Arka Noego – czyli pozytywnie o nowych taryfach Orange

Udostępnij

Miałem nie komentować, ale jednak zrobię wyjątek. Na telepolis.pl trwa ankieta na temat oceny nowej oferty Orange. Właśnie oddałem swój głos. Wybrałem opcję – korzystnie. Dlaczego? Wczoraj (tak, dopiero wczoraj) zauważyliśmy, że w ramach minut wliczonych w nowe abonamenty obowiązują również minuty do PLAY. Szukaliśmy gwiazdek i nic. Nawet zadzwoniłem do Wojtka!

Bardzo nas cieszy ta nowa i pozytywna tendencja. Na przykład w Delfinie 300 efektywna stawka minuty do PLAY (oczywiście w ramach abonamentu) to tylko 29 groszy. Brawo!

Teraz czas na dwóch pozostałych Wielkich graczy ;-)

Zobacz więcej

33 KOMENTARZE

  1. Ja lubię markę Orange za środową promocję w cinema-city :) Plus cenie sobie ich łącze – neostrada. Reszta usług bardzo, bardzo, bardzo droga. Jestem ciekaw ile bym zapłacił za połączenie 60 minutowe z tel. mobilnym w Anglii?:) Pewnie rachunek by skoczył o 100zł :) Plus minuta w planie socjalnym na stacjonarne droższa niż na komórki :) W innych taryfach zresztą to samo, międzymiastowa drożej wychodzi niż na komórkę:) Paradoksów w TPSA jest wiele.

    • No właśnie, bo cena i udział w fundacjach w celach wizerunkowych to nie wszystko. Mam tylko nadzieję, że w Play nie będzie letnich akcji w stylu Plusa – tylko dla kasiastych, których stać na wakacje nad Bełtykiem.

  2. Ale korzystnie dlaczego? Z powodu gwiazdek? Czy korzystnie w sytuacji: gdyby nie było Play, to nie wybrałbyś Ery ani Plusa tylko Orange?

  3. witam. czy play zrobi cos z play online na karte? orange pojechalo ostro z bonusamii i czasem na wychodzace. mi zalezy na przedluzeniu z 56 na minimum 90dni.

    • Napiszę jeszcze raz swój komentarz: :)
      A czemu nie pójść na całość i zaoferować w play online na kartę analogicznej ważności konta jaka ma miejsce w PF? Rewolucja murowana. Sam chętnie bym na to przystał bo w jednym miesiącu wykorzystam w mobilnym necie 10 MB w drugim 1GB itp. Niestety chyba się nie doczekam a szkoda…

  4. Jak można nazwać korzystną taryfę, w której tylko połączenia głosowe i SMSy rozliczane są z abonamentu?
    MMSy, połączenia wideo, transmisja danych, roaming, poł. zagraniczne czy np. usługi premium rozliczane są poza abonamentem.
    Jak dla mnie Zwierzyniec Orange to porażka i krok wstecz (o 6lat).

    Delfin, Pelikan i Pantera, to są abonamenty (wyłącznie) dla idiotów. W XXI wieku normalny człowiek nie ogranicza się wyłącznie do rozmów i SMSów.

  5. Im można pozazdrościć ważności konta Orange Free na kartę za 50 zł 90dni
    Kiedy taka opcja w Play :-)

  6. Dzisiaj robiłem do celów szkoleniowych porównanie właśnie ofert Orange – dla mnie to LIPKA. Ale uwzględnię Twoja uwagę, Marcinie :)

  7. Dwóch pozostałych graczy ma gdzieś cały rynek. Od pewnego czasu da się zaobserwować trend zmian w ofertach tylko PLAYA i Orange. A Plus ze swoją rurką w Prusa to już w ogóle mobilny kapiszon. Idąc w ślad demota:. można rzec…. Oferty Plusa nie są dla klientów.

    No to pojechałem po konkurencji… :P

  8. A czemu nie pójść na całość i zaoferować w play online na kartę analogicznej ważności konta jaka ma miejsce w PF? Rewolucja murowana. Sam chętnie bym na to przystał bo w jednym miesiącu wykorzystam w mobilnym necie 10 MB w drugim 1GB itp. Niestety chyba się nie doczekam a szkoda…

  9. Do PLAY jeszcze im trochę daleko (przynajmniej pod względem ofertowym) co nie zmienia faktu że to Orange i PLAY rozdają karty na polskim rynku i jest OK.
    PLAY może się uczyć od Orange jak powinien wyglądać zasięg he he a Orange od PLAY jak powinna wyglądać dobra oferta voice na kartę.
    Jeżeli chodzi o pakiety internetowe – co by nie mówić, Orange strzelił pstryczka w nos PLAYowi. Wystarczy wprowadzić o wiele dłuższe terminy ważności konta + jakieś większy bonus w internecie na kartę i można wtedy będzie powiedzieć, że przynajmniej na gruncie dostępu do sieci via prepaid obie sieci (pod względem oferty rzecz jasna, bo jak wiemy z zasięgiem z wiadomych przyczyn w PLAY nie jest kolorowo) będą naprawdę brylowały. Oby, oby, oby.

  10. Nie ma to tamto. Było by miło. Ale… obawiam się że to nierealne, co nie zmienia faktu, że jak by twoje słowa zostały przekute w czyn mielibyśmy na rynku drugą rewolucję ofertową podobnej do tej jaką zrobił PF z ważnością konta itp.

  11. Mam abonament w Erze i raczej nie czuję się doceniony jako stały klient. Oferta dostępna już od dłuższego czasu i pakiety minut niezmienne od wieków. Niczym mnie nie zaskoczyli. Nadal wysoka stawka poza abonamentem i tyle. W Play-u oferta jasna i przejrzysta, tylko ceny niektórych modeli telefonów nieprzystępne. Kiedyś było więcej promocji na telefony, teraz LongPlay Telefon raczej nie obniża za wiele, a klient i tak ma nijaki abonament, bo mało minut i wysoką stawkę poza abonamentem oraz brak stanu darmowego.
    Co do zasięgu to kuleje i będzie kulał jeszcze dłuższy czas. Szkoda, bo odkąd pracuję w Play to ten problem klienci wałkują wielokrotnie.

  12. Ja właśnie zmieniam PLAY On line na Orange poprzez dłuższe ważności, lepszy zasięg oraz szybkość nawet do 7Mb !!! Dodam, że złożenie reklamacji łatwiejsze, bo chcą tylko PUK a nie jak PLAY zarejestrowanie karty!

  13. wiam,
    co do OFnK dodam jeszcze, ze obecnie wyglada to duzo lepiej niz w play. takze do czasu konkretnych zmian zaprzestaje doladowan playOnlineNaKarte. w OFnK laduje 100zl – na konto mam 110 czyli 380minut za 29gr +bonus 6GB na 5 miesiecy. jak nie zdarze zuzyc 6GB to potem co 3miesiace doladowywac bede po 50, a jak zacznie brakowac GB bonusa to laduje znow za 100.
    wydluzcie terminy, odblokujcie rozmowy/sms.

  14. A ja chce tylko BIS w abonamencie w play, abonament i tak bez telefonu wezmę bo nie opłaca mi się brać jakiegoś zwykłego samsunga za 100zl albo jakąś shitową nokie z symbianem telefon to trzeba na allegro kupić nowy czy używany i tak wyjdzie taniej niż tel na abonament.

  15. Panie Gruszka: „(…) efektywna stawka minuty do PLAY (oczywiście w ramach abonamentu) to tylko 33 grosze. Brawo!”

  16. a propos długiego weekendu -> pochwała dla Salonu Play na pl. Konstytucji w Warszawie

    w dniu dzisiejszym moja przyjaciółka przejrzała na oczy i złożyła wniosek w salonie play na Pl. Konstytucji wnioski o przeniesienie firmowych numerów z Orange na taryfy biznesowe Play dla Firm.

    i tu chciałem pochwalić z imienia i nazwiska – Pan Jan Gwiazda – nigdy, przenigdy nie spotkałem bardziej merytorycznej osoby w salonach Play (a przenosiłem również i swoje numery). JG znał odpowiedź na każde pytanie, wykazywał się tryskającą energią i zaangażowaniem w proces pozyskania Klienta. Skutkiem tego były dwie taryfy PdF 75 i efekt "kopary w dół" po podpisaniu umów w szacunku do maksymalnego profesjonalizmu tego młodego człowieka. Pełen szacunek, gratulacje i wyrazy uznania z naszej strony.

  17. Sąd: Niedozwolone zapisy w Play
    Łukasz Szewczyk, 30 kwietnia 2010, godz. 18:49
    TAGI: UOKiK, Play
    Play przegrywa UOKiK. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podzielił zdanie UOKiK i uznał za niedozwolone kilka klauzul stosowanych przez operatora, m.in. w zakresie rozwiązywania umów i opłat za ponowne włączenie do sieci.
    Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziło kilka zapisów. Po pierwsze kwestia, że operator
    może, według własnego wyboru, rozwiązać umowę w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia lub zawiesić świadczenie
    usług bez odszkodowania
    w przypadku: nieuregulowania przez abonenta rachunków.

    Według UOKiK niedopuszczalne jest rozwiązanie umowy z konsumentem, w przypadku zalegania z płatnościami, ze skutkiem natychmiastowym. Przedsiębiorca powinien w takiej sytuacji powiadomić abonenta
    o zaległościach, np. wysyłając mu wezwanie do zapłaty i wyznaczyć dodatkowy termin na ich uregulowanie. W przypadku dalszych opóźnień, zgodnie z umową i prawem może rozwiązać umowę z konsumentem niepłacącym za rachunki.

    Kolejny wątpliwy zapis mówi, że operator może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku "działania na szkodę operatora lub korzystania z usług świadczonych przez operatora niezgodnie z prawem lub umową". Według UOKiK operator zbyt ogólnie określił okoliczności, w jakich może ukarać konsumenta zaprzestaniem lub zawieszeniem świadczenia usług. Dodatkowo natychmiastowy skutek zaprzestania świadczeń ze strony operatora powoduje, że konsument nie ma możliwości zaprzestania zakwestionowanych działań.

    W regulaminach sieci Play pojawił się także zapis, że operator może w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym wypowiedzieć umowę w przypadku nieprzedstawienia przez abonenta wszystkich dokumentów wymaganych przez operatora do zawarcia umowy. Urząd nie kwestionuje konieczności weryfikacji dokumentów przedstawionych przez abonenta. Powinno to jednak odbyć się na etapie przedkontraktowym, a konsument nie powinien być obarczany skutkami nierzetelnego zbadania dokumentów przed zawarciem umowy.

    Kolejne zapisy budzące wątpliwości to: włączenie do sieci po zawieszeniu połączeń
    wychodzących z tytułu przekroczonego terminu płatności – 50 zł; oraz włączenie do sieci po zawieszeniu wszystkich usług z tytułu przekroczonego terminu płatności – 50 zł. Według UOKiK przedsiębiorca ma prawo pobierania odsetek ustawowych z tytułu przekroczenia terminu płatności, dlatego nie powinien obciążać abonentów dodatkową opłatą za ponowne włączenie do sieci telekomunikacyjnej. W opinii Urzędu oraz SOKiK nakładanie na konsumentów skumulowanych sankcji nie znajduje uzasadnienia.

    Spółka P4 ma prawo wniesienia apelacji od wyroku SOKiK. W przypadku jego uprawomocnienia się postanowienia wpisywane są do rejestru klauzul niedozwolonych. Od tej chwili ich stosowanie w obrocie prawnym z udziałem konsumentów jest zakazane.

  18. mnie sie wydaje, ze orange nawet sie postaralo z tymi nowymi taryfami. zmiany sa optymistyczne, choc nie hurra-optymistyczne. A jak play? beda taryfy profilowane?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości