Blogplay.pl 2011?

Udostępnij

Rok temu na przełomie roku zmieniliśmy radykalnie nasz blog. Może w tym roku też warto coś zmienić? Co się Wam podoba a nad czym warto popracować? Wiem, że był problem z nagrodami, ale myślę, że ostatnio bardzo przyspieszyliśmy ten proces (z kilkoma wyjątkami). Jak tylko pozwala mi czas, staram się odpowiadać na Wasze pytania w komentarzach i będę to robił regularnie. Ciągle w komentarzach pojawia się mnóstwo tematów/pytań offtopicowych, ale taki chyba urok tego bloga. W głosowaniu proponowaliście wprowadzenie moderacji. Wolność wypowiedzi wpisuje się jednak bardzo w naszą strategię – w PLAY możesz rozmawiać o wszystkim z każdym.

Blog rozwija się bardzo intensywnie – dziś to ponad 100 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie, ponad 200 tysięcy wizyt, ponad 600 tysięcy obejrzanych stron i goście z całego świata (ciekawe kto do nas zaglądał wczoraj w Omanie ;-)). No i jak tu się nie cieszyć? Wielkie dzięki dla starych i nowych czytelników.

Wszystkie propozycje przeczytamy z adminem bardzo dokładnie i jak zwykle rozdamy garść doładowań, również za głosy krytyczne o ile będzie z nich wynikać coś merytorycznego ;-)

PS; W najbliższy piątek będę wieczorem w Łodzi na Boatcamp w ramach Ad Days. Może zrobimy mini PLAY DAY gdzieś w Manufakturze?

PS: Dawno nie było konkursu – już wkrótce powalczycie o kolejnego Androida. tym razem Flipout, który w tym tygodniu ma wrócić do sprzedaży.

Zobacz więcej

138 KOMENTARZE

  1. Off topic:
    Czy pakiet 30 za 10 jest tylko do jednorazowej aktywacji? Ja nie mam możliwości uruchomienia go ponownie, a szereg osób może. Jak to jest?

    • U mnie też jest problem z pakietami. Są one jakby ukrywane (celowo?) w Play24 *111#. Przykład: Chce aktywować Play Online w telefonie 100MB (opłaca się) i często nie mogę, bo są tylko wyższe opcje. Na szczęście w Play24 w komputerze wszystko chodzi jak należy. Jeżeli nie jest to celowe działanie to może poprawicie? Z tego co pamietam dotyczy to też innych usług.

      • A odbyło się to po 30 dniach od aktywacji pierwszego pakietu- innymi słowy- po raz drugi aktywowałeś gdy skończył się termin ważności pierwszego? Powiedz mi jeszcze kiedy aktywowałeś drugi raz bo ja cały dzisiejszy dzień sprawdzałem i nic z tego, pakiet cały czas wisi jako aktywny

          • Z tego co pamietam, to już stracił swoją ważność, ale się nie będę kłócił, zobacze za ok. miesiąc.

          • Ale zaznaczyłem wcześniej, że minęło już 30 dni od pierwszej aktywacji, nawet resztka środków z konta promocyjnego z tego pakietu, której nie wykorzystałem przepadła.

            • a w jaki sposób próbowałeś aktywować usługę? poprzez USSD? Jeżeli tak, to jaki komunikat się pojawił?

    • Dlaczego w zakładce usługi na Play24 nie mogę aktywować ofert 10zł za 5 zł, 15zł za 10zł lub 30zł za 10zł. Co ciekawe po aktywacji tych pakietów z telefonu pakiet jest widoczny jako usługa włączona.

  2. W tym roku na PLAY DAY było grubo! Akurat w piątek Marcinie jestem wolny, więc piszę się na Mini PLAY DAY :) można by było przedyskutować kilka spraw… Do Manufaktury mam niedaleko, więc czekam na więcej szczegółów :)

  3. kolejny offtop:)

    dlaczego wylaczono mi "zbieranie minut" mimo ze caly czas mam aktywne konto?
    podobnie ma kolega, z tym ze on wlaczal to ponownie juz kilkukrotnie z takim samym finalem…

  4. Bardzo się ciesze ,że blog się cały czas rozwija :-)
    Mam tylko nadzieję ,że tak duży wzrost liczy użytkowników nie wpłynie na jakość działania serwisu. Znaczy ,żeby nie zrobiło się z tego to co zrobiło się z NK i zaczyna się robić z FB. Czyli negatywny wpływ dużej liczby użytkowników na jakość wypowiedzi. Moderacja wg. mnie jak najbardziej wskazana :-)
    A ,żeby nikt się nic nie czepiał to regulamin ustalić.
    Poza tym brakuje tutaj pewnej rzeczy. A dokładnie to : FORUM w którym można byłoby porozmawiać na każde tematy, a nie zaśmiecać komentarzami typu: znowu coś nie działa.
    No i w ten sposób można by zrobić porządny serwis o Play, a nie tylko jakiegoś tam bloga. i Już nikt nie będzie się czepiać ,że "gruszka bawi się w bloga".
    Zaklądka news, forum, poradnik i np. konkursy :-)
    I już wszystko poukładane

    ps. zmieńcie tą kiepską stronę mobilną. Teraz to lepiej ,aby w ogóle się jej pozbyć, dzisiejsze telefony pozwalają na więcej niż jest dostępne. I gdzie są te testy telefonów co kiedyś miały być ?
    Dodatkowo chcę stanąć przeciw nowej stronie playmobile.pl. W obecnie chwili jest :nieczytelna, mało intuicyjna itd. Gdzie w ogóle podziały się cenniki ? Od razu do e-shopa wywala. I jeszcze nie działa to tak jak być powinno :/

  5. Moja propozycja dotyczy logowania się aby móc zamieścić komentarz. Ilość nic nie wnoszących postów zapewne zmniejszyłaby się gdyby w celu zamieszczenia komentarza konieczne było zalogowanie się do intensedebate. Lubię – i myślę, że nie tylko ja – gdy mniej więcej wiem z kim piszę, gdy kojarzę osoby biorące udział w dyskusji po loginach i avatarach. A tak co chwilę pod różnymi nickami pojawiają się wpisy pokroju – "kiedy bedzie galaxy S!!", "play to złodzieje!!!!, oddawać minuty oszuści", które zaśmiecają całe nasze miniforum ;) Po wprowadzeniu obowiązku logowania mam nadzieję, że takim osobom znudziłoby się pisanie 10 komentarzy i napisałyby jeden, ale porządny. Pozdrawiam

  6. Ja mam taką sugestię, żeby dodać na stronie http://www.playmobile.pl odnośnik (link) któryby kierował do tego blogu, dawniej było to na pasku na dole ( tam gdzie są linki O firmie, Kariera, Kontakt, Regulaminy…) . Kliknęło się wtedy w link Media i przekierowało na ten blog, a teraz brakuje na stronie głównej PLAYa takiego linku.

  7. Proponuję jakieś cykliczne konkursy, nagrody za największą ilość wartościowo merytorycznie komentarzy, za pomoc innym komentującym.

  8. Ja to bym najchetniej powalczyl o jakiegos blackberry, na ktorego tak wiele ludzi ciagle czeka… Tylko nadzieja, ze do polowy grudnia sie wyrobicie trzyma mnie ciagle w tej sieci : ) z ktorej swoja droga jestem bardzo zadowolony…. ( mimo tego zadowolenia bede zmuszony zrezygnowac bez tej uslugi.. a juz siedze bez przedluzenia abonamentu od wrzesnia… dlugo : ) Jak bardzo chcecie przetestowac moja cierpliwosc? )

    • Ja używam BlackBerry 9000 bez usługi BIS, jeśli masz pocztę w gmailu to nie zauważysz jego braku, maila przychodzą mi w tym samym momencie.Inne usługi też działają tylko trzeba zgrać tzw. Service Booki do telefonu z znanego forum o BB

  9. Czy będzie kiedyś możliwość wysyłania smsów do Play z internetu? Chodzi mi o jakąś darmową bramkę sms, z której bez przeszkód można byłoby wysyłać wiadomości, np. ze stronie internetowej playmobile.pl

  10. Proponuje na blogu zrobić zakładkę "Kontakt z Rzecznikiem" gdzie byłby formularz do wysyłania zgłoszeń etc o co bardzo często prosisz użytkowników. W ten sposób użytkownicy nie musieliby specjalnie logować się do swoich kont pocztowych a wszystkie operacje mogliby zrobić korzystając tylko z tego bloga :-) Fajnym pomyłem byłoby też wprowadzenie jakiegoś Newsletter-a który byłby wysyłany na maila czy też na komórkę za pomocą np. MMS-a :-)

  11. Ooo tak, serwis informujący na bieżąco gdzie są prowadzone jakieś prace techniczne by się bardzo przydał :-)

  12. Popierając pomysł poprzednika, Newsletter byłby bardzo dobrym rozwiazaniem. Ludzie mogliby otrzymywać ciekawe info odnośnie oferty. Myślę że byłby to zbiór wszystkich wiadomości z całego tygodnia, przesyłany na maila.(bo dostawać infomaila odnośnie każdego nowego wpisu wkurzałby jak spam.)
    Jednocześnie zakładka Kontakt z Rzecznikiem jest opcją dobrą i złą. Dobrą, bo wreszcie pytania trafiały jednocześnie do rzecznika, mógłby na nie odpowiadać, a odpowiedzi mogłyby trafiać do powiedzmy takiego blogowego FAQ. a zła strona opcji jest taka że rzecznik ma dużo do pracy oprócz bloga i nie ma czasu siedzieć cały czas przed komputerem. ewentualnie kilka osób mogłoby za to odpowiadać.
    Duży plus dla Play za bardzo dużą aktywność na FB. Dzięki temu można wiedzieć co się dzieje w sieci, nie wchodząc na kilka stron.
    Ale tak ogólnym okiem patrząc Blogplay jest już wyrobem prawie idealnym.

  13. Logowanie!! Po kiego mam się rejestrować w jakiś srajbookach, ćwirkach lub innych serwisach jak mam konto na playmobile.pl Nie można tego połączyć? Loguję się na Play24 i powinienem być zalogowany tutaj. Poza tym to by był też dobry sposób na identyfikowanie osób piszących wulgaryzmy

    • I co będą mi esa wysyłać lub dzwonić, żebym się lepiej prowadził?
      I na który nierejstrowany telefon jak ma np. 4 na koncie?

      • Moim zdanie na PLAY24 powinien być przynajmiej jeden nr tel zarejestrowany na konkretna osobe – dać każdemu abonentowi/urzytkownikowi np.30 dni na zarejestrowanie nr-u a jak nie chce rejestrowac to likwidować takie konto, popieram pomysł połaczenia bloga z PLAY24. Napewno ograniczyłoby to takie hamskie komentarze – te zniechęcają do czytania komentarzy.

        • I jeszcze jedno.
          Co ma wspólnecgo CHamstwo abonenta/uŻytkownika do jego rejestracji?
          Zniewolenie umysłów postępuje skoro macie takie pomysły.
          Przeciwko czipowaniu Was pewnie też nie będziecie protestować.
          Chyba brak wiedzy o Roku1984 Orwella się kłania.

        • Kim Ty jesteś człowieku, że masz takie pomysły?
          Moderowanie nie wystarczy tylko zaraz prokuratura?

          A tak na marginesie za poglądy wyrażane na FB zwalniają w Polsce z pracy.

                • To weź chłopie jeszcze raz przeczytaj co napisałeś post wyżej i wyciągnij wnioski.
                  A jak nie wymyślisz to sobie zrób zastrzyk z IQ. Może pomoże.

                  • Wiem co napisałem. Moderacja i rejestracja jak najbardziej potrzebna a czasami i prokurator. Dlaczego? Ano dlatego, że poglądy nie wynikają z rzeczywistych spostrzeżeń a czasami z zawiści .

          • Jestem zwykłym szarym człowiekiem. Ale nie jestem za moderacją. Każdy powinien mieć prawo do wyrażania poglądów, ale nie do obrażania ludzi. Poza tym prokuratura i tak może dotrzeć przez numer IP do konkretnej osoby, to czemu tego nie ułatwić? Poza tym jestem za takim rozwiązaniem jakie wprowadziło kiedyś Orange na swoim Orange Online, że można było się zarejestrować nie posiadając telefonu u nich podając tylko swój email. Takie konto było by super. Rejestrujesz się w jednym serwisie i masz dostęp pełny do bloga razem z edycją postów i ich usuwaniem.

              • Ale ja nigdzie nie pisałem o obowiązkowej rejestracji, chociaż jestem za. Mi tylko chodzi o to żebym się nie musiał rejestrować w innych serwisach chcąc tutaj edytować posty. Ale obowiązkowa rejestracja i tak by była najlepszym rozwiązaniem.

  14. Od takiego blogu się zaczęło, to tak jakby Play wyszedł do ludzi i bardzo dobrze, pewnie bez tego bloga sporo spraw nie byłoby załatwionych, na pewno oferta nie byłaby tak elastyczna i dostosowana dla każdego, dzięki właśnie tej stronie mamy pakiety internetowe czy stan darmowy.
    Proponuje wprowadzić jakiś blog techniczny.

    Oby tak dalej, życzę dalszych sukcesów, proponuje poprawę jakości Play 24 czy Samoobsługi *111# bo sprawdzenie tam ile zostało MB i do kiedy jest ważny pakiet Play Online graniczy z cudem, tak to Play działa dobrze i co najważniejsze wreszcie jakość połączeń na GSM jest naprawdę idealna.
    Może Play planuje wprowadzić pakiet Play online 300MB?

    Pozdrawiam.

  15. mam nadzieję, że flipout wraca na dobre i że do 20 grudnia będzie dostępny także przy przenoszeniu numerów bo bardzo mi sie podoba

  16. Myślę by na blogu powstał dział, w którym będą kierowane pytania do rzecznika i innych czytelników bloga na temat bierzących rzeczy typu interpretacja regulaminów usług czy pytania na temat oferty..

  17. LOGOWANIE-tak jest. Bez po raz ktorys wpisywania pol-imie, adres etc..
    W stopce kontakt albo do ludzi Zbyszka albo do play4you, rzecznik jako instancja ostateczna.
    Moze mniej sexistowskie headery? ;) a powaznie moze oddac je we wladanie blogowiczow? Kto powiedzial ze maja to byc ladne obrazki, slodkawe focie etc? Sztuka, marketing przejawia sie w roznych formach, i juz masz Marcinie cykliczny konkurs. Ktoras z Twych kompetentnych wspolpracowniczek kobiecy okiem docenila by moze jakis header. Ilez to roboty? Jeden tydzien w miesiacu dla bloggera.:) Hyde(Header) Park.
    Co do zarzutu "ciagle Ci sami" nie widze by tak bylo, a pozatym nicki moga sie powtarzac z prostej przyczyny-zasluguja na to. Czy wszyscy jestesmy rownie kreatywni, pomyslowi, tak samo czesto na blogu etc? No nie sadze.
    Co do forum czy ja wiem? Na forum obowiakowa by byla moderacja. No taki los i tyle.
    Strona mobilna nadall do poprawy.
    Moze zamiast malo widocznych tabelek ktory dajesz Marcinie jak prezentujesz nowe telefony, wystarczylby link do modelu i cennika? Chyba lepsze rozwiazanie niz proba domyslenia sie coz tam jest w tej mini tabelce wpisane. Nie wszyscy mamy wzrok Legolasa. :)

  18. Ja proponuje dodać taka funkcję jak alkomat ale mierzący IQ użytkownika i nie wpuszczać z wynikiem równym bądź mniejszym od wieku. Mniej by było postów "łojojojojoj P24 mi nie wchodzi, kody mi nie działają…"

    • Prawie 136 stron postów na Telepolis w temacie "Tu znajdziesz pomoc – Play" oczywiście potwierdza Twój pomysł.

        • Jeżeli już to klony nastukały.
          A najśmieszniejsze jest, że klony P4F(x) załatwiają tam sprawy klonów Mańka, których klony konsultantów nie mogły załatwić.

          • Tak to prawda. P4Y(x) załatwia sprawy typu : "kartę SIM należy włożyć do telefonu a nie połykać." itd.

              • Większość pytań to sa pytania typu: dlaczego nie mogę uruchomić usługi która ma działać od jutra, albo dlaczego naliczono mi opłatę za internet w Plusie skoro mam darmową strefę w Play a Play ma umowę z Plusem, albo wyłączyłem ściąganie w telefonie ale zapomniałem że mój telefon nie posiada takiej funkcji i stale jest połączony z internetem itd itp.

  19. Moje propozycje:
    1. Play News – specjalna zakładka z samymi linkami do zdarzeń. Niekonieczne, ale raczej proste do wykonania.
    2. Konkursy – wszystko z podziałem na rozstrzygnięte i nie, może być info kto wygrał. Jako urozmaicenie proponuje glosowanie na najlepszą odpowiedź w zależności od rodzaju konkursu. Ułatwiłoby to także robotę "Gruszce", gdyż lepsze prace byłyby już wyciągnięte wyżej. Oczywiście warto wprowadzić pewne ograniczenia (np. rejestracja), co zmniejszyłoby ilość nadużyć. A poza tym mniej pytań o konkursy = dłuższa żywotność klawiatury (żeby nie było, że zajmujemy czas).
    3. Najczęściej zadawane na blogu pytania – początkowo może dodatkowe zadanie, ale potem ulga, bo pytań o to samo jest mniej.
    4. Jakiś lepszy drogowskaz do kontaktu z Tobą I konsultantami na innych stronach (play4you). Chodzi o lepsze wyszczególnienie i wygodny formularz kontaktowy. Sporo nowych użytkowników nic nie słyszało o play4you.
    5. Poprawcie dodawanie komentarzy i glosowanie w sondach na telefonie (Opera Mini 5.1).
    6. Może nowy wygląd?

    Jak na razie to tyle z mojej strony. Życzę wytrwałości i przyjemności z prowadzenia tego bloga. Oby tak dalej!

  20. Dobra, po kolei:

    1. FAQ – czyli przed dodaniem komentarza (zwłaszcza przez niezarejestrowane osoby) mogłoby się pojawiać okienko z informacją "Spróbuj wyszukać odpowiedzi w najczęściej zadawanych pytaniach", na które składałyby się:
    – kiedy dany telefon będzie dostępny w salonach/e-shopie?
    – czy zamierzacie wprowadzić do oferty dany model telefonu?
    – mam problemy z kontem/minutami/pakietami – co robić?
    – itp
    Powinna wtedy drastycznie zmaleć ilość mniej inteligentnych komentarzy…

    2. Umieszczenie na blogu bardziej widocznego przycisku załóż konto czy coś w ten deseń, by przybyło zarejestrowanych (i aktywnych) użytkowników.

    3. Shoutbox na stronie głównej bloga? Coś na rodzaj chatu?

    4. Forum – może i by było dobre, ale powinny być tam jakieś limity, bo się rozpiszą na tematy jak w punkcie 1.

    5. System oceniania komentarzy – przy powyżej 10 ocenach, gdy będzie 7 ocen negatywnych komentarz powinien zostać ukryty (z możliwością pokazania go za pomocą odpowiedniego przycisku) a potem oceniany przez oddział moderatorów, którzy stwierdzaliby jego poprawność merytoryczną oraz kulturę wypowiedzi – i takie komentarze mogłyby być delikatnie edytowane (w ostateczności usuwane).

    6. Interakcja z użytkownikami stoi i tak na wysokim poziomie, ale może dałoby się wprowadzić jakieś działy dodatkowe np. kierowników danych sektorów: Pana Macieja Kamińskiego, Patrycji, Zbyszka Błażejczyka, którzy również (jeśli oczywiście mają ochotę i czas) raz na tydzień by coś skrobnęli i również odpowiadali na pytania użytkowników bloga (ofc jedno konto na wszystkie działy).

    7. Plusy przyznawane przez Marcina – biorąc pod uwagę, że komentarze są czytane przez prowadzącego, mógłby on przyznawać użytkownikom plusy za wypowiedzi. I dana ilość takich plusów (na przykład 10) to nagroda w postaci doładowania FRESHa (choćby 5zł). Wiadomo – plusy byłyby do zdobycia tylko za wybitnie mądre i wnoszące sporo do sprawy komentarze. I tu do ustalenia, czy będą ewentualnie widoczne publicznie, czy tylko dla piszącego komentarz…

    8. Częstsze zdjęcia z eventów oraz z codziennej pracy – nie musi być ich dużo. Po prostu raz na tydzień fotka ze spotkania, rozmowy, planowania – oczywiście nie zdradzające tajemnicy firmowej ;)

    9. Nuta na tydzień – coś podobnego do wpisów na FB – w poniedziałek lub niedzielę (jak Ci wygodniej) mógłbyś umieszczać taki motyw przewodni – link do piosenki na YouTube.

    10. Aukcje charytatywne – myślę, że bez problemu na allegro można założyć konto, gdzie kwota z licytowanych koszulek z podpisami załogi, scenariuszy reklam czy innych fantów związanych z PLAYem byłaby przekazywana na szczytne cele – choćby schroniska (jak już akcja z karmą) czy domy dziecka, hospicja…

    OK – to takie TOP10 ;) Mam nadzieję, że przynajmniej kilka pomysłów zostanie wprowadzone w życie.

    PS: Coś wiadomo odnośnie paczek z PLAY DAY?

  21. 1. Dlaczego po wejściu w dany news na blogu oznacza wszystkim "Lubię to"? Proponuję aby bez wiedzy ludzi ten przycisk samemu się nie aktywował. Ponieważ same wejście we wpis nie oznacza że od razu każdy go lubi.
    2. Więcej video! Może nie tylko dawajcie zapowiedzi telefonów czy reklam nowych. Ale wpisy zamiast tekstowe to video.
    3 Więcej luźnych rzeczy niż same informacje.
    4. Forum! Dzięki forum ludzie mogliby zwracać się o pomoc, pytania itp. Odciążyłoby to wasze call-center. Po trzecie można by osoby które często pomagają nagrodzić doładowaniami, telefonami itp. Lub zrobić system punktacji i sklepik.

  22. 1)wprowadzić zakładkę z wszystkimi konkursami organizowanymi na tym blogu i jak nagrody przyznane to odhaczać że konkurs rozwiązany
    Wiadomo by było jaki konkurs jest jeszcze nie rozwiązany
    2) formularz do bezpośredniego kontaktu z play4you i zgłaszanie trudnych spraw
    3) często zadawane pytania i odpowiedzi na nie . tylko więcej tych pytań i odpowiedzi a nie tak jak jest teraz 1 pytanie i odpowiedz ale mało konkretna. jak by było więcej pytań i odpowiedzi nie powtarzały by się codziennie pytania kiedy będzie telefon itd tylko każdy zerknął by i znalazł odpowiedź na nurtujące go sprawę ale wtedy trzeba było by drogi playu odpowiadać na trudne pytania a nie pozostawiać sprawę bez odpowiedzi
    4) zakładka gdzie były by informacje o usterkach występujących w play nie trzeba by dzwonić i pytać się dlaczego to albo to nie działa.Tylko ze operator wolał by ukryć ze coś nie działa większości klientom
    5) link do play24 ale działającego a nie ze ciągle awaria
    6) więcej konkursów na blogu z nagrodami
    7) jak są publikowane cenniki tel to zrobić tabelkę ze podana jest stara cena przekreślona i nowa ale wtedy było by nie wygodne dla playa bo pokazywało by podwyżkę a tak to mówi się tylko ze cena się zmieniła a nie dopowie że na wyższa

    jak coś jeszcze wymyśle do dopiszę

  23. Ja mam taki pomysł aby dodano możliwość logowania i aby po zalogowaniu na swoje konto wyświetlana była wiadomość o ilości newsów dodanych od ostatniego naszego logowania.
    Tyle ode mnie :)

  24. ooo widze ze play day sie szykuje to mam nadzieje ze zaproszonko wpadnie w moje rece a tym bardziej ze bedzie to wtedy taki prezencik urodzinowy

  25. Wszedłem dzisiaj na https://www.facebook.com/mobile/ i moim oczom ukazuje się informacja „0.facebook.com” czyli mobilny facebook bez opłat za transmisję danych. Klikam żeby skonfigurować telefon, wybieram Play, ale nic się nie dzieje. Może mi ktoś powiedzieć o co chodzi, czy teraz w Play-u doczekamy się mobilnego facebooka za darmo, czy to może jakiś błąd na stronie?

  26. Ja sie przyznaje , do korzystania z internetu w Indiach przez Nokie 2330 i sim Airtela jaka sobie nabylem za cala zlotowke w Mixie do zadan specjalnych:) Pakiet 2GB kosztowal mnie bodajze 98 rupii to jest okolo 7zl.Sama karta Play jaka wzialem ze soba tez zdala egzamin miodzio , i w Emiratach i w Indiach w roamingu. Ale ten czytelnik z Omanu to nie ja:) Jako ciekawoste dodam , ze dualna Nokia C1 kosztuje ok.2 tys rupii , jakies 140zl , a w strefie wolnoclowej w Dubaju jest taki wybor najnowszych smartfonow , wszelkie odmiany top Nokii , Blackberry , produktow Apple od iPada przez iPoda po iPhona , ze pozostaje sobie tylko zyczyc tak w Play:) Acha , nie da sie wogole dodzwonic z Airtela na numery w Play , wyjatkiem byl jeden jedyny numer przeniesiony z Plusa do Play.

  27. 1. Nie wiem czy to technicznie możliwe ale może zaproponować konta do logowania na tym blogu. Każdy by miał indywidualne konto z możliwością dostawania wewnętrznych wiadomości (oczywiście nadal by istniała możliwośc komentowania bez zakładania konta).
    2. Ludzie z kontami dostawali by za komentarze itp od Ciebie specjalne np "playpointy" lub "gruszki". Dzieki temu powstałby taki mini vipowski klub na blogu:)No chyba że ileś "gruszek" to doładowanie lub jakiś tam poziom na blogu(np. miniplayuś, playuś, …….., player, playeros, przeplayer, megaplayer)
    3. Wrzuciłbym jakąś grę w której mogły by być nagrody. Gra nie sprawnościowa ale bardziej strategiczna lub ekonomiczna gdzie trzeba polegać na sobie a nie na setkach znajomych na FB (niektórzy nie chca być dla całego świata na FB;). Jeśli chodzi o konkursy faworyzujesz zdecydowanie FB. Wiem, że z punktu widzenia marketingu to oczywiste ale może tu zróbmy takiego naszego małego wewnę.trznego FB.
    4. Pada na blogu wiele pytań do Ciebie ale z oczywistych względów odpowiadasz na nieliczne. Może zrobić jakiś odnośnik gdzie w jednym miejscu to wszystko by sie znalazło z poszczególnych wątków (żeby nie było chaosu było by tam pytanie z poszczególnego wątku z Twoją odpowiedzią).
    5. Każdy prawie o tym pisze. Faktycznie mógłbyś zrobić z boku strony miejsce na konkursy rozwiązanie i nie.
    6. Wiecej zdjęć z pracy, biura, terenu.
    7. Może z boku jakiś link do najnowszych promocji. Nie w poście który w końcu gdzieś znika i trzeba go szukać na poprzednich stronach.
    8. Zagospodaruj prawą a może i lewą stronę bloga na inne rzeczy. (mogą być powyższe propozycje)
    9. Może zrobić zakładki u góry pod zdjęciem np.: newsy, rozrywka, cenniki, telefony, testy, itp
    10. No i na Boga, więcej zdjęć Asi i Ewy;)
    No może coś krytycznego.
    11. Nie obiecuj dat rozwiązania konkursu jeśli nie jesteś pewny że się wyrobisz;) Lepiej byc raz niesłownym niż 2 razy.
    12. Zauważyłem, że często odpowiadasz ludziom którzy robią na blogu wielkie zamieszanie i spamują bo np. nieaktywowało im pakietu lub znikneło 5 zł z konta. Niby to dobrze ale sa inne tematy które interesuja wiecej ludzi a takie akcje uświadamiają człowiekowi, że trzeba być w życiu tacy jak oni.Bluzgać, wyzywać spamować a wtedy sie odezwiesz:).

  28. Zakładki to dobry pomysł :) Uporządkować wszystko :) np. Play Fresh w jednej, Play Abonament w drugiej itd itp :)
    i może więcej sond? :P

  29. niezmiennie od lat jedno co was przerasta:

    WARTO POPRAWIĆ OBSŁUGĘ BOK w PLAY i automat Play24

    blog jest spoko

  30. Ja bym sie nie podniecal tak bardzo tym OMANEM. Jest wiele automatow ktore wchodza na roznorakie strony i to pewnie byl jeden z nich – jestem informatykiem to wiem!

    • Powiedziane jest, że w tym tygodniu, dobrze rozumuje? Jeśli byłyby jutro to bym był zachwycony ale jakos nie sadze..

      • Zastanawiam się czy te zapewnienia, że w tym tygodniu dotyczą faktu "przywrócenia" Flipout-ów w sklepie internetowym czy już trafią do salonów. Mam nadzieje, że to drugie, bo nie mogę się doczekać :]

  31. Ja proponuję zmienić BOK zamiast BLOG…
    Przecież to jest jakaś masakra, na odpowiedź zadaną przez www oczekuję od (!) 12-11-2010…
    Szkoda, że "najszybciej rozwijająca się się w Polsce" ma cofające się w rozwoju BOK…

  32. – możliwość zgłoszenia nowych tematów (ich propozycji) od blogowiczów,
    – aby pod każdym avatarem mozna było umieścić prywatny e-mail (każdy musiałby koniecznie to zrobić), wówczas moglibyśmy kontaktować sie na priv,
    – konkurs na najaktywniejszego blogowicza który w każdym kwartale najwiecej [pomógł w rozwiązywaniu problemów innych klientów PLAY,
    – zaistnienie na blogu Ewy oraz Asi (ich tematy),
    – konieczność posiadania zalogowanego konta,
    – translator mowy IVONA (pomocne dla osób niepełnosprawnych),
    – funkcja powiesz. czcionki (jak np. funkcja LUPA w Windows)
    – indeks zakazanych IP – w przypadku masowego obrażania innych taki blogger byłby zablokowany raz na zawsze,
    – stworzenie bezpośredniego e-maila na który można zgłosić swoje pomysły: pomysł[email protected]
    – pochwal sie kolekcja swoich koszulek oraz gadzetów jakie mozńa było wygrać,
    – proponowałbym proste konkursy typu wymyśł i stwórz gadzęt do 10, góra 15 zł – ważne ab7y ten gadzet był na chwilę obecną realny, prosty do wyprodukowania oraz określał sie kreatywnością
    – proponowałbym dział typu z historii play: zdjęcia, wspomnienia wasze jak stratowaliscie na początku listopada 2007 roku (wtedy był twój pierwszy wpis)
    – stworzenie kilku grup zapaleńców znających b. dobrze poszcz. oferty: jedna od abo, indyw, druga od abo firm, trzecia od play online, czwarta od fresh itd. każda grupa ochotników miałaby pełnic nieformalne dyzury na blogplay.pl, oczywisćie tacy ludzie musieliby byc non stop szkoleni, ale wówczas mozńaby pokazać niekompetencje BOK i porównać ich pracę z pracą ochotników
    – ranking blogowiczów: uczestnicy bloga wybierają jedną osobę z pracowników PLAY bądz uczestników tego bloga z którym chętnie przeprowadziliby wywiad

    • "- pochwal sie kolekcja swoich koszulek oraz gadzetów jakie mozńa było wygrać"
      czyli wrzuciłbyś wszystkie dostępne gadżety :P

  33. Jak to mówią: "Zmiany są dobre". Podoba mi się obecna forma, ale Panie Marcinie – jakieś udogodnienia mogą być :).

    Piszę się na konkurs, oby oceniał zaangażowanie – nie czas.

  34. Co zmienić na blogu? Nie podobają mi się makaronizmy, czasem zbyt nadmiernie nadużywanie. Kto jak kto, ale rzecznik prasowy powinien przestrzegać ustawy o języku polskim.

  35. A ja chciałbym bardzo, żeby Marcin odpowiadał na trudne pytania zadawane w postach, a nie na łatwe dotyczące np telefonów.

    Bardzo mi się podoba styl udzielania się w komentarzach rzecznika Wojciecha Jabłczyńskiego na blogu Orange.

    Ogólnie bloga bardzo lubię :) i z często go odwiedzam

    • O jakie konkretnie pytania Ci chodzi? :-) Sprawa dostępności telefonów była wałkowana na blogu już wielokrotnie. Staramy się, żeby w przyszłości sytuacja się poprawiła.

      A rzecznik Grupy TP nazywa się Jabczyński (bez "ł" ;-)

      • Marcinie chodzi mi konkretnie o różnego rodzaje problemy techniczne.
        Często niedziałający panel play24 problemy z krótkimi i kodami itp.

        Wiem, że masz sporo pracy a blog to taki "dodatek" ale nie przypominam sobie, żeby kiedyś przeczytał informację o np planowanych pracach konserwacyjnych lub przerwach technicznych do w/w problemów. Myślę, że ograniczyłoby to klonowanie komentarzy na formach o niedziałającym play24 lub innych usługach.

        Więcej uwag nie mam, podoba mi się to jak działasz, jak się udzielasz, dlatego bloga często czytam i polecam innym :).

        w Jabczyńskim faktycznie literówka ale już nie mogłem poprawić :)

        • Popieram w 100%. Pamiętam, jaką wściekłość wywoływały błędy w czasie wyboru numeru (zamówienie przez eShop)… Jeszcze 1 dzień więcej, a Spicy bym już nie dostał ;-(

          • Sam wiem po sobie, że jak np. ING informuje o jakiś pracach na systemach to wyświetla informację wcześniej i użytkownicy mniej się denerwują, bo mogą wile rzeczy zaplanować.

            Może warto odciążyć Pana Marcina i zaangażować jakieś dodatkowe osoby np. Panią Ewę lub Asię :), które będzie można męczyć pytaniami.

            Tak na marginesie na blogu brakuje takiej zakładki – co chciałbyś zmienić w Play – użytkownicy wpisywaliby jakieś pomysły i można byłoby na nie głosować. Najciekawsze wdrożyć.

        • Też popieram . Ja chciałbym dostać odpowiedź : dlaczego mi P24 niemal zawsze działa a Qperowi niemal nigdy? Dlaczego ja uruchomiłem darmowy starter i zaczął działać po godzinie może dwóch a jakiemuś Mańkowi aż 3 nie zadziałały? Dlaczego kiedy bym nie wstukał jakiś kod to odpowiedź dostaję poprawną choć niekiedy zaskakującą a Qper jej nie dostaje? I ostatnie pytanie : czy wobec powyższego ja mam u Was w Playu status V.I.P. że mi działa czy może jestem w czepku urodzony?

          • A bym był zapomniał. Jedna rzecz mi nie działała a właściwie działała za dobrze a mianowicie: dostałem chyba ze 200 maili z potwierdzeniem wysłania do mnie startera. No myślałem, że mnie Husteczka strzeli.

        • Pamiętaj, że na pewne pytania po prostu nie możemy odpowiadać. To tyczy się m.in. planowanych prac konserwacyjnych, tego kiedy jakiś konkretny model telefonu.

  36. Witam chce przejsc do play, moze jakas obniżka bedzie i nowe telefony, fajnie by było.
    Chce wziasc Wave kto go poleca moze cos innego?

    • Wave jest już trochę stary – powiedz przy jakim abo to Ci coś doradzimy :)
      Ja jestem fanem Androida i tylko takie telefony polecam :D

  37. A co dalej z konsolą PS3?
    Póki co znikła z cennika ;/ a byłaby świetną ofertą przy zbliżających się świętach.
    Najlepiej jakby szło wybrać jaką grę chcemy wybrać, lub akcesorium np. kontroler move lub dodatkowy pad

  38. Witam
    Niestety muszę dołączyć się do ogólnego offtopu… A może trzeba przerobić bloga na forum ? ;-P
    Miałbym wielką prośbę o dopilnowanie realizacji zgłoszenia nr 24123887 (przez Play24). Poprzednie w tej samej sprawie (23967973) zostało zlekceważone, odpowiedź sugerowała całkowite niezrozumienie tematu.
    Zgłoszenie dotyczy wadliwej pracy jednego z BTSów, w ścisłym centrum niewielkiego miasta – a zatem problem nie dotyczy tylko mnie, ale minimum kilkuset osób.
    Przy okazji: u mnie w rodzinie 2 osoby mają Fresha, jedna osoba abonament firmowy 50. Zamierzamy dokupić kolejny abonament 25 na firmę, jednak wciąż nie ma "Nokii za złotówkę", tj. 2700 – a jest ona warunkiem podpisania umowy. Od niemal miesiąca w tej sprawie nic się nie zmieniło. Czy jest szansa, że znów się pojawi?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    • Przydałaby się także zmiana w Cenniku. Połączenie z BOK nie powinno być płatne, a jeśli już to również z tzw. "środków promocyjnych", nie tylko z konta głównego.

  39. Ja proponowałbym do tego co powiedzieli koledzy dołożyć kącik techniczny gdzie użytkownicy mogliby zgłaszać problemy z siecią, zadawać pytania. Podana byłaby mapka z liczbą BTS-ów i umiejscowieniem. W danym miesiącu podawane były by odpalenia BTS-ów miasta i ulice na których powstały.
    I tak jak pisze Kolektyw wprowadzić obowiązek logowania.
    Panie Marcinie prosimy o częstsze interesowanie się blogiem mam na myśli odpowiedzi pod tematami pomaganie ludziom zrozumieć regulaminy tak jak można to zauważyć ostatnio dużo większa aktywność to się chwali i dobrze żeby zostało na dłużej.

  40. Kilka usprawnień które bym chętnie zobaczył:

    1. Więcej redaktorów! Miło by było gdyby było można codziennie (nawet w weekendy) zobaczyć jakiś ciekawy wpis, albo wpisy.
    2. Więcej o Was – jak pracujecie itepe. :P
    3. Więcej technicznych informacji dla zwykłego zjadacza chleba – jak działa sieć komórkowa od kuchni. ;)

  41. A propos ulepszeń/innowacji blogowych. Strasznie ciężko czyta się komentarze do wątku. Wg mnie jest to źle rozwiązane – czytaj: mało przejrzyście. Ludzie często nie kumają "drzewa" komentarzy i zamiast odpowiadać w wątku, odpowiadają w odpowiedzi na wątek. Inni natomiast odpowiadają w wątku głównym, a czasami zdarza się tak, że chcą odpowiedzieć w temacie poruszonym w komentarzu do odpowiedzi, a de facto piszą w odpowiedzi na wątek główny. Przez to robi się totalny bajzel i czasem naprawdę ciężko się połapać o co komu kaman :)
    Pozdr
    Davo

    • A masz jakiś inny pomysł? Drzewa komentarzy są stosowane powszechnie, nawet na dużych portalach jak Onet, WP czy Gazeta, więc jak ktoś nie rozumie ich funkcjonowania, to powinien cofnąć się do podstawówki. Tam już w pierwszych klasach uczyli działań matematycznych w oparciu o drzewa. Takie struktury pozwalają dobrze porządkować wielowątkową dyskusję. Moim zdaniem zwykłe komentarze w formie listy nie nadają się do prowadzenia dyskusji, a dzielenie wątków na kolejne podstrony mija się z celem. Obecny kształ jest dobry, a jedynie do czego mógłbym się przyczepić, to wyraźniejsze zaznaczenie ścieżki wątku.

      • Drzewa są znane nawet ludziom pierwotnym, więc jak sam słusznie wspomniałeś nie ma sensu się nad tym rozwodzić. Chodzi mi o to, że tutaj właśnie ta forma dyskusji jest mało przejrzysta i przez to nieczytelna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości