Odwołamy się od decyzji UKE

Udostępnij

Pewnie już wszyscy czytaliście o karze nałożonej na P4 przez UKE.

Napiszę krótko.  P4 zdecydowanie nie zgadza się z przedstawionymi w decyzji zarzutami. Decyzja nie jest jeszcze prawomocna. P4 odwoła się od decyzji do sądu. O zasadności odwołania i zarzutów postawionych P4 rozstrzygnie sąd

Zobacz więcej

118 KOMENTARZE

      • Kara za lenistwo! Jak podpisywałem umowę w salonie, na której w końcu deklaruję, że zapoznałem się z regulaminem i cennikiem, nie otrzymałem ich mimo wyraźnego żądania. Pani odesłała mnie do internetu. Jestem młody i mobilny, to mogę sobie sprawdzić, ale wg prawa to nie jest mój interes, bym się dowiadywał, tylko wasz, prawda?

        Płaćcie więc!

        • rzeczywiście powinieneś otrzymać ww. załączniki do podpisanej umowy (nie można odsyłać klienta do neta)

        • Potwierdzam, na 40 numerów w Play tylko do 8 abonamentowych dostałem od przedstawiciela regulamin.

          Do Fresh-y w salonach nigdy nie dostałem a numery przenoszę od ponad roku w różnych odstępach czasowych.

          • skoro nie jest dodawany cały regulamin w formie papierowej to klient mógłby mieć także możliwość otrzymania takiego dokumentu na e-mail ( ale wtedy gdy sam poprosi o nie wręczanie takiego regulaminu w formie wydrukowanej)

        • Zgadza się, tak to się odbywa w salonie. Nie wiem czy we wszystkich ale sam doświadczyłem i czasami jak jestem coś załatwić to się przyglądam.

      • Ponieważ zmieniając abonament na wyższy traci przywileje które uzyskał podczas podpisywania umowy. I za to też się kara należy bo żaden op tak nie robi. Zaraz ktoś pewnie powie że inni nic nie dają ale to nie będzie prawdą mam tu pewne doświadczenie z inną siecią ale przez grzeczność tego nie rozwinę.

  1. Wasze prawo,

    ten przykład pokazuje, iz PLAY nie jest i nie będzie specjalnie faworyzowany przez UKE.

    Dla niedowiarków – każda firma telekomunikacyjna jest traktowana na równo przez UKE

    • operator od dłuższego czasu niestety nie jest przyjazny względem klientów z których żyje. Przykładów można by mnożyć ale po co – każdy zainteresowany na pewno znajdzie interesujące informacje m. in. w komentarzach na tym blogu czy pod wiadomościami związanymi z PLAY, w różnych portalach telekomunikacyjnych. Ogólnie amatorka na całego.

    • Poniewaź nie reprezentuje oczekiwanego poziomu technicznej obslugi Klienta i zdecydowanie rożni się na gorsze od W3

      • Będąc 11 lat w Erze do konsultanta dzwoniłem 5 razy, słownie PIĘĆ. Nie wiem, może mój poziom wiedzy technicznej dotyczącej obsługi telefonu i umiejętności czytania regulaminu i instrukcji obsługi ze zrozumieniem jest wyższy od większość narzekających w tym wątku. Albo jestem po prostu kompletnym laikiem, który cieszy się, że telefon w ogóle mu działa… Skoro jest tak źle to idźcie do innych operatorów. Droga wolna.

  2. Czy kiedykolwiek jakikolwiek operator telekomunikacyjny zdecydowanie zgodził się z zarzutami UKE i potulnie bez odwoływania się przyjął karę?

  3. Freszcie UKE zmienia swoja postawę i zaczyna karać Play a nie przymyka oko na ciągłe i notoryczne naruszanie prawa.

  4. Czy Play mógłby rozważyć taką funkcjonalność jak "przeniesienie środków"" z jednej karty prepaid na inną? Orange coś takiego ma. Przydałoby się to również w Play.

  5. Odwoływać się możecie – macie do tego prawo. Uważam jednak że UKE ma racje, gdyż sam nie otrzymałem żadnego cennika ani niczego innego przy przedłużaniu umowy, choć był w niej zapis mówiący o tym, iż zostały mi dostarczone aktualne wersje tych dokumentów. Taaa…

    • nie jesteś osamotniony. Mnie przy przenoszeniu numeru też odsyłali do internetu kiedy poprosiłem o ww. dokumenty… Amatorzy i tyle. Kara słuszna.

      • autorowi zapewnie chodzi o PRowski język, który kłamstwem na pewno nie powinien być nazywany. To, że się odwołujecie od bądź co bądź słusznej kary jest rzeczą oczywistą i w pełni zrozumiałą. Nikt przecież nie lubi płacić a jeżeli jest możliwość wymigania się od płacenia to trzeba z tego korzystać.
        Prawda jest taka, że do końca święci nie jesteście i zapewne bardzo dobrze zdajecie sobie z tego sprawę.
        Pocieszające jest również to że w końcu UKE zaczyna traktować przynajmniej w narzucaniu kar wszystkich jednakowo (pomijam kwestię, że i tak niewiele operatorów w efekcie końcowym te kary płaci, ale mniejsza o to). Bo jak by nie patrzeć na omawiany problem przez znaczny okres czasu PLAY był traktowany na różnych płaszczyznach nie tylko przez UKE jak święta krówka a to przełożyło się w końcu na to, że odbiła palemka i sodówka uderzyła do głowy.
        To, że na wielu płaszczyznach działalności play klient jest spuszczany na drzewo tajemnicą nie jest i jeżeli przynajmniej prewencyjne narzucanie kar finansowych na PLAY sprawi, że przynajmniej pod względem poważnego podejścia do biznesu zaczniecie poprawiać to co kuleje i nie działa tak jak powinno to tylko można się z tego cieszyć.

      • Ja prawie rok męczyłem się bez zasięgu 3g z waszym netem mimo iż zgłaszałem problemy wszyscy mnie olewali. Gdyby nie ty Marcinie to dale miałbym tego neta. Z tym że w tym momencie około tygodnia działa u mnie nowy nadajnik 3g i 2g co stanowczo poprawiło jakość połączeń co do internetu to nie wiem bo nie mam jak sprawdzić.

  6. a mógłby ktoś napisać po ludzku o co chodzi?

    zrozumiałem, że P4 ma płacić, ponieważ na umowie jest napisane "załączniki: regulamin promocji", a nie "regulamin promocji (nazwa promocji" i brak osobnego cennika numerów specjalnych. jeśli o to chodzi, to kara bzdurna, jeśli nie, to niech mnie ktoś oświeci.

    • naruszenia polegały na:
      • nieokreśleniu w umowach o świadczenie usług połączeń telefonicznych sposobu uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług audioteksowych, wbrew obowiązkowi wynikającemu z art. 56 ust. 3 pkt. 16) PT,
      • niedostarczaniu abonentom wraz z umowami o świadczenie usług połączeń telefonicznych cennika usług audioteksowych, wbrew obowiązkowi wynikającemu z art. 61 ust. 4 PT.

  7. Play powinien zapłacić karę, anie unikać odpowiedzialności. Nie takiego zachowania się spodziewałem, że będziecie się teraz wymigiwać. Bardzo Play stracił w moich oczach, jak też wielu klientów.

  8. jesli nie wiadomo o co chodzi to biega o pieniadze niedawno chwaliliscie sie ile to macie klientow post paid i ze 3tys dzienne no to konkurencja wam działa wytoczyła – klienci własnie w taki sposob takie działania interpretujemy i jeszcze jedno oni mieli to juz wczesciej zaplanowane ale czekali na dogodny moment moze sie myle ale kto wie

  9. Plus się też odwoływał ale nic nie zdziałał z resztą co to dla was za kara 125 tyś zł to nic dla was.

  10. Merytorycznie.
    Trollom: PRAWDA, odchodzi4, Légiste itd itp – podzękujemy – nie podoba się to nie.
    Ja sam osobiście nigdy z Orange kompletu dokumentów nie otrzymałem.
    PLAY traktowany specjalnie? A te 79gr do PLAY z innych sieci to niby co? UKE to reguluje
    Obniżono stawkę do PLAY to inni operatorzy podnieśli marżę – do W3 proszę kierować oskarżenia o "Złodziejstwo"
    W3 działa pod publikę tą zagrywką (a może nawet Era która zaraz chyba koncesję straci :P). Wiadomo, że P4 nie poniesie kary bo z ich strony wszystkie działania są podjęte celem przekazania klientowi kompletu informacji i dokumentów – po to właśnie te zapisy w umowie i dostęp do dokumentów m.in w salonie czy w internecie.
    Winę ponoszą konsultanci w salonach i sami klienci, którzy za każdym razem stwierdzają (w 90% przypadków) że im to nie potrzebne.
    Oferta PLAY jest przejrzysta i zawsze byłem o wszystkim poinformowany co za co i za ile, czego nie mogę powiedzieć choćby o Erze gdzie mimo otrzymania regulaminu i cennika to i tak zostały one tak skonstruowane, że ciężko się tam doczytać wszystkich informacji.
    Po za tym: LUDZIE!!! ile to papieru by musiało dodatkowo iść na te regulaminy i cenniki!!
    Ja wolę jak powie mi się co ile i za co i jeśli będę miał wątpliwości to sprawdzę sam w regulaminie i dopiero podpiszę umowę.
    Niech Era Orange i Plus zajmą się opuszczaniem cen a nie niszczeniem najtańszego operatora na rynku.
    Plus dodatkowo niech szuka partnerów bo potracił wszystkie mPunkty i zaraz LibertyPhones straci.
    W3 – grajcie czysto i starajcie się o klienta – to robi obecnie PLAY, bo Wy to jak idioci i debile: zgnoić zniszczyć skopać bo inny/tańszy/lepszy/bardziej pomysłowy.
    Szowiniści z Was i tyle ;P

    • Winę ponoszą konsultanci w salonach i sami klienci, którzy za każdym razem stwierdzają (w 90% przypadków) że im to nie potrzebne.

      Jakby konsultanci proponowali, ale klient mowil ze nie chce, to by sprawy nie bylo :)
      fakt, najczesciej to wina konsultantow, bo nawet nie proponowali…

    • ,,LUDZIE!!! ile to papieru by musiało dodatkowo iść na te regulaminy i cenniki!!
      Ja wolę jak powie mi się co ile i za co i jeśli będę miał wątpliwości to sprawdzę sam w regulaminie i dopiero podpiszę umowę. "

      Zrozum iz takie jest prawo. Podpisujesz umowę i masz obowiązek otrzymać regulaminy. Tu nie chodzi o koszta papieru, wydruku, logistyki itd. Firma ma obowiązek udostępnić Tobie takie materiały.

      ,,Plus dodatkowo niech szuka partnerów bo potracił wszystkie mPunkty i zaraz LibertyPhones straci. "
      To są kwestie typowo biznesowe. Nic Nam do tego. Dzisiaj dana siec sprzedaży sprzedaje usługi x firmy, a jutro y firmy. Nic nadzwyczajnego.

      • Przecież "udostępnia" na swojej stronie internetowej. Tak naprawdę to regulaminy do umowy to czysta formalność bo klient przychodząc do salonu powinien przynajmniej z nimi się zapoznać. Nie oszukujmy się. Przy podpisaniu umowy w salonie nie ma czasu na czytanie Regulaminu o świadczeniu usług, regulaminu promocji, cennika oferty i jeszcze powiedzmy regulaminu jednej wizyty MNP. Konsultanci powinni drukować regulaminy a przynajmniej pytać czy klient chce aby mu drukowano. W większości klienci tego nie chcą a nawet jak chcą to umowa i tak jest podpisana i klient z regulaminem zapoznaje się w domu. Tak więc umowę podpisał i basta. Jeśli konsultant go perfidnie nie oszukał, tylko klient nie przeczytał regulaminu i np. nie dowiedział się o nieprzechodzeniu minut na kolejny okres rozliczeniowy to jego sprawa!
        Dlatego właśnie zgadzam się z wcześniejszym komentarzem: "zatem mój oficjalny komentarz: ale suchar z tą karą :)".

        • ale regulamin masz obowiązek dostać – takie prawo, zrozum to
          nie każdy ma dostep do internetu

          • Z każdego klienta Play robisz debila. Nikt nie wie jakie są koszty rozmów, sms, wap, itd. Każdy wchodzi z ulicy, ba, jest wciągany przez sprzedawcę i zmuszany do podpisania umowy. Nie bronię Play, bo za krótko jestem w tej sieci aby cokolwiek móc powiedzieć, dopiero 3 abonamenty opłacone, ale też i nie atakuję. Jak się człowieku jeden z drugim nie podoba to zmień operatora na tego, który da papierowy regulamin. Nikt tego nie czyta, bo i po co, ale awanturują się wszyscy, bo nie dostali. A wystarczyło się upomnieć i na pewno byś dostał na papierze.

    • Pracujesz w PLAY! Facebook wszystko nam powie… Rozumiem, że reprezentujesz tę rzeszę konsultantów, którym nie chce się tracić 5 sekund i arkusza papieru na wydrukowanie gotowego dokumentu z PDFa. Piszesz "ile papieru…" – ja też jestem pro EKO.

      Na umowie jest klauzula "Abonament niniejszym oświadcza, że OTRZYMAŁ i akceptuje…". Doskonale rozumiem, że 90% osób nawet tego nie czyta, ale wydrukowanie regulaminu, cennika i całej reszty to Twój zasrany obowiązek zwłaszcza, kiedy o to proszę!

  11. Marcinie, pamiętasz cennik połączeń 80x, którego Wasi fachowcy szukali (pewnie ze świecą) dobrych kilkanaście minut. W dziedzinie cenników wprowadziliście taki bałagan, jaki w tepsie był jeszcze kilka lat temu. Z tym, że tepsa ten bałagan wprowadzała lat kilkanaście, Wam się to udało dużo szybciej.
    A odwołanie "zgodnie z cennikiem na stronie http://www.playmobile.pl" nic nie oznacza, bo są cenniki, regulaminy promocji (z cennikami) i parę innych rzeczy.

  12. bla bla bla
    odwołamy się !
    ha ha
    a jakieś podstawy ? argumenty ?
    czy tylko straszycie ?
    co do kar to siedziałbym cicho bo należy się Wam dużo więcej
    łamanie ustawy i regulaminu jest nagminne w P4
    jak dla mnie to dobry początek porządków w P4

    BRAVO UKE
    P4 należy się solidne szkolenie
    póki co nie wiedzą co zrobić z tym szczęściem jakim jest tak duże zaufanie ze strony klientów
    a na regule odchodzenia od świętej 3ki długo się nie pociągnie

    trzeba dać jeszcze coś od siebie i prezentować wysoki poziom usług

    jestem klientem P4 i wiem o czym mówię

    • JAKIE ustawy?
      Bo to już mnie do śmiechu doprowadza.
      "Jestem klientem PLAY i wiem o czym mówię" – sorry ale najczęściej klienci kłócą się z czymś czego nie rozumieją bo przekładają to na swoje rozumowanie, jakby nie mogli pojąć, że świat się wokół nich nie kręci…
      Łamanie ustaw – z tego specjalistą jest Era która w procesie MNP do PLAY swoim klientom zmienia dane lub je usuwa utrudniając przeniesienie lub sprawa nadajników Ery która za ich pomocą tłumi innych operatorów o czym co raz więcej można przeczytać w internecie.

      • ustawy o świadczenie usług telekomunikacyjnych

        na podstawie tej ustawy muszą być zbudowane wszelkie regulaminy
        tyle

  13. Odwołujcie się. :) Szkoda że nie można przyjąć kary z pokorą. Ale cóż każdy dba o swój wizerunek. Niekórzy po wykryciu nieprawidłowości naprawiają szkodę i przepraszają… Play się odwołuje.

    Państwo polskie potrzebuje kasy z ustawowych odsetek od kary oraz zwrotu kosztów kolejnych procesów z nawiązką.

  14. Play powinien przyjąć karę i zapłacić i oświadczyć klientom, ze takie zapisy się w regulaminach nie pojawią. A tutaj mamy same wykręty.

  15. Za zeżarte z konta pieniądze za sms premium, który nie dotarł do celu, lub który dochodzi w sposób przypadkowy, powinniście dostać drugą taką samą karę.

  16. SIEĆ PLAY TO KRĘTACZE!!!
    WEŹ CZŁOWIEKU NIE ZAPŁAĆ FAKTURY ZA ABONAMENT TO CI KARĘ PRZY.PIER.DOLĄ ŻE CI SIĘ ODECHCE TYCH ICH WAVE'ÓW, GALAXY. PŁACIŁEM 1.500 ZŁ TO WIEM, DZWONI DO CIEBIE FIRMA PRYWATNA OD WAS I RZĄDA SPŁATY. KANCELARIE PRAWNE MACIE, A JAK JUŻ SPŁACIŁEM DŁUG I DZWONIĄC ZAPYTAĆ SIE CZY JUŻ JESTEM CZYSTY, DO PANIUSIA MÓWI JESZE 14ZŁ Z GROSZAMI, JA PYTAM ZA CO, ONA OPERATOR ODSETKI NALICZA. JUŻ MNIE WASZA FIRMA POTURBOWAŁA, GDYŻ SPÓŹNIŁEM SIĘ ZE SPŁATĄ KARY DOSŁOWNIE MIESIĄC, DOLICZAJĄC 50% ODSETEK. DZIĘKUJE WAM ZA TELEFON ZA 1ZŁ. LECZ JUŻ NIGDY NIE WEZMĘ U OSZUSTÓW I KRĘTACZY JAKIMI JESTEŚCIE!
    NAWET ADRESU DOKŁADNEGO NIE MACIE BY WYSŁAĆ WYPOWIEDZENIE PROŚBĘ! ŻEGNAM NAIWNYCH KLIENTÓW!

    • czlowieku na jakim Ty swiecie zyjesz!? Jak ja spoznie sie o kilka dni ze splata karty kredytowej w banku, nawet glupie 100 zl to od razu dzwoni do mnie firma windykacyjna i nalicza odsetki.

      Rachunki trzeba placic – taka jest rzeczywistosc, wiec pretensje mozesz miec tylko do siebie.

    • Te krzykacz.
      Wsadź se gąbkę z octem w usta, pomaga…
      Nie płacisz rachunków? No to do kogo masz pretensje??
      Że odsetki są od nieopłaconych faktur? U innych operatorów także.
      Że 14 zł z groszami? No sorry jak całe zadłużenie ma być spłacone to całe.
      A karę dostałeś bo nie opłaciłeś przynajmniej 3 faktur – pogratulować :]

    • Super, opiszę chyba Tu swoją sprawę i wyślę ją również do Gazety Wyborczej, może GW załatwi w końcu moje sprawy w Play, bo ten się wykręca od marca 2010… Dobre!!!

    • Przerażające te "Wasze listy". Jednak słuszną obrałem drogę, by unikać abonamentu telefonicznego i gonitwy za telefonem (tym bardziej, że pre-paid jest bardziej dynamiczny i wcale nie gorszy).

  17. United – i tak mnie nie zrozumiesz, nie znasz mojej sytucji, była praca, było wszystko, nagle runeło i na dotek PLAY mnie dobił kosztami.

    • co Ty myslisz, ze jako jedyny masz klopoty finansowe ? Elektrownie tez nazwiesz kretaczami, bo chca od Ciebie zaplaty rachunku za prad?

    • zaplata kary oznaczalaby przyznanie sie do winy a p4 uwaza, ze kara jest bezzasadna.

      Tu nie chodzi o kase przeciez.

      • o tym właśnie mowa

        P4 nigdy nie poczuwa się do żadnej winy
        dowodem na to może być ilość "pretensji" na tym forum i ŻADNEJ odpowiedzi ze strony nigdy nie winnego P4

        a może to jest firma idealna ?? haha

      • sam znam z autopsji przykłady łamania prawa przez P4
        ustawy o świadczeniu UT jak i ustawy o rachunkowości

      • Jestem ciekaw kiedy PLAY przyznał się do winy dla tej spółki wszystko jest bezzasadne, może cała ich działalność jest bezzasadna

  18. Ja się tylko zapytam, czemu taka mała kara, ja bym dodał jedno zero !!!

    Play może jakość usług ma na powiedzmy przyzwoitym powiedzmy, ale obsługa klienta to nie powiem co, bo same gwiazdki musiałyby być wstawione, albo pi,pi,pi…. Panie Marcinie wysyłałem kilka razy mail'e do Was jak i do pani Joanny z prośbą o oficjalne stanowisko Play w mojej sprawie, bez odzewu, pomimo obietnic, że cokolwiek ktoś odpisze, co mógłbym opublikować, a tu nic totalna zlewka i nic więcej!

    W marcu 2010 przedłużyłem z Wami umowę, dostałem wszystko i błędną fakturę za nowy aparat… o głupi błąd na fakturze i totalny brak kompetencji pracowników BOK Play jedna sprawa wyjaśniła się dopiero w sierpniu 2010, a dokumentów potwierdzających rozliczenie się nie dostałem do dnia dzisiejszego!. Pomimo złamania wszelkich możliwych terminów przewidzianych w Prawie Telekomunikacyjnych.

    Natomiast druga sprawa wystawienia faktury za usługi telekomunikacyjne wystawiona z opóźnieniem i wstawieniu na niej nieprawdziwej daty jej wystawienia – tylko się wypieracie, a na podane prze zemnie konkretne przepisy które złamaliście z kodeksu karnego i karno-skarbowego, odpisujecie tylko, że droga postępowania reklamacyjnego się wyczerpała, po prostu śmiech na sali…. Pracownicy BOK, biznesowego Play, wybieram temat rozmowy faktury i płatności, a Tu pracownik albo nie wie co to nota korygująca, albo myli ja z fakturą korygującą. Wstyd Panie Marcinie !!! Gubicie dokumenty do Was Przesłane, Terminy przewidziane w prawie telekomunikacyjnym macie gdzieś, po prostu żenada !!! Może w końcu ktoś z tej firmy raczy mi odpowiedzieć coś, co będę mógł opublikować, a nie tylko słyszę nie wyrażam zgody na publikację rozmowy mnie z panią/panem konsultantem, bo to co tam wygadują to parodia !!!

    • Robert strzał w 10, ja na miejscu UKE dodał bym jedno zero x ilość lat prowadzenia działalności. Panie Marcinie pamięta Pan naszą rozmowę ? inni klienci mają pozytywne zdanie o PLAY a tu przy tym wątku pokazuje się jakie to zdanie jest pozytywne!!!

  19. Jak by mogło być inaczej. Zawsze musicie dodać swoje dwa grosze i winę zwalić na innych :) Play oczywiście nie winny… Ciekawe jaką karę by dali Play za blokowanie połączeń do CenterNeta ? tutaj groszowe pieniądze już Play by się nie wygłupiał.

  20. Dlaczego pracownicy Call Center nie sa szkoleni i informowani na biezaco o nowych ofertach czy zmianach tylko musimy sie dowiadywac o tym od klienta? Prosty przyklad konca bonusa dla klienta mnp biznes z 13 miesiecy na 6…nikt nam o tym nie mowi a poziom szkolen jest beznadziejny. Krotko mowiac radz sobie sam aha i zmiesc sie w 4 min rozmowy na wszystko.

    • Znam kilka osób z CallCenter – jest ich kilka w kraju i osobom zarządzającym tymi placówkami są przekazywane wszystkie informacje o zmianach w ofercie – norma
      A to że oni nie dbają o informowanie pracowników, to już jest naganne i jak najbardziej trzeba to zgłaszać.
      Pozbędziemy się wielu problemów ;)

  21. Stoję właśnie koło salonu Orange.
    Tylu wqrzonych klientów dawno nie widziałem, a okrzyki "złodzieje" padają częściej niż tu w komentarzach ;)
    Ehh wszędzie jest tak "kolorowo"
    Ale jednego jestem pewien – wszystkiemu jesteśmy winni My – Polacy, bo nie potrafimy niczego normalnie załatwić, tylko kłócimy się. Jak ktoś ma lepiej to go gnoimy, zamiast samemu się postarać.
    Jak ktoś ma więcej to zaraz oszust i złodziej.
    I nie chodzi mi tu tylko o operatorów i tą całą sytuację, tylko o ludzi.
    Czasem mam po prostu ochotę wyjechać do Finalndii :(

  22. ja jak podpisywałem umowę w playu też nie dostałem regulaminu i cennika
    ale wcześniej przed podpisaniem umowy przeczytałem sobie go w necie
    ale powinni to dawać
    choćby mieć kopię w salonie i okazywać przy podpisywaniu umowy aby sobie przeczytać
    ale ludzie w Polsce i tak za bardzo nie czytają regulaminów
    a potem że tego nie ma albo coś
    a wszystko piszę w regulaminach
    w orange jak podpisywałem umowę przez kuriera dostałem regulamin i cennik

  23. Bardzo nie ładnie z waszej strony sieć PLAY, że wymigujecie się od kary.

    Rozumiem chronicie wizerunek spółki, tyle wam mogę powiedzieć że, nie wygracie z UKE.

    Jak tu osobnik „PRAWDA” napisał, zapłacił karę by być czystym na liście dłużników, więc czemu i wy byście nie mogli tego samego uczynić?

    • alez brednie wypisujesz :P

      Jakbys Ty dostal mandat, czy jakas inna kare ale byl przekonany, ze kara jest niesluszna, i ze jestes niewinny, to co bys robil? Potulnie placil, czy walczyl o sprawiedliwosc?

    • Użytkownik PRAWDA nie spłacił zadłużenia ;)
      A P4 nie poczuwa się przyjęcia kary, bo jak już pisałem, wszystkie kroki mające na celu przekazanie klientowi informacji o ofercie i cenniku są przez PLAY podejmowane.
      Problem leży w momencie podpisywania umowy o czym już pisałem.

    • poza tym uzytkownik PRAWDA wykorzystl uslugi na kwote swoich faktur. Jesli cos bierzemy i nie placimy za to, to jak to nazwac? Kodeksy nazywaja to przywlaszczeniem albo kradzieza.

  24. oczywiście że wam sie nalezy. kiedyś szukałem cennika roamingu we freszu i znalazłem i aż mnie zmroziło 10 zł za minute! zamiast zapłacić i zastanowić sie nad sobą to sie szarpią kara słuszna.

    • I że niby o co Ci tu chodzi?
      Roaming ma swoje opłaty prawda?
      A za granicą każdy wie, że bardziej się opłaca kupić kartę tamtego operatora albo zostawić w Polsce numer PLAY z darmowymi połączeniami w sieci i wziąć ze sobą inny numer w PLAY.
      Ten kto będzie dzwonił z Polski nic nie będzie płacił, a u Ciebie minuta połączenia odebranego już od 74gr.
      Czyli luz :)
      Ale jak ktoś leniwym jest…
      I nie mówcie, że PLAY droższy w Roamingu. Policzcie lepiej ile musicie zapłacić za wymianę karty SIM czy cesję u innych operatorów, bo w PLAY jest to za darmo.

  25. A jak ten PRAWDA nie zapłacił, bo miał zdarzenie losowe, utracił pracę, zachorował, to co też musi płacić i od razu kara? Kodeks kodeksem, ale czy firmy życia nie znają, gdzie raz jest dobrze a raz źle?

    Nie bronię tu nikogo, bo płacić trzeba, nic nie ma za darmo.

    • no tak ale jakie widzisz rozwiazanie takiego problemu? Ludzie co chwile maja zdarzenia losowe, co chwile ktos ma wypadek, traci prace, zdrowie. Jedni zabezpieczaja sie na taka ewentualnosc, inni nie.. bo nie umieje albo nie moga.

      Ale na tym chyba polega zycie co? Na wychodzeniu z problemow.

      • Play4, Zbigniew ma rację : Długi się spłaca, a od problemów się nie ucieka, ponieważ one wracają

    • jeżeli nie zapłacisz 1 faktury to nie masz ma karku windykacji, dopiero po niezapłaceniu, 3,5 faktury są kłopoty

  26. I mam nadzieje, że decyzja UKE zostanie podtrzymana!

    Jakiś czas temu znajoma brała u was telefon, taryfa one play 25. Dostała tylko jeden świstek papieru do podpisania, a gdy zapytała o cennik i regulamin usłyszała, że ten jest dostępny na waszej stronie.

    Na pytanie czy w ofercie minuty niewykorzystane przechodzą na kolejny miesiąc usłyszała, że tak. Jak wszyscy wiemy (ona teraz też) minuty nie przechodzą.

    Jak dla mnie, często nie udostępnianie cenników i regulaminów jest praktykowane, bo w ten sposób można świetnie ukryć niedogodności czy słabe punkty oferty a nawet jak w tym przypadku bezczelnie okłamać klienta….

    • Nie przesadzaj, ja przechodząc z Ery po 11 latach do Play szukałem na stronie informacji co i ile kosztuje, powiedziałem co chcę, pani namawiała mnie na inne fajne usługi, ale powiedziałem że nie chcę, bo kosztują tyle i tyle. W sumie to sama była zaskoczona, bo kilku cen nie znała… Cennik znałem na pamięć. A nie wierzę, że Twoja koleżanka szła ulicą i pomyślała, że fajnie byłoby mieć telefon w Play i weszła, i kupiła. Zlikwidować bzdurny przepis o obowiązku dostarczenia cennika w formie papierowej, bo szkoda lasów. Regulamin owszem, niech będzie, bo najczęściej jest na drugiej stronie umowy. A cennik? Koleżanka została poinformowana gdzie go może znaleźć oraz zapewne leżały przed nią ulotki z cenami usług…. Bez sensu, ale dla bicia piany dobre i to. Era tyle lat robiła mnie w konia, zmieniali usługi, dodawali, zabierali bez powiadamiania i co? I nic. Nie wiem jak skończyła się historia z karą 2.000.000 zł. A Play powinien zapłacić karę, przeprosić użytkowników i nie odwoływać się, bo to nie ma sensu walczyć z koniem. Przepisy są tak napisane, aby kary ratowały budżet tego kraiku nad Wisłą.

      • Ja przesadzam?

        W myśl obecnego prawa, obowiązkiem operatora jest dostarczyć REGULAMIN I CENNIK to dlaczego tego nie robią skoro to takie oczywiste?

        I jak wyobrażasz sobie sytuacje, w której znika obowiązek dostarczania cennika? Znając życie operator w takiej sytuacji usunie też z salonu ulotki z cennikiem albo będzie umieszczał tylko ulotki z pobieżną informacją o podstawowych kosztach celem jak już pisałem ukrycia niedociągnięć oferty.

        Poza tym, jeżeli pracownicy Play [niektórzy nie mówię, że wszyscy] są niekumaci w ofercie własnego operatora, to naprawdę była by korida gdyby wszyscy nie musieli udostępniać cennika…

  27. słuszna kara… mimo wszystkich promocji i bardzo dobrych ofert abonamentowych (stosunek ceny do otrzymanej usługi) Wasza sieć ma najgorzej wykwalifikowanych konsultantów BOK z firm z których usług korzystałem (tpsa, era, idea). ich nieprofesjonalizm jest wręcz porażający. przykład:
    zamówiłem telefon monte z nowym abonamentem, konsultant zapomniał wpisać zamówienie w system,
    dostałem monit o rozwiązaniu ze mną umowy (przedwczesne) z informacją o zapłaceniu kary umownej, choć wogóle o to nie prosiłem, wprowadzono mnie w błąd, że jest możliwość zamiany numerów między dwoma telefonami jakie w play posiadam i dopiero po miesiącu powiedziano mi że to jednak nie możliwe

      • Bardzo duży ma związek… Wykwalifikowanie i poziom wiedzy partnerów, którzy sprzedają aktywacje, nie dodając cenników i regulaminów… jest na takim samym poziomie, co pracowników (konsultantów) BOK Play…. na umowie jest, że otrzymałem cennik, regulaminy, a fizycznie ich do ręki nie dostałem…. także stąd ta kara !
        Dzwoniąc na *500 lub *600 i próbując coś załatwić, to poza tym, że pracownik jest niedoinformowany i nie wie o co chodzi, ani co ma zrobić, to na prośbę o połączenie z osobą kompetentną, która może coś zrobić lub jest w stanie udzielić rzetelnej odpowiedzi na poruszone kwestie, słychać najczęściej, że nie ma takiej możliwości technicznej…. operator telekomunikacyjny nie może połączyć ani mnie bezpośrednio, ani nawet samemu z taką osobą, aby dowiedzieć się, a następnie przekazać mi, jako klientowi rzetelną odpowiedź, po prostu brak słów…

      • Zbigniew : od takich kar się zaczyna za chwilę pojawią się za obsługę ! Może będzie to samo co z Netią ?

        • Jakby P4 dostało karę np. kilku procent zeszłorocznego przychodu za jakość obsługi klienta, to może by w końcu na oczy szefowie przejrzeli i wszystkich niekompetentnych pracowników zwolniłoby… Ja, gdyby w mojej firmie pracował ktoś tak mało kompetentny, jak pracownicy BOK Play, z którymi miałem "przyjemność" rozmawiać i próbować coś załatwić, zwolniłbym ich dyscyplinarnie.

  28. 99% decyzji UKE są podtrzymywane przez sąd, więc tutaj nie widzę powodu by decyzja sądu była inna.
    Będzie spory problem, bo trzeba będzie zmienić regulamin, więc mogą się sypnąć umowy, jak ktoś chce się uwolnić od umowy to będzie miał okazję i nie ma że przebacz :-D Zawsze jest okazja wziąć nową umowę w Play z nowym telefonem :)

    • Jeżeli zmiana regulaminu wynika ze zmiany prawa to operator ma prawo naliczyć karę umowną za rozwiązanie umowy przed czasem. To nie to co plus. A tutaj zmiana raczej będzie wynikała z dostosowania swoich regulaminów do prawa polskiego i wydaje mi się ze żadnego rozwiązania bez kary nie będzie.

      • Kwistas się zagalopował. Nie ma w tym przypadku zmian w cennikach ani regulaminach na niekorzyść abonenta, jest tylko uzupełnienie regulaminów. Zero szans na zrywanie umów bez konsekwencji.

  29. Według mnie kara jak najbardziej zasłużona. podobnie jak tomek_k mam nadzieję że decyzja zostanie podtrzymana.

  30. UKE prowadzi także sprawy w tematach:
    – wprowadzenia Notki
    – wprowadzenie nowych taryf do PF z pominięciem 30 dniowego okresu poinformowania ABONENTÓW, którymi są Freshowcy

    Tutaj kara jest słuszna i …… symboliczna.

  31. Play kompletnie abonentów nie informuje o profilach w Play fresh, mogę się założyć, że to celowe działanie ze strony Play.

    Przecież na dezinformacji abonentów można dobrze zarobić w końcu nie trzeba oferować bonusów. Trzeba będzie poinformować o tym UKE, jeśli już ktoś tego wcześniej nie zrobił.

  32. Bardzo dobra decyzja UKE i oby sie uprawomocniła!!!!! Powinni dołozyc jeszcze Playowi za tą bezprawna Notke (z informacji jakie uzyskuje sie dodzwaniajac sie na notke mozna abonentowi "wysłac BEZPŁATNĄ wiadomosc sms" wybierajac tonowo odpowiedni numer a tak nie jest bo to kosztuje za kazda sekunde połączenia wiec jest to jawne wprowadzanie klientów w błąd za to powinni dołozyc temu operatorowi drugie tyle bo ta suma jest symboliczna!!!!!!Play wyrobił juz sobie opinie wsród ludzi!!! Zero rozwoju rozbudowy sieci,nowych nadajników,problemy handover Plus-Play,niekompetentny BOK a siec reklamuje sie jako NAJSZYBCIEJ ROZWIJAJACA SIE S SIEC W POLSCE! Po czym to mozna wnioskowac? UKE tez powinna sie tym zajac bo jest to wprowadzanie ludzi w bład!! Zenada!!!!!!!!!

  33. Zacznijcie szkolic niedouczonych pracownikow BOK. Nie mozna niewiedze zalatwic mila obsluga bo to brzydnie. Na kazde pytanie wlaczaja muzyke i ida na narade. Na pytanie czy mozna karte abonamentowa z usluga play online w telefonie wlozyc do modemu i korzystac z niej w kompie panienka najpierw konsultowala to przez 10min po czym wrocila i powiedziala, ze maja inna fajna usluge i po raz 100 zachecila mnie do odwiedzenia strony 24play. To, ze Play ma d..e regulaminy swiadczy styl ich prezentowania na stronie. Na kazdej stronie normalnego opa regulamin jest pod biezaca promocja i nie trzeba szukac po stronie pisanej drobnica

    • Jak matole wiesz, że można włożyć, to po co dzwonisz i linię zajmujesz. Wkurzają mnie tacy fachowcy co to wiedzą i dzwonią tylko po to, aby się kłócić. Demokracja w głowie przewróciła i tyle.

    • Edek masz racje!Nie kazdy sie na tym zna,a linie sa zajete dlatego ze konsultanci kazda odpowiedz na pytanie od klienta musza naradzic z kims innym a to trwa! Nie obrazajac ludzi ale poziom kompetenscji BOKu Playa jest poprostu zenujacy!Ja dzwonic pod *500 chcem dowiedziec sie czegos,rozwiazac problem a nie placic 1zł zeby posłuchac melodyjki i niedowiedziec sie niczego!skoro ta siec sie nie rozbudowuje nie rozwija to powinna działac jako wirtualna a nie podniecac sie ze ma 4,5miliona abonentów Fresha z czego 3 miliony to karty sim lezące w szufladach i nie przynoszace zysku operatorowi!

  34. W PLAY byłem raz i NIGDY WIĘCEJ!!!!
    Długo mnie „informowali”, że umowa skończy się po 2 latach, a jak przyszło co do czego, to wyznaczyli mi koniec następnego okresu rozliczeniowego (prawie cały miesiąc więcej, a miałem 2 numery). Udowodniłem im, że nie mają racji, to pokasowali zgłoszenia, zablokowali dostęp przez Mój Play itd. itd. Ale ja się wcześniej zabezpieczyłem (kopie), skorzystałem z pomocy UKE i w końcu przyznali mi rację!!!

    Ale mordowałem się dość dłuuuugo!!!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości