Tako rzecze rzecznik Play

testujemy ACR

czyli blokowanie połączeń z numerów zastrzeżonych. Tak jak już wcześniej informowaliśmy z usługi tej będzie można korzystać jeszcze w tym roku.

To jedna z usług, z której korzystać będą tylko najbardziej wtajemniczeni, tacy jak WY, czytelnicy mojego bloga. Chciałbym jednak poznać Waszą opinię na temat zainteresowania tą usługą.

ACR

Loading ... Loading ...

Komentarze

  1. madhunt3r napisał(a):

    Odnośnie ACR, nareszcie! Bardzo przydatna usługa…
    ———————————

    iPhone 4 zaprezentowany w TVN w Dzień Dobry TVN, a na wyświetlaczu POL czyli PLAY w użyciu :P
    Koleś chciał zewrzeć 2 anteny aby zasięg spadł do zera, ale nie udało mu się, może PLAY ma taki mocny sygnał? :P

    Teraz ok. 10.45 na TVN 24 pokaz iPhone4. Raportuj

  2. Tweedle napisał(a):

    Jest jeden mały kłopot. Skoro będę blokował numery zastrzeżone to co będzie słychać po drugiej stronie słuchawki? Czy np. "dzwonisz z numeru zastrzezonego, zostałeś zablokowany przez odbierającego" ?
    Raportuj

    • Łukasz napisał(a):

      Ja mam drugi telefon u innego operatora i osoba dzwoniąca ma właśnie taki komunikat, że aby się połączyć to musi się rozłączyć i włączyć prezentację numeru. Ja natomiast nie mam żadnego sygnału że ktoś do mnie dzwonił z ukrytego numeru, ani powiadomienia sms. Uważam, że to jest bardzo przydatna i potrzebna fukncja. Raportuj

  3. Lukasz napisał(a):

    Tak, tak, tak. Natychmiast ją włączam. Jeden warunek: dzwoniący musi usłyszeć komunikat (po polsku i po angielsku) o powodzie odrzucenia połączenia. Raportuj

  4. Ricardo napisał(a):

    dokładnie tak jak piszą poprzednicy… odpowiednia informacja dla dzwoniącego i bardzo chętnie skorzystam z takiej usługi Raportuj

  5. adam664 napisał(a):

    Nie mam zdania, jest mi to kompletnie obojętne. Nie dzwonią do mnie numery zastrzeżone. Raportuj

  6. t_d napisał(a):

    I moze wkoncu skoncza sie wszelkiego rodzaju 'kampanie telefoniczne' wielu firm z nr zastrzezonych. Ale jak juz bylo wspomniane: Z KOMUNIKATEM ZWROTNYM DO ROZMOWCY, o powodzie odrzucenia polaczenia. Raportuj

    • odchodzi4 napisał(a):

      kampanie telefoniczne się nie skończą dla tego ze będą dzwonili tak jak teraz tylko że wyświetlać będzie się nr fikcyjny wyglądający jako stacjonarny czy komórka i odbierzesz bo pomyślisz że ktoś do ciebie dzwoni ze znajomych.

      Teraz jest to praktykowane ale na mniejsza skalę bo przeważnie dzwonią z zastrzeżonego.
      Raportuj

      • Marcin PLAYboy napisał(a):

        Odchodz4 znów Nas kocha! Znów ma dzień z PLAY, znów pokazuje jaki jest inteligenty, znów komentuje. Powinni Ci na Taśmowej na budynku zrobić tron w kolorze pomarańczowo-zielononiebieski. :)) A drabinę w kolorze filetu… Ja bym osobiście zajął się szczebelkami… Raportuj

        • Łukasz Malina napisał(a):

          Do Marcin PLAYboy : Nigdy nie byłem zwolennikiem Odchodzi4, ale tym razem ma racje, oto przykład: mam znajomego, który pracuje w jednej firmie telekomunikacyjnej w Poznaniu, a jak dzwoni do klientów z ofertami telemarketingowymi, to u klientów na wyświetlaczu pokazuje się inny numer, niż ten do którego się można dodzwonić do jego, czyli gdy on dzwoni z Poznania do klientów wyświetla się numer 22 XXXXXXX, czyli numer kierunkowy Warszawski, a jeśli byśmy się chcieli z nim połączyć, to musimy wybrać zupełnie inny numer kierunkowy 61 XXXXXXX, bo gdybyśmy chcieli się połączyć z numerem 22 XXXXXXX, to nie dałoby rady, bo nigdzie byśmy się nie dodzwonili, bo taki numer nie istniałby. Takie to numery wykręcają firmy swoim klientom. Raportuj

          • dsfdsf napisał(a):

            223102500 , 223102400 – call center netii/p4. Nie dodzwonisz się na te numery :D Raportuj

          • Marcin PLAYboy napisał(a):

            No to twoj kolega pracuje w firmie telekomunikacyjnej i pewnie ma VOPa :D:D:D:D Raportuj

          • Łukasz napisał(a):

            a czy to nie jest oszustwo? podszywanie się pod inne numery? takie coś nie powinno być zgodne z prawem. Bo przecież jeśli takie coś jest możliwe, to można się podszyć pod czyjś numer… Powinna być usługa która blokuje takie "fałszywe" numery Raportuj

        • odchodzi4 napisał(a):

          @Marcin Playboy

          Za ty ty chyba kochasz Marcina G ale pamiętaj że on ma żonę i z tego wynika że nie lubuje się w mężczyznach
          Twoje zaloty nic nie dadzą. Ponownie ci przypominam że niektórzy lepiej od ciebie smarują wazeliną żebyś ty wygrał tel.
          A szczebelki od drabiny możesz zrobić żeby wejść na nią bo nie dorastasz mi do pięt Raportuj

  7. radeczko napisał(a):

    Aktywuje natychmiast! :) Mam dość "doradców finansowych" i "najlepszych propozycji"! Meczą mnie kilka razy w tygodniu, wreszcie odetchnę! Raportuj

  8. Bolek napisał(a):

    Super wiadomość! Na taką usługę czekałem. Zgadzam się również z poprzednikami – dzwoniący powinien usłyszeć jaki jest powód odrzucenia rozmowy. Raportuj

  9. United napisał(a):

    Rzecznik Grupy TP fajnie komentuje sprawe "przejecia' p4.. http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/wpRaportuj

  10. Paweł napisał(a):

    Wolałbym mieć dostęp do bazy żeby można było sprawdzić natrętów którzy dzwonią z numerów zastrzeżonych . No ale cóż Dobre i to :)Raportuj

  11. Piotr Boruta napisał(a):

    potestowalbym ta usluge. Jak juz bedzie dzialac to na pewno ja wlaczeRaportuj

  12. electro_spiro napisał(a):

    obecnie nie mam powodów do korzystania z tej uslugi ale lepiej żeby była niz żeby jej nie było Raportuj

  13. Andrzej napisał(a):

    W końcu będzie usługa której mi brakowało po przeniesieniu z Plusa. W plusie korzystałem z tego przez rok i naprawdę odetchnąłem. Skończyły się telefony z banków, funduszy i różnych "doradców". W Plusie działało to tak, że jak ktoś dzwonił z zastrzeżonego to słyszał bezpłatny komunikat, że abonent którego numer wybraliśmy nie przyjmuje połączeń z zastrzeżonych numerów, jeśli chcesz się połączyć to należy zadzwonić z telefonu z włączoną prezentacją numeru. Chętnie bym się włączył do testów bez czekania na komercyjne uruchomienie usługi…:-( Raportuj

  14. Robert napisał(a):

    Ile ludzi się skarży że ktoś do nich wielokrotnie wydzwanaia z numeru zastrzeżonego więc ACR będzie przydatny ;) Raportuj

  15. shymz napisał(a):

    A ja mam inne pytanie. Czy PLAY uzależnia dostosowanie swojej oferty do obowiązujacego prawa, od opinii użytkowników lub ilości osób zainteresowanych jej używaniem? Jest prawo, powinno być to dawno wprowadzone, ale jak nie ma kata z toporem nad głową, to próżno czekać na tę usługę.
    I tutaj czytelnik niemądry pomyśli sobie – ale fajny ten PLAY, wprowadzają usługę, której nikt jeszcze nie ma, rzecznik prasowy robi z tego szopkę i na pewno zostanie wprowadzona z wielkim hukiem. Natomiast uzytkownik pragmatyczny pomyśli sobie – jeszcze tego nie ma? Przecież to jest zapisane w rozporządzeniu/ustawie/innym dokumencie regulujacym prawo w Polsce. Czy PLAY ma w d… klientów, czy prawo? No prawo to już wiem, że ma gdzieś (zmienia regulaminy w trakcie trwania umowy, nie informuje o tym klientów, a jak sam się klient dowie, to i tak ma wypchać się sianem, bo szkoda iść z tak błahą sprawą do sądu). Jednak ten PR na coś się przydaje – ciemny klient to kupi :]
    A wprowadzenie opłat za tę usługę będzie skandalem. Raportuj

    • United napisał(a):

      ale jest przeciez jasno napisane: '"z usługi tej będzie można korzystać jeszcze w tym roku" i 'Chciałbym jednak poznać Waszą opinię na temat zainteresowania tą usługą" … chodzi o OPINIE! Raportuj

    • Lukasz napisał(a):

      "Przecież to jest zapisane w rozporządzeniu/ustawie/innym dokumencie regulującym prawo w Polsce."

      Ale według tej ustawy abonent ma mieć możliwość nie przyjęcia rozmowy z nru zastrzeżonego. Obecnie da się to zrobić za pomocą czerwonej słuchawki, więc wszystko jest w porządku a zaproponowana usługa to nowość. Raportuj

    • szymkar napisał(a):

      Ja też miałem takie problemy i na sałe przełączyłem się na PLUSA i bez problemu.
      Może jak wiecej abonentów zrobi tak ,to wreście Play poprawi działanie swojej sieci. Raportuj

  16. Bartek napisał(a):

    Bardzo przydatna usługa, jestem za uruchomieniem tego. Przydałoby się jeszcze dodatkowo aby można było blokować połączenie od automatów, typu nr 73333 z Play’a :-] Średnio mnie interesuje jak jakiś „czerstwy” pan informuje mnie, że zaraz dostanę SMS’a i coś tam znowu mogę wygrać… Do SMS’ów się przyzwyczaiłem ale te telefony od automatów to przegięcie!Raportuj

    • Krystian napisał(a):

      Cofnij zgodę na przetwarzanie Twoich danych przez Play w celach marketingowych i będziesz miał spokój :) Raportuj

      • Grzesiek napisał(a):

        da się to zrobić pod warunkiem, że numer jest zarejestrowany.
        Niestety w przypadku niezarejestrowanego numeru jesteśmy skazani na spamowanie play'a, które jest kur…ewsko irytujące, za przeproszeniem.
        Czy była by możliwość ustawienia np. za pomocą play24 aby na dany numer nie otrzymywać głupkowatych SMSów z informacją o loteriach itp.?
        Nie róbcie z siebie drugiego Orange do jasnej Anielci. Raportuj

      • shymz napisał(a):

        Niestety w PLAY nic to nie daje. Składałem 11 razy sprzeciw i nadal do mnie wydzwaniają, piszą SMSy. Najlepsze jest to, że to sam PLAY do mnie co miesiąc dzwoni i proponuje przedłużenie umowy, pomimo mojego 11-krotnego sprzeciwu dotyczącego przetwarzania moich danych do celów marketingowych.
        No i tutaj mam pytanie do rzecznika – czy można z tego cudownego żebrania zrezygnować? Raportuj

        • mPablo napisał(a):

          Zgłoś sprawę do GIODO :-) Raportuj

        • Paweł napisał(a):

          Hmm… dziwne, mam 2 numery i skutecznie wywalony spam reklamowy. SMSów dostaję tyle co zamówiłem (np. info o remontach) lub czasem jakieś pomyłki i właśnie telefony z ukrytych numerów (oferty banków etc.) ale te ostatnie filtruję. Reszta do przyjęcia czyli nie za dużo.
          IMO wystarczy dać takie zlecenie o blokadzie spamu na piśmie (z potwierdszeniem odbioru) i po problemie. Raportuj

      • radeczko napisał(a):

        Nie do końca, przecież telefony z ofertami nie pochodzą wyłącznie z Play, wręcz przeciwnie. banki i inne dziwne firmy wymieniają się naszymi danymi osobowymi. Raportuj

  17. Piotr Misiak napisał(a):

    Super wiadomość, od kiedy ta usługa ? Raportuj

  18. wroc napisał(a):

    A jeszcze niedawno byliście (nie tylko wy, orangutan też) pewni, że "czerwona słuchawka" wystarczy.
    Pewnie do JBJ namiętnie wydzwania ktoś korzystający z CLIR ;-)

    P.S. Co z rozbudową infrastruktury (głównie BTSy)?
    W zeszłym roku, co parę dni informowaliście o nowych miastach w zasięgu. Raportuj

    • Play2faces napisał(a):

      Otóż nie. W tym tekście w Gazecie Wyborczej wyraźnie powiedziałem, że system będzie do końca roku. Tymczasem musi wystarczyć czerwona słuchawka co tak bardzo wiele osób oburzyło ;-) Raportuj

      • Grzesiek napisał(a):

        A do PS kolegi możesz się jakość odnieść Marcinie?
        Co z waszą rozbudową sieci bo i ja dostrzegam, że chyba złapaliście chyba jakąś zadyszkę jeżeli chodzi o stawianie nowych BTS.
        Małopolska i Kraków prosi o więcej 3G na swoim terenie he he :) Raportuj

  19. Play2faces napisał(a):

    chętnie zobaczyłbym Wojtka rapującego Raportuj

    • Grzesiek napisał(a):

      Myślę, że dobra oferta telefoniczna w PLAY o nazwie "dla rzecznika" powinna być wystarczającym powodem aby Pan Wojtek nam zarapował albo zrobił podobny klip do tego jaki mogliśmy jakiś czas temu oglądał na łamach blogu play'a. Raportuj

    • tl111 napisał(a):

      Widziałem Andrusa śpiewającego, podejrzewam, ze efekt byłby podobny (in plus) :-) Raportuj

  20. Grzesiek napisał(a):

    Jak najbardziej usługa jest potrzebna – mam dość spamowania mojego telefonu z zastrzeżonych numerów przez różne instytucje finansowe itp.
    Wróżę ogromny sukces tej usłudze pod następującymi warunkami:
    1. usługa powinna być bezpłatna
    2. osoba dzwoniąca do mnie z zastrzeżonego numeru powinna usłyszeć dlaczego nie może się dodzwonić (pisali o tym już moi przedmówcy w komentarzach do tego wpisu)
    3. możliwość aktywacji/deaktywacji usługi za pomocą krótkiego kodu oraz przez play24

    Pozdrawiam. Raportuj

  21. Marcin PLAYboy napisał(a):

    WOW! Extra! Takiej właśnie usługi potrzebowałem! Suuuper!Raportuj

    • Rafa napisał(a):

      Bardzo przydatna usługa. Nie każdy w telefonie ma black listę, a tak to będzie można sobie właczyć i po sprawie. Jak poprzednicy chętnie sprawdzę, czy działa :-) Raportuj

      • Marcin PLAYboy napisał(a):

        Kurde mi to brakuje zeby mozna było wysłać sms z nr zastrzeżonego. No ale chyba prawnie jakoś jest to nie możliwe.
        Powiem Wam, że czy zgoda czy nie to i tak dzwonić będa.
        Pracowałem u jednego operatora (stacjonarnego). Czasem jak nie mieliśmy wizji to poprostu dzwoniliśmy z książki telefonicznej :))

        Smsy z PLAY rzeczywiscie są drażniące i przychodzi i poprostu masa. Nie mówię tutaj już o ofercie żeby przejść na mixa abonament etc. Smsy w stylu wygrałes 5 000 zł są poprostu jak te wróżki z tv do których się dzwoni. No ale każdy chce jakoś zarabiać. Ja niestety nie zarejstrowałem swojego numeru ponieważ wolę być anonimowy a już mogą te smsy przychodzić. Dziwi mnie tylko to, że ktoś w takie rzeczy wierzy :D Raportuj

  22. bydgoszczak napisał(a):

    Oczywiście , że jak najbardziej skorzystam z takiej uslugii ponieważ jest bardzo przydatne rozwiązanie. Raportuj

  23. Piotrek Olejnik napisał(a):

    Jak to mówią – każdy kij ma dwa końce. A jak ktoś swój prywatny numer ma zastrzeżony (z takiego lub innego powodu), to się do nas nie dodzwoni. I co wtedy? Nie wiem czy to taka rewelacja. Ale tak jak pisali poprzednicy – komunikat, że jest taka właśnie funkcja włączona i spokój. Trzeba w takim razie czekać na więcej szczegółów usługi Raportuj

    • Paweł napisał(a):

      To niech dzwoniąc wyłącza blokadę prezentacji lub selektywnie prezentuje swój numer.
      Obecnie kodem #36# OIDP a *36# odblokowywuje prezentację (przy GSM) nie wiem czy na zwykłym telefonie kablowym to działa.
      Ja używam softu blokującego co lekko drażni (opóźnienia i czasem źle zadziała) ale skutecznie wycina natrętów z ukrytym numerem.
      W pierwszej chwili jak usługa wystartuje to ją aktywuję. Raportuj

    • Marcin PLAYboy napisał(a):

      wtedy można mu napisać smsa "ej ty odbierz to ja dzwonię" ha ha ha Raportuj

  24. galeon napisał(a):

    Czekałem na tę informację. Czekam na testy usługi. Raportuj

  25. deuter napisał(a):

    http://studio.wp.pl/mid,977556,wideo.html czy mi się wydaje czy w 25/26 sekundzie Play załapał się na reklamówkę ?;] Raportuj

  26. wtedy nie włączasz takiej usługi ;) poza tym tak jak pisli poprzednicy – opcja ma sens, jak będzie stosowny komunikat. Raportuj

  27. Dejmian napisał(a):

    Usługa będzie przydatna, o ile będzie komunikat że użytkownik nie życzy sobie połączeń z numerów zastrzeżonych. Bez tego, to wystarczy mi zwykła funkcja w telefonie odrzucająca zastrzeżone.
    Szkoda tylko kurierów dzwoniących z zastrzeżonego, bo pewnie się nie dodzwonią…
    To jakby co to moge potestować ;)
    PS Gruszka, wyjaśniła się sprawa z omyłkowo przypisaniu do mojego wuja zerwania umowy za mixa? Bo jak nie to chyba już wpisali go na listę narodowych dłużników, czego Playowi nie daruje, bo to wasza pomyłka. (Pisałem maila na początku tygodnia i obiecałeś się Marcinie tym zająć) Raportuj

  28. mPablo napisał(a):

    Zagłosować (już?) nie mogę, ale TAK, to usługa, na którą czekam od dłuższego czasu. Jak ktoś ma do mnie interes to niech prezentuje swój numer! Raportuj

  29. Matrax napisał(a):

    Usługa potrzebna i na pewno z niej skorzystam. Ciekawe ile Play zażyczy sobie opłaty miesięcznej za to cudo. Raportuj

  30. Miś napisał(a):

    Wprawdzei korzystam z blacklisty, ale i taką usługę przyjmę z radością… Raportuj

  31. JarekW. napisał(a):

    Bardzo fajna usługa.
    Jednak jak już wspominano wcześniej w komentarzach. Dzwoniący MUSI usłyszeć POWÓD ODRZUCENIA ROZMOWY. Raportuj

  32. radeczko napisał(a):

    Mam pomysł żeby dodatkowo zniechęcać naszych telefonicznych dręczycieli PROPONUJĘ rozszerzenie usługi. Dzwoniący usłyszał by komunikat: "PROSZĘ CZEKAĆ, PROSZĘ CZEKAĆ" i to już naliczane zgodnie z taryfikacją i tak 2 minuty które zasilą nam konta. Następnie "przepraszamy użytkownik nie odbiera numerów zastrzeżonych." :) Raportuj

  33. Jan napisał(a):

    Ja chce taką usługę, w której gdy ktoś dzwoni do mnie to słyszy że rozmowa jest nagrywana :) Raportuj

  34. Jan napisał(a):

    … i telefon na deser w pf Raportuj

  35. Grzegorz napisał(a):

    Bardzo przydatna usługa – to niech zaczną dzwonić z prezentacją. Pewnie z niej skorzystam, chociaż sam telefony zastrzeżone mam rzadko ;)

    Mam za to pytanie o femtokomórki – czy Play prowadzi jakieś testy i czy kiedyś będzie można uzyskać informację o terminie wprowadzenia komercyjnie tej usługi? Raportuj

  36. spinfinder napisał(a):

    W Plusie jest to bezpłatna usługa. Nie widzę powodu żeby PLAY miał pobierać za nią opłatę. Raportuj

  37. LUKASZGDA napisał(a):

    W końcu usługa ACR w PLAY pisałem do Ciebie Marcinie już wcześniej, żeby Play wprowadził taką usługę :))
    cieszy mnie fakt, że słuchacie głosów swoich klientów. Trzymajcie tak dalej :)))
    P.S. z chęcią skorzystam i przetestuję tą usługę. Pozdrawiam Wszystkich :D Raportuj

  38. Jan napisał(a):

    Nie wstyd Wam że taki niby-lider jest daleko za Plusem i za telekomunuikacja które to maja ta usługe od dawna??? Dopiero nóż na garle (UKE) doprowadziło do tego że łaskawie "testujecie" usługę. Że o waszej obrotności że to będzie trwało kilka miesięcy nie wspomnę. Ja bym WALIŁ kary drogi UKE Playowi za brak tej usługi tak że by puchło!!! Niech maja nauczkę a nie tylko specjalne względy!!! Raportuj

    • piomark napisał(a):

      Mylisz się. Nic UKE w tej konkretnej akurat sprawie nie mogło zrobić bo zapis o ACR jest niedoprecyzowany.

      Panie Marcinie kiedy i jak testy? Raportuj

      • Jan napisał(a):

        W ubiegłym roku Urząd Komunikacji Elektronicznej zajął się tą sprawą i orzekł, że tylko wersja „oparta na sieci” spełnia wymagania polskiego prawa. Dlatego też UKE czyni naciski na operatorów sieci GSM, by wdrożyli rozwiązanie „oparte na sieci”. Stąd wzięło się promocyjne wdrożenie tej usługi przez Polkomtel S.A.

        (informacja przygotowana przez Departament Techniki) Raportuj

  39. Jan napisał(a):

    A co do daty wprowadzenia to zmusza ich ustawodawca od 2009 roku żeby top mieli w ABO a od 20 klipca w pre-paidzie. Ot łamia prawo!!! Raportuj

  40. Mareu Rezepian napisał(a):

    Jezusie!

    Używam prywatnej komórki do celów służbowych i bardzo przydałaby mi sie taka funkcja!

    Jeżeli będą beta-testy – bardzo poproszę! Raportuj

  41. dość napisał(a):

    misiaczki ale np RMF FM jak dzwoni do ciebie w sprawie wygrania konkursu to też ma nr zastrzeżony. Czyli nie chcecie wygrać ale gracie? dziwne.

    Ale mimo wszystko usługa fajna bo miło mieć wybór. Raportuj

  42. zioomal napisał(a):

    obojętne bo w androidzie jest odpowiednia aplikacja do blokowania takich połączeń wiec klade lache Raportuj

  43. plnt napisał(a):

    A ja uważam, że to użytkownik powinien mieć opcję ustawienia komunikatu pojawiającego się, gdy dzwoni ktoś z numeru zastrzeżonego. Nie zawsze komunikat o sprzeciwie odbioru takich połączeń jest dobrym rozwiązaniem, czasami lepszym jest zwykły sygnał zajętości. Sam mam na domowym numerze usługę ACR, na początku gdy ją uruchomiłem, z ulgą powitałem spokój – brak notorycznych anonimów, ale ostatnio zaczęły się pojawiać coraz częściej połączenia reklamowe z wyświetlaniem numeru. To jest większa pułapka, niż anonim, który można zignorować – człowiek odbiera, a tu automat ciągnie jakieś "promocje". Także ja wolę nie mieć żadnego komunikatu, niech dzwonią do oporu, byleby nie próbowali tego robić po podłączeniu wyświetlania swojego, często fikcyjnego (bramka, centrala) numeru. Raportuj

  44. Paul Ce'e napisał(a):

    Yeah! Nareszcie !! :D Koniec natrętów dzwoniących z zastrzeżonego :D Masz sprawę to dzwoń z normalnego :D Heh ja mam bynajmniej ubaw bo jak ktoś do mnie dzwoni z zastrzeżonego to odbieram i mówię: Zakład pogrzebowy słucham :D ^^ I zaraz pomyłka mówią i jest masa! :D Enjoy! Raportuj

  45. xnb napisał(a):

    O tak! Usługa włączana krótkim kodem, bezpłatna, z krótkim komunikatem dlaczego nie można się połączyć I MOŻLIWOŚCIĄ POZOSTAWIENIA NAGRANIA NA POCZCIE GŁOSOWEJ, jeśli ktoś takową posiada. Odrzucanie czerwoną słuchawką nie jest ani wygodne, ani (dla osoby po drugiej stronie słuchawki) kulturalne, poza tym nie niesie żadnej informacji, czy rozmowę odrzucono "bo tak", czy nie może ktoś rozmawiać w danej chwili, czy nie chce odbierać anonimów, itp…

    PS. Oczywiście wszelkie telemarketingi zaczną dzwonić z numerów 2345 ;) – ale to przynajmniej wiadomo, że dzwoni jakieś call center. Raportuj

  46. sierski napisał(a):

    a co z usługa połączenia oczekujące miała być włączona wszystkim
    piszemy o następnych a jeszcze jednej nie uruchomiliście

    pozdrawiam Raportuj

    • piomark napisał(a):

      Przepraszam, że spytam a to nie działa usługa "połączenie oczekujące"?

      Połączenie oczekujące:
      Aktywacja: *43#; Dezaktywacja: #43#; Obecny stan: *#43# Raportuj

  47. Harvy napisał(a):

    Ja korespondowałem z Panem Marcinem i z Pania Streżynską na ten temat na początku tygodnia. Cieszy mnie że coś sie wreszcie rusza w tym temacie ale i tak za wolno. Wg. mnie powinni dostać za to karę bo łamanie prawa trwa stanowczo za długo. Dodatkowo tak się zastanawiam czy skoro operator nie wykonuje usługi opisanej prawem telekomunikacyjnym to nie jest to podstawą do zerwania umowy?
    Oto odpowiedź jaką dostałem od Pani Anny:
    "Dziękuję bardzo za zgłoszenie problemu dotyczącego świadczenia usługi ACR przez operatorów sieci mobilnych. Wbrew pozorom Urząd Komunikacji Elektronicznej nie zapomina o obowiązkach ciążących na operatorach telekomunikacyjnych, a w tym przypadku o obowiązku świadczenia abonentom usługi ACR (Anonymous Call Rejection) przez operatorów sieci mobilnych. Raportuj

  48. Harvy napisał(a):

    W drugim kwartale 2010 roku UKE dokonało wywiadu wsród operatorów usług mobilnych (MNO i MVNO), którzy z nich świadczą usługę ACR abonentom. Z dokonanej analizy wynika, że obecnie tylko Polkomtel świadczy usługę ACR w sposób systemowy swoim abonentom. W dniu 20 lipca 2010 r. zacznie obowiązywać nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego z dnia 16 lipca 2004 roku zmieniająca definicję abonenta, co oznacza, że usługa ACR ma być dostępna dla użytkowników końcowych sieci mobilnych korzystających z usług post-paid i pre-paid. Obecnie przygotowywane jest i niedługo pojawi się na stronie UKE stosowne stanowisko Prezesa UKE w kwestii świadczenia usługi ACR przez MNO i MVNO oraz dalszych działań jakie podejmie Prezes UKE w celu wymuszenia na operatorach spełniania ciążących na nich obowiązkach.

    Pozdrawiam
    Anna Strezynska Raportuj

  49. Patryk83-żółwik- napisał(a):

    DROGI RZECZNIKU, DRODZY PRACOWNICY PLAY Z UL.TAŚMOWEJ!

    Zamiast zajmować się głupotami typu konkursy,samsungi wave,milestony i inne temu podobne g….a za przeproszeniem bardzo bym prosił o spowodowanie naprawienia nadajników 2G sieci Play a raczej ich dobrej konfiguracji w Krakowie ponieważ w Krakowie nie da się prowadzić rozmów w stanie darmowym a mianowicie-pomimo pełnego zasięgu rozmowy są urywane,zniekształcone w ten sposób że nie słyszę swojego rozmówcy lub słyszę go co drugie słowo,słychać trzaski,zakłócenia,świsty itp. To zakrawa o kpiny z prawa telekomunikacyjnego i niemożność korzystania z telefonu. O pomocy BOK już nie wspomnę bo szkoda czasu na debilne ankiety z których wynika że to i tak moja wina a PlayForYou 1 i 2 ostatnio zbyt chętni do pomocy nie są. Czy naprawdę chcecie pozew zbiorowy do sądu droga spółko P4? Czy tak trudno dobrze skonfigurować i kontrolować swoje własne nadajniki 2G na terenie Krakowa?

    Zaznaczam że zarówno ja,moja mama jak i moi znajomi musieliśmy ustawić ręcznie 2G Plusa bo nie dało się prowadzić nawet płatnych rozmów ostatnio choć zauważamy że na 2G Plusa Play celowo utrudnia wykonywanie rozmów w stanie darmowym a to podchodzi pod złamanie własnego regulaminu jak i prawa telekomunikacyjnego.
    Czy doczekam się reakcji kogoś mądrego z P4? Raportuj

    • United napisał(a):

      czyli co proponujesz? Zeby rzecznik wspial sie na masz i antyeny ustawial? :P Raportuj

      • Daro napisał(a):

        Nie, zeby tylko doprowadzili preferencje roamingu krajowego do stanu używalności! Tnąc koszta przegieli pałę i teraz znowu ludzie tu w Krakowie od nich odchodzą bo wola dołożyc parę groszy i miec ten zasięg!!! Ja póki co radzę sobie wyłaczając 3G w telefonie i na razie działa. Ale postawa Playa jest żenująca! Teraz to przebili nawet W3! Raportuj

        • Patryk83-żółwik- napisał(a):

          Ja również będę zmuszony przełączyć się na 3G ponieważ Play utrudnia korzystanie ze stanu darmowego na Plusie tylko że to nie jest rozwiązanie sytuacji bo nie mam zamiaru ciągle ładować baterii. A poza tym najbardziej poszkodowany będzie ten kto nie ma 3G w telefonie. Jest dokładnie tak jak mówisz-są błędnie ustawione preferencje roamingu krajowego i jeśli będzie tak dalej to będziemy zmuszeni ze znajomymi zmienić operatora i dopłacać parę groszy do minuty albo korzystać dalej z Play a raczej próbować korzystać lub zgłosić sprawę odpowiedniej gazecie,niech to opiszą bo to jest kpina i robienie oszczędności kosztem klientów. Jeśli tak ma działać dalej sieć w Krakowie to obawiam się że czeka Play ogrom reklamacji,skarg i wypowiedzeń umów bo ktoś kto prowadzi biznes i ma firmę nie może sobie pozwolić na to aby nie słyszeć w słuchawce swojego potencjalnego klienta jak i kontrahenta. Sprawę zamierzam wkrótce opisać administracji na http://www.gsm.biz.pl tak na początek bo widzę że tu i tak nic nie zdziałam. Raportuj

    • poznanak napisał(a):

      Potwierdzam w Poznaniu i okolicach prowadzenie rozmów w P4-P4 to horror. Trzaski, metaliczne dźwięki, zanikający głos i konieczność ponownej incjacji rozmowy. Zacznijcie działać technicy z P4. Raportuj

  50. markam59 napisał(a):

    Super usługa, powinna być już dawno wdrożona. Posiadam tel Samsunga a w nim jest opcja odrzucania połączeń z nr-w zastrzeżonych ( z tej opcji korzystam) jednak w tel Noki tego brak i taka usługa sieciowa jest wskazana by pozbyć się natrętów z nr-mi prywatnymi/zastrzeżonymi. A kiedy będzie można ją uaktywnić??? Raportuj

  51. Sebekk napisał(a):

    Bardzo się cieszę, u swojego operatora stacjonarnego korzystam z usługi ACR (ale nazwanej ACB czyli anonymus call blocking czy coś takiego). Bardzo przydatna usługa :) Raportuj

  52. @ksx4system napisał(a):

    wspaniała usługa, nie moge się doczekać beta testów :D komunikat dla osoby dzwoniącej oczywiście jest niezbędny, wg. mnie mogłaby istnieć opcja wymiany domyślnego (coś w deseń "użytkownik, do którego próbujesz się dodzwonić nie wyraża zgody na odebranie połączenia z numeru zastrzeżonego", najlepiej na koszt dzwoniącego) na własny. Tak czy inaczej – nawet bez możliwości wgrania własnego komunikatu usługa rządzi. P.S. Do czepiających się, że usługa dopiero teraz: ej, od kiedy przepraszam bardzo w Polsce coś jest natychmiast i prawidłowo? UKE działa niesamowicie powolnie i zanim dojdzie do sensownego rozwiązania generuje mnóstwo porażek. Zrozumcie moi drodzy, Polska to nie jest w pełni cywilizowany kraj! Raportuj

  53. Łukasz Malina napisał(a):

    Usługa bardzo korzystna, przynajmniej częściowo zminimalizuje niechciane reklamy przez telefon. Pozdrawiam PlayFanów Raportuj

  54. Play4er napisał(a):

    Bardzo dobra wiadomość.

    Wreszcie się skończą anonimowe telefony od dziwnych osób i banków oraz innych natrętów. Raportuj

  55. Mariusz napisał(a):

    Marcinie jak zostac testerem tej uslugi?Raportuj

  56. Rogi napisał(a):

    Usługa pewnie przydatna dla niektórych, ale dla mnie raczej bezużyteczna. Jakoś nie mam fobii przed odbieraniem zastrzeżonych. A czasem może to być coś ważnego. Raportuj

  57. Hetero napisał(a):

    A swoją drogą to mina zrzedła Panie Gruszka? Próbowaliście się wykpic z świadczenia tej usługi nawet przez PIIT twierdząc że nikt z niej nie bedize korzystał i dalej to robicie. A tu taki ZONK!!! 76% głosuje ze będzie. Nie wstyd wam więc ze próbujecie utrzymać dochody z połaczeń międzyopetatorskich bo takimi są przychodzące połączenia anonimowe kodztem łamania prawa i dobrego imienia u klientów? Niczym się juz nie róznicie od W3. Taki sam gestapowski styl polityki. A Pana wypowiedzi przypominają mi Jabczyńskiego czy jak się ten gruby nazywa z konkurencyjnej sieci!!! Raportuj

    • Wtajemniczony napisał(a):

      Zgadza się. Najpierw problemy z roamingiem krajowym a teraz najwięcejwiedzący rzecznik play mówi że: "To jedna z usług, z której korzystać będą tylko najbardziej wtajemniczeni, tacy jak WY". Taaa. Zaklinajcie rzeczywistość!!! Raportuj

  58. Beta napisał(a):

    A ja tam uważam ze to jedna wielka sciema! Jakoś gdy wprowadzali usługe z dodatkowym numerem to beta testy były z uczestnictwem użytkowników nie wierzę więc że gdyby naprawdę testowali to by nie dopuścili nas to testów. Ale tak przynajmniej kupią czas w urzędzie komunikacji i poczty. Za parę miesięcy pewnie napiszą że testy pokazały zerowe zainteresowanie albo ze to nie działa przez innych operatorów. A wogóle to mieli już parę lat na testy! Dlatego dobrze żeby ktoś z urzędu przesledził te ich "testy":) Raportuj

  59. gdy napisał(a):

    Byłoby mi to obojętne, ale ostatnio mój bank wydzwaniał 2x dziennie przez tydzień, przy czym debile rozłączali się po 1 dzwonku, co było dosyć wkurzające. oczywiście jako anonim nie był osiagalny zwrotnie. Gdy jakimś cudem udało mi się odebrać (chcieli wcisnąć kartę), to telefony ustały.

    Także przyłączam się do głosów o jasną informację powodu odrzucenia połączenia – a tak przy okazji, to jeden z VOIP, z których korzystam, podaje powód ale także możliwość uzyskania połączenia po WPISANIU (wstukaniu) numeru telefonu z którego się dzwoni. Raportuj

  60. paweł napisał(a):

    wszystko ok….jestem zadowolony ze swojego Play…ale ostatni miesiąc jestem na sztywno wpięty w nadajniki Plusa-niestety z Waszych nie da się korzystać .Miesięcznie wydzwaniam ok 40 godz.Więc mnie jest dobrze,ale jak tak inni zaczną robić to pójdziecie z torbami.Czy nie potraficie dobrze zestroić nadajników?
    Jakosć obsługi klienta przez infolinie =0 -poza tym większych problemów nie ma . Raportuj

  61. piotr napisał(a):

    Jakim kodem to właczyć? Raportuj

  62. michael_dee napisał(a):

    Bardzo dobry krok ze strony Play'a, jeśli chodzi o tę usługę. Oczywiście osoba, od której zostało odrzucone połączenie powinna usłyszeć w słuchawce komunikat o tym, dlaczego nie może się dodzwonić. Raportuj

  63. piotr napisał(a):

    Teraz widzę że sie nie da właczyć:( Niezła lipa! To kto to testuje do cholery? Samo na papierze się testuje czy na blogu? Raportuj

  64. Włodek napisał(a):

    Super usługa. Sam używam w Plusie od dłuższego czasu i działa niesamowicie. Jest komunikat odgrywany że abonent ma włączona usługę blokowania połaczeń anonimowych. Proszę właczyć identyfikację numeru i zadzwonic ponownie:) Raportuj

  65. piotr napisał(a):

    Acha i myslałem nawet nad przejściem do Playa jakiś czas temu ale jej brak był jednym z czynników dlaczego tego nie zrobiłem Wcześniej miałem mnóstwo połaczeń od telemarketerów które po jej właczeniu zniknęły :) Raportuj

  66. piotr napisał(a):

    A no i jeszcze to że wszyscy znajomi mówią mi jak to im przerywa zasięg i połączenia odkad Play pokombinowal z ustawieniami. To następny powód dlaczego nie przeszedłem… Raportuj

  67. piotr napisał(a):

    Wolę płacić 1/3 więcej a mieć spokój i pewność połączenia. Raportuj

  68. elle napisał(a):

    „Byłoby mi to obojętne, ale ostatnio mój bank wydzwaniał 2x dziennie przez tydzień, przy czym debile rozłączali się po 1 dzwonku…”

    gdy-„debile” tak mają system ustawiony (by obdzwonić jak najwięcej klientów-to przecież automat łączy), a i tak w końcu odebrałeś, he, he…a sądzisz, że gdyby nr się wyświetlił to byś się na niego dodzwonił?

    …ja nie mam problemu z nr zastrzeżonymi-więc taka blokada mi nie potrzebna (nie udostępniam swojego nr tel. na prawo i lewo) :)

    A co najlepsze firmy, które pracują dla Play też wydzwaniają z zatrzeżonego (dobrze, że konkurencja nie korzysta z tej blokady, bo mniej osób przeszło by z W3 do Play „przez telefon”)…;) Raportuj

  69. Mateusz napisał(a):

    Super, natychmiast uruchamiam tę usługę kiedy tylko będzie dostępna ;) PLAY dał mi już spokój z telefonami i SMS-ami od kiedy zarejestrowałem telefon na kartę i podczas rejestracji pani spytała się mi czy wyrażam na otrzymywanie sms-ów reklamowych i telefonów a ja z całym uśmiechem na twarzy powiedziałem "NIE" i już mam spokój. Teraz tyko dzwonią co chwile z mBanku czy chcę kartę ubezpieczyć i inne go..na. Nigdy nie wysyłałem sms-ów na numery premium więc ma spokój. Pozdrawiam ;) Raportuj

  70. szuman napisał(a):

    dajcie testować, bo od paru dni jakiś troskliwy telemarketer atakuje mnie z zastrzeżonego ;) Raportuj

  71. jur napisał(a):

    Uważam, że jest to bardzo dobry pomysł. W końcu skończą się te "molestowania". Sami znają twoje dane – i to bardzo dobrze – łącznie z nazwiskiem, imieniem, miejscem zamieszkania, ale sami numeru nie podadzą. Wydzwaniają nachalnie, jak powiesz, że nie chcesz rozmawiać, to po jakimś czasie znowu – a może jednak. Dość tych tajemniczych "wydzwaniaczy". Nawet nie ma kogo… wiadomo. A komunikat mógłby brzmieć tak: "Abonent nie odbiera numerów zastrzeżonych. Chcesz się połączyć podaj numer". A teraz człowiek nie wie kto dzwoni, a może to coś ważnego. Bardzo dobra usługa. Dość anonimów, nawet tych wyborczych, i jakichś tam sondaży. Raportuj

  72. Marcin Szumański napisał(a):

    Blokowanie połączeń z numerów zastrzeżonych, czyli ACR w Play…

    W końcu!!! Play, mój operator GSM, w końcu podjął się wprowadzenia ACR – usługi umożliwiającej blokowanie połączeń przychodzących wykonywanych z numerów zastrzeżonych. Usługa niby w fazie jakiś tajnych testów jest i nie wiadomo, kiedy zostanie udostępn…Raportuj

  73. jur napisał(a):

    No i kiedy to będzie ta usługa włączone, bo jakoś cisza, a ERA już ma! Raportuj

  74. piotr napisał(a):

    Wstyd Play! Znowu ostatni!!
    Od 14. lipca Era oferuje usługę blokowania połączeń z numerów zastrzeżonych.

    Po aktywacji usługi każde połączenie przychodzące, które nie zostanie zaprezentowane własnym numerem, z powodu ukrycia numeru, nie zostanie zrealizowane, a osoba, do której kierowane jest połączenie nie będzie o tym informowana.

    Dzwoniący usłyszą bezpłatny komunikat informujący o przyczynie niezrealizowania połączenia:To połączenie nie może być zrealizowane. Osoba, do której dzwonisz nie życzy sobie odbierać telefonów z numerów z ukrytą prezentacją. Włącz prezentację swojego numeru i zadzwoń ponownie.
    http://telepolis.pl/news.php?id=18792 Raportuj

  75. pytam napisał(a):

    Czy ta usługa będzie bezpłatna??? Raportuj

  76. mirr napisał(a):

    To super że będzie ta usługa dostępna dla klientów gdyż zdarzają się takie przypadki że ktoś specjalnie ukrywa numer by komuś robić na złość. Ja z tej usługi chcę korzystać, chcę wiedzieć kto do mnie dzwoni zanim odbiorę telefon i znać numer tej osoby, szkoda że jeszcze nie jest ona dostępna ale wiem że to tylko kwestia czasu. Pozdrawiam :) Raportuj

  77. Mirek napisał(a):

    Panie Marcinie czy dożyjemy wprowadzenia usługi ACR w Play ? Raportuj

  78. Luki napisał(a):

    Wczoraj wieczorem dzwoniłem na *500, pytałem o usługę. Panią w ogóle zatkało, nie wiedziała o co chodzi. Tak więc sądzę, że usługa ta długo nie będzie wdrożona. Raportuj

  79. Miko napisał(a):

    Nawet jeśli będzie jakaś drobna opłata to i tak sobie włącze ACR .
    Przy okazji proponuje żeby wprowadzić opłate za możliwość ukrycia numeru telefonu np 50 zł miesięcznie . Raportuj

  80. Mariusz napisał(a):

    szefie z play. prosze o udostepnienie tej usługi w trybie pilnym. MAM DOŚĆ SYGNAŁÓW PUSZCZANYCH Z ZASTRZEŻONEGO!!! jeśli nie wprowadzicie tego do końca sierpnia to przenosze numer do plusa! Raportuj

  81. grigor napisał(a):

    Jestem jak najbardziej za ACR. Moim zdaniem dla jasności powinno być tak, jak wspominali moi poprzednicy:

    1) Komunikat zwrotny z informacją o przyczynie nieodbierania

    2) Ekspresowe kody do włączenia *111… i oczywiście przez 24.playmobile.pl

    3) Usługa darmowa lub za minimalną JEDNORAZOWĄ opłatą.

    Notabene bardzo przydatna, ostatnimi czasy banki strasznie natarczywie wydzwaniają…

    Jestem chętny do testów, jakby co ;) Raportuj

  82. Bobiczek napisał(a):

    Jestem zdecydowane za taką usługą, tylko pytanie, czemu tak późno, skoro prawo telekomunikacyjne już w zeszłym roku o tym mówi…. Wstyd Play! znowu będzie na końcu. Również jak poprzednic: eksprawsowe kody włączające, powinna być bezpłatna informacja dlaczego nie da się zrealizować połączenia. Dajecie ją potestować!!! Dzwoniłem dziś na *600 i Pani totalnie zielona nie wiedziała o co loto, brak słów mamy wrzesień 2010… Raportuj

  83. Robert napisał(a):

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&… I jak z tym ACR Panie Marcinie ??? Od czerwca cisza :/ Raportuj

  84. Robert M. napisał(a):

    Testy trwają już ponad 3 miesiące … Raportuj

  85. YARO napisał(a):

    No fajnie opinia poznana a jak niema tej uslugi tak niema. Raportuj

  86. Robert napisał(a):

    Panie Marcinie! Czy Play zamierza testować ACR ta ksamo jak prowadzone są testy DVBT w Polsce ??? Udostępnijcie test większemu gronu użytkowników ! Raportuj

  87. KAMIL napisał(a):

    Dokladnie wstyd ze testuja juz to tak dlugo!!!!! wiem ze macie wielu klientow ale musicie o nich dbac bo wielu odejdzie od was jesli bedziecie do tego tak podchodzic.! ACR w fazie testow w play!!!???? to jest smieszne bo testy trwaja juz pare miesiecy i nic…cisza.! Raportuj

  88. daniel napisał(a):

    Usługa bardzo przydatna pod warunkiem że operator nie będzie pobierał za nią opłat tak jak to jest w przypadku usugi wirtualnego nueru. Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty