Tako rzecze rzecznik Play

Do PLAY drożej, czyli jak zarabiać na asymetrii.

Asymetria to zło! To skandal! To nie fair! Niesprawiedliwe!
Takich argumentów używają nasi koledzy z W3. Moja babcia mówi często „zapomniał wół jak cielęciem był” i to bardzo adekwatny komentarz do obecnej sytuacji.
Rozumiem, że nikt z mówiących te słowa nie pamięta asymetrii z jakiej korzystały PTC, Polkomtel i Centertel. Nie pracowali jeszcze wtedy w biurach prasowych telekomów.

Krótka powtórka z historii

Tak kiedyś zarabiało się w W3 na asymetrii – to były czasy, ale to se ne vrati.

Na asymetrii można jednak zarabiać?

Jak dokładnie opisuje dzisiejsza Gazeta Wyborcza. Przeczytajcie koniecznie ten tekst. Warto również zapoznać się z opublikowanym dziś stanowiskiem UKE w tej sprawie.
Stawki spadają a ceny do PLAY nie. W ten sposób W3 nie tylko pokrywa różnice ze stawek hurtowych ale dodatkowo zarabia. Asymetria działa odwrotnie?

Oczywiście za wszystko płacą klienci W3. Ale to już obszar zainteresowania UOKiK.

Kiedyś już pisałem o tym, że kampanie reklamowe konkurencji informujące, że do PLAY drożej bardzo nam pomogły. Klienci potrafią liczyć swoje pieniądze i dlatego tak chętnie przechodzą do PLAY.

Komentarze

  1. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    według mnie PLAY nie do końca prezentuje możliwość MNP oraz płacenia niższego rachunku, przydałoby się stworzenie i umieszczenie na stronie PLAY’a kalkulatora, dzięki któremu będziemy mogli obliczyć wysokość naszego rachunku po przeniesieniu numeru od konkurencji do PLAY (widzę to tak: wpisujemy ile miesięcznie wisimy na telefonie w minutach, wysyłamy sms, mms do poszczególnych sieci i jesteśmy na drucie w Internecie, po 60 sekundach to cudo (ten kalkulator) obliczy nam sumę jaką zaoszczędzimy przechodząc do PLAY’a)
    takowe aplikacje (interaktywne kalkuratory) pomagaja klientom w wyborze jak najlepszego kredytu, lokaty bądz ubezpieczenia jednak nikt z branży telekomunikacyjnej jeszcze nie zastosował tej usługi w swojej ofercie Raportuj

    • ChlopakPLAY napisał(a):

      Orange internet bezprzewodowy tak ma :) Raportuj

    • Qper napisał(a):

      Jak dla mnie to Play słabo reklamuje oferty biznesowe. Teraz pojawią się reklamy nowych abo.
      Kiedyś przypominam sobie jeszcze reklamy jak wprowadzili stan darmowy ale to było już ponad rok temu.

      Firmy to nie tylko duże korporacje, to również mały biznes. Mały biznes pozyskuje się reklamami TV itp.

      Kalkulator to fajna sprawa, ale ciężka do zrealizowania. Ofert jest dużo, dodatkowe rabaty itp i ciężko byłoby to przygotować. Lepsze są porównania takie jak na ostatniej konferencji. Pokazanie podobnych ofert… Raportuj

  2. Michał napisał(a):

    "Kiedyś już pisałem o tym, że kampanie reklamowe konkurencji informujące, że do PLAY drożej bardzo nam pomogły. Klienci potrafią liczyć swoje pieniądze i dlatego tak chętnie przechodzą do PLAY."

    Dokładnie to był argument dla którego ja oraz wielu moich znajomych zmieniliśmy sieć :)
    Raportuj

  3. Jacek napisał(a):

    Nawet spoko , ale wiele moich znajomych z innych sieci jak ma sprawe i tak zadzwonia ale ogulnie piszemy sms miedzy soba , co z urodzinami Raportuj

  4. vhfresh napisał(a):

    No właśnie. Po co płacić "do wszystkich" 29 gr "oprócz Play", skoro można płacić 29 gr do wszystkich bez cudzysłowia i gwiazdek? Raportuj

  5. vhfresh napisał(a):

    A co do asymetrii – to W3 zapomniała, jak rozmowy z ich sieci były po 2,5 zł/min (naliczanie minutowe) i esemesy po 50 gr (ceny netto)? Raportuj

  6. zadowolony napisał(a):

    moglibyście ten obrazek opisać bo nie wiadomo o co tam chodzi Raportuj

  7. Brongiel napisał(a):

    Mili Państwo,cóż dużo pisać, chyba nie bez powodu ta druga kura w reklamie ery była bo przecież w całej wielkiej trójcy hien zdziorców była kiedyś jedna 'kura' znoszące złote jaja -rozmowy międzynarodowe teraz znaleźli drugą 'kure' na stawkach wyższych do play zarabiają krocie i dalej mają '2 kure znoszącą złote jaja' – powinien ktoś stym zrobić porządek jak dawniej z rozmowami miedzynarodowymi ten proceder ukrócono! Raportuj

  8. StarRo napisał(a):

    Używam telefonu komórkowego od 1996, pierwszą moją słuchawką był Siemens s6 zakupiony w Erze w promocji za 500 PLN z taryfą "Białą" – 80 PLN na miesiąc +to co się wygadało :). Ceny za minutę już nie pamiętam ale było to sporo powyżej złotówki plus vat :) Raportuj

  9. Brongiel napisał(a):

    A już teraz ten szwabski glut heja i tak tak sa najlepsi bu ha ha 0.80gr do Play było 0.79pln wat wzrósł wiec ach grosz do góry i biznes sie kreci zeby tylko jak najwiecej zarobic! podniesli ceny na wszystkim np. minuta z 29gr na 30gr powinien byc grosz na 1pln ale era grosz do grosza i bedzie kokosza era złodzieji oszustów i hien. PLAY niepodniósł vatu ma zajefajna oferte Fresh! i bajkopisaże z wielkiej3 niech sie w pompke cmokną! Raportuj

  10. edi napisał(a):

    Tylko poczekać jak Play zacznie odrywać kupony i podnosić ceny i już to robią zaczęli od telefonów Raportuj

  11. Brongiel napisał(a):

    Gdyby nie play nadal płacilibyśmy 0.80pln nie do play lecz do wszystkich sieci! chwała wam zato że zrobiliście takie zamieszanie cenowe i rze pokazaliście wielkiej3 kto dyktóje warunki i rządzi niską ceną nie okradając ludzi ile wejdzie na wysokich cenach. Raportuj

  12. MoC_elninio napisał(a):

    Ja miałem tel tez od 1996 roku też z Ery Alcatel One Touch Club za 400zł około 1 min rozmowy 1,80 bez naliczania sek za każdą rozpoczętą minute. Wtedy się średnio rozmawiało 20-30 min ;P. teraz minimum 200-300. Nie ma co porównywać tego co było z tym co jest.

    Liczy się tu i teraz i ewidentnie jedna sieć góruje nad innymi.

    P.S.
    Właśnie przeszedłem do Orange z czystej ciekawości jeśli chodzi o zakres, u mnie w mieście jakoś bez rewelacji. Liczę na jakąś fajną ofertę urodzinową ;P. Jeśli nie tak czy tak przenoszę się z powrotem do Playa z upustem 3 miesięcznym na abonament. Ot to taki myk zrobiłem aby mieć 100zł w kieszeni ;] Raportuj

    • Mała Mi napisał(a):

      Ale jesteś gość :) ubaw po pachy ;)
      Alcatel One Touch Club został wypuszczony na rynek w 1998r ;)
      jak już kłamiecie to róbcie to trochę "yntelygentniej" Raportuj

  13. zadowolony napisał(a):

    widze że hieny michnika zaczęły ciepło pisać o play a właściwie przepisują ulotki reklamowe, ciekawe ile play w to zainwestował , moim zdaniem przekupowanie tego szmatławca nie ma sensu . Raportuj

  14. Qper napisał(a):

    Marcinie poprawcie sobie teksty na stronie bo z tym u was kiepsko
    http://iv.pl/images/02293782682904057557.png Raportuj

  15. galeon napisał(a):

    Takie coś jak MTR powinno zostać zlikwidowane lub obniżone do 0 zł. Raportuj

  16. SolarWarden napisał(a):

    No sieć komórkowa nie powstaje aby być instytucją charytatywną. Poza tym w porównaniu z W3, to i tak w ogóle inny świat. :] Raportuj

  17. Poll napisał(a):

    Ale podobno W.J. twierdzi że MTR jest potrzebny. Raportuj

  18. Jacek napisał(a):

    Co z urodzinami Raportuj

  19. Julia napisał(a):

    Marcinie bedzie mecz w telefonie?prosze mam jutro dyzur. Raportuj

  20. Poll napisał(a):

    Drodzy Rodacy, klienci W3. Wasz operator robi Wam Pearl Harbor. Zróbcie mu Hiroshime i Nagasaki-przejdźcie do Play. Raportuj

  21. Qper napisał(a):

    To nie kupuj telefonów. Bierz oferty tylko SIM. Tylu minut nigdzie nie dostaniesz. Raportuj

  22. edi napisał(a):

    Z urodzinami nic przecież w Play cały czas są promocje to po co na urodziny. Widzę podniecacie się Playem. Mam u nich telefon rok i na koncie przeszło 40 reklamacji. W Erze byłem 11 lat i złożyłem może z kilka. Jak czytaj jaki ten Play jest super wypowiedz @brongiel-a to niech się zastanowi co pisze, bo jak by nie było żadnej asymetrii stawek to Play by jak inne sieci padła bo nie wytrzymała by konkurencji. To że Play ma więcej dla siebie to też o czymś świadczy. Skończy się asymetria stawek zobaczymy wtedy jak Play będzie działał. Zamiast W3 będzie W4 Raportuj

  23. Qper napisał(a):

    Wystarczy im dać gotowe obrazki i sami przepisują ;).
    Tak na poważnie to jest biznes i różne rzeczy mogą się dziać pod stołem ;) Raportuj

  24. Qper napisał(a):

    Czekamy ;) Raportuj

  25. emil napisał(a):

    wielka 3 boi sie bo gdyby stawki za połączenia były wszędzie równe to każdy bez wahania przeszedłby do Play-a. Ja tak przeniosłem 3 numery i nie żałuje, każdy kto ma jakiś interes to i tak zadzwoni a jak nie to ja sie nie zmartwię . Cała moją rodzinka ma w play i rozmawiamy za zupełne free ;) a nie jak w orange 1000 min za 10zł na 14 dni . W d…. mogą sobie wsadzić te 1000min :) Dobre jest to że Play dla przechodzących daje 60zł na start jeżeli przeniesie sie numer z innej sieci. A najlepsze jest to że juz za 5zł konto przedłuża sie o rok a nie jak w wielkiej trójce 5zł przedłuża konta o 2 dni. to jest ''śmiech na sali''

    tyle ja

    pozdro Raportuj

  26. adam napisał(a):

    no niestety ale to co play zrobilo z cenami telefonow w nowych taryfach to koszmar, niestety coraz czesciej zerkam na strone orange. abonament za 99 zl bardzo podobny do play-owego(co prawda bez stan darmowy i tylko 300 minut) ale samsung galaxy s za 1 zl, htc desire 1 zl, htc desire hd 149 w sklepie internetowym a play ponad 600 zl za desire hd i galaxy s i przestarzaly desire za 99 zl… jako ze konczy mi sie umowa w sierpniu chyba przejde sie do orange… a takim wielkim oredownikiem play bylem… Raportuj

    • Poll napisał(a):

      No to skoro 300min to jest dla Cibie "tylko" czyli potrzebujesz więcej. Skoro brak SD jest też ważny to oznacza, że co prawda telefon kupisz taniej ale oddasz te "zaoszczędzone" pieniądze przy comiesięcznej fakturze. Raportuj

      • adam napisał(a):

        do orange-owego planu za 99 zl podobny jest play all max 85(85 zl), miesiecznie daje to roznice 14 zl czyli o tyle wiecej powinien kosztowac galaxy w play 1 zl + 24×14 = 337 a ile jest w play ponad 600. Orange tez do niedawna podchodzilo do spra3y tak ze niebeda dokladac do telefonow, jednak potym jak ludzie odeszli do play zmienilo sie to diametralnie i teraz telefony sa tansze niz w play… Raportuj

    • Jacek napisał(a):

      W sumie masz racie ceny telefonów poszły w górę , ale minut masz więcej niż u konkurencji Raportuj

  27. Jacek napisał(a):

    Ja miałem 1 reklamacie z odpowiedzi się nic nie dowiedziałem i przeszedłem na zasięg Plus i wszystko OK gorzej jak im się umowa z Plusem skończy Raportuj

  28. emil napisał(a):

    przecież i tak te telefony są drogie w każdej sieci , za każdy płaci się co najmniej 1,5x tyle w abonamencie niż można by je kupić na allegro. Moim zdaniem lepiej jest wybrać ofertę bez telefonu i mieć kupę minut i innych korzyści z tego tytułu . to co że telefon możesz mieć za 1zł a abonamencie za 99zł skoro musisz go płacić przez 2 lata to wychodzi 2400z to za 1000zł możesz kupić bardzo dobry telefon na allegro < przecież żeby tam zostać oszukanym to już naprawdę trzeba bardzo chcieć> Raportuj

  29. Poll napisał(a):

    A nie mają czasem nowej umowy podpisanej? Coś mi się o słuchy obiło. Raportuj

  30. Darek napisał(a):

    no ja mialem przez rok i 3 miechy ponad 100 reklamacji,wkoncu Play sam rozwiazal umowe z winy swojej. Raportuj

    • PeeN napisał(a):

      Stary to ty chyba nic więcej nie robiłeś tylko pisałeś reklamację. Jak masz żonę to ciekawy jestem jak z tobą wytrzymuje. Raportuj

      • leonginus napisał(a):

        No właśnie może dzięki temu, że tyle pisał to żona wytrzymała. Bo go nie było tam gdzie powinien każdy facet być. Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      Darku W.: o ile dobrze ciebie kojarzę to Dyrektor BOK opisał, iz umowa nie była rozwiązana z winy PLAY. Mylę się czy nie? Raportuj

  31. Klient Fresha napisał(a):

    Panie Marcinie.
    To co niektóre sieci wyprawiają pod pretekstem MTR (np. Heyah) to wręcz trudno określić używając kulturalnego języka, ale niech Play nie uda takiego świętego.
    Notkę sms wszystkim klientom w zeszłym roku to po niby włączyliście, zapewne nie miało to związku z MTR, prawda? Raportuj

  32. edi napisał(a):

    @Poll Ja nikogo tutaj nie obrażam a twoje k…. świadczy tylko o Tobie Raportuj

  33. Poll napisał(a):

    Obraziłeś moją inteligencję. To wystarczyło. Raportuj

  34. Poll napisał(a):

    Notka nic nie kosztuje klienta Play. Raportuj

    • Klient Fresha napisał(a):

      Na tym właśnie polega idea MTR. Klienta Play nie kosztuje, ale klienta W3 kosztuje tyle co normalne połączenie do Play (czyli zazwyczaj astronomicznie dużo). Część z tej opłaty (właśnie MTR) szedł do kieszeni Play.
      Notka sms była wyjątkowo bezczelnym sposobem zarabiania na asymetrii. Raportuj

  35. StarRo napisał(a):

    No to piszę że SPORO POWYŻEJ złotówki – czytanie ze zrozumieniem się kłania Raportuj

  36. Poll napisał(a):

    Tak to prawda. Bezczelnie zarabia na tym operator którego klient zadzwoni do Playa. Raportuj

  37. Klient Fresha napisał(a):

    Masz 100% racji, ale…
    to nie w3 włączyła niespodziewanie wszystkim klientom Playa notkę sms, zrobił to Play, bez ich wiedzy i zgody.
    (do dziś dokładnie to pamiętam, bo byłem przekonany, że to jakaś awaria. Pamiętam także jak rzecznik na blogu udawał, ze nie wie o co oburzonym klientom chodzi bo – wg niego – notkę można było łatwo wyłączyć.) Raportuj

  38. Poll napisał(a):

    A dlaczego jesteś zdziwiony włączeniem notki? Przecież operator jrest po to by oferować usługi. Zaoferował i jeszcze to mnie nic nie kosztuje. Mam z tego powodu płakać, że taki ktoś jak Ty ma do mnie drożej? Raportuj

    • Klient Fresha napisał(a):

      Dlaczego jestem zdziwiony?
      Ano dlatego, że tak jak i Ty jestem klientem Playa (byłem nim także kiedy włączono mi notkę). Świadomie miałem wyłączona pocztę głosową a o notce sms dowiedziałem się nie dlatego, że zadzwoniłem do kogoś do Playa, tylko dlatego, ze nie zdarzyłem odebrać telefonu.
      Nie płakałem, ale do dziś jestem tym zniesmaczony. Dodam tu także, ze tak zniesmaczony byłem kilka lat temu w Erze, gdy włączono wszystkim abonentów bez ich wiedzy i zgody roaming.
      Operator jest to by oferować usługi, a nie włączać bez wiedzy i zgody użytkowników. Raportuj

  39. leonginus napisał(a):

    Ale dlaczego zmieniasz front? Przecież zacząłeś od tego, że przez włączenie notki płacą klienci W3 a teraz zszedłeś na temat domyślnego jej włączenia. Domyślne włączenie to jedno a opłata za nia dla dzwoniących to drugie i to drugie ma związek z MTR
    Poll. Raportuj

  40. Klient Fresha napisał(a):

    Masz rację, zle się wyraziłem w pierwszym poście:
    1. Notka sms to normalna usługa sieciowa, podobna do poczty głosowej.
    2. Sposób jej włączenia był bezczelną formą wykorzystania asymetrii, aby zgarnąć MTR za każde nieodebrane połączenie przychodzące do klientów Play, którzy świadomie wyłączyli sobie pocztę głosową.

    Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Co ma domyślne włączenie z MTRem wspólnego. Przeciez to usługa dla klientów Play a to że inni za to bulą to co? Niech nie dzwonią i po kłopocie. Raportuj

      • Bartek napisał(a):

        No właśnie to, że osoby złapane przez Notkę płaciły jak za połączenie.
        Usługa nie powstała dla użytkownika Play tylko dla operatora po to aby zarabiać kasę na MTR,

        Gdyby była dla użytkownika to pozostawiono by decyzję o włączeniu użytkownikowi.

        Ale i tak nigdy nie zrozumiesz o co tutaj chodzi.
        Albo pracujesz dla Playa albo jesteś karmiony tymi faktami jaki ci odpowiadają. Raportuj

  41. blmd napisał(a):

    Najlepszego z okazji 4. urodzin!!! Raportuj

  42. gość napisał(a):

    w 2001 miałam w ideii 2,35 za minutę po ile sms nie pamiętam ,bez naliczania jednosekundowego.To były czasy człowiek bał się że będzie za krótko gadał,lub za długo.W obu przypadkach opłata była zabójcza. Raportuj

  43. Bartek napisał(a):

    To nie pierwszy raz kiedy Poll obraża ludzi.
    Widać jaki jest jego poziom po tekście. Jak juz ktoś ma inne zdanie to warto go zwyzywac.

    Powinni blokować takie chamstwo Raportuj

  44. hrhr napisał(a):

    250mb w plusie to jak 1gb w play :) w play przerywa sesje co 5 sekund normalnie, gdy w plusie potrafi sesja trwac 2-3 dni.. druga sprawa, przeszedlem do fresha i zaczalem wydawac wiecej, ale nie dlatego, ze zaczalem czesciej dzwonic itp… powodem bylo brak powiadomien o konczacym sie pakiecie, a gdy sie skonczyl zzeralo mi nawet 50zl w 1dzien za neta.. nie, nie mam zamiaru codziennie sprawdzac pakiet mb jaki mi pozostal, play powinien sam mnie poinformowac a konczacym sie pakiecie. jezeli play bylby powaznym opem to taka usluga znana z w3 by istniala w ich sieci. Raportuj

    • kitten napisał(a):

      To wyłącz pobieranie danych poza pakietem i po sprawie…Króki kod na klawiaturze to załatwi…A co do informowania, to znasz coś takiego jak *107# ? To sprawdź ;] Raportuj

  45. Allek napisał(a):

    Najdroższe połączenia z Play mają użytkownicy ofert na kartę Tak Tak i Heyah. Po podwyżce VAT 1.01.2011 przerzuconej na klientów tej sieci minuta rozmowy z Play skoczyła do…. 80 gr! W Simplusie połączenie z siecią Play kosztuje zawsze 73 gr za 1 minutę. Z kolei bardzo ciekawie jest w pre-paidach Orange, może ktoś wie lub wytłumaczy dlaczego w POPie stawka z Play wynosi 75 gr, a już w Orange ONE tylko ;) 63 grosze. Raportuj

  46. Allek napisał(a):

    Już w sierpniu rzecznik sygnalizował we wpisie: http://blogplay.pl/2010/08/do-play-drozej-czyli-j… że coś jest nie tak z obniżkami MTR z W3 do sieci Play. Raportuj

  47. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    miałem na myśli kalkurator zawierający wszystkie oferty Operatora, blupill.pl jest płatny a ten PLAYowy byłby darmowy Raportuj

  48. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    z kalkuratorem prosta sprawa: zaznaczamy interesującą Nas opcje typu Mixtura, Online, Abo indyw, firmowe itd, potem opcja z modemem, telefonem lub bez, potem wpisujemy ile dzwonimy, wysyłamy sms i mms oraz internet i oblicza nam ile zapałcimy za rachunek przenosząc nr do PLAY, żadnej analizy ofert konkurencji tylko bazowanie na stawkach jakie są w PLAY Raportuj

  49. Poll napisał(a):

    To może wskaż gdzie to czynię niesprowokowany. Raportuj

    • Bartek napisał(a):

      Właśnie o tym piszę. Wypowiedzi innych zawsze traktujesz jak atak na swoją osobę.
      Takie podejście się leczy u odpowiedniego specjalisty.

      To, że ktoś pisze o swoim problemie to tylko po to, aby można było poznać jego opinię i zmienić coś w Playu. Wszyscy mają nadzieję, że ktoś czyta komentarze i wyciąga jakieś wnioski.

      Ty zawsze pojawiasz się jak obrońca na biały koniu i walczysz.
      Przykład – tak jak z Notką SMS czy z reklamacje itp.

      Twój ogólny brak obiektywizmu daje do myślenia. Już zapomniałeś, że jak włączyli notkę to były problemy z wyłączeniem, przekierowaniami itp. Dopiero potem pod wpływem użytkowników udostępnili opcję wyłączania przez SMS. Raportuj

      • divhashmorex napisał(a):

        zgadzam się, że chamstwo takich idiotów jak użytkownik bartek trzeba blokować, tak jak jest na blogu Wojtka J.

        Poll jest wystarczająco obiektywny, aby pisać na blogach lub portalach telekomunikacyjnych. Niestety zdesperowani użytkownicy w3 i amplifierzy piszą bzdury.
        Jakoś użytkownicy nie piszą wciąż o automatycznym przedłużaniu umowy w erze, o zorganizowanej przez nią loterii w której codziennie płaciłeś za smsa przychodzącego. Każdy operator popełnia błędy. Tylko kretyni wspominają te stare. Raportuj

  50. tl111 napisał(a):

    Ale marketingowo słabo wykorzystujecie ten fakt. Aż prosi się reklama porównawcza oraz jakiś kontrolowany test połączeń na określone numery w różnych sieciach z różnych sieci i ile za to zapłacił każdy podstawiony konsument. Niestety publikacji konsumenckich jest u nas ciężki brak. Swoją drogą już dawno pisałem Wojtkowi na blogu, że tylko dzięki wysokim stawkom do playa u W3 oraz nagłaśnianiu tego faktu play może cieszyć się tak szybkim wzrostem. Powinniście wysyłać jakieś podarki dziękczynne pracownikom W3 mającym największy wkład w sukces playa. No i może jakaś reklama ostrzegająca przed pozostawaniem u obecnego operatora W3 i związanym z tym nieuzasadnionym kosztem marży na połączenia z pięcioma milionami abonentow play ? Raportuj

  51. jahu napisał(a):

    To z programistycznego punktu widzenia nie jest trudna sprawa i nawet bardzo dużo roboty by z tym nie było. Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      o to właśnie chodzi, tylko i wyłącznie prezentacja własnych stawek tak aby konkurencja nie miała sie czego czepiać, to byłoby nowością na tym rynku Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Nawet można by dodać opcję w której klient wpisywałby swoje obecne kwoty rachunków. Raportuj

        • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

          akurat w tym miejscu zrobiłbym inaczej: po obliczeniach pokazuje nam ile byśmy zapłacili będąc w PLAY, klient juz sam sobie obliczy różnicę

          poza tym, warto aby został uruchomiony e-mail na który będzie mozna przesyłać swoje pomysły na nowe jak i obecne usługi w PLAY typu pomysl.na.play@playmobile.pl Raportuj

  52. Pietras napisał(a):

    Przyznaję że Pla ma ciekawe oferty, konkurencyjne ceny i daje wszystko tak jak obiecuje za przeniesienie numeru do ich sieci. Jednak co z tego skoro nie moge dzwonić. Podobno jakis nadajnik został uszkodzony i zasieg skacze weselej niz zając na łące.
    Dalatego ja wróce do sieci ze sprawdzonymi nadajnikami Raportuj

  53. Bartek napisał(a):

    Zgłoś awarię i tyle. To zdarzyć może się wszędzie Raportuj

  54. telemaniak93 napisał(a):

    NAJLEPSZEGO :) Raportuj

  55. Poll napisał(a):

    Atak na moja osobę uważam wtedy gdy mnie ktoś obraża a nie wtedy gdy mi wytyka pomyłkę.

    Jeśli ktoś ma prawdziwy problem to da się to wyczuć ale jesli ktoś pisz, że wysłał w ciągu roku ponad 40 czy ponad 100 reklamacji to albo kłamie albo jest debilem.

    Nie zapomniałem jak włączyli notkę. I co z tego. Poprawili bo było źle. Jaki ona ma zwiazek z MTRem? Raportuj

  56. Mesiasz napisał(a):

    PLAY'u! WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI URODZIN !!! 16 marca!!! Raportuj

  57. Bartek napisał(a):

    Domyślnie notka się włącza i trzeba wysyłać SMS Raportuj

    • leonginus napisał(a):

      No i co? Uznajesz to za uniemożliwienie decyzji użytkownikowi? Raportuj

      • Bartek napisał(a):

        Teraz jest opcja wyłączenia. Ale chodzi o domyśle włączenie "na siłę" Powinno być dokładnie odwrotnie. Chcę sobie włączyć taką usługę to włączam. To uczciwe rozwiązanie i nikt nie miałby zastrzeżeń. Wiemy czemu ma to służyć i myślę, że Prezes Play też to wie ;) Raportuj

  58. Dokładam się do najszczerszych życzeń :) Raportuj

  59. jahu napisał(a):

    można i tak. Jeszcze prościej zrobić. Raportuj

  60. Playowy? napisał(a):

    Dlaczego na blogu cisza skoro rzeczywiście 6 lat temu wszystko się zaczęło – przynajmniej jeśli chodzi o start komercyjny poza siecią Germanos? Czekamy na maj? Raportuj

  61. Qper napisał(a):

    To w taki sposób da się to zrobić. Tylko czy Play sobie poradzi bo mają problem z linkami na stronie i treścią ;) Raportuj

  62. jahu napisał(a):

    4 lata jeżeli już ! Raportuj

    • Playowy? napisał(a):

      no racja :) czas mi przyspieszył ;) w 2005 zaczęły się zmiany, potem były testy a cała radość z Playa w salonach Germanosa zaczęła się z chwilą wypowiedzenia umowy Erze – to były piękne dni… Raportuj

  63. divhashmorex napisał(a):

    nie każdy byłby zadowolony gdyby wciąż dostawał smsy jak w w3.
    2. Nie każdy jest idiota i zazwyczaj sprawdza przed połączeniem czy został mu (i ile) pakiet.
    Jak ktoś idiota jest to jego sprawa.

    3. Sesja w plusie nie trwa 2-3 dni, więc nie pisz bzdur. Podobnie sesja w play nie trwa 5 sekund.
    4. Owszem w w3 sesja jest rzadziej przerywana (w orange nawet godzina bez użytkowania), a w play gadu gadu nie potrafi jej utrzymać, ale kłamstwa i idiotów nie toleruje.
    5. W plusie (byłem w mix i sim+) sesja jest przerywana po około kilku minutach.

    Pozdrawiam i polecam wizytę u psychiatry, choć wątpię aby panu pomogła. Raportuj

  64. Olek napisał(a):

    kalkulator spoko, tylko większość klientów i tak nie wie ile wykorzystuje minut. Wiedzą, że chcą płacić 50zł i mieć tel za 1zł. Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      to sobie policzy tak:
      najpierw np. 100 min x stawka w PLAY i porównają ze 100 min x stawka u ich obecnego operatora Raportuj

  65. janek napisał(a):

    ale szambo mam playonline za 45 zl 10GB z przedluzenia i chcac zmienic na rownoległa taryfe za 59zl 16GB odpowiedziano mi w BOK ze nie mozna, i dla mnie ta taryfa kosztje 99zl NIC NIE SZANUJECIE KLIENTA I NA PEWNO KOLEJNY RAZ NIE PRZEDŁUZE… SYF I MALARIA W W3 takich problemow nie maRaportuj

  66. MoC_elninio napisał(a):

    Sorki sprawdziłem 1997 rok nie 1996. Pomyłka. Ale nie 1998!!

    A tak poza tym mozna się pomylić o 1 rok chyba i nie trzeba podchodzić do tego sarkastycznie…. Raportuj

  67. Bartek napisał(a):

    I tu z pomocą pojawia się kolejny kolega…

    Ja też jestem w Playu i nie jestem zdesperowany tak jak to opisujesz. Z reguły staram się nie komentować takich głupich dyskusji ale jak czytam teksty obrażających innych to nie mogę wytrzymać.

    Domyślam się, że nie są to osoby wykształcone, a jedynie uczące się w gimnazjum.

    Nie wspominam też o rzeczach złych, bo pomimo tego, że jestem "podkreślam" w Play mógłbym więcej na ten temat napisać. Nie pocieszam się też sytuacją w innych sieciach, bo nie interesuje mnie kto jaką ma loterie i nieuczciwe praktyki. Interesuje mnie moja sieć czyli Play.

    O notce zaczął się temat przy okazji MTR, bo jak ktoś wie o co chodzi to zdaje sobie sprawę jak to jest połączone.

    Jeżeli podobają ci się wypowiedzi Poll obrażające inne osoby to sobie je czytaj. Mnie one nie odpowiadają. Raportuj

    • leonginus napisał(a):

      Bartek, nie obrażam nikogo kto nie zasługuje na to. Jeśli baran , jeden z drugim, wysyła co drugi, trzeci dzień złośliwie reklamacje to sprawia że moja reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu nie 24 godzin tylko miesiąca. Przecież rozpatruje ktoś żywy te reklamacje i zajmuje mu to określona ilość czasu. Jeśli 5 mln klientów wyśle co rugi dzień reklamację to jak myślisz co sie stanie? To tak samo jak wzywanie pogotowia do bólu głowy czy bolesnej miesiączki. Do naprawdę umierającego pogotowie już nie zdąży. Takich nieprzystosowanych należy tępić jak tylko można i nazwanie ich tak jak ja nazwałem nie jest żadnym obrażaniem. Raportuj

  68. StarRo napisał(a):

    Rozumiem że to "kłamiecie" tyczy się również do mnie, tylko po co miał bym to robić? Raportuj

  69. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    Wszystkiego najlepszego:).100 lat
    Żebyście dłużej utrzymali się na rynku:-)

    Twoja opcja normalnie jest w cenie 80zł dlatego możesz tylko zmienić na taką powyżej tej kwoty i z ceną bez promocji Raportuj

  70. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    Gdybyś przedłużał lub podpisał nową umowę to byś mógł wziąc to co chcesz Raportuj

  71. sebob napisał(a):

    Poniżej fragment z tego artykułu w GW:
    "Renata Piwowarska z UKE: – Nie możemy wpływać na poziom cen w usługach komórkowych. Możemy za to zwracać uwagę, że klienci zasiedziałych operatorów są przez nich obciążani opłatami niemającymi nic wspólnego z rzeczywistymi kosztami.
    Co na to operatorzy? Przedstawiciele sieci Orange w przesłanym komunikacie podkreślają, że ostateczna wysokość cen za minutę to pochodna wielu czynników, m.in. analizy tego, ile klienci są w stanie zapłacić i do których klientów operator chce dotrzeć z ofertą."
    Wynika z tego, iż analizy w Orange dowodzą, że klienci tego operatora są w stanie płacić 60 czy 70 gr do Play i do takich klientów operator chce dotrzeć ze swoja ofertą:))) Raportuj

  72. bbbb napisał(a):

    wkurza mnie to podawanie cen z allegro, chcesz cen sklepowych to zobacz ile kosztują na ceneo np, chociaż i tam się pojawiają powoli Ci co odkupili je od ludzi przedłużających umowy czyli to samo co allegro.
    Raportuj

  73. Gormar napisał(a):

    Tak, ale tylko w taryfie 99 i dotyczy to jedynie 4-5 wybranych telefonów. HTC Desire jest za 1 złoty w Play w abonamencie za 89 złotych (ALL Inclusive 109) lub nawet 85 złotowym (All Inclusive MAX 99). Raportuj

  74. xyz napisał(a):

    jeszcze dlugo musi polezec kolo 4G zanim sie nia stanie wiec 2mega to akurat w play i to nie jest zle gdyby nie ten ping… Raportuj

  75. xyz napisał(a):

    co do 4G pseudo playa nawet Cyfrowy polsat swoje 5G nie mianowal 4G :) http://telepolis.pl/news.php?id=20992 WSTYD PLAY hihihi Raportuj

    • bbbb napisał(a):

      raczej nie wstyd play a brawo CP.
      Zobacz sobie prawdziwe testy sieci 4G w stanach i zobacz, że u nas w cale gorzej nie jest -oczywiście mogłoby być lepiej :D Raportuj

  76. bbbb napisał(a):

    przyznać się kto zgłosił mój komentarz ?:] Raportuj

    • Goll napisał(a):

      Pewnie ten sam który zgłosił mój komentarz bo napisałem że trzeba być debilem by pisać w ciągu roku ponad 100 reklamacji. Raportuj

  77. Jacek napisał(a):

    Co jeszcze wymyślicie ;P Mam wrażenie że co niektórzy to się naprawdę nudzą.. Mamy naprawdę dobre taryfy, tylko dzwonić i dzwonić, siedzieć w necie, jednym słowem korzystać :P Rachunki mi spadły o 150% po przejściu z Ery z taryf pakiet biznes. Pozdrawiam :) Raportuj

  78. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    Jacku: wytłumacz to klientom konkurencji. Skoro kalkuratory sie sprawdzają w bankowosci, ubepzieczeniach to dlateczego nie w telekomunikacji.
    P.S. Jak rachunki mogły spaśc o 150%? Dla przykładu płaciłes w Erze np. 1000 zł to będąc w PLAY ty nic nie płacisz a PLAY płaci Tobie? Raportuj

  79. Łukasz napisał(a):

    W moim otoczeniu także rozpowszechniony jest drugi argument: Jestes w Play? Wszyscy do ciebie drogo mają… Raportuj

  80. dawid napisał(a):

    nie zgodze się z Tobą. Zatrudnij się w salonie Play lub jako telemarketer, a zobaczysz, że wyższe stawki do Play są chyba najczęstszym powodem rezygnacji klientów z oferty Play… Raportuj

    • luki napisał(a):

      A co mnie to obchodzi, że do Play jest drożej! Ważne że ja mało płacę za użytkowanie telefonu i to się dla mnie liczy. Ja sam płace moje rachunki nikt innych ich nie płaci, więc ja chcę mieć tanio, a jak ktoś chce przepłacać to jego sprawa. MBank mobile ma 19 gr do wszystkich sieci – to nawet taniej niż Play, GaduAIR ma 19 gr do wszystkich a do Play 29 gr – jak oni mogą to inni też mogą i proszę nie narzekać, że do Play jest drogo. Po prostu W3 lubi Was doić !! Raportuj

  81. edi napisał(a):

    Nie będę używał słów z Twojego podwórka i zniżał się do Twojego poziomu ale stwierdzam, że chyba masz problem ze sobą. Także nie mam zamiaru udowadniać Tobie czy złożyłem 40 reklamacji czy nie. Bo sam jesteś chyba tym co napisałeś. Żegnam ozięble Raportuj

    • leonginus napisał(a):

      Za to ja ci mog udowodni |e przynajmniej napisaBe[ o 40 reklamacjach: "Mam u nich telefon rok i na koncie przeszBo 40 reklamacji". WBa[nie przez takich …..no…. jak tu okre[li by nie wykasowali??? takich jak ty czy Darek, reklamacje innych u|ytkowników oczekuj w poczekalni. Raportuj

  82. leonginus napisał(a):

    Bartek, każdy operator włącza jakieś usługi nie pytając o zgodę klienta i dobrze o ile jest to nie związane z opłatą. Orange np nie daje możliwości by telefon dzwonił 5 razy. Po czwartym dzwonku wpadamy w pocztę głosową. Usługa bezpłatna dla klienta Orange ale przymusowa. Co w tym złego? Raportuj

  83. edi napisał(a):

    Jak bym nie musiał to myślisz bym składał reklamacje ? Zastanów się sam. Podałem na przykładzie kiedy byłem w Erze 11 lat złożyłem kilka reklamacji a tutaj rok i jest ich dużo. Sam to uważam, że jest ich sporo ale jak by wszystko działało w Play tak jak trzeba to bym je bezpodstawnie nie składał Raportuj

    • leonginus napisał(a):

      W Play nie ma tylu usług ile ty reklamacji wysłałeś. No chyba że wysyłąłeś reklamację na padniętą baterie w komórce albo że ci się telefon zawiesił. Raportuj

  84. edi napisał(a):

    Nie mam zamiaru ciągnąc tego wątku ale chyba masz na czym czapkę nosić – tak mi się wydaje. Reklamacje przecież nie muszą być każda na inną usługę ale także jak dobrze wiesz tylko kilka na tą samą jeśli problem się powtarza notorycznie. Raportuj

  85. leonginus napisał(a):

    Notorycznie powtarza ci się co 3 dni ten sam błąd? Jaki? Raportuj

  86. Gracjan Deresz napisał(a):

    No nareszcie! Darmowa reklama dla PLAY!!!. Inni operatorzy "niech się wstydzą" ;]
    Takim postępowaniem tylko tracą klientów. Raportuj

  87. leonginus napisał(a):

    Nie martw się , ja tez robię błędy. Wracając do tematu: jakie błędy reklamowałeś? Co trzy dni występował w tej samej usłudze? Raportuj

  88. Adam napisał(a):

    Do telefonu komórkowego nie mam zastrzeżeń.Long Play spełnia swoje założenia.Natomiast Play-on Line
    omówię w przyszłym tygodniu , aby nie psuć atmosfery 4 rocznicy.
    Adam
    Raportuj

  89. Ola napisał(a):

    dlaczego ostatnio konsultant Play powiedział mi że od miesiąca era i orange mają do play stawki jak do wszystkich, a plus za jakiś tydzień też będzie miał? :| Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty