Tako rzecze rzecznik Play

Xtra Numer Beta ? przedłużamy testy!

Drodzy Playowcy

Prawie miesiąc temu ogłosiliśmy testy usługi Xtra Numer Beta. Pisaliśmy o tym w tym poście.

Wysłuchaliśmy Waszych opinii i komentarzy. Poprawialiśmy w trakcie co się dało zgodnie z Waszymi sugestiami. Nadal mamy problem z usługą ?Już w zasięgu? przy Xtra Numerze, ale i to naprawimy.

Dziś rozszerzamy funkcjonowanie usługi o opcje ZAWIESZANIA i WZNAWIANIA Xtra Numerów oraz bardziej rozbudowaną POMOC. Teraz wyjeżdżając np. na weekend na Mazury czy w nocy jak śpicie, możecie zawiesić przekierowywanie połączeń i SMSów z Xtra Numeru a po powrocie lub przebudzeniu wznowić jego działanie. Zawieszenie daje Wam to, że nikt nie zakłóca Wam spokoju i nie tracicie Xtra Numeru. Proste i funkcjonalne.

W związku z tym przedłużamy testy do 15 lipca, byście mogli nadal bezpłatnie korzystać, testować i zgłaszać uwagi. Specjalnie dla Was uruchomiliśmy skrzynkę mailową ? xtranumer@playmobile.pl – na którą możecie zgłaszać uwagi, propozycje i błędy w działaniu. Skrzynka działa niestety w jedną stronę. Nie możemy z niej odpisywać? ale na pewno ją czytamy!

Chcemy też Wam pokazać jak wyglądać będzie logo usługi Xtra Numer. Co o nim sądzicie?

Nam się podoba? i raczej oddaje charakter Xtra Numeru? Numeru do zadań specjalnych!

Strona  ? www.xtra.playmobile.pl ? jeszcze nie działa, ale i na nią przyjdzie czas. Cierpliwości ;)

Skrócony opis usługi na dzień 15 czerwca 2010:

1) Usługa umożliwia uruchomienie przez Użytkownika Usługi maksymalnie 3 numerów dodatkowych (Xtra Numerów) przypisanych do numeru w sieci Play, z którego korzysta na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych (zwanego dalej ?numerem głównym?).

2) Wszelkie połączenia głosowe oraz SMS-y wykonywane na Xtra Numer zostaną przekierowane z Xtra Numeru na numer główny Użytkownika Usługi.

3) Aby uruchomić Xtra Numer należy wysłać Bezpłatnego SMS-a o treści START lub S pod numer 8055.

4) Xtra Numer jest przydzielany losowo i aktywny przez okres dwóch tygodni.

5) Można przedłużać okres ważności Xtra Numeru o kolejne okresy dwutygodniowe, jednakże nie dłużej niż łącznie o 6 miesięcy. Aby przedłużyć okres ważności Xtra Numeru należy wysłać Bezpłatnego SMS-a pod numer 8055 o treści PRZEDLUZ lub PRZEDLUZ A lub B lub C, jeśli jest aktywnych więcej Xtra Numerów.

6) Aby sprawdzić swoją listę aktywnych Xtra Numerów i/lub jaki mają prefix (A, B lub C) należy wysłać Bezpłatnego SMS-a pod numer 8011 o treści NUMERY.

7) Istnieje możliwość zawieszenia działania Xtra Numeru. Aby zawiesić Xtra Numer należy wysłać Bezpłatnego SMS-a pod numer 8011 o treści ZAWIES lub ZAWIES A lub B lub C jeśli jest aktywnych więcej Xtra Numerów lub ZAWIES X, aby zawiesić wszystkie Xtra Numery

8 ) Stan zawieszenia powoduje, że SMS-y oraz połączenia głosowe z zawieszonego Xtra Numeru nie zostają przekierowywane na numer główny. Okres zawieszenia nie wydłuża okresu ważności Xtra Numeru.

9) Aby wznowić działanie zawieszonego Xtra Numeru należy wysłać Bezpłatnego SMS-a pod numer 8011 o treści WZNOW lub WZNOW A lub B lub C, jeśli jest aktywnych więcej Xtra Numerów lub WZNOW X aby wznowić wszystkie Xtra Numery.

10) Aby dezaktywować Xtra Numer należy wysłać SMS-a pod Bezpłatny numer 8011 o treści STOP lub STOP A lub B lub C, aby wyłączyć dany Xtra Numer. Aby wyłączyć wszystkie Xtra Numery należy wysłać komendę STOP X.

11) Po dezaktywacji Xtra Numeru, numer ten staje się ostatecznie nieaktywny i nie można żądać jego ponownej aktywacji. Przez okres około 180 dni od dezaktywacji nie będzie on dostępny w puli wolnych Xtra Numerów.

12) Aby uzyskać skróconą informację o Usłudze należy wysłać Bezpłatnego SMS-a pod numer 8011 o treści INFO.

13) Dostępne komendy w Usłudze można uzyskać wysyłając SMS-a pod Bezpłatny numer 8011 o treści POMOC lub H.

FAQ:

Chcemy też stworzyć zestaw najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi (FAQ), tak by innym ułatwić znalezienia odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Oto propozycja takiego pytania i odpowiedzi na nie.

– Czy dla Xtra Numeru działa usługa Zbieraj Minuty?

– Nie. Niestety nie działa ta usługa

Jeśli macie jakieś nurtujące Was pytania to zgłaszajcie je na adres xtranumer@playmobile.pl.

Komentarze

  1. Adam Brudzyński napisał(a):

    Gdzie to logo?
    ././ adasiekkk Raportuj

  2. Kamil Brzeziński napisał(a):

    Właśnie sobie włączyłem. Teraz w moim Samsungu Wave będe miał dwa numery telefonu. Fajna sprawa. Raportuj

  3. jahu napisał(a):

    Szkoda że przestaliście rozbudowywać własną sieć. Już dawno nie było informacji o nowych lokalizacjach :-(. Starych też nie poprawiacie :-( Raportuj

    • wroc napisał(a):

      Chyba uznali, że mają już wystarczająco dużo BTSów. Resztę załatwia roaming krajowy.

      Czasem stare poprawiają. Z tego co słyszałem, to w wielu miejscach zwiększają pojemność sieci przez dołożenie kolejnej nośnej.

      A właśnie czy w niedzielę była jakaś zaplanowana konserwacja w centrum Wrocławia (Nowowiejska/ Jedności Narodowej)? Czy może lokalna awaria?
      Bo w domu przez 10 godzin (z dwiema przerwami) praktycznie nie mogłem korzystać z internetu, ani telefonu (telefon, ani modem w ogóle "nie widziały" Play 3G, a jakość rozmów na 2G była bardzo niska – zrywało rozmowy lub zanikał głos rozmówcy) dopiero przełączenie na Plusa coś dało. Co najlepsze był to problem "bardzo lokalny:, ponieważ kilometr dalej i rozmowy i internet działał b. dobrze. Raportuj

    • Adam Brudzyński napisał(a):

      To, że nie ma informacji o nowych BTS/nodeB nie oznacza, że nie rozbudowują własnej infrastruktury…
      O pobliskiej mieścinie nie było żadnych informacji na blogu, a są dwa, oj przepraszam od miesiąca trzy stacje (nie piszę nadajnik bo to nie TV. Nadajniki tylko "nadają" , a w GSM/3G komunikacja jest w dwie strony więc to nie nadajnik ;P). Wystarczy pośledzić trochę wykazy pozwoleń, a nie siać 'propagandę', że PLAY nie inwestuje w infrastrukturę. Raportuj

  4. @karol_kornique napisał(a):

    Lepiej napiszcie kiedy w końcu usługa BlackBerry. Już ponad pół roku temu ją zapowiadaliście:/ Raportuj

  5. Mam nadzieję, że pozostanie atrakcyjna finansowo :) Raportuj

  6. adam napisał(a):

    – Czy dla Xtra Numeru działa usługa Zbieraj Minuty?

    – Nie. Niestety nie działa ta usługa.

    "czar prysł" Raportuj

  7. Helmut Hazelnut napisał(a):

    A czy bdzie mo|na dzwoni na te numery z innych sieci i z VoIP? Bo ostatnio byBy z tym problemy. Raportuj

    • Pio napisał(a):

      Xtra Numer jest normalnym numerem sieci PLAY i powinno sie dać na niego zadzwonić z każdej sieci…. tak mowi prawo. A jak sie nie da… to u danego operatora trzeba to zgłaszać. Raportuj

  8. tomsoon napisał(a):

    w orangu mozna pisac i dzwonic z takiego nr podobno :> Raportuj

    • Pio napisał(a):

      w Orangu to jest doklejony Prepaid… ktory trzeba zasilać. W Play jest prosto. Nic nie zasilasz. Raportuj

      • Helmut Hazelnut napisał(a):

        Tylko, że Orange ma zamiar w przyszłości ten prepaid rozszerzyć o możliwość wyboru innych taryf, a możliwości drugiego numeru mają nie ustępować możliwościom numeru pierwszego. Po prostu inny target. Mam wrażenie, że Xtra Numer Play jest bardziej społeczny – podajesz go komu chcesz i zawsze szybko możesz o nim zapomnieć i masz aż 3 numery. Ekstra Numer Orange daje tylko jeden numer, ale za to w pełni wartościowy, w sam raz do biznesu i bardziej poważnych kontaktów, dualsim wewnątrz sieciowy. Raportuj

  9. Łukasz napisał(a):

    czy będzie można mieć ten xtra numer z przeniesienia z innej sieci jak już usługa wejdzie na stałe? Raportuj

  10. Zibi napisał(a):

    Pomysł, jako projekt usługi super, ale na dziś już mało innowacyjny (jak przystało na Play). Myślę, że trzeba by mocniej przysiąść nad nim i doprowadzić finalnie do funkcjonalności co najmniej takiej, jaką testują pomarańczowi: http://media2.pl/telekomunikacja/64810-orange-tesRaportuj

    • Pio napisał(a):

      Pio: my nie kopiujemy. Wymyslilismy usluge tak i tak też ją prezentujemy. To co Orange zaprezentował to inna usługa… na skopiowanej nazwie :) Raportuj

  11. Konnr napisał(a):

    Jakiś czas temu taki XtraNumer byłby super. Niestety nie ma możliwości wykonywania połączeń. Szkoda.
    Bo nawet jak się podaje taki numer do ogłoszeń głównie by to do Ciebie ludzie dzwonili, to czasami trzeba oddzwonić.

    Mylę że nie trzeba byłoby modyfikować karty sim – jak zawsze sprawdziłyby się kody.
    @Zibi: Jak Play wprowadzało pierwsze testy tej usługi, to komentarze na blogu wprost rozpływały się o jej SUPER innowacyjności. Raportuj

    • Pio napisał(a):

      oddzwaniając z numeru głównego zawsze można zastrzec numer do danego połączenia i druga strona nie zobaczy Twojego głównego numeru.
      Można też numer, do którego sie oddzwania i nie chce pokazywać numeru głównego , poprzedzić kodem #31# i zadzwonić i numer będzie zastrzeżony. np. #31#790200200

      Raportuj

      • Qper napisał(a):

        ale problem zostaje z SMS-ami,
        w Orange podobno można wysyłać i dzwonić z dodatkowego numeru.

        Może Play jeszcze coś zmieni Raportuj

      • Helmut Hazelnut napisał(a):

        Tak, i za każdym razem, gdy chcesz szybko oddzwonić, to chce się imasz czas na przepisanie numer ręcznie (lub szperać w ustawieniach tel. w poszukiwaniu kopiowania), by potem dać #31# przed numerem. Za bardzo czasochłonne, a ustawienie w telefonie na stałe ukrywania numeru nie jest dobrym pomysłem. Raportuj

  12. Bolek napisał(a):

    Czy planowane jest wprowadzenie opłat za korzystanie z usługi Xtra Numer po zakończeniu testów? Raportuj

  13. Peter Jenkins napisał(a):

    Usługa XtraNumer może odnieść sukces jeżeli Play zaoferuję coś więcej /np. Orange oferuje w testach bardziej rozbudowany model usługi/. W usłudze XtraNumer powinna być możliwość przypisania do swojego numeru abonamentowego np. numeru Play Fresh, możliwość odbierania połączeń z obu numerów /bez przełączania/, możliwość dodania opcji wykonywania połączeń , SMS, MMS np. z prezentacją własnego numeru Play Fresh i obciążeniem numeru z abonamentem. Apelujcie do PLAY z tym pomysłem oraz zwracajcie się do Rzecznika Play, piszcie na blogach i forum. Ja odpowiedz na swoje maile wysłane do Play czekam miesiąc, więc chyba nie warto pisać ….Raportuj

  14. adam664 napisał(a):

    Przydałoby się jakieś menu ustawień w Play24 i pod nr. *111# bo konfiguracja tylko za pomocą smsów mnie zniechęca Raportuj

    • Helmut Hazelnut napisał(a):

      Potwierdzam. Zwłaszcza, że obecne polecenia uległy wydłużeniu. Poprzednio był wybór – długie lub krótkie.
      *111# stałoby się trochę przeładowane, ale byłbym zadowolony, gdyby przynajmniej w Pla24 można było zmieniać konfigurację. Raportuj

  15. Zibi napisał(a):

    @Konnr: Ja nie twierdzę, że XtraNumer jest do bani, ale Play zawsze "dawał czadu", "jechał po bandzie" i był prekursorem wyznaczającym trendy w branży……ale z XtraNumerem nie wyszło, bo za chwilę zacznie wysłuchiwać, że odpalił usługę będącą namiastką i małpowaniem tej z Orange (mimo, że Play był pierwszy, Orange da szerszą funkcjonalność).
    Ja bym w ogóle optował za drugą, niezależną usługą – nazwijmy ją MegaXtraNumer – niech będzie tak rozbudowana jak w Orange, niech będzie normalnie płatna, ale niech będzie! Super alternatywa dla fonów dualsim! Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty