Technologia CAMEL

Udostępnij

Dziś przeczytałem, że PLUS uruchomił technologię CAMEL dla swoich klientów. Myślę, że warto dodać, że technologię tę oferują już od dawna Era, Orange i my – PLAY. Dla porównania, Play współpracuje ze 157 partnerami roamingowymi w oparciu o CAMEL’a. Dodam jeszcze, że PLAY oferuje klientom PLAY FRESH usługi GPRS w roamingu, zatem klient z telefonem na kartę może swobodnie wysyłać MMSy i korzystać z internetu kiedy jest za granicą.

:P

Zobacz więcej

52 KOMENTARZE

  1. No cóż – ale PLUS (jak to PLUS) musiał się pochwalić przecież, że wprowadza coś, co konkurencja ma od dłuższego czasu :) A że klienci są niedoinformowani to taki zabieg marketingowy jest skuteczny x)

    • to nie jest SPAM wysyłany przez naszą sieć – po prostu, jeżeli kiedyś ktoś skorzystał z serwisów sms specjalnych należących do firm zewnętrznych, to jego numer jest w dalszym ciągu wykorzystywany w celach marketingowych przez tą firmę- sprzeciw na otrzymywanie takich smsów można złożyć u nas -lecz trzeba podać konkrety – numer nadawcy – czas otrzymania wiadomości, lub znaleźć w internecie jaka firma jest właścicielem takeigo serwisu i do nich można również kierować ewentualne reklamacje.

      • W Play jest Ok w orange to dopiero spam wysyłają już masz bmw tylko wyślij jeszcze sms masakra. To powinno podpadać pod uoikik. W play nie mam żadnych niechcianych sms-ów.

      • Problem w tym, że wasz stanowisko, prezentowane np. przez P4Y2 na Telepolis jest conajmniej dziwne. W wątku o problemach w Play poruszono kwestię konkursów SMS i spamu. P4Y2 powiedział, że pomimo faktu, że:
        – informacja o konkursie znajduje się na stronie Play
        – SMSy konkursowe podpisywane są jako Play
        Play nie odpowiada za rozsyłania spamu, ponieważ konkurs organizuje firma zewnętrzna. Niepoważne tłumaczenie, no chyba, że:
        – włamali się wam na stronę
        – każdy może się podpisywać jako Play…

        Nie ruszałbym na Blogu tematyki spamu SMSowego, bo w Play to jedno wielkie bagno i choćby na Telepolis można się naczytać doniesień ludzi składających zlecenia zaprzestania wysyłania spamu (spamu bezpośrednio związanego z Play), nadal go otrzymu,acego… Ba, ja sam na dwóch przeniesionych numerach musiał się z wami użerać – p[rzy przenoszeniu nie wyraziłęm żadnej zgody na otrzymywanie SMS, a Play w swej mądrości wysyłał informacje o konkursachi usługach… Mięsiąc trwało zanim (po kilkukrotnym 'pozytywnym') zakmnięciu zleceń, przestałten spam przychodzić…

        • Pisz do UOKIK skoro nie wyraziłeś zgody nie mają prawa wysyłać ale dobrze sprawdź umowę ja nic takiego nie dostaję.

          • ja też nie rozumiem tego, przed zarejestrowaniem numeru praktycznie nie dostawalem takich smsów a potem nic. wiec nie wiem o co wam chodzi.

    • nie czytalem artukułu ale play wysyłał do mnie spam bez mojego pozwolenia. wczoraj dzwonila do mnie jakas pani z ok i powiedziala ze musze podac przykladowe tresci smsow ktore otrzymywalem zeby ona moga napisac zgloszenie z prosba o weryfikacja. dodam ze usluga sms premium jest wylaczona i na ostatniej umowie zgoda na otrzymywanie smsow marketingowych nie jest udzielona. smiech!

  2. Kod *111*82*3# na sprawdzenie SD za 10 złotych NIE DZIAŁA.
    Wyświetla info o braku dostępu do sieci, albo pisze, że zapytanie nielpmpletne.

    Kiedy skończą się takie "zabawy" w Play?

  3. Play oferuje dodatkowo inną unikalną technologię. Randomize Sending SMS Premium – kasę zżera, ale nie ma gwarancji, czy dojdzie czy nie i rzeczywiście czasami dochodzi czasami nie.

    • System, dzieki ktoremu mozna wybierac numery w normalny sposob bedac w roamingu.
      Przy zestawianiu polaczenia w prepaid, system najpierw sprawdza czy sa srodki – pewnie bez Camela nie ma takiej mozliwosci (siec roamingowa nie ma dostepu do systemu billingowego operatora karty).
      Dlatego w Plusie bylo wybieranie przez USSD – wysylalo sie zadanie do serwera Plusa przez USSD, a potem on zestawial polaczenie dzwoniac na telefon.

  4. No i jest Tani roaming ktory obniza dosc znaczaco koszt polaczen. Szkoda tylko, ze nie macie promocji np wybrany kraj gdzie polaczenia byly by taktowane jak w UE. Co prawda, bardzo mnie to nie martwi, bo juz za 2 lata Chorwacja i taj wejdzie do UE i bedzie eurotaryfa ;)

    • to fakt… ja mam telefon w o2 DE i za 5 euro (jednorazowo) stawka do wybranego kraju na swiecie jest plaska – 0.15 eur / min.

  5. Mam pytanie:
    Czy bedac w Niemczech zauwazyl juz ktos, ze wykonac rozmowe mozna jedynie z dwoch sieci,tj:
    E-PLUS i chyba T-MOBILE. Pozostale sieci przyjmuja w roamingu karte play, mozna w nich odebrac polaczenie ale nie mozna dzwonic. Sprawdzalem na przestrzeni roku, w roznych miastach, na dwoch kartach play fresch. Pozdrawiam

  6. Weźcie zróbcie coś z tym playGG! Bo nie działa cały czas wywala błędy albo wycofajcie tą usługe z sieci!

  7. Kiedyś wspominałem ( https://blogplay.pl/2010/04/na-fali-z-samsungiem/ ) o propozycji brandowania swoim logiem jakiejś ciekawej, unikalnej aplikacji i np. transfer za darmo w ramach tej usługi.
    No i:
    – Plus ma mapy Targeo / Drogowskaźnik: https://targeo.mobi/html/desktop.html (funkcja lokalizacji po GSM, bezpłatny transfer)
    – Orange ma Listonic: (bliżej niesprecyzowane hasło "wszystkie nasze usługi są darmowe", charakter społecznościowy, szansa współpracy i czerpania profitów ze współpracy ze sklepami)
    – Play ma: niekończące się, regularne problemy z *111#, nie dochodzące SMS Premium, tragiczne prędkości w pakietach i usługach typu DATA.

    A unikalnych, względnie uniwersalnych (na większość telefonów, nie tylko dla Apple, Android, Symbian) aplikacji jest coraz mniej.

  8. ten play to jakas atrapa nie wie jak zdobyc klientow to promuje przenoszenie dając 60 zl co to za klienci co rok maja waznosc konta doladowujac za 5 zl sam kiedys kupilem 2 startery za 5 zl na koncie bylo 9 zl tylko musialem kod wbic by byc we freshu gdzies tam lezą te startery h.. wie gdzie no i niby jestem klientem P4 :)

    • Bogdan dziękuję za pierwszy negatywny komentarz o ważności konta. Rozumiem, że lepsze jest rozwiązanie proponowane przez konkurencję gdzie za 10 zł przedłużasz ważność konta o 10 dni?

      • Nie dziwie się Marcinowi że nie wytrzymuje. Jak można chwalić krótkie okresy ważności konta to jakaś paranoja. Przy 12 miesiącach masz pełną swobodę ile chcesz tyle dzwonisz.

        • Potwierdzam. Przez 3 miesiące wakacji zasiliłem konto tylko raz kwotą 5zł utrzymując wysokość konta na 15zł, bo po co więcej, gdy przez ten czas niemalże nie dzwonię i praktycznie mało kto do mnie dzwoni. W której sieci miałbym coś takiego bez robienia skarbonki? :)

          • No np. w Orange byś nie miał skarbonki. Prawdopodobnie po 3 miesiącach by wyzerowali konto a czy zero na koncie to skarbonka? hehe. No ale są lepsze opcje, np w TT nie przepada kasa do roku. Nie polecam TT bo jest ogólnie słaby ale kasa nie przepada. No ale i tak Playowi w tym względzie nikt nie podskoczy. Aż dziwne że inni nic w tym zakresie nie robią.

            • Prawdopodobnie w Orange już po 5 dniach wyzerowali by konto. W Simplusie, z tego co pamiętam, zastrzegali sobie w regulaminach, że miesiąc po wygaśnięciu wychodzących mogą wyzerować, ale praktycznie jeszcze tego nie robią.

  9. A problemy Klientów są ich wydumanymi problemami:
    .

    Tak jak i moje problemy z próbami wysłania sms do UK i do RPA.

    W odpowiedzi z BOK:

    Proszę przysłać następujące dane:

    model telefonu, datę wysłania sms, miejsce z którego został wysłany (sic!), numer telefonu na jaki został nadany i jeszcze jakieś informacje.

    Zabrakło tylko rozmiaru buta mojego sąsiada i temperatury ciała odbiorcy sms.

    Nie ma to jak dobre samopoczucie korporacji: „Ale jesteśmy fajni!” :)

    • Oni myślą że każdy jest technikiem elektronikiem i może sobie sam naprawić tylko zawraca głowę. A przeważnie pytają się o takie rzeczy które klient umieścił już w zgłoszeniu i które powinny im wystarczyć. Powinni to sami sprawdzać nie wierzę że się nie da.

  10. Jakby to ująć, Panie rzeczniku, trochę ta wypowiedź trąci bezczelnością mając na uwadze, że Play bez plusowego zasięgu byłby 1000 lat za murzynami. Nawet tu gdzie jest sygnał sieci macierzystej play, to jakość rozmów jest po prostu żałosna! Może by Pan się wypowiedział raczej kiedy na macierzystych BTS-ach znikną szumy, trzaski,jąkanie spowodowane maksymalnym wyciągnieciem sygnału, by tylko telefony logowały się do własnej sieci. Kiedy połączenie w ramach własnego sygnału nie będzie tak drastycznie odbiegać od plusowej jakości. Jest gorzej niż źle,przeniosłem abonament z plusa do play i doznałem szoku. Dobrze, że na sztywno mogę ustawić plusa,bo bym się chyba wściekł korzystając tylko z zasięgu P4.

  11. Play smieje się z Plusa a tymczasem nadal nie radzi sobie na własnym podwórku. Mam nieodparte wrażenie, że BOK Play lubi spuszczać klientów na drzewo!!! Niedawno jako klient abonamentowy reklamowałem znikający zasięg sieci. Problem dotyczył przekaźników Plus (w tej lokalizacji zasięg Play działał tylko w oparciu o infrastrukturę sieci Plus). W reklamacji napisałem, że problem dotyczy sieci Plus i podałem lokalizację BTS-a z CellId oraz LAC włącznie, czas występowania problemu oraz poinformowałem, iż występuje on na kilku telefonach z zarówno z kartami SIM Play jak i Plus. W zgłoszeniu podałem swój numer telefonu oraz imię i nazwisko. W odpowiedzi BOK napisało między innymi: (ciąg dalszy niżej)

  12. (cdn) "…Uprzejmie proszę w korespondencji zwrotnej,o wypełnienie poniższego szablonu zawierając dokładne i aktualne informacje dotyczące przykładowego połączenia (maksymalnie sprzed dwóch dni wraz z podaniem konkretnej godziny). Dzięki temu będzie można dokładnie zweryfikować takie połączenie i rozwiązać problem:
    • Numer abonenta:
    • Jakie są ustawienia sieci w telefonie (ręczne (GSM czy UMTS) / automatyczne)?
    • Jakie są ustawienia operatora w telefonie (ręczne (P4 czy Plus) / automatyczne)?
    • Częstotliwość problemu (rzadko / często / cały czas)?
    • Miasto, w którym wystąpił problem:
    • Dzielnica, w której wystąpił problem:
    • Ulica, przy której wystąpił problem:
    • Czy w innych lokalizacjach problem też występuje (gdzie)?

  13. (cdn) • Gdzie występuje problem (wewnątrz budynku / na zewnątrz)?
    • Model telefonu:
    • Komunikat na wyświetlaczu:
    • Jakie komunikaty słychać w słuchawce?
    • Czy po przełożeniu karty SIM do innego aparatu problem występuje (tak / nie / brak próby)?
    • Od kiedy do kiedy występował problem (dni w formacie dd-mm-rrrr):
    • Godziny w jakich wystąpił problem:
    • KRÓTKI OPIS PROBLEMU:"
    W przeszłości zdarzyło mi się napisać reklamację do Orange (internet mobilny) czy też do Ery (abonament) dotyczącą problemów z siecią, jednak w żadnym z tych wypadków nie musiałem wysyłać dodatkowych informacji poza te, które były w zgłoszeniu. Odpowiedzi nie napisałem i reklamacja nie została rozpatrzona.

  14. Posłuchaj, a myślisz że dział techniczny rozwiąże Ci zgłoszenie na zasadzie telepacji? Rozwagi, potrzebne są konkretne dane w oparci o ankietę, którą otrzymałeś… Poza tym to jest szablon dla działu technicznego, a nie warto poświęcić 3 minuty by otrzymać rozwiązanie? Więc jeżeli Ty wykładasz to się nie dziw braku pozytywnej odpowiedzi.

    • Czytaj ze zrozumieniem. Dostali w zgłoszeniu wystarczające dane potrzebne do zajęcia się problemem tym bardziej, że inne sieci potrafią zając stanowisko w tak zgłoszonej sprawie. Tylko Play potrzebuje zbędnych bzdetów. Dobrze, że o numer buta nie pytają!!! Myślę, że konsultanci BOK bezmyślnie odesłali odpowiedzi stosuąc kopiuj/wklej z jakiegoś szablonu.

      • Potwerdzam, mialem juz kilka takich sytuacji. Musialem zgloszenie przepisac do formularza chiciaz wszytko bylo w nim napisane.

  15. Nie wiem w czym problem by tę krótką ankietę wypełnić? To akurat informacje potrzebne, aby Play mógł problem zgłosić partnerowi roamingowemu. Poza tym masz kartę sim w Plusie , gdzie problem też występuje, zatem HELLOŁ, napisz do Polkomtela, bo to tak naprawdę jest w tym momencie ich problem. Nie wiem o co bić pianę w tym momencie. Biorąc numer w Play przecież wiedziałeś na jakich zasadach działa w miejscach, gdzie nie ma zasięgu macierzystego i jasne jak słońce jest, że skoro plus nie ma sygnału, to nie ma siły by Play mógł z niego skorzystać w ramach umowy roamingu wewnetrznego.

    • Karty sim mam tylko w Play, a karty Plusa posiadali moi znajomi. Zatem jako użytkownik składam reklamację w sieci z którą mam umowę o abonament. Poza tym każda sieć na obowiązek wobec abonenta naprawienienia szkody gdy nastepuje przerwa w świadczeniu usług trwa dłużej niż 24h. Jestem przekonany, że Play w umowie współpracy z Plusem ma prawo do odszkodowania w przypadku gdy awaria nastąpiła po stronie sieci Plus. Poza tym nie jest oczywistym brak zasięgu gdy znajdujesz się zaledwie kilkadziesiąt metrów od stacji bazowej!! I na koniec przypomnę Ci stare powiedzenie, że myślenie nie boli!

  16. W innych sieciach to dopiero jest beznadzieja. U nas w mieście plus ma nadajnik na wysypisku śmieci (serio!!), nie ma zasięgu UMTS 3G czyli szybkiego netu nie ma. A Play ma zasięg 3G, ludzie skarżą się na słabą jakość mobilnego internetu z plusa, mówią że zazwyczaj nie da się z niego korzystać w BOK plusa na to: ale gdzie indziej się da, a że to net mobilny to problemu nie ma i reklamacji lub zerwać umowy nie można. Za to Era wszystkich przebija wszystkie sieci swoją technologią minut nie do wszystkich sieci!!!

  17. wygląda na to ze 2faces zapomina iz P4 rowniez ma rozne krotkie terminy a to smsy za doladowanie w zaleznosci za ile doladujesz a to rozne pakiety apropo pakietow to np te 10 zl za 5 zl albo 15 zl za 10 zl to przeciez proba skłonienia klienta by szybciej kase wydawal z konta wszak te 5 zl ktore zamienia sie w 10 zl i 10 zl ktore zamienia sie w 15 zl to są środki z konta głownego wazne rok .. z kolei 10 zl zamienione z 5 zl i 15 zl zamienione z 10 zl sa na podkoncie i są wazne 30 dni .. widac wyraznie ze szefowie P4 takze kombinuja .. twoje argumenty są chybione ..

  18. To może PLAY wprowadzi usługe która w PLUS-ie jest już od jakiegoś czasu – mianowicie blokadę rozmów z ukrytym numerem?
    A jakby jeszcze sekretarka informowała z jakiego numeru pozostawiono wiadomość – też byłbym szczęśliwszy.
    Obie rzeczy działają w PLUS-ie i brakuje ich w PLAY.

  19. jeżeli mówimy o systemie Camel to w plusie uruchomiono go w 2001r.
    zaś ewentualne przypomnienie dotyczy nowych operatorów w poszczególnych krajach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości