Tako rzecze rzecznik Play

Jak to z tą przenośnością było w Q1 dokładnie

Przenośność to jeden z moich bardziej ulubionych dziwolągów językowych. Ja wolę napisać coś o przenoszeniu numerów do PLAY. Jak pewnie przeczytaliście na telepolis.pl ciągle koszulka lidera dla PLAY. Polecam lekturę. Muszę przyznać, że Witek (naczelny telepolis.pl) zawsze publikuje raport na temat MNP dokładnie w tym dniu, w którym ja to planuję ;-)

Zacznijmy od garści danych historycznych. Jak wyglądał Q1 w 2010? W styczniu 56% dla PLAY, w lutym 56% dla PLAY, w marcu 55% dla PLAY. A jak to wyglądało w Q1 2011? Styczeń 72% dla PLAY, luty 74% dla PLAY, marzec 66% dla PLAY. Zatem bardzo poprawiliśmy ubiegłoroczne wyniki.

Często kiedy czytam komentarze pod naszymi wynikami MNP pojawia się wątpliwość: do PLAY numery przenoszą tyko dzieciaki na prepaid. Błąd. Prawie 80% to postpaid ;-).

Na cytowanym już telepolis.pl ktoś w komentarzu (który wygląda na bardzo dobrze poinformowane źródło) wspomniał o rosnącym exodusie z PLAY. Jak to wygląda w rzeczywistości? Styczeń 2%, luty 3%, marzec 2%. Wniosek – dobrze poinformowane źródła, nie zawsze są dobrze poinformowane.

Jeżeli mogę powiedzieć coś o konkurentach to chciałbym podkreślić, że różnice są już minimalne i tak naprawdę, z każdego kierunku przychodzi do PLAY mniej więcej tyle samo klientów ze swoimi numerami.

Czy uda nam się przyjąć milion nowych numerów w procesie MNP w 2011? No nie wiem…poczekamy, zobaczymy – rynek jak widzicie ciągle się rozwija i rośnie a PLAY razem z nim!

Komentarze

  1. Paweł Szcześniak napisał(a):

    Marcinie… z Takimi warunkami koszulki lidera ciężko byłoby wam się pozbyć;] …
    A skuteczne call center ? to spora część sukcesu… wiem z własnego doświadczenia;p
    Jeszcze trochę a może pokieruje Play'owym ;>? Good Luck! Raportuj

  2. mirekb napisał(a):

    1mln sie nie uda ale kolo tego bedzie..namowilem na 2 tel w play ostatnio 3osby-oczy stawiaja po przesiadce z orange.mam kolo 150% rozmow wiecej i troche to wku…a ale czesto warto.a jak statystyki fnp jak juz tach chwalą p4,czekamy??Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Dla nas rynek usług stacjonarnych jest dodatkiem do podstawowego biznesu. Nie inwestujemy w ten segment. Nie promujemy go, nie komunikujemy. Masz racje – nasze wyniki w tym zakresie są takie sobie, ale to nie jest nasz cel.Raportuj

      • Qper napisał(a):

        A szkoda bo też można pozyskać klientów i przekonać do swoich usług.

        A co do numerów na karty to nie zgodzę się, że to tylko dzieciaki.
        Oferta jest atrakcyjna i pozwala na elastyczne używanie numerów bardziej niż abonament. Raportuj

      • troglodyta napisał(a):

        sluchaj no grucha play online na karte -Szczegóły Oferty Play Online na Kartę
        4.1. Użytkownik może przesyłać dane z prędkością do 1 Mb/s. to z regulaminu wiec dla czego w waszym wypasionym 4g up jest 386 zamiast 1mega? wogole zrobcie cos z tym szajsem bo malo konkurencyjna oferta, nikt na karte nie ogranicza predkoci tylko wy… Raportuj

        • troglodyta napisał(a):

          jak bym placil za czekolade a dostal wyrób czekoladopodobny… Raportuj

          • BRT napisał(a):

            386 zawiera się w przedziale od 0 do 1 mega. Wszystko zgodne z regulaminem. Raportuj

            • troglodyta napisał(a):

              4.1. Użytkownik może przesyłać dane z prędkością do 1 Mb/s. Na prędkość przesyłania danych
              wpływają następujące warunki techniczne: technologia przesyłania danych, z której Abonent w
              danym momencie korzysta tj. HSDPA, 3G (UMTS), aktualne obciążenie danej stacji nadawczej, siła Raportuj

            • troglodyta napisał(a):

              wiec rusz czerepem, jesli playfresh mam upload 1mega nie ma problemu by playonline mial up 1mega. operator ogranicza co jet nie zgodne z zapisem regulaminu

              powtorze rycerki łbie- wpływają następujące warunki techniczne: technologia przesyłania danych, z której Abonent w
              danym momencie korzysta tj. HSDPA, 3G (UMTS), aktualne obciążenie danej stacji nadawczej, siła Raportuj

            • troglodyta napisał(a):

              gdzie jet mowa o ograniczaniu przez operatora? PYTAM sie w ktorym punkcie. Raportuj

            • jan kowalski napisał(a):

              playonline na karte 3 Opłata za przeniesienie Numeru MSISDN do sieci innego operatora 40,98 PLN (50 PLN z VAT)

              dobre dobre play rzadzi ;)

              takiego zapis w ogole nie powinno być, niestety play prawa nie przestrzega jak widac

              " Jeśli operatorzy nie dostosują się do nowych przepisów, będą karani – zapowiada Urząd Komunikacji Elektronicznej." trzeba tryknac gdzie trzeba w tej sprawie Raportuj

            • jan kowalski napisał(a):

              playonline na karte 3 Opłata za przeniesienie Numeru MSISDN do sieci innego operatora 40,98 PLN (50 PLN z VAT)

              dobre dobre play rzadzi ;)

              takiego zapis w ogole nie powinno być, niestety play prawa nie przestrzega jak widac

              " Jeśli operatorzy nie dostosują się do nowych przepisów, będą karani – zapowiada Urząd Komunikacji Elektronicznej." trzeba tryknac gdzie trzeba w tej sprawie

              Raportuj

  3. jahu napisał(a):

    Marcinie gratulacje ! Aczkolwiek konkurencja nie śpi a play musi się zastanowić jak przytrzymać obecnych klientów którzy wam zaufali i przenieśli nr. Raportuj

    • Qper napisał(a):

      Zgadzam się z Tobą Jahu. Należy jeszcze pamiętać, że będzie teraz ostra konkurencja bo Era zmienia się na T-mobile… Raportuj

      • Bojan1989 napisał(a):

        oby byla, bo play dla przedluzajacych umowe nie robi zbyt duzo Raportuj

        • troglodyta napisał(a):

          i nie bedzie bo ma to w d… liczy ie statytyka i zlapany nowy klient na dluga umowe Raportuj

        • Konnr napisał(a):

          Inni operatorzy przy zakończeniu umowy srają szanownym i uwielbiającym uszanowaniem wobec swojego klienta i wmawiają mu jaki jest wspaniały i wyjątkowy. Jest tylko jedno ale… to jest dalej sranie, które czasami robi z portfela klienta jesień średniowiecza.
          Wiem że niektórzy klienci są przyzwyczajeni do tego że "negocjują" – tak – czują się wtedy tacy ważni i wspaniali… jest tylko jedno ale,…. ktoś później musi zapłacić za zabawianie klienta… żaden operator do tego nie dołoży … czyli na końcu i tak musi zapłacić klient.

          Tak czy inaczej niestety duża część ludzi woli dostać prezent wart np. 5% umowy niż 10% rabat.

          Zastanów się co Ci się dokładnie nie podoba… to że dostajesz tyle samo co inni klienci na wejściu? Czujesz się z tego powodu gorszy? Nie warto. I tak masz po prostu najlepszą ofertę na rynku.
          A te Plusikowe i stażowe to tylko żałosne sztuczki speców od robienia wody z mózgów (tylko niech pan Marcin się nie obraża :) )…. Raportuj

          • wolles napisał(a):

            Dla mnie moja sieć Era,nie zrobiła nic! nawet telefonu nie wykonali jak mi się umowa kończyła! To sie przeniosłem do PLAY Raportuj

  4. Robert napisał(a):

    Wszystko super, tylko dlaczego taki "smartfonowy" operator likwiduje pakiet 2GB internetu w telefonie i daje 1GB z jakąś marną nielimitowaną prędkością? Co z abonentami, którzy wykorzystują prawie cały obecny pakiet 2GB? Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      przeciez możesz przedłużyć sobie umowę na czas nieokreślony na warunkach z których obecnie korzystasz Raportuj

      • Karwowski napisał(a):

        Krzysiu idź lepiej kozy na pastwisko wypasać, bo pojęcie masz takie jak cały bok play. Pakiety są promocyjnym pakietem usług i po przedłużeniu umowy na czas nieokreślony dalej nie będą dostępne. Myślenie boli pracownika p4. Raportuj

        • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

          – widzę, że terminologia związana z wypasaniem zwierząt udomowionych nie jest tobie obca i dajesz korepetycje innym
          – warunki starej umowy są lepsze niz nowych, inni tak zrobili i nie narzekają
          – skoro tak bardzo chcesz zostać Specjalistś ds. Obsługi Klienta to wal śmiało na playmobile.pl, zakładka Kariera
          – czyżby słoneczko podkęciło twój termometr i główka sie przegrzała,a może butla z gazem była zazbyt odkęcona i dostało sie do ciebie w zwieszonych ilościach, ja sie nie wstydzę swoich słow, ty sie wstydzisz i podpisujesz sie pod innych Raportuj

        • jahu napisał(a):

          Akurat Kolektyw ma rację jest taki zapis w regulaminie że promocja obowiązuje przez cały okres umowy oraz po przekształceniu się umowy w czas nieokreślony. Nie mniej jednak szkoda że w nowych planach taryfowych nie postarali się o pakiet 2 Gb. Raportuj

      • Robert napisał(a):

        Pewnie, że mógłbym, ale zapomniałeś dodać, że nie mógłbym wtedy wziąć nowego smartfona. Wielka łaska ze strony operatora by mnie dosięgnęła. Kolejne dwa lata za frajer. Raportuj

        • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

          popatrz sobie po jakich cenach brałbyś go, jeżeli odp. tobie warunki przedłuzasz na czas nieokreslony, telefon kupujesz na wolnym rynku i po kilku miesiacach możesz podpisać zupełnie nową umowę na nowych warunkach i otrzymać nowy telefon, wówczas masz dwa, jeden sprzedajesz i masz na rachunki na kilka miesięcy Raportuj

          • Robert napisał(a):

            Mówimy o smartfonie, który kosztuje na wolnym rynku około 2000zł. OK. kupuję go, potem biorę w Play nowy za jakieś 600zł (taka promocja przy abonamencie za ok. 100zł), sprzedaję go za 1500zł bo nikt mi więcej nie da. Jak na mój gust to jestem wtedy 1100zł w plecy, (OK, 500zł bo te 600zł na smartfona i tak miałem zamiar wydać) więc skąd wziąć kasę na rachunki na kilka miesięcy? Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              oki, popatrz na ten przykład: koniec umowy, została przedłuzóna na czas nieokreślony, kupujemy samsung galaxy s, bawimy sie nim 3 miesiace, piszemy pisemko na pzreniesienie na fresh, bok odzwania i w wyzszym abo daje nam upusty, galsaxy s sprzedajemy za dobre pieniadze, kupujemy sobie duzó tańszy galaxy ace i tutaj jest zarobek, se xperia play w polsce stoi za 2300-2600, z Anglii 1500 zł, jest zarobek? jest Raportuj

            • Robert napisał(a):

              Można i tak kombinować, ale dla mnie to już za dużo zachodu. Smartfon wolę mieć bezpośrednio od operatora, a nie z Anglii, ponieważ miałem już do czynienia z serwisem gwarancyjnym. Wyższy abonament nie jest mi kompletnie potrzebny, ponieważ już teraz prawie cały mi przepada. Dziękuję za dyskusję i pozdrawiam. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Masz po prostu niesamowite wymagania. Smartfon, od operatora za 1zł, abonament za 10zł klimatyzację, elektryczne szyby a i tak będziesz wypisywał na blogu że nie masz widoku na morze. Raportuj

            • Robert napisał(a):

              Jaka klimatyzacja? O co Ci chodzi? Zaczęło się od tego, że Play obciął pakiety danych w abonamentach z telefonami, które bez tego nie funkcjonują i udaje, że tyle wystarczy. Co ja poradzę, że mam większe wymagania niż ci, którym pakiet schodzi tylko na aktualizację pogody? Dlatego uważam, że to jest nie fair. Raportuj

  5. Daro napisał(a):

    A można jeszcze przenosić numer do LongPlay1?

    Bo kierowniczka jednego ze stoisk Play powiedziała mi, że oferta została wycofana. Raportuj

  6. edi napisał(a):

    To, że przyjmujecie to nie znaczy, że ludzie od was uciekają. Jak nie poprawicie jakość obsługi to odpływ będzie jeszcze większy. Coraz bardziej słyszę od znajomych negatywne opinie na temat Play i załatwiania czegokolwiek. Kiedyś sam znajomych namawiałem na Play a teraz kiedy chciałem załatwić sprawy to jak bym pisał lub rozmawiał z niedouczonym konsultantami. Teraz kurtyna mi opadła i to możne wielu osobom. Wtedy zamiast przypływ będzie odpływ albo będzie 90 % na kartę a 10 na abonament. Raportuj

    • Robert napisał(a):

      Kto to jest Grusyka? Warto było chociaż raz to przeczytać. Raportuj

      • issa napisał(a):

        Popieram kolegę Bartek. Zacytuję to co napisałem poniżej – Nie bądźmy małostkowi. Niedługo będziemy prześwietlać email pod kątem poprawności wstawienia przecinków i je odrzucać, albo skarżyć do sądu jak przetargi. Akcja chłopaka jak najbardziej właściwa, nie widzę tam żadnej nieuzasadnienie roszczeniowej postawy, wulgaryzmów, niewłaściwych stwierdzeń. Zamiast czepiać się detali dobrze by było, żeby ktoś w Play za to odpowiedzialny w końcu odpowiedział jeśli Rzecznik nie wie/nie umie/nie chce/nie potrafi, niech desygnuje do odpowiedzi na takie pytania i sugestie czytelników Blogu i uzytkowników telefonów z Androidem, osobę kompetentną.
        Tak właściwie to Playowi nalezy się pozew, albo pozew zbiorowy by raz na zawsze odpowiedzieć sobie kto za co jest odpowiedzialny i czyj jest w końcu telefon, ewentualnie do czego to obliguje obie strony, ale sam nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań, bo to strzelanie z armaty do wróbli, czas rozliczenia i potraktowania odpowiednio do potraktowania przez Play przyjdzie na końcu umowy. Raportuj

  7. niecierpliwy napisał(a):

    Da sie pospieszy samsunga o wdrożenie bady 1.2 dla samsunga s8500 .Juz 3 tyg temu podobno przekazaliscie ją do nich. Wiem ze jestem monotematyczny ale to zaczyna być irytujace jak wychodzą nowe programy na samsung apps a ja nie moge ich sciagnąć bo są na bade 1.2.I raczej nie zdecyduje się na wgrywanie softu niebrandowanego bo mam dosc duzo rzeczy na telefonie a nie chce ich stracic :/ , jak bym wiedział że będą takie problemy z tym to bym wziął coś z androidem :/ Zadbajcie o ludzi którzy kupili te telefony , bądzcie lepsi od W3 gdzie O***** sie wypieło na ludzi i nie będzie wprowadzać zadnych uaktualnień, P*** juz ją wprowadził jakieś 2 miesiące temu ,a E** gdzieś sie zgubiła po drodze. Obawiam się co będzie jak pojawi sie bada 2.0 za ile ją dostaniemy ? rok ? Pozdrawiam. Raportuj

    • @Abikun napisał(a):

      Z androidem wcale nie jest lepiej, Galaxy S w Play nadal jedzie na 2.1, kiedy inni operatorzy już dawno przeszli na 2.2 i przymierzają się do 2.3. Raportuj

    • Tomek napisał(a):

      Także popieram kolegę. Rzeczniku co z twoją zapowiedzią?? W tej sytuacji nasz telefon nie jest zgodny z opisem urządzenia i możemy to reklamować bo miało być dużo aplikacji a teraz nie ma już prawie wcale bo wszystkie na bada 1.2. Zrobicie coś wreszcie z tym ?? I liczę na jakąś odpowiedź, pozdrawiam Raportuj

      • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

        akurat w tej sytuacji nie ma prawa użycie niezgodności z opisem urządzenia, mozesz na to się powołać gdy sprzedano tobie urządzenie, którego cechy/charakterystyka jest inna niz w podanym opisie,
        kupiłeś urządzenie zgodne z opisem w dniu sprzedaży? Jeżeli tak to wszystko jest zgodnie z prawem. Raportuj

  8. Klient napisał(a):

    Dodałbym jeszcze – to właśnie często dzieciaki dostają od rodziców abonament, żeby tanio wyrwać telefon.
    Sam uznaję tylko kartę, ale to tez nie jest oferta dla każdego. Szary Kowalski chce najczęściej abonament i to jeszcze z poleceniem przelewu żeby nie musieć nigdy oglądać faktury a już nie daj boże logować się do BOA, a po 4 miesiącach na ogół nie potrafi powiedzieć jaką ma stawkę za minutę i za smsa.
    Karta daje wielkie możliwości dostosowania telefonu do siebie, ale trzeba na bieżąco sprawdzać ofertę i dokładnie wiedzieć kiedy i jaki włączyć pakiet, kiedy doładować itp. Raportuj

  9. Piotrek Olejnik napisał(a):

    Tak przy okazji nowego tematu: może w ramach nadchodzących nowych modeli warto by się przyjrzeć bliżej ZTE Skate, wyświetlacz 4,3 cala? Mocna maszynka się zapowiada za (podobno) niskie pieniądze. Marcinie, co Ty na to? Rozważacie pojawienie się tej słuchawki w Waszej ofercie? Raportuj

  10. harlock napisał(a):

    Poczekam na uderzenie T-Mobile. A póki co wystarczy mi Fresh.Raportuj

  11. miju napisał(a):

    chwalicie sie ze ludzie do was przechodzą a kody *111# , *101# , *111*33*4# , *111*49*1# jak nie działają tak nie działają :)Raportuj

  12. Czas sie liczy napisał(a):

    Panie Marcinie a kiedy wreszcie będzie rozstrzygniecie tego konkursu z play metro. Miały być upominki a nic nadal nie wiadomo. 18.04 jak coś :) Raportuj

  13. Dario napisał(a):

    poprawcie zasieg bo tragedja jest juz 5 znajomych moich odchodzi od Was.Z abonamentu ma sie rozumiec,co z tego ze duzo minut do wykorzystania jak ich nie mozna wykozystac bo zrywanie polonczen jest,albo gucho w suchawce.I tak od samego ppczatku,a zgloszenia nie pomagaja. Raportuj

    • Jacek napisał(a):

      Zmień na Plusa wybór sieci manualny i będzie git , ja tylko na plusie jadę Raportuj

      • Kasia napisał(a):

        Tylko z PLUSEM też są znaczne problemy często… Ale oczywiście ten "myk" rozwiązuje problem tylko w trochę starszych fonkach, nowsze i tak ignorują ręczne ustawienia sieci i logują się tam gdzie mocniejszy sygnał. Raportuj

        • Qper napisał(a):

          To prawda, moja nokia po wyłączeniu zawsze przestawia się na Automatyczne szukanie sieci.
          Te przełączanie się pomiędzy sieciami to główna wada a zarazem zaleta play.
          Raportuj

          • Poll napisał(a):

            poprzedni post pomyłkowo tu wylądował. Co do przestawiania się telefonu to może spróuj pomanipulować w ustawieniach bo to nie możliwe by sam wracał do automatu. Ani HTC HD 2 ani desire nie zmieniają a zabytkami jeszcze nie są Raportuj

        • Marek_P napisał(a):

          to prawda na śląsku w ostatnich tygodniach straszne problemy są na zasięgu Plusa i najlepsze jest to, że wspaniały BOK Play nie potrafi tego problemu rozwiązać twierdząc, że to nie ich sieć. Babka z BOKu kazała mi się przełączyć recznie na sieć Play twierdząc, że to rozwiąże problem, owszem tak ale na terenach gdzie ma się macierzysty zasięg. Raportuj

      • troglodyta napisał(a):

        to po co play jak mozna kupic plua, przynajmniej nie trzeba wymuszac danej ieci hahaha Raportuj

  14. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    Przełącz na ręczny wybór sieci na plusa
    lub napisz do play4you np. na forum telepolis jest tam odpowiedni wątek:)
    Raportuj

    • Pawel napisał(a):

      Jak czytam tą rade przelacz na reczny na Plusa to krew mnie zalewa z irytacji. To tak jakbys mial w samochodzie automatyczna skrzynie biegow, ktora szwankuje i doradzali by Ci zmienic na manualna. Dlaczego to po prostu nie dziala na automacie????!!!!! Czy ten problem przerasta Play-a????!!!! Raportuj

  15. unbelievable napisał(a):

    Czy mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić dlaczego do play z innych sieci jest nadal drożej i ile miesięcy, lat(o zgrozo) będzie ta sytuacja się utrzymywała?
    dzięki Raportuj

    • Pawel napisał(a):

      W dużej mierze dlatego, że W3 nie przerzuca na klienta oszczędności w związku z obniżkami MTRów.

      MTR do Play mają się zrównać w styczniu 2014 Raportuj

    • Qper napisał(a):

      Jest to decyzja Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

      Stawki te są również zawyżone przez innych operatorów przez co zarabiają 2x więcej na tych połaczeniach Raportuj

    • Kasia napisał(a):

      Łopatologicznie: stawka MTR (hurtowa) do Play wynosi 35 gr, do W3 17 gr, tzn klient Play dzwoni do W3 np. do Ery; Play płaci erze 0,17 gr w odwrotnym przypadku era płaci play 0,35 gr. A W3 (ERA, PLUS i Orange) żeby choć spróbować powstrzymać eksodus klientów do Play stosuje zawyżoną stawkę detaliczną do Play tj. w większości wypadków 75 gr, na każdym połączeniu do Play zarabiają około 40 gr., podczas gdy standardowa stawka w połączeniach między W3 to około 29 gr. Wcześniej W3 korzystało także z asymetrii stawki z tym że w tym wypadku więcej płaciła TPSA, tzn klient tp płacił więcej na połączenia na komórki niż odwrotnie, o czym zgodnie W3 milczy. Raportuj

  16. patrykk napisał(a):

    Chciałbym zapytać z czystej ciekawości ile procent z tych 80% to numery w ofercie LongPlay1 za abonament 1zł? Raportuj

    • saf napisał(a):

      Nikt Ci na to oficjalnie nie odpowie, gdyż jest to za duza liczba. Promocja ta była wprowadzona głównie po to by poprawić statystyki przenoszenia na abonament. Raportuj

  17. julia napisał(a):

    Drodzy blogowicze czy ktoś do was dzwonił z play-a w temacie opisu usługi mecz w play z początku kwietnia była taka akcja. Dokładnie 7 IV. Pan rzecznik pisze cytat–"Bylibyśmy wdzięczni, gdybyście mogli w smsie na darmowy numer 8063 napisali, jak działał wam mecz; jeśli napotkacie problemy lub mieli uwagi, opiszcie je.

    Dla dziesięciu wybranych osób znajdziemy kilka gadżetów.

    Jeśli ktoś miał telefon z w tej sprawie proszę o informacje tu na blogu
    http://blogplay.pl/2011/04/darmowy-mecz-dla-klienRaportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      a moze tych 10 szczęsliwców nie wie o istnieniu tego bloga i tobie nie odpowie Raportuj

      • Julia napisał(a):

        Temat Marcin podał tylko na blogu patrz link.MG zachowuje sie jak tusk obiecuje gruszki na wierzbie . Raportuj

        • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

          i co z tego, tych 10 szczęsliwców nie musi wypowiadać sie na blogu, wystarczy, ze przeczytali news. wysłali swoje opinie i … wygrali Raportuj

    • BRT napisał(a):

      A pisałaś coś na ten numer, że się tak wyrywasz? Czemu się nie podzieliłaś z nami na blogu swoimi spostrzeżeniami? Raportuj

      • maciej napisał(a):

        takze mnie to ciekawi kiedy oglosza liste testerow ale kiedys marcin pisal ze panel odpowiedzialny za to musi wsystko ladnie przeanalizowac wiec czekajmy cierpliwie Raportuj

  18. vhfresh napisał(a):

    Też przeszedłem do Play. Podczas rejestracji karty zaznaczyłem, że nie chcę dostawać ofert handlowych i innego badziewia. Aż tu pewnego razu zadzwonił do mnie jakiś pan z 790500500 i próbował wciskać jakieś oferty. Pisałem do BOK, żeby dowiedzieć się co jest grane. Oto kolejne odpowiedzi (nie z wszystkich mejli), podkreślenia moje.

    Pierwsza odpowiedź z BOK:
    Informuję, iż na Pana koncie na chwilę obecną WIDNIEJE ZGODA na telefoniczny marketing ze strony P4. Jeżeli chciałby cofnąć zgodę proszę o wysłanie stosownej dyspozycji w korespondencji zwrotnej.

    Druga odpowiedź z BOK:
    W odpowiedzi informuję, że na karcie rejestracyjnej ZNAJDOWAŁA SIĘ INFORMACJA DOTYCZĄCA ZGODY na informacje marketingowe.

    Trzecia odpowiedź z BOK:
    W odpowiedzi informuję, że na karcie rejestracyjnej została zawarta informacja o wyrażeniu zgody (lub nie) na przetwarzanie danych dodatkowych do celów marketingowych.
    Pragnę zaznaczyć, że na Pana koncie przy wszystkich podpunktach ZOSTAŁA ZAWARTA INFORMACJA, IŻ NIE WYRAŻA PAN ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH do celów marketingowych.
    W związku z tym od dnia [rejestracji karty] wszystkie zgody marketingowe w systemie zostały zablokowane.

    Skończyło się tak, że mam dostać 30 min/30 dni do wszystkich sieci. Cyrk prawie jak w Erze. Tylko, że w Erze nie kłamali. Raportuj

    • troglodyta napisał(a):

      i zwracali/lub zwrocili za kontakt a nawet oddzwaniali jak zerwało polaczenie… Raportuj

    • vhfresh napisał(a):

      Dodam jeszcze, bo to istotne – najważniejszym powodem, dla którego rejestrowałem karty w Erze i Play była właśnie chęć pozbycia się spamu i telefonicznych "super ofert". Jak widać u tych operatorów rejestracja nic nie daje, bo oni nie szanują klientów. Raportuj

      • mkkot napisał(a):

        Przesadzasz. Miałeś pecha widocznie. Ja mam numer od 4 lat, na samym początku zarejestrowałem i nie wyraziłem zgody. 0 reklam do teraz. Czasem jakieś przydatne informacje, ale tak dawno że już nawet nie pamiętam w jakiej sprawie. Raportuj

  19. BMW Addicted napisał(a):

    Mnie bardzo ciekawi wynik za kwiecień – a dokładniej w czasie trwania promocji "Nokia Days" :)
    Raportuj

  20. rumburak napisał(a):

    Zacznijcie pobierać nauki od lepszych… Dzis dzwoniłem 7 razy do sklepu internetowego ery, niestety połączenie nie doszło do skutku, zrywało :-D

    Trach pach dzwonie do boa 8min i reklamacja przyjęta, od raz rozpatrzona po weryfikacji billingu pozytywnie i nie będzie doliczone do rachunku

    A was? nie dosc ze dzwonilem, z burakami gadalem to po zerwaniu muialem nawijac od poczatku bo nikt nie pofatygowal sie ani oddac za buraka kasy ani oddzwonic nie raczyl Raportuj

  21. Gormar napisał(a):

    Może zatwierdza je czerwoną słuchawką ;). Raportuj

  22. miju napisał(a):

    karlos20 ja wiem ze prezesi ci parowke do ryja dawają i temu ryj zdziwiony niby robisz ze kody są ok jak nie są ok ale my poprawke na ciebie bierzemy wszak za kase to i nie jeden dałby sie wyp…… Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Eeetam , po prostu jesteś analfabetą i dlatego tobie one nie działają. Raportuj

    • Karlos20 napisał(a):

      Ejj – licz się ze slowami – jestem w Play od prawie roku i żadnych poważniejszych problemów w sieci NIE MIAŁEM. I od nikogo z zarządu P4 nie jestem przekupywany – sam kontroluje kody i działanie sieci, bo jestem każdym klientem jak inny, nawet jeśli mam Fresh'a. Więc taki komentarz wobec mnie jest obraźliwy (również jak i innych na blogu). Raportuj

  23. Andrzej napisał(a):

    Trochę nie na temat.
    Jaka prędkość transmisji obowiązuje po wykupieniu pakietu internetowego w ofercie na kartę? Jest obniżona czy nie? Raportuj

  24. miju napisał(a):

    a niby po h.. mam sie liczyc ze słowami :) masz ochote to komisje śledczą na mmie powołaj :) Raportuj

  25. Kasia napisał(a):

    Najlepiej wyłączyć w BOK roaming, ale wydaje mi się że karty Play Online standardowo mają wyłączony, bo przecież działają tylko w sieci P4. Drugi sposób: na jakimś starym telefonie (nie wszystkie nowe mają tą opcje) wyrzuć z listy preferowanych roamingowych sieci sieci ukraińskie lub wszystkie sieci preferowane zmienić na P4 (kod 26006), ale to nie zawsze pomaga. Trzeci sposób (w połączeniu z drugim do stosowania) wymusić na modemie tylko tryb 3G, zasięg na 2100 Mhz jest dość słaby ze względu na długość fali i "Ukraińcy" nie powinni w 3G przechodzić przez granicę. Raportuj

    • Marcin Kościński napisał(a):

      o kurde. skompilowane. no wlasnie do granicy jest ok. parę metrów dosłownie i boję się o dodatkowe koszty. rozumiem, ze jak zadzwonie do BOK PLAY i to zablokuje to nigdy nie połącze się za granicą? Raportuj

      • mkkot napisał(a):

        Myślę, że jeśli złożysz w BOK taką dyspozycję to nawet jakby Cię obciążyli kosztami, to możesz się powołać w reklamacji właśnie na taką dyspozycję. Tylko nie przez telefon, kopia na mailu się przyda. Ale play online chyba w ogóle nie działa w roamingu, nie? Raportuj

        • Marcin Koscinski napisał(a):

          nie wiem, wlasnie nikt nie potrafi mi odpowiedziec na to pytanie dokladnie. mojej mamie policzyli jednak za polaczenie poniewaza korzystala zplay online na terytorium polski w strefie przygranicznej ok. 500 metrow od granicy polska-ukraina… Raportuj

          • mkkot napisał(a):

            Kolego, a regulamin chociaż przeczytałeś? Jak byk jest o roamingu międzynarodowym, między innymi:

            Za blokady połączeń uznaje się blokowanie połączeń międzynarodowych oraz blokowanie
            połączeń w roamingu międzynarodowym. Aby zlecić założenie blokady należy zadzwonić
            do Obsługi Klienta pod numerem *500.

            Proste? :P Raportuj

  26. hotelossa napisał(a):

    Czy może ktoś z P4 sprawić by były startery MNP Play Fresh w Salonie PLAYADA w Rawie Mazowieckiej.
    Bo od Listopada tamtego roku pytam i pytam tych dwoje konsultantów co tam siedzą, a oni mówią że nie mają starterów i numeru nie mogą przenieść. ;( Raportuj

  27. Marcin napisał(a):

    A czy ktoś wie czy będą modemy huawei e5832 jeszcze w ofercie. Obdzwoniłem cały Poznań i nigdzie nie ma. Szukam modemu już od kwietnia – zrobiliście wyprzedaż czegoś czego nie było! Raportuj

  28. Krzysiek napisał(a):

    Tak trzymać jestem w Play od samego początku, razem z moją rodziną i zamierzam przedłużyć umowę na kolejne dwa lata, i nie jestem " dzieciakiem". Pozdro Raportuj

    • Hotelarz napisał(a):

      Dzieckiem jest każdy co ma sieć Play tak mówią mi znajomi z W3. Raportuj

      • Karlos20 napisał(a):

        No to się <Hotelarz> bardzo mylisz… Żal w cztery litery ściska, że PLAY jest tańszy, a W3 zdziera od nieogarniętych cenami prawie 80 gr za minutę do Play – dobrze wam tak! Raportuj

  29. miju napisał(a):

    dajcie lepiej swoim klientom tanie rozmowy choćby do niemiec tak jak nam orange dało po 39gr a nie propagandę robicie która de facto oznacza ILE MILIONÓW WIĘCEJ ZAROBIĆ PREZESI PRZEZ FAKT ŻE LUDZIE DO NAS NUMERY PRZENOSZĄ bo ten artykuł w gruncie rzeczy o tym właśnie jestRaportuj

  30. daro napisał(a):

    Mam pytanko do rzecznika sieci Play chciałbym się dowiedzieć czy Play rzeczywiście bedzie wystawiony na sprzedaż? nie chcę 3 ani O2 wolałbym aby p4 kupił Rogers to kanadyjski operator tutaj zostawiam linka do niego : http://www.rogers.com/web/Rogers.portal pozdrawiam Raportuj

  31. matys napisał(a):

    Co się dzieje z zasięgiem w play? Od miesiąca działa beznadziejnie w Giżycku i Olsztynie a z tego co mówią w Punkcie obsługi to problem jest ogólnokrajowy i mają tysiące zgłoszeń z całej Polski. Kiedy w to końcu się skończy? Rozumiem, że można konserwować jakiś nadajnik 1 dzień ale żeby bez przerwy przez miesiąc gubiło zasięg? Za takie 4G to ja dziękuję Raportuj

    • nikt napisał(a):

      Ja tam nie narzekam na zasięg na początku co prawda kiepska była jakość połączenia ale okazało się to związane z samym telefonem (w orange było to samo).
      A ostatnio byłem poza miastem i w sumie play najlepiej odbierał.
      Raportuj

  32. daro napisał(a):

    panie Marcinie słyszałem że wycofanie się z inwestycji jednego z udziałowców to kwestia czasu mam takie odczucie że sieć Play nie dba o jakość usług i pomału dołacza do W4 przecież udziałowcem firmy jest fundusz inwestycyjny,ktory jak na łapie odpowiednia grupe abonentów to ją sprzeda inwestorowi branzowemu to chyba żadna tajemnica,jak operator ma walczyć o zwiekszanie bazy abonentow skoro nie bedzie juz wojen cenowych? play juz tak mnie nie przekonuje jak na poczatku dzialalnosci sieci. Raportuj

    • Drone napisał(a):

      jak już to dołącza do W3..

      bądź nadal nieprzekonany i płać 2x więcej, mówiło się od dawna, że Play wyluzuje i już nie bd dawał wszystko za pół darmo, a do dzisiaj oferta jest niezaprzeczalnie najkorzystniejsza.

      Nie będzie wojen cenowych? widzę, że wiesz więcej niż nie jeden z zarządu play xd śmiech na sali

      Płać i płacz. Raportuj

  33. Dymitr Hryciuk napisał(a):

    Witam! Mam pytanie dotyczące tak zwanego roamingu krajowego. Od 3 lat jestem klientem Play i przez ten czas wielokrotnie, zwłaszcza przebywając w mniejszych miastach, korzystałem z sieci nadajników Plusa. Dopóki miałem klasyczny telefon korzystanie z tego wielkiego i często koniecznego udogodnienia przebiegało bezproblemowo. Teraz zakupiłem smartfon, który za każdym razem gdy łączę się przez nadajnik Plusa z siecią Play ostrzega, że w roamingu mogą zostać mi doliczone dodatkowe opłaty za transfer danych. Proszę mi wyjaśnić, czy dodatkowe opłaty za transfer danych podczas korzystania z nadajników Plusa występują? Czy długo jeszcze sieć Play zamierza z tych nadajników korzystać? Czy będzie wystosowane wtedy jakieś ostrzeżenie via SMS czy po prostu nasze telefony nie będą chciały się łączyć z nadajnikami Plusa?
    Pozdrawiam
    Dymitr Hryciuk Raportuj

  34. daro napisał(a):

    mam kilka pytan do rzecznika bo Play na roamingu z Plusem jest fatalny,szczególnie w małych miejscowościach wioski jeśli Play za to sie nie weżmie to klienci pouciekaja do swoich pierwotnych operatorow stad skad przyśli wydaje że czas zmienić partnera roamingowego na Era przecież plus to stary nie modernizowany od lat i tylko szczyci sie dużo baza klientow. Raportuj

  35. daro napisał(a):

    Ta sieć jest najbardziej badziewną siecią jaką widziałem dlatego lepiej jakby znikneła z rynku Raportuj

  36. daro napisał(a):

    Nie dla P4 Nie dla syfu te karty sim powinni sie znaleść w koszu nie wiem czym się ten Play szczyci skoro wiele kart jest nie uzywanych albo kupowanych na jeden raz dla sprawdzenia np. jakosci rozmow albo innych usług ale to je własnie durny marketing playa i Ci panowie sztucznie zawyzaja wartosc spolki Raportuj

    • Drone napisał(a):

      wszystko z korzyścią dla klienta, przenosząc numer do Play Fresh na kartę dostajesz 65zł za friko. Jak Ci nie pasuje, że inni dostają to siedź u siebie w sieci, nikt Cię nie zmusza do korzystania z Play.

      Twoje "minusy" Playa są raczej plusami, o co Ci chodzi człowieku? Raportuj

      • daro napisał(a):

        posłuchaj mieszkam na śląsku a tu zasięg playa jest beznadziejny plus takze ma problem tutaj dobry sygnał ma Era,Heyah,Mobilking i różne inne pokrewne sieci korzystajace z nadajników PTC teraz juz wiesz dlaczego mi Play ni pasi kumosz? Raportuj

  37. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    Musiałeś jakoś wykorzystać może masz telefon z androidem? Raportuj

    • Hotelarz napisał(a):

      Telefon mam zwykły bez systemu. Raportuj

      • ktos napisał(a):

        drogi Hotelarzu, Twoje komentarze zawierajace wulgaryzmy beda kasowane.. Raportuj

        • Hotelarz napisał(a):

          Drogi ktoś, mnie to pier.doli czy będą kasowane czy nie domagam się sprawiedliwości i mam do tego pełne prawo jak BOK telefoniczny i email nie pomaga. Raportuj

      • Hotelarz napisał(a):

        Co to znaczy ku.rwa wykorzystać?! Mówię Ci że doładowałem za 5 zł bo nic nie miałem, sprawdziłem stan konta jest 5 zł chcę zadzwonić za ok. 2 minuty a mi mówi brak środków na koncie doładuj konto i nie bądź zdenerwowany! Raportuj

  38. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    Jak tak to się nie dziw!! Raportuj

  39. nikt napisał(a):

    Mam drobne pytanie co do play
    Chodzi mi o nadajniki plusa jak to jest bo czytałem że korzystanie z infrastruktury plusa jest czasowe (nie wiem czy to prawda chciałbym właśnie zweryfikować). Wiadomo, że póki co to pokrycie samego playa jest nie za wielkie. Czy po jakimś tam okresie faktycznie zniknie zasięg na plusie. Bo jeśli tak to jak z klientami którzy mają umowę. Pytam czysto teoretycznie bo nie znalazłem wiarygodnej informacji na ten temat Raportuj

    • Hotelarz napisał(a):

      Panie kochany, jeśli zniknie zasięg 2G/3G Plusa przeważnie to nikt poza miastami nie będzie miał zasięgu, ponieważ była konferencja u mnie w hotelu ossa na temat Roamingu Krajowego i jasno było mówione że sieć PLAY ma najmniejsze pokrycie 2G a nie każdy Polak ma telefon/ przełącza na Tryb 3G/4G a co za tym idzie natychmiastowe odchodzenie z sieci PLAY z powodu braku sieci. Raportuj

      • mkkot napisał(a):

        Play się ostatnio buduje na wsiach, poza tym tam gdzie jest 3G tam prawie zawsze stawiają 2G. Ten zasięg natywny nie jest już taki zły, kto wie, w perspektywie kilku lat pewnie nie będzie potrzeby roamingu krajowego… Raportuj

      • nikt napisał(a):

        no ok ale dalej nie wiem czy to prawda. Zdaję sobie sprawę że jeśli by tak było w miarę szybko to nie dziwiłaby wogóle polityka. Tzn. zdobyć jak najwięcej klienteli nawet na papierze, opchnąć sieć temu kto da najwięcej z wielkiej 3-ki póki to warte sporo. Klienci wtedy nie są na lodzie a operator też w miarę z twarzą odchodzi. Ale może to bajki nie wiem. Gdzieś coś kiedyś na telepolise czytałem w wypowiedziach że się to skończy w którymś tam roku.
        Nie chcę siać fermentu – chcę tylko zweryfikować mogą to być czasem tzw. bzdury wyssane z brudnego palca.
        Bo jakby tak było to klienci ot tak nie przeskoczą mając umowy lojalnościowe. Raportuj

        • mkkot napisał(a):

          I myślisz, że na blogu ci opowiedzą o prywatnych rozgrywkach między inwestorami? Oficjalnie sieci sprzedawać na razie nie chcą. Raportuj

  40. Hotelarz napisał(a):

    Sieć PLAY to oszuści jeb.ani!
    Doładowałem konto w Play Fresh patrzę jest 5 zł za 2 minuty patrzę jest 0 zł! A nic nie dzwoniłen, ani sms, ani net. Już nigdy nie zaufam tej sieci! Raportuj

    • Marcin napisał(a):

      A jaki masz model telefonu? Może połączył się z Internetem żeby ściągnąć aktualizację, sprawdź sobie historię połączeń na Play24 i będziesz wszystko wiedział. Raportuj

  41. Karwowski napisał(a):

    Play tak się szczyci swoimi 5 milionami, tylko zapomniał wspomnieć ile tych kart jest regularnie opłacana/doładowywana. Podbili ilość "lubie to" na facebooku z litości dla zwierzaków wygenerowali sobie pełno kart widmo, a teraz co chwila konferencje robią z wynikami w Barcelonie się chwalą, jacy extra są wszystko po to by znaleźć kupca. Niech grucha wam oczu nie mydli, nawet sie nie dowiecie, kto ile ma udziałów w "p5". Ceny maja niskie, ale jakość również. Cieszycie się bo problemów nie macie, bo napiszecie maila do gruchy i poleci z odsieczą, a zwykły szaraczek musi sie z bokiem użerać. Najzabawniejsi są klakierzy play z facebooka. Ktoś pisze, że ma problem a oni odpisują- To twoja wina bo wziąłeś abonament a my tacy mądrzy jesteśmy i mamy karty. Jelenie naganiają nowe "lubie to" bo myślą, że doładowania dostają, a i tak dostaje je jedna grupka tych samych osób. Żenada, żeby sie bić o doładowanie, na które masz punkty ponad 200 000 "lubie to" a oni dziennie dają 10 doładowań :D Biedota play. Pod młotek i nara. Raportuj

    • Hotelarz napisał(a):

      Zgadzam się z tobą. w Play to siedzi dzieciarna wystarczy wejść na TELEPOLIS.pl i popatrzyć na wpisy. Raportuj

    • Marcin napisał(a):

      A myślisz że Era, Plus i Orange jak podają liczbę klientów to liczą tylko tych co regularnie doładowują konto? Sam mam kartę Orange która leży nie używana ale dla sieci jestem jednym z milionów klientów chociaż w ogóle nie korzystam z tej karty. Raportuj

      • imn napisał(a):

        He he też mam kartę z orange na którą znajomi dzwonią (ważną do marca 2012)
        A jak się skończy jak będzie można to kupię następną na rok ważna.
        Niektórzy wolą dzwonić do orange bo mają taniej niż do play – szkoda bo musi człowiek się z dwoma telefonami bujać Raportuj

        • Drone napisał(a):

          kup 1 telefon na 2 karty SIM :d Raportuj

        • on1 napisał(a):

          Nie wiem czy wiecie, ale np Orange zeby sobie wyniki poprawić na koniec roku wlacza wszystkie zablokowane badz nie uzywane jeszcze numery i nagle przybywa 10% aktywnych kart, a pozniej informuja klientow ze odblokowali bo chceli ulatwic kontakt z rodzina w okresie nowego roku, kazda siec ma swoje sposoby na statystyki wiec nie mowcie ze tylko Play jest bee. Raportuj

  42. play4you1 napisał(a):

    Marcinie, w usłudze Play Online blokada roamingu aktywowana jest domyślnie, także bez obaw nie zostaną naliczone połączenia w zasięgu zagranicznej sieci. Raportuj

  43. Łukasz napisał(a):

    A może, przy okazji świętowania doskonałych wyników w przenoszeszeniu, ktoś (rzecznik?) wyjaśni mi dlaczego nie mogę przenieść 3 (słownie: trzech) numerów do Play? Moim obecnym operatorem jest Orange, mam tam trzy numery na jednym rachunku, ot zwykła sieć rodzinna, kończy mi się umowa, oferta Play mi pasuje, chcę przenieść cały komplet, dzwonię na infolinię, rozmowa się klei do momentu gdy mówię magiczne słówko 'trzeci'. Dowiaduje się, że to niemożliwe. Nikt nie wie dlaczego, ale niemożliwe i już. Maksymalnie dwa, a trzeci to, tu cyt. 'możemy spróbować, ale nie wiadomo czy się uda; może pan zrobi cesję tego trzeciego na żonę i dopiero przeniesie'. Dlaczego? Raportuj

  44. on1 napisał(a):

    Łukasz sprawa jest bardzo prosta, chodzi o wiarygodność klienta, jeśli nie posiadasz żadnych zadłużeń u innych opów i przyniesiesz do punktu Play opłacone ostatnie rachunki z Orange to nie będzie żadnego problemu. Wszystkie oferty mają być z telefonem? jeśli nie to już w ogóle nie widzę przeszkód. Raportuj

  45. ILE MOZNA CZEKAC napisał(a):

    Gdzie jest obiecana na kwiecień BADA 1.2??? Badowy operator? Chyba Badziewny! Raportuj

  46. Matthias napisał(a):

    Your style is unique compared to other people I’ve read stuff from. Many thanks for posting when you’ve got
    the opportunity, Guess I will just book mark this web site.

    Here is my web site: best canister vacuum cleanerRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty