Tako rzecze rzecznik Play

4G czyli kij w mrowisko ;-)

Jak to napisał ostatnio Łukasz Dec z Rzeczpospolitej „PLAY zagrał po playowemu” i będziemy grać jeszcze głośniej ;-)

Czytam z dużą uwagą negatywne komentarze i postanowiłem dorzucić do pieca bardzo ciekawą argumentację. Pewnie znacie ten jeden z największych na świecie portali dla technomaniaków. Przeczytajcie bo naprawdę warto!

Engadget.com –  2G, 3G, 4G, and everything in between: an Engadget wireless primer

Pozwoliłem sobie przetłumaczyć fragment dotyczący dywagacji na temat 4G

Przeklęte kłamstwa i 4G

Podobnie jak w przypadku standardu 3G (system ITM-2000), Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny został właścicielem sieci 4G i ochrzcił ją specyfikacją IMT-Advanced. To nie przypadek: dokument ten wymaga, żeby technologie 4G miały prędkość downlinku 1 Gb/s w wersji stacjonarnej i 100 Mb-s w mobilnej. To odpowiednio 500 i 250 razy więcej niż w IMT-2000. Te niezwykłe prędkości z łatwością zdystansują przeciętne łącze szerokopasmowe DSL czy kablowe. Dlatego Federalna Komisja Łączności tak uparcie twierdziła, że technologia bezprzewodowa odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu dostępu szerokopasmowego do obszarów wiejskich ? bardziej opłacalne jest postawienie jednego masztu 4G o zasięgu kilkudziesięciu mil niż pokrywanie obszaru technologią światłowodową.

Niestety, te specyfikacje są tak wymagające, że w tej chwili żadne komercyjne standardy na świecie nie są w stanie im sprostać. W perspektywie historycznej, WiMAX i LTE powszechnie akceptowane w CDMA 2000 i GSM, były postrzegane jako ?technologie 4G?, ale to tylko częściowo jest prawdą: oba standardy wykorzystują nowy, bardzo wydajny program multipleksowania noszący nazwę OFDMA (w przeciwieństwie do wcześniej używanych CDMA czy TDMA) i są pozbawione dedykowanej sieci głosowej ? 100% ich zasięgu jest używane dla usług danych, co oznacza, że połączenia głosowe byłby traktowane jak VOIP (w odróżnieniu od Skype?a czy Vonage). To bardzo dobrze, biorąc pod uwagę fakt jak bardzo datocentryczne stało się ostatnio nasze mobilne społeczeństwo.

Jednak WiMAX i LTE nie sprawdzają się w prędkości surowej. Maksymalna prędkość WiMAX to 40 Mb/s a LTE ? 100 Mb/s, przynajmniej teoretycznie. W praktyce, prędkości sieci komercyjnych wynosiły do tej pory od 4 do 30 Mb/s, znaczniej poniżej wyśrubowanego (i zapewne najważniejszego) celu IMT-Advanced. Aktualizacje tych standardów ? WiMAX 2 LTE-Advanced odpowiednio ? mają wystarczyć, ale żadna z nich nie została do tej pory ukończona. A sieci produkcyjne, które maję je wykorzystywać są nadal sprawą odległej przyszłości.

W związku z tym, można by powiedzieć, że oryginalne standardy WiMAX i LTE są autentycznie różne od klasycznie postrzeganych standardów 3G. Mogą więc zostać określone jako prawdziwa pokoleniowa aktualizacja i w rzeczy samej, większość firm na świecie (jeśli nie wszystkie), które zajmowały się ich rozlokowanie, określa je jako ?4G?. Jest w tym oczywista korzyść marketingowa dla nich, a Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ? pomimo najszlachetniejszych wysiłków ? nie ma mocy prawnej, żeby to powstrzymać. W ciągu kilku następnych lat, obie technologie (a w szczególności LTE) dotrą to większej liczby operatorów, co tylko nasili zjawisko nazywania ich ?4G?. Nie ma możliwości, żeby to powstrzymać.

Jednak to nie koniec. T-Mobile USA, które nie ogłaszało planów rychłego ulepszenia swojej sieci HSPA do technologii LTE, w ubiegłym roku również postanowiło określić podniesienie standardu do HSPA+ jako ?4G?. Z zasady, ten ruch nie jest pozbawiony sensu: technologia 3G umożliwia osiąganie prędkości, które są poza zasięgiem LTE, zbliżając się do poziomu IMT-Advanced. Na wielu rynkach, sieć HSPA+ T-Mobile o prędkości 21Mb/s jest szybsza niż sieć WiMAX firmy Sprint. Ponadto, ani Sprint, ani Verizon, ani MetroPCS ? amerykańscy operatorzy oferujący sieci WiMAX/LTE ? nie mają jeszcze usług VoIP w swoich ofertach. Nadal wykorzystują fale 3G w połączeniach głosowych i na razie się to nie zmieni. Poza tym, T-Mobile zwiększy prędkość do 42 Mb/s w tym roku, nadal nie dotykając LTE!

Możliwe, że decyzja T-Mobile wywołała refleksje co do znaczenia ?4G? dla użytkowników telefonów. AT&T, który jest w trakcie podnoszenia standardu do HSPA+ i wprowadzi usługi LTE jeszcze w tym roku, nazywa obie te sieci 4G. Naturalnie, ani Sprint, ani Verizon nie zamierzają rezygnować z takiego nazewnictwa. Wszyscy czterej amerykańscy narodowi operatorzy wydają się być w tej kwestii bardzo stanowczy ? przejąwszy etykietkę ?4G? od Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, zagarnęli ją, uciekli i zmienili jej znaczenie.

Komentarze

  1. ks. Mustafa napisał(a):

    Dla mnie możecie i przesyłać dane nawet GPRSem… oby ping i prędkość były dobre :]
    Czy mówiłem już, że właśnie wysłałem rezygnację z Play Online i nie dałem się nabrać na kiepskie chwyty marketingowe? Sam nie spróbujesz to się nie przekonasz…. play online mnie nie przekonał :) Raportuj

  2. wroc napisał(a):

    Play jest jedynym operatorem, który dostęp o przepustowości 1024/0,384 (pomijam np. niższy ping w HSPA+) nazywa 4G. Pod względem samych prędkości transferu, to mniej niż typowe 3,5G (HSDPA). Raportuj

  3. jaja napisał(a):

    nie masz co huczec z waszympseudo 4g max 1,4mega mam przy swietnym zasiegu ping w dzien 80 do 150 tylko nocami 60-65,za to cyfrowy polsat przy kiepskim 9download i 1upload i pingi oscyluja 50 caly czas, Mozesz to sobie nazywac i 8g bo ma tyle wspolnego co piernik do wiatraka. Raportuj

  4. Color napisał(a):

    jak widac hspa+ przyspiesza do predkosci LTE. Moze za rok wyjdzie na to, ze budowa stacji LTE np. przez CP okazala sie strata pieniedzy? http://www.telepolis.pl/news.php?id=20592 Raportuj

  5. piotr napisał(a):

    Zgadzam się Play i 4G to jedna wielka ściema bo oni już teraz nie SA wstanie wyciągnąć 1 mb a co dopiero więcej także tylko reklama z tego jest dobra a reszta to już lipa A klientów próbują ściągnąć i potem już zostaje płac i płacz za to badziewie polecał bym najpierw Panie Marcinie siec rozbudować i wydajność a potem myśleć o 4G bo teraz to tylko znów lipę będziecie serwowali i tak pewnie się stanie Raportuj

    • MAJk napisał(a):

      Skoro Play to lipa to pisz papier i zabieraj się do nie lipnych ofert z W3! i pogadamy jak z podkulonym ogonem wrócisz byłem w erze, byłem w plusie i to dopiero jest badziew u nich to dopiero mega przesyły są tylko na ulotkach Raportuj

  6. Aleksander Lichoradow napisał(a):

    A uwazam ze nie wazna jest predkosc a stabilnosc internetu mobilnego, po za tym do czego innego powinien sluzyc mobilny a do czego innego kablowy. Nie ma sensu obciazac sciaganiem mobilke skoro spowoduje to znaczna utrate predkosci a mozliwe tez ze i stabilnosci Raportuj

    • Peter Jenkins napisał(a):

      Idziemy w kierunku internet bez kabli, prognozy i analizy wskazują, że technologie mobilnego będą w znacznym stopniu wykorzystywane, więc ten mobilny też ma służyć do wszystkiego. Raportuj

  7. Bieszczady... napisał(a):

    Zróbćie coś dlanas! mieszkańcy miast mają duże i tańie pakiety internetowe play online. A my jesteśmy w zaśięgu Play przez Plusa itak pozostańie nawet po zwiększeńiu tego zaśięgu '4G' Dajćie nam większe pakiety internetowe działające na tereńie całego kraju np. 300MB za 11złotych jak jest w gadu air, bo te obecne pakiety są naprawde marne bo coto 100MB… czy tam 250 błyskiwaczńie ubywają przez naliczańie co 100kb. 'smartfony usychają'… Raportuj

  8. Adam Sikorski napisał(a):

    Czyli nasze polskie Orange, swoje HSPA+ DC również może nazywać 4G :-) Raportuj

  9. Rafał napisał(a):

    Czy w Krakowie padła sieć "4G" Play? Transfer danych padł!!! Raportuj

  10. edzik napisał(a):

    Czyli co. Play robi reklamę ludzie sie nabieraja a póxniej płaczą, że maja super szybki i tani 4G internet Play

    Raportuj

  11. Zwirz napisał(a):

    po co mi siec 4g, skoro obecnie na play online 1mb/s widzialem dwa razy w zyciu i to tak krotko ze nawet mi sie printscreena nie udalo zrobic?

    lepiej poprawcie aby kazdy mial rowno 1mb/s to mysle ze wiekszosc bedzie zadowolona bo dostana to za co placa… bo 100kb/s w dzien to norma… czyli 10% tego co mogloby byc… Raportuj

    • Zwirz napisał(a):

      i dodajac jeszcze…

      po co mi siec o przepustowosci 21 czy nawet 150 mb/s skoro u mnie dalej bedzie 100kb/s?

      mozecie juz teraz podac ze siec dziala z predkoscia 500mb/s i to jest 69G ale to nie zmieni rzeczywistych predkosci… Raportuj

    • Adam Sikorski napisał(a):

      w dzień masz 100 kb/s? no to w czym problem? to właśnie jest 1mbit/s!!!!!! różne speedtesty pokazują wyniki w różnej skali. Jeden Ci pokaże w megabitach a inny w megabajtach a to duuża różnica.
      Ja zawsze osiągałem ten 1mbit/s mając play online, mieszkając w różnych miastach :) Raportuj

  12. mPablo napisał(a):

    Marcinie, Wasza sieć może i będzie miała techniczną możliwość przesyłania danych z prędkościa DO 21 Mb/s, ale czy aż tyle udostępnicie swoim abonentom? Mam spore wątpliwości. Raportuj

  13. deuter napisał(a):

    czekam na odp Marcinie na M@ilu ;) a co tam ! Raportuj

  14. Fred napisał(a):

    Gdy się wkłada kij w mrowisko, mrówki wychodzą… Prześle Ci kopie rozwiązania umowy i przeniesienia numeru z play do innej sieci.
    "Mrówka" pozdrawia Raportuj

  15. blablabla napisał(a):

    Polecam przedostatni akapit. Kompromitacja. Pisałem już o tym, ale powtórzę.
    Nie jesteśmy w Ameryce-argumentacja żadna. A nawet jak brać na poważnie argument. że jedne sieci mają wolniejsze łącze dlatego te szybsze nie chcąc zostać gorzej postrzeganymi też sobie zmieniły nazwy- to broni się tu jako tako T-Mobile, ale i tak kiepawo. A WY ZROBILIŚCIE ODWROTNIE.Już o proporcjach pisać mi się nie chce, realiach. Naginaniu rzeczywistości gdy się nie potrafi jej sprostać, faulach taktycznych i nowomowie w ogóle.
    Na koniec dodam że jak Play ma 4G to ja jestem szefem Marcina Gruszki i proszę go (potem będę wymagał-a co?) o zminimalizowanie zachowań o których piszę powyżej.
    Pozdrawiam
    PS Istnieją ważniejsze rzeczy niż praca. Raportuj

  16. misiu z tasmowej napisał(a):

    Wspolczuje panu gruszce oraz play, że musi swoich pracowników wysylac na blogi i inne portale. Aleksander Lichoradow · jest pracownikiem BOK PLAY-tak mial wpisane na facebooku zanim ukrył swój profil . PRACOWNIKIEM PLAY który poucza nas na blogu o predkosciach play. Ilu jeszcze zakamuflowanych pracowników tutaj jest? Leonginus ? Poll? Raportuj

  17. Kwistas napisał(a):

    Nie mam nic przeciwko, Play ma do tego prawo, komuś się nie podoba niech używa tego oznaczenie 4G i u siebie.

    Z drugiej strony LTE specjalnie nam nie jest potrzebne jeśli HSPA+ będziemy mieli wydajne i szybkości 4-6mb/s będą codziennością to nie widzę problemu, przecież LTE nie jest sprawdzoną technologią 100mb/s można było osiągnąć przy nie obciążonej stacji i urządzenie nie mogło być podajże 100 metrów od nadajnika ;) Raportuj

    • ks. Mustafa napisał(a):

      chyba nie masz Play Online i nie wiesz jakie są realne prędkości :D uwielbiam jak wchodze na youtube i widze predkosc 10KB/s :)))) Świat na kłamstwie zbudowany jest… :( Raportuj

      • krzysiek_kili napisał(a):

        no co Ty – mi stream YT działa i na filmach 360p nie muszę czekać, na ich załadowanie (nie oczekujmy cudów, żeby 1080p się płynnie odtwarzało)… Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Jemu chodzi o prędkości teoretyczne. A jakie operator połączy łącze to już jego sprawa.
        LTE też może chodzi na 10 kbps.
        A play ma łącza netii które to bardzo przepustowych nie należą niestety.
        Zmieniając technologie powinni się zastanowić nad zmianą providera internetu. Raportuj

  18. Darayavahus napisał(a):

    Bardzo bym sobie życzył aby to podnoszenie sieci do HSPA+ nie wiązało się z brakiem zasięgu i roamingiem w plusie przez cały dzień ;/ Raportuj

  19. Dziadek Alzheimer napisał(a):

    Przede wszystkim na chwaląc się 4G nigdzie jeszcze w Playu nie wspomniano o prędkościach, a Wy już narzekacie na 1Mb. Poczekajcie na konferencję produktową. A poza tym, co Wam po 21Mb, jeśli nie będziecie mieli gwarancji tej przepustowości. Z resztą szczerze wątpię, żeby tyle było, bo jeszcze mało kto ma dostęp ma do takiego łącza kablowego. Osobiście liczę na jakieś 4Mb, w końcu mam nadzieję, że budując nadajniki Play zbudował im mocne dosyły, żeby pingi były małe, a transfery duże, nawet przy dużej ilości użytkowników:) Raportuj

    • ks. Mustafa napisał(a):

      no to czeka Cie niemiłe zaskoczenie :-) Jeśli będzie 2mb/s to będzie prawdziwy cud…. C U D :) Zresztą w PlayOnline nie interesuje mnie już górna granica prędkości tylko dolna gwarantowana :) Raportuj

    • Biskup20 napisał(a):

      A już myślałem, że nie znajdę tu rozsądnego komentarza. Czy ktoś z szanownych blogowiczów (tych narzekających, oczywiście) pamięta jeszcze info z konferencji, że ta "sieć 4G" ma ruszyć na dobre W KWIETNIU, a skończą ją konfigurować W WAKACJE? Ludziska, spokojnie! Nie było konferencji produktowych nawet, czyli nikt nawet, kto obecnie posiada Play Online nie może narzekać na "4G", bo w takim rozumieniu, w jakim go Play przedstawił, to żaden użytkownik go po prostu jeszcze NIE MA!
      Qrcze, jak Rzecznik ogłosił, że popracują na BOK-iem, to niektórzy już na drugi dzień narzekali gdzie ta poprawa – liczyli chyba na cud jakiś. To jest życie a nie gra komputerowa, spokojnie! :-)
      Jak się dowiedziałem o planach "4G" to wiedziałem, że jedyne na co mogę liczyć "od razu" to jakieś przerwy techniczne, rekonfiguracje sieci itp. itd. – i pewnie do wakacji czy to "Jahu" czy inni doświadczą, że 4G dopiero się "konfiguruje". Jednak do tej pory Play mnie nie zawiódł i ufam, że warto poczekać. :-) Raportuj

      • leonginus napisał(a):

        Ja tam jestem przygotowany i świadom przerw i innych utrudnień związanych z wprowadzaniem tego co sobie tam założyli. Cieszy mnie niezmiernie jedno, a mianowicie to że będę w każdej niemal dziurze ( przepraszam mieszkańców "dziur" takich jak moja ) mógł sobie nieco posmerfować po necie. Raportuj

  20. mariusz napisał(a):

    A ja z uporem maniaka bede obstawal przy swoim zdaniu iz Play mial prawo zgodnie z wykladnia ITU nazwac nowa oferte 4G. Tym bardziej iz zaplecze techniczne posiada . Naturalnie iz wiekszosc uzytkownikow chce osiagac gorna granice transferu jednak jak w wiekszosci przypadkow tak i tu obowiazuja tz widelki od – do . O predkosciach tak naprawde Play nic na dzis nie mowi za wyjatkiem dwoch zdan na konferencji. Chce wierzyc iz wraz z nowa kampania reklamowa pojdzie zwiekszenie zasiegu i minimalna gwarantowana predkosc transferu na przyzwoitym poziomie np. 1Mb Raportuj

    • blablabla napisał(a):

      Grunt to pewność siebie nie mająca żadnego potwierdzenia w rzeczywistości.
      Jak kiedyś jakaś organizacja powie że mogę Cię zabić to oznacza że mogę Cię zabić, tak?
      Ups, prawie zapomniałem. Odnosząc się do tego konkretnego przypadku i trzymając się twojego sposobu myślenia organizacja ta mogłaby powiedzieć że mogę Cię pobić z ewentualnym skutkiem śmiertelnym i już mam prawo Cię zabić z premedytacją.
      Tego chcesz?
      Dość dziwne.
      Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Chwała play-owi za to że rozbudowuje sieć w tak dynamicznym tempie. Szkoda tylko że większe miasta muszą się dalej kisić na umts2100. A powinni dołożyć jeszcze umts900 które pomogłoby w rozładowaniu ruchu sieciowego. Dzięki umts900 w miastach ludzie mieliby lepszy zasięg w domach dzięki temu pasmo 900mhz ma większy zasięg.
      No i jak już robią 4G HSPA+ to niech zwiększą prędkość wtedy powiem że play się postarał. Raportuj

      • Biskup20 napisał(a):

        Kto wie, może Twoje słowa staną się prorocze i rzeczywiście tak zrobią (w tych miastach)? :-)
        No ale to całkiem logiczne, że chcą w pierwszej kolejności rozszerzyć swój zasięg o mniejsze miejscowości (by zdobyć nowych klientów), a nie "dopakowywać" go w miastach (aby bardziej zadowolić już zdobytych). Pewnie każdy operator zrobiłby dokładnie to samo. Raportuj

  21. madhunt3r napisał(a):

    Czy jakiekolwiek Blackberry wersja na Polskę(Europę) obsługuje pasmo UMTS 900? Raportuj

  22. Adrian napisał(a):

    Proszę rzecznika sieci PLAY o odpowiedź na zasadnicze pytanie:
    Czy prędkość play online wzrośnie, a jeśli tak to, do jakiej wartości (bo nie widzę sensu w sprzedawaniu modemu z prędkością do 21 Mb/s jeżeli oferujecie transfer do 1 Mb/s) ? Obecne modemy w waszej ofercie pozwalały na wykorzystanie prędkości 3,6 Mb/s lub 7,2 Mb/s, więc może zaoferujcie najpierw te prędkości a później będziemy marzyć o 21 Mb/s.
    Pozdrawiam
    Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Cierpliwości! Ile razy trzeba Wam powtarzać?
      Poczekajcie na kolejne konferencje – jedna będzie w poniedziałek (i prawdopodobnie wtedy będą omawiane nowe oferty dostępu do mobilnego Internetu), a druga 15.02 w Barcelonie, gdzie zaprezentowane zostaną wyniki za 2010 rok ;) Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Ten modem w technologi HSPA+ będzie ci działał i tak lepiej niż w HSDPA. Tak jak porównanie EDGE do HSDPA w PLAY prędkości podobne ale jednak lepiej się pracuje na HSDPA. Krótsze pingi itp.
      A o podniesieniu prędkości Marcin Ci nie powie bo nie może. Dopiero z konferencji prasowych się dowiemy.
      Tak jak pytaliśmy go o umts900 to milczał jak zaklęty :) Raportuj

  23. Ben napisał(a):

    Adrian -> ja nie widzę w posiadaniu internetu który jest tylko z nazwy mobilnym. Trzeba przyznać że masz racje po co sprzedawać modemy z prędkościami do 21mb jak sieć da max 1mb ? Po kolejne Play obiecywał zwiększenie prędkości po nowym roku, dalej nic… Teraz ta sieć 4G niby ale i cennik będzie inny i pokrycie podobno inne ale… dziwne bo przez 3 lata Play inwestował w rozbudowę sieci a i dalej jego net ledwo działał. Poza miastami brak zasięgu albo tak słaby że szkoda mówić i tu nagle deklaracje pokrycia kraju w 60% i sieć 4G. Jak dla mnie niezłe zagrywki ze strony Playa…. Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Ben, owszem mówiłem o przyspieszeniu, ale powiedzialem wyraxnie pierwszy kwartał 2011. Zatem mamy jeszcze trochę czasu. Internet przyspieszy i tyle. Więcej na ten temat już wkrótce.Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Powiedz mi czemu w dużych i średnich miastach nie robicie umts900?
        Przecież bardzo poprawiłoby to zasięg ludziom korzystającym z waszego neta w miastach. A wam poprawiłoby przepustowość sieci bo ruch rozszedłby się po większej ilości nośnych. Raportuj

        • Color napisał(a):

          no ale przeciez w miastach jest umts 2100, wiec bez sensu tam wymianiac nadajniki.. Raportuj

          • jahu napisał(a):

            Nie wymieniać tylko dołożyć. W niektórych miejscowościach są i 2100 i 900 i w niczym się nie kłóci.
            Chodzi o to, że masz lepszy zasięg na umts900. Powiem Ci na przykładzie EDGE u mnie w pokoju mam full zasięg 2g a zasięg 3g jest około 50% i mniejszy. Gdyby zrobili umts900 miałbym full. Raportuj

            • Adam Brudzyński napisał(a):

              Jeżeli dobrze pamiętam to niedawno krzyczałeś, żeby play zostawił w spokoju GSM900. To tak bez powiązania napisałem :)
              Wyobrażasz sobie przeniesienie większości ruchu GSM na Polkomtela (nie łudźmy się, okrojone GSM Playa nie sprostałoby ruchowi w większym mieście, pasmo nie jest z gumy
              ). Nawet jeżeli umowa roamingowa z Polkomtelem zakłada zryczałtowaną formę zapłaty za generowany ruch to zapewne są tam jakieś limity, powyżej których są naliczane dodatkowe opłaty za ruch. Polkomtel nie strzelił sobie przecież w kolano. Wszystko ociera się o pieniądze, cięcie kosztów itp.
              Ponadto głównym problemem sieci Playa jest dosył do BTS/nodeB, a nie jego obciążenie.
              Pozdrawiam,
              nie, nie jestem pracownikiem P4 <lol> Raportuj

            • jahu napisał(a):

              GSM też powinni zostawić bo duża liczba użytkowników ma telefon tylko z częstotliwością gsm. Raportuj

      • hehe napisał(a):

        mowiles rowniez w 2010 ;) wiec to takie ple ple ple czesciowo stadionowe hehe Raportuj

  24. ks. Mustafa napisał(a):

    LUDZIE GDZIESCIE SIE CHOWALI?
    NIE BEDZIE ZADNEGO PRZYSPIESZENIA NETU!
    TO TAK JAKBYSCIE NA MALUCHU PRZYCZEPILI ZNACZEK PORSHE! Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Nie jakby do porsche włożyli silnik od Malucha ;)
      Bo oni mają technologie umożliwiającą takie osiągi a dają słabe łącza :( Raportuj

  25. Darayavahus napisał(a):

    Jahu ciesz się ze tylko 2 godziny. Ja od 11 nie mam zasięgu. Łowicz padł i nie chce wstać. Raportuj

  26. Jan napisał(a):

    mnie tak play bambuko zrobił ze az mi wstyd

    mam 34 lata i dałem się zrobić w ich siec i internet !!
    płace 100miesiecznie za 2GB internetu, którego odechciewa sie używać!
    A mieszkam bądź co bądź we Wrocławiu i zasięg jest ale tak zmulony ze max mi ściąga plik testowy z zawrotnymi 30Kbit.
    W maju prędkości jakie osiągałem to było ponad 150Kbit były
    to se potem wymyślili ze przy 2GB internetu prędkość jest 512.
    filmów oglądać się na YouTubie nie da nawet radia w streamie posłuchać.

    I teraz to mi największą satysfakcje przynosi zniechęcanie ludzi do play.
    i już za 15miesiecy odejdę w chwale z dużą satysfakcja ze dzięki mojej reklamie stracili kilkunastu potencjalnych klientów.
    Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Jan o co chodzi ? Dlaczego jest taka sytuacja u Ciebie? Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Nie wiem kiedy ty podpisywałeś umowę że płacisz 100 zł za 2gb ?
      Chyba że masz taryfę telefoniczna z netem wtedy powinieneś mieć prędkość do 2 mb/s.
      Ale powiem Ci szczerze że nie ważne czy masz 512 czy 1 mb/s wszystkim się tak kisi net z play bo maja słabe łącza i technicy sobie nie radzą z tym z tego co widzę. Ja ciągle zgłaszam że nadajnik siedzi ale oni nic sobie z tego nie robią i dalej twierdzą że jest ok. A on jest notorycznie przeciążany. Raportuj

      • Jan napisał(a):

        dzisiaj jest już 3 luty i ja wbijając kod *108# mam jeszcze 1700MB
        o czym to świadczy??

        bo dla mniej oczywista oczywistością jest to ze odechciewa mi sie korzystać z tego internetu na milestone.
        a jak przychodzi koniec miesiąca i megabajty wraz ze złotówkami się ponownie wypełniają to czuje się jak frajer czystej wody.

        mam abo 69 +30zł za 2gb

        nawet era z tak-takiem mnie tak nie dymały. Raportuj

        • jahu napisał(a):

          To masz swobodny internet 4. Masz prędkość do 2 mb/s. Ale że nadajniki siedzą to każdy widzi. Sprawdź prędkość w nocy na pewno będziesz miał powyżej 1 mb/s. Mi też siedzi nadajnik mam taki abonament jak ty i ciągle im zgłaszam żeby poprawili. Ostatnio zrobili nadajnik umts2100 który niby działa a nie działa. Jedyne co mogę poradzić to zgłaszaj wszystko. Marcinowi i do play4you2 na telepolis. Raportuj

  27. Radzio napisał(a):

    U mnie od wczoraj taka sytuacja że nie da się skorzystać z internetu przez telefon , nie wiem jak u innych użytkowników narazie dałem zgłoszenie. Nigdy nie miałem z play żadnych problemów a tu nagle … Raportuj

  28. tl111 napisał(a):

    No i znowu zadyma pieniaczy z W3 na temat cyferki. Mnie jednak zainteresowało słówko "voip" zwłaszcza, że Play zaczął tą technologię udostępniać testowo. Więc od razu pytania do tekstu : Czy będziecie pierwszym, jak wynika z tekstu, operatorem który zaoferuje voipa w swojej sieci i na kontach gsm ? Oczywiście nie chodzi mi tu o zabawki w stylu słuchawki z mikrofonem wpięte w kompa tylko możliwość logowania numeru gsm na bramce voip bądź w telefonie. Można byłoby wykorzystać te nadajniki 4G i nie tylko :-) Raportuj

  29. BORAX napisał(a):

    Co do Play ;)
    Jak miło że Play sponsorował dzisiejsze skoki ;) Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Wydają kasę na reklamę zamiast dofinansować bok wysłać techników na szkolenie bo najlepsza sieć przy złej konfiguracji się wyspie i nie będzie działać poprawnie. O jakości już nie wspomnę. Raportuj

  30. Qper napisał(a):

    Panie Marcinie chciałbym tutaj publicznie zaprezentować jak Państwa sieć rozpatruje reklamacje dotyczące ostatnich problemów. 29.01.2011 złożyłem zamówienie przez play24 na pakiet internetowy 100 MB. Do dnia pisania reklamacji 30.01.2011 nie wywiązali się Państwo z regulaminu i aktywacji pakietu w 24h.

    Złożyłem reklamację o treści:

    Kod lub opis błędu: Nieaktywowanie pakietu Online 100MB w ciągu 24h

    Szczegółowy opis sprawy: Składam reklamację dotyczącą niewłączenia pakietu internetowego Play Online 100 MB w ciągu regulamoinowych 24h.

    Zlecenie aktywacji pakietu zostało złożone dnia 29.01.2011 około godziny 11:00 (dokładnie odczytają Państwo z systemu).

    Do dnia i godziny pisania reklamacji (30.01.2011 godzina 11:07) pakiet nie został włączony. W Play24 w dalszym ciągu jest klepsydra na statusie włączania.

    W związku ze złożoną reklamacją domagam się:

    1) natychmiastowego włączenia zamówionego pakietu,
    2) usunięcia problemów z nieterminową aktywacją pakietów,
    3) rekompensaty za niewywiązanie się z postanowień regulaminu.

    na moje szczęście zrobiłem sobie 30.01.2011 o godz 20:40 screen ekranu na którym w dalszym ciągu widać klepsydrę i nieaktyowanie usługi.
    http://iv.pl/images/05782741084683784079.jpg

    z szanownego BOKu otrzymałem kłamliwą odpowiedź i w zasadzie brak odpowiedzi na reklamację. NIe napisano że jest nieuznana

    Szanowny Panie,

    dziękuję za zgłoszenie dotyczące włączenia usługi w Play 24, które otrzymałem 30 stycznia 2011 roku za pośrednictwem strony internetowej.

    Uprzejmie informuję, że 29 stycznia 2011 roku nie zanotowaliśmy zamówienia na włączenie pakietu Play Online w telefonie. Zamówienie jest zarejestrowane 31 stycznia 2011 roku o godzinie 15:35:07. Zgodnie ze złożonym zamówieniem pakiet Play Online w telefonie 100MB został włączony 31 stycznia 2011 roku o godzinie 15:35:19.

    Mam nadzieję, iż przedstawione wyjaśnienia w pełni wyczerpują poruszane przez Pana kwestie. Ze swej strony zapewniam, że dołożę wszelkich starań, aby nasza współpraca przebiegała owocnie i stanowiła źródło wzajemnej satysfakcji, zaś Pan cieszył się zarówno profesjonalną obsługą, jak i usługami świadczonymi na najwyższym możliwym poziomie.

    W razie dodatkowych pytań lub sugestii zapraszam do kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: firma@pomocplay.pl lub poprzez stronę internetową http://www.24.playmobile.pl.

    W celu zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi zapraszam do wypełnienia ankiety znajdującej się pod adresem http://4p.info.pl/playmobile1.pg
    Wyrażona w ankiecie opinia pozwoli nam jeszcze lepiej dostosować się do Państwa oczekiwań. Dziękuję za poświęcony czas.

    Z poważaniem,

    Bardzo chciałbym aby pakiety były aktywowane w tak, krótkim czasie jak opisuje to konsultant.

    Co mam zrobić z tą sprawą. Czytałem o podobnych przypadkach na formach.

    Raportuj

    • leonginus napisał(a):

      No przecież Ci napisał że system nie odnotował zgłoszenia 29 tylko 31. Raportuj

      • Maniek napisał(a):

        I co dalej w związku z tym kolego? jakie wnioski?
        Bo twój post jest ni z gruchy ni z pietruchy. Raportuj

        • leonginus napisał(a):

          …ano to że mają czas na uruchomienie usługi 24h od czasu gdy do nich zlecenie dotrze. Raportuj

          • Maniek napisał(a):

            To może jeszcze raz przeczytaj co napisał Qper i co napisał gostek z BOK.
            I następnie wyciągnij wnioski.
            Oby Ciebie nie spotkała wspomniana sytuacja. Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Nie chce mi się czytać. Qper złożył zamówienie 29 a Play odpisuje, że zamówienie dotarło 31 i wówczas uruchomił usługę. Raportuj

            • Qper napisał(a):

              powoli chyba łapiesz o co chodzi w tym wszystkim…

              Skoro składam zamówienie 29.01 i mam klepsydrę (jest też screen) – więc oczekuje na włączenie , a Pan z boku pisze, że ja kliknąłem i zamówiłem dopiero 31.01 a oni aktywowali pakiet po 12 sekundach…
              teraz rozumiesz? Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Tak , rozumiem. O Twoim zamówieniu dowiedzieli sie 31 o 15 ileśtam . Wysyłałeś kiedyś fax? Samo przyciśniecie guzika nie gwarantuje ze on dotarł Raportuj

            • Maniek napisał(a):

              Brawo!
              Może zatrudnią Ciebie jako PODrzecznika.
              Też miałem znajomego co to każdą sprawę tłumaczył na korzyść dyrekcji.
              Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              A ja niczego nie tłumacze na korzyść dyrekcji tylko zwracam uwagę że wrzucenie listu do skrzynki i otrzepanie dłoni nie oznacza że list dotarł do adresata, że wciśniecie guzika wyślij fax nie oznacza automatycznie że ten fax został odebrany, że wysłanie smsa nie oznacza że on dotarł do odbiorcy itd. itd. itd. Raportuj

            • Qper napisał(a):

              a czy wysyłając SMS zakładasz, że nie trafi do odbiorcy? chyba nie
              Play jest dostawcą usług i jak coś nie dociera, to tutaj nie ma pośredników.
              Oni zawinili. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Jak wysyłam sms-a to zakładam że możne dotrzeć z opóźnieniem i dlatego używam potwierdzeń wysyłania, otrzymania i odczytania Raportuj

            • Qper napisał(a):

              Ja w swoim iPhonie nie mam raportów więc zakładam, że doszło. Chociaż miewałem przypadki kiedy smsy mi ginęły i reklamacje uznawali. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              O , nie wiedziałem że iPhone nie raportuje. Szkoda ,no ale zakładanie że doszło kończy się nieporozumieniami. Raportuj

      • Qper napisał(a):

        @leonginus ·
        Jak nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to może nie pisz.
        Mam nadzieję, że spotka cię podobna sytuacja i też się w tobie krew zagotuje, jak jakiś Pan będzie ci udowadniał nieprawdę.

        Cieszę się, że sobie zrobiłem tego screena.

        Swoją drogą to miłe, że Play w 12 sekund od kliknięcia aktywuje usługi. BRAWO – szkoda tylko, że to nie jest prawda. Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Twoje zgłoszenie dotarło do nich nie 29 kiedy kliknąłeś tylko 31. W związku z tym nie mogli Ci uruchomić usługi 29 bo nie wiedzieli, że ją zamówiłeś. Czy to jest jasne? Raportuj

          • Qper napisał(a):

            chyba sam nie wiesz co piszesz.

            Co mnie obchodzi kiedy oni to otrzymali.
            Jeżeli włączam pakiet w play24 to ma zostać włączony w 24h (tak pisze w regulaminie).

            czy to jest jasne? Raportuj

            • Poll napisał(a):

              A co ich obchodzi, że wysyłałeś a nie wysłało? Co Ciebie interesuje że pracodawca wysyłał pieniądze w piątek i w niedzielę ich na Twoim koncie jeszcze nie ma . Mają być w niedzielę bo tak sobie życzysz i to pracodawca ma zasrany obowiązek wysłać je na tyle wcześniej by na dzień umowy były na koncie. Raportuj

            • Qper napisał(a):

              Widzę, że ty chyba masz jakiś inny problem.

              Jeżeli klikam i wyświetla mi się potwierdzenie, że pakiet zostanie włączony w ciągu 24h to reszta mnie nie obchodzi. Pojawia się klepsydra w statusie więc zamówienie przyjęli.

              Czy ty tego nie rozumiesz? Pokarz mi gdzie w regulaminie masz zapisy o których ty mówisz. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Nie mogli przyjąć bo klepsydra pojawia się w tym samym momencie w którym klikasz ok. Ba powiem wiecej . Wczoraj zanim kliknąłem, wyciągnąłem wtyczkę z gniazda internetowego. Klepsydra oczywiście się pojawiła ale zmiana nie została zapisana. Nie mam pojęcia jak to możliwe. Dziś znowu sprawdzę i dam znać. Raportuj

            • Qper napisał(a):

              Tak, ale klepsydra widniała przez 3 dni więc to nie ma znaczenia.
              Poczytaj forum telepolis tam gdzie działa play4you2 – tam dużo się pisze o podobnych sprawach.

              Dużo osób do mnie pisze na PW w podobnej sytuacji ale mają problem bo nie zrobili screena na udowodnienie. Ja jestem w lepszej sytuacji.

              Generalnie wszyscy wiemy, że Play w ostatnim czasie coś robił z systemami i usługi włączały się z opóźnieniami. Sam na wielu numerach mojej rodziny robiłem reklamacje, bo poprzepadały pakiety z powodu włączania się zamówionych usług z ponad 50h opóźnieniem. W tamtych przypadkach reklamacje uznawano bez problemów. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Nie ma znaczenia ile widniała klepsydra skoro klepsydra nie oznacza ,że zlecenie dotarło. Raportuj

    • Wkurzony Maniek napisał(a):

      I to jest właściwy kij we właściwe mrowisko o nazwie KODY.

      Kiedy do CHOLERY zrobicie z tym porządek? Raportuj

      • leonginus napisał(a):

        Mrowisko masz w głowie chyba. Qper składał "zamówienie" nie poprzez kody ekspresowe. Tak przynajmniej napisał. Raportuj

        • Qper napisał(a):

          Tak się mówi złożyłem zamówienie na aktywację pakietu – czytaj kliknąłem w panelu włącz. Raportuj

          • leonginus napisał(a):

            To nie sa kody. Raportuj

            • Maniek napisał(a):

              Działa czy nie działa platforma jak należy?
              Jak platforma działała ponad miesiąc temu? Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              W tym miejscu nie mówimy o działaniu platformy tylko o tym że Qper uruchamiał usługę za pomocą P24 a jakiś osioł pisze że to kij w mrowisko KODÓW. Co maja wspólnego kody z P24? To dwie różne drogi do osiągnięcia jednego celu. Raportuj

            • Qper napisał(a):

              spokojnie z tym obrażanie innych, tu nie o to chodzi.

              Wszystkie systemy są ze sobą połączone, np. (dowód) jak coś włączysz w play24 to za pomocą kodu już się nie da – bo usługa jest w trakcie zmiany, czyli systemy się komunikują. Jak coś robią w play24 to przeważnie *111# też jest niedostępne. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              U mnie to nie działa tak jak opisujesz. Raportuj

            • Qper napisał(a):

              widocznie play mnie nie lubi tak jak ciebie dlatego mamy różnie.
              Polecam sobie aktywować pakiet w play24, który można wykupić tylko 1 raz w miesiącu, a potem spróbować wykupić z pozycji telefonu. Zobaczysz jak to działa i czy uda ci się aktywować 2 razy.

              Nie wiem co ty masz z układy Raportuj

            • Poll napisał(a):

              No pewnie że się drugiego pakietu nie da wykupić ale wcale nie oznacza to tego o czym była mowa wyżej. Raportuj

            • Michał napisał(a):

              Nie boksuj się z trollem.
              Sam tak mam – kod nie działa (ostatnio reguła), próba włączenia przez P24. Ostatnio Nieograniczone Rozmowy załapały (po włączeniu przez P24, bo kod nie działał), po uwaga, 30 godzinach…
              Play mnie załamuje ostatnio z tym zakupem usług/pakietów. Rozumiem, że są jakieś powody tej ogólnej taniości, ale do tej pory sądziłem, że odzwierciedla się to tylko w nędznie działającym BOK (księgę kawałów można ułożyć z tego co odpisują, o telefonicznym nawet nie ma sensu mówic), a nie oszczędzają na sprzęcie. Opóźnienia we włączaniu oznaczają przecież jakieś błędy w konfiguracji serwerów, lub niedostateczną ilość tychże… Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Zawsze nazywasz tak kogoś kto ma inne zdanie niż ty? Bardzo nieładnie. Rozumiem że może komuś coś nie działać ale sprawa dotyczy tylko i wyłącznie tego że Qper uruchomił usługę przez P24 a ktoś bezmyślny napisał że to kij w mrowisko o nazwie kody. Raportuj

            • Qper napisał(a):

              Nie mam wpływu na to co tu ludzie wypisują. Chciałem tylko pokazać jak zostałem potraktowany przez BOK. Szkoda, że Marcin nic w tym temacie nie napisał, bo na tym zależało mi najbardziej… Raportuj

            • Poll napisał(a):

              To też nie ma znaczenia. Ważne jest tu tylko to , że P24 nie równa się KODY EKSPRESOWE Raportuj

        • Maniek napisał(a):

          Piszesz pod każdym postem i piszesz człowieku BZDURY!
          Nawet nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
          Raportuj

          • leonginus napisał(a):

            Qper napisał post o problemie z uruchomieniem usługi przy wykorzystaniu P24 a wkurzony maniuś odpowiedział ze to jest kij w mrowisko niedziałających kodów. Uruchamianie usługi poprzez kody to nie to samo co uruchamianie jej poprzez P24. Raportuj

            • Maniek napisał(a):

              Czyli wg ciebie wszystko działa i jest OK.
              Jednak życzę Tobie problemów jakie ma Qper i inni.
              Wtedy może belka Tobie z oka spadnie i zaczniesz oceniać Play tak jak na to zasługuje. Raportuj

            • leonginus napisał(a):

              Nie wiem czy Qperowi działa czy nie bo nie o tym pisałem – wyjaśnienie j.w. Raportuj

    • Bravo napisał(a):

      Ja też miałem taki problem i identyczną odpowiedź, ale na końcu tekst w stylu, że sieć Play dba o klientów ble ble ble i że dają mi 10 minut do wszystkich sieci. Co prawda jeszcze ich nie zobaczyłem, ale może… Raportuj

      • Qper napisał(a):

        na minutach mi nie zależało, bardziej na terminowym włączeniu pakietu aby nie utracić poprzedniego gdzie zostało mi 300 MB. Na szczęście nie utraciłem. Gdyby jednak utracił to sami widzicie jaka byłaby reklamacja. Raportuj

  31. savio23 napisał(a):

    Jestem z Łowicza i dzis w okolicach 11.00 padla siec!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! co jest grane kur…. Raportuj

  32. mirekb napisał(a):

    bedzie lepiej ale jak play sie ostro postara..ja na 3 nr play(2 przy sobie 3 w domu) włączylem 2g polkomtela bo tak kombinuja z gsm 900 ze doslownie NIE DALO SIE rozmawiac..z ciekawosci podpiolem tela jako modem.edge 80kbs..masakra Raportuj

  33. Radzioo napisał(a):

    Nie wiem czy naprawdę nie da się uregulować tego problemu z internetem raz na zawsze. Tak aby sztandarem marki PLAY był "Szybki i niezawodny internet". Inni operatorzy nie mają takich problemów, ja osobiście nie mam dużych problemów ale denerwuje mnie to że tyle ludzi ma problem z internetem. Pora to skończyć. Pozdrawiam wszystkich :) Raportuj

    • Biskup20 napisał(a):

      Gdybyś płacił tyle co "innym operatorom" za ten Net to pewnie byłby "szybki i niezawodny" – oczywiście o ile Net innych opów spełnia Twoje twierdzenie, w co jednak trochę wątpię. Poczekaj do wakacji – przecież temat jest właśnie o tym, że zmienia się na lepsze, więc (odpowiadając na Twoje pytanie) "da się zrobić" i właśnie "się robi". Trzeba czekać. Raportuj

  34. BORAX napisał(a):

    Jeżeli ktoś nie oglądał reportażu z Ekspresu Reporterów to zapraszam na stronę TVP http://www.tvp.pl/publicystyka/magazyny-reporters… .
    Reportaż zaczyna się od ok. 14-14:30 minuty. Raportuj

  35. david napisał(a):

    Ja mam takie pytanie, przeszedłem ostatnio do mixa i szczesliwy wykupilem sobie pakiet 200smsow za 5zl, wykorzystałem go po kilku dniach i co? Oczywiście nie moge przez nastepne 10 dni go pewnie włączyć!! Takie kurfy mi sie cisnął na usta, że mnie coś trafi.. Pan Rzecznik mogłby rozwiać moje wątpliwości? Przecież jak ja przez te 15 dni wykupie 3 takie pakiety to dla Was czysty zysk, nosz kuurw.. Raportuj

    • Biskup20 napisał(a):

      Czysty zysk? :-) LOL
      Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale SMS od Playa do innej sieci to 15gr netto. Czyli 200 SMS-ów to nawet 30zł netto obciążenia dla Play. A Ty wydałeś 5zł BRUTTO (czyli jakieś 4,07zł netto) i narzekasz, że Play nie chce mieć "czystego zysku"? :D
      To gdzie Ty miałeś rozum jak wybierałeś taką taryfę? Przeczytałeś choć regulaminy? Jak piszesz dużo SMS-ów to trzeba było sobie wybrać inną ofertę, a nie narzekać teraz.
      Ja piszę sporo SMS-ów, dlatego "siedzę" w Play Fresh "SMS-y do wszystkich" i doładowuję 50zł co 50 dni. Dostaję 2000 SMS-ów do wszystkich gratis, czyli wychodzi 40 sztuk na dobę. Da się? Da się. Ale nie obwiniaj innych o brak myślenia z Twojej strony! Raportuj

  36. Piotr napisał(a):

    Mieszkam w Lublinie, mam telefon Samsung Galaxy S i pakiet 2GB w abonamencie – niestety radia w streamie słuchać się nie da, pogra 3-4 minuty i następne 10 minut buforowanie….szlag mnie zaczyna trafiać, pisałem do Play4U ale nic to nie dało. I co ja mam zrobić? Raportuj

    • Piotr napisał(a):

      Kolego to norma w Play. Ja na 2G mam transfer 2-5kb/s w 3G to różnie ale 10kb/s-30kb/s często wieczorami słucham muzyki z radia ale przy 128kb tnie dosyć często. Lokalizacja Zabrze-Rokitnica. Raportuj

  37. Radzioo napisał(a):

    david – mam taki sam problem z Play Online w telefonie ale jakoś to przecierpie póki tego nie zmienią, tak samo jest z rozliczaniem pakietów wykorzystam 40 kb ale zabrać to trzeba 100 kb , oj nieładnie, nieładnie :/ Raportuj

  38. Krzysztof napisał(a):

    Ludzie wy tylko ćiągle krytykujećie narzekaćie na PLAY , ńiepasuje wam to idzćie do konkurencji ańie wieczńie źle i źle… np.
    pokażćie mi lepszą oferte prepaid o play fresh !może tylko z netem jest marnie bo konkurencja ma lepszą oferte niestety ale ńic pozatym.
    PLAY JEST GENIALNYM OPERATOREM, CHWAŁA WAM ZATO ŻE JESTEŚĆIE! I MAĆIE TAK WSPANIAŁE OFERTY. Pozdrawiam pana Rzecznika. Raportuj

    • Wkurzony Maniek napisał(a):

      "geniusz" Play ostatnio objawia się w temacie KODY.

      Uruchamianie usług powyżej 24h i oszukiwanie klientów, że uruchamiali później to jest rzeczywiście "miszczostFo" wśród operatorów. Raportuj

      • david napisał(a):

        Dla mnie to oszukanie i celowe zatajanie faktow. Co tu duzo mowic, nikt mi nie powie ze wykupujac pakiet 200sms za 5zl(co jest slaaaabo oplacalne ale mi to w sumie nie przeszkadza) na 15 dni to jak go wykorzystam to i tak zanim nie minie ten pakiet nie bede mogl nowego kupic, to jest jak mysle niedopatrzenie operatora. BLAGAM ZROBCIE COS Z TYM! I to tak serio, mam jeszcze 28 doladowan w tym a tak bez smsow to jakas kpina dla mnie by byla tyle czasu siedziec w tej sieci.. Jesli ktokolwiek to przeczyta, co za problem zrobic tak zeby pakiet byl i wazny czasowo i smsowo? Raportuj

        • Biskup20 napisał(a):

          "Celowe zatajanie faktów". No ja nie mogę…
          Naprawdę Ci współczuję, że się wpakowałeś do Mixa, który kompletnie nie odpowiada Twoim potrzebom, ale gdzie Ty miałeś głowę?? Mogłeś przejść do Fresha a fona mieć np. z Allegro – i byłbyś zadowolony, ale brak myślenia w tym przypadku może nie tyle boli, Cię pobije po kieszeni.
          Następnym razem radzę ze szczerego serca: poczytaj regulaminy na które się godzisz. Tam naprawdę nikt niczego nie zataja. :P
          A "gorzkie żale" możesz sobie już odpuścić, szkoda Twojej klawiatury i oczu czytających. Raportuj

    • Wyznawca Krysztofa napisał(a):

      amen Raportuj

    • Michał napisał(a):

      Łubudubu, łubudubu nie żyje nam Prezes naszego klubu, niech żyje nam! Raportuj

  39. miodowar napisał(a):

    Ja Wam powiem tak, to tylko kwestia nomenklatury, czy to 3g czy 4g, ale najważniejsze jest to, że PLAY inwestuje w infrastrukturę i bardzo duża część, która do tej pory nie była w zasięgu szybkiego mobilnego internetu, czyli szybciej jak 3G (1 mbit) będzie w jego zasięgu i to wg mnie jest najważniejsze, a że to nie będzie 100 mbit tylko 15 to nie ma takiego znaczenia. Raportuj

  40. madhunt3r napisał(a):

    Ponawiam pytanie, czy jakiekolwiek Blackberry wersja na Polskę(Europę) obsługuje pasmo UMTS 900 (Playowe 4G)? Raportuj

    • Biskup20 napisał(a):

      Pomyliłeś strony. Tu jest blog rzecznika prasowego. Może blackberry.com? Raportuj

      • madhunt3r napisał(a):

        Nie wymądrzaj się tak, dobrze trafiłem bo pytanie się tyczy właśnie tej nowej sieci "4G", a odnośnie specyfikacji to raz piszą HSDPA 850 / 1900 / 2100 a raz HSDPA 900 / 1700 / 2100 i pytam jaka wersją jest na Europę. Raportuj

        • Biskup20 napisał(a):

          Dalej nie łapiesz – po prostu chcę oszczędzić Twoich nerwów i klawiatury. :-)
          Kto niby ma znać odpowiedź na to pytanie? Jeśli pytasz o częstotliwość sieci to odpowiedź jest oczywista.
          A jeśli pytasz o to, jakie modele RIM-a idą na Europę na blogu rzecznika Play, z czego ani Play nie wspiera Blackberry (póki co), ani współczynnik użytkowników Blackberry (siłą rzeczy) raczej na tej stronie nie powali, to nie widzisz, że to bez sensu? :-) Już nawet gdybyś na Allegro zapytał jakiegoś sprzedawcę, jakie parametry ma sprzedawany przez niego BB to byłoby to rozsądniejsze niż pisać tutaj. No ale życzę powodzenia. Raportuj

  41. xyzy napisał(a):

    david czytaj regulamin , jeden pakiet na 15 dni i koniec tematu , nie nie czysty zysk bo cena w pakiecie poniżej ceny MTR Raportuj

  42. szymarek napisał(a):

    I po co to nazywać 4G? To tylko marketingowy bełkot i nic więcej. Kiedyś były sieci 2G, potem 2.5G. Teraz jak już jest 3G, to zróbcie 3.5G. No, ale marketingowcy wiedzą, że 4G dużo lepiej wygląda.

    Marketingowcy każde gów… nazwą cudowną rzeczą i znajdą milion powodów żeby udowodnić że jest to lepsze niż wszystko inne. Tylko po co ogłupiać klientów? Nie ma żadnego powodu aby tą sieć nazywać już teraz 4G. A jak już będzie prawdzie 4G, to marketingowcy każą ją nazywać 5G albo i 6G. Tylko do czego do zmierza? Do nikąd. Raportuj

    • SolarWarden napisał(a):

      AT&T i T-Mobile też mają sieci 4G oparte na HSPA+.
      A szczerze mówiąc, to co się przejmujesz jak to się nazywa? Ważna jest oferta (prędkość i ceny) oraz zasięg. Jest to zabieg marketingowy, ale zgodny z obecnymi standardami sieci 4G, więc o czym tu wiecznie rozpaczać? Raportuj

  43. Maniek napisał(a):

    Lepiej się zajmij Marcinie platformą i uruchamianiem kodów.
    Ile jeszcze ta sytuacja będzie trwała?
    No chyba, że Wam to pasuje. tak jak kiedyś trudności z logowanie do Plusa. A Wy szliście w zaparte.

    Myślę, że to Wam więcej start przynosi niż obcięty internet "4G Made Play". Raportuj

  44. igu napisał(a):

    a w Seceminie nadal nie ma play online, przynajmniej moge wiec poczytac o problemach tych ktorzy maja zasieg xD Raportuj

  45. obserwator napisał(a):

    coś wam zaraz zacytuje Raportuj

  46. obserwator napisał(a):

    "Ważne aby wiedzieć, że sieć 4G w naszym wydaniu to powiększenie zasięgu / dostępu do mobilnego Internetu a na razie nie zwiększenie prędkości " tak mówią w playu Raportuj

  47. leonginus napisał(a):

    Błyskawiczna reakcja na "Ekspres Repoterów" – limit kredytowy Raportuj

  48. ela napisał(a):

    26936719 zgloszenie dodatkowe GB za polecenie znajomego MIX reklamacja przyszlo polowa tylko 1GB a boa na to to

    02.02.2011
    Opis:
    Wpisz opis: Reklamacja

    Zgodni z regulaminem promocji "polec znajomego" dostępnym po adresem http://www.playmobile.pl/resources/pdf/Regulamin_

    Z punktem ktory brzmi 23. Bonus zostanie przyznany w przeciągu 48 h od momentu spełnienia warunków.

    Usługa nie została wlaczona mimo spelnienia warunkow z powyzszych punktow regulaminowych, wnosze o wlaczenie uslugi oraz dodanie do konta rekompensaty GB zgodnie z zasadami dobrego obyczaju – ostatnie miesieczne zużycie podzielone poprzez dni do czasu wlaczenia bonusu.

    Komentarz zamknięcia:
    Komentarz:
    Szanowna Pani,

    dziękuję za zgłoszenie dotyczące , które wpłynęło za pośrednictwem strony internetowej 28 stycznia 2011 roku.

    W odpowiedzi uprzejmie informuję, iż „Pakiet 1GB mam ofertę na kartę z polecenia” został Pani przyznany 29 stycznia br. Bonus jest ważny 60 dni od daty przyznania.

    Zapraszam do zapoznania się z regulaminem dostępnym na stronie: http://www.playmobile.pl/resources/pdf/Regulamin_

    Ufam, iż dalsza współpraca będzie owocna oraz będzie stanowić źródło wzajemnej satysfakcji.

    przegiecie

    Nie dosc ze ciachneli 1GB wlaczyli za pozno to maja czelnosc wysylac link do regulaminu ktory dałam konsultantowi by poczytal i mi takich bzdetow nie pisal Raportuj

  49. paulo napisał(a):

    To wiec można stwierdzić że Orange również ma 4G i to na dodatek podwójnie lepsze :) Raportuj

    • leonginus napisał(a):

      Z całą pewnością tak. Pewnie plują sobie w brodę, że dali sie ubiec Playowi i sami wcześniej nazwy nie użyli. Użyją , użyją ale później żeby nie było że papugują. Orange ma 4G i to podwójnie albo nawet potrójnie lepsze…. ale w wielkich miastach. Mamy XXI wiek , nie powinniśmy sie godzić na taką dyskryminację. Raportuj

  50. antox napisał(a):

    @Paulo to więc Era też ma 4G i Plus także, ale tylko ze swoich, całkiem niewyjaśnionych powodów nazywa tę technologię HSPA+. 4G to czysty marketing, mający odróżnić ofertę Play od konkurencji i zawładnąć umysłami klientów, by wierzyli, że tylko Play ma taki zasięg. Pan Gruszka może się podpierać amerykańskim T-Mobile, tylko jest to coraz bardziej żenujące. Niestety. Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Powody są całkiem "wyjaśnialne". Po prostu "zasypali" gruszki w popiele. Gdyby nie spali tylko pracowali to uprzedzili by Playa i nazwali 4G. Ktoś tam w tych molochach wpadł pewnie na taki pomysł ale zanim napisał wniosek racjonalizatorski , zanim drogą służbową dotarł do przełożonych, zanim łoni to przecytali, zanim zwołali walne burze mózgów to…. to Play ich kupił, sprzedał pieniądze wziął a W3 nie wie co się stało. Budzą się nazajutrz a tu ręka mokra, bo w nocy w nocniku leżała. Raportuj

  51. JerzyG napisał(a):

    Nie wiem co nam zaserwujecie odnośnie tej sieci 4G

    Ale ja będąc u zachodnich sąsiadów (Niemcy) w sieci O2 w ofercie na kartę płacąc 25euro na miesiąc mam prędkość pobierania ponad 6.5Mb/s a wysyłanie 1.33Mb/s

    I teraz porównajmy to do max 1Mb/s w play online ?

    http://tvsat-hdtv.pl/images/signatures/2528185974Raportuj

  52. MarcinB24 napisał(a):

    UWAGA!
    Juz niebawem miska przestanie sie cieszyc PLAYowi u jego super internetowi 4G! Dlaczego?
    Bo pezygotoeywana jest ustawa wlasnie na slizganie sie po uzytkoeniku!
    Operator bedzie musial utrzymsc deklarowana w umowie predkosc do 90% szybkosci nie jak Play teraz chwilami do 1%!
    Skotkiem bedzie prawne karanie operatora a od strony urzytkownika prawna mozlieosc zerwania umowy.
    Jak wejdzie ta ustawa to mam nadzieje ze wreszcie bedzie lepiej. Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Bardzo nas cieszy ta ustawa :-) Dlatego nie deklarujemy transferów na poziomie 7,2 Mb/s czy nawet 42 Mb/s ;-) Raportuj

      • MarcinB24 napisał(a):

        Ale w ciagu dnia transfer na poziomie 5% gwarantowanego "do 1Mb" to niejest nawet 90%… no chyba ze jakos wam uda sie wybronic tym "do". A fakt ze ta ustawa uderzy tez w innych operatorow… Raportuj

        • leonginus napisał(a):

          Uderzy w innych operatorów? Ojjjoj a ja myślałem że inni operatorzy to dają te 42Mb/s ? Zwłaszcza na wsiach i innych siołach. Raportuj

  53. rytl napisał(a):

    proponuje jeszcze znalezc jakis artykul w sieci, gdzie ktos tlumaczy, ze brak zasiegu jest spowodowany np. zbyt gwiazdzistym niebem albo zbyt gesto wystepujacymi grzybami w lesie, a nie slabym rozplanowaniem BTSow…. Raportuj

  54. Kamil napisał(a):

    Sytuacja nie jest tak tragiczna jak niektórzy piszą. Ja osiągnąłem wczoraj ok 300 kb/s i nie był to chwilowy skok. Raportuj

  55. Łukasz Wojciechowski napisał(a):

    Może być to nawet 100G, ale co użytkownikom po tym jak transfery nawet tym „3G” u innych operatorów do pięt nie dorastają – a jak jestem poza zasięgiem tego 4 czy 3G, to nie mogę korzystać z netu zupełnie? I nie chwalcie się, że ileś tam % populacji leży w zasięgu, bo w podróży przejeżdża się przez okolice gdzie owego zasięgu nie ma…Raportuj

  56. Taki jeden napisał(a):

    Dużo gadacie w tych komentarzach, a mało wiecie.
    Ja mieszkając w Łodzi zauważyłem znaczne podniesienie się prędkości. Z ledwo 5mb/s na ponad 34mb/s. Placebo, czy mobilespeedtest przekłamuje? Może, ale chyba nie sześciokrotnie. Mam play online na kartę i powiem szczerze, że gdyby można było dzwonić i wysyłać sms-y, to byłoby super. Albo chociaż dać 3GB transferu danych za 30zł. Raportuj

  57. Taki jeden napisał(a):

    Oczywiście realna prędkość pobierania to ok. 1Mb/s, ale to i tak lepiej, niż dawniej ~200kb/s. Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty