Tako rzecze rzecznik Play

Aktualizacje

„Na blogu jest napisane, że nowy Android 2.1 do telefonu jak w temacie będzie (a raczej miał być) w połowie lipca. Mam ten model i chcę go zaktualizować. Ale przez program NPS nie ma możliwości. Czy jest jakiś sposób na aktualizację bez utraty gwarancji? Kiedy będzie dostępny Android 2.1 w Play?? Proszę o szybką odpowiedz i zapewne nie jestem jedyną osobą, która na takie informacje czeka.”

Każdego dnia otrzymuję kilka takich maili. Tak, podałem info,  że aktualizacja będzie w lipcu bo takie informacje dostaliśmy od producenta. Niestety ciągle musimy czekać. Niestety ;-(

Z czego to wynika? Absolutnie nie ma to związku z naszym brandowaniem czy PLAYdodatkami. Nasz team techniczny odrzuca update’y softu tylko wtedy kiedy w istotny sposób mogą negatywnie wpływać na komfort korzystania z telefonu i co ważne mogą narazić klienta na straty finansowe. Zapewniam Was, że przedłużanie tego terminu absolutnie nie leży w naszym interesie. Dlaczego te aktualizacje są dostępne w innych sieciach? Też zadałem takie pytanie. Uwarunkowania technologiczne sieci są różne i za każdym razem musimy dbać o zachowanie możliwie jak najwyższego standardu dla klienta. Obiecuję, że tu, na blogu najpierw znajdziecie informację na ten temat.

Czekam razem z Wami.

Komentarze

  1. zzz napisał(a):

    Tja, jasne – przykro mi, ale chyba tylko ktoś zupełnie nieświadomy technicznie kupuje takie tłumaczenie… Przecież tylko i wyłącznie plejowe śmieciowe softowe dodatki stoją na przeszkodzie aktualizacji, bo tylko to odróżnia telefon kupiony w Play od telefonu od producenta do którego aktualizacja jest dawno… Panie Gruszko, przykro mi ale nie kupuję tego tłumaczenia. Raportuj

  2. Piotr Boruta napisał(a):

    no i w końcu oficjalny Twój komunikat :) Raportuj

  3. mk13 napisał(a):

    Cale to gadanie o jakosci i komforice gdy u konkurencji juz jest, to dobry tekst PR, szkoda ze totalna sciema. Wiadomo ze chodzi o kase, po prostu robicie to wolno nie dlatego ze bedzie to np lepsze niz u konkurencji, tylko dlatego ze by zrobic to szypciej musielibyscie wiecej wydac :P Raportuj

    • mPablo napisał(a):

      SzyBko weź do ręki słownik ortograficzny ;-) Raportuj

      • mk13 napisał(a):

        Moja ortografia moze i kuluje ale widac twoi rodzice pokpili sprawe z wychowaniem. Lepiej gdyby ci wkupili korepetycje savoir vivre. Raportuj

    • Play2faces napisał(a):

      Ale na czym zarabiamy? Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Mi się wydawało że na usługach a telefony to tylko dodatek do nich. Raportuj

      • mk13 napisał(a):

        Bardziej chodzi ze na suporcie nie zarabiacie. Wkoncu umowa podpisana, klient abo placi, rozmyslic sie nie moze bo ma cyrograf, a szybsze wsparcie nowinek to w wiekszy koszt dodatkowy ktory szybko kasy nie zwroci..

        Wiec tu jest pewnie pies pogrzebany, wkoncu konkurencja bardziej zasiedziana na rynku, latwiej jej wykroic odpowiedni zespol ze swoich licznych szeregow na takie w sumie malo intratne dzialania jak adaptacja nowych rozwiazan. Chociarz tez im czasem ciezko sie zebrac do dzialania, bo w sumie wieksozsc uzytkownikow to i tak laicy co to aktualizacji i tak nie zrobia, wiec po co marnowac srodki na takie dzialania. Raportuj

      • lluukk napisał(a):

        pewnie na kasowaniu zamiast 5 zł za pakiet 8 zł – proste oszustwo a play ma kasę w kieszeni ! Raportuj

  4. madhunt3r napisał(a):

    A ja swojego czasu jak miałem i5700 poszedłem do serwisu Samsunga i w ramach gwarancji za free zmienili mi z 1.6 Playa na 2.1 niebrandowany i problem z głowy ;) Raportuj

  5. Rafał napisał(a):

    Jakoś z HTC Desire nie ma takich problemów, telefon kupiony w Play mam już zaktualizowany od prawie dwóch tygodnii do wersji 2.2 Froyo :) Raportuj

  6. Piotrek Olejnik napisał(a):

    To i ja swoje 3 grosze wetknę – we wrześniu kupiony w Play HTC Hero dostał aktualizację tego samego dnia kiedy łatka trafiła do Polski. I nie było problemu, że kupiony w Play a nie na wolnym rynku. Fakt, że w innych może dodane są dodatki typu wygaszacz/tapeta, Hero tego nie ma. Ja tam nie narzekam ;) Raportuj

  7. @widex32 napisał(a):

    Może najpierw zdebrandować telefon? Potem użytkownicy zainstalują oficjalną aktualizacje. Wiem, jak to boli. Sam przechodziłem to z HTC. Raportuj

  8. @DeathNamePL napisał(a):

    Posiadacze HTC odzywają się, że nie mają problemów z aktualizacjami bo dostają je OTA. Samsung natomiast, każe sobie Spicę aktualizować za pomocą oprogramowana dostępnego dla PC.

    Play odrzuca prawdopodobnie wszystkie propozycje Samsunga z aktualizacjami i bardzo dobrze, bo z tego co mi wiadomo, to na 2.1 jest problem z internetem w przypadku Playa (spowodowane przełączaniem się między nadajnikami Plusa a Playa). Raportuj

  9. maximus napisał(a):

    Panie Rzeczniku, kiedy (chociaż) szczątkowe info dt. Stażysty ? :) Raportuj

    • jahu napisał(a):

      To akurat byłaby dobra wiadomość roaming działa dobrze umowy mają klienci by na tym zyskali play online wreszcie działałby jak należy i wtedy plus i play mieliby razem najwięcej nadajników na rynku i najlepszą jakość sieci. oferta mogłaby się popsuć ale myślę że play i tak nie zostanie sprzedane. Wszystko by było dobrze gdyby nie to że Plus sam zostanie sprzedany :( Raportuj

  10. Prowokator napisał(a):

    "Nasz team techniczny odrzuca update’y softu tylko wtedy kiedy w istotny sposób mogą negatywnie wpływać na komfort korzystania z telefonu i co ważne mogą narazić klienta na straty finansowe."

    No niestety ale musze odpisac, telefon samsung WAVE reklamowany jest jako telefon do nawigowania (tez) a w standardowym brandowanym sofcie nawigacja jest ukryta to po raz.
    W brandowanym sofcie wystepuja problemy przy polaczeniach, (echo, zrywany sygnal, slaba jakosc tego sygnalu).
    W brandach W3 sa jeszcze "lepsze" udoskonalenia jak np. problemy z funkcjami wi-fi telefonu.

    Dodam, ze po zmianie oprogramowania (w ramach gwarancji na S8500XAJEG) problemy zniknely, sygnal nie jest tak czesto zrywany, echo juz nie wystepuje, a szumy tez sa mniejsze ;]

    Mimo tych niedogodnosci soft przeszedl testy teamu technicznego. Raportuj

    • United napisał(a):

      ale mowa tu o androidach.. Raportuj

    • Prowokator napisał(a):

      Pan obronca najpierw raczy spojrzec na odpowiedz. Odpowiedz ma charakter ogolny, mowa o teamie sprawdzajacym soft, wiec mam prawo poddac pod dyskusje slusznosc tych slow w oparciu o autentyczny przypadek dotyczacy nomen omen brandowanego softu.

      Ale co do androida to tez mialem w rece i5700 i zrezygnowalem z niego juz w salonie, slyszac ze moj soft jest na rynku od pol roku, a ja nie moge go wgrac bo nie ma brandu.

      Wiadomo, ze kazdy operator chce zrobic sobie reklame w sofcie, ale takie bajery jak logo czy tapetki mozna wkleic bez wylaczania pewnych istotnych funkcji telefonu (co jest praktyka w W3, a z polskim prawem ma sie roznie), a soft w telefonie moglby byc identyczny jak soft open-market.

      Cos za cos, telefon bedzie drozszy o pare zl, ale warto zaplacic zeby miec to co sie chce :) Raportuj

  11. Maciej napisał(a):

    Wiem że to nie ten temat ale może aktualne rzeczy ktoś czyta i da jakąś konkretną odpowiedź
    Cherryf
    · 3 tygodni temu
    Wszystko fajnie pięknie tylko pytam jaka jest definicja w firmie Play "chwilowo niedostępny" odnośnie Sony Ericsson Elm konsultanci powiedzieli mi, że tego telefonu nawet nie widzieli na oczy i że go nie będzie bo Play ma problemy z oprogramowaniem. W takim razie jak był sprzedawany na początku wprowadzenia go do oferty i jeśli jest na życzenie to ja go sobie życzę, ile będę czekał i gdzie mam się zgłosić. Jeżeli nie ma go w ofercie to go usuńcie ze strony internetowej, bo coś mi się wydaje że klienci trochę inaczej rozumieją pojęcie "chwilowo niedostępny". Z góry dziękuje za odpowiedź (od kogoś kompetentnego z Playa).

    Cherryf
    · 2 tygodni temu
    Dzięki że ktoś mi odpowiedział, istny profesjonalizm czytaj żenada!

    Basia
    · 2 tygodni temu
    Podbijam pytanie i czekam na Elma.
    Raportuj

    • BOK_Marcin napisał(a):

      Macieju, Sony Ericsson Elm nie będzie dostępny w ofercie, bo nie planujemy nowych dostaw, więc nie oczekuj tego telefonu. Aktualna informacja to taka, że nie będzie nowych dostaw i nie proponujemy go klientom. Raportuj

  12. the_mass napisał(a):

    Ale konkretnie? Kiedy możemy sie spodziewać nowego Androida 2.1 na Galaxy? Raportuj

  13. czerek napisał(a):

    Brandowany soft na smartphonach to dla wielu użytkowników zło. Ale z punktu widzenia opa Play, czy jakiegokolwiek innego to jest zarabianie. Nawet masa rozpaczliwych komentarzy tego nie zmieni. Raportuj

  14. Krystian napisał(a):

    Polecam stronę forum.android.com.pl, i koniec z czekaniem na andka 2.1 cała operacja wgrania ok 7 minut zrobicie sobie to sami zero kosztów a i gwarancja obowiązuje.
    I wreszcie oprogramowanie dołączone do spicy będzie chodzić(Kies). Raportuj

  15. Xtremeq napisał(a):

    Przecież jest już możliwość upgradu na spicy z 1.6 do 2.1 od prawie miesiąca !!! . Jeśli chcecie mogę wam wysłać całą instrukcję którą dostałem od przedstawiciela samsunga. Co prawda nie sprawdzałem jej ale klienci moi tak ;) Napiszcie poniżej e-maile to wam jutro z pracy wyślę. Mam wrażenie jak by ktoś nie był do końca doinformowany… i pisze to co "usłyszał na mieście :P" Raportuj

  16. Michał napisał(a):

    Ehh.. wystarczy odinem wgrac nowy soft. Bez brandingu – teraz jest chyba już wersja JH1. Gwarancji się nie traci – orginalny soft od samsunga. Szybko, latwo, bez problemu, bez jakis glupich tapetek od Play. Nie ma co czekać na playa, bo widac im sie nie spieszy, a rzecznik tylko mydli oczy innym bo cos napisał na blogu wcześniej i mu teraz głupio. Raportuj

  17. Michał napisał(a):

    A może jakieś konkretne daty? Każda szanująca się firma ma harmonogram działań i ustala jakieś deadline'y. Ciekawe co Play chce wyciąć w oryginalnym sofcie Samsunga? Nie wystarczy Wam wgrać kilka tapet z logo Play? Podajcie kilka konkretów które Play kazało Samsungowi zmienić "w celu ochrony użytkownika?" Raportuj

  18. Krystian napisał(a):

    Zadzwoniłem dzisiaj do samsunga, miła Pani powiedziała mi że aktualizacja jak na razie w serwisie nie potrafiłą podać konkretnej daty , więc pozostaje nam ODIN Raportuj

  19. użytkownik i5700 napisał(a):

    Pytanie do Rzecznika: Czy PLAY w jakiś sposób aktywnie zajmuje się tą sprawą? Przecież Samsung i5700 przynosi Wam klientów, którzy są niejako dyskryminowani TYLKO w sieci Play – nie mogą aktualizować OFICJALNEGO OPROGRAMOWANIA za pomocą legalnych metod!!! Raportuj

  20. Adam Liszewski napisał(a):

    Witam serdecznie. Kupiłem Spice w serwisie Ceneo.pl. z brandowanym systemem PLAY (nie wiedzałem o tym przy zakupie). Czy moge zgłosić się do salonu PLAY i zaktualizować telefon do wersji 2.1?
    Dodam, że mimo tego iż telefon kupiłem w internecie to i tak jestem klientem sieci PLAY. Bardzo proszę o odpowieć. Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      telefon możesz oddac tam gdzie go zakupiłeś, kupując w PLAY oddajesz do PLAY itd.

      PLAY nie może brać odpowiedzialności i przyznać gwarancję za tel który nie był zakupiony w PLAY, proste. Raportuj

      • Adam Liszewski napisał(a):

        skoro telefon ma brandowany system PLAY, to znaczy, że musi być pośrednio z PLAY. Ja nie mam zamiaru jechać 300km do Gdańska, żeby mi to zrobili. Liczę, że odezwie się BOK w tej sprawie, Raportuj

  21. Krystian napisał(a):

    Jeśli jest brandowany na Play to musi być kupowany w salonie, jeśli masz paragon (na którym widnieje play) oddaj go w dowolnym salonie zeby ci go sflashowali do 2.1. Raportuj

    • Adam Liszewski napisał(a):

      Dzięki, że mi podsunąłeś mi pomysł. Wcześniej sprawdziłem tylko Fakturę (jaka firma), a teraz wywaliłem wszystkie papiery i faktycznie paragon z PLAY. Jak tylko skończą remont salonu PLAY w moim mieście od razu do nich idę. Jeszcze raz dzięki. Mój błąd, że nie sprawdziłem dokładnie. Raportuj

  22. kililili napisał(a):

    a ja mam hero w play i pojawił mi sie komunikat czy aktualizować na android 2.1 i pięknie działa Raportuj

  23. gelu_sola napisał(a):

    Marcinie,
    A co z Aktualizacją Milestone do 2.2? Przecież my dostaliśmy telefon z 2.1, ( nie interesuje mnie to ze Droid miał 2.0) a tu jakaś ściema ze strony Motoroli.

    1. Milestone wyszedł później niż Droid i jest jeszcze sprzedawany ( Droid nie a ma 2.2).
    2. My zaczelismy od softu 2.1 nie od 2.0.
    3.Motorola jeszcze nie sprzedaje u nas nowych fajnych telefonów jak w Stanach ( nie licząc XT720 bo to jakiś syf jest nie nowość i też pewnie nie dostanie 2.2).
    4, Chyba zacznę odradzać tego producenta bo zaniedbuje europe.

    ( Pierwsze pytanie do Marcina, reszta ostrzeżenie dla innych)

    Pozdrawiam
    Raportuj

    • Michal napisał(a):

      Jak byś był w temacie to byś wiedział że droit to nie jest to samo co milestone,
      i że motorola "zawiesiła" aktualizacje milestone do 2.2 bez powodu. Sieć play i Marcin ma tyle do powiedzenia co zeszłoroczny śnieg.
      Możesz zacząć odradzać ;p Raportuj

  24. asd napisał(a):

    Podobno jest juz aktualizacja do 2.1 dla I5700 brandowanego przez Play. Włączać KIESa i sprawdzać . Raportuj

  25. Michał napisał(a):

    KIES może nie obsługiwać aktualizacji do 2.1, samsung do tego celu dołączył NewPC Studio, które tylko i wyłącznie służyło do aktualizacji softu, inne funkcje nie działały. Chyba ze cos sie zmieniło. Raportuj

  26. Krystian napisał(a):

    mi nie chce aktualizować :( Raportuj

  27. grobnar napisał(a):

    w Samsung new pc studio nie aktualizuje sie. Raportuj

  28. Tomasz Filip napisał(a):

    Od wczoraj można już aktualizować. Ja tak zrobiłem :) Raportuj

  29. grobnar napisał(a):

    No niestety, ja wciąż mam że aktualizacja nie jest wymagana :( Raportuj

  30. asd napisał(a):

    @grobnar. A czym sprawdzasz? Kiesem czy bądziewnym pc studio? Za pomocą Kiesa powinno widzieć aktualizację. Raportuj

  31. Krystian napisał(a):

    ja sprawdzam kiesem i pisze że tej wersji urządzenia nie można aktualizować Raportuj

  32. Sebus napisał(a):

    Jest aktualizacja Kies, soft zawiera : I570EPRTJE3-CSC-CL338346-Play, I570EXXJA1_CL132638_Bootloader, I570EXXJD1_Phone, I570EXXJE3_CL323189_PDA. To chyba z maja ??? Raportuj

  33. Krystian napisał(a):

    Dla tych co nie mogą kiesem zaktualizować swojej spicy z Play. Ściągnijcie soft z tego linku http://rs830.rapidshare.com/files/412705209/i5700… wgrać odinem (instrukcja jak forum.android.com.pl) . Po wgraniu softu podłączyć telefon do kiesa i aktualizować już normalnie. Raportuj

  34. Pablo85 napisał(a):

    Dokładnie tak. Ja ODINEM zrobiłem aktualizacje i wszystko ładnie poszło nie ma co się męczyć badziewiarskimi programami od Samsunga Raportuj

  35. halol87 napisał(a):

    To w końcu jest update z New PC Studio dla Androida w Play?
    Kiedy dla Galaxy I5700? Raportuj

    • Karol napisał(a):

      Już jest. Ja zaktualizowałem ;) Raportuj

      • halol87 napisał(a):

        Wczoraj wieczorem jeszcze sprawdzałem z New PC Studio czy jest aktualizacja i nie było :)
        Także wkurzyłem się i Odinem wgrałem wg instrukcji z forum.android i w końcu mogę się cieszyć nową wersją Androida :) Raportuj

  36. Michał napisał(a):

    U mnie poszła aktualizacja w New PC Studio. Wczoraj jeszcze pisał, że nie wymaga aktualizacji, a dziś wyświetlił, ze jest wersja PDA: I570EXXJG3, Phone: I570EXXJD1 Raportuj

  37. Nieznajomy napisał(a):

    To jest już aktualizacja androida do wersji 2.1 dla samsunga i5700 w New PC Studio ??? Raportuj

  38. Blejker napisał(a):

    Czy jest już aktualizacja androida 2.1 dla i5700 w Kiesie ??? Raportuj

  39. Maciek napisał(a):

    Jest aktualizacja w New PC Studio, które po aktualizacji staje się bez użyteczne i trzeba przesiąść się na Kiesa. Raportuj

  40. Petepl napisał(a):

    O co Tu chodzi? normalnie śmiech z tymi aktualizacjami.Szkoda ze nie informujecie o tym w salonie jak telefon sprzedajecie. Raportuj

  41. Krzysiek napisał(a):

    Galaxy i5700 posiadam od 3 tygodni i tyle czasu czekałem na aktualizację w NPC (Kies nie wykrywa telefonu…). Przez kilka dni była dostępna aktualizacja w NPC, jednak nie dało się nią zaktualizować telefonu (próbowałem na różnych komputerach, zawieszało się). Wczoraj mając już tego dosyć – wgrałem Odinem. Nic trudnego, wszystko zajęło mi jakieś 10 minut. I jestem zadowolony – przede wszystkim klawiatura nie laguje, system posiada wiele udogodnień, które mi przypadły do gustu. Dlatego nie warto czekać – aktualizujcie Odinem. Cała operacja nie wymaga praktycznie żadnego wysiłku, na forum android instrukcja podana jak na tacy. Raportuj

  42. FiF napisał(a):

    Witam. Wczoraj udało mi sie bez problemu przeprowadzic akualizacje do wersi 2.1 przez NPC… nie bylo najmniejszego problemu…. Raportuj

  43. niez napisał(a):

    To można już bez problemów aktualizować androida do 2.1 przez New PC Studio ??? Raportuj

  44. asdafsfdfdsfd napisał(a):

    ta można ale tylko przez new pc studio Raportuj

  45. pshypadek napisał(a):

    kiedy bedzie aktualizacja dla motoroli Milestone z 2.1 na 2.2 ???? Pytanie o tyle wazne bo w 2.1 nie ma mozliwości instalacji FlashPlayer 10 :((, a O2 Germany oznajmiło na Twitterze, że we wrześniu Motorola Milestone dostanie aktualizacje z najnowszą wersja systemu. Jak dotąd ani oni ani my tej aktualizacji nie mamy. Raportuj

  46. bartek napisał(a):

    Witam. Czy jeśli zainstaluje Androida Odinem to stracę gwarancję? I czy w ogóle można zaktualizować Androida do wersji 2.2 albo nawet 2.3 Samsunga Galaxy i5500? Raportuj

  47. Piotr napisał(a):

    proste pytanko . Czy siec Play ma zamiar udostepnic aktualizacje androida do wersi 4.x.x ?Albo inaczej dacie jaka kolwiek aktualizacje ? bo mi ten 2.x.x nie odpowiada .Raportuj

  48. Hubert napisał(a):

    Witam, Kupiłem miesiąc temu Note 4 w abonamencie w Play. Niestety jest w nim android 4.4.4 a nie Lolipop pomimo, że aktualizacje dostepne sa od kilku miesięcy. Pytam zatem kiedy mogę się spodziewać najnowszej wersji Lolipop na swój telefonRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty