Tako rzecze rzecznik Play

Eko-, czy E-Faktura?

Play gra w zielone! Doskonale wiecie o naszym pro-ekologicznym nastawieniu :-)

Jednak w związku z zamieszaniem, jakie powstało wokół nie-papierowych faktur należą się Wam pewne wyjaśnienia.

W naszych materiałach promocyjnych stosujemy często określenie ekoFaktura, co może niektórych z Was wprowadzić w błąd. Elektroniczne faktury wystawiane Abonentom przez Play są e-fakturami, tzn. są cyfrowe podpisane i są zabezpieczone znacznikiem czasu. Co to oznacza?

Oznacza to, że wedle obowiązujących przepisów wszyscy Abonenci, którzy takie faktury mają podstawę do ubiegania się o ulgę internetową.

W przyszłym roku zamieszania już nie będzie. Zgodnie z prawem, które weszło w życie od stycznia 2011 również dokumenty zawierające „dane identyfikujące kupującego i sprzedającego, rodzaj zakupionego towaru lub usługi oraz kwotę zapłaty” będą uznawane za faktury (w tym również elektroniczne obrazy faktur w formacie PDF).

Komentarze

  1. Kris Sovsky napisał(a):

    Marcin chyba też ma znacznik czasu przesunięty na BLOGu :> Raportuj

  2. Klient napisał(a):

    A ja widzę, ze Play nieźle kombinuje.
    Pół roku jak aktywowałem e-fakturę na tym blogu dowiedziałem się, że muszę wysłać list do Play bo takie są wymogi prawne. teraz raptem można aktywować fakturę z poziomu Play24.
    Wymogi prawne się zmieniły? Raportuj

  3. realMaca napisał(a):

    Małysz już skoczył! Czas zgolić wąsy.. Raportuj

    • ChlopakPLAY napisał(a):

      no właśnie…. Małysz skoczył… Ale wąsy były odnośnie BB a nie Małysza. ale BB się pojawiło więc wąsy powinny być zgolone… a może Marcin nie dostał premii i nie ma na maszynkę :P
      więc załóżmy funpage na facebook'u i zbierajmy pieniądze.
      ps. realu widziałem z wibratorem maszynkę ;-) Raportuj

  4. RemasU napisał(a):

    Najpierw na maila przychodziły faktury potem awizo a czemu teraz już nic nie raczy przyjść? Chyba nie po to podawałem maila by musieć teraz wchodzić na często nie działające Play24 i patrzeć czy już mam coś do zapłaty….. Rzeczniku proszę o odpowiedź. Raportuj

    • ChlopakPLAY napisał(a):

      nigdy faktury nie przychodziły na maila. przychodziła informacja (e-awizo) z nr konta i kwotą do zapłaty. jednak dane jak np. nr telefonu były zakryte.
      może coś masz z mailem. spr. na play24 czy masz aktywną e-fakturę lub czy masz podane dobre maila. może anulowałeś wysyłkę e-awiza… wszystko ponownie aktywujesz w play24 :) Raportuj

  5. JusTQL napisał(a):

    Dostajesz na maila awizo odnośnie wystawienia e-faktury..
    w nim masz kwotę i numer f-ry więc dane potrzebne do wykonania przelewu bez konieczności logowania w play24..
    Raportuj

  6. ChlopakPLAY napisał(a):

    Marcinie, paczki jak nie było tak nie ma. A nikt z Was nie chce oczywiście nic wyjaśnic. Trudno, to niestety nie moja wina, ze tak traktujecie klientów… No ale do czasu.

    Co do e-faktury. Ja aktywowałem przez play24 bo można bez wysyłania wniosku na Komornik, i to chyba pierwsza od dawna dobra usługa Playa.
    Poza tym przy rozliczaniu PITu nie trzeba pokazywać faktury. Wpisuje się na rozliczeniu ile wydało się rocznie na Internet. W razie kontroli ze strony US trzeba pokazać fv, w moim przypadku elektroniczne.

    I jeszcze jedno. Ekologia=ekonomia ;-))) Mniej pieniędzy na wysyłkę, papier, tusze, zatrudnianie osób. Przecież klient sam może sobie spr. na Play24 a przy okazji jak nie ma internetu zawsze może skorzystać z Play Online na abonament ;-)) Raportuj

    • Mr All Right napisał(a):

      Lepiej rób na komputerze kopię e-faktur z tego bubla Play24. A wymogi prawne lub "systemowe" tez mogą się zmienić i zostaniesz z ręką w toalecie. Raportuj

  7. ChlopakPLAY napisał(a):

    dokładnie tak. nawet napisz napisany nr konta na który trzeba wpłacić. zawsze można również spr. nr konta *125# :) Raportuj

  8. ChlopakPLAY napisał(a):

    nie wymogi prawne tylko wymogi systemowe itp. sprawdź maila z ok. 4 dni temu. będziesz wiedział :))) Raportuj

  9. mietek napisał(a):

    dlaczego nie moge połączyć się internetem na zasięgu play gsm900 tam gdzie jest umts900 ? Raportuj

  10. Klient napisał(a):

    No właśnie w tym problem, że cześć klientów albo w ogóle się nie zaloguje na Play24 bo nie wie co to, albo narzeka, że nie ma obowiązku się tam logować.
    Ja prywatnie korzystam i z Play24 i z e-faktury, ale sadzę, ze dużo czasu minie zanim będzie to naprawdę powszechna usługa. Raportuj

    • ChlopakPLAY napisał(a):

      nie wiesz, że są ludzie którzy specjalnie szukają pretekstów? jak umieją się zalogować na nk i facebooka, to ja nie wiem jaki problem mają w tym by otworzyć fv albo zobaczyć ją. to są dosłownie 5 ruchów muszką w komputerze. http://www.p4.pl –> play24 –> logujemy się –> finanse i to wszystko :) a jak chcemy zobaczyć fv to ten piąty ruch o którym mówiłem. klikamy myszką na malutką kopertę obok kwoty do zapłaty :) ot to taki problem. poza tym jak już ktoś nie chce wchodzić w play24 to przecież a mailu gdzie przychodzi e-awizo jest podany dokładny numer konta, do kiedy trzeba wpłacić oraz kwota :) Raportuj

  11. realMaca napisał(a):

    ja właśnie taką posiadam, ale niestety się nie dzielę
    ps. chyba ze z dziewczynami ;-) Raportuj

    • ChlopakPLAY napisał(a):

      ha ha! powiem ci, że wchodzę na tego bloga od 2 lat i komentuje. pierwszy raz ktoś mnie aż tak rozbawił! stary jesteś po prostu wielki! Dzięki :)

      Buhahaha ;-) Raportuj

  12. kill649 napisał(a):

    A kiedy płatności kartą i paypal w play24 za faktury? Raportuj

  13. Maciej Cebula napisał(a):

    Mieciu, a coś bliżej? gsm900 to nie to samo co umts900. Czym się łączysz telefonem, modemem? Może Twój telefon/modem nie obsługuje umts900. Napisz dokładniej w czym problem. Raportuj

  14. mirekb napisał(a):

    e faktury to oszczednosc i brak dotowania poczty polskiej ;-)do tego 30min do wszystkich przez okres umowy z tym ze 6 mies za darmo pozniej 3zł.to dobra opcja.dzis w wiadomosciach mowil o tym Pan Wojtek.moze i Pan Marcin sie wypowie.dla mnie bombowo ze mozna odliczac vat od all incusiwe na net w telu,wszyscy powinni o tym wiedziec.działajcie szerzej w tym zakresie Raportuj

  15. Mr All Right napisał(a):

    Ja tam wolę papier, by serwery się nie przegrzewały. Raportuj

  16. mietek napisał(a):

    z telefonu i obsługuje te pasma ale ja chce mieć wyłączone 3g. na gsm playa mi nie działa internent, na gsm plusa działa Raportuj

  17. TweedleMB napisał(a):

    Ja kiedys mialem e-fakture na firmowy tel. Ale Jak to rozliczac co miesiac? Jak Przedstawic to ksiegowej skoro nie da sie tego pobrac w pdf? Chyba ze cos zmienilo sie od zeszlego roku? Jesli tak to prosze o informacje z checia przestane wspomagac Poczte Polska. Raportuj

  18. Patryk Gruszka napisał(a):

    Dajcie jakieś przywileje klientom wybierającym e-fakturę, bo z ekonomicznego punktu widzenia ten produkt daje korzyści tylko Wam…
    Raportuj

  19. jacwis11 napisał(a):

    NO JA JAKOŚ WOLE TRADYCYJNĄ FAKTURĘ :) Raportuj

  20. Weronika X napisał(a):

    Panie Marcinie z zupełnie innej beczki teraz. Co z siecią 4G i rozbudową umts900. Miało byc 79% populacji na koniec marca. A tu kiepsko. Można prosić o jakiś komentarz na ten temat i czego się mamy spodizewać. Raportuj

  21. Color napisał(a):

    bedzie o tym mowa na konferencji w kwietniu.. mowil rzecznik.. Raportuj

  22. Color napisał(a):

    wez wylacz CAPS LOCK.. Raportuj

  23. Qper napisał(a):

    Od 2 dni próbuję włączyć efakturę kuzynowi za pomocą play24 i na trzecim kroku procedury pojawia się błąd.

    Miał ktoś podobny problem? Raportuj

  24. play4you1 napisał(a):

    Ale Rozporządzenie Ministra Finansów również się zmieniło. Wcześniej nie było w nim zapisu że można dokonać zmiany na "e-fakturę" drogą elektroniczną, tylko pisemną. Jakiś czas temu dodano te magiczne słowa. Raportuj

  25. Arte napisał(a):

    Dzień dobry Panie Marcinie.

    Na początek podziękowania za prowadzony blog, dzięki któremu jest się zawsze na bieżąco w sprawach Playa.

    Teraz sprawa jaką mam do Pana.

    Chciałem dokupić ofertę Play Online All Inclisive 99 dla abonentów na 18 miesięcy. Wszyscy wiemy, że w tej sprawie jest błąd w sklepie internetowym Play i podany jest tam nieprawidłowy abonament miesięczny przy tej ofercie (79 zamiast 59 zł), jednak ja nie o tym. Chciałem do tej oferty dobrać zestaw: Modem ZDF MF 637 + Router ZDF MF 10. Niestety, jak się okazało, ten zestaw, który byłby dla mnie idealny ze względu na chęć wykorzystywania tej oferty w domu i dzieleniu jej na kilka komputerów, jest w ofercie dla abonentów niedostępny! Jest to o tyle dziwne, że ani regulamin, ani cennik modemów o tym nie wspominają. Czy to znaczy, że dotychczasowi abonenci są pod względem dostępności modemów dyskryminowani? Ale na jakiej podstawie? A może to też tylko błąd systemu (lub niewprowadzenia danych), jak przy wspomnianej wyżej cenie za abonament przy ofercie na 18 miesięcy?

    Jeśli jednak faktycznie tej oferty nie ma dla abonentów, co byłoby dziwne, to zważając na mój długi związek z Play (od 2007 roku) i płacenie rachunków powyżej średniej, nie byłoby możliwości zrobienia wyjątku?

    Zgłosiłem moje zastrzeżenia również w BOKu.

    Pozdrawiam.

    PS. Pytanie do forumowiczów: Czy ktoś z was miał również podobny problem z zakupem modemu? Raportuj

    • Color napisał(a):

      ej.. co Ty opowiadasz? Play Online dla abonentow jasno jest napisane, ze 59 zl.. http://www.playmobile.pl/pl/promocja/dla-dokupuja

      W regulaminie i cenniku modemow tez jest ten ZDF, wiec w czym wlasciwie problem? Raportuj

      • Arte napisał(a):

        Owszem, na stronie, którą podałeś jest dobrze, jednak w sklepie internetowym, tam gdzie faktycznie kupujesz (musisz się zalogować i system tworzy ofertę dla abonentów) jest źle. Dla ofert na 18 miesięcy jest podany abonament 79 zł zamiast 59 zł jak mówi regulamin. Jeśli zaś chodzi o ten zestaw (modem + router), to w ofercie sklepu internetowego jest on dostępny dla wszystkich ofert tylko nie dla tej dla abonentów! Myślałem, że to tylko problem sklepu, jednak po zadzwonieniu do BOKu, sprawdzili w systemie i stwierdzili, że takiej oferty nie ma – mimo iż ani cennik ani regulamin nic o takiej dyskryminacji nie mówi. Po konsultacji, dostałem informacje, że tylko zarząd (cokolwiek pod tym pojęciem rozumieją) może zdecydować o sprzedaży lub nie tego zestawu (modem + router) lub o uznaniu, że brak tej oferty w systemie to niedopatrzenie.

        Dlatego moje zgłoszenie do BOKu i zapytanie do Marcina.

        No i czekam na odpowiedź. Raportuj

        • Color napisał(a):

          nie uzywaj slowa dyskryminacja.. to nie ma z tym nic wspolnego.. To zapewne jakis blad.

          Nie rozumiem jednego – skoro w regulaminie jest to dlaczego nie moga Ci sprzedac, np. przez telesales ? Raportuj

  26. Klient. napisał(a):

    Mnie tego nie musisz tłumaczyć bo ja zaglądam na Play24 niemal codziennie.
    Ale znam kilka osób, które tam nie zajrzą… bo nie i już.
    Trochę podobnie jak z kontami bankowymi. Założyć dziś bezpłatne konto do przelewów jest proste jak pstryknięcie palcami, ale po co.
    Niektórzy wolą iść na pocztę ze stertą przelewów i od każdego płacić prowizje, albo jeszcze lepiej chodzić do wszystkich firm (gazowni, energetyki itp.) i płacić w oddziale. Raportuj

  27. vhfresh napisał(a):

    Do mnie dziś zadzwonił jakiś pan z nr. 790500500 i próbował coś mówić ws. oferty. A JA NIE WYRAZIŁEM ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH DO CELÓW MARKETINGOWYCH! Zaczął się pultać, że to jakiś "błąd". Jaja sobie robicie, jak W3?! Raportuj

    • Klient napisał(a):

      A ja kilka dni temu dostałem smsa z reklamą, choć tez mam brak zgody na informacje handlowa. Raportuj

    • Maniek napisał(a):

      Mam ten numerek w zablokowanych i do mnie nie dzwonią. :P Raportuj

    • radek napisał(a):

      mam play fresh, miałem podobny problem, pisałem reklamację ale to jak kopanie się z koniem, proponuję się skrzyknąc osoby co maja taki sam problem i złozyć zbiorowo skargę w uke, oraz w GIODO, sprawa jest prosta play wymaga żeby zasilać i płacić to MY TEŻ WYMAGAJMY !
      można by jeszcze sprawe trochę nagłośnić w mediach… jakie to standarty oferuje sieć GGGG (4G), media lubią play :) Proponuję takie rozmowy w miarę mozliwości nagrywać, i =>>> youtube :) pośmiejmy sie razem :) pozdrawiam Raportuj

      • vhfresh napisał(a):

        Prowadzę korespondencję mejlową. Pracownicy BOK wciskają, że na karcie rejestracyjnej wyraziłem zgodę na marketing. Ciekawa sprawa, bo na moim wydruku wszystkie kratki są zaznaczone na "Nie". Raportuj

  28. Arte napisał(a):

    No właśnie, gdybym to ja wiedział? Dostałem odpowiedź, że nie i już! Osoba z telesales, ani jego przełożony nie mogli podjąć decyzji, gdyż jak mi zakomunikowano: "bez zgody zarządu" oni nie mogą mi tego sprzedać, gdyż takiej opcji nie ma w systemie dla opcji dla abonentów. Na moją informację, że ani regulamin, ani cennik nic o takiej niemożności nie wspominają, odpowiedź była ponownie taka sama – nie ma w systemie, to sprzedać nie mogą i już!

    Też uważam, że to błąd, ponieważ jednak sugerowano mi w BOKu, że to świadoma zapewne decyzja zarządu, dlatego też użyłem słowa "dyskryminacja". :) Raportuj

  29. Arte napisał(a):

    Wybacz moją ignorancję, a cóż to takiego Play4You? To coś innego niż BOK lub sklep internetowy? Bo od Boku, to odbiłem się jak od ściany i tylko mogłem zostawić zgłoszenie do rozpatrzenia. Może faktycznie jest jeszcze jakiś kanał zgłaszania takich uwag, zatem uśmiecham się ładnie o wyjaśnienie tego czym jest Play4You i jak mogą mi pomóc.

    Dziękuję z góry! :) Raportuj

  30. Jak napisał(a):

    Mam nr w PlayFresh. Zlozylem ostatnio kilka reklamacji przez Play24. Na kazda odpowiedz dostalem rowniez listownie przez PocztaPolska. Dzwonilem specjalnie do konsultantow zeby tylko nie przychodzila odpowiedz poczta (przeciez Play jest Eco) a i tak po 14dniach listonosz pukal do drzwi :( Raportuj

  31. ATT napisał(a):

    A ja mam pytanie z innej beczki – co z zasięgiem? Do końca marca miała być duża poprawa, a tu żadnej informacji na stronie Play, ani mapki nie zaktualizowane… Czegoś się dowiemy oficjalnie w tej sprawie w końcu? Raportuj

  32. Marcin Tylka napisał(a):

    Dokładnie to samo! "Błąd podczas wykonywania operacji" Zgłosiłem to dzisiaj na Play24 i zobaczymy czy coś na to poradzą.
    Raportuj

  33. MoC_elninio napisał(a):

    pewnie na konferencji jakiejś, ja tymczasem podpisałem umowe na "max-a 75zł", miałem fresha i ja widzę poprawe przynajmniej bezproblemu przełącza mi między nadajnikami play-plus co wcześniej było niemożliwe…. Raportuj

  34. Kamil napisał(a):

    Witam. A mam takie pytnie zupełnie z innej beczki,,, jak długo mam czekać na kontakt w sprawie konsoli Ps3. Moi znajomi podpisali umowy juz 3 tygodnie temu i do dnia dzsiejszego nikt sie ze mną nie kontaktował. Czyżby ta promocja była „sciemą”????Raportuj

  35. Maniek napisał(a):

    100/100
    Skoro giną zgłoszenia, to jaki problem, żeby zgubiły się faktury w pdf. Raportuj

    • roman napisał(a):

      Przestańcie się sugerować wynikami z śmiesznych speedtestów które podają zakłamane wyniki…. mi speedtesty na orange free podają że niby mam pół mega prędkość a tak naprawdę prędkośc ściągania wynosi ponad 250KB/s.
      Ściągnij plik z dobrego serwera i sprawdź rzeczywista prędkość np tu: http://noc.gts.pl/ Raportuj

  36. Qper napisał(a):

    Do mojej reklamacji ostatnio wysłali 2 identyczne listy w tym samym czasie.
    Generalnie chodzi o kasę a nie "eko" Raportuj

  37. edie napisał(a):

    Lekka ściema jest z tym PS3, poleć znajomego. Podpisałem umowę na LP1, podałem nr znajomych, którzy przenieśli nr do play na kwote 350 zł po czym dostałem wiadomość, że po aktualizacji raportów nie mogę dostać ps3 ponieważ podpisałem umowę na czas nieokreślony. Kolega podpisał taka samą umowę w tym samym dniu, też jego znajomi przenieśli numery tylko, że on teraz cieszy się ps3 a ja mogę sobię pograć co najwyżej na atari. Raportuj

  38. Freshowiec napisał(a):

    Od kilku dni w godzinach wieczornych i nocnych nie ma dostępu do Play24 zarówno przez internet jak i do menu Play24 (*111#)
    Zróbcie z tym coś.
    Raportuj

  39. Adrian****** napisał(a):

    czemu wyłączacie E-awizo ?! To była bardzo przydatna funkcja…. Raportuj

  40. mkkot napisał(a):

    Na ulgę internetową w tym roku raczej nie liczcie, państwo bankrutuje :P Raportuj

  41. pemose napisał(a):

    No masz chłopie problem !!!! Wczoraj zmieniłem swoją taryfe na Play Fresh All Inclusive- Darmowy Internet bez limitu danych. Po sprawdzeniu czy zmiana nastąpiła (dość szybko około godziny) doładowałem konto za 30 zł i otrzymałem 300mb ! Zacząłem serfować po necie, ściąga aplikacje z marketu wszyskto było ok !!! Następnego dnia czyli dzis rano dostałem od Play sms-a że moja taryfa została zmieniona na Play Fresh All Inclusive- Darmowy Internet bez limitu danych – no pomyslałem sobie to już wiem ! Ale już nie połączyłem sie z internetem !!!!! Moj internet nie działa !!!!!!! Korzystając z nadajnika plusa nawet mi się nie pojawia ikonka transferu, a korzystając z plal pojawia się tylko nie łączy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CO to kujwa jest ?????? POMOCY !!!!!! Raportuj

  42. naye666 napisał(a):

    Nie łam się, właśnie mam ten sam problem, nie mogę połączyć się ani poprzez 3g, ani edge . Play ma problemy widocznie… Raportuj

  43. adrian****** napisał(a):

    Czemu padła transmisja danych ?! Raportuj

  44. adrian****** napisał(a):

    SMSów też nie mogę wysyłać ! Raportuj

  45. Poll napisał(a):

    Przełączają się na 5G+ Raportuj

  46. Poll napisał(a):

    U mnie też nic nie działa. P24 też , smsy tez Nic nie chodzi. Raportuj

  47. Jacek napisał(a):

    w sumie ja też nie moge wysyłać sms , coś im nawaliło Raportuj

  48. Paweł Tomaszewski napisał(a):

    Nie można wysłać SMSa. Play24 nie działa :-((( Reklamacja pofrunęła mailem Raportuj

  49. Mr All Right napisał(a):

    Gry na Commodore i Atari miały większą grywalność niż te nowoczesne, wymuskane, nastawione na efekty specjalne gry. Pod tym względem nic nie tracisz. Gorzej, że pewnie przydałaby się kasa za PS3. Raportuj

  50. Mr All Right napisał(a):

    Bonus do bonusa. W Erze jest podwójne doładowanie, a Play jest aktywacja z niespodzianką. Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty