Tako rzecze rzecznik Play

W PLAY kuloodporne 29 groszy będzie teraz także VAToodporne

Od 1 stycznia 2011 r. nastąpi zmiana podatku VAT za usługi telekomunikacyjne ze stawki 22% na stawkę 23%. PLAY zdecydował, że poniesie większość kosztów związanych z tą zmianą.

Zmianie nie ulegnie cena brutto za minutę rozmów krajowych i międzynarodowych, SMS, MMS oraz transmisję danych. Za pakiety i usługi dodatkowe klient również zapłaci tyle samo, ile płacił do tej pory. Tym samym klienci usług przedpłaconych /pre-paid/ oraz mix nie odczują zmiany ? nawet kwoty doładowań i ceny starterów pozostają na tym samym poziomie cenowym.

W przypadku obecnych klientów usług abonamentowych zmianie ulegnie cena miesięcznego abonamentu, ale dla zrównoważenia tej niedogodności klient otrzyma od PLAY większy pakiet minut do wykorzystania.

Wszystkim korzystającym z usług Premium do ceny netto dodana zostanie nowa stawka VAT.

Komentarze

  1. muchakk napisał(a):

    Jak dla mnie dobra informacja. Układ jest dobry, ja wam dopłacam 57 groszy, a wy mi dajecie za to minuty/sms-y których i tak mi zawsze pod koniec miesiąca brakuje :-) Raportuj

    • dendry napisał(a):

      Dopłacenie tych 57 groszy to nie jest żadna wielka sprawa dla przeciętnego klienta, bez przesady. Mogę dopłacać i bez dodatkowych minut. Fakt jest taki, że Play wydając pieniądze na dopłacanie do VATu, przytnie z innych usług. Raportuj

  2. Pedros napisał(a):

    A jeśli w umowie abonamentowej (nie firmowej) mam wpisaną kwotę brutto, teraz ona się zmieni i się na nią nie zgadzam, to co wtedy? Zmieniają się warunki umowy jakby nie patrzeć… Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      nie zmieniają sie warunki umowy a zmienia się wyłącznie stawka podatku, pamietaj, iz PLAY nie jest odpowiedzialny za wysokość podatku; bedziesz miał do dyspozycji większy pakiet złotówek na połączenia, sms i mms – nie będziesz stratny Raportuj

    • ala napisał(a):

      VAT dolicza Państwo – możesz zerwać umowę ale będzie kara, nie operator sobie drożej robi… Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Problem z firmą jest taki, że tam się liczy stawka netto, która zostanie na takim samym poziomie.
      Brutto cena się podniesie – fakt. Natomiast VAT i tak sobie odliczysz. Raportuj

    • Adam87 napisał(a):

      zmiana nie jest z winy operatora, zgodnie z prawem telekomunikacyjnym zmiany vat nie mają wpływu na możliwość zerwania umów bez konsekwencji. Bo jest to narzucone z góry, czytaj przez aparat państwowy. Raportuj

  3. Łukasz Błażejewski napisał(a):

    Dziękujemy za informację Panie Marcinie i proszę przekazać nasz ukłon w kierunku szefostwa. Raportuj

  4. edzik napisał(a):

    Tylko, że cena za minute w 2011 roku ma być o wiele tańsza więc co to za news ? Ze chcecie wiecej nachapac ? Gardze waszym 1 gr Raportuj

  5. Mariusz napisał(a):

    A wiadomo ile tych minut będzie ? Raportuj

  6. edzik napisał(a):

    Twój komentarz musi być zatwierdzony przez administratora zanim zostanie opublikowany. o co chodzi ? Raportuj

    • Color napisał(a):

      moderacja dla takich spamerow, jak TY.

      5 komentarzy napisales i tylko jeden z sensem.. Raportuj

    • Łukasz Błażejewski napisał(a):

      Chodzi o moderację, o której była mowa ostatnio. Raportuj

      • odchodzi4 napisał(a):

        Twój komentarz musi być zatwierdzony przez administratora zanim zostanie opublikowany
        ja sie sprzeciwiam takim praktykom bo jest to denerwujace rozumiałbym ze moderacja osób nie zalogowanych ale zalogowanych tez.
        cenzura i do tego teraz bedzie mozliwosc eliminowania trudnych pytan
        ostatni moj komentarz tez musi byc zatwierdzony scandal

        chyba ktos nie zrozumiał slowa moderacja bo ona polega na kasowaniu postów wulgarnych itd a nie zatwierdzaniu komentarzy bo albo robimy to wszystkim tak jak na blogu ORANGE albo nikomu
        jest to dyskryminacja i cenzura jak za komuny Raportuj

        • ktos napisał(a):

          dokladnie tak wlasnie jest – wszystkie komentarze sa recznie zatwierdzane.

          Wiesz dobrze, ze Play jest otwarty na krytyke i wytykanie bledow o ile odbywa sie to merytorycznie i z zachowaniem podstawowych zasad kultury.
          Nie bylo moderacji i na blogu robil sie smietnik a bardzo zalezy nam na merytorycznych dyskusjach. Wasz feedback jest bardzo wazny. Raportuj

          • odchodzi4 napisał(a):

            a w tym momencie taka praktyka zatwierdzanie komentarzy wszystkim jest nie zgodna z regulaminem tego bloga. wiem czepiam sie ale fakt jest faktem i regulamin jest inny.

            proponuje moderowac tylko komentarze nie zarejestrowanych. a inna sprawa to kwestia dni i odechce sie moderowac komentarzy gdy bedzie ich sporo. niech tylko po swietach pojawia sie nowe oferty wyprzedaze a zacznie sie krytyka ze nie ma tego a tego telefonu w tym a w tym punkcie sprzedazy. I co wtedy sie zrobi ? przeciez post bedzie odnosił sie do tematu i ma prawo byc opublokowany . Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              odchodzi4: jesteś w błedzie, nie moga pojawiać sie komentarze obrażajace innych czy to od osób zarejestrowanych czy też nie posiadajacych konta, mozna posiadać konto i obrażac innych- tu takze musi byc moderacja,
              co do krytyki: wypowiedzi beda sie pojawiać pod warunkiem iz są ,,dobrego smaku" i nie są złosliwe w srosunku do innych uczestników bloga Raportuj

            • Poll napisał(a):

              No ale można by chyba zweryfikować użytkowników i część z nich uznać za zaufanych bo zachowują zgodnie z netykietą i ich przepuszczać szybciej? Raportuj

            • PlayPlay napisał(a):

              Rozważamy różne możliwości :-) Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Uznać proporcje wykasowanych komentarzy użytkowników którzy napisali tu np. ponad 2000 komentarzy :) Raportuj

  7. Marcin Zabrzewski napisał(a):

    "dla zrównoważenia tej niedogodności klient otrzyma od PLAY większy pakiet minut do wykorzystania" tzn jak? W One Play 45 mając 100 minut w ramach abonamentu dostanę 100 i pół minuty? Raportuj

    • Kosiek napisał(a):

      Nie. Biorąc taryfę, dostajesz pakiet złotówek, które wykorzystujesz wg stawek. Np biorąc Abo 45 zł, dostajesz 45 zł rozliczane 29 gr/min, 19 gr/sms. Jeżeli rośnie VAT i nagle abo kosztuje 45,45 zł to dokładnie tyle dostajesz na wykorzystanie.
      Koniec sprawy, jedyne co się zmieni to Twoje polecenie zapłaty / zlecenie stałe (jeżeli je masz złożone). Raportuj

  8. Zbychu napisał(a):

    A czy wiadomo coś na temat, czy Play przestanie stosować od stycznia haczyki, kruczki, kłamstewka i niedomówienia? Raportuj

    • Color napisał(a):

      ooo.. Zbyszek sie odnalazl ;)

      co konkretnie masz na mysli? Raportuj

    • muchakk napisał(a):

      Niestety PLAY nie będzie czytał za Ciebie podpisywanej przez Ciebie umowy… :-) Zachęcam do czytania umów wtedy nie ma żadnych "haczyków, kruczków" czy jak to nazwałeś "kłamstewek" :-) Raportuj

      • Zibi napisał(a):

        Ja lubie Play dlatego wlasnie, ze w tej sieci tych klamstewek jest najmniej. Nie jest idealnie, ale o wiele lepiej niz w Erze gdzie wszystko bedzie drozsze. Raportuj

        • zadowolony napisał(a):

          tak cenniki, regulaminy usług i promocji w play są naj bardziej przyjazne dla klijenta są naogół proste i mieszcza się na jednej stronie, za to lubię playa. Raportuj

  9. krzysiek_kili napisał(a):

    Ciekawe co teraz Michaś napisze ;)

    A tak serio to trochę zaciśnięcie pasa i można się do klientów uśmiechnąć ;) Raportuj

  10. Karlos20 napisał(a):

    To naprawde dobra wiadomość, wszyscy na nią czekaliśmy. Myślę, że rozwiązanie dla klientów abo i prepaid jest sprawiedliwe :) ciekawe, ile abonamentowcy dostaną wiecej minut lub MB za dopłatę 1 procenta z powodu vatu? Raportuj

  11. Karlos20 napisał(a):

    To dobra wiadomosc dla wszystkich klientow, w Play naprawde chca wszystkich traktowac sprawiedliwie i tak jest :)
    oho… Moderacja jednak dziala, bo moj pierwszy komentarz nie pojawil sie… Raportuj

  12. symbis napisał(a):

    Brakuje tylko ile dokładnie użytkownik dostanie więcej minut, zgaduję, że wszyscy po tyle samo? Tu jest mały haczyk, taki, że jeżeli ktoś nie wykorzystuje wszystkich minut w abonamencie, to i tak w rzeczywistości poniesie tę podwyżkę VATu, którą da się znieść, bo wszystkie inne produkty objęte tym podatkiem też wzrosną. Raportuj

    • Adam87 napisał(a):

      jak ktoś nie wykorzystuje wszystkich minut w abonamencie to niech weźmie niższy abonament, albo play fresh:) Jak mało gadam to nie biorę abonamentu gdzie mam 350minut. Proste. Raportuj

  13. bartolinio napisał(a):

    Marcinie jakaś miła Pani wydzwania niby od Was (z numeru +48446) z pytaniem o potwierdzenie danych kontaktowych, jednocześnie pytajac o podanie hasła abonenckiego…
    macie jakąś akcję tego typu czy to próby oszustwa? Raportuj

  14. Karlos20 napisał(a):

    A wlasnie, a co jesli klient bedzie 'jechal' poza abonamentem, to nie bedzie juz tego kuloodpornego 29gr za minute? Freshowcy i mixtura sa bezpieczni… Raportuj

  15. […] This post was mentioned on Twitter by Dariusz Kuśnierek and Michał Młynarczyk. Michał Młynarczyk said: Play weźmie na siebie podwyżkę VAT, tak jak Orange http://goo.gl/nxqfr […]Raportuj

  16. jahu napisał(a):

    Czyli ile tych minut dodatkowych dokładnie będzie ?? Raportuj

  17. mPablo napisał(a):

    Brawo, brawo, brawo! Dobra, odważna decyzja. Gratuluję.

    Jednocześnie proszę o możliwość otrzymania faktury za doładowanie Play Online na kartę z opisem, że dotyczy ona usługi dostępu do internetu. To bardzo ważne, bo dzięki temu mógłbym wreszcie odpisać wydatki na internet.

    O odliczeniu za internet mobilny Marcin pisał wcześniej tu: http://blogplay.pl/2010/12/mozna-bedzie-odliczyc-
    Raportuj

  18. Dejmian napisał(a):

    Lubię to :D Raportuj

  19. piterr napisał(a):

    orange wzielo vat na siebie ale plej nie moze Raportuj

  20. odchodzi4 napisał(a):

    a mnie ciekawi w abo ze klient dostanie wiekszy pakiet minut przeciez to jest zmiana warunków umowy i prawo do rozwiazania umowy bez kary

    A inna sprawa to wszyscy operatorzy opublikowali swoja decyzje i najwiekszy złodziej to era bo masowo wszystkie ceny podniesli. oj nie wróze im sukcesu jak przemianuja sie na T-mobile moze u nich wcale tanio nie byc juz sa 1 oznaki tego

    a kolejna sprawa to od kiedy wchodzi ta zmiana cen w play bo na pewno nie od 1 stycznia poniewaz zmiana musi byc zakomunikowana z 30 dniowym wyprzedzeniem?

    kolejne pytanie jak liczony bdzie abo za styczen jak klient placi przeciez go z góry w grudniu to zostanie korekta zrobiona i doliczony wiekszy vat czy nie bedzie korekty
    Raportuj

    • Karlos20 napisał(a):

      faktura wystawiona w styczniu bedzie rozliczana zgodnie z nowym vatem, w grudniu ze starym. A zmiana warunkow umowy jest zalezna od rzadu RP a nie od P4, wiec to my kare bedziemy placic Raportuj

    • Kosiek napisał(a):

      odchodzi4, klient nie może zerwać umowy bez kary, ponieważ zmiany kosztów wynikają ze zmiany regulacji prawnych. Oczywiście, klient może zerwać umowę, ale oprócz kary umownej (o ile jest zapisana w umowie) będzie musiał także zwrócić rabat udzielony na usługę przez tyle ile trwałą umowa.
      Do zmiany cen – zmiana następuje od 1. stycznia i wszystkie faktury po 1. stycznia będą zawierały nowy VAT.
      Aha, i abonament jest płacony z góry, więc w styczniu kwota abonamentu przyjdzie nowa. Raportuj

    • tomek_k napisał(a):

      Kiedyś chyba Sąd Najwyższy czy Administracyjny wydał wyrok, że polepszenie warunków umowy (zwiększenie pakietu minut czy obniżka ceny) nie jest podstawą do rozwiązania umowy, bo de facto poprawia pozycje konsumenta :) Raportuj

      • plaut napisał(a):

        podwyżka ceny nie jest dla mnie korzystna.
        podpisałem umowę na konkretną stawkę abonamentową BRUTTO nie netto.
        A więc to że VAT się zwiększa to nie powinna być moja strata…
        Jeden nr = 50gr, 10 nr = 5zł, 12*5= 60zł, 2*60 = 120zł
        a więc jestem stratny wg umowy na ok 120zł – mam z żoną 12 aktywacji.
        A na co mi dodatkowe minuty skoro abonamenty mamy tak dopasowane że mieszcze się prawie zawsze w tym co mam???
        na co mi coś za co mam płacić obowiązkowo a nie będę z tego korzystać??? Raportuj

  21. xd52 napisał(a):

    No tak,klienci abonentowi są związani umową to można po nich jechać, Raportuj

  22. Tomek napisał(a):

    jak zapłacę chociaż 1 grosz więcej to rozwiązuje umowę i możemy się sądzić, to że wam ktos powiedział ze nie trzeba płacić kary to nie musi tak byc. Sąd to wyjaśni ja mam zamiar spotkac się w sądzie Raportuj

    • Color napisał(a):

      to chyba bedziesz musial sadzic sie ze sklepem, wk otrym kupujesz jedzenie, ze stacjami bendzynowymi, gdzie kupujesz paliwo, kinami, gdzie kupujesz bilety na film, wydawcami prasy, dostawcami internetu i tysiacami innych firm :) Raportuj

    • leonginus napisał(a):

      Człowieku, jest rozporządzenie które wyraźnie mówi, że nie masz podstaw do zerwania umowy (bezkarnie) tylko ze względu na podniesienie podatku. Tak samo nie będziesz miał do tego zerwania prawa gdy przemianuja nasz kraj z republiki na monarchię i zamiast w dowodzie mieć RP będziesz miał napisane Królestwo. To samo będzie jeśli zostanie wprowadzony stan wyjątkowy i zablokują połączenia telefoniczne. Raportuj

      • Łukasz Wrótniak napisał(a):

        Jak zmienia ustroj albo nasz chora Polandia mu sie znudzi to moze zrezygnowac z obywatelstwa i przeniesc sie np do Szwecji i tam zlozyc wniosek o obywatelstwo dostanie je i wtedy rezygnuje z tego … Raportuj

    • Adam87 napisał(a):

      powodzenia życzę. Dosrają Ci jeszcze kosztami sądowymi, nie masz najmniejszych szans na wygranie, a dlaczego? myślę że przedmówcy wyjaśnili już problem;) Raportuj

  23. mcz79 napisał(a):

    a ja mam pytanie z innej beczki moze mi ktos odpowie :) Ile przed zakończeniem umowy można skorzystać z przedłużenia umowy chodzi mi o rabat 50% na abonament bo z telefonem juz bym mógł ale chce same ucługi bo tel. mam ok ?? jesli to nie problem prosze o odp. Raportuj

    • jahu napisał(a):

      4 miesiące wcześniej :) Raportuj

      • mcz79 napisał(a):

        włesnie 4 miesiace przed to moge tylko z telefonem na 2 lata albo abo normalnie LP49 na rok z stanem darmowym a ja bym chcial abo na roki 50% zniżki na abo. powiedziano mi ze dopiero miesiac przed cos takiego Raportuj

        • jahu napisał(a):

          Zawsze było tak że 2 miesiące wcześniej z telefonem a 4 miesiące wcześniej bez.
          Teraz była promocja że z telefonem można było przedłużyć 12 miesięcy przed zakończeniem umowy.
          Ale tak jak mówię zawsze było tak jak napisałem na początku możesz się jeszcze upewnić w salonie oni po zalogowaniu na twoje konto widzą jakie promocje są możliwe do wzięcia dla twojego nr. Raportuj

          • mcz79 napisał(a):

            a no to wlasnie to mi powiedzieli ze z tel. moge juz teraz obojetnie z jakim z oferty na warunkach jak nowy klient, albo jak chce bez tel. to lp49 albo 69 ze stanem darmowym i umowa na rok. a jak chce 505 rabatu to musze jeszcze poczekac do lutego Raportuj

            • jahu napisał(a):

              A do kiedy masz umowę ?? Raportuj

            • mcz79 napisał(a):

              do 12 marca Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Teoretycznie już dziś powinieneś móc podpisać umowę bez telefonu.
              Umowę bez telefonu zawsze można było wziąć wcześniej. Raportuj

            • mcz79 napisał(a):

              moze czekaj az vat sie zmieni :) zadzwonie po nowym roku i sie dowiem :) Raportuj

            • jahu napisał(a):

              idź do dobrego salonu po świętach nie czekaj na nowy rok ! Raportuj

            • mcz79 napisał(a):

              Ale to samo mi powiedzieli w boku i dziwczyna w salonie powiedziala mi identycznie. jestem zadowolony z playa wiec przedluze teraz tez mam ok wiec czekam na swoja kolejke i nie psiocze jak inni . Dzisiaj porownalem ceny w orangw w abo pantera za 59 proponuje tym co tak psiocza na ceny tel w play kuknac na strone orangutana.masakra Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Idź po świętach do innego salonu i zapytaj już powinieneś mieć dostępną ofertę bez telefonu. Raportuj

  24. Jan napisał(a):

    To rozsądne posunięcie. Wiadomo, że w prepaid bardziej liczą się ceny na _teraz_, świadomy klient może bardzo łatwo zmienić sieć przecież i nie jest niczym uwiązany. Abonamentowcom abonament wzrośnie, ale dostaną rekompensatę w postaci minut – moim zdaniem uczciwie, jestem tylko ciekaw szczegółów.
    Podsumowując – dobra decyzja.
    Do piszących o zmianie warunków umowy, ludkowie drodzy dwie sprawy:
    – zmienił się czynnik zewnętrzy, będący poza sferą wpływu operatora
    – niekoniecznie zostanie abonamentowcom ruszona przyznana ilość minut, tzn. jeżeli w umowie miał np. 200 to badal będzie miał 200, ale w ramach rekompensaty dostanie darmowy pakiet minut, którego w umie być przecież nie musi

    Nie szukajcie dziury w całym, źle nie jest, mogło być TakTakowe 30 groszy. Raportuj

    • swir2701 napisał(a):

      podpisuje się umowę na 2 lata, ja podpisuję i operator
      jak ja stracę pracę i nie będę za co miał płacić to operatora to nie będzie obchodzić !!
      więc czemu ma mnie obchodzić że rząd podniusł vat ??
      każda ze stron ponosi jakieś ryzyko podpisania na 2 lata !!!! Raportuj

      • Color napisał(a):

        rzeczywiscie masz racje ale tak jest zapisane w ustawach, wiec nikt na to nie ma wplywu.. ani firmy ani konsumenci. A w tym wypadku prawo nie daje podstawy do rozwiazania umowy, jesli jej warunki zmieniaja sie ze wzgledu na zmiane ustawy o VAT. Przeczytaj http://www.telepolis.pl/news.php?id=19727 Raportuj

      • swir2701 napisał(a):

        przepraszam za ortografa ale nie można wyedytować i poprawid ;( Raportuj

      • leonginus napisał(a):

        A czy Ciebie będzie obchodzić jak operatorowi przydarzy się techniczna katastrofa i nie będzie mógł z niewłasnej winy swiadczyć usługi? Oczywiście nie . Wtedy będziesz szalał na forum, że to skandal bo się połączyć nie możesz. Moralność Kalego? Raportuj

        • swir2701 napisał(a):

          jak nie wiesz co znaczy "Moralność Kalego" to nie używaj tego zwrotu
          umowę między mną a P4 podpisały obie strony i każda ze stron się do czegoś w niej zobowiązała!
          ich nie obchodzi czy mam za co płacić czy nie, po prostu muszę
          a mnie nie powinny obchodzić ich problemy
          jaśniej już się chyba nie da tego wytłumaczyć Raportuj

          • leonginus napisał(a):

            Wiem co znaczy ten zwrot i dlatego go użyłem . Ty chciałbyś by operator miał na względzie to ze możesz stracić prace za to zupełnie masz w nosie problemy operatora w świadczeniu usług i bezwzględnie ich wymagasz. Tu nie ma żadnego problemu i musisz płacić czy Ci się to podoba czy nie bo nie jest to wina operatora. Takie jest prawo, niestety nie na Toją korzyść jest jego litera. Raportuj

            • swir2701 napisał(a):

              a Ty dalej swoje
              Operator ma w nosie moje problemy bo zasłania sie zawsze umową !!! i to operator zawsze stoi na wygranej pozycji, i łaskawie powiedz mi gdzie napisałem że płacić nie będę ?? Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Tam gdzie napisałeś coś takiego: "podpisałem umowę na 69pln brutto i ani grosza więcej!" Raportuj

  25. Łukasz Wrótniak napisał(a):

    Jak zawsze gorzej w waszej sieci ma klient abonamentowy nie rozumiem waszej taktyki wiaze sie z wami na dwa lata a wy ciagle mnie doicie ile wlezie wcale nie jestescie lepsi od 3 innych sieci niby to raptem pare groszy ale liczy sie fakt przeniosłem do was kupe osob ale o dalszych przenosinach nie ma mowy nie ma mowy tez o tym abym kontynuował z wami wspolprace chciałem przenisc sie na wyzszy abonament 49 obecnie mam 45 niby roznica nie wielka ale oczywiscie u was nie da sie tego zrobic jedynie na abonament 69 bo 49 to rzekomo oferta promocyjna o czym oczywiscie pracownicy infolinii nie maja zielonego pojecia … i przez to specjalnie bralem ze soba osobe na ktora jest podpisany abonament zeby na miejscu sie dowiedziec ze nie ma takiej mozliwosci jestescie poprostu chorzy na glowe chce wam placic wiecej a wy nie chcecie naszej dalszej wspolpracy jakos nie widze zawiodlem sie ostro na waszej sieci pozdrawiam z tego miejsca wszystkich fanatykow ktorzy zaraz rzuca sie na mnie niczym hieny na padline Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Abonament wzrośnie o kilka groszy i te kilka groszy będziesz mógł wykorzystać na usługi. Nikt tu nie traci. Raportuj

      • Łukasz Wrótniak napisał(a):

        a co w momencie jak nie wykorzystuje abonamentu w calosci ? nie chodzi mi o te kilka groszy ale o to ,ze mi wciskacie cos czego nie potrzebuje srednio raz na 3 miesiace wykorzystuje caly abonament wiec dodatkowe minuty wcale mi nie sa potrzebne i co jesli chodzi o abonament 49 nie uwazacie ,ze jest to idiotyzm ?? w innych sieciach nigdy nie widzialem takich glupich wykluczen jak u was moge przejsc na wyzszy abonament byle tylko nie na 49 totalna glupota Raportuj

        • muchakk napisał(a):

          Piszesz najpierw, że chcesz przejść na wyższy abonament, a teraz piszesz, że nie wykorzystujesz abo w całości. Proponuje ustalić jedną wersję i jej się trzymać. Te 40-50gr nikogo nie zbawi, a dodatkowo masz je do wykorzystania na połączenia. Coś się nie podoba to migruj do W3 będziesz zapewne bardzo zadowolony z rachunków kilka razy większych…. ;-) Raportuj

          • Łukasz Wrótniak napisał(a):

            To czy wykorzystuje czy nie to już moja sprawa jesli mam taki kaprys powinienem miec taka mozliwosc a co do wyzszych rachunkow to czasem lepiej doplacic i miec wyzsza jakosc obslugi bo np. call center w play to chyba najgorsze call center z jakiego w zyciu korzystalem w zadnym banku czy firmie telekomunikacyjnej zarowno w TP jak i Netii oraz wszystkich sieciach nie maja tak niedoinformowanych i niesłownych pracownikow . Umawiaja sie z toba na telefon nie dzwonią nagrywają rozmowe zeby przedłuzyć z tobą umowe na abonament a pozniej nie przedłużają tej umowy kurier nie przyjeżdża a nagranie gdzieś znikło tragedia co tu duzo mowic Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              No po prostu spisek sił nieczystych. Nagranie zginęło, Play nie chce przedłużyć umowy a kurier znika, nie przyjeżdża. Scenariusz jakby mi znany…. z produkcji hollywoodzkich Raportuj

        • leonginus napisał(a):

          Było myśleć podpisując umowę. Po co podpisałeś na 350minut skoro wykorzystujesz 100? Po to by telefonik taniej kupić. Chciwość nie popłaca Raportuj

          • swir2701 napisał(a):

            np. ja podpisując umowe 1,5 roku temu byłem na innym stanowisku, teraz awansowałem i dostałem tel. służbowy
            niestety nikogo to w Play nie interesuje że nie jest już mi potrzebny tak wysoki abonament
            no ale mnie ma interesować że im się coś zmieniło ;)
            ja nie płakałem i nie wydzwaniałem na *500 zmieńcie bo mi się w życiu zmieniło, w odróżnieniu od operatora…
            także Twój tekst typu "było myśleć podpisując umowe" powinieneś zachować dla siebie Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Im w Play też się nie zmieniło. Zmieniła to władza i ew. pretensje można mieć do niej. Podpisałeś umowę na świadczenie usług i musisz się z niej wywiązać. Było myśleć swirze przed a nie po. Raportuj

          • Łukasz Wrótniak napisał(a):

            Z myśleniem to chyba ty masz problem i to poważny co można zauważyć czytając twoje komentarze … To co piszesz nijak się ma do mojego komentarza najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem a później komentuj a swoje mądrości życiowe lepiej zostaw dla siebie bo są nic nie warte Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Słuchaj stary, napisałeś że Play Ci wciska coś czego nie potrzebujesz. Powinieneś się i tak cieszyć bo w ogóle nić nie musiał Ci wciskać. To że to zrobił to jego tylko i wyłącznie dobra wola a nie obowiązek. Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda. A jak podpisałeś umowę taką, że teraz nie możesz w całości wykorzystać abonamentu ( co sam stwierdziłeś ) to sieć cicho i się nawet do takiej głupoty nie przyznawaj. Raportuj

            • Łukasz Wrótniak napisał(a):

              "siecieć" cicho nie mogę siedzieć może mi się uda …a ta jedna minute czy ile tam wyjdzie specjalnie nie poprawia mojego wrażenia po tym jak nieprofesjonalna jest ta sieć . A to czy chce wykorzystać mój abonament w całości czy chce aby był niewykorzystany to już moja sprawa i nie uważam żeby była to głupota to jest tylko i wyłącznie moja sprawa i nie zamierzam dzwonić na siłe po znajomych na koniec miesiąca żeby tylko żadna minuta nie przepadła ale widzę ,ze według ciebie takie praktyki to rzecz całkowicie normalna … a jeśli chodzi o to co jest głupotą a co nie to twoje komentarze a szczególnie końcówka ostatniego to jest wręcz definicja głupoty Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Nikt Ci nie zabrania wykorzystać połowę czy całość abonamentu i jest to tylko Twoja sprawa ale już żale, że podpisało się umowę na np: 350 a wykorzystuje 100 radził bym zachować dla siebie bo co najmniej głupio to brzmi i dobrze nie świadczy o Tobie. Raportuj

            • Łukasz Wrótniak napisał(a):

              Nadal nie rozumiesz tego co pisze nie żale się ,że nie wykorzystuje tylko chodzi mi o to ,ze w momencie gdy nie wykorzystam ta dołożona mi na siłe minuta na niewiele mi się przyda i w tym przypadku pomimo iż jej nie potrzebuje muszę za nią zapłacić (wiem ,ze ta kwota to 1%VAT) gdyż np co miesiąc wykorzystuje równo 100 min a oni dokładają mi tą 1 minute ,której nie wykorzystam i nie jest mi ona potrzebna tyle na ogół nie mam problemu z wykorzystaniem abonamentu raz wygadam 70 pln poza abonamentem a raz zostaje mi 10 pln niewykorzystane nie chodzi mi w tym momencie o 50 gr tylko o fakt ,ze np klienci prepaid nie maja wciskane nic na sile i play ten podatek bierze na siebie a w przypadku abonamentowych traktuje sie ich po macoszemu to jest caly problem

              dodatkowym problem w tej sieci jest dla mnie to ,ze robi sie wieczne problemy i utrudnienia w momenci gdy chce przejsc na abonament longplay 49 z abonamentu oneplay 45 by miec tansze minuty poza abonamentem mowi mi sie ze nie ma takiej mozliwosci gdyz akurat 49 jest rzekomo promocyjna w zwiazku z czym najmniejszy abonament na jaki moge przejsc to 69 to jest idotyzm wsrod idiotyzmu nawet najbardziej zlodziejska i nienormalna siec orange nie robi takich cyrkow a w przypadku brytyjskich telekomow na ktorych widze ostatnio sie wzorujecie dajac PS3 jest to wogole nie od pomyslenia a co do PS3 to ceny tam tego sprzetu w abonamencie sa o wiele nizsze i do tego ps3 dokladany jest jeszcze telefon moze nie z wyzszej polki ale dokladany …

              ale zeby nie bylo ze widze u was same minusy plusem jest cena minuty w nowych abonamentach ale minusem jak juz powiedzialem utrudnienia przy przejsciu

              Wesolych swiat Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              To Ty nadal nie rozumiesz. Musisz zapłacić bez względu na to czy masz tą minutę dołożoną czy nie. Drugiej części wypowiedzi nie komentuje bo nie jest na temat. Raportuj

            • Łukasz Wrótniak napisał(a):

              No i zapłace bo wiem ,ze musze ale nie zmienia to faktu ,ze bardziej dbaja o prepaidowcow niz o klientow abonamentowych gdyz to po pierwsze oni zawsze dostaja lepsze promocje a po drugie tu widac to najlepiej za przedplaconych play bierze na siebie podwyzke VAT a za abonamentowych nie bo i po co i tak nie uciekna bo sa zwiazani umowa im przeciez tez mogli by dolozyc cos dodatkowo w reamach podwyzki ale tego nie zrobili Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Dlaczego niby bardziej dbają o karciarzy? Ja tam czuję się na równi dopieszczony. Rzeczywiście, jak ktoś przeszacował własne możliwości i podpisał umowę na więcej niż mu potrzeba w celu uzyskania taniej telefonu to nic nie zyska na dodanych minutach. No ale kto normalny tak robi? Raportuj

  26. swir2701 napisał(a):

    przestańcie opowiadać bajki o więszkej ilości minut !!!
    ja mam 350 i ich nie wygaduję !!!
    nie potrzeba mi większej ilości!
    jestem osobą fizyczną i rozliczam się brutto, a vat mnie nie interesuje czy jest 22, 23, czy7%
    podpisałem umowę na 69pln brutto i ani grosza więcej! Raportuj

    • leonginus napisał(a):

      To po co podpisałeś umowę na 350minut? Trzeba było podpisać na tyle ile wygadujesz. Raportuj

      • swir2701 napisał(a):

        wymądrzasz się w każdym wątku gdzie się odezwę
        w jednym już przeczytałeś że mi się zmieniło i że mam drugi telefon i po roku od podpisania umowy na 350 min przestało już mi być tyle potrzebnych
        i jeszcze raz jak krowie na rowie tłumaczę !!
        ja nie mam pretensi o to że mam 2 telefony i że nie potrzeba mi aż tylu minut
        mam taką umowę i tyle do lipca będę płacić
        jak podpisałem 1,5 roku temu tyle potrzebowałem, teraz nie potrzebuję ale o to pretensji do P4 nie mam. Uważam że takie załatwienie sprawy niestety nie wszystkich satysfakcjonuje jak dodatkowe minuty, dle niektórych lepiej by było np:
        trochę mniejsza liczba darmowych minut w zamian za ten sam abonament
        dla innych np. tańsze połączenia na *500 Raportuj

        • leonginus napisał(a):

          Ależ oczywiście , że pretensje masz bo piszesz : "każda ze stron ponosi ryzyko…" Otóż nie , Ty ponosisz ryzyko biorąc 350minut bo tak sobie to obliczyłeś. Oni ryzyka nie ponieśli bo zgodnie z prawem mają to w głębokim poważaniu. Wzięli część na siebie w ramach znanej na całym świecie goodwill. Raportuj

          • swir2701 napisał(a):

            ile Ty masz lat ??
            jeśli nie dociera do Ciebie "ja nie mam pretensi o to że mam 2 telefony i że nie potrzeba mi aż tylu minut mam taką umowę i tyle do lipca będę płacić " o czym chcesz dyskutować ??
            jesteś typową osobą która uważa że nieważne co się mówi ważne aby moje słowo było ostatnim
            cytujesz fragmenty zdań z dłuższej wypowiedzi i myślisz że komuś zaimponujesz Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Napisałeś z żalem że masz 350 i więcej nie potrzebujesz czyli, że Tobie przydałoby się coś innego jako zadość uczynienie ale tego nie dostaniesz bo to zależy tylko od dobrej woli operatora. Uważasz takie załatwienie sprawy za niesatysfakcjonujące wszystkich tak jakby w ogóle jakieś rozwiązanie musiało być zastosowane. Dobrze , że choć z łaski swojej Play zastosował to co zastosował bo wcale nie musiał. I nad tym nie ma co już dyskutować. Albo bierzesz co Ci dają albo SPR. Niemiła księdzu ofiara? Pójdziesz ciele do obory. Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Tacy malkontenci jak Ty to pewnie by chcieli od razyu telefon z klimatyzacja i z widokiem na morze + mikrofalówkę. Raportuj

            • edek napisał(a):

              choćcie zrzucimy sie ;) na ten 1% vat do lipca dla swir2701 może wreszcie skończy marudzić bo ten 1% dla niego to przecież wielki majątek a w lipcu niech wypier…. i skończy sie płacz że rachunek mu większy przychodzi o kilka gr. Raportuj

    • mikolajj napisał(a):

      zgadzam się, że mogłeś podpisać umowę na ile minut chciałeś, nie ważne czy je wygadujesz czy nie. Ale mieszkając w pewnym państwie, korzystając ze wszystkich udogodnień jakie udostępnia musisz płacić podatki. Podpisując umowę na usługi stałe musisz liczyć się z tym, że jeśli podatek się zwiększy będziesz musiał sie dostosować, gazowania czy elektrownia też przyślą Ci większy rachunek. Oczywiście umowę możesz zerwać;-) Raportuj

      • leonginus napisał(a):

        Następnym razem będzie chłopaczyna wiedział na kogo pójść i zagłosować a kogo odwalić. Raportuj

        • swir2701 napisał(a):

          słuchaj synek nie rozumiesz postawowych zależności
          jak mam abonament to jak najdzie mnie ochota przekroczyć limit darmowych rozmów to go przekraczam i już i płacę te pare pln więcej
          a jak nie przekraczam to płacę podstawową stwkę jaką mam w umowie
          tak więc te dodatkowe pare minut w zamian za podwyżke mam gdzieś bo to mi nic nie daje !!
          zrozum prostą sprawę że ludzie z abonamentem tylko tracą na tym
          poza tym nie jestem chłopaczyną dla Ciebie synek, a poziom twój odpowiada poziomowi moich dzieci Raportuj

          • leonginus napisał(a):

            Napisałeś coś takiego: "ja mam 350 i ich nie wygaduję !!!" i masz żal, że Tobie te minuty nic nie dają. No i owszem nie dają ale to Ty podpisałeś taka umowę na własne ryzyko. Ja mam umowę tak dobrana że wszystko wykorzystuje a jak przekroczę to płace tak samo jak w abonamencie. Zrozum wreszcie, że operator mógł w ogóle wypiąć się na wszystkich bo ma prawo do tego. Wypiąć w sensie zrobić jak Era. To ze strony Plusa, Playa i Orange gest dobrej woli a pretensje należy kierować zupełnie gdzie indziej. Operatorzy w ogóle nie są stroną
            P.s. Jeśli Ci nie odpowiada ton moich wypowiedzi to zgłoś to. Jak mnie wytną to się nie obrażę. Raportuj

      • Łukasz Wrótniak napisał(a):

        tak bo udogodnien w naszej Polandi ci dostatek … Raportuj

  27. Kosiek napisał(a):

    Zarząd postanowił rozsądnie. Żadnych kokosów, ale nie ma na co narzekać. Raportuj

  28. Mareu Rezepian napisał(a):

    Ale co z ofertą Premium?
    Mam premium 200, dostanę nowy VAT ale bez rekompensaty w minutach? Raportuj

  29. ceny abonamentów wyglądają teraz conajmniej dziwnie. powinny się zmienić nazwy taryf, to po raz, a po dwa, lepiej byłoby dać ten 1 zł więcej za abo, a nie bawić się groszami. Raportuj

    • muchakk napisał(a):

      Gdyby tak zrobili to ludzie zjedliby tą sieć żywcem bo to przecież "AŻ" 1zł… Raportuj

    • Paweł Radziszewski napisał(a):

      tylko nie wiem czy zauważyłeś że ze względów marketingowych wszystkie (no ok większość) cen ma końcówkę 99. Nie kupisz w sklepie towaru za 5zł a za 4.99 nie kupisz za 100zł a za 99
      Tak samo jest tutaj:)
      Podobno znaczna część ludzi zapamiętuje pełne kwoty a o końcówce jak by zapomina.
      i tak towar nie kosztuje 5zł a 4coś. Brzmi lepiej prawda.
      Dlatego play nie podniesie cen o 1zł bo już nie będzie 40coś 20coś czy inne coś a 50, 30, itd.
      Raportuj

  30. norb napisał(a):

    Mam abonament Play Long Internet 99, czyli łącznie z pakietem płacę 129 zł. Czy nowy VAT będzie doliczany do całości kwoty czy też tylko do 99 zł? Raportuj

  31. komórka napisał(a):

    Myślę, że play zyska przychylność kolejnych klientów Raportuj

  32. wędrownik napisał(a):

    Najgorzej poleciała z podwyżką VAT sieć Era, jako jedyni podnoszą ceny za wszystkie usługi. Play, Plus i Orange podstawowe usługi pozostawiają bez zmian. Raportuj

  33. inezja napisał(a):

    Kocham Play !!!!!!!!!!!!!!!!! Raportuj

  34. Krystian napisał(a):

    Sprawa ma się tak, play obniżając ceny netto umożliwia zerwanie umowy ze względu na zmianę cen. Gdyby Play zostawił cenę netto w spokoju a tylko doliczył vat ponieważ tego wymaga prawo nie było by podstaw do zerwania umowy. Raportuj

  35. wroc napisał(a):

    Co z Play Online? Abonament wzrasta? A limt?
    A LP1? Dostanę więcej minut? Raportuj

  36. Adam napisał(a):

    Wydaje mi się, że to dobre posunięcie. Korzystam z dwóch abo: OP45+2GB (Swobodny Internet2) i LP99 (BackOffice2). Minuty wszystkie wykorzystuję. Najważniejsze, że stawki za minutę nie wzrosną. Mnie kilka groszy nie zbawi, a jeśli komuś nie pasuje – niech rozwiązuje umowę i płaci karę, bo podniesienie abo ma związek ze zmianą prawa, które dotyczy wszystkich, a nie tylko operatorów.
    Gratuluję dobrego posunięcia Raportuj

  37. KrzysW napisał(a):

    Przeniesienie numeru do Play. LongPlay Internet – rabat 50% 3 m-ce.
    Witam, w tym tygodniu idę do salonu Play i przenoszę numer. Oferta LongPlay Internet 69. Mam do wszystkich pytanie czy na tą ofertę również obowiązuje rabat 50% dla wszystkich przenoszących numer do oferty LongPlay Internet? Na stronie www, dla przenoszących tej oferty nie ma, ale w sieci można się spotkać z wypowiedziami gdzie niektórzy mimo, że nie ma takiej promocji otrzymywali rabat. Raportuj

    • Klient napisał(a):

      Zadaję to pytanie od dłuższego czasu i nie dostałem na nie odpowiedzi.
      nie wiem nawet czy ten abonament w ogóle jest dostępny w procedurze MNP Raportuj

  38. tomek_k napisał(a):

    Długo musieliśmy czekać na tą informacje, już myślałem że vacikiem obarczycie nas, w tej materii to w sumie dobrze że zrobiliście jak W3 :) Raportuj

  39. Rogi napisał(a):

    Wolałbym niej minut i mniejszy abo, bo i tak ich dużo. :P Raportuj

  40. jahu napisał(a):

    Dziś piszę komentarz o nr 2000 piękna liczba prawie przez rok nabita. W większości są to komentarze które miały pomóc w waszych problemach. Nie pracuję w play i nie pracowałem wszystko co pisałem było obiektywnym moim odczuciem i wiedzą zdobywaną poprzez zmagania się z play głównie z internetem Play Online. Śmiało mogę powiedzieć, że większość z was wie więcej niż BOK PLAY. Gdyby użytkownicy mieli większe możliwości w Play24 Bok nie byłby potrzebny do niczego :) Raportuj

  41. Maciek napisał(a):

    Ja nie jestem zadowolony. Mam abonament Play premium internet za 230 i play online za 45 złotych i mój abonament wzrośnie o 3 złote. To nie jest dobra informacja od Play. Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Przecież Play tego nie wymyślił !!!
      Lepiej chyba zapłacić 3 zł niż stracić dużo minut bo 1 gr/min to może nie jest dużo ale mają 500 minut dopłacamy 500 gr czyli 5 zł to jest prawie 18 minut straty. Nie mówiąc o sms-ach i to że do abo też byś musiał dopłacić. Raportuj

      • Klient napisał(a):

        Ale nikt (przynajmniej rozsądny) nie mówi, ze Play to wymyślił.
        Benzyna też zdrożeje i to również nie jest dobra wiadomość choć to także nie wina sieci paliwowych. Raportuj

  42. PLAY napisał(a):

    Marcinie to twoja ?? http://www.mamacafe.pl/forum/gallery/showimage.ph
    PS. Fajny header dzieci wielkiej trójki play super :) Raportuj

  43. jahu napisał(a):

    Jak narzekaliście to narzekaliście a teraz telefony pojawiły się w e-shopie i jest cisza.
    Nokia N8 http://sklep.playmobile.pl/ecommerce/control/cate
    Motorola Delfy http://sklep.playmobile.pl/ecommerce/control/cateRaportuj

  44. bydgoszczak napisał(a):

    Czyli mozna rozwiazac umowe bez opłaty kary umownej tak ?? Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Nie można Prawo telekomunikacyjne przewiduje podniesienie vat-u. Sprawdź to sobie. Raportuj

      • bydgoszczak napisał(a):

        oki przewiduje ale jak to napisano powyżej w wypowiedziach na ten temat , że play obniżając ceny netto umożliwia zerwanie umowy ze względu na zmianę cen. Gdyby Play zostawił cenę netto w spokoju a tylko doliczył vat ponieważ tego wymaga prawo nie było by podstaw do zerwania umowy.
        To czyli jak to można rozumieć to można rozwiązać umowe bez kary czy nie bo wedlug mnie mozna tak na to wychodzi. Raportuj

        • jahu napisał(a):

          Obniżając cenę netto robią dobrze dla ciebie a nie dla siebie. Gdyby robili dobrze dla siebie to mógłbyś rozwiązać umowę(oczywiście bez kary). A tak to niestety nie możesz ! Raportuj

  45. jahu napisał(a):

    Dziś przyszła koszulka pasuje jak ulał dzięki :) Raportuj

  46. dfvs napisał(a):

    Czemu nie dostałem pisemnej informacji o podwyżce abonamentu? Nie mają obowiązku informować klientów o zmianach cen na 30 dni przed wejściem ich w życie? Raportuj

    • Karlos20 napisał(a):

      P4 podjelo decyzje o cenach dopiero, gdy ustawa o vat zostala podpisana przez prezydenta RP, a poza tym juz duzo bylo informacji z tv, prasy, radia i neta, o podwyzce vatu… Raportuj

    • swir2701 napisał(a):

      sejm sobie ustalił na posiedzeniu że oszczędzają drzewa i nie trzeba o tym pisemnie powiadamiać.
      Mnie zastanawia inna sprawa, tak sobie czytam tę ustawę i wynika z niej że jeśli ktoś mądry wpadnie na pomysł podnieść vat na 500% (lekko przejaskrawiam) to wszyscy jak stado baranów z podkulonymi ogonami nawet nie piśniemy, bedziemy płakać i płacić. Mowa oczywiście cały czas o ludziach mających abonament.
      Przecież w trakcie wyborów parlamentarnych Tusk obiecywał obniżyć Vat o jeden procent… Raportuj

  47. @Darcushasius napisał(a):

    Zobaczymy jak to będzie w styczniu! Raportuj

  48. Kamil Quebe napisał(a):

    Lubię tę firmę! Play 4 You Can Play On! Raportuj

  49. mikk napisał(a):

    Uff co za ulga :P
    Raportuj

  50. KOLEKCJONER napisał(a):

    Cieszę się z tego faktu i mam nadzieję że w 3 urodziny Play pokaże pazurki ;) Raportuj

  51. abo4 napisał(a):

    To sobie play leci w kulki.

    Abonamentowcy znowu oberwa najbardziej.
    Karciarze nie odczuja wcale podwyzki, tylko my co placimy abonament dostaniemy w tylek.

    Ja za półtorej roku spadam na KARTE.

    Walic abonament ! Raportuj

    • Color napisał(a):

      jak to "oberwa" ? Przeciez nic nie tracisz na tej zmianie. Wiekszy abonament o kilka gorszy i wiecej minut do wygadania..

      Wybierz sie w podroz, najlepiej po rozum do glowy. Raportuj

  52. Łukasz Błażejewski napisał(a):

    Dzień dobry Panie Marcinie, mam pytanie dotyczące "wyprzedaży" telefonów na przykładzie Motoroli Milestone, która dotychczas w taryfie Firmowa 75 kosztowała 608,78 zł i w wyprzedaży kosztuje uwaga: 608,78 zł. Proszę mnie skorygować jeżeli się mylę, ale dla mnie wyprzedaż kojarzy się niewątpliwie z obniżką cen.
    Czy jest to tylko jakiś błąd czy faktycznie jest wyprzedaż i telefon który kosztował 608,78 zł teraz w wyprzedaży kosztuje tyle samo?
    Raportuj

  53. Matyk90 napisał(a):

    No i dobrze :) dobra wiadomość na początek Świąt :) THX marcin :piwo: Raportuj

  54. Magda napisał(a):

    UWAŻAJCIE NA OSZUSTÓW!!! Ktoś podszywa się z numeru +48 446 pod Play i proszą o weryfikację danych i podanie hasła!!!! Nic nie potwierdzajcie i nie podawajcie!!!! Dzwoniłąm do play,ze nie mają takiej akcji i to oszustwo !!!!!! Raportuj

  55. Marcin napisał(a):

    Dostałem dzisiaj fakturę wystawioną 22 grudnia 2010 i jest w niej rozróżnienie na stawki 22% (do 31 grudnia) i 23% (od 1 stycznia). Po prostu abonament podzielono proporcjonalnie na dwie części i doliczono różne stawki VAT. Moją wątpliwośc wzbudza fakt, czy Play ma prawo stosowac nową wyższą stawkę VAT na fakturze wystawionej jeszcze w starym roku… Abonament co prawda częściowo pokrywa już nowy rok (do 19 stycznia), ale jeśli faktura została wystawiona jeszcze w starym roku to obowiązek podatkowy powstał również w starym roku i nie powinno sie jeszcze stosowac nowej, wyzszej stawki VAT. Raportuj

  56. Łukasz napisał(a):

    Czy można zerwać umowę z powodu zmiany stawki vat jeśli umowa jest podpisana na 22% bez konsekwencji? Raportuj

    • Lucy_Liu napisał(a):

      umowę zawsze możesz rozwiązać- w tym przypadku z naliczeniem kary. Weszła ustawa więc prawnie jest wszystko ok. reklamacje zgłaszaj do Komorowskiego;) Raportuj

  57. inc napisał(a):

    Jak sprawdzić te minuty? czy są doliczane do pakietu złotówek? Raportuj

  58. olszan napisał(a):

    Jak zrezygnowałem z usług pomarańczy dwa lata temu kiedy to Play miał niespotykane poszanowanie klientów tj. bardzo korzystne umowy przedłużeniowe. Teraz po 2 latach w Play zdecydowałem się przedłużyć umowę i okazało się, że Play już nasiąkło ogólnie panującymi zasadami, że nowy klient jest ważniejszy niż utrzymanie dotychczasowego. Dosyć ciekawa polityka biorąc pod uwagę nakłady finansowe ponoszone przez firmę w jadnym i drugim wypadku. Moja znajoma przenosząc numer do Play dostała więcej niż ja przedłużając umowę. Nie jestem zaskoczony – do momentu kiedy kupiłem pierwszy telefon komórkowy borykam się z tym samym tematem. Co do VATu: zgadzam się, że jak zwykle "oberwał" klient, który jest związany umową, bo nie kazdy potrzebuje dodatkowych minut. Jednak z drugiej strony podoba mi się sama idea: będzisz płacił więcej nie z naszej winy ale Ci to zrekompensujemy, chociaż nie musielibyśmy tego robić. Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty