Która oferta komórkowa dla biznesu jest najlepsza?

Udostępnij

Na to pytanie próbuje dziś odpowiedzieć Rzeczpospolita.

Zacytuje: „Oferta biznesowa największych operatorów jest pozornie mało zróżnicowana, ale skorzystanie z upustów i usług dodanych pozwala uzyskać duże oszczędności, Nie ma obiektywnie najlepszej oferty komórkowej dla biznesu. Każdą taryfę należy analizować z punktu widzenia konkretnego klienta.” Można jednak przyjrzeć się tematowi bliżej i tak zrobiła gazeta:

RP.pl – O atrakcyjności decydują szczegóły

Polecam lekturę bo brakuje takich tekstów. Wszyscy redaktorzy z gazet i portali jak ognia boją się takich porównań. W sumie to nie wiem dlaczego ;-) Były projekty webowe, które zakładały swój biznes na analizowanie i porównywanie taryf. Z tego co wiem te pomysły nie rozwinęły się na szerszą skalę – moim zdaniem szkoda.

Mamy na rynku tyle ciekawych ofert abonamentowych do porównań, mixy, prepaidy. Może ktoś z Was założy stronę taką jak top10.com ?

Panie redaktorze w PLAY mamy bardzo atrakcyjne pakiety internetowe również dla biznesu ;-)

Zobacz więcej

64 KOMENTARZE

  1. Ciekawe dlaczego nie wspomina się o Blackberry. Gdyby wziąć jeszcze to pod uwagę to już wiadomo, że Play wypadłby najgorzej…

    • Co wy z tym BB ciągle pierdzielicie? Co to takiego fajnego, że w każdym wątku przeplata sie ten temat?

      • Fajnego nic. Jak przenosiłem firmowe numery to przedstawiciel biznesowy mówił, że będzie w październiku, potem, że w grudniu i to było potwierdzone na blogu. Teraz wychodzi na to, że play jest niegotowy na BB w ogóle i RIM nie chce go dopuścić do świadczenia usługi, a Play tylko zwodzi klientów…

        • No to nie rozumiem, po co Ci to skoro to nic ciekawego? Play nie może tego załatwić to nie bedzie i już.

          • Dlatego jak nam się skoncza umowy w Playu to wrócimy do W3, żeby mieć BB. W Erze przynajmniej nie byliśmy oszukiwani.
            BB to nic ciekawego – mail, dostep do serwera firmowego lepszy niz w innych telefonach, kalendarz korporacyjny itd.

            • A mi się jednak wydaje że temat BB jest tylko i wyłącznie dlatego poruszany bo Play go nie oferuje i można się poznęcać za to nad nim. Zresztą tak samo jest to temat zastępczy jak brak aktualizacji czy nazwa "4G". Nikomu nie jest to niezbędne do życia ale ponieważ nie jest to oferowane to można wykazać nieprawidłowości sieci. P.s. w Erze nie jesteście oszukiwani? Na prawdę? Czyli nie jest oszustwem to że cena do Play jest tak wysoka bo MTR jest stale wysoki i się nie zmniejsza? Czyli ie jest oszustwem zwrot "…do wszystkich sieci"?

            • Jak kiedyś Play zrobi reklamę, że daje w przenośni klientowi gwiazdkę z nieba to też będziesz jej od Playa oczekiwał? Napiszesz wówczas, że uciekasz z Play bo obiecał gwiazdkę a słowa nie dotrzymał i Era przynajmniej nie oszukuje bo jej nie oferuje? Ile masz lat?

              • Jeżeli rozmawiasz z doradcą biznesowym o przeniesieniu numerów w calej firmie to jest troche inna rozmowa, a do tego chyba wydaje się, że można wierzyć w słowa Rzecznika prasowego tej sieci.
                Lojalność w sieciach komórkowych nie popłaca i to już wiemy, a w Erze doradcy biznesowi byli bardziej słowni niż w Play.

                Ile mam lat? Chłopie kim ty jesteś, żeby oceniać po wieku?

                Co do stawki z Ery do Play? Dziwisz się, że wykorzystują sytuacje ja nie Business is business, a jak jesteś w taryfach biznesowych to nie patrzysz czy połączenie do sieci do której sie tak na prawdę mało dzwoni jest trochę droższe, poza tym w naszych poprzednich taryfach biznesowych w Erze cena do wszystkich sieci byla taka sama (Pakiety Biznes).

                • Spytałem o wiek bo pytania masz jak nastolatek. Od niedawna chyba jesteś w Play? Co ma biznes do tego że Era oszukuje klienta wmawiając mu iż ceny są takie a nie inne bo MTR wysoki i nie zmniejsza się. Kłamstwo jest kłamstwem czy o 1 grosz czy o 100zł.

      • twoj komentarz brzmi jak slowa rzecznikow dopalaczy ze handluja srodkami kolekcjonerskimi i nie naklaniaja do spozywania ,tutaj fakt nikt nie komentuje i nikt nie porownuje

        • Ja widzę różnicę pomiędzy komentowaniem, a porównywaniem. Słownik języka polskiego PWN też:

          Komentarz: "uwaga na temat kogoś lub czegoś, najczęściej krytyczna lub złośliwa".
          Porównywać: "zestawić ze sobą jakieś osoby lub rzeczy, aby znaleźć ich cechy wspólne i cechy różniące".

          • biznesmen w dani jadac samochodem "dostawczym" (czyli osobowym z kratką ktory mial sluzyc celom firmowym) na pole golfowe udowodnil w sadzie na potrzeby urzedu skarbowego ze bedac tam wykonywal swoje czynnosci sluzbowe,to taka ironia

            • A teraz już pisze z telefonu. Według mnie to mogą porównywac co chcą, krytykowac jak jest za co, prześwietlać jak jest powód. Rzecznicy jak adwokaci z prokuratorami się znają więc w pracy mogą oceniać działania konkurencji gdy ktoś gra nie fair(pracodawcy). ZAWYŻONE stawki w3 do play i malutkie gwiazdki w reklamach *do wszystkich przy spadku mtrów to jest godne kary, było to komentowane nieraz tutaj woli przypomienia.

  2. raczej w tym segmencie nie chodzi juz tylko o samo abo, minuty, sms oraz MB, takze liczy sie system profitów dedykowany do oferty kazdego opa (współpraca z określonym bankiem, ubezpieczycielem czy też biurem podróży),

  3. A niech komentują. Który biznes wybierze sieć która propaguje że coś ma w rzeczywistości ledwo kwiczy. Dla biznesu nie tylko co ilość i cena się liczy co i jakość. A w Play tam, ciągłe braki telefonów są ? bo są. BOK o przeciętnym poziomie jest ? jest. Problem z zasięgiem internetu mobilnego jest ? jest. Pakiety macie i owszem ale dzielące się na dwa, ten na waszym zasięgu i na zasięgu Plusa. Na waszym kosztują mniej i w terenie ciężko z nich coś wydusić. Więc mijają się z celem. Te zaś na zasięgu Plusa kosztują tyle co u konkurencji więc żadna łaska. I dlatego Play w segmencie abonamentów kontraktowych ma mało klientów. A już w biznesowym segmencie jeszcze mniej :)

    • bo inni maja wiecej klientow a kazdy telefon kupuje sie zapewne z taka ulgą ile sie wezmie telefonow, w play malo kto by wzial to cos,kalkurator to malo poreczna rzecz,teraz pisze z klawiatury komputera ktora jest najszybsza na swiecie rzecz jasna ale w drugiej kolejnosci jest zwykla w telefonie jak sie ma t9 ze sugestiami,bb dobre jest dla agentów wywiadu i tym podobnych z wiadomych powodow

  4. Inne sieci w Polsce dla biznesu mają chociaż Blackberry, czego play nie potrafi do tej pory wdrożyć skutecznie i zwodzi tylko klientów. To chyba zaczyna wskazywać kto ma jedną z gorszych ofert…

    • Akurat pley 24 działa rewelacyjnie jak się porówna do plusowego.Tam to dopiero mają wielką Kupę.Kilka lat siedziałem w plusie przyzwyczaiłem się do tego ich.Zamotane,więcej jak połowa funkcji nie działa,no i tak jak w pleju często nie działa.Dwa numery na firmę przeniosłem do pley i jestem bardzo zadowolony.Przy niskich abo mają najlepszą ofertę i telefon także wyszedł taniej prawie 200 zł.

  5. Nie chciałbym się czepiać ale spece od play24 znowu dali ciała

    nowy wygląd = nowe problemy

    Dodatkowo nie działa ponownie historia doładowań.

    Gdyby ktoś z czytających mógłby im to przekazać…

  6. W plusie Panie grucha INTERNET po profilu WAP jest za darmo wiec koszt wynosi 0 w taryfach powyzej 150zl mc ;) i nie tylko dla biznesu :o mozna ssac i ssac ;)

  7. Jak już pisałem gdzieś nauki buddy o nirvanie powinny być zrewidowane bo orgazm 24h można mieć za życia w sieci play gdzie się znajdzie od razu punkt rozskoszy G i to 4G !

  8. Jak widać z komentarzy, biznes tu nie ma czasu zaglądać. Kupka frustratów z konkurencji i to wszystko. Co do tabelki – nie ma tam tego co zmotywowało mojego kolegę do przeniesienia numeru czyli pakietu na stacjonarki i w playu. To był główny argument za wyborem Waszej oferty. Oczywiście w połączeniu z dobrą ceną. Teraz wprowadzacie nową usługę którą też jest zainteresowany czyli teleplay. Byleby tylko była w formie normalnego voipa czyli z możliwością rejestracji na bramce voipowej. Co jest interesującego w tej usłudze? W biurze ma słabszy sygnał i przekierowuje rozmowy na stacjonarny, a tak zarejestruje numer na bramce. Wy nie będziecie płacić FTRu, a on zaoszczędzi pakiet. No i korzystać z dwóch aparatów – bezcenne :-) Widzę też możliwość wykorzystania jej u osób starszych, mających problemy z korzystaniem z aparatów gsm. W innym przypadku usługa raczej dla zagranicy.

  9. Play chce być numerem jeden i pracuje z Ostrygą
    Ostryga – agencja strategicznego marketingu społecznościowego – wygrała przetarg na strategiczną obsługę marki PLAY w social media. – Przed Ostrygą bardzo ambitne zadanie, ponieważ my pracujemy tylko z najlepszymi (…). – Cel jest prosty – chcemy być numerem jeden – komentuje Marcin Gruszka, rzecznik Prasowy Play .

  10. Dobra uwaga. Kiedy w Play będzie nielimitowany internet w ofercie LongPlay Internet? Byłe zdecydowany na te ofertę dopóki nie przeczytałem, że a) owe pakiety są tylko tam gdzie w oparciu o własną infrastrukturę zapewniacie internet (nie mogę w bok doprosić się mapki z owym zasięgiem) b) po wykorzystaniu płaci się jak w cenniku. Plus i Era nie mają limitów i ograniczają prędkość, co jest moim zdaniem o wiele lepsze.
    Kiedy?

  11. odnośnie pakietów internetowych to posiadam pakiet 100 mb , który działa również w roamingu ( cały czas jade na plusie) i co chwilę wyskakuje mi komunikat: "jesteś poza strefa taniego internetu, nie korzystasz z pakietu play online w telefonie, koszt transferu danych zgodny z cennikiem". Da się jakoś tan komunikat wyłączyć??

    • Z tego co wiem nic się da zrobić chyba że masz w telefonie funkcje blokowania komuniakatów. Ja radzę ustawić sztywno plusa, gdy zginie to nawet nie przełącza na play, może to jest sposób by się odczepili.

  12. Jeżeli chodzi o ofertę Play to jest konkurencyjna.

    Brakuje mi jeszcze tylko alternatywy w postaci pakietu wartościowych np. 2000 zł dla firmy i z tego 10 numerów korzysta …

  13. Drogi Panie Marcinie skoro macie taki tani internet play online (taryfy biznesowe) to dlaczego mi naliczono 5,1zł za 1MB danych na nadajnikach Play. Łącznie za 239MB (na nadajnikach Play) zażyczyliście sobie 1228,30zł . Takich cen to chyba w roamingu w Afryce nie ma. Dzwoniąc do BOK powiedziano mi że cena internetu poza pakietem wynosi 5 groszy za 100kB, więc za 1 MB powinienem zapłacić około 50groszy a nie 5zł. Pisałem do Pana wiele razy na @ ale najwidoczniej nie miał Pan czasu. A w Play dzieją się dziwne rzeczy nalicza mi się opłatę 10 razy większą dodatkowo na stronie Play 24 są wyświetlane błędne informację sugerujące że posiadamy jeszcze pakiet internetowy który według szczegółowego rachunku skończył się 2 dni wcześniej, dodatkowo brak smsa o jego zakończeniu. Generalnie jestem bardzo niezadowolony ze sposobu w jaki zostałem potraktowany przez osobę która rozpatrywała moją reklamację, napisano mi że to że na blogu rzecznika Play jest informacja o tym że otrzymujemy smsa o kończącym się pakiecie to nic ponieważ w regulaminie nie ma takich informacji. Więc wychodzi na to że to co się dowiadujemy z Pańskiego Bloga nie jest nic warte bo pracownicy z Play nie biorą tego pod uwagę.

  14. Nie wiem jaką masz taryfę ale wiem że cennik za internet bez pakietów jest taki -dla klientów indywidualnych 12 gr/100 kb,dla biznesu 4gr/10 kb przynajmniej gdzieś czytałem że dla biznesu jest taka stawka chyba na stronie playa:P
    Powinna być jakaś informacja jak w play online że kończy nam się pakiet w końcu bym nie musiał sprawdzać:D
    Ja mam 100 mb play online i jakoś nigdy go nie przekroczyłem zawsze minimum 20 mb zostało :-)

  15. Panie Marcinie jak jest z rozwiązaniem umowy ABO bez konsekwencji, gdy operator w tym wypadku Play zmienia (podnosi) w regulaminach cenę dostepu do BOA?
    Od 2 marca także abonenci post-paid sieci Play zapłacą więcej za połączenia z numerami BOK. Nowa cena to 1,5 zł (poprzednio 1,0 zł) .

  16. U mnie w firmie play wykosił dosłownie Konkurencje.

    Stacjonarne i play darmo, 29% upustu na abo przez cały okres.
    Tym sposobem przy abo za 43,20 netto otrzymujemy na konto ponad 73 zł w pakiecie kwotowym.
    Koszt minuty to 24 grosze do wszystkich.

    Czyli 305 minut do obcych sieci, a play i stacjonarne darmo. Dodatkowo tanio telefony.

    Ps. przy wyższych abo (a takie też mamy) ceny minuty jeszcze tańsze.

  17. moze i najtaniej to jest ale technicznie to czesto tragedia..np na mixturze od 2 dni nie da sie wlaczyc pakietu 50min play/stacjo kumpel na nowej mixturze tez nie moze wlaczyc 150min do play/stacjo,*111# nie działa,play 24 nie działa-nawet nie moge zglosic problemu(do bok zgłaszalem)..co sie dzieje???jak zwykły szary uzytkownik moze miec az takie problemy to jaki powazny biznes pokusiłby sie na moze tania ale tak działającą ofertę??

    • To mix widzę też dopadły "KODY".
      A miałoy się problemy skończyć 24 stycznia.
      A prob;lemy z kodami były, są i jak widać będą.
      Pod tym względem ta sieć to badziew.

  18. ja z nudów zrobilem porownanie w excelu zwyklych abonamentów ery, play, orange i plusa uwzgledniajac wiecej niz tylko minuty w abonamencie… ciekawe wyniki wyszly ;) probowalem to samo z pre-paid ale nie ogarniam oferty orange

  19. po przeczytaniu ceny za 1MB w artykule dochodze do wniosku ze ktos chyba sie pomylił..w starych taryfach biznes jest naliczanie co 10kB za5 groszy(1MB 5zł) jest tak tez obecnie ale w taryfach bez fona..wszystkie nowsze taryfy dla biznesu z fonem (bodaj od ponad roku)mają w cenniku 12gr za 100kB wiec 1MB 1,22 zł..w artykule brak waznej info ze do stacjo tez jest free.dla wielu to istotnie kluczowe

  20. Dla wielu małych biznesów, szczególnie na telefon jak hydraulik, majster itp lepiej wypada oferta Fresh. Dzięki promocji 2-1 ludzie którzy sporo odbierają połączeń mogą de facto w tej ofercie miec zerowe koszty za usługi telekomunikacyjne:) Ewentualnie 5zł aby wykupić 100 minut do play i na stacjonarne i drugie 5zł na smsy;] Z abonamentami w firmie trzeba uważać, szczególnie jak ma się ich większą ilość…

    • Ty sobie jajca robisz?
      Prepaid jest OK, ale z DZIAŁAJĄCYMI KODAMI i URUCHAMIAJĄCYMI SIĘ USŁUGAMI W CIĄGU max 24h.
      Obecnie PF to jest BADZIEW.

      • Jakie kody nie działają? I ile razy te kody normalny biały gość o jakim pisał @maciundo wykorzystuje? Włączasz 1za2 i wszystko w temacie. Stan sprawdzam *102# enter i po sprawie. A propos hydraulika: był u mnie niedawno taki gość z serwisu kotłów gazowych na przeglądzie. Prosta robota którą miał wykonać w 1.5h zajęła mu 3h bo stale napierdzielał przez telefon. Cięgle ktoś mu doopę zawracał. Gdyby nie był w Erze tylko PF i miał 1za2 włączone to by miał rzeczywiście zerowe koszty utrzymania Fresza.

    • Próbowałem Fresza na firmę ze względu na tą usługę,ale nerwowo nie wytrzymałem z kodami.Dla tego zdecydowałem się na abo i dwa numery z plusa poszły LP bez telefonu i LPinternet.Jestem bardzo zadowolony i żadnych problemów z kodami i usługami dodatkowymi.Internet śmiga super.Prędkośc prawie cały czas ok 2Mb.We freszu w pakiecie tylko 1 Mb było.

  21. tacy klienci na ogół mają kasę i nie liczą się z każdą złotówką więc lepiej dla indywidualnych dobre promocje robić mam rację?

  22. Trudno mówić o jakiejkolwiek ofercie biznesowej, jeżeli operator nie jest w stanie zapewnić w swojej ofercie telefonu utożsamianego na całym świecie w dużej mierze z biznesem. A co gorsza nie tylko nie jest w stanie zapewnić, ale również permanentnie zwodzi klientów co do wprowadzenia i dostępności usługi BIS/BES. W związku z czym uważam, że powyższe porównanie nie odzwierciedla sytuacji na rynku usług telekomunikacyjnych.

  23. Wszystkich rozważających przejście do sieci Play uczulam, że w razie problemów będą skazani na siebie i łaskę (a raczej niełaskę) operatora.
    Dopiero co Gazeta Wyborcza opisywała przypadek pana, który otrzymywał faktury mimo tego, że nie miał telefonu w Play i pani, której sfałszowano podpis (i nie tylko jej, co się za chwilę okazało). Pomyślałem – to przypadek.
    Niestety teraz sam borykam się z ignorancją konsultantów, którzy nie dość, że popełnili błędy przy podpisywaniu umowy, to teraz rozpatrując reklamację odpisują kompletnie nie na temat: a to upierając się, że usługa świadczona przez Play (Play Online w telefonie) "nie przysługuje" (nieprawda, świadczono mi ją odpłatnie zgodnie z regulaminem), a to, że do mojego telefonu pakiety "nie przysługują" (Nokia N95 zdaniem Play, którego zresztą nie mam i nie używam) a to, że "zmieniłem taryfę, więc wyłączono usługę" (po pierwsze jak to możliwe, że usługę się wyłącza bez zgody użytkownika, poza tym żadnej taryfy nie zmieniałem – wciąż korzystam z tej samej).
    Nie wiem, jak mam odpowiadać na rozstrzygnięcia reklamacji, skoro te są kompletnie nie na temat?
    Składam pisemne odwołanie przygotowane już na ewentualną rozprawę w sądzie oraz skargę do UKE na postępowanie operatora, niezgodne regulaminem. W przypadku wygranej sprawy wypowiadam umowę z winy operatora (i pewnie pójdę na kolejną rozprawę, bo Play nie odpuści). Nic to – trzeba się rozstać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości