?Limit finansowy transmisji danych? od marca w PLAY
PLAY od 1 marca 2010 r. wprowadza usługę ?Limit finansowy transmisji danych?.
W związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 544/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 717/2007 w sprawie roamingu w publicznych sieciach telefonii ruchomej wewnątrz Wspólnoty oraz dyrektywę 2002/21/WE w sprawie wspólnych ram regulacyjnych sieci i usług łączności elektronicznej, od dnia 1 marca 2009 r. wszyscy użytkownicy sieci telekomunikacyjnej P4 korzystający z transmisji danych w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro będą mogli aktywować usługę ?Limit transmisji danych?.
Dzięki tej usłudze transmisja danych w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro po osiągnięciu określonego limitu finansowego, będzie automatycznie zablokowana na zasadach i warunkach opisanych poniżej.
Wszystkim użytkownikom korzystającym z usług typu post-paid przysługuje limit finansowy zbliżony do kwoty 265 PLN brutto (217,21 PLN netto) w odniesieniu do każdego okresu rozliczeniowego.
W przypadku użytkowników korzystających z usług typu pre-paid i ?Mix? przysługuje identyczny limit w odniesieniu do każdego miesiąca kalendarzowego .
W momencie, kiedy użytkownik, podczas korzystania z transmisji danych w roamingu międzynarodowym, w strefie Euro, w danym okresie rozliczeniowym albo miesiącu kalendarzowym, osiągnie 80 % limitu finansowego P4 przesyła wiadomość SMS informującą o tym fakcie. Użytkownik może w dowolnym momencie zażądać od P4 zaprzestania wysyłania takich powiadomień poprzez wyłączenie usługi, a następnie ponownego rozpoczęcia ich wysyłania poprzez włączenie usługi.
W przypadku, kiedy limit finansowy zostanie osiągnięty P4 przesyła wiadomość SMS na numer użytkownika z procedurą, którą użytkownik stosuje jeżeli chce korzystać dalej z usługi transmisji danych w roamingu międzynarodowym, w Strefie Euro. Jeżeli użytkownik nie skorzysta z procedury, o której mowa powyżej, P4 niezwłocznie zaprzestaje świadczenia usługi transmisji danych w roamingu międzynarodowym, w Strefie Euro, a tym samym naliczania opłat, do czasu skorzystania przez użytkownika z procedury, o której mowa powyżej.
Włączenie lub wyłączenie usługi odbywa się poprzez wysłanie bezpłatnej wiadomości SMS na numer 120 o analogicznej treści ?wlacz? lub ?wylacz?.
jeszcze żeby mozna było limit kredytowy jakoś obniżyć na terenie kraju, to byłoby rewelacyjnie.
Mam podobne zdanie, wg mnie P4 powinno dać możliwość łatwej modyfikacji obydwóch limitów np. przez Play24 lub BOK (który jak zawsze pozdrawiam ;)
czyli to nie będzie automatycznie włączone wszystkim?
zmieniłbym również wysokość limitu kredytowego na mniejszy bądź wprowadzić nieco większą dowolność w jego ustalaniu.
Ja bym się nie obraził na usługe wyłączającą internet w przypadku gdy nie mamy wykupionego/skończy nam sie pakiet…
Panie Marcinie. Wrócę jeszcze do konkursu urodzinowego. Zauważyłem błąd w liczeniu. W pyt. 8 Kamil_Bak nie powinien dostać punktu.
a co stoi na przeszkodzie (poza oczywistym interesem Play) aby wpowadzić taki limit również poza roamingiem?
jasiek91 – KABEL :D
pytanie z ,,innej półki":
Na początku marca w Hanoverze odbędą sie targi CeBIT. Czy komando PLAY (ekipa Marcina) będzie obecna na tych targach? Hanover jest blisko Polski i warto zobaczyć jakie technologiczne nowości zaserwują nam spece od technologii.
Nie kabel tylko uczciwy.
Poratuje ktos mailem do Zbyszka, szefa BOKu?
napisz do mnie [email protected]. mam madzieję, iż P. Zbigniew nie skreci Mi karku za to
chyba "od dnia 1 marca 2010" :)
poszlo :)
Dobrze byłoby, gdyby podobna usługa mogła działać w Polsce. Pamiętamy przecież przypadek ściągnięcia się przez noc paczki updateów na Androida powodującej naliczenie kilkuset złotych.
Czy taka usługa jest możliwa na terytorium RP ? :)
Powinniście wprowadzić podobną usługę w kraju. Uniknęlibyście tym samym żali wszystkich tych, którzy kupują wypasione telefony i płacą kosmiczne rachunki za internet przez swoją głupotę.
głupotą może być jedynie wiara w poprawne działanie sieci operatora. internet jest dla ludzi, ten w telefonie też.
Przyłączam się do prośby o usługę wyłącz internet (na nadajnikach Play). Wprawdzie wykupuje pakiety, ale prawdopodobnie nie zawsze będą mi one niezbędne. A jak powszechnie wiadomo pieniądze przez iPhone uciekają. Teraz muszę przełączać się na zasięg Plusa, gdzie podobną usługę mam aktywną. Panie Rzeczniku lub Play4You jest na to szansa?
Moim drugim postulatem jest wyłączanie i włącznie poczty głosowej przez Play24, ale to chyba już znacie ;)
u mnie też
pozdro,
kooooooooooooszmar z Wami ( czyt. PLAY ) od dwóch miesiecy mam zablokowany telefon przez wasz błąd, ltpry uznaliście w reklamacji !!!! Zero odzewu….tą wszą obsługe mozecie sobie wsadzic w…… Powinien ktoś sie za Was wziąść i milionowe kary nałozyć za takie traktowanie klienta !!!
to nie była żadna paczka update'ów Androida. do tej pory nie wiadomo co to było, a wczoraj minęłydwa miesiące.
ps. do @ktosia – znowu mnie Akismet wyłapał? mój poprzedni komentarz sie pokaże czy nie?
i dalej nie ma zwrotu kasy za to? hmmm bylem pewien, ze cos sie w tej materii ruszylo
ja tego nie zapłaciłem. czekam na decyzję Play i jakies wyjaśnienia. Play4You1 się tym zajmuje. no i rzecz jasna UKE.
przeciez Marcin w poprzednim poście napisał, iz sie nie wyrobią
musimy cierpliwie poczekać
No wiesz, tak się składa, że mnie akurat niekontrolowane rachunki za internet się nie zdarzają, choć korzystam z internetu w telefonie na dosyć zaawansowanym smartfonie. Ludzie kupują wypasione telefony, nie zapoznają się dokładnie z funkcjami i ustawieniami, a potem przecierają oczy ze zdumienia przy fakturze.
Ja mam zapisanego meila do zbyszka ;]
czytałes mojego bloga? nie życzę Ci, żebys któregoś ranka zastał na swoim zaawansowanym smartfonie smsa z informacją o saldzie 1000PLN. choć wypowiadasz się w taki sposób, że chyba nauczka by Ci sie przydała.
Muszę Cię rozczarować, ale mi to nie grozi ;-) Bloga czytałem i bardzo zastanawiające jest, że problem nie występuje na szerszą skalę, lecz są to pojedyncze przypadki ;-)
to zdradź swój sposób, może innym też przestanie to grozić.
Ale i tak na te emaile czy wyślesz do marcina albo do P.Zbyszka nikt z nich nie odpisze szkoda czasu… x3
"Ale i tak na te emaile czy wyślesz do marcina albo do P.Zbyszka nikt z nich nie odpisze szkoda czasu…"
Osobiscie mam inne doswiadczenia :P
ja mam inne zdeanie na ten temat, ale oczywiscie szanuje twoje słowa
@ 2faces
A będzie dzisiaj- obiecany wywiad?
oczywiscie że nie masz takiego obowiązku
zawsze do usług
pozdro,
z tego co wiem mozna, ale jest to droga przez udrękę zwaną Biuro Obsługi Klienta sieci PLAY, niektórzy klienci pozytywnie pozmniejszali sobie limit kredytowy
przecież nie mam obowiązku czytania wszystkich komentarzy we wszystkich wątkach.
Niezależnie od tego- dziękuję za odpowiedź.
a ja mam pytanko czy da się zmniejszyć limit kredytowy poza abonamentem?
t_d — jakie masz doświadczenia… Bo moje emaile najwidoczniej są lekcewazone…Strasznie to wkurzające…;/
ja pisze wszystkie maile z nagłówkiem prośba, zazwyczaj wszyscy odp. na moje e-maile
Nie mówiąć już o „BOK” , które odpisują po tygodniu od momętu napisania do nich… a jeszcze odpisują nie na temat jak by byli ograniczeni umysłowo…Bez obrazy ale zróbcie coś z tym „BOK” bo oni wcale nie pomagają wręcz przeciwnie denerwują ludzi ,którzy potrzebują pomocy w pewnych problemach z tel. itd…:)
K.O.L.E.K.T.Y.W. — to masz dobrą sytuacje… Pozazdrościć szkoda że moje emaile ignorują ;/ :(
napisz ,,spokojnego" maila z prośba – w miare posiadanego czasu odpiowiedzą
K.O.L.E.K.T.Y.W. — ja jestem bardzo spokojny ale jezeli ktoś mnie olewa,lub pisze na inny temat to kto by się nie wkurzył…? ;]
musisz być cierpliwy i dalej pisać do tej osoby
Chyba pomyłka w newsie w tytule jest napisane że od 1 marca 2010 a w tekście że 2009
To jest moja historia z siecią PLAY i mail wysłany do rzecznika, który okazał się rzecznikiem prasowym.
Witam serdecznie Panie Marcinie!
Zacznę tak, pomimo, że Play zawdzięcza mi kilku klientów, których
namówiłem do przejścia na jasną stronę mocy oraz to, że posiadam Play
dla firm i 3 modemy na kartę w Play online, które regularnie zasilam to
spotkało mnie coś dziwnego, czego ani ja, ani moi znajomi nie
ogarniają.
Od jakichś 3 tygodni mam problemy z kartami w Play Online, które tracą
zasięg i mimo doładowania karta przestaje nagle być aktywna.
Problem polega na tym, że ostatnio padł mi nowy duplikat karty, który
miał tydzień, na którym miałem ponad 8 Gb danych i nie mam możliwości
wykonania kolejnego duplikatu ponieważ nie zapisałem sobie numeru, dodam,
że karta jest zarejestrowana na moją siostrę, która kiedyś z niej
korzystała, lecz nawet ona nie może odzyskać numeru karty gdyż
tłumaczy się to ochroną danych osobowych co jest wbrew logice i zdrowemu
rozsądkowi.
Najlepsze jest to, że padł kolejny raz zasięg ewidentnie z winy karty, a
gdy nie ma zasięgu to nie ma możliwości sprawdzenia numeru i choć
posiadam PIN,PUK i numer seryjny tejże karty to nie mam żadnej
możliwości wykorzystania prawie 100zł, które mam na karcie.(błędne
koło)
————————————————- ———————————–
Jako ciekawostkę dodam, że w międzyczasie siostra zdążyła już
wykonać kolejny duplikat innej swojej karty, w której stało się to
samo, z tym że teraz siostra miała zapisany numer (na jej szczęście)
ale bez problemów, także się nie obeszło.
Nie wspomnę już o czasie jaki poświęciłem na bezpłodne rozmowy z "konsultantami tej sieci", którzy traktują człowieka jak "g…o".
This makes eveyrhntig so completely painless.