z raportu półrocznego TPSA:
Podczas konferencji prasowej spółka P4 poinformowała, iż w pierwszej połowie 2010 osiągnęła przychody na poziomie 0,7 mld zł. Wzrost przychodów w pierwszej połowie 2010 wynikał głównie z dynamicznego wzrostu bazy klientów oraz asymetrii stawek MTR, której P4 jest beneficjentem.
Nie wiem skąd ta kwota, widocznie nie było mnie na tej konferencji. Na tej na której byłem potwierdziliśmy tylko, że chcemy przekroczyć 2 miliardy przychodów w 2010 i jesteśmy „on track”.
Słyszałem jednak, że podczas prezentacji wyników Q2 Grupy TP (nie byłem na konferencji) Pan Prezes pytany przez dziennikarzy co z inwestycją w PLAY powiedzieć miał, że z uwagi na przekroczenie przez PLAY 10% rynku UOKiK nie wyda zgody na taką koncentrację. Może coś przekręciłem, ale jeżeli tak było to rozumiem, że to zamyka temat „Orange kupuje PLAY”. Mam nadzieję, że to uspokaja tych, którzy obawiali się takiej perspektywy.
PS: Przy okazji Grupie TP gratuluję dobrych wyników.
Może zamiast w pierwszej połowie miał być Q1? ;-)
Wtedy byłoby zbyt optymistycznie jednak.
Marcinie bardzo dobrze się stało że się tak dynamicznie rozwijacie. Ale łatajcie także dziury w zasięgu róbcie nowe nadajniki pozwolenia są a u was coś stanęło w tamtym roku co tylko człowiek zobaczył pozwolenie na nadajnik to po miesiącu był już wybudowany. Koło mnie czekają dwa nadajniki pozwolenia są tylko czekają na realizacje rozwiązały by moje problemy z zasięgiem play w domu i podniosłyby jakość połączeń i nie musiałbym korzystać z roamingu plusa. Róbcie nadajniki to podstawa zmniejszania kosztów działania firmy.
Same nadajniki kosztów zmniejszyć nie muszą. Bo co z tego, że mam zasięg 2G Playa (terminal też tylko 2G) w Warszawie jak nie da się na nim sensownie pogadać? Tak więc na sztywno siedzę na Plusie, do czego też namawiam znajomych w Play.
Ja nie wiem co oni to robią że na 2 g takie cyrki wychodzą ja myślałem że tylko u mnie tak się dzieje bo nie mam dobrego zasięgu. No na tym 2g to różne cuda wychodzą wydaje mi się że to wszystko zależy od konfiguracji.
No właśnie ja też się dziwię jak to jest możliwe, że jakość 2G Play jest dużo gorsza niż 2G Plusa. Zawsze myślałem, że wystarczy postawić nadajnik i będzie cacy a tak nie jest (przyznaję się, że jestem laikiem w tych sprawach :p). Poza tym nie rozumiem jak to jest, że nadajnik Play jest w tym samym miejscu co nadajnik Plus a jest słabszy zasięg Playa i to zarówno 2G jak i 3G (przy 3G Play'a w domu nie mam prawie w ogóle zasięgu, choć Play wie lepiej ode mnie i twierdzi, że mam dobry zasięg, a Plus mam pełny).
to wszystko zależy od użytego sprzętu konfiguracji oraz ustawienia titl anten. Ja miałem np. w maju 2009 zasięg 3g play a w czerwcu już nie. A ja wtedy w maju wziąłem play online.
Tzn., że W3 ma lepszy sprzęt a Play najtańszy, i że W3 ma dobrych fachowców techników a Play słabych, którzy nie potrafią skonfigurować sprzętu?? Trochę krótkowzroczna polityka Play w takim razie :/
Co to sprzętu to nie wiem ale techników w3 ma lepszych po prostu dłużej siedzą w temacie.
Opowiem ci na początku jak zrobili nadajniki play ustawili title anten wysoko i zasięg mieli daleki ale nie było jakości połączeń więc obniżyli title anten co spowodowało że niektórzy ludzie którzy wcześniej mieli zasięg przestali go mieć. A poprawy jakości nie widać :(
albo od natężenie ruchu jaki w danej lokalizacji jest generowany.
Na przykład we Wrocławiu oraz Krakowie masz takie regiony miasta gdzie na 2G PLAY działa cud miód. Pojedziesz na inną dzielnicę i już są problemy – komfort rozmów zapewnia przełączenie na 3G PLAY albo przejście na 2G Plusa.
Marcinie, wiecie już co zrobić, żeby sięgnąć po kolejny milion? ;-)
A po co w Grupie TP operator z tak niskim poziomem obsługi klineta?
Czekam już ponad 30 dni (zgłoszenie z 26.06.2010r) kalendarzowych na rozpatrzenie mojej reklamacji – cisza… 3 upomnienia bez skutku. Kontakt z BOK nie ma sensu, bo Ci ludzie to chyba szkoleń nie mają, lub nie warto w nich inwestować. Porażka…
Bok by wywalili na bruk i mieliby swój także tym się na pewno nie kierowali.
Napisz do Marcina zgłoszenie rozpatrywane dłużej niż 30 dni powinno być uznane za zasadne według prawa polskiego.
kiedyś już napisałem w innej sprawie i bez odzewu… wg mnie rzecznik to nie BOK i nie powinien się tym zajmować… poczekam do poniedziałku i poleci zgłoszenie do UKE.
Może przy okazji Play dostanie karę i zmieni się standard infolinii ;)
Żałuje tylko że w piśmie nie zarządałem rozwiązania umowy bez kary – byłbym wolny teraz
Ale wiesz że Play to jest inna telefonia i gdyby nie rzecznik to również mój problem nie byłby rozwiązany napisz dziś jeszcze raz Marcinowi maila opisz swoją sprawę że już przekroczono 30 dni podaj nr reklamacji i nr telefonu i poproś Marcina o odpowiedź czy zajmie się twoją sprawą bo chciałbyś wiedzieć.
PLAY powinien zatrudnic Rzecznika ds. Jakosci Obsługi Klienta.
Dobry pomysł.
Ja bym zaproponował rzecznika do spraw jakości sieci :)
wysłałem @ – czekamy ;)
dzięki za podpowiedź
Mi Marcin pomógł rozwiązać problem Play Online miejmy nadzieję że i tobie pomoże.
powołanie Rzeczników odnośnie spornych kwestii i problemów pomogłoby na jakiś czas,
póki co przebranżawiam się w hodowcę chmielu (chętni mile widziani na mojej plantacji) https://apps.facebook.com/login/?next=https%3A%2F%2Fapps.facebook.com%2Fplantacja%2F%3Fuid%3D100000093…
Lepszy biznes niż telekomunikacyjny :)
może nawet TePsa będzie chciała mnie wykupić?
Może i viking investor :)
Ja bym was kupił – ale wypłatę mam dopiero 10ego
Z tymi dobrymi wynikami to chyba Marcinie ironizowałeś :)
Zgadzam się z Jahu!
Zasięg, zasięg jeszcze raz zasięg z własnych nadajników. Mieliście stawiać nadajnik wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych, jakoś tego nie widać… Macie teraz łatwiej, prawo się zmieniło. Dużo prościej jest teraz postawić bts/ nodeB. Tylko zacznijcie w końcu robić to w tempie w jakim robiliście to na początku, bo teraz jest zastój….
O pozwolenia się postarali ale z budową nadajników już gorzej. W głównych ciągach w moim regjonie są pozwolenia ale nie ma bts-ów jeszcze bo nic nie robią ostatnio.
I chwała Panu, że Orange nie przejmie Play, to byłby koniec świata :-)
w GK TP jest 22 większych firm i sam byś się zdziwił z ilu korzystasz… jak dla mnie to mam odwrotne zdanie o tym, że sam się ukarałem podpisując cyrograf z Play
Wiecie, z tym zasięgiem 2G to ta tragedia może zależeć od wielu rzeczy. Nie wiemy na jakiej częstotliwości pracuje sieć 2G Play, może po prostu się nakłada na jakieś inne pasmo i są zakłócenia.
Ale racja, Pan Marcin powinien udzielić nam na blogu wyjaśnienia, dlaczego ten zasięg jest taki słaby i kiedy mają zamiar to poprawić.
Play korzysta z e-gsm to jest trochę ponad 900 mhz. I umts 2100 mhz.
Widać, że zbyt głęboko w tym nie jesteś. Każda sieć ma na nadajniku inny kanał radiowy (pasmo), zazwyczaj w szerokości bloku kilka – kilkanaście MHz (jeżeli się mylę, poprawcie).
I na to pasmo może się coś nakładać, zakłócając sygnał. Oczywiście może być to także wina wrażliwości nadajnika na warunki pogodowe, albo wada wrodzona urządzenia / software'u.
Technikiem play-a nie jestem :( i w tych megahercach nie siedzę.
Podział częstotliwości jest regulowany przez odpowiednie organy państwowe, więc nie mają prawa się na siebie nakładać, choćby to była inna technologia.
Dla zainteresowanych Samsungiem Wave jest już w e-shopie.
Przydałyby się wyniki ARPU I AUPU playa coby mieć argumenty na forach i w rozmowach ze stwardniałym i omszałym betonem W3.
w Orange tez jest ;)
W erze i plusie też jest wiem ale brakowało na magazynie a teraz wiedzę że dowieźli !!!
https://www.blogplay.eu/2010/07/29/3-tysiace-starterow-play/. dobry artykuł
Ja tak samo, jak Bojan1989, chciałbym się zapytać co z koszulką za mundial?!
…trochę czasu minęło
Panie Marcinie…co jest?
witam przeszedlem z ery abonamentu na playfresh, no i poltora miesiaca temu jak zlozylem wniosek o przeniesienie i dostalem karte sim playfresh(musialem czekac 1,5 miecha na zakonczenie umowy z era zeby byla aktywna ta karta) to na stronie playa pisalo ze kto przeniesie numer do fresh dostanie 3 razy po 20 zł, dzisiaj na stronie tej promocji nie ma. to znaczy ze nie moge jej aktywowac? , czy jak kupie dzisiaj doladowanie 30 zł to te 20 zł mi wskoczy automatycznie?
Chodzi ci o tę promocję? .
Chyba jest jeszcze aktualna – tak przynajmniej twierdziła pani w salonie jak dzisiaj przenosiłam numer do play fresh :)
to 20zl ci wskoczy jak doladujesz ale po jakims czasie tak ze spoko tez ucieklem z orange i dostalem te 20zl
Marcinie kiedy strona główna playmobile.pl zmieni szatę graficzna ??
A no obawiali się ;P
W końcu nie po to zrezygnowałem z Orange na rzecz Waszej sieci by ostatecznie ponownie wylądować w francuskich rękach ;)
@PanKtosiek ale jak to zasięg Play słaby? Hehe dziwię sie, że jeszcze nie posypały się komentarze na temat znakomitego zasięgu i tego, że to miłośnicy w3 szerzą nieprawdziwe informacje:)
Ciekawe kiedy otwarcie zacznie si mówi o zmianach w BOK, klienci wiele razy dawali znaki o kurozalnych sytuacjach, jakie maj miejsce kiedy si do nich dzwoni. Play powinno jako[ bardziej przyBo|y do tego rk, bo ju| teraz panuje opinia |e pracuj tam same "tipsiary", co dla Play chyba nie jest zbyt korzystne.
Też zauważyłam :) ale w salonie nie są w stanie powiedzieć mi kiedy go dostaną, po tym wszystkim co tu przeczytałam, nastawiam się psychicznie na jakiś miesiąc czekania :)
Oj, fatalnie. Liczyłem, że mariaż z Oręcz polepszy jakość internetu w Play.
Tragedia..
Liczyłem że Orange połknie Play'a i było by dobrze na naszym rynku.
Orange musiałoby mieć ceny Play'a i PLAY miałby lep[szy zasięg.
Pzdr.
Ja z innej beczki
Może P4 by pomyślało trochę o pracownikach punktów POS nie ich własnych ale tych które oprócz swojej działalności zajmują się sprzedażą ich usług Mamy telefony ,,firmowe" które służą nam do załatwiania spraw sieci i Klientów ale abonament za ni musimy płacić jedynie za darmo jest w nim *444 wsparcie sprzedaży ale już biuro obsługi kosztuje nas tak samo jak zwykłego abonenta 1zł za całą rozmowę z tym że my MUSIMY do niego dzwonić w sprawach Klientów i miesięcznie się nazbiera kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt złotych więc niektórzy zamiast zadzwonić i pomóc Klientowi zbywają go lub mówią aby sam zadzwonił co jest wręcz śmieszne
Druga sprawa nie dostajemy prowizji za umowy tak jak pracownicy Playa co nas nie bardzo motywuje do sprzedaży I wreszcie tajemniczy klient który nam w raporcie zarzuca brak koszul które były kilka krotnie zamawiane a nigdy nie przyszły (czysty idiotyzm)
Odnośnie prowizji raz jeszcze jak ma nam zależeć na sprzedaży skoro nie mamy z tego złamanego grosza a tylko zawracanie głowy tylko właściciel dostaje prowizje a my zarabiamy tak jakby Playa nie było choć go sprzedajemy a żeby wybrać z Klientem ofertę i napisać umowę sporo czasu schodzi za obsługę Klienta (rejestrowanie kart,wyjaśnianie faktur,włączanie wyłączanie usług dodatkowych i przenoszenie numerów do Fresha też nic dostajemy Myślę że wprowadzenie prowizji dla sprzedawców Posów bardzo zwiększyło by sprzedaż bo przecież nikt się nie przyłoży do pracy za którą nic nie dostaje prawda ?
Mysł