Tako rzecze rzecznik Play

ciągle BADA

Ludzie listy piszą i grzecznie pytają. Na przykład dziś Tomek (dzięki za mail i nie gniewaj się, że go zacytuję).

„Szukam i szukam oficjalnego komunikatu odnośnie wprowadzenia aktualizacji softu bada do 1.2 na samsunga Wave, bardzo mnie ucieszyła kilka tygodni temu wiadomość, że do końca kwietnia a może nawet wcześniej się ukażę, a mamy już maj. No i na obietnicach tylko widocznie pozostało, bo sprawa ucichła, ni widu ni słychu nawet informacji o opóźnieniu. A już dochodzą mnie informacje o wprowadzeniu przez samsunga wersji 2.0 we wrześniu. I tu powstaje moje pytanie w co Ja mam wierzyć :)))”

W kwestiach wiary to ja Ci stary nie poradzę ;-) /nawet jeżeli kiedyś byłem ministrantem (!)/

Odpowiadałem kilka razy w komentarzach, ale postanowiłem głośniej – z ambony.

Fakty są takie, że PLAY zaakceptował „blobową” wersję Bada 1.2 dla Wave 06.04 czyli miesiąc temu. Nasi partnerzy (producenci) zwykle deklarują, że po 2 tygodniach oprogramowanie będzie dostępne dla Klientów – tym razem rzeczywiście tak się nie stało. Bardzo dociekliwie badamy co jest przyczyną tej sytuacji ale jak na razie nikt z polskiego oddziału Samsunga, mimo naprawdę szczerych chęci nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Zapewniam, że robimy wszystko żeby tę sytuację wyjaśnić i być może już w poniedziałek pojawią się nowe informacje w tej sprawie. Wiemy, że czekacie i wierzę, że sytuacja wyjaśni się lada moment. W kontekście kolejnego update’tu do wersji 2.0 to myślę, że ta sytuacja jest dobrym testem dla obu firm i unikniemy opóźnień. Prawda Panowie?

Komentarze

  1. krzysiek_kili napisał(a):

    BADAowicze – zainwestujcie w Androida ^^ Raportuj

    • Idę po bułki napisał(a):

      Słaby żart. BadaOS, Meego to interesujące systemy, ciekawie się zapowiadające. Android jest tylko usilnie wciskany gdzie popadnie a jego nadmiar wersji utrudnia aktualizację i producenci na części telefonów po prostu porzucają support wraz z kolejnymi wersjami systemów.
      Raczej należałoby zadać pytanie: Czy trzeba było brać telefon brandowany przez operatora? Po co to komu? Raportuj

    • jacwis11 napisał(a):

      masz rację :) :) :) a ty jakiego masz fona? Raportuj

    • klient napisał(a):

      A nie wpadło Ci do głowy, ze niektórzy kupują Badę właśnie po to, zęby nie kupować androida.
      Choć to szokujące – niektórzy po protu nie chcą konta Google i telefonu, którzy się łączy co 30 sek. z internetem. Raportuj

      • krzysiek_kili napisał(a):

        Oczywiście, bo żyjemy w świecie, gdzie aplikacje blokujące transmisje danych kosztują krocie -_-
        Swoją drogą – nawet bez instalacji takich appów we wszystkich telefonach da się to spokojnie wyłączyć… Raportuj

        • klient napisał(a):

          Nie, bo żyjemy w świecie gdzie na szczęście Android nie jest jeszcze obowiązkowy i można wybrać Badę.

          Ps. A gdyby z tej bady można było jeszcze odinstalować aplikacje do FB to już byłoby pięknie ;).
          Raportuj

        • jahu napisał(a):

          W nowszym sofcie w starszym musisz mieć app. Raportuj

      • Poll napisał(a):

        A mam takie pytanie: bada się nie łączy stale z internetem? Mam juz dość innego systemu który stale potrzebuje połączenia bo inaczej wszystko wisi. To koszmar. Raportuj

        • krzysiek_kili napisał(a):

          to chyba tylko symbian zostaje… Raportuj

          • Poll napisał(a):

            Osłabiasz mnie chyba niechcący. Czy nie będzie już telefonów w których nie ma problemu z odebraniem zwykłego sesemesa bez wcześniejszej komunikacji z internetem ???????? Inaczej wyskakuje mi "nieoczekiwany błąd systemu". Jaki ku….a "nieoczekiwany"????? Raportuj

            • krzysiek_kili napisał(a):

              Ten problem nie ma nic wspólnego z połączeniem z netem… Raportuj

            • Poll napisał(a):

              no dobra , poddaje się. W takim razie z czym??? Raportuj

            • krzysiek_kili napisał(a):

              Chodzi mi o to, że dane pakietowe nie mają nic wspólnego z wysyłaniem/odbieraniem smsów… Specjalistą nie jestem, gdybym był siedziałbym w serwisie i zgarniał za takie rzeczy kasę :( Raportuj

      • Jan Bociek napisał(a):

        @klient: aby używać telefon z Androidem wcale nie musisz mieć konta Google (można bez żadnego problemu korzystać z innej poczty przez wbudowanego klienta), ani łączyć się z siecią (można na sztywno wyłączyć transmisję danych i nie potrzeba do tego żadnej aplikacji). Konto Google jest potrzebne Ci wyłącznie do korzystania z usług Google, czyli GMaila, Google Maps, Google Docs itd. Wszystko inne działa bez tego. Mówię to na podstawie doświadczeń z softem z HTC Sense i Cyanogenem. Raportuj

    • divhashmorex napisał(a):

      Tak, najlepiej z deszczu pod rynnę… Raportuj

  2. Igor napisał(a):

    a co po za play się nie da samemu zaktalizować Raportuj

  3. Prowokator napisał(a):

    W przypadku sieci PLUS Samsung nie robil takich problemow, zreszta polecam zadzwonic do serwisu (telefony podane sa na stronie producenta) tam z przyjemnoscia wgraja wam nowe oprogramowanie 1.2
    Open Market z odpowiednim wpisem do karty gwarancyjnej. Raportuj

  4. Idę po bułki napisał(a):

    Zgadnijcie co dzisiaj niesamowitego odkryłem? Play24Menu *111# znowu nie działa. Zaskoczenie? Nieeeee, zaskoczeniem byłyby, gdyby działało normalnie.

    Odkryłem też, że konfigurator telefonu, który ma rzekomo wysyłać ustawienia WAP, MMS i Video (czymkolwiek jest to ostatnie), wysyła tylko konfigurację WAP i MMS.
    I tutaj pojawia się ciekawa sprawa. Z proponowaną konfiguracją (APN: wap) działa mi np. przeglądarka wbudowana w telefon, moBilet, Targeo, Opera Mini 6. Za to dla Opery Mini 4 muszę ustawić APN: internet, inaczej nie ruszy. O co z tym chodzi? Może brakuje czegoś w nadesłanej konfiguracji? Telefon Motorola RAZR2 V8. Raportuj

    • jacwis11 napisał(a):

      pewne rzeczy to standard już i niezmienne reguły heh :) Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Nie wiem, gdzie musiałeś być, żeby Ci nie działało… Na pustyni Gobi?
      Mi działa zarówno na abo jak i we freshu… Raportuj

    • divhashmorex napisał(a):

      Bo niestety tępota nie jest w Polsce karalna i jako taka nie jest leczona…
      Opera Mini 4 BĘDZIE DZIAŁAĆ na ustawieniach APN: WAP. Trzeba tylko zmienić typ połączenia na HTTP zamiast SOCKET…
      Połączenie typu Socket ZAWSZE WYMAGA APN: INTERNET.

      Powodem są ograniczenia w konfiguracji WAP, których nie ma w APN:INTERNET.

      Sprawa BYŁA poruszana wiele razy na forach telefonów komórkowych, Opery, etc.
      Wystarczy poszukać…

      Natomiast jak jest tępy to i w sieci PRESTIŻ, KABARET lub DROŻYZNA na domyślnych ustawieniach może coś działać topornie… Raportuj

    • electro_spiro napisał(a):

      W motkach to normalne zjawisko. Raportuj

    • play4you2 napisał(a):

      Witam. Jeżeli nie działa Ci Play24, zgłaszaj to proszę do weryfikacji. Co do ustawień aplikacji, widzę, że już udzielono Ci odpowiedzi. Zmień ustawienia dostępu i Opera będzie Ci działała. Rozumiem, że czasami coś może Ci nie działać, ale nie oznacza to, że jest to od razu wina nas, czyli Operatora. Zawsze jesteśmy chętni do udzielenia Ci odpowiedzi lub pomocy. Pzdr. Raportuj

  5. jan kowalski napisał(a):

    To jak tam Panie rzecznik? Szkolicie czy nie szkolicie tą wysmienita młodą kadre? Pozwole sobie zacytowac przeswietny tekst "szkolonego" alpokonsltanta "bez obrazy dla małp "Aktywność internetowa jest wtedy gdy się rusza myszką" http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=342480#34

    hmmmmm No coments Panie Rzecznik wiecej odnosnie ruszania myszki by była aktywnosc internetowa :D Raportuj

    • play4you2 napisał(a):

      Już zająłem się tą sprawą. Dzięki za wskazanie wątku. Oczywiście zauważ proszę, że to jest wypowiedź jednej osoby a nie powielana przez rzeszę innych, tak więc uogólnianie, że wszyscy pracują tak samo jest w moim subiektywnym odczuciu, nie do końca w porządku. Znaczna większość osób pracujących na infolinii według mojej opinii prawidłowo wykonuje swoją pracę, jednak jak wiadomo, zawsze na fora trafiają tylko te "ciekawe" przypadki. Niemniej jednak przyznaję, że nawet takich sytuacji nie powinno być i dlatego dziękuję Ci za wskazanie tamtego wątku.

      Pzdr. Raportuj

  6. Konnr napisał(a):

    Czym różni się brandowana wersja systemu operacyjnego od "standardowej"?
    (tzn oprócz zestawu tapet, dzwonków, domyślnych ustawień internetowych)
    Bo wydaje się, że wgranie powyższych rzeczy, wydaje się b.proste i łatwo byłoby można "hurtowo" generować systemy operacyjne dla poszczególnych operatorów, a więc musi być coś jeszcze.
    Czy jest coś co operatorzy sobie jeszcze dodatkowo życzą?
    Może jakieś wbudowane programy do balansowania/tworzenia statystyk sieci?
    Czy operatorzy są zmuszani przez organy państwowe do instalacji "specjalnych programów obserwujących" ? (jeżeli nie możecie odpowiedzieć to powiedzcie że nie możecie powiedzieć)

    Naprawdę jestem Ciekawy. Szczególnie że jak to już tak długo trwa (nie tylko Bada – mój SGS do tej pory nie doczekał się oficjalnego update'a androida), to fajnie byłłoby postarać się o jakieś EXTRA funkcje które naprawdę rozszerzają możliwości systemu, a nie tylko "dostosowują" lub ograniczają.
    Np. ponieważ w USA gdzie powstaje android nie wolno nagrywać rozmów, to androidy standardowo nie mają takiej funkcji.
    Miło byłoby (a właściwie EXTRA) gdyby PLAY zaoferował wersje systemu z odblokowaną możliwością nagrywania rozmów – tak po prostu – nagrać mamę jak dyktuje zakupy, czy sąsiada jak nam grozi że nam zrobi kuku :)

    Uprzejmie proszę o odpowiedź:) Raportuj

    • @badaOSinfo napisał(a):

      Hmm.. w przypadku Samsunga S8500 Wave niektórzy operatorzy (nie wiem czy Play – nie miałem od nich oprogramowania) wycinali nawigację Samsung LBS ('Route 66' – czy też po prostu ją ukrywali), w przypadku bady 1.0 preinstalowana była aplikacja Asphalt 5 – u operatorów jej nie było, z tego co pamiętam to w oprogramowaniu operatorów brakowało także Palringo.

      Poza dodatkowymi tapetami, dzwonkami, ekranem startu systemu – dodawana była chyba także aplikacja Naviexpert. Raportuj

    • play4you2 napisał(a):

      Niestety, ale na to pytanie nie udzielę Ci odpowiedzi.

      Pzdr. Raportuj

  7. jahu napisał(a):

    Najlepsza sytuacja jest z froyo dla SGS. Niby jest i samsung i play twierdzi że jest dostępna. Ale po podłączeniu telefonu do kompa dowiadujemy się że tej wersji urządzenia nie da się zaktualizować. Sprawdziłbyś Marcinie co się dzieje? Raportuj

    • grzegi napisał(a):

      to "ten" jahu pyta, czy ktoś się podszywa? bo nie widzę profilu z ID, tylko tymczasowy nick, dlatego pytam ;p Raportuj

    • divhashmorex napisał(a):

      jahu ma kolorowy nick… Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Zgadza się. Ale akurat to ja telefonu pisałem :) Raportuj

        • divhashmorex napisał(a):

          Wybacz, ale na tym blogu, telepolis i w kilku innych miejscach nagminne podszywanie się pod kogoś jest codziennością :)
          Swoją drogą, ja rano jak włączyłem bloga to w ogóle nie mogłem nic poczytać. Zmieniony układ, wszystko. Zdaje się, że pracują nad jakimiś zmianami …
          … szkoda, że nie zmianami w ofercie Play Online na kartę…
          … chciałbym rzucić pomarańczę. Ostatnio się kłócimy ;) Raportuj

          • PlayPlay napisał(a):

            Oj.. pracujemy nad wieloma rzeczami ;-) Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Marcin jeżeli możesz sprawdź czy samsung wypuścił froyo dla SGS. Bardzo by się przydała ta aktualizacja. Przy okazji Bady mógłbyś się zapytać. Raportuj

            • divhashmorex napisał(a):

              w takim razie czekamy z niecierpliwością :) Raportuj

          • jahu napisał(a):

            Nie mam pretensji dobrze że jesteś czujny. POnK przydałoby się coś nowego szczególnie zasięg plus-a. Raportuj

            • divhashmorex napisał(a):

              myślę, że w tej kwestii pilniejsza jest poprawa oferty, która w tej chwili jest zdecydowanie gorsza od orange free na kartę. Wydłużenie okresu ważności, poprawa cen i ewentualne usługi dodatkowe to priorytet.
              Zasięg plusa dla play online to pewien problem (duże obciążenie). Ale jakby dało radę, to niektórym by się przydało (ja akurat mam lepszy zasięg play niż minusa).
              Raportuj

            • odchodzi4 napisał(a):

              watpie zeby POnk było tez na zasiegu plusa poniewaz wiązało by sie to z wymiana karty SIM a wymian wiaze sie z rejestracja karty a dużo osób nie chce rejestrowac karty i była by wielka awantura.chyba że męcza się żeby bez wymiany karty SIM był zasięg plusa.
              Ciekawe co wymyślą w POnk ?
              Może możliowść wyboru czy chce się korzystać z zasięgu plusa czy playa i przelicza się dostepne dane w stosunku 1:2
              Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Czytałem ostatnio że oferta Play Online AI słabo się przyjęła i play pracuje nad jej poprawą może się uda wprowadzić zasięg plusa na konferencji mówili że rozmowy na ten temat są prowadzone. Trzymajmy kciuki żeby wypaliło. Raportuj

  8. Tomasz napisał(a):

    Witam

    Przepraszam, że piszę nie na temat, ale chciałbym publicznie zadać pytanie Panu Rzecznikowi odnośnie wysłanego przeze mnie maila bezpośrednio na adres osobisty w dniu 08.04.11, na którego do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi w sprawie zdarzenia zaistniałego podczas składania reklamacji w salonie Play w Otwocku.
    Czy mogę liczyć na zajęcie stanowiska w odniesieniu do problemu zgłoszonego w mailu?
    Zdaję sobie sprawę, iż Pan jest bardzo zajęty niemniej biorąc pod uwagę, iż dzisiaj mija 30 dni od wysłania maila, a ja nie dostałem żadnej zwrotnej odpowiedzi, nasuwa się pytanie o jakość obsługi i szacunek dla nadawcy.

    Z wyrazami szacunku
    Tomasz … Raportuj

    • mister master napisał(a):

      a nie mozesz zglosic tego w boku, tylko trujesz dupe rzecznikowi prasowemu? on nie jest od rozpatrywania reklamacji. Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Chyba nie wiesz jaki jest BOK w Play. Gramatnikowski dopiero tydzień jest daj mu trochę czasu. Najlepiej w trudniejszych sytuacjach pisać do play4you. Raportuj

      • Tomasz napisał(a):

        Rzecznik jest min. od budowania wizerunku, a czymże jest jak nie psuciem wizerunku babole popełniane przez pracowników w bezpośredniej obsłudze klienta.
        Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Pisz do Play4You1 lub 2. Oni czytają wszystkie maile i pomagają w trudnych sytuacjach. Raportuj

    • play4you2 napisał(a):

      Witam Cię. Jak coś się stało, to napisz na oficjalną skrzynkę, do zgłaszania różnego rodzaju spraw. Adres ten podawał również nasz Rzecznik, więc tak tylko dla przypomnienia: forum@playmobile.pl.

      Nie zapomnij tylko w mailu podać swój numer telefonu i koniecznie hasło abonenckie. Jak otrzymamy Twojego maila, sprawa zostanie przekazana do analizy.

      PZdr. Raportuj

  9. issa napisał(a):

    Normalnie niebywałe, co za łaska, Play wielmożnie "zaakceptował" oprogramowanie…
    Naprawdę dalej nie rozumiem, po co w ogóle pośredniczycie w kwestii aktualizacji NASZYCH telefonów, pomiędzy nami a producentem. Mam przed sobą Nokię E5, niebrandowaną z najnowszym oprogramowaniem z kartą Play, mam także Nokię E71 brandowaną z Ery, z najnowszym oprogramowaniem, także z kartą Play, obie działają doskonale, BEZ POŚREDNICZENIA PLAY w kwestii aktualizacji oprogramowania, zaiste to musi być jakiś niebywały cud. Raportuj

  10. issa napisał(a):

    Acha, mamy także Tablet Galaxy Tab, niebrandowany z kartą Play i kolega ma brandowany z Ery z kartą Play i znów jakiś niebywały cud, bo oba działają. Nigdy więcej pomyłki zwanej – ZAKUPEM BRANDOWANEGO TELEFONU W PLAY. Nigdy. Raportuj

  11. mister master napisał(a):

    a kiedy u Was aktualizacja androida do 2.3 dla htc desire? w three ma byc w polowie maja. macie dokladna date? Raportuj

  12. TTP napisał(a):

    A na północy Poznania (Osiedle Batorego) Play leży i kwiczy… każde połączenie jest zrywane po kilkunastu sekundach – najpierw cisza w słuchawce. Testowane na kilku różnych aparatach telefonicznych, oczywiście zasięg pełny w trakcie połączenia. Gdyby nie roaming plusa, to byłaby totalna klapa. Raportuj

  13. kartusa napisał(a):

    To może ja podzielę się z Wami radą, jaką dostałem od Miejskiego Rzecznika Konsumentów w sprawie braku aktualizacji (a w zasadzie zablokowanej możliwości aktualizacji – wersje sklepowe można normalnie aktualizować). Rzecznik radzi reklamować telefon jako niezgodny z umową. W końcu kupując telefon nikt mi nie mówił, że moja wersja będzie inna od wersji sklepowej. Postanowiłem się wstrzymać do "przełom kwietnia / maja, ale bardziej kwiecień" (jak na łamach tego bloga pisał wtedy Rzecznik Play), ale zdaje się, że próżne były to nadzieje. Należy postąpić zgodnie z radą Rzecznika Konsumentów. Raportuj

  14. issa napisał(a):

    kartusa – bardzo interesujące, może w końcu tego typu skandaliczne opóźnienia w aktualizacji telefonów skończą się jakimś pozwem zbiorowym i sprawa zostanie zamknięta raz na zawsze. Najśmieszniejsze jest jak jakiś mikrus typu Play pisze coś o "zaakceptowaniu" wersji oprogramowania. Już to widzę jak Play "akceptuje" oprogramowanie do iPhona na przykład, a Apple pokornie bierze do siebie śmieszne uwagi Play w tej kwestii. Przecież to albo komedia na zasadzie analogii, albo pisanie w myśl powiedzenia "ciemny lud to kupi". Halo, Panie rzeczniku, jak to jest z iPhonem sprzedawanym w Play?:) Też jakimś cudem bez "optymalizowanego" oprogramowania działają dobrze w sieci Play? Bo mój iP z Ery działał doskonale, na dodatek działał też doskonale z kartą Orange;) Telefony "na życzenie" też brandujecie? Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Ajfon jest sprzedawany w Play niejako "nielegalnie" więc o co ci się rozchodzi? Raportuj

      • issa napisał(a):

        Poll, blagam, jesli nie rozumiesz tak prostych analogii to naprawde – daj sobie spokoj, nie pisz komentarzy li tylko by pisac. Wytlumacze ci, chociaz szczerze mowiac wogole mi sie nie chce z toba rozmawiac. Klienta nie interesuje w jaki sposob Play pozyskal iPhona, czy spadl im z nieba, Dingo przyniosl pudelko w pysku do Salonu, czy Play kupil go od Chinczyka na targu. Telefon jest w pelni oficjalnych, publicznych cennikach sieci Play. Zadaj teraz sobie, a najlepiej Rzecznikowi ktory twierdzil, ze "wierzcie lub nie, ale tu nie chodzi o zadne brandowanie tylko o poprawna wspolprace telefonu z siecia" pytanie czy brak dedykowanego oprogramowania i kolejne aktualizacje iPhona przeszkadzaj we wlasciwym dzialaniu tego telefonu w sieci Play, oraz czy branduja telefony na zyczenie, a jesli nie to takze jakim to cudem dzialaja poprawnie z siecia Play (choc to juz i tak praktycznie bez znaczenia, bo przyklad iP dobitnie pokazuje ile "prawdy" jest w slowach Rzecznika) i jakie to moze rodzic logiczne implikacje w przypadku innych telefonow. Jak dla Ciebie zadne, to nie pisz juz do mnie zadnych komentarzy. Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Nie rozumiem dlaczego uważasz moje zdanie za gorsze tylko i wyłącznie dlatego, że nie jest ono takie jak twoje. Mi sie wydaje, że ajfon jest sprzedawany w Play bez autoryzacji a przynajmniej było tak rok temu gdy ja byłem zainteresowany zakupem. Nie przypominam sobie żeby cos się w tej materii zmieniło. Tylko na to zwróciłem uwagę. Nie wiem nic na temat poprawnego działania czegokolwiek w kontekście aktualizacji poza moim Desire który się delikatnie pisząc…S.P.R. Raportuj

  15. issa napisał(a):

    Dalej czekam aż Rzecznik zaakceptuje rzuconą przez czytelnika blogu rękawicę i da do testów jakiejś Redakcji niebrandowany i brandowany telefon z zasobów Play, tylko czekam na adres pod jaki wysłać startery i relację z recenzji na Blogu;)) Dalibyście sobie spokój Playu, nie dość, że jak widać po komentarzach czytelników, a są niezadowoleni, ciągnie się za kwestią aktualizacji "smród" i ludzie nie chcą po prostu zaakceptować takiego stanu rzeczy, a otwarte pozostaje pytanie jak długo jeszcze? , czy raczej jak widać będzie to "never ending story" to jeszcze Pan bajki opowiada jakby ktokolwiek się tam z producentów telefonów w tym Samsung mający zyski liczone na miliardy dolarów liczył z jakąś tam mikro siecią w jakiejś tam Polsce. Ciekawe czy oni w ogóle mają pojęcie gdzie to jest. Raportuj

    • on1 napisał(a):

      Człowieku o czym Ty piszesz? Samsung to firma ktora ma oddzialy w wiekszosci panstw i to z oddzialem w Polsce kontaktuje sie operator gdzie jest wykonywany brandowany soft wiec nie piernicz o mikro Playu przy giga samsungu, oddzialowi w Polsce na pewno zalezy na kazdym kliencie, rowniez na Playu! Raportuj

      • issa napisał(a):

        Tak, Samsungowi zalezy na kazdym kliencie jak Playowi na aktualizacji:) Samsungowi zalezy by wepchnac kolejny telefon, a sadze, ze Playowi raczej tez, przynajmniej powszechnie Samsung uwazany jest za najbardziej ociagajacego sie z aktualizacjami producenta, a jak widac Playowi tez za bardzo nie idzie. Moj komentarz na koncu byl raczej ironiczny, a nawiazywal do slow Rzecznika jak to wspolpraca z HTC bedacym pod zapewne wielkim wrazeniem i w zwiazku z hitowa sprzedaza Wildfire w gigantycznej paneuropejskiej, ba, panswiatowej sieci Play:) zaowocuje debiutem Wildfire S w Europie wlasnie w tej sieci. Lol. (mozna go juz kupic w Polsce w rownie gigantycznej i znanej na calym swiecie sieci sklepow Euro;). Dajcie spokoj juz z ta niedorzeczna obrona brakow aktualizacyjnych, bo to komedia, proscie o to co wam sie nalezy jako klientom z dwuletnia umowa a nie jeszcze piszecie jakies kuriozalne komentarze sugerujace "nieprawomyslnym" klientom niemal ekskomunika, bawi mnie to umilowanie "swojej" siec. Uwierz mi, ze jest milosc bez bez wzajemnosci:) Raportuj

  16. issa napisał(a):

    Właśnie, niech zgadnę, Rzecznik używa prywatnie …. niebrandowanego (o zgrozo!:-D) iPhona? Czy się mylę? Proszę o odpowiedź Panie Rzeczniku, nie będzie chyba lepszego skonfrontowania brandowanej "Rzecznikwistości" z rzeczywistością:) Raportuj

  17. misiek8881 napisał(a):

    a ja już od dawna mam Bade 1.2 krótko po tym jak wyszła to sobie wgrałem multiloaderem :-) Raportuj

  18. Piotr napisał(a):

    Może jakaś ankieta na temat brandowania ?Co wolisz? Soft w wersji Czysta lub Brandy ? Mnie po kolorowych głowa boli Raportuj

  19. ILE MOZNA CZEKAC napisał(a):

    A właściwie jaki jest zysk dla operatora z brandowania? Nie potrafię tego rozkminić. Raportuj

    • @badaOSinfo napisał(a):

      Osoby sprzedające na Allegro telefony, oddające do komisów, etc. nie zawsze wgrają oprogramowanie niebrandowane – kupi to ktoś i zastanie pełno elementów informujących o 'pochodzeniu' telefonu i jest jakaś szansa, że skusi się na usługi właśnie tego operatora w przyszłości – choćby po to, żeby spróbować :) Raportuj

      • issa napisał(a):

        Darmowy material reklamowy niech Play sobie robi na rozdawanych za darmo dlugopisach i koszulkach a nie naszych telefonach. Tak, po zakupie jest on moj, tylko i wylacznie moj. W zamian za zobowiazanie do comiesiecznych oplat. Nie ma tam miejsca na zadna wdziecznosc, traktowania Playa czy klienta jako dobroczyncy i laskawcy, ze "laskawie" bedzie placic, nie ma miejsca na sentymenty i juz w ogole nie ma miejsca na robienie sobie przez Playa reklamy i zwlekanie z aktualizacjami kosztem zmian w funkcjonalnosci nowych wersji systemu. Ani troche. Raportuj

        • @badaOSinfo napisał(a):

          No przecież nie tylko Play ma brandowane oprogramowanie – wyobraź to sobie, że w Orange jeszcze taki ładny znaczek na obudowie dostajemy, gratis! :)
          Raportuj

          • issa napisał(a):

            No, to fakt, to jest dopiero zgroza. Ale jako klient Play polemizuje z polityka Play w tej kwestii i ta mnie glownie obchodzi, choc juz coraz mniej w sumie, bo to i tak walenie glowa w mur. Co tam moze jakis Rzecznik, przeciez on w tej kwestii nie ma nic do powiedzenia pewnie. Bada i Samsung u mnie sa skonczeni, Android bardzo przypadl mi do gustu, ale wlasnie cale to zamieszanie ktorego jestesmy teraz swiadkiem powoduje, ze stracilem cala sympatie dla tego systemu i moja sympatia znow wachnela sie w strone przenudnego, ale przewidywalnego iOS. Raportuj

  20. pakierhakierxd napisał(a):

    Ja wolę andka miałem badę 7 miesięcy i nie wytrzymałbym dłużej Raportuj

  21. wojtek napisał(a):

    Moim skromnym zdaniem Pani Julia powinna w ramach rekompensaty dostać koszulkę od Pana :) ponieważ jako jedyna może nie do końca ale jedna "aktywnie :)" zgłaszała na blogu zapytanie odnośnie zaległego smsa z konkursu meczowego. Pozdrawiam wszystkich użytkowników tel kom Raportuj

  22. issa napisał(a):

    Wlasnie, moze jakas ankieta "Czy brandowanie telefonow ma sens?". Polaczona z wyjasnieniem kompetentnego inzyniera z Play jakiez to zmiany sa niezbedne w kolejnych wersjach oprogramowania profilowane pod konkretnego operatora, bo ide o zaklad, ze o ile wogole takowe sa to (tak jak zmienialo sie adresy startowe do simlockow) to programisci Samsunga robia takowe z zamknietymi oczami. No i dlaczego nie ma takich zmian we wspomnianym powyzej iP? Cuda jakies:) Szkoda tylko, ze kosztem klienta, ktory chcialby miec pelnowartosciowy wyrob, a nie reklamowa wydmuszke od operatora, ktory laskawie cos "dopuszcza", normalnie to to rozbroilo. Ja sie zrywam z Androida, cala ta polityka trojki Google – producent – operator mnie wyleczyla z tego systemu, to bajzel ktory bardzo zle wrocy klientowi, dobitnie widac, ze malo kto tam wogole liczy sie z jego, klienta, zdaniem. Raportuj

  23. […] BlogPlay Prosta i tania reklama w Internecie sprzedawana za pomoc? AdTaily(PLALLADTAILY0002) Je?li […]Raportuj

  24. @pawelnyczaj napisał(a):

    Bada ma wiele zalet. Jedną z najważniejszych jest bezpieczeństwo, o wiele większe niż w Androidzie a nawet iOS. Wynika ono z tego, ze aplikacje nie mają dostępu do jądra systemu. Niestety liczba aplikacji wciąż nie jest duża. Nie słyszałem też o narzędziach umożliwiających przeportowanie aplikacji z Androida lub iOS na Badę, co ułatwiłoby deweloperom szybkie tworzenie aplikacji na wiele platform. Ma się pojawić takie narzędzie umożliwiające portowanie z iOS na Windows Phone 7 i w ten sposób ułatwiające developerom tworzącym dotąd na iOS umieszczanie aplikacji także w MS Marketplace. Raportuj

  25. arturchris napisał(a):

    Kupiłem w czwartek smartfona z androidem w salonie Play i byłem mile zaskoczony gdy obsługująca mnie Pani poleciła mi aplikację blokującą połączenia z internetem żebym niepotrzebnie nie zwiększył sobie rachunku za tel. To jest obsługa ! Aha ta aplikacja to APNdroid polecam. Raportuj

    • issa napisał(a):

      To raczej traktuj jako "manewr wyprzedzajacy" czy raczej zapobiegawczy, na pewno woleli Cie nie widziec za miesiac bladego z wscieklosci wymachujacego rachunkiem na tysiac zlotych za internet, no ale moze sa tak mili i pomocni z natury…;) Raportuj

  26. Marcenao napisał(a):

    I jak z tą aktualizacją? Wiele osób czeka aż coś będzie wiadomo. Play też powinno wziąć winę na siebie, bo nie przypilnowała do końca. Raportuj

  27. kartusa napisał(a):

    W niedzielę zareklamowałem Wave jako "towar niezgodny z umową" – i już dziś dostałem odpowiedź, z zaproszeniem do salonu sprzedaży z telefonem, skąd zostanie on wysłany do serwisu celem "zdjęcia blokady". Mam nadzieję, że chodzi o brand, a nie tylko o odblokowanie aktualizacji, ale dobre i to. Więc – polecam. Raportuj

  28. Przemek napisał(a):

    Osobiście rozczarowałem się systemem Bada… Sam Wave jako tako jest nawet ok. Dziwi zachowanie Samsung Polska… Samsung Apps w odpowiedzi na mojego maila w języku polskim odpisał po angielsku z prośbą o zamieszczenie na ich forum odpowiedzi w języku polskim… Trochę to żenujące że w polskim oddziale nie zatrudniono nikogo władającego językiem polskim. Raportuj

  29. harlock napisał(a):

    W dalszym ciągu wierzę, że bada stanie się konkurencją dla Androida. Niestety, aparaty wyposażone w ten system można policzyć na palcach jednej ręki :(Raportuj

  30. Tomek napisał(a):

    No i mamy wtorek i w dalszym ciągu brak jakiejkolwiek informacji na temat postępów w aktualizacji systemu, a coś miało być może w poniedziałek… Raportuj

  31. Piotr napisał(a):

    Ech, wgrywam w takim razie niebrandowaną badę 1.2. Mam tego dość. Raportuj

  32. jurek napisał(a):

    Obiecanki cacanki. Dalej nic Raportuj

  33. ILE MOZNA CZEKAC napisał(a):

    I cisza… Skoro nikt nic nie wie to kto się tym zajmuje? Raportuj

  34. klucz napisał(a):

    Beznadzieja Raportuj

  35. ILE MOZNA CZEKAC napisał(a):

    No i pupa! Tydzień minął i dalej nikt nic nie wie! Raportuj

  36. niecierpliwy napisał(a):

    leca w kulki !! Raportuj

  37. […] Kilka tygodni temu czwarty operator zapowiedział aktualizację oprogramowania Samsunga Wave S8500 do wersji bada OS 1.2. Update wciąż się nie pojawił. Dlaczego? źródło: BlogPlay […]Raportuj

  38. Rozwiazanie napisał(a):

    Rozwiązanie problemu jest proste. NIE BRANDOWAC OPROGRAMOWANIA. Zamiast tego zrobic ładny katalog z aplikacjami Playowymi. Same plusy by z tego wynikneły
    1. Brak czekania na aktualizacje
    2. To użytkownik by wybrał potrzebne widgety aplikacje
    3. Bateraia by działała normalnie

    Play jest naprawdę dobra siecią ale może być lepszy i pozbyć się brandów(loga tapety nie do usunięcia marna reklama w porównaniu do zadowolonego klienta) Raportuj

  39. Tomek napisał(a):

    eh ……………
    Raportuj

  40. ILE MOZNA CZEKAC napisał(a):

    W imieniu firmy Samsung, serdecznie dziękujemy za kontakt.
    W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:

    iż aktualizacja do wersji Bada 1.2 w telefonie GT-S8500 w siecie Play, o
    którą Pan pyta, jeszcze nie jest dostępna. Wciąż oczekujemy na premierę
    tej aktualizacji (może to potrwać ok. 2-3 tygodni). Polecam sprawdzanie
    informacji na naszej stronie internetowej http://www.samsung.com.pl. Raportuj

  41. K.M. napisał(a):

    Żenada. Ale klienci wyciągną konsekwencje. Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty