Tako rzecze rzecznik Play

Roaming krajowy na długo i będzie lepiej

Długie negocjacje i jest, udało się przedłużyć umowę z PLUSem. Kiedy patrzę na warunki to uważam, że to rozwiązanie win win win. Drugie win dla nas, trzecie dla Plusa (lub odwrotnie), ale pierwsze to zdecydowanie Wasze – Klientów. Największy sukces to wprowadzenie w przyszłości handovera czyli automatycznego przełączania na drugą sieć (PLAY na PLUS) . W istocie teraz będzie już jedna wspólna sieć co znacznie powinno poprawić jakość i powiększyć Wasz komfort z nielimitowanego rozmawiania w PLAY! Umowa podpisana jest na długo więc nie słuchajcie bajek, że PLUS wyłączy nam nadajniki po wakacjach (tak, dostaję takie pytania od ludzi, którzy usłyszeli to „na mieście”).

pamiątkowe fotki z tej miłej uroczystości, myślałem, że będzie bardzo formalnie …

tylko ja i prawnicy mieliśmy krawaty ;-(

(Uffff gorąco w tym garniturze ;-))

Oficjalny komunikat:

Polkomtel, operator sieci PLUS i P4,  operator sieci PLAY przedłużają współpracę.

11-go sierpnia Polkomtel i P4 podpisały aneks do Umowy Roamingu Krajowego z czerwca 2006.

Umowa ma charakter długoterminowy. Nowe zapisy umożliwiają stronom rozszerzenie zakresu współpracy technicznej. Wartość usług świadczonych przez Polkomtel na rzecz P4 w czasie obowiązywania nowej umowy to ponad 600 mln złotych. Porozumienie jest wyrazem zadowolenia P4 z zasięgu sieci Polkomtel, jakości usług roamingu krajowego świadczonych w sieci Polkomtel oraz wspólnej wizji kontynuowania współpracy w przyszłości. To największa umowa hurtowa podpisana w tej części Europy i jedna z największych umów telekomunikacyjnych w historii polskiego rynku komórkowego.

– Ze zmian  w umowie skorzystają zarówno klienci jaki i sam rynek.  Umowa pozwala nam na wprowadzenie automatycznego przełączania połączenia głosowego między siecią PLAY a PLUS co zdecydowanie poprawi jakość usług. ? komentuje zmiany J?rgen Bang Jensen CEO PLAY -Stanowi ona podstawę dla długoterminowej obecności Play na polskim rynku jako niezależnego operatora.

Nowe warunki współpracy z P4 są efektem konsekwentnie realizowanej strategii Polkomtel w zakresie sprzedaży hurtowej i traktowania jej  jako istotnego źródła przychodów Spółki? podkreśla  Jarosław Bauc, prezes Polkomtela.

Komentarze

  1. zzz napisał(a):

    Znaczy wcześniej jak posyłaliście na drzewo klientów informujących o problemach z siecią – właśnie jeżeli chodzi o przełączanie z zasięgu Play/Plus, pisząc im że to na pewno problem z ich telefonami, bo u was wszystko jest cacy, mijaliście się z prawdą?
    Typowe. Raportuj

    • Sławek napisał(a):

      "automatyczne przełączanie połączenia głosowego między siecią PLAY a PLUS" – chodzi, więc chyba o przełączanie trwającego połączenia, a nie samego logowania do sieci Plus. Raportuj

      • Play2faces napisał(a):

        dokładnie tak Sławku. Połaczenie non stop. Raportuj

        • kill649 napisał(a):

          Ale zgłoszenia, jak pisał zzz to z klienta idiotę się robiło wcześniej na infolinii lub przez email tak utrudniało sprawę zgłoszeniową, że ludzie machali ręką i odpuszczali. Taka walka Dawida z Goliatem.
          A tak przy okazji się zapytam, kiedy taka jakość obsługi jak w Polkometelu będzie w b.o.k. ? Dziś załatwiałem coś w plusie, to był inny świat, inna bajka. Grzecznie, bez tykania, telefon zwrotny za kilka minut, informacja co i jak. Pełna kultura i załatwione. A w Play h**** tylko kilka złotych wyrzuconych. Raportuj

          • cypel napisał(a):

            heh, właśnie przeszedłem do ERY właśnie z powodu przerywania rozmów na granicy zasięgu PLUS PLAY (tak akurat mieszkam) a tu takie info…. hmmm… może jakby w BOA PLAYA nie udawali że u nich jest wszystko ok tylko przyznali że to ich wina, ale pracują nad tym to bym poczekał jeszcz trochę? Raportuj

        • madhunt3r napisał(a):

          Mniej więcej w jakiej przyszłości możemy tego oczekiwać, dalekiej, bliskiej?
          I na jakiej zasadzie będzie to działać, tylko na granicy zasięgu PLAYa, czy także w miastach, że dla przykładu w danej okolicy zasięg i moc sygnału większą daję nam PLUS to wtedy automatycznie przeskoczy na Plusa? Raportuj

        • @widex32 napisał(a):

          Zapewne poczekamy troszkę na zmiany w tym zakresie. Sprawy techniczne wymagają rozwagi i dobrego planu.
          Dzięki handover znikną problemy z logowaniem do Plusa.

          Proponuję Panie Marcinie na "Kto nas kupi 2". Gazeta Wyborcza snuje, że Plus. Raportuj

        • Paweł napisał(a):

          Panie Marcienie a ja znowu zapytam co z konkursem milestone i nagrodami z maja:))
          ostatnio dawno temu odpowiedzieliście że będą wysyłane w lipcu. teraz jest sierpień a konkurs był w maju:) czyli żadnych nagród nie będzie?? Raportuj

    • jacek placek napisał(a):

      skromna jakas ta biba :d
      a wódka gdzie ? :d Raportuj

  2. Tweedle napisał(a):

    A co z dostępem do internetu? czy też będzie on przełączany i zasięg Play Online w telefonie się powiększy? Nie chce mi się wierzyć iż sprawicie sobie nadajniki takie aby objąć nawet najmniejsze miejscowości zasięgiem 3G ewentualnie EDGE do transmisji danych. Raportuj

    • Marcin napisał(a):

      słuszna uwaga, myślę, że największy problem będą miały osoby które zablokowały roaming w play online i które będą w miejscu gdzie zasięg PLAY będzie stale przełączany na PLUS. Wtedy blokada roamingu play online mijać będzie się z celem. Raportuj

  3. kychuss napisał(a):

    mam nadzieje że poprawi się także zasięg… Raportuj

  4. bedydud napisał(a):

    a to teraz krajowy roaming nazywa się romaing'iem? Raportuj

  5. Wój Alfred napisał(a):

    To co z tym winem, bo nie zrozumiałem? Kieliszki będą, czy może można przynieść swój plastikowy kubek? Raportuj

  6. Złociszek napisał(a):

    Marcin, jeśli możesz to napisz czy podpisanie umowy będzie miało wpływ na rozbudowę sieci własnych nadajników Playa. Dzięki. Raportuj

  7. hiob napisał(a):

    A kiedy mniej więcej można się spodziewać tych nowinek technicznych jak handovery miedzy sieciami? Kwestia miesięcy czy dopiero w przyszłym roku? Pomysł świetny i przydałby się bardzo szybko bo najbardziej cierpią Ci na obrzeżach miast gdzie zasięg play to jedna kreska i jakość fatalna, a najgorzej jak się wyjezdza z miasta bo nie dość że przerwie połączenie to jeszcze się czeka czasem kilka minut na zasięg plusa bo nie loguje za pierwszym razem (stary problem). Raportuj

  8. rafal napisał(a):

    mam nadzieje, ze faktycznie poprawi sie JAKOŚĆ połączeń, bo wielu znajomych wlasnie przez te zerwane i zaszumione rozmowy w play chce teraz odejsc spowrotem do W3…. oby szybko ten roaming lepiej dzialal :D

    ceny play = jakość plusa

    czego chcieć więcej ? Raportuj

  9. INTRO napisał(a):

    Bardzo Dobra Decyzja z przedłużeniem umowy i skonfigurowaniem Handovera, tylko na ile lat dokładnie umowa z Polkomtelem została podpisana. Raportuj

  10. Łukasz napisał(a):

    A od kiedy to wchodzi w życie? czyli od kiedy będzie płynne przełączenie? Raportuj

  11. tomek_k napisał(a):

    Czyli rozumiem że zniknie obecny podział pakietów internetowych na te z plusa i te wasze, a pozostanie tylko jeden czyli play online w całym kraju tak? Raportuj

  12. Mateusz napisał(a):

    I bardzo dobrze :)
    Kiedy taki handover zostanie wprowadzony (mniej więcej) ?? Raportuj

  13. FORZA napisał(a):

    A PLAY nadal w d…pie pod względem usługi PlayGG ;p ;] Raportuj

  14. Łukasz Malina napisał(a):

    Brawo Marcinie, cieszę się z tego , bo gdyby nie roaming krajowy Plusa z którego korzysta Play, to nie mógłbym być z wami. A mi się tu podoba i nie chciałbym przechodzić do konkurencji. Oby ta współpraca trwała jak najdłużej, bo nie oszukujmy się, ale Plus ma największy zasięg w kraju, a nawet na Słowacji 5 km od granicy Polskiej zasięg nadajników Plusa miałem na poziomie kilku kresek. Pozdrawiam. Raportuj

    • Andrzej napisał(a):

      Witam a ja miałem zasięg Słowackiej Orange SK 25km od granicy wgłąb naszego kraju jadąc od Chyżnego w stronę Krakowa, a mam telefon w Polskim Orange, to jest zasięg, zanim mi telefon przełączył na Orange PL , a nasze Orange nawet niema zasięgu pomiendzy Jabłonką a Zakopanym Raportuj

  15. United napisał(a):

    fajnie popatrzec na nowa rzeczniczke Plusa :)) Raportuj

  16. neliFu napisał(a):

    KIEDY W KOŃCU HTC WILDFIRE BĘDZIE MOŻNA ZAKUPIĆ?
    Miesiąc czekania i cisza. Proszę o jakąś informację, może tutaj ktoś ma jakąkolwiek informację? Raportuj

  17. FORZA napisał(a):

    kychuss — Mialem te aplikacje są one moim zdaniem niedopracowane.Play powinien pomyśleć o tym jak obniżyć opłaty za usługę bo przecież to sieć, która jest „najtańsza” na rynku;) Raportuj

    • kychuss napisał(a):

      no tak :) ale wiesz, opłata idzie po cześci do GG ;) play na pewno obniżyłby stawkę do minimum za to gg ;) jezeli miałby w całej polsce wyłącznie swoje nadajniki :) niestety ich nie ma, i dopóki będą korzystać właśnie z roamingu krajowego to cena na pewno nie spadnie :) Raportuj

  18. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    zamów w dowolnym salnie – sprowadzą specjalnie dla Ciebie Raportuj

    • neliFu napisał(a):

      Za zamówienie w salonie płacę dodatkowe 30zł za aktywację (które de facto mógłbym wykorzystać na rozmowy/smsy/multimedia) i pozbawiony jestem stu dodatkowych minut do sieci Play i na stacjonarne. Raportuj

      • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

        kto Tobie tak powiedzial

        ja zamawialem i wszystko ok. zadzwonilem do bok i powiedzialem o co biega, zadnych klopotow Raportuj

      • gala napisał(a):

        Z tą aktywacją to chyba lipa – płacisz ją tak czy tak. Ale 100 min faktycznie w salonie ci nie dadzą. I telefonu tez ci nie sprowadzą – caly czas jest odpowiedź, że nie ma w magazynach – na Wave czekam już prawie miesiąc, o Galaxy S nie ma co marzyć, a Wildfire jeszcze nikt w salonie nie widział :( Raportuj

        • neliFu napisał(a):

          A wejdźcie sobie na stronę E-shop Play, jak byk napisane jest, że przy zamówieniu w E-shop "Tylko w Shop brak opłaty aktywacyjnej!". Do tego wcześniej wspomniane 100 minut i darmowy kurier powyżej 150PLN (mi wychodzi 350). W salonie pytałem 2 dni temu i powiedzieli mi, że dopiero za 2 tyg będą nową partię telefonów ściągać. Zadzwoniłem do sąsiedniego miasta to mnie wyśmiali, że jeszcze tego telefonu szukam :] Raportuj

          • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

            ja miałem ident. sytuację: nie mogłem zamówić w e shop, zadzwoniłem do BOK i zarezerwowałem sobie podpisanie umowy a telefon załatwiłem przez salon, ściągnęli dla Mnie, żadnych kłopotów Raportuj

        • BOK_Marcin napisał(a):

          Samsung Galaxy S możesz zamówić w BOK-u, bo jest na stanach magazynowych, tak samo Samsung Wave, więc nie wiem skąd u Ciebie informacja, że są niedostępne? Zadzwoń pod *500 i zamów, wyślemy Ci kurierem. Raportuj

          • gala napisał(a):

            Nie mogę zamówić w BOK-u, bo przenoszę numer do Play – złożyłam wniosek w salonie i telefon tez muszę wziąć w salonie – tak przynajmniej poinformowano mnie w BOK. Więc czekam i czekam, szlag mnie powoli trafia, a w salonie codziennie to samo – "nie dostaliśmy, bo nie ma w magazynie". Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              każdy dobry salon ściągnie tel dla swego klienta, słabo negocjujesz Raportuj

            • gala napisał(a):

              Ale co to znaczy "ściągnie"? Przecież to nie jest jakiś specjalny tel na życzenie tylko taki, który jest w ofercie. Dlaczego trzeba go "ściągać" i "negocjować"? To mnie najbardziej wkurza :( Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              w salonie jak dobrze przeprowadzisz negocjacje to ściągną tobie telefonik z innego salonu ( tel z oferty podstawowej) , nie wszystkie salony to praktykują – u mnie sie udało i to nie raz

              taka rzeczywistość Raportuj

  19. FORZA napisał(a):

    W takim razie po co robic taką usługę najlepiej usunąć ją z playa bo jest to niewypał sieci i GG… Raportuj

  20. jabi napisał(a):

    Nie na mieście tylko sami konsultacji hotline ds aneksów plusa mówili o wyłączeniu przez nich nadajników ;] Plus rownie piekne bajki mozna uslyszec w salonach W3 w tym Plusa ;] Mozecie zrobic bajke -(macie kontakt z artystka która ładnie rysuje) o tych wszystkich historiach ktore opowiadaja sprzedawcy w punktach W3…:) Raportuj

  21. Dejmian napisał(a):

    "W istocie teraz będzie już jedna wspólna sieć"
    Co te zdanie oznacza dokładnie? Coś to zmieni? Raportuj

    • misiek8881 napisał(a):

      to zdanie oznacza, że podczas rozmowy, gdziekolwiek jesteś, Twój telefon nie rozłączy się bo nie ma zasięgu Play tylko przełączy się na Plusa (oczywiście jeśli w danym miejscu jest jego zasięg również). O to chodzi, jedna wspólna sieć. Raportuj

  22. Mateusz napisał(a):

    a co w przypadku play online bedzie słaby zasięg z play to przeniesie mnie na plus i zapłace miliony za transmisje danych lub w przypadku zablokowania danych przy połączeniu w plusie strace połączenie bo sygnał jest słaby ?? czy może nareszcie nie będzie miało znaczenia na jakim nadajniku jestem, a internet będzie z play online ?? Prosze mi to wytłumaczyć bo nie ogarniam. Z góry dziękuje i pozdrawiam :) Raportuj

  23. Rogi napisał(a):

    T-shirta ubrać nie pozwolili? ;P Raportuj

  24. Darek napisał(a):

    Play to dziad i tyle i ja rowniez skoro dalem sie namowic na podpisanie umowy na 3lata minol rok,a ja mam pelny zasieg…a nie moge sie nigdzie polonczyc bo …..awaria a co mnie to,chyba awaria…przeciez ciagle maja awari…szkoda ze ja nie mam awarii w placeniu rachunkow. Raportuj

  25. Bojan1989 napisał(a):

    zapytam jeszcze raz, minal dzisiaj miesiac od finalu MS, i po wytypowaniu tutaj na blogu strzelca meczu dalej nie otrzymalem koszulki, otrzymam ja kiedys? Raportuj

  26. michael_dee napisał(a):

    Mam tylko nadzieję, że ta korzystna umowa z Plusem nie rozleniwi Play'a w zakresie rozbudowy własnej infrastruktury, bo coś w tym roku zwolniliście. Raportuj

  27. jahu napisał(a):

    Świetna informacja teraz play będzie miało największy zasięg w Polsce. Miejmy nadzieję że zmiana będzie dotyczyć także internetu mimo iż Marcin wspomniał o połączeniach głosowych.
    Miejmy także nadzieje że play nie spocznie na laurach i zacznie intensywniej rozbudowywać sieć bo w tym roku coś przystopowało. Pozwolenia macie do roboty :) Raportuj

  28. Adam Brudzyński napisał(a):

    Wiele osób "napaliło się", że będą mieli prawdziwie mobilny net. Wątpię (mam nadzieję, że moje wątpliwości są niesłuszne). Dobrze byłoby to oficjalnie zdementować lub jeśli to prawda (znów wątpię) potwierdzić :] Raportuj

    • misiek8881 napisał(a):

      Termin Handover odnosi się do usług VOICE a nie data. Raportuj

      • Helmut Hazelnut napisał(a):

        Według Wikipedii Handover dotyczyć może zarówno głosu jak i danych, ale komunikat prasowy wspomina tylko o głosie. W dodatku Handover można realizować na UMTS i GSM a UMTS to nie tylko głos. Chyba, że Wikipedia kłamie. Raportuj

  29. Mariusz napisał(a):

    Ja mam pytanie?Marcinie Czy to znaczy ze jak pisałes wczesniej na blogu i i w różnych wywiadach ze problem z przełaczaniem sie telefonów do plusa to fikcja i byłes nawet gotów przejechac z telefonem 100km i nakrecic film zeby sie obronic ze wszystko gra jak nalerzy to znaczy ze poprostu sciemniałes?! Bo wg. tego co jest napisane wyzej oznacza ze problem NAPEWNO BYŁ I JEST NADAL tylko baliscie sie oficjalnie przyznac do blędu i teraz chyba w efekcie radosci ze podpisaliscie umowe z Plusem przyznajecie sie do tego moze nie otwarcie ale tak mozna zrozumiec ten komunikat! Pozatym to chyba lekkie nieporozumienie wciskac wczesniej ludzom przysłowiowy kit ze wszystko jest ok jak nie jest… bedąc do tego rzecznikiem prasowym operatora :( Raportuj

    • Paweł napisał(a):

      Bo to widzisz Kolego jest ten profesjonalizm Playa. Oni wciskają ci kit a ty to kupujesz. Podsumowując jeszcze długa droga przed nimi. Ja osobiście od Playa uciekam jak tylko ktorys z innych operatorow zaproponuje te same warunki/ Raportuj

      • Luki napisał(a):

        No to sobie poczekasz … Ja po 11 latach w Erze dziękuję, że pojawiło się coś takiego jak Play. Ale czekaj sobie. Raportuj

      • BOK_Marcin napisał(a):

        Zauważ Pawle, że jesteśmy (dopiero) 3 lata na rynku i stawiamy najwięcej nowych nadajników spośród wszystkich operatorów. Raportuj

    • Play2faces napisał(a):

      Mariuszu piszesz o dwóch zupełnie różnych sprawach. Nigdy nie bylo automatyczne przełaczania między naszymi sieciami. Taka możliwość pojawi się dopiero w wyniku zmian w umowie. Moje wpisy odnosiły sie do zarzutów, że blokujemy logowanie się do sieci PLUSa aby nie tracić na Stanie Darmowym. Pojawiły się głosy i tekst o celowym blokowaniu możliwosci zalogowania się do roamingu krajowego. Nigdy takiej blokady nie włączaliśmy. Raportuj

      • mPablo napisał(a):

        Ale priorytety logowania do sieci były zmieniane, co wielu użytkowników mogło odebrać jako blokowanie logowania się do Plusa. Poza tym wspomniane problemy z zalogowaniem do Plusa (sam ich doświadczyłem) mijały bezpowrotnie po zwróceniu się ze sprawą do Play4you…

        PS Logowanie do Plus nie byłoby dla mnie tak ważne, gdyby nie naprawdę fatalny komfort prowadzenia rozmów na 2G Playa. Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Marcinie macie koło mnie dwa pozwolenia 2 umts-y i 2 – gsm-y po jednym umts-ie i gsm-ie na każdy maszt Wiśniowieckiego 56 i Limanowskiego 1. Te pozwolenia to strzał w dziesiątkę zatkania luki zasięgowej w Nowym Sączu która jest bardzo duża. Nowe prawo umożliwia zrobienie bts-a bez konieczności starania się o pozwolenie na budowę wystarczy pozwolenie uke. W tych dwuch miejscach nie ma konieczności budowania masztu bo na wiśniowieckiego 56 jest komin mpec i w3 już dawno ma tam swoje nadajniki a drugie miejsce to jest hotel beskid na którym jest obecnie tylko bts ery więc taż nie trzeba budować masztu więc mniejszym nakładem możecie zatkać luki. Raportuj

      • _hiob napisał(a):

        Marcinie jeżeli to nie wy nałożyliście "utrudnienia" to powinniście współpracować z Plusem w tej kwestii. W tym momencie jest tak że co prawda da się zalogować do Plusa ale nie za pierwszym razem. W przypadku automatycznej zmiany (np wyjezdzajac z miasta) zasieg łapie dopiero po ok 2-4 minutach. Co ciekawe w simach biznesowych problem nie wystepuje ale nie chce tutaj wyciagac pochopnych wniosków bo sprawdzalem tylko na 4 kartach SIM wiec moze to zwykly przypadek. W kazdym badz razie problemu nie mozna ignorować bo przykładowo w tunelu Krakowskiego Tramwaju mimo że Plus ma tam swoje nadajniki to i tak telefon przeważnie jest bez zasiegu przez cala dlugosc tunelu (przejazd trwa ok 4-5 min) ewentulanie raz na czas lapie jedna kreske macierzystego ale z jednej kreski nie da sie zadzwonic… Gdyby telefon byl "wpuszczany" do plusa za pierwszym razem to w tunelu nie bylo by problemu. A przyznasz że ta sprawa jest zwiazana z bezpieczenstwem. W koncu jest to tunel. Raportuj

  30. Piotr napisał(a):

    Witam, przepraszam, że schodzę z tematu.
    Czy w salonach Play nadal można dostać darmowy starter Play (promocja "wypróbuj Play") ?
    Prosiłbym odpowiedz tutaj albo na e-mail.
    z góry bardzo dziękuję. Raportuj

  31. Darek napisał(a):

    teoretycznie licząc, to z każdego użytkownika sieci P4 Play musi ściągnąć po 150 PLN. Przy większej przewadze prepaid-owców to wynik godny uwagi, gdyż nie znamy czasu na jaki został zawarty aneks do umowy. Plus + Play = ?. Raportuj

  32. pawel napisał(a):

    "Na mieście"?
    Marcinie! Nawet nie wiesz jakie bajki tworzą telemarketerzy sieci E., którzy twierdzą, że już jest "ustawa" (tak ustawa!), która ograniczy wysokie koszty połączen do Play! A co do nadajników, to, twierdzą że korzystacie z ….. czeskich hahaha Dziś słyszałem na własne uszy!:) Raportuj

  33. mPablo napisał(a):

    Bardzo się cieszę z podpisania aneksu. Głównie dlatego, że, będąc abonentem (ach ta nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego ;-) Play, tylko dzięki zasięgowi 2G Plusa mogę normalnie, bez problemów, rozmawiać. Aha, dodam, że chodzi o Warszawę. Tak, tę nad Wisłą, stolicę naszego kraju. Bo jakość rozmów po sieci własnej 2G Playa w Warszawie woła o pomstę do nieba.

    Marcin, a może w ramach testów w Warszawie przesiądziesz się na tydzień z iPhone`a na słuchawkę obsługującą voice tylko w 2G i ustawisz na sztywno zasięg Play? Raportuj

    • michael_dee napisał(a):

      Może już czas zaopatrzyć się w słuchawkę obsługującą 3G?;-)
      Jak porozmawiasz trochę na 3G, to nie będziesz chciał wracać do 2G, nawet kosztem szybszego zużycia energii. Raportuj

      • mPablo napisał(a):

        Dopóki sieci komórkowe w Polsce świadczą usługi w oparciu o sieć 2G nie czuję potrzeby zaopatrywania się w telefon 3G. Nawet sam Play sprzedaje kilka telefonów nieobsługujących 3G! Może więc powinni się jednak przyłożyć do poprawy własnej infrastruktury 2G? No ale po co, jest przecież roaming krajowy. Widać wychodzi to im taniej ;-) Raportuj

        • michael_dee napisał(a):

          Rozumiem, że nie jesteś zwolennikiem nowych technologii i potrzebujesz w telefonie jedynie podstawowych funkcji, ale nawet jakość rozmowy głosowej w 3G jest znacznie lepsza niż na nadajnikach 2G (i to nie tylko Play'a). Rozmawiając przez 3G usłyszysz nawet przelatującą muchę u swojego rozmówcy ;-) Jak myślisz, dlaczego Japończycy wyparli całkowicie 2G na rzecz 3G? ;-) Raportuj

          • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

            znawno technologii michael_dee : u Japończyków już nie ma 3G, testuje się 4G Raportuj

          • mPablo napisał(a):

            A dlaczego operatorzy w Polsce nie pozbędą się póki co 2G? Bo znaczna część Polaków nie posiada terminali 3G i konieczność ich zakupu mogłaby stanowić znaczną barierę w korzystaniu z usług telefonii komórkowej.

            Co do nowych technologii – nie jestem ich przeciwnikiem. Telefon z UMTSem mam, ale w nim siedzi karta mBank mobile i terminal służy mi zasadniczo do przeglądania internetu. A stara Nokia 6021 jest ciągle w doskonałym stanie i do rozmów i SMSów jest jak znalazł :-] Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              nasza ogólnopolska sieć nie jest przygotowana na 100% 3G, nie każdy potrzebuje tych nowinek Raportuj

            • michael_dee napisał(a):

              Dobre pytanie. Przecież jakiś czas temu polscy operatorzy nawet nie chcieli słyszeć o inwestowaniu w 3G. I wtedy "przyszedł Play i wszystko r… ł " ;-). Wtedy W3 zmieniło zdanie. Raportuj

  34. Luki napisał(a):

    I bardzo z tego się cieszę. Tydzień temu przełączyłem sieć na Plusa i poprawiła się stabilność połączenia oraz telefon żyje dwa dni dłużej. W Erze E52 trzymała tydzień, w Play 6 dni, a na Plusie w Play wytrzyma znowu 7 dni. Co do Ery, to już do mnie wydzwaniają miesiąc po przeniesieniu numeru i pytają czemu zrezygnowałem oraz czy będzie możliwość, aby wrócić do sieci. Po pierwsze za późno, bo mleko się wylało, wypowiedzenie dostali półtora miesiąca wcześniej, a wrócić zawsze mogę do Ery, tyle że nie wiem czy będą w stanie przebić Playa z ofertą. Ale niech próbują … Raportuj

  35. Wku Abonent napisał(a):

    Powiem krótko ZENADA! Wszyscy wiedzieli ze Play kręcil mowiac ze z przełaczaniem sie miedzy sieciami jest wszystko oki a teraz mysli ze ludzie zapomnieli o tamtym wpisie na blogu który wywołał burze komentarzy wku@ionych klientów… Po co to wszystko? Nie mozna było sie przyznac odrazu?! teraz wychodzi ze jestescie firmą krzak.. Dogadaliscie sie wkoncu z Plusem bo najwyrazniej ludzie zaczeli uciekac jak im wmawiano ze Play ma plynny zasieg z Plusem a tak w rzeczywistosci tak nie jest.. Nie sadze ze cos sie odrazu poprawi… Zobaczymy czy zwiekszycie od 1wrzesnia predkosc Play Online jak zapowiadaliscie wczesniej chyba ze to tez sciema…. Raportuj

    • BOK_Marcin napisał(a):

      Na jesieni ma być wprowadzona zmiana w ofercie Play Online, a nikt nie powiedział, że będzie to 1 września. Poza tym oferta będzie zmodyfikowana na korzyść dla klienta. Raportuj

  36. xyvi napisał(a):

    wyjadę za miasto mam brak zasięgu , nie mogę zalogować się do plusa , jak wrócę w zasięg play to też nie mogę , karta sim nie pozwala na zalogowanie się do tej sieci (SIC!) mam podstawę do zerwania umowy ? nagram film i wyślę gdzie trzeba może się uwolnię .. Raportuj

  37. patak napisał(a):

    Na północy Wrocławia komfortowa rozmowa jest niemożliwa. Mieszkając na skraju zasięgu Playa każda rozmowa kończy się "Poczekaj zaraz oddzwonię" i przejściem do okna albo wyjściem przed dom. Nierzadko widzę na wyświetlaczu: Play (ten Play, nie Plus) i 0 kresek. Play Online to u mnie fikcja, chyba że wyjdę przed dom. Raportuj

    • rafal napisał(a):

      ja tak mam tylko w malych miastach (10-60 tys) bo w Trojmiescie to nawet na obrzeżach, zadup..iach przy slabej mocy play nigdy nie przerywa, nawet w pomieszczeniach

      moze we wroclawiu play ma slabą sieć, bo 3G tam tez cieniutko stoi Raportuj

  38. kalinowski11 napisał(a):

    Ja mam nadajnik na wieży kościoła, 3G dobija do 6 kresek… tylko w kibelku troszkę spada, bo ścian sporo :)
    Gdańsk – Ujeścisko. Pozdrawiam :) Raportuj

  39. kill649 napisał(a):

    Ale brak płynnego przejścia w trakcie rozmowy z Play do Plus można potraktować jak zgłoszenie reklamacyjne. Bo jest to techniczna sprawa i nie podlega to dyskusji. Fakt, że Play to dobra oferta. Ale jakość sieci, jakość obsługi…..taka cena taka jakość. Raportuj

    • LIZARD MAN napisał(a):

      Jakość jest dobra, co do obsługi podzwon na BOK innych sieci z tym tak samo jest roznie, w Erze na przyklad spotkalem sie z ciekawym podejsciem do przedstawiania oferty, mowa o okresleniu minuty do wszystkich, po dopytaniu sie o szczegoly wszyscy nie dotycza play i nowych operatorow. Moge npaisac Jaka informacja w BOKu taka jakosc??? Raportuj

      • BOK_Marcin napisał(a):

        @ Lizard Man – zgadza się. Nie wiem skąd u Ciebie takie rozgoryczenie do jakości obsługi? Może jakieś konkrety? Raportuj

        • zzz napisał(a):

          Z choinki się urwałeś? Telepolis nie czytasz? Ankiety na blogu nie widziałeś? Komentarz przeoczyłeś? BOK Play to jedna wielka porażka, bez porówanania do innych operatorów, a cytowane tu i ówdzie odpowiedzi z Play24 wywołują salwy śmiechu i zażenowania… Przecież poziom czytania ze zrozumieniem w BOK jest praktycznie zerowy i wielu ludzi sobie odpuszcza z nim kontakt, bo pogadać do ściany to sobie mogą we własnym domu (nie płacąc za to). Raportuj

        • #HasH# napisał(a):

          @BOK_Marcin: Jakosc obslugi klienta PLAY jest fatalna. Na swoim przykladzie – przenioslem numer z dialogu na play domowy. Po aktywacji numeru w PLAY okazalo sie, ze ten numer jest nieosiagalny z sieci innych niz PLAY (komunikat "Numer nie istnieje"). Sprawe zglaszalem 4 razy w telefonicznym BOKu – za kazdym razem "zgloszenie przyjete, w najblizszych dniach usterka zostanie usunieta i za pare dni skontaktuje sie ze mna ktos z obslugi" (ostatecznie nikt do mnie nei zadzwonil). Bylem tak zbywany przy kazdym telefonie do BOKu, zero konkretow, zero terminow usuniecia usterki. Problem zostal rozwiazany dopiero po skierowaniu zgloszenia do UKE (obsluge klienta UKE moge tutaj pochwalic, po usunieciu usterki pan z UKE dzwonil do mnie z wlasnego telefonu i z telefonu stacjonarnego, aby sprawdzic czy napewno problem zostal rozwiazany!).

          Przy okazji tego problemu, postanowilem rowniez skorzystac ze zgloszen poprzez strone internetowa. Po opisaniu problemu, zostalem poproszony (po 4 dniach) o podanie wszystkich mozliwych informacji(model telefonu, jaki zasieg itd.). Po wyslaniu odpowiedzi na ok. 20pytan, znowu po 4dniach dostalem odpowiedz od osoby z BOKu – "Nie podal pan godziny i dnia wystepowania usterki", co doprowadzilo mnie do szalu. Jak podac godzine i dzien wystepowania usterki, gdy problem wystepuje 24/7 od momentu aktywacji (co zostalo przeze mnie zaznaczone w poprzednich zgloszeniach)?! Swiadczy to o jednym – w BOKu pracuja ludzie, ktorzy potrafia jedynie wklejac standardowe odpowiedzi i nie potrafia czytac ze zrozumieniem…

          Bylem klientem sieci PLUS i ERA, jednak nigdy nie mialem tam takich problemow z BOKiem… Raportuj

        • zzz napisał(a):

          Co do konkretnych przykłądów, żeby daleko nie szukać – popytaj swojego koleżki P4Y 1 i 2 – oni mają co zabawniejsze numery zgłoszeń. Ba, posprawdzaj losowo odpowiedzi na zgłoszenia dowolnych klientów – taki sam wynik. Ja dałem sobie spokój z przejmowaniem się odpowiedziami czy to przez telefon, czy to pissemnymi – jeżeli coś jest ewidentnie źle załątione, albo odpowiedź nie na temat (tak jakby jakiś BOT ją pisał) – sprawa trafia do UKE. Co radzę robić wszystkim, którzy doświadczyli 'profesjonalizmu' BOK Play. Raportuj

  40. Aster napisał(a):

    Przepraszam bardzo – to będzie niby jedna sieć? Czyli nie będzie znaczka Roaming na wyświetlaczu? To fatalnie – niektóre telefony mają blokadę danych w roamingu, nie muszę wtedy blokować transferu danych w sieci tylko w opcjach tel. Raportuj

  41. blablabla napisał(a):

    Bardzo dobra informacja.
    Od siebie dodam że Play W KOŃCU pozyskał pozwolenie na postawienie nadajnika w mojej wiosce. Bardzo fajnie że ktoś się zreflektował i będzie tu nadajnik bo jest to największa miejscowość pomiędzy byłym miastem wojewódzkim a jednym z miast powiatowych, do tego położona praktycznie na środku okręgu między nimi i przebiega tu trasa A-6 czyli najważniejsza droga w okolicy.
    Bardzo pozytywne jest to że poprawiacie jakość usług.
    Tak trzymać!
    Pozdrawiam Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Od pozwolenia do nadajnika droga daleka ja już ponad pół roku czekam na nadajnik odkąd zobaczyłem pozwolenie i na razie nic :(. reszta zależy od Play-a i tylko od play-a bo teraz wystarczy im pozwolenie uke żeby zrobić maszt i bts. Raportuj

  42. BOK_Marcin napisał(a):

    Niestety na magazynie nie mamy aktualnie tego telefonu, więc sami oczekujemy dostawy. Jeżeli Ci bardzo zależy to wyślij do nas zapytanie przez Play24 i jak się tylko pojawi to go do Ciebie wyślemy. Raportuj

  43. vgxsgfsd napisał(a):

    Skoro umowa jest tak bardzo atrakcyjna, to wyłączcie gsm i na 900 dajcie umts. Raportuj

  44. hektoz napisał(a):

    Czy to aby nie zacieśnienie więzów z Plusem nie wpłynie na to, że Play zostanie wchłonięty przez Polkomtela? Skoro sieć będzie ta sama…to Play będzie takim "tańszym Plusem". Raportuj

  45. eee napisał(a):

    jakość play-a a jakość plus-a to jak kupa do złota…
    Raportuj

    • Mariusz napisał(a):

      @eee.. Dokładnie i Play nic sobie z tego nie robi… Raportuj

    • michael_dee napisał(a):

      Bez przesady! Na 3G Play'a jakość jest rewelacyjna. Raportuj

      • eee napisał(a):

        chyba snisz … :d Raportuj

        • niemisio napisał(a):

          od tygodnia jestem w play po 12 latach plusa – na razie bez wiekszych roznic oprocz poglosu ktory mialem przy dwoch rozmowach. na razie korzystam tylko na slasku. (przedtem uzywalem play fresch w innych lokalizacjach i bylo tez dobrze)
          roznica w oplatach kolosalna na korzysc play – teraz mam firmowa 75 przedtem elastyczna 75. Nie lubie zmieniac firm ale obecnie oferta plusa to makabra. Chyba zyja z uzyczania sieci dla play. hahahahahhaha Raportuj

  46. vgxsgfsd napisał(a):

    Zgadzam się. Jakość na 3g jest bez zarzutu, nie wiem czy w umts są jakieś podziały na kanały/jak wygląda zarządzaniem pasmem, ale we Wrocku nawet w samym centrum prowadząc rozmowy na słuchawce która ma ustawione 'tylko umts' zero jakichkolwiek szumów, zniekształceń, urywania słów. Na gsmie co druga-trzecia rozmowa to szumy, trzaski i: halo, halo, powtórz/. Raportuj

    • vgxsgfsd napisał(a):

      A 3g to nie tylko głos ale i play online. Więc chyba obciążenie jest spore. Raportuj

      • michael_dee napisał(a):

        3G jest znacznie mniej podatne na zakłócenia niż 2G, ma zdolność sterowania mocą (tzw. oddychanie 3G) i znacznie większą pojemność niż 900-tki 2G Play'a, które niestety nie zdają egzaminu w dużych miastach. W mniejszych miejscowościach 2G działa bez zarzutu. Raportuj

  47. michael_dee napisał(a):

    Ja się tylko zastanawiam, czy za tą nową umową z Plusem, nie kryje się jakaś fuzja w niedalekiej przyszłości… Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      nie może być prawa fuzji… uokik oraz uke się kłania, wówczas powstałby monopolista, a tego nie chce nikt Raportuj

    • mPablo napisał(a):

      Żadna fuzja. Czysta biznesowa umowa, korzystna dla obu stron… Raportuj

      • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

        ludzie zamiast pomyśleć trochę uważają siebie za alfę i omega rynku telekomunikacyjnego a potem wyskakują z takimi cudami typu fuzja z innym op w niedalekiej przyszłości

        trochę sprytu Raportuj

        • michael_dee napisał(a):

          Szukasz zaczepki, to spotkaj się z rodziną, przyjaciółmi. Ja jakiś czas temu skończyłem dyskurs z Tobą, więc nie sprowokujesz mnie tymi tanimi tekstami ;-) Raportuj

          • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

            sluchaj fakty są takie, iż UOKIK I UKE nie zgodzą się na taka fuzje, nie moze powstać monopolista na danym rynku – koniec, skoro chcesz dokonać analizy aktualnej sytuacji to weż pod uwagę wszystko "za" i "przeciw", nikt z W3 nie otrzyma zgody na przejecie P4

            to nie jest zaczepka i prowokacja tylko stwierdzenie faktów, a liczą sie tylko i wyłącznie fakty Raportuj

            • michael_dee napisał(a):

              Nie udawaj Greka! Nie miałem na myśli treści, lecz zaczepną formę Twojej wypowiedzi. Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              forma była jak najbardziej adekwatna do treści ww. wypowiedzi, mozę ja takze mam greckie obywatelstwo? Raportuj

  48. maciek napisał(a):

    Wczoraj gdzieś wyczytałem, że Polkomtel chce wykupić Playa. Czy to prawda? Raportuj

  49. Maniek napisał(a):

    Marcinie a to prawda ze Play Online bedzie działał tez w roamingu Plusa? Raportuj

  50. Maniek napisał(a):

    Co to za moda, że OK dzwoni do mnie z zastrzeżonego numeru? Skąd mam wiedzieć, że to ktoś OK Play jest? Wysyłam taką osobę „na drzewo” i rozmowa się kończy. O to chodzi osobom wymyślającym takie rozwiązania? Raportuj

  51. Anna napisał(a):

    Czy Play robi coś w sprawie zasięgu. Mam dwa telefony w Play i zaczynam żałować, zasieg fatalny i to nie gdzieś w puszczy, ale w wielkim mieście. Byłam nad morzem i też miałam problem z zasięgiem.
    Z jednego na pewno zrezygnuję, bo mam na kartę, gorzej będzie z umową. Wszyskich będę przestrzegać, aby się zastanowili na wejście do play, bo jeżeli telefon jest niezbędny w codziennym życiu, to na pewno będą sie denerować, że nie można dzwonić gdy na telefonie bedzie napisane "tylko alarmowe" Raportuj

  52. mara napisał(a):

    W tw wakacje przejechalem glowny trasami i wszedzie byl zasieg Play. czasami tel przelaczyl na Plusa glownie w lasach, Miejscami tel znjaomych w Orange cisza cisza cisza a Era cisza. Wiec nasza siec górą Raportuj

  53. […] Roaming krajowy na długo i będzie lepiej | Tako rzecze Rzecznik Play __________________ http://www.youtube.com/user/Taczian […]Raportuj

  54. Bartosz Grzegowski napisał(a):

    pytanie z innej beczki:
    jak wygląda rozliczanie transmisji jak wezmę sobie "Pakiet Internet" bez brania "Pakietu Play Online w telefonie"??
    co się wtedy dzieje kiedy jestem w zasięgu Play? dane idą z tego pakietu czy są naliczane dodatkowo (pakiet działa tylko w zasięgu Plus'a)?? Raportuj

  55. Rafael L napisał(a):

    Kiedy będzie ten handover ?? Raportuj

  56. rafal napisał(a):

    może MArcin lub ktoś ważny z Play ustawi sobie na sztywno 2G playa w stolicy, w samej warszawie i sam sie przekona jak tragiczna jest jakość 2G playa ? bo dużo trzeba poprawić, w 3G jest lepiej. Raportuj

  57. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    Pakiety internet w telefonie działają na sieci playa i plusa
    natomiast pakiet play online w telefonie działa tylko na zasięgu playa Raportuj

  58. kamilpl87 napisał(a):

    hmm bylo by super jak by byla wspolna siec niebylo by roamingu i play online w calej polsce napewno wtedy play zyska na tym Raportuj

  59. Jacek napisał(a):

    Nadal nie działa przełączanie się Play/Plus !
    Brak zasięgu nadal wystepuje a siec Plus niedostepna ! Raportuj

  60. Kazimierz napisał(a):

    Jeśli tak ma wyglądać to "lepsze" to ja dziękuję:
    Właśnie od 2 dni mój telefon dotychczas ręcznie ustawiony na PLUSa przestał się do nadajników logować. Ręczny wybór plusa jest niemożliwy a ustawiony na automatyczny wybór operatora nie przełącza się na PLUSa nawet po całkowitym zaniku zasięgu Play pomimo, że jest w zasięgu PLUSa.
    Na szczęście to jest preapid (i 2 inne z nim powiązane) więc będziemy się szybciutko wynosić tam gdzie zasięg faktycznie pokrywa duży obszar. Raportuj

    • Kazimierz napisał(a):

      Zwracam honor – to co opisałem wyżej to fakt ale po wyjęciu karty i ponownym włożeniu (restart telefonu nie wystarcza) do telefonu wszystko działa jak należy. Niestety co jakiś czas sytuacja lubi się powtórzyć – jak dotychczas 2x. Raportuj

  61. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    ciekawe kiedy bedzie ten handover Raportuj

  62. pzzg napisał(a):

    Patrząc na obecny zasięg i przełączanie sieci to chyba za rok będzie może lepiej,
    Ja tam swoje trzy numery przenoszę z powrotem do Orange jak tylko skończą sie umowy Raportuj

  63. lester napisał(a):

    chce zakupic aktywacje w play powiedzcie czy dalej jest kicha z zasiegiem GSM ?
    Raportuj

  64. […] z naszymi zapowiedziami z sierpnia 2010 czas przejść do wdrożenia tej bardzo przyjaznej funkcjonalności. Oficjalnie chciałbym […]Raportuj

  65. Andrzej napisał(a):

    „11-go sierpnia”
    Następnym razem niech Rzecznik zacznie pisać po polsku.

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=7231Raportuj

  66. […] Plus ma podpisaną umowę z playem na bardzo długi okres podobno Roaming krajowy na długo i będzie lepiej | Tako rzecze Rzecznik Play […]Raportuj

  67. Rafał napisał(a):

    A kiedy postawią nadajnik w Dzwonowie zachodnio pomorskim???? tam to nie można mieć Play Online bo co?? brak BTS ;/. Tam też żyją ludzie! Raportuj

  68. Marcin Badyński napisał(a):

    Witam mam problem z wysyłaniem/odbieraniem MMSów w sieci Play (ręcznie ustawione na Plus), nokia E52. Na nadajnikach Play działa wszytsko sprawnie. Czy ktos może to potwierdzić, czy ja mam problem z telefonem ? Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty