Tako rzecze rzecznik Play

W prawo czy w lewo?

Już dawno zamierzałem wykorzystać blog do przeprowadzania quasi badań. Dziś zaczynamy.

Ostatnio bardzo dużo mówi się o iPadzie. Pierwsze egzemplarze już do Polski dotarły. Jednak iPad bez dostępu do sieci to tylko połowa możliwości. Jak myślicie co bardziej się przyda użytkownikowi?

MicroSIM PLAY ONLINE czy może nowy gadżet Huawei E5830 ?

Co lepsze dla posiadaczy iPad'a ?

Loading ... Loading ...

Komentarze

  1. madhunt3r napisał(a):

    Sądze, że MicroSIM z tego względu, że wg pierwszych informacji iPhone HD ma posiadać tylko złącze tego typu, więc tak przyszłościowo ;) Raportuj

  2. ms93 napisał(a):

    A czy microSIM nie rozni sie przypadkiem tylko wymiarami? Mozna normalnie przyciac nozyczkami i powinno chyba dzialac…
    Ten Huawei ma szersze zastosowanie – do iPada, laptopa czy telefonu z karta glosowa, zeby miec net bez zmiany SIMa. Raportuj

  3. Zbigniew napisał(a):

    tak na prawde powinno byc jedno i drugie.
    MicroSIM ze wzgledu na nowego iphone'a a ten huawei ze wzgledu na wlascicieli ipada wi-fi, iphone w innych sieciach, ipodow touch i innych telefonow, ktore maja wi-fi.
    Zamienilbym swojego starego E220 na ten modemik :) Raportuj

  4. Zbigniew napisał(a):

    no wlasnie tego jeszcze nie wiadomo.. pewnie wszystko wyjasni sie, jak pierwsze ipady 3G trafia w rece userow :) Raportuj

  5. zboku napisał(a):

    Fajne pytanie. Czyżby op naprawdę interesował się opinią szarego ludu? Raportuj

  6. Mocny Full napisał(a):

    Powiem tak – spędziłem kilka lat w UK i w ostatnich miesiącach namiętnie korzystałem z urządzonka Huawei jakie zakupiłem w sieci 3 UK. Jak dla mnie bardzo przyjemne cacuszko, więc najlepiej polecać to co jest sprawdzone, a więc – Huawei! Tylko i wyłącznie :) Raportuj

  7. Łukasz napisał(a):

    Zdecydowanie urządzonko Huawei. Po pierwsze może przydać się nie tylko właścicielom iPada, ale też wszystkim innym osobom posiadającym sprzęt z WiFi, jak laptopy czy smartfony. Po drugie, nie każdemu uśmiecha się dopłacać 130 dolarów za modem 3G w iPadzie – sam należę do tych osób. Dlatego też stawiam na Huawei :) Raportuj

  8. mikolajj napisał(a):

    Marcinie, dzis mija miesciąc od kiedy czekamy na odpowiedź dot. dlaczego nie moglismy się zalogować do Plusa, doczekamy się tych odpowiedzi? Skoro blokady nie było to chyba sprawdzenie w wytłumaczenie nam nie jest problemem? Dwa tygodnie temu jak sytauacja się powtarzala napisalem do BOK i odpisali że w miejscy o ktorym pisalem nie ma zasięgy PLAY, a w historii połączeń mam nawet polaczenie z internetem w strefie PLAY, czekam na odpowiedź ;-) Raportuj

  9. cooliguana napisał(a):

    Na stronie internetowej macie błąd – w zakładce swobodny internet 3 – telefon nokia n97 mini a jest fotka chyba jakiegoś LG Raportuj

  10. Wojtas napisał(a):

    Huawei! Micro SIMka wejdzie tylko do iPada WiFi + 3G, zaś Huawei mogą używać także użytkonicy zwykłej wersji iPada (tego tylko z WiFi). No i oczywiście więcej innych urządzeń. Baa można podłączyć pod niego iPhona i rozmawiać np. przez Skype bez ograniczeń. Minus jedynie to potrzeba osobnego zasilania dla tego modemu (konieczność noszenia osobnej ładowarki, czy kabla). Raportuj

  11. Chłopek Roztropek napisał(a):

    Od iPada wolałbym tablet HP niedawno wypuszczony przez producenta. ASUS również pracuje nad jakimś netbookiem z procesorem Atom mającym przypominać tablet. Jak widać są o wiele ciekawsze alternatywy dla iPada i nie ma się po co tak brandzlować. Raportuj

  12. Zbigniew napisał(a):

    pewnie zadnej odpowiedzi nie uslyszysz skoro wszystko jest juz ok ;D Raportuj

  13. United napisał(a):

    a to ciekawe co piszesz.. bo ja widzialem jakies promo-wideo na temat HP Slate ale nigdzie nie znalazlem informacji, ze ten sprzet jest juz w sprzedazy, ile kosztuje itd..

    BTW. Sonda dotyczy modemu i karty microSIM a nie apple – reszta swiata ;) Raportuj

  14. Koralgol napisał(a):

    Fajny ten gadget, ale microsim się przyda do przyszłego iPhone. Wiec odpowiedz jest prosta: microsim.
    A najlepiej to i to.Raportuj

  15. Rafał napisał(a):

    Jest jakaś szansa że w najbliższym czasie ten modem/ruter huawei pojawi się w ofercie Play? Raportuj

  16. mPablo napisał(a):

    Cóż to za SMSowa awaria? Z Play Fresh w Warszawie i w okolicach nie można wysłać wiadomości tekstowej. Zarówno w zasięgu własnym jak i w zasięgu partnera roamingowego… Raportuj

  17. Prowokator napisał(a):

    A ja bardzo prosze nie robcie z PLAY dziadostwa !
    To, ze … "oswieceni" amerykanie wariuja na punkcie urzadzenia ktore plasuje sie na poziomie sredniego handhelda… i to bardzo sredniego (nawet 4 razy tansze smartfony z firmowym systemem posiadaja wieksze mozliwosci), nie oznacza ze nalezy robic durnia z polskiego uzytkownika…
    Plus wabi klientow iPadem… a bedzie jak z netbookiem ludzie kupia, a pozniej pojawia sie komentarze "dlaczego to nie dziala… operator zrobil nas w KONIA" ;)

    Pozdrawiam Raportuj

  18. Maciej Xomolewski napisał(a):

    To produkcja tej karty sim jest tak droga że rozważacie jakieś routery wifi? Ten Huawei E5830 super sprawa, można też korzystać przy ipadzie, iphonie itd ale to jest kolejna rzecz jaką trzeba mieć przy sobie.
    Jeśli ktoś chce mieć neta tylko do ipada to lepsza karta micro. Jak do ipada i laptopa to router. A najlepiej micro karta w ipadzie i modem podpięty do laptopa. Normalny abo za play online + dodatkowe 5-10zł na miesiąc za drugą kartę microsim. Limit schodzi z konta głównego i jest do podziału na modem i ipada. Raportuj

  19. Pierdziuszek napisał(a):

    Ja bym wolał ten modem, bez simlocka za cenę poniżej 300 złociszy.
    Jeżeli ten micro SIM jest taki zajebisty, energooszczędny i w ogóle słitaśny, to dlaczego producenci telefonów i operatorzy nie promują go? Raportuj

  20. dominik napisał(a):

    To nam sie Play posypał:( eski nie działają…Raportuj

  21. United napisał(a):

    bardzo ciekawe co mowisz? ktory 4 razy tanszy smartfon ma taki duzy ekran i pojemnosc 16-64 GB? Raportuj

    • Prowokator napisał(a):

      A odpowiedz mi szczerze co da Ci taki duzy ekran ?
      Bedziesz ogladal sobie na nim film ? Wygodniej chyba na telewizorze. Za cene tege tabletu kupisz dobrej klasy laptopa o duzo lepszych osiagach. Jako ramka na zdjecia tez chyba jest zbyt drogi. 64GB… wbudowane, wiekszosc smartfonow obsluguje karty 32GB.
      Na chwile obecna jest to slabo dopracowany gadget ;)

      Nie chce sie z toba klucic ale dane mowia same za siebie, dodatkowo jest na nim system obslugujacy jedna aplikacje w danym czasie. Raportuj

  22. United napisał(a):

    karta sim kosztuje 5-10 centow ;) Raportuj

  23. United napisał(a):

    microSIM nie ma zadnych zalet poza rozmiarem i innym poborem energii..
    Ten modem jest w UK za 49 funtow. Raportuj

  24. […] This post was mentioned on Twitter by viatr, Blog Play. Blog Play said: W prawo czy w lewo? http://tinyurl.com/22mmblg […]Raportuj

  25. Qper napisał(a):

    Szkoda, że brak informacji o wczorajszej ogólnopolskiej awarii… Raportuj

  26. Qper napisał(a):

    iPad za kilka miesięcy będzie mieć system iPhone 4.0 a tam jest możliwość wykonywania wielu zadań tzw. Wielozadaniowość
    http://www.apple.com/pl/iphone/preview-iphone-os/

    Ja kupię iPada 3G i chciałbym abym bez problemu dostał kartę microSIM Raportuj

  27. lluukk napisał(a):

    z róbcie quasi badania – czemu play online ma takie osiągi http://www.youtube.com/watch?v=2vj7xHn-T6o
    albo lepiej ;) http://www.speedtest.net/result/795268718.png Raportuj

  28. m.m napisał(a):

    p Marcinie co sie dzieje? od 6 dni nie mogę wejść w play24 w dział usługi ->konkursy->i kiedy chce wejść w poleć play znajomemu dział szczegóły wyskakuje komunikat wystąpił błąd ,poprosiłem kilkunastu znajomych u nich taka sama sytuacja!!!zróbcie coś z tym. Raportuj

  29. tl111 napisał(a):

    Za modemem przemawia możliwość podłączenia większej ilości urządzeń. Minusem jest kasa którą należy wydać i bateria. No i ewentualny simlock. Jestem za wprowadzeniem do oferty tych dwóch artykułów. No i ipada bym nie kupił. Czekam na tablet z otwartym system operacyjnym, z możliwością wykonywania kilku operacji jednocześnie i ekranem ok 10 cali. Raportuj

  30. mk13 napisał(a):

    Wlasnie za co problem dac obie mozliwosci? Coprawda w tym modemiku "kłuje" brak bluetooth i wejscia atenowego. Raportuj

  31. chauwa napisał(a):

    wydaje teraz u was na sam internet okolo 200zl karte mam bez modemu jeszcze 6mc mam umowe jak poprawy nie bedzie ide do konkurencji :) Raportuj

  32. Qper napisał(a):

    Pisz zgłoszenie do BOK najlepiej mail ze zdjęciem ekranu
    lub
    poproś o pomoc play4you – to pomaga Raportuj

  33. Prowokator napisał(a):

    Nie denerwuj sie stary bo po to sa takie blogi zeby przedyskutowac pewne sprawy :)
    Mowie o wiekszym ekranie bo to jest jedyny argument jaki tutaj podales :)
    Nie ma porownania miedzy Porsche, a iPadem bo iPad tworzy odrebny sektor rynku. Chodzi mi tylko o to, ze naprawde nie widze zastosowania dla takiego urzadzenia, a jest ono forsowane bo ma znaczek jabluszka i jest fajne ale tak naprawde nikt nie wie do czego sluzy.

    No fakt moze ktos bedzie chcial sobie taka zabawke pouzywac w domu, bo na zewnatrz raczej zastosowania nie ma i nie bedzie przy takich rozmiarach.

    A tak naprawde jezeli wprowadza wielozadaniowosc to iPad nie bedzie sie juz niczym roznil od laptopa poza duzo gorszymi parametrami i nie wiele ciekawszym designem :) Raportuj

  34. chauwa napisał(a):

    troche z innej beki :P Czas na refresh Mobilnego internetu powolutku was przeganiaja http://www.telix.pl/artykul/mega-bonus-do-6-gb-w-orange-free-na-karte-3,34048.html hehe jak by nie patrzec playonline ma za duzo minusow i jestescie w plecy
    -mozliwosc dzwonienia
    -mozliwosc wysylania sms
    -tylko zasieg3g
    – ograniczona predkosc
    -w abonamentach oprocz predkosci male limity w porownaniu do konkurencji i brak np nocnego pobierania jak jest w plusie … a moze zróbcie taryfe 150-200zl no limit i tak predkosc jest uciachana albo 150zl a w nocy22-6 free transfer 10giga bez modemu 150-200zl
    na plus? Nie ma już plusow :)Raportuj

  35. United napisał(a):

    ale nie chodzi o to czy mi jest potrzebny wiekszy ekran czy nie.
    Powiedziales, ze 4 razy tansze smartfony posiadaja wieksze mozliwosci, niz iPad. Pytam Cie ktory ma, np. tak duzy ekran? Wielozadaniowosc bedzie juz jesienia, wiec to tez zaden argument.

    iPad ma bardzo wiele zastosowan i zaden smartfon nie dorowna mu mozliwosciom, ktore dajme m.in. duzy ekran. Co z tego, ze mozesz na np. milestonie uruchomic jakis edytor tekstu, skoro nie da sie na tym pracowac a funkcjonalnosc jest bardzo ograniczona.

    IPad 3G 16GB kosztuje 530 USD, oswiec mnie zatem, ktory smartfon 4 razy tanszy (czyli za ok 150 usd – 450 zl) ma wieksze mozliwosci?

    Fakt – mozna za podobne pieniadze kupic laptopa ale to tez zaden argument. Dlaczego ludzie wydaja np. 300 tys na maly samochod, jakim jest porsche 911 zamiast za te pieniadze kupic cos innego, wiekszego ? Ano dlatego, ze potrzeby sa rozne. Raportuj

  36. Kamil Brzezinski napisał(a):

    Jak będzie w Play MicroSIM to od razu kupuje aktywacje do swojego iPad'a 3G. Jak nie będziecie mieli MicroSIM to kupie i tak Play online :) tylko będę się musiał męczyć z wycinaniem Raportuj

  37. […] MicroSIM PLAY ONLINE czy może Huawei E5830? Czyżby przygotowania do wprowadzenia iPad'a? W prawo czy w lewo? | Tako rzecze Rzecznik Play Cytuj […]Raportuj

  38. Paweł Nyczaj napisał(a):

    Format Micro SIM jest przyszłościowa zwłaszcza jesli weźmiemy pod uwagę telefony w zegarku. w przypadku wiekszych urządzeń jest to po prostu próba narzucenia nowego standardu. Nie kazdy operator zechce dostosować sie do fanaberii Apple, choc samo zmniejszenie karty SIM jest i tak nieuniknione w coraz mniejszych telefonach (zwłaszcza tych zegarkowych). Raportuj

  39. Andy napisał(a):

    A po cholere jeszcze jedno urządzenie do noszenia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pleaseeeeeeee !!!!!!!!!
    Karte do telefonu już mam!!
    Tylko micro sim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Raportuj

  40. United napisał(a):

    jak masz ipada wi–fi albo 3G to modem bedzie uzyteczny a microSim tylko w przypadku 3G :) Raportuj

  41. United napisał(a):

    nikt sie nie denerwuje, na tym polega dyskusja – na wymianie pogladow ;)

    Nie porownywalem porsche z ipadem. Chodzilo mi analogie, dlaczego ludzie kupuja rozne rzeczy ;)

    Tak – to do uzytku domowego. Wg apple iphone to "mobile internet experience" a iPad to "home internet experience" ;)

    Wg mnie porownywanie ipada z laptopem to jakas pomylka. To zupelnie inne urzadzenia, ktore maja pelnic inne funkcje.

    Nadal nie podales przykladow 4razy tanszych smartfonow, ktore maja wieksze mozliwosci niz ipad? :) Raportuj

  42. […] polskich sieci komórkowych już zastanawia się nad kartami MicroSIM w kontekście iPada 3G. Na blogu rzecznika prasowego sieci możecie znaleźć ankietę w której jesteśmy pytani: “Jak myślicie co bardziej się […]Raportuj

  43. Andy napisał(a):

    WiFi w domu mam a na ulicy to teraz ciężko. To raz. A dwa to nie mam jeszcze iPada. Microsim lepsze bo tak to jeszcze trzeba pamiętać o ładowaniu modemu. I wtedy w plecaku iPad oraz Huawei a w kieszeni iP. Sporo tego. I jeszcze trzeba pamiętać o włączaniu Huawei a on podobno dluugo się włącza.
    Jedynie co mnie możne przekonać do modemu to oferta niePlayowa (może będą mieli tańsze oferty internetowe w co wątpie) Raportuj

  44. Mariusz napisał(a):

    Microsim, ale bardziej w kontekście nowego iPhone'a. Raportuj

  45. PATRICO napisał(a):

    Wybieram MicroSIM. Planuje zakup iPad'a 3G, a tylko takie rozwiązanie mnie interesuje…no i nowy iPhone 4(HD?) być może będzie wspierał ten standard… Raportuj

  46. Prowokator napisał(a):

    Ale ja dalej nie rozumiem dlaczego ty oczekujesz porownania ekranow… to sa zupelnie innej klasy urzadzenia.
    A co do mojej tezy, to nawet nie jest potrzebny smartfon. Nokia 5530 – prosze Wi-Fi, internet poogladasz, filmy tez ;)
    Dziadek K800i oferuje email w telefonie.
    TV… chinski CECT, myPhone i inne.

    Spica, nie posiada tylko TV.

    Jedyny fakt przemawiajacy za iPad to jakosc i tutaj sie zgodze wykonanie jest ok – ale tez na nogi nie powala.

    Prosze i nie mow mi o tym, ze ma mniejszy ekran i filmy beda gorszej jakosci bo nie ma o czym gadac to tak samo jak spor o to ze iPad i laptop to pomylka.

    —————————

    Zreszta jaki to "internet experience" :)
    Format HTML5 jeszcze do konca sie nie przyjal – to akurat mozna zostawic bo to wewnetrzna polityka firmy.

    Dalej zostane przy swoim, ze za +2500zl w domu to urzadzenie nie ma swojego konta.
    Osoby, ktore stac na wybulenie takie kasy w bloto i tak go kupia – szkoda tylko ludzi ktorzy beda na niego patzrec zamydleni reklama ! :) Raportuj

    • Sławek napisał(a):

      Po części się zgadzam. Do czasów iPada bardzo niewielka liczba osób była zainteresowana używaniem tabletów (ja znam może jedną taką osobę). Teraz nagle Apple sam stworzył wyimaginowaną potrzebę, którą można zaspokoić zakupem jego nowego gadżetu. Myślę, że kupowanie iPada w sytuacji, gdy istnieją netbooki jest trochę niezrozumiałe. Jedyna zaleta jaką widzę to waga i grubość. Poza tymi dwiema cechami netbook oferuje znacznie, znacznie więcej. Co jak co, ale jeśli chodzi o marketing Apple jest mistrzem. Duża w tym zasługa nowatorskiej obsługi dotyku i interfejsu, które wyznaczyły całkowicie nowe standardy. Standardy, które nie śniły się w tamtym czasie takim potentatom jak HTC. I za to wielki plus dla Apple. Raportuj

  47. Krzysiek napisał(a):

    Ja proponuję zaoferować na jednej karcie SIM (microSIM) dwie usługi – telefoniczną oraz internetową. W ten sposób, klient nie kupowałby iPada z 3G i mógł przeznaczyć więcej pieniędzy na wykup gigabajtów u operatora. ;-)
    W takim rozwiązaniu, iPhone lub inny telefon funkcjonowałby jako modem, udostępniając Internet dla iPada, komputera i innych urządzeń.
    W Playu i tak jest dobra oferta Internetu w postaci pakietu dodatkowego dla telefonu, jednak dwukrotnie droższa od Internetu w odrębnej ofercie. Nie dałoby się tego połączyć?
    Tak na serio, to jest to spory problem. Raportuj

  48. Emily napisał(a):

    I’ll try to put this to good use immdeitaley.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty