HTC Wildfire w konkursie na PLAY FB

pomknie kurierem do:

emacieja
1) Nigdy nie odsyłajmy klienta&fana z jego problemem dalej. Tak jak sklep nie może odesłać człowieka do innego sklepu w celu m.in. przyjęcia telefonu do serwisu tak jak w postach nie powinniśmy odsyłać do bok@, płatnej infolinii, czy ?najbliższego salonu?. Rzadko to się u Was zdarza, ale np. Orange jeszcze tego nie poprawili. Warto to zawrzeć w strategii ?najlepszego fan page?.
2) Jak organizujemy konkurs, to szybko go realizujemy. Ok. wiadomo co komon.
3) Miejmy świadomość że charakterystyka naszych fanów nie jest zawsze taka sama jak naszych abonentów. Np. gdybyśmy rozdawali ulotki z adresem naszej strony w określonym środowisku np. w klubie fanów rocka. To naszymi fanami będą głównie rockmeni. I jak zrobimy akcje np. ?Play Pop? – na reklamowke Play w rytmie Pop&HipHop to może się okazać że odzew będzie niewielki. Co z tego że mamy dużo fanów jak 90% to przykładowi fani rocka. Morał jest taki, że musicie zbadać kim są dzisiaj Wasi fani. Jeżeli chcecie mieć dużą interakcje, to musi być ona pod konkretnych fanów robiona. Jak myślicie nad ambitnym konkurs art&foto&video itp to musicie inną drogą dotrzeć do tych grup (np. plakatami na uczelniach art) i tak promować konkurs i fan page. Inaczej będziecie nie w pełni zadowoleni jak w konkursie Video ?Jestem w Play?.
4) Promujcie fajne akcje-konkursu typu konkurs video itp SMS bezpośrednio do klientów. Jeśli w systemie widzicie ze ktoś wchodzi na fb przez telefon to powinniście mu wysłać zaproszenie do zapisania sie do fanów fan page i bloga.
5) Lubcie i szanujcie zawsze swoich fanów-klientów. Operator kanału na fb musi miec wysoki poziom empatii oraz być człowiek który na codzień szanuje innych ludzi.
6) Pokazujcie wiecej zdjęć, informacji z życia centrali, magazynów itp. Np. zróbcie zdjecia, filmiki Waszej pracy na co dzień. Posty które piszecie mogą być wzbogacane o zdjęcia. Coś w stylu mocno oficjalnej strony facebook.com/180heartbeats oraz mocno luźnej facebook.com/RobertMOfficial Powinniście mieć człowieka w firmie który dostarczał by treść – multimedia – akcje na fb (taki Play Reporter). Np. chodzi po firmie i strzela fotki, kręci filmiki, wkręca Marcina Gruszkę itp. Pokazuje że ludzie w firmie Play się bawią (play). Taka osoba była by niczym wodzirej rozkręcający zabawy na imprezach. Poza tym taka osoba mogła by np. pojechać do fabryki gdzie sie produkuje karty sim i zrobić z tego reportaż foto+ txt. Tak samo fabryka ulotek, teczek. Magazyn z telefonami, zrobić z pudełek napis np. Play :) Zrobić np. wywiad z dyrektorem magazynu jakie telefony najszybciej schodzą, na jakie sie teraz długo czeka. Pokazac jak działa e-shop.
7) Zrobic konkurs/akcje opartą na kodzie *…..# który dawał by jakąś korzyść np. doładowanie, 10 minut, 50 sms/mb itp. Umieszczanie kod na stronie (kiedy indziej na blogu) i widzicie na mapce jak kod/informacja rozpowszechnia się po Polsce.
8) Kontynuujcie stymulowanie sprzedaży kodami rabatowymi. Czekam na kody rabatujace koszt aktywacji (może być to 1 kod działający np. 2h od publikacji), telefonów o 50-100zł. Nie musicie umieszczać np. 5 kodów a 1 dzialajacy krótko np. 1-2h.
9) Szukajcie partnerów zewnetrzych do fundowania nagród. Np. wzamian za promocje firmy która organizuje skoki spadochrnowe w tandemie mozecie wynegocjowac 10 skoków jako nagroda dla fanów Play. Dogadajcie się np. z multikinem, ze w piatek i sobote promujcie film z ich repertiaru a w zmian fani play maja mozliwosc wygrania voucher do tego kina.
10) Zorganizujcie mistostwa sieci komórkowych w piłce (nożnej) i zdjacie relacje z tego:) Oczywiscie kazdy zespół mialby w swoich barwach koszulki :) Aby nie było nadużyć mogli by grać tylko zawodnicy zatrudninie na umowe przed startem akcji.
10) Zorganizujcie mistostwa sieci komórkowych w piłce (nożnej) i zdjacie relacje z tego:) Oczywiscie kazdy zespół mialby w swoich barwach koszulki :) Aby nie było nadużyć mogli by grać tylko zawodnicy zatrudninie na umowe przed startem akcji.
11) Wyjdzie w Polske niczym stacja Viva czy TVN. Róbcie jakies akcje, reportaze, eventy w róznych miejsach w kraju i zdawajcie relacje z tego na fan page.
12) Róbcie akcje powiazane ze swietami np. przed dniem babci konkurs którym do wygrania telefon myphone (ufundowany przez producenta) dla babci.
13) Pomysł na aplikacje:
– sprawdzanie ilości pozostałych mb w play online z pozycji facebooka
– sprawdzanie czy jest już przygotowana oferta utrzymaniowa z pozycji fb
– aplikacja dzieki której można zaznaczyć gdzie się ma problemy z siecią. Albo wprowadzenie kodu który wysyła się z miejsca w którym np. nasz play online ma problemy z działaniem.
14) PLAY TV z pozycji FB Tak jak bmw: http://www.facebook.com/BMW#!/BMW?v=app_107449355…
15) Ciekawa jest opcja wyszukiwana najbliższego sklepu oraz zakupów z pozycji fb. Poza tym opcja pytania znajomych o radę np. czy ten model będzie dobry dla mnie? (i link do strony playmobile) http://www.facebook.com/bestbuy#!/bestbuy?v=app_1…
16) Na facebooku jest dużo aktywanch rodziców małych dzieci ? możecie zrobic aplikacje na fb lub stronę poza fb na której można było by projektować kolorowanki, róże wycinanki itp. do wydrykowania. Na każdym było by logo Play. Konkurs skierowany do tego targetu mialby bardzo dużą odpowiedz zwrotną.
17) Możecie na facebooku zrobić ?bitwy miast? o coś. O jakiś kocnert, event. Albo bitwy szkół o jakiś nowy sprzęt (sportowy lub elektroniczny).
18) Wspomniany wyżej Play Reporter mólby też dawać newsy z innych dziedziń niż Play. Z jednej strony mogą to być kabaratetowe, mało poważne rozmowy/tematy, z drugiej powazne newsy, reporteże.
20) Sporo pracowników Waszych szeroko rozumianych sił sprzedaży udziela się na fb (jak i na blogu). Są to osoby które chyba znają najlepiej problemy klientów i wiedzą jak je rozwiązać + będąc w swoich punktach sprzedaży często mają trochę wolnego czasu na siec i facebook. Zastanówmy się jak można by ich docenić, aby jeszcze więcej dawali z siebie i się szybko nie wypalili.
21) Zróbcie aplikacje na fb która w dzień urodziń dawała by doładowanie na numer klienta + pozostawiała wpis na tablicy user np. 30zł doładowanie od Play z okazji urodziń.
22) Róbcie sporo konkursów, spontanów typu ostatni konkurs o router. Lepiej dla Was jak dacie wiecej czasu dla ludzi na zrobienie zdjęć itp. Poza tym nie skąpcie na nagrody (w sensie budżetu miesieczniego). Parodią swego czasu był fan page sieci kin która w konkursach rozdawała małe kalendażyki z logo sieci zamiast np. biletów do kina, albo popcornu czy coli. Ostatnio do oferty wprowadzili lody i na fb zero info, zero konkursów z lodami w roli głównej. Smieszne jest jak firma która ma przychody liczone w setkach mln, albo w mld zł daje nagrody w skali miesiąca za 100zł (suma nagród).
23) Zróbcie na fb zakładkę okazja tygodnia, z przekserowaniem do e-sklepu. Coś jak komu komu.pl Co tydzień fani mają dostęp do specjalnej zniżki na jakiś telefon z pozycji zakupu przez fb.
24) Zróbcie aplikacje w której będzie do wygrania doładowanie. W aplikacji klient wpisuje swój numer jak i email + zgadza się na dostarczanie info na email. Nie ma co ukrywać, ale komunikat wysłany na email jest bardziej skuteczny niż umieszczony na FB. 10 tys emaili to nie to samo co 10 tys fanów.
25) Szukajcie partnerów do konkursów (co to wyżej pisałem) wsród firm które korzystają z oferty Play dla firm. Może zakładka Play Biznes na fb z info o firmach które korzystają z Waszych usług. Albo osobna strona na FB Play Biznes o tematyce biznesowej, zakładaniu firmy, biznesplanach, dotacjach, podatkach, przepisach itp. Chyba nie ma takowej strony w PL FB.
26) Promujcie ekologie!:)
Powodzenia!
Maciej
Ps sorry za brak gramatyki i stylistyki wypowiedzi.
ps2 ciągle czekam na tanie międzynarodowe połączenia! ;]
ps3 Play Biznes na fb oraz play biznes blog – dla młodych startupów, ludzi z wszelkiej maści inkubatorów itp. O młodym biznesie, z poradami, newsa, przypomnieniami – pisze jeszcze raz o tym aby nie umknęło uwadze:)

Wybór był bardzo trudny ponieważ wpłynęło bardzo dużo ciekawych i przemyślanych propozycji. Propozycja Maćka jest może chaotyczna, ale mnóstwo tu ciekawych pomysłów. Chcielibyśmy wyróżnić doładowaniami w kwocie 50 zł dodatkowe osoby: myeuphoria, Weronika, Adrian, Michał Kulesza i Jan.

Piszcie proszę na mail konkursy@blogplay.pl to jeszcze dziś doładujemy Wam konta.

Możecie też zapoznać się z pozostałymi wpisami konkursowymi.

Komentarze

  1. jahu pisze:

    Ja czekam na wynik walki która odbywała się na blogu ! Raportuj

  2. aczytowazne pisze:

    Gratuluję obdarowanym i mam nadzieję,że faktycznie dzisiaj doładują konta. Bo na maile odpisują w tempie żółwia Raportuj

  3. Paweł pisze:

    a co z zaległymi konkursami??? na maile nikt nie odpisuje. ? Raportuj

  4. ktos pisze:

    Co jest zaleglego oprócz Pleex ? Raportuj

  5. Bartek pisze:

    Szkoda że jest jako nagroda a w sprzedaży nie ma… ponad 3 tygodnie czekania i nic… Raportuj

  6. Maciej Xomolewski pisze:

    Dziękuje za nagrodę! Z telefonu będę aktywnie korzystał + moje ARPU wzrośnie, bo zacznę kupować paczkę danych ;] Licząc min 5zł na miesiąc, nagroda się zwróci dla firmy po 150 miesiącach ;] (nie licząc normalnych doładowań). Raportuj

  7. Piotr pisze:

    Czy w Play jest w ogóle jakiś program lojalnościowy ? Raportuj

  8. Maciej Xomolewski pisze:

    "wysokie kary to dwa" – dobre!;] Raportuj

  9. wiciury pisze:

    a ja powiem tak…
    PLAY leci sobie w kaczki.
    ignorancja i tyle
    nic więcej Raportuj

  10. Piotr Bartoszcze pisze:

    wkurza mnuie to, że inne sieci już wprowadzają też darmowe rozmowy wewnątrz sieci np. bezlik rozmów w plusie. żal Raportuj

  11. Biskup20 pisze:

    Dobre! :D Raportuj

  12. Izolda pisze:

    A czy pan Marcin nie ma przypadkiem swojego profilu na blogplay?;> Raportuj

  13. punkt 20 – rewelacja. nie dość, że ktoś spędza w POS/CC/BO/SS, czy gdziekolwiek indziej ileś godzin dziennie, to jeszcze ma czas, siły i chęci na pomoc klientom Play po pracy. Wiadomo, że robi się to z pasji, więc bonus będzie na pewno mile przyjęty. Raportuj

  14. maciej pisze:

    INTERNET I PLAY – CZY NIE ZACZYNACIE KOMPLETNIE PRZEGINAĆ…???
    http://trunc.it/bg7do

    TO ZACZYNA BYĆ MAŁO ŚMIESZNE!!!!!!!!!!!!!! Raportuj

  15. keso pisze:

    "sorry za brak gramatyki i stylistyki wypowiedzi" – napisał rzecznik prasowy sieci Play. Raportuj

  16. pemose pisze:

    A może Play wymyśli jakis program lojalnościowy dla stałych użytkowników ? Zniżki u partnerorów lub tansze połączenia dla tych którzy w sieci sa dłużej. Co wy na to ? Raportuj

    • jahu pisze:

      Jak dla mnie to zbieranie punktów nie ma sensu a żeby wziąć coś lepszego to musisz nie wiadomo ile kasy władować w zakupy a to jest bez sensu.
      Powinni popracować nad siecią i handoverem, bo jak na razie to jest ciężko. Raportuj

  17. Claudec pisze:

    Panie rzeczniku, chciałem przypomnieć że coś Pan nam obiecał:
    "100 km bez zasięgu? – jak wiecie lubię bardzo wyzwania – bardzo chętnie przejedziemy całe 100 km z jednym telefonem ustawionym ręcznie na roaming krajowy i drugim z automatycznym logowaniem. Całe 40/50 minut nakręcimy, opublikujemy i zobaczymy co się dzieje."

    Te wasze chęci aż bokami wychodzą… Nie potraficie przyznać się do problemu?
    Na telepolis play4you2 uparcie twierdzi że problemu nie ma.
    Pan to chyba cudotwórcą jest, wysłałem email i problem zniknął, może to złota rybka spełnia życzenia…
    Oczywiście na numerze którego nie zgłosiłem w emailu dalej są problemy. Jak ja mam dać taki telefon starszej osobie?
    Podobno w aneksie którą podpisaliście z polkomtelem jest zapis o handoverze Play <-> Plus warto to było wprowadzać skoro i tak telefon do Plusa loguje się za 7 razem?
    Wywalcie z roboty amatorów i zatrudnijcie fachowców od porządnej konfiguracji sieci!
    Sami sobie podcinacie zyski, ludzie którzy maja problemy a nie wiedza jak je rozwiązać po prostu rezygnują z waszych usług.
    Wczoraj do mnie zadzwonił wasz pracownik i nakłaniał żebym podpisał umowę :|
    Powiedziałem stanowczo że nie wchodzi to w grę, ponieważ w każdym momencie może się coś zepsuć z zasięgiem, a płacić kary nie mam zamiaru. Raportuj

  18. Th0mas pisze:

    PANIE MARCINIE, CZY MOŻE MI PAN POTWIERDZIĆ, ŻE W KONIECPOLU ZOSTAŁ ODPALONY NADAJNIK 3G PLAYA? Raportuj

  19. Grzesiek pisze:

    Uwaga na PLAY od dwóch dni znikają mi środki z konta Fresh!!!!!!
    Play nie reaguje przestrzegam !!! Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty