Tako rzecze rzecznik Play

112?

Od rana mnóstwo osób prosi o komentarz bądź wręcz wieszczy niezłą awanture w związku z opublikowanym wczoraj raportem UKE.

Nie nie będzie żadnej awantury. Chętnie skomentowałbym ten wynik, ale nie znam kompletnie metodologii.

Opublikuję jednak raport z kontroli działania 112 w naszej sieci jaką UKE przeprowadziło w kwietniu 2011.

Raport możecie przeczytać tutaj – kontrola 112.

Wiem, że nie wszyscy przeczytacie, zatem w żołnierskich słowach:

1.  Na podstawie wykonanych połączeń testowych, przeprowadzonych rozmów z operatorami numerów AUS i numeru 112 a także danych sygnalizacyjnych ustalono:
a.         Połączenia do numerów 986, 987, 991, 992, 997, 998, 999 i numeru 112 były realizowane prawidłowo a zasady adresowania były  zgodne z Rozporządzeniem NKA.

Co poszło nie tak w drodze z Poznania do Warszawy? Nie wiem. Połączenia z numerem 112 są tak ważne, że można je wykonywać nawet bez karty SIM. Są tak ważne, że powinny być realizowane zawsze. Moim zdaniem połączenia wszystkich operatorów powinny zostać w 100% zrealizowane. Nikomu z Was nie życzę konieczności korzystania z tego numeru. Ale skoro UKE to testuje, możecie zrobić to również i Wy. Oczywiście nie namawiam do spamowania głuchymi telefonami ciężko pracujących po drugiej stronie ludzi. Pamiętajcie, że od tego kontaktu bardzo często zależy życie człowieka. Warto jednak w tych okolicznościach sprawdzić. Jeżeli nie działa to piszcie!

Komentarze

  1. ddluk napisał(a):

    Wiesz co Marcin straszne głupoty wypisujesz. Każda blokada linii poprzez przeprowadzenie takiego testowego połączenia zmniejsza możliwość dodzwonienia się osób naprawdę potrzebujących pomocy więc proszę nie namawiaj nikogo do takiego działania. Miałem okazję być przy wdrożeniu centrum powiadamiania ratunkowego i wiem jak to wszystko działa. Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      A jak myślisz jak UKE to testowało? Moim zdaniem warto wyrobić sobie swoje osobiste zdanie. Do niczego nie namawiam, przeczytaj uważnie co napisałem. Ja nie uczestniczyłem we wdrażaniu, ale korzystałem kilka razy w przypadku wypadków. Działało. Telefon mam w PLAY.Raportuj

      • Wołodja Lenin napisał(a):

        Drogi Marcinie, UKE, to na pewno działało w porozumieniu z centrami 112, uprzedzali ich wcześniej i to mogło zaskutkować np. większą obsadą stanowisk na okres testów. Zachowałeś się nieodpowiedzialnie i to aż się prosi o opisanie… Namaiwasz do blokowania 112, niełądnie. Raportuj

      • Wojtek napisał(a):

        parodia testować to można zasięg internetu itp a nie numer 112, Raportuj

      • jacwis11 napisał(a):

        popieram ciekawe jak UKE testowało? Raportuj

    • grzegi napisał(a):

      Podpisuję się obiema rękami.

      Akurat mam w rodzinie osoby, które pracują "na takim telefonie" i wszelkie telefony "dla sprawdzenia" nie są wskazane, a wręcz blokują linię, a czasem ta sekunda oczekiwania na połączenie może być decydująca o życiu.

      Także apeluję – wstrzymajcie się z "testami". Raportuj

      • playta napisał(a):

        Troche bzdury opowiadasz.
        1. W tych testach istotne jest uzyskac jedynie zapowiedz przed polaczeniem z operatorem.
        2. Siec centrala ma mozliwosc skolejkowania i podtrzymania, wiec w natloku nic nie zginie
        3. Nie wyobrazzam sobie tego jednosekundowego okienka życia, to merytorycznie.

        PS. Przy monitoringu sieci przez pojazd, trzeba w P4 zmieniac co troche sim,a i nr docelowy, bo inne sa wskazniki dla nowego nr a inne dla sima dlugo dzwoniacego na nr testowy. Raportuj

        • grzegi napisał(a):

          jak dzwonisz na 997, to masz zapowiedź operatora? Ja nie bardzo – zgłasza się dyżurny komendy/komisariatu, ewentualnie pomocnik. kilkanaście razy dzwoniłem na 997 i nigdy nie miałem komunikatu "pogotowie policji, proszę czekać", ale być może było to spowodowane faktem, że odbierali od razu i nie trzeba było czekać w kolejce, ale skoro mówisz, to standardowo zapowiedź powinna się pojawić. A jak się operator zgłosi od razu bez kolejkowania, to co zrobisz? Przeprosisz, powiesz, że robisz testy? A w tym samym czasie ktoś będzie miał zajęte, a będzie miał, bo w Polsce mało central obsługuje kolejkowanie i będzie sygnał zajętości.

          Nie wyobrażasz sobie jednosekundowego okienka życia? To chyba nie udzielałeś w życiu pomocy osobie potrzebującej pilnie pomocy ratownika… Raportuj

          • Kondek napisał(a):

            Zadzwoń na policję w Poznaniu w sobotę w godzinach wieczornych. Słucha się muzyczki przez bite 10 minut i ciągłe powtarzanie "proszę czekać". Centrale kolejkują połączenia, więc sprawdzenie tego 112 nic nie zmienia. Wystarczy pyknąć, jak jest sygnał "wołania" to się rozłączyć. Pracownik po drugiej stronie nawet nie będzie o tym wiedział, bo najpierw się wpada w centralę Raportuj

    • albatros napisał(a):

      "Oczywiście nie namawiam do spamowania głuchymi telefonami ciężko pracujących po drugiej stronie ludzi. Pamiętajcie, że od tego kontaktu bardzo często zależy życie człowieka." Raportuj

  2. playta napisał(a):

    Oczywiscie P4 jest najlepsze i najfajniejsze, siec tez prawidlowo dziala.
    Raporty sa do chronienia d.u.p.y a kontrola pokazuje jakosc.

    UKE robi tez badania jakosci sieci a zwlaszcza handowery, to bedzie dopiero rzeznia. Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      No ale to właśnie są wyniki kontroli miły mój ;-)Raportuj

      • Boguś napisał(a):

        Proszę odwołać ten wpis namawiający do testowania 112 zanim wyleje się kolejne szambo i będziecie smród.
        UKE testowało UKE opublikowało BASTA!!!
        Jakiekolwiek telefonowanie pod numer 112 nie mające nic wspólnego z przeznaczeniem tego numeru powinno być bardzo surowo karane, to moje zdanie. Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Dziwię się dlaczego nie pochwalisz się testami internetu w 16 największych miastach w Polsce które wygrał Play a Orange przegrał z kretesem. Test przeprowadzał UKE. Dziwi mnie także fakt braku informacji o promocyjnych zestawach play online na kartę za 129 zł. Staniały także jedyne modemy 4G jakie macie w ofercie. Raportuj

      • Wołodja Lenin napisał(a):

        To jak tam Panie Rzeczniku rajd 100km z udowodnieniem braku problemów logowania do sieci i ogólnie, dobrego przełączania i płynnej rozmowy? Trochę już czasu minęło od deklaracji, prawda? Raportuj

      • playta napisał(a):

        Kontrola 112 a kontrola jakosci sieci to dwa rozne pikusie.
        I inne wyniki wychodza przy stalym simie a inne przy wymienianym co troche. Ty wiesz co mam na mysli, jak nie, techniczni wyjasnia. Tą sytuacje uwazam za wybitnie negatywna. Raportuj

  3. TTP napisał(a):

    Zachęcanie do testów na własną rękę 112 jest moim zdaniem dalece nieodpowiedzialne! Raportuj

  4. Robert napisał(a):

    To ja powiem, że kilka dni temu w okolicach Rumi chciałem zadzwonić na 112, jak zobaczyłem jak kolesia okładają na ulicy i niestety po pierwszej próbie nie udało mi się dodzwonić na 112. Zobaczyłem nadjeżdzający radiowóz i drugiej już nie próbowałem wykonać. Raportuj

  5. Poll napisał(a):

    Na trasie pod Sochaczewem (Warszawa-Poznań) miałem 2 tyg. temu wypadek i jako poszkodowany dzwoniłem na 112 wraz z żoną. Dzwoniliśmy idiotycznie obydwoje bo nie ma co ukrywać byliśmy w szoku. Żona sie dodzwoniła a ja miałem komunikat o zajętości. Łoba telefony w Play. Oboje mieliśmy tylko po jednej próbie. 50:50 Raportuj

  6. Maciej Cebula napisał(a):

    A ja przeprowadziłem taki test i jak najbardziej wszystko jest ok. Po sekundzie się ktoś zgłasza. Jedynie co mi się nie podoba to nadal są problemy przy bardzo słabym zasięgu sieci p4. Uważam że telefon osiągając jedną kreskę powinien automatycznie przełączyć się na zasięg plusa, co niestety nie jest takie oczywiste. Problemem jest napewno granica zasięgu play. Bedąc na takie granicy telefon głupieje, raz jest zasięg , raz nie ma , raz jest , raz nie ma, telefon nie chce się zalogować do plusa , bo co chwilę wykrywa jakieś szczątki zasięgu sieci macierzystej. Ratunkiem z tej sytuacji jest handover i teraz powinien byc to dla was priorytet, bo stracicie klientów. Raportuj

  7. Prowokator napisał(a):

    U mnie w Siemianowicach Śl. dzwonilem na 112 przez 10 minut i nie moglem sie dodzwonic.
    Mam tylko nadzieje, ze bylo to spowodowane zapchaniem centrali (co rowniez uwazam za niedopuszczalne – ale trzeba sobie zdac sprawe, ze jakas przepustowosc ta linia ma).

    Na szczescie policja przyjechala po 5 minutach, bo inny dobry czlowiek zadzwonil. Raportuj

  8. Karol Jan Czarnecki napisał(a):

    Jeśli chodzi o testowanie nr 112 to rzecznik troszkę się wkopał… Nie radzę tego testować, bo po prostu blokujemy niepotrzebnie linie. Nie tylko Play miał problemy w realizowaniem tych połączeń, a wszystkie sieci. Poza tym nr 112 nie działa jak należy. Chcesz wezwać pogotowie, a zgłasza się policja – wtedy czas leci… UKE powinno zrobić z tym numerem porządej. Czemu w Niemczech i innych krajach UE ten numer działa jak należy? Jest wypadek to przyjeżda straż, pogotowie i policja. Tak więc nie czepiajcie się Playa a UKE za brak wdrożenia systemu powiadamiania ratunkowego w całym kraju. Raportuj

    • Wołodja LEnin napisał(a):

      Nie pierwsza i nie ostatnia to wtopa. Czy aby za niepotrzebne dzwonienia na 112 nie ma jakiegoś paragrafu? Ciągle jakieś nieprzemyślane wpisy, czy rada z dzwonieniem na 112, czy wcześniej ujawnienie prywatnego numeru osoby skłądającej reklamacje, której sprawa była w gazecie… Zreflektował się po jakimś czasie, ale Internet nie zapomina, ludzie zdążyli pokopiować… Raportuj

  9. Pawel napisał(a):

    Każdy ma prawo zadzwonić na telefon alarmowy w sytuacji, kiedy jest taka potrzeba, (kiedy koleś wyprzeda na trzeciego, bądź zajechał Ci drogę, podajesz jego numery i łapią gościa). Problem z połączeniem na 112 bardzo możliwe że występuje w sytuacji kiedy telefon na minimalny zasięgu trzyma Play a handover jeszcze nie przełączył na plusa. Co do testów to osobiście chciał bym mieć pewność że się dodzwonie w sytuacji kiedy będę naprawdę tego potrzebował. Raportuj

    • grzegi napisał(a):

      taaaak, łapią gościa. za dużo filmów ;d handover to nie wytłumaczenie, bo jak wytłumaczyć brak realizacji połączeń bez karty sim? Raportuj

    • Drętwy Roman napisał(a):

      Ze 112 nie jest to sprawa taka oczywista i właściwie pojawia się pytanie o sens istnienia tego numeru, bo jeden numer zamiast trzech to słabe uzasadnienie.
      Nie dalej jak 1/2 roku temu gdzieś czytałem, ze na 112 dzwoni się tylko w wyjątkowych sytuacjach, a na co dzień powinno się korzystać ze starej numeracji. Raportuj

  10. edi napisał(a):

    Żenada aby sieć namawiała do testowania numeru 112, niech sami przetestują a nie namawiaj do tego klientów. Od połączenia z tym numerem może zależeć ludzie życie a Wy sobie robicie jaja. PLAY i RZECZNIK TAKIEGO NAMAWIANIA POWINIEN ZAPRZESTAĆ !!! Raportuj

  11. arturchis napisał(a):

    Grucha totalny bezmózg!!!!! Raportuj

    • grzegi napisał(a):

      bez takich. nie obrażajmy innych. Proszę. Raportuj

      • szymkar napisał(a):

        Bo taka jest prawda . Rzecznik chyba nie przemyślał tego wpisu. Raportuj

        • PlayPlay napisał(a):

          Absolutnie przemyślałem i zdania nie zmienię. Ten blog odwiedzają w przytłaczającej większości myślące osoby (mam taką nadzieję) i doskonale rozumieją znaczenie moich słów. Nie wierzę, że ktoś będzie to testował dosłownie. Uważam, że ta usługa działa co pokazuje załączony wynik kontroli. Proszę nie traktujcie każdego słowa dosłownie. Tak naprawdę zależy mi na konkretnych informacjach kiedy ktoś nie mógł skorzystać z połączenia. Chcielibyśmy to sprawdzić właśnie dlatego, żeby każdy kto potrzebuje mógł skorzystać z pomocy.Raportuj

          • zadowolony napisał(a):

            wiesz gdybyś się zapytał jakie sa doswiadczenia ludzi z korzystania ze 112 to bym to zrozumiał, ale to co napisałeś odebrałem jednoznacznie jako apel do blokowania 112 bo nie spodobał ci się raport , nie namawiasz do blokowania? to niby jak mam sprawdzić czy 112 działa nie dzwoniąc tam Raportuj

          • Drętwy Roman napisał(a):

            I to był błąd. W czas najbliższego urlopu rozpoczynam ogólnopolskie testy 112. Jeżeli nie napiszę, to znaczy, że szukam mydła w płynie. Raportuj

          • jacwis11 napisał(a):

            naród jest ciemny jak mozna pomyslec ze ty namawiasz do testowania tego 112 w glowie sie nie miesci Raportuj

    • jacwis11 napisał(a):

      jakbys sie poczul jakbym o Tobie tak napisal? Raportuj

  12. Wierny napisał(a):

    Cieszę się że Klienci sieci Play nie mogą się dodzwonić na 112 to też nasza zasługa (sieć Plus)może wreszcie te 5 Mln klientów pozdycha śmiercią naturalną i zrobi się czysty rynek telekomunikacyjny bez tych śpiewek ja mam SD a ty nie, ja mam konto ważne rok za 5 zł a ty nie. Jeszcze z pół roku i pozostaną po was buty i telefon głuchy… Pzdr.Raportuj

  13. rzecznik miernota napisał(a):

    grucha ty bezmozgu !!! zrobielm screeny juz i wysylam maila ze skarga do odpowiednich urzedow. Sami sobie testujcie sieroty z p4 wasza zenujaca siec a od numerow alarmowych wara !! mam nadzieje grucha, ze kiedys jak bedziesz poztrebowal to 112 twojego play nie zadziala… Raportuj

  14. odchodzi4 napisał(a):

    Marcinie nie opowiadaj głupot bo blokujecie dzwonienie na numery alarmowe i jestem w stanie to ci udowodnić. wykonywałem próby połączeń na 112 kilka prób i nie połączyło ani razu !!!!!!!
    komunikat błąd połączenia i inne bzdety sugerujące blokadę
    kolejny numer alarmowy i tez problemy za którymś razem udało dopiero sie dodzwonić

    A Twoje stwierdzenie "Połączenia z numerem 112 są tak ważne, że można je wykonywać nawet bez karty SIM" jest śmieszne ponieważ karta SIM playa zakłóca i blokuje połączenia z numerami alarmowymi.
    Zeby zadzownić to trzeba by zdjąć obudowe wyjąć baterię wyjąc karte SIM włożć baterie zamknąc obudowe włączyć telefon i zadzownic pod numer alarmowy ile ucieknie cennych sekund minimum 60 gdy nie jesteś zdenerwowwany a wyobraź sobie gdy dochodzi stres ile czasu by to trwało ? wyjmij szybko karte SIM gdy masz spocone ręce ?
    Raportuj

    • Play4Ossa napisał(a):

      Wierzę Ci i też mam na to niezbite dowody. Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Wiesz kto ma spocone ręce? Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      O4. Chyba pierwszy raz dziękuję za Twój komentarz. Jeżeli masz konkretne informacje proszę napisz. Chętnie się tym zajmiemy.Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Jak można "zakłócać i blokować" połączenia ze 112? o.O
      W sensie – po co? Myślisz czasem?

      Wystarczy powiedzieć, że wystarczy wyjąć kartę SIM, ale zrobiłeś rozpiskę dla ludzi na swoim poziomie i tłumaczysz to jak instrukcje do Nokii… Raportuj

      • odchodzi4 napisał(a):

        a jak nazwiesz to jak nie zakłócanie bez karty SIM zadzownisz na 112 a z kartą SIM już NIE Raportuj

        • Poll napisał(a):

          A po co mieliby zakłócać? W jakim celu? Raportuj

        • krzysiek_kili napisał(a):

          Nazwę to problemami z oprogramowaniem, hardwarem, pogodą, zasięgiem, szczęściem, losem, fatum, przeznaczeniem czy jeszcze paroma innymi określeniami, ale nie zakłócaniem!
          Niby z jakiej paki blokowanie takich połączeń miałoby im dać jakiekolwiek profity? (to była druga część mojej wypowiedzi, której nie raczyłeś skomentować – albo odpowiadaj na wszystko, albo milcz)… Raportuj

          • odchodzi4 napisał(a):

            juz ci odpowiem na 2 czesc celowo opisalem szczegółowo wyjecie karty SIM zeby pokazac ile cennych sekund ucieknie zanim zadzwonisz na numer alarmowy gdy kazda sekunda jest bezcenna.

            A ze numery alarmowe nie działaja to nie jest to wina oprogramowania …… i itd tylko jest to ewidentne partactwo playa bo gdy zablokowali wszystkie połaczenia głosowe w POnK i jednoczesnie tez alarmowe poblokowali Raportuj

            • krzysiek_kili napisał(a):

              2 część = czyli po co Play miałby specjalnie blokować połączenia z numerami alarmowymi?

              Rozumiem, że cenne sekundy itp, ale też bez przesady – jak dzwonisz z odludzia to choćbyś nie wiem co robił karetka nie przyjedzie w minutę…

              Wiesz – POnK jest pomyślany z myślą o komputerach, z których połączeń raczej nie wykonasz – rozumiem, że masz prawo wymagać, by do 112 udało Ci się zadzwonić, ale niewiele jest osób, które w telefonie korzystają z takiej oferty i nie noszą drugiego aparatu ze sobą (np ze zwykłym Freshem). Bo w jaki sposób będziesz się komunikował z innymi? Tylko Skype i inne programy VOIP? SMSy z bramek internetowych?
              Musi to czemuś służyć – pewnie jeśli byłaby możliwość techniczna (zgodna z regulaminem usługi) to byłoby to zrobione już dawno… Raportuj

            • odchodzi4 napisał(a):

              jest mozliwosc techniczna zeby zadzwonic na alarmowe z POnK no bo przeciez mozna dzwonic z tel bez karty to co stoi na przeszkodzie zeby zadzwonic na alarmowe gdy włozona jest karta POnk ? przecież wystarczy zrobić tak żeby alarmowe przechodziły przez tel i karta SIM nie blokowała połaczen alarmowych.
              no wiesz nosze kilka telefonów i problem wystepuje tez z pf zeby dodzwonic sie na 112

              Raportuj

            • krzysiek_kili napisał(a):

              Myślę, że technicy P4 się tym zajmą ;) Raportuj

  15. Igor napisał(a):

    w sumie jakaś tu racje macie bo ja na nadajnikach play to praktycznie w 90 % mam "sieć chwilowo zajęta" a tp pewnie przez tą promocję że za friko można dzwonić do wszystkich w Play . ale jak korzystam z nadajników PLUS to wszystko w porządku. Ale dla mnie liczy się cena więc przecierpię tą udrękę Raportuj

  16. Golarz Filip napisał(a):

    Ja mogę potwierdzić,iż dzwoniąc raz na 112 z kompletnej głuszy na trasie Gdańsk Słupsk,połączenie doszło od razu do skutku.

    P.s Hamuj się jeden z drugim z chamskimi komentami.Rano pewnie Mamusi słodziłeś polszczyzną a teraz napinka w necie… Raportuj

  17. Boguś napisał(a):

    Mam nadzieję, że odbije się to szerokim echem w mediach!!! Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Jak to – to i przy okazji ten drugi raport by się mógł ukazać…
      Z tym, że z mediami bywa tak, że się g*** znają a mówią jakby byli specjalistami… Raportuj

  18. Poll napisał(a):

    I pod paznokciami Raportuj

  19. odchodzi4 napisał(a):

    co za problem ale wiem ze i tak wasi mega specjaliści z działu technicznego problemu nie usuną.każda Karta SIM Play online na kartę w tel blokuje wszystkie połączenia alarmowe !!! ( sprawdzane 112, 986)
    Ja noszę POnK w telefonie dzięki temu mam najtańszy i największy pakiet internetowy w fonie w najniższej cenie i wystarczy później podłączyć fona pod kompa i już net w komputerze mam. Ale nie dodzownisz sie z tego telefonu gdy włożona jest karta SIM pod żaden numer alarmowy. mozesz wykonać i 1000 prób i ani razu się nie dodzwonisz.
    Uważam że gdy w tel jest karta SIM POnK powinna być możliwość dodzownienia sie na numery alarmowe bo przeciez bez karty SIM w tel się dodzwonisz a już z ta kartą NIE , czyli ewidentnie ta karta zakłóca i blokuje połączenia alarmowe. przeciez nawet jak ma sie kartę zablokowana nie aktywna zawsze zadzwonisz na numery alarmowe.

    kolejny przykład z 23 kwietnia tego roku ok 17:25 karta PF numer 112 kilka prób 0 udanych aż tel na straż miejską za któryms razem sie udało.
    komunikaty błąd połączenia
    że numer nie poprawny
    i wiele innych bzdet Raportuj

  20. p4 scum napisał(a):

    Halo halo 112 blokuje linie poniewaz testuje uslugi play. Jestem dzieckiem z play fresh i sie chce rzeczniczkowi przypucowac zeby mi koszuleczke odpalil. To nic, ze blokuje komus linie prosze mi poswiecic troche czasu na rozmowe. Halo Halo 112 ? Policja przeprowadzam ankiete odnosnie dzialania numerow alarmowych w sieci play na polecenie pana gruchy prosze zanotowac grucha p4. Teraz prosze mi wypelnic krotka ankiete przez telefon miejmy nadzieje ze nikt nie bedzie potzrebowal pomocy gdy blokuje linie i dzwonie z durnotami na NUMER ALARMOWY aletak mi kazal rzecznik :D Raportuj

  21. Hotelarz napisał(a):

    Oj dzieci, dzieci. T-Mobile wejdzie i was zmiecie z powierzchni kraju. buahaha! Raportuj

  22. Goldi napisał(a):

    Pracuję w CPR Poznań, miałem służbę w dzień testów UKE … i nawet jak "nie poszły" po myśli Play to chyba ludzkie życie jest warte poprawienia sytuacji nie tylko na Euro 2012 … ale na "wczoraj".
    Nie upieram się tutaj wyłącznie na Was. Pozostali operatorzy też nie mieli rewelacyjnych wyników.
    No to do roboty ! :) Raportuj

  23. Wołodja Lenin napisał(a):

    Jeżeli fakty są przeciwko nam, tym gorzej dla faktów… Wie Pan Panie MArcinie, czym różni się dobry Rzecznik prasowy, od Ręcznika prasowego? Tym, że potrafi się umiejętnie odnieść do trudnych tematów, w których mamy ewidentną winę naszej firmy. Po raz kolejny Play tego nie potrafi i to zaczyna być irytujące. Raportuj

  24. Łukasz Malina napisał(a):

    Ja również twierdzę, że nie ma co robić szumu z niczego. Przecież połączenia alarmowe z nr 112 można wykonywać z wielu telefonów bezpłatnie i nawet bez karty sim, więc jest szeroka możliwość, na uzyskanie połączenia z takim numerem. Raportuj

  25. Po! Płot napisał(a):

    Może to Buraq Obama coś blokował testując zdolności obronne naszego mocarstwa przed Jego wizytą?? Raportuj

  26. były pracownik napisał(a):

    nie tylko to w play nie działa… Raportuj

  27. Maniek napisał(a):

    No nie.
    Rzecznik zachęca do testowania 112.
    Czy ty się Marcinie dobrze czujesz?
    Żebym rok myślał nie wymyśliłbym tego. Raportuj

  28. jacwis11 napisał(a):

    otóż to jak można zadzwonić bez powodu na 112 kpina :) Raportuj

  29. Norbert napisał(a):

    Marcin, nie ma metodologii (methodology). Polskim odpowiednikiem tego słowa jest "metodyka". Raportuj

  30. futrzak napisał(a):

    112 działa do bani dziś 3 x dzwoniłem i nikt nie odebrał, a nawalony typ stał na środku dwupasmówki i zatrzymywał samochody…. a play ma stacje bazowa 300 metrów od tego miejsca. Raportuj

  31. Krakus z krwi i kości napisał(a):

    Witam.
    Sprawa jest prosta jak mamy dobry zasięg macierzystej sieci. Wtedy 112 działa. Robiłem testy przy braku zasięgu macierzystej sieci i nie da się dodzwonić na 112(moja sieć T-Mobile, nie działa Orange PL, Play, Plus). Natomiast przełączyłem się na roaming zagraniczny i nie łączyłem się z żadną konkretną siecią. Wtedy bez problemu dodzwoniłem się na 112. Tak samo bez SIMa jest. Moje próby to były tylko jeden sygnał z automatem(najpierw jest automat, a potem zgłasza się dyspozytor, który z kolei łączy mnie z odpowiednimi służbami). Nigdy nie robiłem tego na jaja, chodziło o to żeby sprawdzić czy telefon zadziała przy braku zasięgu. W okolicach Krakowa są miejsca gdzie nie ma zasięgu żadnej sieci. Przy wyszukiwaniu ręcznym pokazuje komunikat „operatora nie znaleziono”. Nie da się wtedy zadzwonić na 112 ani w roamingu zagranicznym ani bez SIMa, pojawia się komunikat: „błąd w połączeniu”. Na 112 da się zadzwonić także wtedy jak się ma zablokowaną klawiaturę :D. Testowane na Nokii 2610.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty