Tako rzecze rzecznik Play

ACR w Play – blokada połączeń z numerów zastrzeżonych

Numer osoby dzwoniącej nie będzie się wyświetlał, jeśli ma ona aktywną funkcję ukrywania numeru – CLIR.
Jeżeli włączysz usługę blokowania rozmów z numerów zastrzeżonych, automatycznie będziemy chronić Cię przed połączeniami przychodzącymi z takich numerów. Połączenie nie pojawi się na twoim telefonie, a dzwoniący usłyszy komunikat: „Abonent, którego numer wybrałeś nie przyjmuje połączeń z numerów zastrzeżonych. Jeżeli chcesz się z nim połączyć – włącz prezentację numeru.” oraz analogiczny komunikat w języku angielskim.

Usługa nie blokuje połączeń w których numer nie jest wyświetlany z innego powodu niż aktywna funkcja ukrywania numeru CLIR lub jest niepełny, nieprawdziwy, zamieniony.

Usługa nie działa w przypadku przekierowań bezwarunkowych oraz przekierowań podczas których użytkownik odbierający jest nieosiągalny.
Jeżeli nie masz włączonej usługi a otrzymasz połączenie z numeru zastrzeżonego, możesz je przerwać korzystając z funkcji odrzucenia/zakończenia połączenia dostępnej w każdym telefonie.

Aktywacja, dezaktywacja i sprawdzenie statusu usługi jest możliwe poprzez:

  • Krótkie kody

– aktywacja usługi *111*114*1#
– dezaktywacja usługi *111*114*2#
– sprawdzenie statusu *111*114*3#
– opis usługi *111*114*4#

  • Play 24 (w zakładce Usługi)
  • Biuro Obsługi Klienta
  • Salony

Usługa jest bezpłatna.

Wczoraj w komentarzach pojawiło się pytanie, czy wraz z włączeniem usługi ACR zostają również włączone jakieś inne usługi.

NIE. Usługa ACR jest włączana w ciągu 24 godzin od momentu aktywacji. W tym czasie część innych usług zmienia swój status widoczny w Play24 na „w trakcie realizacji”, jednak ich faktyczny status się nie zmienia. Jest to ograniczenie związane z platformą, na której działają usługi.

Po włączeniu ACR status aktywności usług wraca do poprzednio zdefiniowanego.

Komentarze

  1. Poll napisał(a):

    Czyli jeśli będą do mnie dzwonili np z ochrony to mimo zastrzeżonego dodzwonią się? Raportuj

    • Kamil napisał(a):

      tz? Jak dzowni z zastrzeżonego to się nie dodzwonić, chyba logiczne. Skąd system ma wiedzieć kto to dzwoni :) Raportuj

      • Poll napisał(a):

        No właśnie nie do końca tak chyba jest. Zastrzeżony może być numer nie za pomocą CLIR ( centralki korpo ) i wówczas chyba się dodzwonią. Tak rozumiem info. Raportuj

    • t_d napisał(a):

      Jezeli maja uaktywnionego CLIRa to nie (niewazne, ze to bedzie nr stacjonarny), jezeli np sa obslugiwani przez stara centrale (sa jeszcze takie w PL?), ktora nie obsluguje informacji o nr dzwoniacym, to polaczenie dojdzie do skutku Raportuj

  2. Robert napisał(a):

    Nareszcie dobra wiadomość, już włączam !!! Hura ! Raportuj

  3. Kriz napisał(a):

    z eshopu w PLAY dzwonia z zastrzeżonego
    to się zdziwią :P Raportuj

  4. BzArEx napisał(a):

    Dobra usługa jednak ja na razie nie muszę z niej korzystać, ale sam fakt możliwości jej prostego włączenia pozwala mi lepiej sypiać :P Raportuj

  5. Qper napisał(a):

    To kiedy jakaś modernizacja platformy, żeby wykluczyć te ograniczenia?.

    Po przyznaniu rekompensaty datowanej na jakiś konkretny dzień, usługi również zmieniają status.
    Czyli do momentu włączenia rekompensaty nic możemy NIC zmodyfikować.

    Mam jeszcze drugie pytanie, kiedy Play "poukłada" usługi w Play24?.
    Raportuj

  6. Bartosz Grzegowski napisał(a):

    nareszcie… długo kazaliście nam na to czekać… Raportuj

  7. rafal napisał(a):

    mam nadzieje, ze dobrze PRZETESTOWALISCIE ?! nie bedzie problemow jak z tym bublem roku notka SMS ?! :) Raportuj

  8. JJJ napisał(a):

    "Usługa nie blokuje połączeń w których numer nie jest wyświetlany z innego powodu…" Co to znaczy?? Zostawiają furtkę dla siebie i kolesi żeby dzwonić ze spamem? Ustawa Art. 171. 1. pkt 3 wyraźnie mówi o blokowaniu "połaczeń przychodzących bez prezentacji identyfikacji linii wywołującej". Do UKE ich! Raportuj

    • t_d napisał(a):

      Ustawa mowi wlasnie wyraznie: jezeli brak prezentacji JEST WYWOLANY CLIRem, to takie polaczenie ma nie dojsc do skutku.

      Pomysl, ze ktos korzysta np ze starej centrali telefonicznej, i brak prezentacji numeru nie jest wynikiem jego CHCENIA, ale jest do tego zmuszony – czemu chcialbys karac takie osoby? Przeciez one sie nie ukrywaja. Raportuj

    • benek napisał(a):

      Hej, przeczytaj sobie mój komentarz, w nim znajdziesz odpowiedź na Twoje pytanie. Raportuj

  9. Robert Nasiadek napisał(a):

    Super usługa :) Czegoś takiego mi brakowało. Raportuj

  10. ojciec mateusz napisał(a):

    tylko jak z eshopu do mnie zadzwonicie? i tak czekam już tydzień :) Raportuj

  11. lidziak napisał(a):

    Usługa nie blokuje połączeń w których numer nie jest wyświetlany z innego powodu… Jakie są to powody?? Ja bym wolała, żeby dodzwonili się do mnie z banku czy z urzędu, niż telemarketerzy Play, aby zapytać sie czy zechcę podpisać aneks. Raportuj

    • t_d napisał(a):

      "Jakie są to powody??"

      Stare centrale telefoniczne, zapewne nr sluzb ratunkowych itd.

      To jest kwestia tego, czy do centrali PLAY jest wysylany nr telefonu z informacja ze jest zastrzezony (i takie polaczenie jest wowczas blokowane), czy przychodzi polaczenie z nieznanego numeru (czyli brak prezentacji numeru nie wynika z opcji CLIR). Musialbys sie wgryzc w szczegoly dzialania central telefonicznych, zeby sie dowiedziec, jak ta sytuacja dokladnie wyglada :) Raportuj

      • Łukasz napisał(a):

        powinna być też wysyłana info że numer jest zafałszowany (zmieniony) i takie połączenie powinno być odrzucone Fake Call Rejector :) Raportuj

  12. Łukasz R napisał(a):

    W praktyce przydałaby się white-list, z numerami dozwolonymi i analogiczna z poziomu sieci black-list aby tylko z niektórych numerów nie można się było dodzwonić.

    Dobre jest to, że brak numeru nie zawsze jest związany z funkcją CLIR (np. w roamingu lub dla połączeń przychodzących z zagranicy) i system wtedy przepuści takie połączenie.

    Mam nadzieję, że dzięki temu banki zaczną dzwonić do klientów z wyświetlających się numerów. Raportuj

  13. Dejmian napisał(a):

    Przydałaby się jeszcze informacja że ktoś z zastrzeżonego próbował się połączyć. Raportuj

    • Sq1 napisał(a):

      Już nie przesadzaj. Tu chodzi o to żeby ci nikt d**y nie zawracał i Cię nie nękał z zastrzeżonych numerów. Jak chcesz mieć wszystkie połączenia pod kontrolą to nie aktywuj usługi tylko używaj "czerwonej" słuchawki. Będziesz wiedział o każdym połączeniu, mało tego jak się namyślisz będziesz mógł takie połączenie odebrać ;) Raportuj

    • t_d napisał(a):

      A po co? Skoro nie zadzwoni z nr numeru, to i tak nie bedziesz wiedzial KTO do Ciebie dzwonil. Wiec po co Ci ta informacja? Raportuj

      • Dejmian napisał(a):

        A może niektórzy chcieliby wiedzieć ze ktos chciał się połaczyć? Raportuj

        • t_d napisał(a):

          A może niektórzy chcieliby wiedzieć ze ktos chciał się połaczyć?

          To po co Ci usluga systemowa? Wystarczy telefon… w sporej czesci (na pewno we wszystkich smartphonach + niektorych bez systemu operacyjnego) mozna ustawic odrzucanie polaczen z nr zastrzezonych.

          Rozpatrz nastepujaca sytuacje: ktos Cie neka telefonami (z numeru zastrzezonego). Jezeli bedziesz informowany o kazdej probie polaczenia, to zostalbys zasypany smsami. A nekajaca osoba by jeszcze zaoszczedzila, bo takie polaczenie jest bezplatne.

          Wiec albo chcesz wiedziec, ze ktos do Ciebie dzwoni, i nie korzystasz z ACR, albo naprawde masz gleboko ludzi(firmy) korzystajacych z CLIRa i masz spokojne sumienie – bo jestes nieswiadomy, czy ktos do Ciebie dzwonil, czy nie :P A 99,9% klientow korzystajacych z ACR, chce miec spokojne sumienie :P Raportuj

    • benek napisał(a):

      Hej, po co? Jak i tak byś nie wiedział kto dzwonił. Daremnie dręczyły by Cię myśli. Człowiek szlachetny, a więc uczciwy nie ma potrzeby dzwonić z zastrzeżonego. Raportuj

  14. sq1 napisał(a):

    Super usługa ! (…)inne powody? To proste. Jeśli ktoś świadomie ukrywa numer za pomocą CLIR to ma pecha, bo się nie dodzwoni. Jeśli dzwoni z analogowej centrali która nie obsługuje prezentacji numeru lub dzwoni z zagranicy i nie ma możliwości włączenia prezentacji numeru to takie połączenie dojdzie do skutku.
    Jak dla mnie fajna sprawa. A jeśli ktoś będzie chciał z jakimś spamem zadzwonić to wystarczy że u niego na centrali "podłożą" jakiś fikcyjny numer i się dodzwoni tak jakby blokady nie było. Na spamerów nie ma rady – ale fajnie, że będzie ich trochę mniej… Raportuj

    • Łukasz napisał(a):

      na fikcyjne numery będzie FCA czyli Fake Call Rejector? Blokowanie połączeń z numerów zafałszowanych (zmienionych) ? Ciekawe czy UKE coś zrobi w tej sprawie, bo to nawet można podmienić każdy numer na każdy a to już jest społecznie szkodliwe Raportuj

  15. piotr napisał(a):

    dobra usluga ale niech jeszcze wlaczom w play fresh koszt rozmowy tak jak jest w orange po kazdej zakonczonej rozmowie przychodz sms z kosztem rozmowy i ile jest na koncie glonym i promocyjnch Raportuj

    • Biskup20 napisał(a):

      Może jak byłeś w Orange to Ci to pasuje. Ja nigdy nie byłem i mnie by szlag trafił jakbym musiał SMS-a odbierać po każdym wykonanym połączeniu. Po co mi to? Chcę to dzwonię i rozmawiam tyle ile muszę/potrzebuję – bez względu na to ile wyjdzie koszt rozmowy. A jak chcę sobie podglądnąć moją skarbonkę na Fresh to wystarczy *101# i wszystko jasne. :-) Raportuj

    • t_d napisał(a):

      niech jeszcze wlaczom w play fresh koszt rozmowy tak jak jest w orange po kazdej zakonczonej rozmowie przychodz sms z kosztem rozmowy i ile jest na koncie glonym i promocyjnch

      Zeby kazdy wiedzial, ze mam prepaida? ;P

      A powazniej, to wieksza liczbe osob wkurza ten przychodzacy sms, niz uwaza go za dobro. Raportuj

    • michał napisał(a):

      nie, nie nie! żadnych takich, jest strasznie tanio i w tym momencie mam gdzieś czy rozmowa kosztowała 1 zł czy półtora. A jak po każdym połączeniu mają przychodzić smsy to czlowiek zwariować może! noł łej :( Raportuj

  16. Michał Dudziak napisał(a):

    a ja nie włączę, bo jak dzwonią to się fajnie zbiera minuty :D Raportuj

  17. 3aaa napisał(a):

    u mnie juz dziala. Raportuj

  18. Michał napisał(a):

    Odbiegając od tematu. Kiedyś na blogu był zapowiedziany Samsung Galaxy tab. Narazie cicho o jego wprowadzeniu do play. A może warto zainteresować się Toshiba folio 100? Cena podstawowa ok 1600 zł czyli dwa razy taniej od samsunga a specyfikacja podobna. Bardzo chętnie wziąłbym na przedłużenie umowy, zamiast telefonu Pozdrawiam. Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      spokojnie, samsung przygotowuje odchudzoną i tanszą wersje galaxy tab Raportuj

      • Michał napisał(a):

        Tylko, żeby go za bardzo nie odchudzili. Toshiba ma Tegre 2, nie wiem jak tam z grafiką, ale może być dość wydajna. Ciekawe tylko jaka cena Folio z modułem 3G i jak się będzie miała do odchudzonego galaxy. Ale pożyjemy, zobaczymy. Raportuj

  19. ojciec mateusz napisał(a):

    super ze już działa! Raportuj

  20. tomek napisał(a):

    Panie Rzecznik ;) czy pod adresem ok@pomocplay.pl ktoś w ogole odbiera mejle? Wysłaem w zeszłym tygodniu wiadomośc z prosbą o wyjasnienie kwestii dotyczacych fresha i do dzis, poza info, ze wiadomosc została zarejestrowana nie mam odpowiedzi. Skandal! Raportuj

  21. Deju napisał(a):

    Mam tak, że niektóre połączenia z Anglii nie wyświetlają numeru. Ale dzwoniący na 100% nie ukrywają go, tylko dzwonią z jakichś kart itp. (nie mam pojęcia jak to jest dokładnie). Czy takie połączenia mogą zostać zablokowane? Raportuj

  22. kkk napisał(a):

    A ja chciałbym, aby każdego z nieznanym numerem przełączało automatycznie na pocztę głosową – oczywiście z info, że dzwoni z zastrzeżonego :) Raportuj

  23. tyszka napisał(a):

    A czy osoba z zastrzeżonym numerem, która dzwoni do mnie dostanie powiadomienie dlaczego nie może się połączyć? Raportuj

  24. asan napisał(a):

    FTW? "Usługa dla Ciebie niedostępna" Raportuj

  25. Łukasz Malina napisał(a):

    Świetnie wytłumaczona usługa, ja od jakiegoś czasu już wiedziałem o co w tym chodzi, ale ten wpis na blogu Rzecznika jest doskonale wyjaśniony. A sama usługa też świetna, w prawdzie są firmy telemarketingowe, które dzwonią z fikcyjnych numerów (na które potem się nie można dodzwonić), ale w większości ograniczy kontakt z naciągaczami na kredyty, internet itp.
    A co co myślą, że z e-shopy Playa nie będą dzwonić są w błędzie, nie sądzę, aby firma sama podcinała gałęzie na których siedzi. Raportuj

  26. Paweł napisał(a):

    dla mnie osobiście takie usługi są nie potrzebne.
    Wadą jej jest to iż blokuje wszystkie połączenia z numerów prywatnych.
    A pomijając fakt że np do mnie 99% połączeń z numerów prywatnych to oferty kart kredytowych itp. To jednak pozostaje ten 1% rozmów, które z jakiegoś względu trzeba odebrać.
    jeszcze trochę i by do kogoś zadzwonić trzeba będzie wysłać swoje DNA by dana osoba odebrała.
    A tak swoją drogą to pracowałem kiedyś w sklepie dzwoniłem do klientów z firmowego telefonu, który musiałem wyłączać po pracy choć mogłem z niego korzystać bez żadnych limitów. Bo ludzie myślą że np oddali coś do serwisu i o godzinie 24 się im przypomni że może już towar powinien być a mają przecież numer na komórkę to można zadzwonić.
    Stąd wiele ludzi korzysta z opcji zastrzeżenia numeru:D Raportuj

    • benek napisał(a):

      Pawle, nie zamartwiaj sie na zapas. Usługa ACR nie jest obowiązkowa, jak również zastrzeganie sobie numeru jest dobrowolne. Nikogo do tego nie zmuszają. Z życia wiem, ze nry zastrzegaja sobie (zazwyczaj) tchórze i cwaniaczki. Tylko bardzo nieliczni z konieczności. Pozdrawiam. Raportuj

      • Paweł napisał(a):

        ja się tam nie zamartwiam. Obecnie nie mam potrzeby dzwonić do nikogo w sprawach innych niż prywatne.
        Tylko dla mnie jest proste dzwoni prywatny
        odbieram albo nie, i mam wybór a nie że jakieś usługi trzeba włączać:)
        zresztą odpowiednie aplikacje są już od dawna dostepne tak że po prostu śmieszy mnie jak ledwo się cokolwiek pojawi.
        Czy to darmowy starter czy jakakolwiek usługa. To piszą już zamówione, już usługa włączona itp Raportuj

  27. Bardzo fajna usługa! Jeżeli dzwonią do Was z telesales nie musicie odbierać zawsze możecie wpaść do naszego wyjątkowego i najlepszego Punktu Sprzedaży. Zapraszamy na facebooka :) Raportuj

  28. krzysiek napisał(a):

    Mógłby mi ktoś podać numer do play pod którym mógłbym się czegoś dowiedzieć o telefonach? Raportuj

  29. vhfresh napisał(a):

    Może mi ktoś wyjaśnić, czemu ta […] notka się włączyła, mimo że ją wyłączałem tym esemesem STOP NOTKA?

    Odkąd P4 włączył bez pytania wszystkim tę badziewiastą notkę, nikomu nie polecam tego operatora. Raportuj

    • rębek napisał(a):

      UOKiK już nałożył karę na Play za włączenie wszystkim notki, więc nie masz się czym przejmować. Proponował bym zadzwonić na BOK, żeby Ci powiedzieli czy faktycznie notka jest wyłączona, ale nie wiem czy się do nich w ogóle dodzwonisz, bo tak jest właśnie czasami w Play:) Raportuj

      • benek napisał(a):

        Hej, każdy kto chce to dodzwoni sie do Play, tyle tylko, że czasem dość długo trzeba czekać na połączenie z konsultantem, ale koszt połączenia zawsze jest taki sam – 1 zł. Nawet jesli połączenie będzie trwało np. 30 minut. U pozostałych Operatorów jest podobnie, jeśli idzie o czas oczekiwania. Raportuj

    • benek napisał(a):

      Witam, nie masz racji, twierdząc ze musisz korzystać z tej usługi. Otrzymałeś SMS innformujący Cie o włączeniu i mogłeś odpowiedzieć na NIE. a co do samej usługi notka sms – to zależy co kto lubi. Raportuj

  30. Peter napisał(a):

    Dla tych co nie wiedza jak to działa tu można odsłuchać jak to działa http://www2.zippysha…93270/file.html :) Raportuj

  31. Łukasz napisał(a):

    A kiedy będzie FCA czyli Fake Call Rejector? Blokowanie połączeń z numerów zafałszowanych (zmienionych) Raportuj

  32. Przydała by się również usługa w PLAY gdzie można zablokować nr od jeden czy np. 3 osób. Osoba od której nie chcemy otrzymywać połaczeń. "Informujemy iż użytkownik zablokował połączenia z numerem z którego dzownisz." lub usługa, gdzie nie możliwe jest połączenie jeżeli nie dodasz do tzw.białej listy numeru. Np. na Play24 można dodwać numery które mogą do Ciebie zadzwonić a jeżeli nie ma ich to nikt sie nie dodzwoni :) Pewnie kiedyś takie coś będzie…
    Raportuj

    • odchodzi4 napisał(a):

      nie które telefony obsługuja ta funkcje nawet mozesz zdefiniowac 5-15 nr Raportuj

    • michael_dee napisał(a):

      Kup sobie smartfona z otwartym systemem operacyjnym, to będziesz miał taką aplikacje od zaraz, zamiast czekać na to "kiedyś" ;-)
      Ja mogę u siebie blokować połączenia oraz sms-y z dowolnej ilości numerów. W apliakcji blokującej sms-y można również ustawić niechciane frazy treści sms-ów. Telefon filtruje tekst i automatycznie odrzuca sms-y zawierające niechcianą sekwencję słów. Raportuj

  33. łłł napisał(a):

    wiele samsungów ma taką opcję [Ustawienia>>Ustawienia połączeń>>Automatycznie odrzucanie], bynajmniej mój ma :P

    Baa można ustawić komunikat (przekierowanie) dla połączeń zajętych (odrzucanych) – "Abonent do którego dzwonisz, nie przyjmuje połączeń przychodzących" Raportuj

  34. benek napisał(a):

    Hej, usługa dobra i pożyteczna, Szkoda , że będzie funkcjonować – jeśli dobrze zrozumiałem – tylko w niektórych przypadkach. Nadal Play będzie dzwoniło w imieniu "przedsiębiorców"-złodziejów z nru zastrzeżonego żebrząc wysłania SMS-ów na nry Premium, czyli takich po np. 35 zł netto. Oczywiście – jak słusznie zauwaza pan Rzecznik – takie połączenia można odrzucać, ale Ameryki pan nie odkrył, bo od zarania wiadomo, że niechciane połączenia można odrzucać. Nawet jeśli nr wyświetla się. Tylko, że włączając taką usługę chciałoby się mieć 100% zapewnienie, że nie będzie się nękanym połączeniami zastrzeżonymi. Pozdrawiam. Raportuj

  35. Artek napisał(a):

    w heyah wprowadzono kiedyś fajną opcję blokowania wysokopłatnych numerów.
    może i Play by poszedł tym tropem?
    świetny materiał (obok ACR) do wykorzystania w reklamie. Raportuj

  36. pemose napisał(a):

    Wszystko fajnie a teraz poproszę o poprawienie widget play na androida i bede kochał Play do szaleństwa :) Raportuj

  37. Wacław Dickens napisał(a):

    Czy ACR w Play obejmuje również pocztę głosową? Raportuj

  38. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    odchodzi4: wstydż się, niektóre pisze się łącznie! Raportuj

  39. dark napisał(a):

    U mnie pojawia się komunikat: usługa dla Ciebie niedostępna. Ktoś wie o co chodzi? Raportuj

  40. Play_user napisał(a):

    krótko mówiąc…. freshcie ;) Raportuj

  41. majkki napisał(a):

    Przydałaby się opcja blokownia konkretnych nr telefonów, dla mnie takie coś byłoby lepsze niż to ACR. Z tego co wiem to dużo osób się pyta o blokownie bp. jednego konkretnego numeru w tym ani połączeń ani sms. To by było dobre ;) Raportuj

  42. Piotr napisał(a):

    Witam,
    czy to blokuje również sms-y? Nie dochodzą do mnie sms-y z kalendarza google z przypomnieniem o terminie. Raportuj

  43. Kajt napisał(a):

    Takiej usługi jak ACR są i plusy i minusy. Wg mnie jest jeszcze dużo do zrobienia w Play. Co mnie razi to błędy w zestawieniach Play z konkurencją w segmencie pre-paid. Było już kiedyś o tym pisane ale od tamtego okresu nieprawdziwe i stare dane są w zestawieniu Play. Zamiast zmieniać stronę warto było by też aktualizować newsy… A jest co aktualizować., m.in zestawienia Heyah gdzie jest duży błąd w transmisji danych jest 2gr/50kb a powinno być 2gr/100kb, ale to tylko przykład. Raportuj

  44. Boromeusz napisał(a):

    Usługa działa ale moim zdaniem przydała by sie jeszcze informacja że ktoś z zastrzeżonym numerem próbował sie dodzwonić. Raportuj

  45. tomek_k napisał(a):

    A dlaczego mimo włączonego ACR dodzwonił się do mnie numer zastrzeżony, który okazał się botem reklamowym Play? Raportuj

    • Boromeusz napisał(a):

      "Usługa nie blokuje połączeń w których numer nie jest wyświetlany z innego powodu niż aktywna funkcja ukrywania numeru CLIR …" Raportuj

  46. tomek_k napisał(a):

    Dzięki za info.

    Byłem w salonie i powiedzieli mi to samo :)

    Akurat mój telefon tego nie rozróżnia i zawsze pisze "Nr prywatny" Raportuj

    • Robert napisał(a):

      albo bot play'a podłączony jest za czymś w stylu jakiejś "bramki" obsługującej ACR a nie przed… – Play sam siebie przecie blokował nie będzie :> Raportuj

  47. jerzy napisał(a):

    W listopadzie zdecydowaBem |e przenios stacjonarny z TP SA do PLAY.W listopadzie zdecydowałem że przeniosę stacjonarny z TP SA do PLAY.
    Sugerowałem się wygodą; – wiosna, lato w ogrodzie zasięg dużo większy niż bezprzewodowy zwykły,niższa cena a bez telefonu (aparatu),to już grosze.
    Mam zarejestrowane 3 numery w tej sieci i zasięg jest bardzo dobry to i w “tym” też będzie super.W Sylwestra doczekałem się włączenia do nowej sieci.
    Po włożeniu karty SIM celem aktywacji,pojawił się napis ,,tylko alarmowe”,lub “brak usługi”,zależnie do jakiego telefonu się kartę włoży. Po prostu brak łączności a zasięg “full”.
    Nerwy niesamowite, ze względu na okres składania życzeń,starsi znajomi i rodzina to tylko na stacjonarny.
    Łączyli się z aut.sekretarką, w Nowy Rok łaskawie mi wyłączono.
    Aktywacja trwa do 24 godz’. ????? – CZEKAĆ.
    Zgłoszenie do pomoćplay (bok) reklamację przyjęto i zostałem poinformowany,że zgłoszenie rozpatrzą do 30 dni ?????
    Streszczę. – do dziś (05.01.2011),jestem bez stacjonarnego,wykonałem około 20 połączeń reklamując brak usługi i nić się nie dzieje.Będą rozpatrywać mają 30 dni.
    Szlag mnie trafia,a Panie konsultantki po dwu dniowym kursie obsługi rozmów z klientami, próbują mnie pouczać.
    Na pewno żle włożona karta,zepsuty telefon,żle ustawiony w konfiguracjach.Że należy obrócić się trzy razy i splunąć przez lewe ramię ,potrząsając siedmiokrotnie telefonem itd. itp.
    Zabrałem stacjonarny w teren i sprawa się wyjaśniła.
    Od 700m,do 1 kilometra wyświetlił się komunikat o nadajniku (BTS) Świeradów Zdrój,czyli złapał zasięg,ale ja mieszkam 60-70 km,od Świeradowa i to przez Czeskie Sudety. to nawet najlepszy wzmacniacz gsm dużo nie zdziała.
    Obok mojego domu są dwa BTS-y PLUS- PLAY,w odległości 3 i 5 km,a karta aktywowana i konfigurowana tak daleko ???? BAJZEL
    Oni to robią bez map,czy wcześnie zaczęli świętować.
    Może ktoś poradzi jakie kroki poczynić,bo z Play rozmawia się jak ze ścianą,żadnych efektów – zresztą już nie chce mi się z nimi gadać.
    Pozdrawiam – Dosiego – życząc
    jerzy Raportuj

  48. Sylwia napisał(a):

    a co jeżeli od dłuższego czasu usługa ACR jest nieaktywna i nie mogę jej uruchomic w swoim tel. od dluzszego czasu probuje wlaczyc ta usluge ale jest caly czas nieaktywna czyzby juz upadl ten pomysl z zablokowaniem zastrzezonych nr? Raportuj

  49. robes napisał(a):

    a jak jednorazowo włączyc prezentacje numeru gdy mam cały czas numer zastrzeżonyRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty