Tako rzecze rzecznik Play

Blupill legalnie czy nielegalnie?

Po wczorajszym tekście w RPKOM.pl odezwało się do mnie sporo osób z prośbą o komentarz w kontekście konsekwencji dla klientów PLAY, którzy podzielą sie swoim hasłem z twórcami projektu Blupill.

Generalnie jestem dużym zwolennikiem tego typu systemów. Myślę, a nawet jestem pewien, że w większości analiz nasza oferta świetnie sobie poradzi. Nie rekomenduje jednak nikomu dzielenia się z osobami trzecimi swoim hasłem. Podawanie hasła jest oczywiście ryzykowne, zwłaszcza, że serwis wykorzystuje cloud computing, o czym wyraźnie jest napisane na WWW.

Nie zgadzam się jednak z tezą prawników Orange zaprezentowaną przez Wojciech Jabczyńskiego, że korzystanie z serwisu może być przesłanką do rozwiązania umowy przez operatora jest moim zdaniem nieprawdziwa, gdyż jest  sprzeczna z Prawem Telekomunikacyjnym. Dlaczego zatem takie rygorystyczne stwierdzenie? Może w ten sposób operator chce odstraszyć od korzystania z serwisu? Nie wiem, nie mam zielonego pojęcia.

Jeśli w regulaminach usług operatora  jest zapis określający możliwość wypowiedzenia umowy przez operatora z powodu ujawnienia hasła przez klienta osobie trzeciej, to powinien zająć się tym moim skromnym zdaniem UKE.

Treść hasła jest objęta tajemnicą telekomunikacyjną, co oznacza, że operatorowi nie wolno jej ujawniać osobom trzecim – z wyjątkiem przypadków określonych w PT (służby, sądy itd.), natomiast klient zgodnie z PT może ujawnić je komu zechce, podobnie jak treść wysyłanych przez siebie sms-ów. Nawet serwisowi blupill, jeśli się nie boi.

Hasło jest narzędziem klienta, a nie operatora. Operator jest zobowiązany do zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej i wykazania w tym najwyższej staranności. Nawet wobec osoby która zna hasło, ale ewidentnie nie jest abonentem np. wobec kobiety która dzwoni w sprawie konta należącego do mężczyzny i sama przyznaje, że jest tylko jego żoną.

Rzut oka na przepisy:

Art. 159. 1. Tajemnica komunikowania się w sieciach telekomunikacyjnych, zwana dalej „tajemnicą telekomunikacyjną”, obejmuje:

1)  dane dotyczące użytkownika;

2)  treść indywidualnych komunikatów;

3)  dane transmisyjne, które oznaczają dane przetwarzane dla celów przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych lub naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne, w tym dane lokalizacyjne, które oznaczają wszelkie dane przetwarzane w sieci telekomunikacyjnej wskazujące położenie geograficzne urządzenia końcowego użytkownika publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych;

4)  dane o lokalizacji, które oznaczają dane lokalizacyjne wykraczające poza dane niezbędne do transmisji komunikatu lub wystawienia rachunku;

5)  (270) dane o próbach uzyskania połączenia między zakończeniami sieci, w tym dane o nieudanych próbach połączeń, oznaczających połączenia między telekomunikacyjnymi urządzeniami końcowymi lub zakończeniami sieci, które zostały zestawione i nie zostały odebrane przez użytkownika końcowego lub nastąpiło przerwanie zestawianych połączeń.

2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie, przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca komunikatu, chyba że:

1)  będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej wykonania;

2)  nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;

3)  dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania komunikatów i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w zgodnej z prawem praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów transakcji handlowej lub celów łączności w działalności handlowej;

4)  będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub przepisami odrębnymi.

3. Z wyjątkiem przypadków określonych ustawą, ujawnianie lub przetwarzanie treści albo danych objętych tajemnicą telekomunikacyjną narusza obowiązek zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej.

4. Przepisów ust. 2 i 3 nie stosuje się do komunikatów i danych ze swojej istoty jawnych, z przeznaczenia publicznych lub ujawnionych postanowieniem sądu, postanowieniem prokuratora lub na podstawie odrębnych przepisów.

Reasumując: Nie możemy i nie będziemy Wam zabraniać korzystania z tego serwisu. Nie będziemy nikogo straszyć. Nie będziemy z nikim zrywać umów! Proszę róbcie to jednak z głową.

PS: Może Panowie z Blupill spotkają się z operatorami i poszukamy innego sposobu na analizę tych danych?

Komentarze

  1. narkoman napisał(a):

    Straszą, bo się boją ;-) Sprawdziłem 4 numery blupillem i na każdym poleciło przejście do Play, co zrobię, jak się pokończą abonamenty w T (jak mnie ta nazwa rozwala :-D) Raportuj

  2. wojtek napisał(a):

    moze dorobic API do dostepu do takich danych (tj bilingow) zeby bylo bezpieczniej? i autoryzacja via OAuth? Raportuj

  3. narkoman napisał(a):

    Albo zbiorczy PDF z billingiem za 4 miesiące z jakąś informacją o taryfie, promocjach etc – standard by się ustaliło bez problemu – ale wiadomo, że W3 na to nie pójdzie :-P Raportuj

  4. Kamil Siedliński napisał(a):

    Marcinie, należy podkreślić dwie rzeczy, których nie napisałeś w swoim wpisie. Hasło do Play24 klient wpisuje sam podczas rejestracji. Nie powinno być to hasło takie same, jak na umowie z Play. Dzwoniąc na Call Center klient musi podać hasło, które podał na umowie (zgodnie z regulaminem świadczenia usług). Nie ma tym samym możliwości weryfikacji przez biuro obsługi osobie znającej tylko hasło do Play24 ( o ile jest różne z tym na umowie). Niebezpieczeństwo kryje się jednak głębiej, bo w samym serwisie Play24, w którym można wiele pozmieniać, dodać lub usunąć usługi dodatkowe, dostępny jest tez podgląd faktur (jezeli klient ma włączoną e-fakturę).

    Przypomnę, że w naszym serwisie Play24 istnieje możliwość wygenerowania historii połączeń i pobrania tego w pliku na swój komputer. W tym rozwiązaniu widziałbym dalszą przyszłość projektu blupill. Raportuj

  5. Romano_87 napisał(a):

    Witam,
    Play4you1 albo ktoś inny bardzo proszę o sprawdzenie @. Pilna sprawa Raportuj

  6. Wasz klient napisał(a):

    Panie Marcinie, myślę, że tym razem powiniem Pan poprzec Orange. Bluepill to swietna okazja żeby rozpocząć u nas powazną debatę o bezpieczenstwie danych. Ludzie podaja haslo na Bluepill, podaja haslo do maila na Faceboku, logują się na ssl przez Operę Mini. Ba, znam nawet takich, którzy nie mają pojecia, że robią coś potencjalnie niebezpiecznego. Nie wiem czy Play powinien rozwiązywać umowy za przekazanie hasła, natomiast powinien jednoznacznie potępić projekt. Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Decyzje podejmuje sam klient. To nie jest wpis oceniający sam koncept. Tu wyraźnie rekomenduje dużą ostrozność. Chodzi o rozwiązywanie umów. Dostałem kilknaście pytań : "Czy to prawda, ze będę musiał zapłacić karę za rozwiązanie umowy kiedy skorzystam z Blupill." Odpowiedziałem, że nie. Raportuj

      • Wasz klient napisał(a):

        Prawda, decyzję podejmuje sam klient, ale proszę pamiętać, ze wielu ludzi nie rozumie zasad bezpieczeństwa bo nikt im ich nigdy nie wyjaśnił. Sam znałem pewnego starszego pana, który długo nosił przy sobie PIN do swojej karty bankowej. Miał swoje lata, nie znał się na tym, a z pewnych przyczyn musiał założyć konto.

        Bardzo dobrze, że zalecił Pan dużą ostrożność, choć mnie niepokoi Pana zdanie:
        "Generalnie jestem dużym zwolennikiem tego typu systemów. "
        Można odnieść wrażenie, jakby chciał Pan dyplomatycznie powiedzieć:
        Oczywiście nie zalecamy podawania haseł osobom trzecim, ale projekt jest świetny.

        Trochę to przypomina zalecenie, jaki słyszy się w autobusach turystycznych wjeżdżających do Niemiec, kiedy Pilot mówi:
        "Wjeżdżamy do Niemiec, za brak zapiętych pasów grozi tu pasażerom mandat 300 Euro, Więc jeśli ktoś chce to może ew. zapiąć chociaż są b. niewygodne. Decyzję oczywiście podejmuje sam pasażer i przewoźnik za nią nie odpowiada".
        Raportuj

  7. Andrut napisał(a):

    Niech mi w końcu ta osoba PLAY odpowie czy jeśli zmienie profil z darmowe sms-y na zwykłego fresha lub inny profil to strace czy nie wykupiony pakiet 30 za 10zł, ?
    wczoraj użytkownicy bloga próbowali mi odpowiedziec-lecz jedni mówili że tak a drudzy że nie. Proszę o odpowiedz. Raportuj

  8. Sami napisał(a):

    Nie jestem co prawda klientką Play [przynajmniej jeszcze] ale z racji bycia SE – o ile samo założenie kalkulatora dopasowującego najbardziej optymalne parametry według przyjętego kryterium jest pozytywne to oparcie systemu o korzystanie z danych konta – ekhm – jest dla mnie mocno nie wytłumaczalne. Czemu jeśli parametry taryf są stałe, i każdy może określić mniej więcej ilość wykorzystanych środków (minut, sms itp.) – potrzebny jest dostęp do konta? Czy zdalny dostęp do konta nie podchodzi pod inżynierie zdalną i zakłócenie pracy serwisu? Czy uzyskane dane są bezpieczne(nie wymagają GIODO)?

    Eh ale to tylko moje przemyślenia.

    Jak by dział IT Play chciał chętnie dam w ramach wolontariatu parę wskazówek co do primo zabezpieczenia systemu, secundo opracowania prostego kalkulatora dla klientów (osobiście widzę suwaki i HTML5). Raportuj

  9. czyt napisał(a):

    Tak naprawdę, to właśnie tłumaczenie "Sami" ma największe podstawy prawne co do ryzyka przedsięwzięcia. Warto przeanalizować Ustawę o ochronie danych osobowych i przeanalizować temat właśnie pod tym kątem. Może nie było dotąd w PL spektakularnej rozprawy sądowej z tym tematem. Ale pewnie tylko dlatego, że w większości świadomość tych, których prawa mają być chronione wciąż jest niewielka. Powoli jednak … dojrzewamy i dotych spraw Raportuj

  10. Wasz klient napisał(a):

    Właśnie Sami – masz całkowitą słuszność.
    Po co dostęp do konta?
    A właściwie po co sam projekt – wystarczy kartka i długopis, kalkulator lub Excell (w zależności od indywidualnych preferencji) i policzymy to samo. Raportuj

    • ChlopakPLAY napisał(a):

      nie chcesz nie korzystaj i tyle. jeden lubi to drugi tamto. :) Raportuj

    • Sami napisał(a):

      Tworzenie i korzystanie z narzędzi ma na celu ułatwianie lub/i skrócenie potrzebnego nakładu pracy. Uzasadnieniem z punktu SE mogłaby być automatyzacja – uproszczenie procesu, czyli odciążenie użytkownika od wstępnej analizy.

      Na marginesie – arkusz kalkulacyjny.

      P.s.: Nolens volens czy kierujesz się sercem, czy… "czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko" taka paralela językowa w antytezie do magii matematyki :) Raportuj

    • Maniek napisał(a):

      Oczywiście, że to samo można zrobić wpisując potrzebne informacje na stronce z podziałem na sieci.
      Bazowanie blupill wyłacznie na logowaniu się do konta z jest dla mnie kretyńskim założeniem.
      To samo można zrobić w inny sposób bez ingerencji programu w konto.
      dziwię się autorom, że nie przewidzieli takiej opcji.
      Nie chciałbym doszukiwać się drugiego dna, ale blupill taki jaki jest teraz jest fatalny. Raportuj

  11. PlayPlay napisał(a):

    Masz rację i zgadzam się z Tobą. Nasza rekomendacja jest jasna – "nie podawać haseł", ale nie będziemy nikogo zmuszać i straszyć. Raportuj

  12. Mr. X napisał(a):

    Już nie przesadzajmy. Każdy ma chyba swój rozum i wie czym może skończyć się podanie hasła. A to że niektórzy nie rozumieją zasad bezpieczeństwa – no cóż, nikt nie będzie myślał za nich. Niech się wówczas douczą. Zgodnie z zasadą: wszyscy myślą o sobie, tylko ja myślę o mnie ;) A co do pilota autobusu, o którym wspomniałeś – moim zdaniem postawa bardzo fair: wolę usłyszeć taką informację niż gdyby nieustępliwy pilot podbiegł do mnie i zaciekle, szarpiąc się ze mną próbował zapiąć mi pasy, bo on wie lepiej. A ja może wolę wygodę, lubię ryzyko i w razie kontroli chcę zapłacić 300 euro. Raportuj

  13. Wasz klient napisał(a):

    Widzisz Mr. X istnieje grupa ludzi, którzy doskonale zdają sobie sprawę z zagrożeń i podejmują świadome decyzje. Takie, czy inne ale świadome.
    Ale weź pod uwagę, że cały szereg osób, zwłaszcza poniżej 20 lat poda hasło, żeby było "cool", a powyżej 40 poda hasło, bo skoro zawsze je podaje na stronie operatora to dlaczego go nie podawać w blupill. Nie chodzi o to, ze ludzi ci są głupi bądź nie myślą, oni po prostu nie wiedzą co robią.
    Ja sam w dawnych czasach używałem Opery Mini na ssl właśnie dlatego, ze nie rozumiałem zasady jej działania. Dzisiaj świadomie jej nie używam do takich celów, ale do tego musiałem poznać zasadę jej działania.

    Pilot nie może podbiec do Ciebie i zapiąć Ci pasów na siłę bo nie ma takich uprawnień. Zdanie, o którym mówiłem było tak skonstruowane aby formalnie poinformować obowiązku zapięcia pasów, ale w taki sposób, aby zachęcić do ich wygodnego niezapinania. Cel został osiągnięty – tylko kilka osób w całym autobusie się zapięło. Raportuj

  14. Adam Brudzyński napisał(a):

    Ale przecież po drodze jest autoryzacja sms, więc chyba usług sami nie włączą Raportuj

  15. Andrut napisał(a):

    Naprawde bardzo dziękuje za odpowiedz :-) Raportuj

  16. Paweł Janusik napisał(a):

    Sam pomysł bardzo ciekawy, ale czy jest skuteczny to inna kwestia. Przeanalizowałem sobie taryfę w Play, gdzie 80% ruchu głosowego mam w ramach sieci i na stacjonarne, transmisja danych na poziomie 700 MB (która zupełnie nie została uwzględniona w analizie). W podsumowaniu dostałem zaleceni zmiany na taryfę w Play gdzie nie ma pakietów internetowych a druga opcja to była taryfa z Orange (dużo numerów z jakimi mam kontakt zostało przeniesionych właśnie z Orange do Play). Mam nieodparte wrażenie że system nie potrafi rozróżnić numerów przeniesionych, a przed twórcami jeszcze daleka droga. Sam pomysł, jak napisałem na początku naprawdę ok. Raportuj

  17. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    a można i zrobić inaczej: przydałoby się stworzenie i umieszczenie na stronie PLAY’a kalkulatora, dzięki któremu będziemy mogli obliczyć wysokość naszego rachunku po przeniesieniu numeru od konkurencji do PLAY (widzę to tak: wybieramy interesującą nas ofertę, oferta z telefonem, modemem lub bez, wpisujemy ile miesięcznie wisimy na telefonie w minutach, wysyłamy sms, mms do wszystkich sieci i jesteśmy na drucie w Internecie, po 60 sekundach to cudo (ten kalkulator) obliczy nam sumę jaką zapłacimy przechodząc numer do PLAY’a), zaznaczam iz będą tam uwzględnione tylko i wyłacznie stawki PLAY a nie stawki konkurencji (tak aby konkurencja sie nie czepiała) oraz żadnego podawania haseł

    takowe aplikacje (interaktywne kalkuratory) pomagaja klientom w wyborze jak najlepszego kredytu, lokaty bądz ubezpieczenia jednak nikt z branży telekomunikacyjnej jeszcze nie zastosował tej usługi w swojej ofercie Raportuj

  18. ChlopakPLAY napisał(a):

    Oczywiście, że popieram w tym momencie Marcina. To co ja, jak podam mojej mamie hasło bo np. jestem w szpitalu i nie mogę rozmawiać ponieważ mam zaklejoną bandażem twarz to operator zerwie ze mną umowę ponieważ podałem mojej mamie hasło? Bez sensu! Ja pracowałem w Play i dużo klientów nam podawało swoje hasła ponieważ nie mogli się dogadać z konsultantami czy to Play lub innych operatorów. I co operator może zerwać umowę- bez sensu.
    Ja za tą usługą jestem za! Niech firma mi sprawdzi która taryfa będzie dla mnie i jaki operator korzystny. Nie wiem tylko co zrobić ponieważ 95% połączeń mam do PLAY.
    Orange się boi ponieważ taka platforma pozbyła by ich maaaaasę klientów! Dla mnie usługa super! Raportuj

  19. ChlopakPLAY napisał(a):

    dokładnie. właśnie chciałem to napisać. nic nie można zmienić jeżeli nie poda się hasła z sms. Raportuj

  20. ChlopakPLAY napisał(a):

    ale możesz zawsze podać hasło abonenckie żeby Ci sprawdzili ofertę a potem zmienić je od razu na BOK.
    albo inne rozwiązanie, jeżeli masz łatwe hasło abonenckie np. jakiś dla ciebie ważny ciąg cyfr lub liter. to zmień w BOK PLAY hasło na 123456 podam w serwisie o którym mowa. wygenerują ci ofertę i operatora i jak już to masz z powrotem dzwonisz do BOK PLAY żeby Ci zmienili hasło na stare. zawsze jest jakieś wyjście :))) Raportuj

  21. ChlopakPLAY napisał(a):

    ooo no to ciekawe właśnie. Raportuj

    • Kamilza napisał(a):

      Z tego co ja wiem projekt blupill nie uwzględnia jeszcze transmisji danych. A o nr przeniesionych nie wiedziałem ;)
      Generalnie projekt bardzo ciekawy ale wymaga jeszcze dużego nakładu pracy. Będę go śledził z zainteresowaniem.
      Raportuj

  22. ChlopakPLAY napisał(a):

    a czy to jest darmowe? właśnie testuje a nie przeczytałem regulaminu ;-) Raportuj

  23. ChlopakPLAY napisał(a):

    Jestem zszokowany. Usługa jest rewelacyjna :)
    Sami zobaczcie… Chyba już wiemy czemu Orange jest na anty :)

    Mam abonament w Play i właśnie sprawdziłem… wynik jest zachwycający. Sprawdzę czy da się zrobić jak Play Internet

    Wynik z abonamentu: http://iv.pl/images/29154055113026096028.jpg Raportuj

    • srokokokoko napisał(a):

      jak mniej dzwonisz to mniej placisz co sie dziwisz? tym ze jakas zewnetrzna firma sprawdza ci biling? a moze zdziwisz sie jak dostaniez mase reklam na adres domowy bo blqupa nie uzna poufnosci iwycieklo? jak play dokumenty na smietniku? to sie chlopie ogranicz i wzedzie tyle zaplacisz Raportuj

  24. ChlopakPLAY napisał(a):

    wiesz, nie wiem jak odpowiedź na Twój mega inteligenty komentarz! Zastanawiam się…
    Ale już wiem, nie komentuje bezsensownych komentarz pierwszych komentatorów którzy chcą zaistnieć na blogu ponieważ każdy wie, że istnieją max. tydzień. pozdrawiam Raportuj

  25. ChlopakPLAY napisał(a):

    ja również się z tym zgadzam. właśnie skorzystałem. a wyniki są na dole bloga.
    każdemu polecam, a hasło które podałem systemowi blupil właśnie zmieniłem…:) Raportuj

    • Wasz klient napisał(a):

      Hasło zmieniłeś, ale Blue pill wszedł w posiadanie twoich bilingów.
      Nawet prokuratura musiałaby mieć do tego nakaz sądu. Bluepill tylko prosi użytkowników, a oni się jeszcze nawzajem polecają.

      ale skoro to Ci odpowiada, to życzę miłego korzystania. Raportuj

  26. Dejmian napisał(a):

    Sprawdziłem, w Play wyszło mi najtaniej, w Plusie najdrożej ;) Po sprawdzeniu zmieniłem hasło do P24 i luz, niech się cmokną :) Raportuj

  27. Maniek napisał(a):

    Większość rozmów i smsów wykonujesz do Play
    Wynik był wiadomy.
    Nie szkoda Tobie kasy na takie zabawy, że nie bilingach, kodzie loginie nie wspomnę, które poszły net. Raportuj

    • ChlopakPLAY napisał(a):

      jednorazowo ponieważ za każdym razem kiedy będą chcieli wejść na moje konto z bilingiem to będą musieli mieć mój numer z SMSa.
      W ogóle czego się czepiasz człowieku! Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Maniek, jest tyle metod na to by wydębić od Cibie dane, że jedna więcej nie ma znaczenia. I tak jestes anonimowy tylko dla takich jak ja. Dla większych korporacji jesteś numerem. Raportuj

      • Maniek napisał(a):

        Nic się nie uczysz.
        Z tobą dyskusja to jak kopanie się z koniem.
        Nie widzisz, że na Telix jesteś już olewany?
        Ilość bzdur, które tam wypisujesz jest porażająca. Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Nie nie zauważyłem niczego takiego. Zauważyłem jedynie, że nie możesz się przebić ze swoimi argumentami przez moje posty. Przestań mnie pouczać i postaraj się odpowiedzieć na moje posty kontrargumentem jeśli chcesz. Masz inne zdanie? To dobrze. Udowodnij że masz rację podając przykłady a nie obrażaj innych. Raportuj

  28. Maniek napisał(a):

    Bardzo głupi post napisałeś.
    A dlaczego to się domyśl. Raportuj

  29. Maniek napisał(a):

    Zamiast wymuszać na autorach inne sposoby wprowadzania danych, wy korzystacie z blupill i jeszcze płacicie.
    Tylko pogratulować. Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Jak widzisz, ludzie korzystają i sa zadowoleni. Dlaczego ich wyśmiewasz? Ja sam nie skorzystałem ale rozumiem chęć dowiedzenia się czy się przepłaca czy nie. Zrozum Maniuś, że może być tyle zdań ile ludzi je wypowiada. Raportuj

  30. Mokro w majtach napisał(a):

    Czy Play będzie korzystać z Niebieskiej Piguły do optymalizacji swoich ofert? ;) Raportuj

  31. andrzejisko napisał(a):

    to nie jest tak do końca u innych opów podając kod abonencki np. orange masz dostęp dosłownie do wszystkiego możesz zamówić nowe aktywacje kupic akcesoria itp. więc podawanie kodu nie jest zbyt mądre ale jak kto chce tylko w naszym kraju zawsze jest tak ze najpierw wszyscy krytykują a potem będzie płacz bo jakimś cudem dane wyciekną i ludzie stracą pieniądze bo na ich koszt ktoś coś zamówi Raportuj

  32. Jacek Krasnodębski napisał(a):

    tak zupełnie OT jaka jest przewidywana prędkość upload w nowym PlayOnline oczywiście ta sugerowana maksymalna. Na smartfonie z abonamentem głosowym mam około 1Mb a na modemiku zaledwie 320 kb Raportuj

  33. ChlopakPLAY napisał(a):

    więc czekam. powiedz mi dlaczego ta usługa jest niebezpieczna? Raportuj

  34. ChlopakPLAY napisał(a):

    ta usługa może jednorazowo pobrać moje informację kiedy ja dał hasło które mi przyjdzie sms-em.
    następnym razem kiedy będą chcieli się połączyć to będę musieli mieć hasło.
    jeżeli to operator odda informacji nie prawnie tj., że ja nie wyraziłem zgody to będę się sądził z operatorem a nie z ta firmą! Raportuj

  35. leonginus napisał(a):

    Mam pytanie: czy podając kody z kary kodów jednorazowych czujecie się bezpiecznie? Raportuj

  36. Poll napisał(a):

    Zastanawiam się cały czas dlaczego projekt "pigułki" ma tak wielu zacietrzewionych przeciwników. Doszedłem do wniosku, że powód może być tylko jeden. Jest nim wynik testu który w wielu przypadkach brzmi tak: "Uważaj, nadal jesteś idiotą!!!" Raportuj

    • Maniek napisał(a):

      O widzę zmieniłeś portal, ale nadal piszesz tak jak na Telix na którym ciebie pogonili.
      Wyciąganie wniosków z pisania widać nie leży w Twojej naturze.

      Pozwolisz, że zacytuję jeden z Twoich postów perełek idotyzmów:
      Wysłano: 2011.03.24 18:58 Odpowiedz
      "Lucek , a co za różniąca w jaki sposób w posiadanie moich danych ktoś wejdzie? Czy sam mu je dam czy wyciągnie je ode mnie "po kryjomu"
      http://www.telix.pl/artykul/orange-ma-zastrzezeni

      Mam cytować dalsze? Raportuj

  37. Maniek napisał(a):

    Dla mnie jest niebezpieczna, bo nie ufam tego typu usługom, które zmuszają do podawania loginów i haseł, jeżeli gołym okiem widać, że to jest NIEPOTRZEBNE, bo można spokojnie zrobić to w inny sposób.
    Nawet wspomniał o niebezpieczeństwie Marcin.

    Mam nadzieję, że takich osób jak ty będzie mało i blupill będzie musiał zmienić sposób wprowadzania danych na mniej inwazyjny.
    Raportuj

  38. tl111 napisał(a):

    Maniuś , zawsze usiłujesz obrazić ludzi ? Cierpisz na manię prześladowczą, to Twoja sprawa ale nie obrażaj innych za to, że oni nie nabawili się tej przypadłości. Przy okazji użyte słowa wskazują, że masz 100% zgodności z trolem "Luckiem". Raportuj

    • Maniek napisał(a):

      A niby w którym miejscu go obraziłem?
      No chyba, że jesteś kolejnym, który nie rozumie tego co czyta lub pisze?
      Jak tam cytat podoba się? Raportuj

  39. tl111 napisał(a):

    Koterski powinien zrobić "Dzień Świra II " Ten pierwszy był z manią natręctw w roli głównej, a ten byłby z manią prześladowczą. Raportuj

  40. Poll napisał(a):

    Maniek, Abel, Czytelnik czy jakich tam jeszcze używasz nicków ( bo widać wstydzisz się zarejestrować i używać jednego ) już ci pisałem, że znikąd mnie nie wyrzucili. Na Telixie napisałeś że wywalili mnie stąd, z bloga , tu piszesz że wywalili mnie z Telixa. Dobrze się czujesz? Ty po prostu nie możesz sobie z moimi postami poradzić i stąd takie a nie inne urojenia. Raportuj

  41. jacwis11 napisał(a):

    wogóle nie rozumiem o co chodzi oświeć mnie to co ten blupill ? pisz na jacwis11@wp.pl Raportuj

  42. Jastrzomb_Nocny napisał(a):

    Mylisz sie bluepill nie poznal zadnych 'wrazliwych' danych czyli zadnych numerow Jedynie zwyczaje, syntetyczne dane ilosc pol wew. sieci i po za nia, ilosc sms-ow mms-ow, czas rozmow itp. Wszystkie dande 'wrazliwe' sa byly i bede wylacznie na Twoim komputerz. Blupill otrzymuje dane ze z najczesciej dzwonisz na numer oznaczony litera A – ale nie wiedza co to jest za numer Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Też mi sie wydaje, iż pigułka nie wie, że np: dzwoniłem do Jana Kowalskiego pod numer 1500 2900 tylko że wykonałem połączenie 27 marca o godzinie 12:31 do abonenta mającego telefon w sieci Plus a rozmowa trwała 2'34''. Po co optymalizatorowi do szczęścia potrzebne nazwisko i adres oraz numer mojego rozmówcy skoro i tak wyliczeń to nie zmieni? Raportuj

  43. bogdan napisał(a):

    Play to ZŁODZIEJE,specjalizuje się w okradaniu swoich klientów.Tak stwierdzam z całą stanowczością i odpowiedzialnością.Play zawarł ze mną w podstępny i oszukańczy sposób drugą umowę,na świadczenie usług.Zostałem przez Panią z biura obsługi klienta(a byłem już klientem play) wmanipulowany w podstępny,oszukańczy,złodziejski sposób ,do zawarcia drugiej umowy,na świadczenie usług.Gdy prawda wyszła na jaw ,że zostałem po chamsku oszukany,okradziony i wmanipulowany ,to teraz od ponad dwóch miesięcy nie mogę dojść swoich praw-TO SĄ PRAKTYKI PLAY.DLA UWIARYGODNIENIE PODAJĘ SWÓJ ADRES ;bogdan1951.51@o2.pl Raportuj

  44. Michał napisał(a):

    Bogdan, to tylko Twoje zdanie. Sam jestem klientem play od początku istnienia, zawsze w ofercie postpaid. Co więcej, sam przekonałem wielu znajomych do ich oferty i nikt do dziś nie narzeka. Co było argumentem ? Najlepsza oferta i innowacyjność na polskim rynku. Tak jest do dziś, W3 próbuje gonić, lecz z marnym skutkiem. Rozumiem ze została Ci sprzedana jakaś usługa/oferta, czyli dałeś się nabrać. Następnym razem więcej ostrożności. Jeżeli w rozmowie jasno nie zostało podkreślone że to jest sprzedaż możesz dochodzić swoich praw. Play to na pewno nie złodzieje, takie praktyki sprzedażowe stosuje każda inna sieć. Jeżeli poczułeś się okradziony czemu żale wylewasz tutaj a sprawy nie oddałeś organom ścigania? Kończąc, następnym razem więcej ostrożności. Raportuj

  45. bogdan napisał(a):

    Masz trochę racji.Ale też ufałem temu operatorowi,dlatego dałem się naciągnąć.Bo gdy zadzwoniła do mnie Pani z Biura Obsługi klienta,proponując mi korzystniejsze warunki(mam i miałem abonament ,Play 69 bez telefonu,sama karta sim),to uwierzyłem w to zgadzając się na zawarcie drugiej tej niby korzystniejszej.Gdy jednak już uruchomiono mi tą,drugą kartę sim ,okazuje się że to są takie same ,identyczne warunki jak miałem w tamtej usłudze.W ciągu przysługujących mi 10 dni odstąpiłem od umowy,ale ZŁODZIEJE nie uznają tego,kłamiąc,lawirując,kombinując.Bo najpierw odpisali mi ,że ze względu na to iż telefon był używany nie mogą mi uznać odstąpienia od umowy.Ja im napisałem że nie brałem żadnego telefonu,tylko kartę sim.To oni znowu z innej beczki ,że jednak nie mogą uznać mego odstąpienia za zasadne,itd,itp.I tak to trwa od trzech miesięcy.A kartę sim im odesłałem,która jest u nich od ponad dwóch mies,to i tak przesyłają mi rachunki do płacenia,za tą kartę.WIĘC DLATEGO TWIERDZĘ Z CAŁĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ŻE ,P L A Y – TO ZŁODZIEJE Raportuj

  46. Maniek napisał(a):

    Znowu masz problem z rozumieniem i na dodatek KONFABULUJESZ .
    Pogonili nie znaczy wyrzucili. Po prostu napisali prawdę co prezentują Twoje posty.
    Pisz mniej, ale z sensem.

    W jednym masz rację. Nie radzę sobie z Twoimi postami w stylu.
    "…. a co za różniąca w jaki sposób w posiadanie moich danych ktoś wejdzie? Czy sam mu je dam czy wyciągnie je ode mnie "po kryjomu" .
    Dla mnie to za "wysoki" poziom abberacji myślowej.
    Dziwne, że nagle znalazł się tl111 obrońca Polla. Mam też wyciągać wnioski w Twoim stylu? Raportuj

  47. Poll napisał(a):

    Nie znasz znaczenia słów w języku w którym starasz się komunikować z otoczeniem. Słowo pogonić nie ma nic wspólnego z "napisali prawdę". Pogonić to:
    1) podążanie w ślad
    2) gonić kogoś/coś
    3) ponaglać kogoś ( potocznie )
    4) sprawiac że szybko (ktoś lub coś ) się przemieszcza (potocznie)
    5) zwrócić się ku komuś, czemuś
    6) ponaglając kogoś lub coś, zmusić do pójścia w jakieś miejsce lub w jakimś kierunku
    Myślę, że tylko ostatni punkt pasuje do tego co usiłowałeś przekazać. Prawda?
    To prawda nie radzisz sobie z moimi postami. Jeśli jednak nie mam racji to może odpowiedz na pytanie : jakie ma znaczenie to w jaki sposób ktoś wejdzie w posiadanie twoich danych? Raportuj

    • Maniek napisał(a):

      "…. a co za różniąca w jaki sposób w posiadanie moich danych ktoś wejdzie? Czy sam mu je dam czy wyciągnie je ode mnie "po kryjomu" .
      Taki poziom logiki trudno przebić. Nie moja liga. EOT. Raportuj

  48. Poll napisał(a):

    Maniek, a gdzie odpowiedź na moje pytanie? Raportuj

  49. Michał napisał(a):

    To nie play cie oszukał tylko konsultant. Być może sprzedał ci abonament a telefon sam wziął i sprzedał. Raportuj

  50. coco_gaspacho napisał(a):

    Hej, hej, to post scriptum mi pachnie jakas subtelna namowa do 'lekkiego' przekretu, kosztem klientow. Apeluje do Play, by nie ingerowal w dobro klientow- swoje i tak zarabiacie, a szyte na miare abonenty i Wasze PELNE wsparcie klientow tylko Wam przysporzy. Raportuj

  51. lara napisał(a):

    Przepraszam, mam pytanie dotyczące danych osobowych użytkownika internetu Play. Czy sieć ma prawo ujawnić je osobie trzeciej,prywatnej, jesli np. poprosiłabym o zidentyfikowanie adresu IP?Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty