentu. Doszlo to wszystko do tego stopnia ze nawet pogorszyli w tym celu nowe taryfy nie dajac minut do wszystkich sieci. Nie ma sie co dziwic w koncu najwiecej ich klientow decyduje sie na zmiane operatora wlasnie na Play. Raportuj

  31. pawel pisze:

    Jestem pracownikiem firmy outsourcingowej, która odwala telesprzedaż dla jednej z firm z W3. I te głupie argumenty "Znajomi bedą miec drożej" są wymysłem kierownictwa danego projektu, a konsultanci nie maja nic do gadania w tej sprawie. Jak klient ma konkretną obiekcje, to "zbija się" ją konkretnym argumentem przygotowanym przez kierownictwo projektu.
    Konsultanci to nie są takie głupole, za jakich się ich uważa. Taka praca….. kusi się studentów lepszą pensją niż za kelnera czy sprzedawce lodów, to idą i opowiadają głupoty przez telefon. Każdy chce zarobić, ale jeśli ktoś jest już kompletnym chamem i sprzedaje jakaś usługe "na chama" – oszukując, to klient nie powinien mieć litości i ochrzanić go.
    Ale druga strona medalu, to to, że skrypty – scenariusze rozmowy – są przygotowane zwięzłym i technicznym językiem – UOKIK nie ma zastrzezen. …tylko, że dla zwykłego zjadacza chleba często rózne zwroty/określenia są nie jasne. Raportuj

  32. Adam pisze:

    Z tego powodu rezygnuję z usług Ery,skoro po wielu latach w jednej sieci nie mogę w abonamencie wykorzystywać minut do Play,tylko mam dodatkowo płacić to dziękuję bardzo.
    Trochę obronię BOK Play-a,przynajmniej ten w Katowicach,oddałem telefon do naprawy,był problem z umową,serwis Samsunga nie chciał uznać naprawy gwarancyjnej,pracownicy Play bardzo się starali i załatwili temat. Raportuj

  33. wujek wojtek z niemiec pisze:

    KOCHANI FANATYCY PLAYA!

    Przyznaję, że dziś trochę straciliście w moich oczach bo w kategorii oszołmstwa i fanatyzmu przebili was obrońcy krzyża.

    Ale do rzeczy: jaki normalny człowiek przejmuje się swoim usługodawcą. Normalni ludzie mają telefon, płacą abonament i dostają za to usługę i guzik ich obchodzi nieporozumienie firmy a i firmy b, zmiany kadrowe czy to że firma a ma mniej a b więcej.

    Tymczasem wy jesteście inni, inni w zły sposób. Mam wrażenie, że gdyby dosżło do sprzedaży P4 to bronilibyście własnym ciałem budynków na taśmowej jak dziś szaleńcy przed pałacem prezydenckim.

    Nie rozumiecie że Play jak każda firma ma jedno zadanie: zarabiać. Nie kocha was, nie chce waszego dobra, nie daje wam nic za darmo. I jak będzie miało okazję się sprzedać zrobi to nie patrząc na wasze lamenty.

    Tymczasem wy zachowujecie się jak banda fanatyków. Zastanawiam się czy udzielacie się tak ostro na innych forach: waszej mleczarni, lokalnej piekarni czy sprzedawcy ziemniaków zaciekle broniąc mleko łaciate przed zakusami mlekowity.

    Stworzyliście sobie schizofremiczną rzeczywistość.
    To smutne.

    Pozdrawiam,

    Wujek WojtekRaportuj

    • stefan sztacheta pisze:

      jakto?? to play nas nie kocha?:( Raportuj

    • Krystian pisze:

      Smutne?? Dla mnie smutne jest to, że W3 robi swoich abonentów w jajo. Dla mnie smutne jest to, że abonenci W3 dają się robić w jajo. Ale na pewno nie jest smutne to, że Play nie robi mnie w jajo, i że daje mi dużo więcej niż inni za mniejsze pieniądze. To pierwszy operator, który traktuje swoich abonentów poważnie (nie licząc BOK :p).
      Pozdrawiam Raportuj

    • Marudny Klient pisze:

      Nie jesteśmy fanatykami Playa, przynajmniej ja nie jestem.
      Nie chodzi o to, żeby krytykować konkurencję, tylko o zwykły fakt.
      Tesli W3 chce mieć stawkę do Playa choćby na 5 zł za minutę to niech zrobi taki cennik – W3 ma takie prawo, a jeśli abonenci chcą tyle płacić to tez maja prawo podpisać taka umowę.

      Tylko niech W3 bezczelnie nie mówi, że do Play jest drożej bo MTR jest droższy (słyszałem już nawet od kogoś z Plusa, ze Play sobie sam stawki MTR narzucił), a otwarcie przyznają, że do Play jest tak drogo bo sami na tym świetnie zarabiają.
      Jak to otwarcie powiedzą swoim abonentom to ja złego słowa na W3 nie powiem, a nawet ich za szczerość pochwalę.

      Raportuj

    • boo pisze:

      wujek.. z jakiej planety ty sie urwales – mam rozumiec, ze jestes fanatykiem ery ze takie bzdury wypisujesz? Dobrze, ze play czy kazdy inny operator, to firma ktora ma za zadanie zarabiac, bo kazdy interes temu sluzy. Robi tak play, robi kazdy inny – ale rozumiem ze wedlug ciebie nie powinni zarabiac.. nobla powinni ci przyznac za to bajkopisarstwo. Nikt nie oczekuje tego o czym ty piszesz – play, era, czy kazdy inny – ma przedstawic nam klientom swoj 'produkt' a my mamy prawo wybrac ten ktory jest dla nas korzystny i tyle. Czy w obecnej chwili korzystniejszy jest produkt play niz produkt np ery? Tak i tyle w temacie. Sa natomiast ludzie ktorym obojetne jest z jakiego powodu jest tak a nie inaczej, i tak wybiora to co jest dla nich korzystniejsze – tu natomiast czy gdziekolwiek indziej w sieci wyrazaja swoje poglady ludzie ktorym akurat ten problem nie jest obojetny. Nie wiem tylko, czy ty to potrafisz zrozumiec.. jednak to mnie juz najmniej martwi. Raportuj

  34. Gregor pisze:

    Ta tabelka to coś a'la zasięg Play Online gdzie VAT to rzeczywisty zasięg usługi :D marża to wykreowany wirtualny zasięg a MTR to osoby zgłaszające gdzie i w jakich obszarach go nie ma. Play lepiej niech się zajmie swoim bajzlem w szkoleniach pracownikach bo na tym to chyba najbardziej oszczędza kosztem klientów pośród wszystkich operatorów… Jest wolny rynek każdy oferuje taką cenę jaką uzna za odpowiednią i stosowną, wchodzenie i komentowanie tego jest bezsensu i kłóci się. No ale zapomniałem, Play to sieć etyki, zahamowań czytaj gotowanie psów, oddawanie psów do tego obrywanie lusterek i strzelanie do bloków. Na koniec brzydkie zagrania z Plusem który udostępnił im infrastrukturę. Raportuj

  35. Kwistas pisze:

    Artykuł dobry, lecz i tak nic nie przemówi do funboyów W3. Według mnie ludzie umieją liczyć, więc tak czy inaczej wybierają Play.
    @wujek wojtek z niemiec widać, że skończyły Ci się argumenty, niestety musisz się tu wyładować, nie korzystaj i tyle, jeśli wolisz "taniość" w świetle W3 to wybierz sobie ofertę iście prestiżową i możesz wtedy świętować, być dumny z siebie, że nie poszedłeś za innymi.

    Odmieńce jak każda grupa społeczna ma miejsce w naszym kraju, specjalnie nie mamy prawa Cię krytykować tak samo ty nie powinieneś nas, niestety Twój pierwotny instynkt nakazuje Ci obronę tego czego ja wybrałem. Zapewne sam zaczynasz wojenki, ale jak zwykle ty jesteś cacy, tylko oni są tam gdzie stało zomo.

    Pozdrawiam i życzę więcej dystansu do opinii w internecie w każdej sieci znajdują się intelektualne dzieci, dotyczy to każdego tematu. Raportuj

  36. Jacek pisze:

    To tak jakbyście kupili dajmy na to daewoo i zamiast jeździć nim jak normalni kierowcy to siedzielibyście na forach i pisali jacy to oszuści są w hyundaiu bo piszą że są najbezpieczniejsi w swojej klasie a są tak samo bezpieczni jak daewoo i każdy to wie.

    Puknijcie się w głowę, kupujecie usługę a nie filozofię…. Raportuj

    • Marudny Klient pisze:

      No właśnie tu jest duża różnica
      Bo o MTR niestety nie każdy wie (spoza branży prawie nikt o tym nie wie) – gdyby OBOP zrobił bandanie sondażowe Polaków, wątpię, aby więcej jak 30% ludzi w ogóle znało to pojęcie, z czego co najwyżej 1/3 miałaby wiedzę o ich wysokości.
      A jeśli już tworzyć porównania motoryzacyjne to może adekwatne – nie chodzi tu zwykły slogan reklamowy "najbezpieczniejsze", "najniższe" itd. gdyby ludzie za paliwo do diesla płacili o kilkanaście procent drożej za benzynę, a stacja wciskała by im kit, ze ceny są tak wysokie ze względu na akcyzę to rozumiem, że gdyby użytkownicy samochodów benzynowych uświadamiali by dieslowski też mieli by się puknąć w głowę?
      Raportuj

  37. rafa pisze:

    skąd wzieli te ceny ? w erze od 19 maja w nowych taryfach jest 0,59 do play. w orange 0,63.. niech sie ogarna a nie piszą bzdury… Raportuj

  38. rafal pisze:

    jest lepsze wyjscie niz przeplacanie znajomych :D ja przenioslem sie do PLAY i znajomych tez namowilem :D teraz dzwonimi za darmo :D Raportuj

  39. Paweł pisze:

    Wniosek jest jeden, mój operator do każdego mojego połączenia do Play dopłaca jakieś 24 grosze (wyszło mi że MTR wynosi koło 35.5gr + oczywiście vat), bo mam 19gr. brutto do wszystkich sieci włącznie z Playem ;p No i oczywiście żeby nie było, w Playu nie jestem (nie podam nazwy opa, bo i tak pewnie zmoderują) ;p I to jest normalna stawka cennikowa. Ale znów, mój op aż tak dużo na mnie nie traci, bo raczej mało dzwonię do Play, ponieważ jednak zdecydowana większość moich kontaktów znajduje jest w W3. Raportuj

  40. tho pisze:

    play zarabia 24% ceny brutto z kazdej minut, w erze zarabiaja 22,3% ceny brutto z kazdej minuty (stawka 59gr), w orange zarabiaja 26% ceny brutto (stawka 63gr) na kazdej minucie. za to przemilczany zostal fakt, ze w nizszych abonamentach stawka to 39gr minuta, albo, ze w LP telefon stawka to 49gr gdzie play zarabia na kazdej minucie 47,7% ceny brutto.
    fajnie sie pisze o stawkach brutto dla uzytkownika koncowego, bo wtedy rzeczywiscie 29gr =/= 59gr, tylko ze w odniesieniu do stawek bezwzglednych okazuje sie, ze procentowy zarobek operatorow W3 nie jest wcale taki duzy w nowych taryfach, a przynajmniej nie tak duzy jakby sie moglo wydawac. Raportuj

    • Tomek pisze:

      i twoje wyliczenia dobitnie pokazują, że przy podwyżce VATu o 1% od 1 stycznia 2011 nic nie stoi na przeszkodzie aby cena minuty/usług w PLAY nie uległa zmianie. Raportuj

  41. kill649 pisze:

    http://www.przejdzdoplay.pl czy osoba mówiąca mogła by wykazać się większą kulturą i wyjąc łapy z kieszeni jak mówi do potencjalnego nowego klienta? Nie wiem kto zatwierdził taką formę pseudo luzu, jednak widocznie sama ma problem zachowaniem się w społeczeństwie.

    Savoir-vivre
    Do kieszeni spodni można po coś tylko sięgnąć; trzymanie w niej ręki, nawet krótki czas, jest niegrzeczne wobec rozmówcy. Tym bardziej nie można sobie pozwolić na trzymanie w kieszeniach obydwu rąk, nawet w towarzystwie zaprzyjaźnionego rówieśnika. Dziewczynie też nie wypada trzymać rąk w kieszeniach spodni, w każdym razie nie podczas rozmowy. Raportuj

  42. Kipax pisze:

    A wiadomo już co z cenami od 1 stycznia kiedy sutener w postaci państwa podniesie vat do 23%? cena 29 groszy zostaje czy też mamy o niej zapomnieć? Raportuj

    • mPablo pisze:

      Wysłałem rano do Marcina mail z tym pytaniem… Mam nadzieję, że operatorzy obniżą po prostu swoje marże. Raportuj

      • Kipax pisze:

        Ja też na to liczę… inaczej nie było by wesoło. Jeżeli np. w UK po czasowej obniżce z 17.5 na 15% ceny usług nie spadły to analogiczna sytuacja powinna zachodzić w przypadku podwyżki, która na wyspach również ma miejsce i… i tam cena minuty itp. nie ulega zmianie mimo, że VAT idzie na 20%.
        Miejmy nadzieję, że PLAY pokaże klasę 1 stycznia i ceny usług pozostaną na niezmienionym poziomie. Raportuj

        • klasa klasą, ale nie wiadomo czy PLAY z punktu finansowego może sobie na to pozwolić Raportuj

          • Kipax pisze:

            bo?
            rada jest prosta – mniej reklam w TV i będzie kasa na rekompensatę :)
            przed pojawieniem się na rynku PLAY też operatorzy z W3 pierdzielili, że obniżenie cen nie jest możliwe gdyż nie mogą sobie na nią pozwolić ze względów finansowych. Przyszedł play i pokazał, że jednak byli w błędzie. Z vatem będzie albo jest podobnie. Wszystko rozbija się o kwestie pazerności na kasę danego operatora. Jako, że play słynie z tego, że nie doi jak opętany kieszeni klienta to liczę na to, że po 1 stycznia stawki się nie zmienią. Raportuj

            • nie myl faktów – podatek idzie w górę i operator nie może dopłacać do tego (nie ma wpływu na wysokość podatku)
              reklamy muszą być obecne – oferta ma się sprzedawać

              cyferki muszą się zgadzać Raportuj

            • Tomek pisze:

              i nie będzie się sprzedawać przy zachowaniu obecnych cen przy vacie wynoszącym 23%. Chłopie ty kończyłeś nowoczesną ekonomię?
              czy w chwili obecnej PLAY dopłaca do której z usług? odpowiedź jest chyba oczywista. Zbiednieje jak zachowa obecne stawki przy podwyżce VATu o 1% – odpowiedź też jest oczywista.
              Kipax w swoich wypowiedziach ma wiele racji. Odsyłam cię jeszcze do tabelki jaką Marcin zamieścił w jednym ze swoich wpisów – zobacz ile VAT stanowi procentowego udziału w cenie minuty. Jeżeli się przyjrzysz zobaczysz, że nic nie stoi na przeszkodzie aby obecne ceny nie uległy zmianie po 1 stycznia.
              Wszystko rozbija się o dobrą wolę operatora. Powstaje zatem otwarta kwestia czy PLAY pokaże, że ma jaja i wzorem np. operatorów brytyjskich nie ruszy cen mimo podwyżki czy też połasi się na kasę na klientów. Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. pisze:

              to ty nie rozumiesz ekonomii, nikt z Nas nie wie czy PLAY dopłaca do interesu – ani ja ani Ty. Jasne?

              PLAY może zachować obecne swoje stawki a podatek (zwiększony) i tak musi odprowadzić, czy według Ciebie, podatek nie zalezy od widzi mis ie usługodawcy,

              piekarz majac zwiększoną stawke VAT będzie sprzedawał chleb po tej samej cenie?, myślisz że będzie dopłacał do interesu, żadnego przedsiebiorcy nie stać na to

              nie porównuj naszego rynku telekomu do brytyjskiego – ziemia a niebo

              PODATEK (ZWIĘKSZONY) TRZEBA ODPROWADZIĆ DO FISKUSA, przy okazji niestety często wiąże sie to z podwyzką Raportuj

    • kill649 pisze:

      To bardzo ciekawe pytanie. Sam jestem bardzo ciekawy tej sprawy. Oczywiście nowy sport narodowy będzie zrywanie umów na potęgę….żałosne to jest ale w tym wypadku ulega zmianie cennik usług. Raportuj

  43. wojtek.w pisze:

    Panie rzeczniku.. co z moją koszulką za konkurs mundialowy?! Po raz kolejny wysłałem maila i czekam na odpowiedź… Raportuj

  44. kamil pisze:

    Mobile Internet i ich opinia nic nie znaczy….
    Na rynku jest tylko jedno pismo, które ma zdanie w temacie telekomunikacji…. Raportuj

  45. Darek pisze:

    Ciekawe co zrobi Play jak Plus wkurzy sie na reklamy przeciwko nim i wogule na ich zachowanie i zerwie umowe o wyporzyczenie nadajnikow?Co ze stane,m darmowym? Raportuj

  46. znawca pisze:

    Halo proszę państwa, to do ilu podniesie stawki Play, gdy cena za minutę netto to 23,77gr (29gr brutto), a pakietu 4,09zł (5zł brutto). Czyżby mieli wprowadzić stawki: 29,24gr oraz 5,04zł?Raportuj

  47. Kamil pisze:

    Nikt już nie pisze, że stawki rzędu 72 i 79 gr zostały ustalone w chwili, gdy MTR do PLAY wynosił 58 gr!! Wtedy MTR stanowił 81% stawki 72 gr i 73% stawki 79 gr. Zmiana cennika to wielki koszt i w sumie rozumiem pozostałych operatorów, że nie obniżają cen do wciąż małego operatora, bo UKE łaskawie zmniejszył MTR o kilka groszy. Moim zdaniem, sprawiedliwe byłoby zrównanie stawki. Gdy korporacja taksówkowa czy sklep komputerowy startują z interesem, muszą same sfinansować swój start. Start PLAYa sfinansowali użytkownicy pozostałych sieci i jego działanie finansują nadal. Raportuj

  48. znawca pisze:

    @Kamil. Skoro chcesz być tak precyzyjny to może napisałbyś jeszcze, że w momencie ustalania stawek do Play na poziomie 72-79gr, MTR do W3 wynosił 40gr (2008 rok) a do P4 średnio 56gr.

    Wtedy też w prepaidach stawki za połączenia poza sieć w ramach W3 kształtowały się na poziomie 56-65gr (Nowy TT pojawił się 5.listopada 2008 roku). W tamtym czasie w Erze różnica stawek odpowiadała niemal idealnie asymetrii MTR (79 – 56 ~= 56 – 40 + VAT).

    I nie przesadzaj z demonizowaniem kosztów zmiany cenników, gdyż operatorzy dokonywali ich po niemal każdej zmianie MTR dla W3 w latach 2006-2009 (przykładowo Happy taniej po 4, 8 miesiącach). To że w NTT nie obniżyli stawki z 56gr do 29gr wynika jedynie ze „skąpstwa” Ery, która nie chciała wprowadzać oferty z tanimi połączeniami wewnątrz jak i poza sieć jak to zrobił Orange. Woleli dać nową taryfę bez tanich połączeń wewnątrz sieciowych. Dopiero ostatnio coś się w tym temacie w Erze zmienia, ale za to powoli przestają oferować możliwość taniego dzwonienia na numery stacjonarne. Jak nie urok to sraczka w Erze :(

    Poza tym od czasu wyznaczenia poziomu stawek do Play na 72-79gr, MTR dla P4 nie spadł o kilka groszy, a o blisko 21gr netto. Z tego powodu nie próbuj umniejszać znaczenia tych obniżek frazesami o kilkugroszowych spadkach MTR, gdyż tylko się ośmieszasz i tracisz wiarygodność jako niezależny analityk ;). Raportuj

  49. […] Robi to Apple „blokując” Flasha i zasłaniając się dobrem użytkownika. Robi to Play wciskając kit o stawkach MTR. Ja jednak uważam, że warto stawiać czoło wielkim korporacjom. Moje trzy recepty na takie […]Raportuj

  50. RP_Cz pisze:

    Prowadzę dwie firmy, mam wszystkie numery w Orange.
    Płacę więcej i jestem tego świadom, ale Pomarańcza nie dzierżawi sieci od Plusa, więc zakładam nie idzie wpierw voice Plusa, data Plusa, następnie voice i data Orange, jak ma to miejsce z Play.
    Bym nie wspominał o mikroripiterach w budynkach biurowych, które permanentnie uaktualnia Era i Orange.
    O CDMA – ani słowa ze strony innych operatorów prócz Orange.
    A co się tyczy segmentu korpo? O takim czymś nie słyszałem w Play.
    Dodam, iż znajomy prowadził dla Was call centre i do dziś nie odzyskał pieniędzy ze sprzedaży.
    Swoim handlowcom podobno płacicie max 400,00 za nową aktywację. To także dobry żart. (Słowa ludzi z Waszej branży.)
    Prócz niskiej stawki mało przemawia do mnie w Play.
    Przykro mi, realia. Ale stawki są rzeczywiście extra. Raportuj

  51. łukasz pisze:

    Byłe klientem Orange ponad 6 lat co prawda na kartę, ale jednak. Poszedłem więc do salonu Orange i zapytałem się co mi oferuje w abonamencie tak za około 25 zł:). On, że ten sobie pomińmy i weźmy ten za 39zł i mówi mi, że dostanę 60 minut i 2 numery darmowe do Orange i darmowe weekendy i wieczory do Orange i na stacjonarne:)Myślałem, że spadnę z krzesełka, jak mu powiedziałem iż to jest trochę śmieszne, bo ja korzystając z karty mam więcej minut, a w Play dostanę 249 minut w LongPlay 49 bez telefonu, on mówi, że czemu nasza oferta jest przecież interesująca. Także mu powiedziałem, że dziękuje i przeniosłem numer do Play:)Jak się przekonam, to wezmę kupię jeszcze jeden numer z Orange i przeniosę znowu do Play:)Ładniejsze numery:)Pozdrawiam Raportuj

  52. CBA pisze:

    1. Play to sieć dla "gimnazjalistów", którzy się cieszą, że za doładowanie 30 PLN dostają, chyba 1000 sms. Nie interesuje ich słaba jakość usługi, czy problemy z połączeniami

    2. Dzięki Play w W3 mamy sytuację, gdzie za minutę połączenia realnie płaci się 16 gr. Jest to niebywała zasługa tego operatora i "chwała" mu za to.

    3. Nie rozumiem tej ogromnej nagonki na erę. O ile oferta dla nowego klienta jest, delikatnie mówiąc, nie najlepsza o tyle przedłużeniówka ostatnimi czasy jest konkurencyjna, a nawet korzystniejsza od tej w Play.
    Jeżeli uda się uzyskać upust SUK, jest korzystniej niż w All Inclusive Playa: http://www.era.pl/pl/indywidualni/moje_konto/abon

    4. Dlaczego nie przeniosę się do Play:
    – przeniosłem 2 numery do Play. Po 2 miesiącach wróciłem do ery ze względu na problemy z połączeniami.
    – dla mnie nie robi różnicy 15 PLN na abonamencie
    – roaming Plusa kolejkuje abonentów Playa
    – w erze (w W3) przynajmniej mam w miarę równy sygnał w całym kraju
    – w erze nie mam problemów z BOA

    5. Kiedy przejdę do Playa (bo ciagle mam 2 karty w Playu):
    – równy sygnał w całym kraju
    – swoje nadajniki i dzięki temu brak problemów z roamingiem
    – korzystniejsza cena w porównaniu do W3, ale to nie jest głównym kryterium Raportuj

  53. givemetobaby pisze:

    Od 2004 roku miałem w Plusie, i jakiś czas temu skończyła mi się umowa, spokojnie bez nerwów poczekałem na jakieś korzystniejsze oferty w Plusie (bez większych zmian) się niczego ciekawego nie doczekałem, fakt dycha za 5 darmowych nr. może i atrakcyjna tak samo jak 29gr. za pierwsza minute połączenia…ale ileż można, aż tu nagle dość ciekawa ofercina w Play za dość rozsądny abo mam smartphona z górnej półki za 1zł, darmowe rozmowy w sieci bez jakichkolwiek ograniczeń ażeby tego było mało mam 650 min wliczonych w abo do pozostałych sieci…Mało??wątpię jak ktoś nie chce dzwonić do mnie, to niech biedaka zapusci :) oddzwonie :) Jak na tę chwile nie mam na co narzekać więc zostaje w P4. Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty