Tako rzecze rzecznik Play

Oficjalne stanowisko P4 w sprawie wszczęcia przez UOKiK postępowania antymonopolowego

W dniu 21 września 2010 roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) zawiadomił P4 Sp. z o.o. (P4 lub Spółka) o wszczęciu z urzędu postępowania antymonopolowego przeciwko Polkomtel S.A., Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o., Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. oraz P4 w związku z podejrzeniem zawarcia na krajowym detalicznym rynku telefonii ruchomej porozumienia polegającego na dokonywaniu przez ww. operatorów uzgodnień mających wpływ na kształtowanie relacji ze spółką Info-TV-FM sp. z o.o., dostawcą usług telewizji mobilnej za pośrednictwem technologii DVB-H, która obsługiwana jest obecnie wyłącznie przez 6 modeli telefonów.

Objęcie postępowaniem antymonopolowym P4 jest prawdziwym zaskoczeniem dla Spółki, która w toku trwającego prawie rok postępowania wyjaśniającego wszczętego w tej sprawie przez Prezesa UOKIK jeszcze w grudniu 2009 roku przedstawiała rzetelne dowody oraz wyjaśnienia zaprzeczające uczestniczeniu P4 w jakichkolwiek uzgodnieniach tego rodzaju.

P4 będzie w pełni współpracować z Prezesem UOKIK w toku wszczętego postępowania antymonopolowego aby w jeszcze szerszym zakresie przedstawić argumenty wskazujące na brak naruszenia prawa konkurencji przez Spółkę oraz ustosunkować się do zebranego przez Prezesa UOKIK materiału dowodowego na etapie postępowania wyjaśniającego.

Dodatkowo, P4 pragnie podkreślić, że od marca 2009 roku w sposób jednoznaczny realizuje strategię, która zakłada nieangażowanie się w obszar związany z technologią DVB-H z uwagi na brak niezbędnego w tym zakresie wsparcia ze strony producentów telefonów oraz niezadowalający dla P4 wynik rozmów prowadzonych z Info-TV-FM Sp. z o.o. na temat założeń funkcjonowania usługi w technologii DVB-H.

Komentarze

  1. ZROBIENI W PLAYA napisał(a):

    Telewizji Mobilnej w Polsce nie zrobić! Co zwas za sieć, się pytam? Raportuj

    • michael_dee napisał(a):

      Po co Ci mobilna telewizja w telefonie? Chcesz wszędzie chodzić z ładowarką?:P Raportuj

      • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

        w tym przypadku nie chodzi np. o ceny danej usługi,

        UOKIK nie chce aby żaden operator blokował dostep do niej, a według UOKIK 4 firmy teklekomowe tak robią Raportuj

  2. zan napisał(a):

    Ciekawe jak okaże się naprawdę. Raportuj

  3. Sławek napisał(a):

    Panie Marcienie,
    to nie jest jedyne postępowanie ktorę będzie prowadzić UOKiK przeciw Wam…
    Play nie gra fair z abonentami i Pan o tym dobrze wie! Raportuj

  4. jahu napisał(a):

    No to mamy w4 :)
    Zabrali się i za was UKE i UOKIK musicie się mieć na baczności :) Raportuj

  5. dokładnie, W4, tajna zmowa blokująca rozwój telefonii, spisek goni spisek… by się wzięli za poważną robotę, a nie za telewizję, która i tak nie cieszyłaby się popularnością. jestem ciekaw ile % połączeń realizowanych z sieci P4 to połączenia wideo – też średnio się przyjęły. Raportuj

  6. kill649 napisał(a):

    Jak ktoś już mówił wcześniej, zlecenie stałe trzeba ustawić już ;-)

    W tym wypadku oczywiście przyznaje racje Play, ta technologia miała by sens ale w streamingu. A telefony z tunerami to szmelce dostępne na allegro Aphone lub jakoś tak.

    Dziś w radiu rmf fm mówili o nowym vat dla operatorów. I tutaj podobno dla abonentów nie ma różnicy czy wzrośnie cena brutto czy operator obniży swoją cenę netto pod kątem wypowiedzenia umowy. Bo będzie miał do tego prawo. Ja nei uprawiam naszego narodowego sportu jak zrywanie umów i przenoszenie i kombinowanie. jednak mam pytanie Marcinie jak to będzie ? Raportuj

  7. michael_dee napisał(a):

    Pytanie z innej beczki: czy u Was też dzisiejszej nocy, Play wyłączył wszystkie nadajniki? Telefon jechał na zasięgu Plusa przez kilka godzin. Sprawdzałem na innych telefonach – było to samo. Raportuj

  8. vhfres napisał(a):

    Napiszę, trochę nie na temat, że od czasu włączenia bez pytania "notki SMS" przestałem namawiać i agitować za Play, jak to mi się wcześniej całkiem często zdarzało. Raportuj

  9. Tomas napisał(a):

    Kiedy będą wyniki konkursu social media o HTC?:)) Raportuj

  10. Luli napisał(a):

    Ostatnio kupiłem Samsunga Galaxy I9000 i on nie posiada DVB-H, wiece rozumiem obawy operatorów Raportuj

  11. maciej napisał(a):

    CZY KTOŚ Z PLAY MOŻE ZAJĄĆ SIĘ KLIENTAMI, A NIE TYLKO W KÓŁKO AUTOPROMOCJĄ?

    POPRZEDNI WĄTEK MÓWIŁ O NOWYCH TARYFACH, O ŁATWOŚCI PRZECHODZENIA Z JEDNEJ DO DRUGIEJ PRZEZ WYBÓR NA STRONIE KONTA LUB KODY USSD

    TO ZWYKŁE WIERUTNE KŁAMSTWO, OD WIELU DNI USIŁUJĘ ZMIENIĆ TARYFĘ W ZAKŁADCE USŁUG, ALE JAK MOŻNA COKOLWIEK ZMIENIĆ, SKORO TAM NIE WIDNIEJE TAKA POZYCJA????

    GRATULUJĘ INFORMATYKÓW I MANAGERÓW ….

    KTOS ZAPYTA A CZEMU TO NIE ZROBIĘ TEGO PRZEZ USSD? BO PLAY NIE UDOSTĘPNIA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI WE WSZYSTKICH TELEFONACH/SYSTEMACH OP. W SIECI (OD RAZU DLA BARDZIEJ NAWIEDZONYCH NAPISZĘ, ŻE W ORANGE GŁUPI KOD SPRAWDZAJĄCY STAN KONTA DZIAŁAŁ, WIĘC TO NIE JEST PROBLEM TELEFONU)

    PRZY OKAZJI PO CO JEST MOŻLIWOŚĆ ZWIJANIA PODMENU W USŁUGACH, SKORO STRONA ŁADUJE SIĘ OD RAZU Z ROZWINIĘTYMI????? DLA IDEI? A TO JEST PROBLEM (PRZEŁADOWANIE STRONY KONTA) GDY KTOŚ ŁĄCZY SIĘ W SIECI PLAY, KTÓRA JAK WIADOMO DO NAJSZYBSZYCH NIE NALEŻY.

    ktoś zapyta czemu napisałem wszystko dużymi literami? bo jestem wkurzony na kompletny brak reakcji Play

    Raportuj

    • Krzychu.BRESLAU napisał(a):

      nie licz na to. PLAY w tych sprawach i tak spuści cię na drzewo. Oni mają to w d… co udowodnili już nie raz.
      Im dłużej z nimi jestem i im krócej do końca cyrografu tym bardziej uświadamiam sobie, że PLAY jest takim operatorem telekomunikacyjnym jak wyrób czekoladopodobny czekoladą. Jeszcze tylko kilka miesięcy i zrzucam playowską obrożę, bez żalu. Z amatorami nie lubię współpracować i dodatkowo im za to płacić. Raportuj

      • PLAY4Me?NO! napisał(a):

        Oooo widzę, że mam tutaj bratnią duszę :) Fajnie jest mieć świadomość, że nie tylko ja wynoszę się z tego playowego bajzlu. Raportuj

  12. dank napisał(a):

    Nie wierzę, żeby stanowisko Play podczas negocjacji z INFO-TV-FM było inne niż W3, skoro w4 razem wzięte tworzyło spółkę pod DVB-H, wiec teraz oświadczenie odwracając kota ogonem nie jest ok. A oświadczenie podlizujące się UOKiK, kolejna rzecz, której nie spodziewałem się po Play. Raportuj

  13. Tomas napisał(a):

    Coś czuje, że dzisiaj wyników konkursu nie bedzie:/ Wszystko przez te "afery". Przez co dział PR zajęty. Z drugiej strony nie kumam takiego podejcia – takiego olewctwa – ludzi w PR wobec nas, obsługi klienta wobec klientów. Powoli zaczyna mnie do denerować. Poza tym bez sensu wydano full kasy na aplikacje zolwtik na fb, na spot do TV itp. Pewnie poszło na to ze 200-300 tys!:/ (w tym spoty w TV). Heyah lepszą drogę wybrała – dzieki promocji akcji ze schroniskiem mają już 100 tys fanów. Play choc pierwszy wpadl na to + ma lepszy prezent bo 1kg karmy jest wiecej wart niz 1zł ma mnie fanów. Jakis manger i agencja wyjmują kase z Play a rezultatów nie ma:/ Raportuj

    • Wiktor napisał(a):

      Na facebookowej stronie Heyah poza akcja zbiorki pieniedzy nie ma nic ciekawego, poczytaj sobie wpisy, praktycznie zero dyskusji o ofercie. Raportuj

      • Tomas napisał(a):

        Wiem, ale z dyskusją na stronie Play też było cieżko – ostatnio coś się polepszyło. Poza tym dyskusje tworzą de facto dyskutanci – czyli wszelkiej maści aktywni userzy. Play ma to szczęście że ma ich sporo. Ale chodziło mi o coś innego. Zarzad Play zgodził się na wydanie kasy na aplikacje, konkurs i jego promocje w TV zeby na stronie było wiecej fanów – a fakt jest taki, że wydano za pewne kilaset tys zl a nowych relanych fanów (znajomych graczy w zolwika) przybylo tylko pare tysiecy. Za 100 tys zł. to by można w HTC pewnie z 200 Wildfireów kupić i rozdać je lepszy sposób. Wkurza mnie po prostu, że na całej komunikacji na fb najwiejszym beneficjentem są jakieś zew. firmy które trzepią na tym wszystkim dużą kasę nie dajać nic ciekawe ani skutecznego w zamian. Ciekawe dla userów a skutecznego dla firmy. ps apropos facebooka – 80% stron na nim (polskich) to jedna wielka nuda i ściema. Tradycyjnie w kalendarzy mamy jesień i się zaczyeły posty i grafiki o jesienii – moge sie zalozyc ze bedzie kalendazowa zima i beda posty oh ahh już zima, czy macie już szaliki i czapki ? oczywiscie z laski swojej konkursyu w ktorym do wygrania byla by czapka i szalik wszelkiej masci kreatywne agencje nie zrobią. Ciagna tysiace z firm a potem nawet glupich konkursów nie robią. Raportuj

    • Adamigo napisał(a):

      OOO tak, 100 tys powinni przeznaczyć na szkolenia dla personelu BOK i E-shop, bo z mojego doświadczenia wynika, że mają nawet problem z "czytaniem ze zrozumieniem". A podobno mają zdaną maturę.. Generalnie mniej opowiadania o gwiazdkach z nieba a więcej prawdziwej dbałości o Klienta Panie i Panowie z Play. Raportuj

  14. Jack napisał(a):

    Dokładnie Play to tylko autopromocja. Ciągle niewiniątka. I dobrze że już pupilkowanie się skończyło. Teraz Play zaczyna być powoli traktowane jak inni operatorzy. Jeszcze tylko MTR usunąć i będzie fest. I zgadzam się z przedmówcą, za klientów czas najwyższy się zając oraz szkoleniem pracowników (BOK!!!) a nie ciągła autopromocja i autopromocja. Raportuj

    • Wiktor napisał(a):

      Na szczescie MTR pomeczy jeszcze pare lat W3, oni niech sie lepiej wezma za modernizacje i unowoczesnianie infrastruktury, a nie ciagle wypominanie jaki to z Play pupilek UKE. W3 teraz chce zamrozenia MTR bo ponoc kasy nie maja na rozbudowe sieci.

      Z przyjsciem Play skonczylo sie dojenie klientow i dopiero Play pokazal ile naprawde moze kosztowac minuta , internet i inne uslugi. Tak zeby nie czuc po kieszeni . Raportuj

      • PLAY4Me?NO! napisał(a):

        I tak względem tego co mogło by być jest za drogo… Kiedyś swoją amatorszczyznę nadrabiali ceną i przejrzystą ofertą. Teraz na tle W3 naprawdę wypadają blado – dzięki swojej amatorszczyźnie, ogłupiającemu PRowi oraz komplikacji tego co z założenia miało być proste i przejrzyste. Raportuj

  15. Jabłko napisał(a):

    od wczoraj mam coś takiego, że gdy mój telefon jest w 3G to nie mogę się z nikim połączyć, wybiera numer i od razu jest połączenie zakończone. Gdy jest w E lub H to wszystko spoko. Czy miał ktoś podobny problem? I jak go rozwiązał? Raportuj

  16. Darek napisał(a):

    Podoba mi sie chlopie podejscie do sprawy…..nie jestes sam ,mam abo jeszcze w sieci plus…dobrze ze nie zrezygnowalem,…cora tez ma w plusie….synkowi przenosze z ery do plusa…kobitka ma w plusie….a ja biedny mam w PLAY….poszedlem do niego bo jako jedyny mial na poczatku 29gr,jako pierwszy operator…na co mi to bylo…..mam do dzisiejszego dnia ciagle reklamacje na temat rozliczania faktor…i polonczen.tragedia…jeszcze sie pomecze i po karencji spadam do plusa. Raportuj

  17. Play4Telepolis napisał(a):

    SKOŃCZYŁA SIĘ SIELANKA W SIECI PLAY! TERAZ SĄ FAKTY! NA JAKIM POZIOMIE JEST TA SIEĆ!

    JUŻ WIDZĘ FUBOYÓW/KI UCIEKAJĄCYCH Z PLAY DO W3 JESZCZE CHWILA… Raportuj

    • fanboy PLAY napisał(a):

      co mas na myśli chłopcze? Raportuj

    • PLAY4Me?NO! napisał(a):

      spoko maroko kolego. Nigdy nie byłem fanbojem tej sieci co nie zmienia faktu, że darzyłem ją wielką sympatią i szacunkiem za to co swego czasu zrobiła dla rynku. Sam przeniosłem do nich abonament + kilka telefonów na kartę (rodzice, dziewczyna itp.). Z perspektywy czasu widzę, że cena to nie wszystko. Abo kończy się za niedługo (nie zamierzam przedłużać), telefony na kartę już szykują się do wylotu (wracam do "cytrynki" he he) a na necie mobilnym od kilku dobrych miesięcy zarabia Orange. PLAY już na mnie nie będzie zarabiał. Podobnie jak powyżej komentujący nie lubię jak leci się ze mną w kulki, udaje, że pewne problemy nie istnieją.
      Za pogorszenie i skomplikowanie oferty mają u mnie i nie tylko mega krechę. Ja spadam, za sobą pociągnę kilkanaście osób i jeżeli ma to jakieś znaczenie nie są to osoby, które wydają 5 PLN na telefon w skali roku. Niektórzy zawodnicy na prepaidzie potrafią wykręcić miesięcznie około 500 PLN!!! no ale chyba dla takiej "cudownej sieci" (czyt. mega amatorskiej pod względem podejścia do klienta sieci) to żadna strata. PLAY przecież był, jest i będzie the best ;) Ale nie dla mnie. Raportuj

      • fanboy PLAY napisał(a):

        Ok. To którą ofertę wybieresz w cytrynce? Zerekomenduj coś bo może i ja przejdę. Tylko nie żartuj że to nowe ONE jest lepsze niż Fresh ;-) Tak niektórzy potrafią wykręcić na prepaidzie 500 zł i to nie powód do dumy. Pewnie są właśnie w cytrynce (rozumiem, że myślisz o pomarańczy). Ja za 30 zł gadam do bólu i jedyne co od czasu dokupuję to pakiety data. Ktoś ci płaci a takie kretyńskie komentarze? Jaki net mobilny wybrałeś? Business nowhere? Raportuj

        • PLAY4Me?NO! napisał(a):

          a po co mam ci pisać jak jesteś tak zacietrzewiony w swoim playowym fanatyzmie, że żaden argument do ciebie nie dotrze. Ty się o mój portfel nie martw. Wiem lepiej od bez twoich rad i zaczepek komu chcę dawać zarabiać na internecie i rozmowach głosowych. PLAY do tego grona już za kilka miesięcy zaliczać się nie będzie.
          Szanuję również twoje umiłowanie do PLAYowej amatorki. Każdy wybiera to co lubi. :) Raportuj

  18. Darek napisał(a):

    nie kluccie sie…po prostu play ma slabe lacze…nie oszukujmy sie.plus ma lepsze…ale kazdy wie swoje i sie przekona…ja zaluje ze podpisalem z ta siecia umowe…wiem ze ma fajne pakiety…darmowe sprawdzanie minut itp.nie to co w plusie…ale ciagle blendy systemu jak i awarii..mowia za siebie prawda,na pewno juz nie przeduze umowy.mysle nad zerwaniem umowy…wole zaplacic 600zl,niz meczyc sie z ta siecia niecale 2 lata. Raportuj

  19. odchodzi4 napisał(a):

    A ja się ponownie pytam kiedy play odda mi ponad 2h minut które mi ukradł

    PLAY TO ZŁODZIEJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    do czasu kiedy minuty nie wrócą będę codziennie pisał tego typu posty pod każdym nowym artykułem na tym blogu Raportuj

    • jahu napisał(a):

      A inne sieci to może nie złodzieje oni na żarli się kilka lat temu jak minuta była po 2 zł i naliczanie minutowe. Każda firma widzi tylko swój interes a umowy są dla sieci nie dla użytkowników bo znając życie to play traktuje swój regulamin wybiórczo niestety. Umowy są dla klientów a duże kary są po to żebyś nie rozwiązywał umowy.
      Ale to w play mi się nie podoba że przy jakiejś nawet najmniejszej zmianie przywileje przepadają :( rabaty minuty itp zmieniasz abonament dostajesz gorzej niż nowi bo zabierają bonusy a nie dają nowych. Te taryfy są też przebiegłe że niby 120 minut ale dodają 46 minut które przy zmianie mogą zabrać. Dlatego jak się ma abo to nie należy nic zmieniać ja się naciąłem drugi raz tego nie zrobię. Raportuj

  20. odchodzi4 napisał(a):

    ale ja nie zmieniałem taryfy w pf i tylko przez ostatnią awarię play straciłem ponad 2h min z pakietu 100min za 5zł
    Raportuj

  21. odchodzi4 napisał(a):

    oj inteligencie
    1) w zeszłym miesiącu była promocja 200min za 5zł
    2) pakiety się kumulują Raportuj

  22. Zdenerwowany KLIENT napisał(a):

    Witam, mam ogromny problem. Od poniedziałku nikt nie może się do mnie dodzwonić ani wysłać smsa, osoba dzwoniąca do mnie słyszy komunikat, że "wybrany abonent nie przyjmuje połączeń przychodzących". Szukając na forum informacji na temat tego problemu w ustawieniach telefonu chciałem anulować opcję blokady połączeń przychodzących, lecz nie było to możliwe ponieważ cały czas pojawia się komunikat hasło dostępu zablokowane. Zgłaszałem już tą sprawę do BOK nie jeden raz, pisałem maile i nadal nikt nie raczy usunąć tej usterki, mówię, że tracę klientów, nie mogę korzystać z żadnych usług gdzie wymagana jest akceptacja poprzez sms lecz nikogo to nie obchodzi. Tam pracują sami niekompetentni ludzie !!!! DNO Proszę pomóżcie mi w tej sprawie Raportuj

    • a kartę sim wymieniałeś? Raportuj

      • Zdenerwowany KLIENT napisał(a):

        tak zrobilem to juz na wlasna reke w salonei Play po 3 dniach czekania od zgloszenia.
        Dalej w sprawie sie nic nie dzieje. Kilka zgloszen w BOK, nawet interwencja w Biurze Rzecznika.

        Jak widac traktuja Klienta nie powaznie. Chyba zapomniano w tej "innej" telefonii komorkowej iz telefon sluzy do odbierania i wykonywania rozmow. Siedizalbym cicho gdyby ktos mogl okreslic chociaz termin, a widze, ze bede ZMUSZONY zmienic operatora z wyjdzie mi na dobre. Raportuj

  23. Th0mas napisał(a):

    A kiedy nowe miasta w Play Online? Od ostatnich newsów na ten temat już trochę minęło. Czekam na Koniecpol – nadajnik już stoi :) Raportuj

  24. Biała Rawska napisał(a):

    PLAY – NAJSZYBCIEJ ROZWIJAJĄCA SIĘ SIEĆ W POLSCE!!! Raportuj

  25. Mateusz Sz. napisał(a):

    Ważne pytanie!
    Czy w usłudze Nieograniczone rozmowy w play za 10 zł, zostanie wprowadzona funkcja sprawdzenia do kiedy tą usługę mamy włączoną tzn po wpisaniu kody *111*82*3# jest napisane tylko że usługa jest aktywna czy coś w tym stylu, ale NIE jest napisane do kiedy mamy ten "pakiet" ważny.
    Proszę o odpowiedź. Raportuj

  26. Rogi napisał(a):

    Padła dziś u mnie sieć Playa w Tczewie. Nie wiem czy inne nadajniki działają, ale ten koło mnie nie. Jakaś grubsza awaria? Raportuj

  27. Pablo napisał(a):

    Oferuj usBug uzupeBnienia telefonu w Play minutami. Ty podajesz swój numer komórki w Play na mojego maila, ja generuj 3 poBczenia.Po tych 3 poBczeniach dostajesz 6 minut do wykorzystania. Warunkiem skorzystania z oferty jest posiadanie aktywnej usBugi zbieraj minuty w Play. Raportuj

  28. Grzesiek napisał(a):

    czy jest jakaś awaria w Play dziś – zniknęły mi dzis pieniadze z konta i mimo doładowania playmobile.pl nie pokazuje doładowań !! co sie dzieje ??? Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty