Tako rzecze rzecznik Play

naukowy pojedynek wagi ciężkiej

Ostatnio pisałem o naszych sądowych potyczkach z konkurencją. Napisałem 3:0, ale wynik jest jeszcze lepszy – 5:0.

Przetarg UMTS 2100 w WSA

Przetarg UMTS 2100 w NSA

Rezerwacja UMTS w WSA

Rezerwacja 900 w WSA

Przetarg 900 w WSA

?Determinacja naszych konkurentów, aby doprowadzić do odebrania P4 rezerwacji częstotliwości 900 MHz najlepiej ilustruje jaką wagę mają częstotliwości radiowe dla konkurencji na rynku. Zarówno oddalenie ich skarg jak i zdobycie przez P4 nowych rezerwacji częstotliwości są fundamentalne dla zachowania konkurencyjności polskiego rynku, a tym samym dla wszystkich konsumentów usług komórkowych w Polsce.? – komentuje Jacek Niewęgłowski.

Jeżeli interesuje Was ta tematyka to gorąco polecam u dział w konferencji „Ring: regulatorzy – regulowani”. W ringu pojawią się mistrzowie wagi ciężkiej z Panią Prezes UKE. W drużynie regulowanych pojawi się nasz mistrz wagi papierowej (albo koguciej) Jacek Niewęgłowski.

Żarty żartami, ale konferencja zapowiada się bardzo interesująco!

 

 

Komentarze

  1. Lisu napisał(a):

    To trzeba było wtedy kupować całą dostępną pulę kanałów na 900MHz. A teraz to można tylko płakać i żebrać :D Raportuj

  2. krzysiek_kili napisał(a):

    BĘDĘ, ale z półgodzinnym spóźnieniem (kończę dopiero zajęcia 200m obok) xD Raportuj

  3. kill649 napisał(a):

    I bardzo dobrze ! Gratuluje. Raportuj

  4. Klient 4G napisał(a):

    Nie wiem co robicie z tym pasmem 900 MHz ale ja nie mogę złapać 4G z 9 km i z 25 km a łapałem dwa tygodnie temu z miast Rawa Mazowiecka i Nowe Miasto nad Pilicą. Raportuj

  5. jahu napisał(a):

    Dziwi fakt, że P4 oddało połowę wygranej częstotliwości ;( Marcinie WHY ??? Czemu dopiero teraz o tym wiecie jakie to ważne ? Raportuj

    • ee456 napisał(a):

      Bannister przyszedł z trójki, miał pomysły z trójki i stawiał na 3g. Po latach jak widać się nie udało, polacy wolą oszczędzać baterie i rzucili się na gsm, szczątkowe pasmo zaklepane przez play nie starczyło a roaming plusa okazał się kosztowną kulą u nogi.

      Trójka prawie wszędzie roamuje na gsm, a w niektórych państwach ma tylko umts. Raportuj

      • Maniak3G napisał(a):

        I co by nie mówić te pomysły były i są dobre. A to, że po zmianie sternika PLAY poszedł w trochę inną stronę to już inna bajka. Co jak co ale PLAYowe 3G działa bez zarzutu (przynajmniej w większości miejsc, a szczególnie jeżeli chodzi o rozmowy głosowe). Osobiście uważam, że problem leży gdzieś indziej – brak promocji tanich słuchawek 3g zarówno w abonamentach jak i prepaidach. 3 kiedy wchodziła do UK takie akcje robiła i to się sprawdziło niestety w Polsce nikt na to nie zatrybił. Szkoda. Raportuj

        • ee456 napisał(a):

          Zgadzam się, gdyby play trzymał się tego co na początku, czyli brak słuchawek 2g only, ostra promocja umts – akcje informacyjne, bonusy to ten roaming plusa nie musiałby być taki kosztowny, a oni sami mogliby się skupić na rozwoju własnej sieci a nie ładowaniu w polkomtel. Trójka z tego co widzę w googlach już nawet wyłączyła roaming orange gsm w miejscach w których ma swój własny zasięg umts. Play mógłby mieć to samo, umts na głównych szlakach komunikacyjnych, miastach – roam gsm na wioskach, terenach nieopłacalnych. A tak, po 4latach mamy kilkadziesiąt playowych plamek na mapie polski i polkomtel za jakieś pół mld złotych :-) Raportuj

          • ee456 napisał(a):

            I oczywiście te wywody w prasie o klęczkach przed Solorzem o pasmo bo gsm się nam zatyka. Przykre, ale sam sobie jest play winny, polacy się nauczyli, przyzwyczaili i teraz firma słono za to musi zabulić.

            Raportuj

            • jahu napisał(a):

              A Solorz byłby głupi gdyby im to sprzedał. Raportuj

            • wiedzacy napisał(a):

              Tak, dlatego Play liczy na to, że to UOKiK zmusi Solorza do "podzielenia" się częstotliwościami z innymi potrzebującymi :). Szczególnie, że w pasma 1800 MHz mają tak dużo (20MHz), iż mogą obsłużyć (przy tej samej liczbie masztów co Play) około 1mln klientów z prędkością około 2-5 Mb/s w szczycie. A jakby zastosowali jeszcze priorytetyzacje ruchu w zależności od wykupionego limitu to nawet więcej.

              Tak samo propozycja do Play, aby w ofertach z limitem prędkości wprowadzili nocny limit przykładowo 4x większy niż dzienny. Tak robią sieci kablowe i świetnie dzięki temu prosperują. Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Dobry pomysł z tym nocnym zwiększaniem prędkośc. A co do Solorza to wątpię żeby odstąpił częstotliwość 1800 na której buduje LTE. Może da jakiś ochłap mniej potrzebny nie wiem czy UOKIK może zmusić do oddania konkretnej częstotliwości czy Solorz nie będzie mógł sobie wybrać zbędnej dla niego częstotliwości. Raportuj

            • wiedzacy napisał(a):

              Solorz skupił dwa bloki 10MHz FDD w pasmie 1800MHz. W najbliższym czasie nie zapowiada się, aby mógł zdobyć 100 tys. klientów na LTE. Z tego względu do najbliższego przetargu w 2015 mógłby się trochę podzielić ;). Raportuj

            • wiedzacy napisał(a):

              A sam czytałeś ten artykuł i komentarze pod nim? Wielu użytkowników nawet a Anglii ma telefony 2G only.
              Tym bardziej w Play, który ma nie tylko 60% użytkowników ofert na kartę, ale także do czynienia z Polakami, którzy jak wiadomo na wszystkim znają się najlepiej i bez problemu potrafią skonfigurować telefon 3G do pracy w sieci 2G Plusa ;). Raportuj

            • ee456 napisał(a):

              Zawsze znajdą się jakieś wyjątki czy problemy, pierwszy krok ku redukcji kosztów roamingu poczynili odciążając własny budżet. Od początku startowali z nastawieniem na sieć 3g only i dalej w to brną, przykłady na każdym kroku: http://www.three.co.uk/Pay_As_You_Go/Free_SIM/Ord

              'Please note that our SIM cards will only work in 3G phones.'

              Klient już na starcie ma wyraźne info i ściągawke o co chodzi.

              W danii w ogóle nie mają gsm, tylko umts i jakoś żyją (wiem, wiem powierzchnia mniejsza itp.)

              Mam wrażenie że playowi faktycznie coś nie wyszło i roaming zamiast być uzupełnieniem, obecnie ich zarzyna i uniemożliwia rozwój. Raportuj

          • Zamatrixowany napisał(a):

            I tak to się na początku zapowiadało. Niestety nie wyszło a szkoda… :( Mogła by być w Polsce sieć 3G z prawdziwego zdarzenia + miejscami krajowy roaming i grała by gitara. Do tego aby ludzie zaczęli korzystać z dobrodziejstwa technologii 3G po za tanimi słuchawkami obsługującymi pasmo 2100Mhz poszedł bym jeszcze krok dalej – gadasz na naszej infrastrukturze masz taniej, korzystasz z roamingu płacisz ciut więcej :) I co by nie mówić mogło to wszystko wyglądać miodzio (BA nadal może!), tylko ktoś w PLAYu powinien pójść po rozum do głowy i zacząć w końcu logicznie myśleć bo na chwilę obecną kiedy spoglądam na ich politykę budowania sieci itp. to odnoszę wrażenie, że w głowach sterników PLAY'a jest wiele wizji, ambitnych planów które tworzą za duży chaos w wyniku czego nic sensownego z działań naszego operatora nie wynika.
            Podsumowując – olać 2G, promować 3G i wrócić na stare tory z dynamicznym budowaniem sieci na 2100Mhz, skończyć błazenadę z 4G, wprowadzić do oferty tanie słuchaweczki z 3G (da się to zrobić! tylko trzeba chcieć) z głównym naciskiem na prepaid i zacznie to wszystko grać i buczeć tak jak powinno. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              A ja, jak czytam takie głupoty to się zastanawiam jak mało trzeba mieć pokory by amator uczył zawodowca. Raportuj

            • Użytkownik napisał(a):

              Skąd wiesz, że Zamatrixowany to amator? To po pierwsze. Pisze prawdę, a prawda boli. To po drugie. Czy uważasz, że Play ze wszystkimi wpadkami jest kierowana przez zawodowców? To po trzecie. Jak ma się do tego BOK Play-a? To po czwarte. Co z dostępnością telefonów oferowanych w sprzedaży w ofercie podstawowej? To po piąte. Mogę tak dłużej pytać ale po co. Odpowiedź dasz jedną. Że jest extra. To to wiesz jako Zawodowiec!!! Raportuj

            • Poll napisał(a):

              1) bo chodzilem do szkoly i wiem co to zdarzenia elementarne. 2) Pisze swoja prawde z jego puinktu siedzenia; ja jej nie potwierdzam. 3) Tak przy załozeniu, że idą przez zycie jak burza i wygrywają. 4) Nie wiem jak z BOK-iem bo nie miałem potrzeby korzystac ale myślę, że nie sa gorsi od BOK-u Orange ktory twierdzi zupełnie co innego w konfrontacji z salonami sprzedaży . 5) Nie miałem problemow ani z dostępnościa telefonow ani modemu. Moja odpowiedx jest jedna: nie widzę w nich grzechu i umywam ręce. Nie jest extra ale z cała pewnością lepiej niz w W3 Raportuj

            • WiernyCzytelnikBloga napisał(a):

              Ale z czytaniem ze zrozumieniem to problemy masz i to spore. Zamatrixowany ani się nie zająknął o BOKu, problemach z telefonami czy też modemami itp. W jego wypowiedzi jest wiele racji, no ale Ty zawsze musisz być najmądrzejszy co niejednokrotnie udowodniłeś komentując niektóre wpisy na tym blogu. Pozdrawiam. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Problem w tym, że ja nie odpowiadałem już @Zamatrixowanemu tylko jego adwokatowi, czyli @Użytkownikowi, a ten już wspomniał i o BOK-u, i o problemach z zakupem terminali. Raportuj

    • electro_spiro napisał(a):

      za pierwsza paczke MHz play dał 200 baniek, za drugą musiałby dać 500 (tak tak, pół miliarda!). Raportuj

  6. wóc napisał(a):

    Po pierwsze WSA, to nie ostateczne rozstrzygnięcie, bo jest jeszcze apelacja. Po drugie – konkurenci mają argumenty, bo najpierw walkowerem zrezygnowaliście z częstotliwości, a teraz sieć działa tak, że nie przypomina to nowoczesnej technologii. Konkurenci mają więc pożywkę w postaci tej, że dysponowanie częstotliwościami przez P4, to marnowanie zasobów i poniekąd jest w tym dużo racji. Skorzystajcie z usług "Emitela" przy nadzorze nad siecią albo NSN, bo to, co się dzieje nie ma na dłuższą metę żadnego sensu Raportuj

    • wiedzacy napisał(a):

      Z tym marnowaniem częstotliwości to nieźle przywaliłeś. Na 25 kanałach Play obsługuje blisko połowę z 7mln klientów, a narzekających na to, że nie mogą z ich usług korzystać można na palcach jednej ręki policzyć. Każdy operator z W3 posiada od 34(Orange) do 48 kanałów GSM900, 48-49 kanałów GSM1800, nie mają stanu Darmowego ani najniższych cen na rynku i obsługują "tylko" około 13-14 mln klientów z czego pewnie około 60-70% korzysta tylko z 2G.
      Teraz jeszcze raz zastanów się kto marnuje częstotliwości. Raportuj

  7. Maniek99 napisał(a):

    Będzie jakaś transmisja z tego spotkania? Raportuj

  8. mkkot napisał(a):

    Na telepolis piszą, że orange będzie rozdawać HTC z Mango do testów. Raportuj

  9. miju napisał(a):

    jeszcze 15 msc i mtry sie skończą :) Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Jesteśmy zwolennikami całkowitego zniesienia tych stawek. Szkoda, że tylko my.. :-( Raportuj

      • JAN napisał(a):

        To nie pobierajcie za to opłat, przeciez nikt wam na siłę tych pioeniędzy nie wciska… Jak ja lubię słuchać takiej marketingowej papki – i z czego się utrzymacie jak nie MTR-y?

        Poczeklamy, zobaczymy, co zrobicie, gdy nie będzie asymetrii… Raportuj

  10. Paweł napisał(a):

    A po co Play te wszystkie rezerwacje i przetargi jak sieć działa tak jak działa i na razie nie zanosi się aby było lepiej? Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Po to by głupcy mieli zagadkę. Raportuj

      • Paweł napisał(a):

        Tak to rzeczywiście jest zagadka. Tak jak to, że nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Głupich pytań nie ma(w takim przeświadczeniu żyją zadający je), ale są głupcy którzy je zadają, sądząc,że tajemnice firmowe zostaną objaśnione na forum publicznym. Raportuj

          • Paweł napisał(a):

            Rynek te plany z pewnością zweryfikuje Mądry Człowieku Raportuj

            • Poll napisał(a):

              A co mają plany do twojego pytania? I tak żebyś się zesr…ł to ci ich nie wyjawią. Po co w ogóle są takie pytania??? Siedź, licz, kojarz itp. Raportuj

            • Grzechu napisał(a):

              Ciekawy czy na ulicy też jesteś taki chojrak. Internetowych napinaczy jest dużo nie tylko w polskiej sieci, a czytają ciebie widzę, że chyba dawno nikt ci gębusi nie obił bo wybitnie masz ją niewyparzoną względem ludzi, którzy w dobrej wierze kulturalnie się o coś potają. Nie każdy musi być taką alfą i omegą jak ty cwaniaczku. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Nie zabraniam nikomu być ofiarą losu a on, autor pytania, nie maił na celu czegoś się dowiedzieć tylko zamierzał szydzić. To zasadnicza różnica. A ty? Czy wszystkie problemy, z którymi w dialogu nie jesteś w stanie sobie poradzić, usuwasz "ręcznie"? Krzyk i siła mięśni to oręże człowieka bardzo słabego emocjonalnie. Naprawdę chcesz za takiego uchodzić??? Raportuj

  11. Paweł napisał(a):

    Kultura z Ciebie wyszła. Szkoda gadać! Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Nie wiem czy tu chciałeś odpowiedzieć ale tak się stało. To nie twoja, ani moja, ani niczyja sprawa "po co Play te wszystkie rezerwacje i przetargi jak sieć działa tak jak działa". To tajemnica firmy i tyle. Głupcem ten kto liczy na odpowiedź. Raportuj

  12. sluchawka napisał(a):

    a kiedy jakieś nowe fajne promocje? np. tansze złuchawki ale mniej minut i MB w abo. ?:P Raportuj

  13. Gall napisał(a):

    I po co tyle kasiory na prawników. KTO ZA TO ZAPŁACI, czyżby KLIENCI W-3. Pieniactwo i tyle, a nuż jakiś sędzia coś im tam przyklepie znajdzie kropkę zamiast przecinka i będą się cieszyć że nasypali piachu w tryby konkurencji, zamiast zająć się czyszczeniem swoich. Raportuj

  14. zzz napisał(a):

    No to T-Mobile znkautowało Play Fresh Tak Takiem i roczną ważnością konta po wykonaniu/odebraniu połączenia… Oczywiście, reszta oferty może być lepsza, bo wszystko zależy od profilu dzwonienia, ale pod względem ważności – nokaut. Raportuj

    • Łukasz napisał(a):

      oj nie, bo taka opcja jest tylko dla wybranych i tylko na rok oprócz tego trzeba odpowiedni warunek spełnić. a w Play Fresh roczna ważność konta jest dla każdego i na zawsze. Raportuj

    • Maniek napisał(a):

      Nokaut? Chyba śnisz.
      Od strony praktycznej różnica żadna chociaż duży plus dla TM za wydłużenie ważności konta i odejście od abo w prepaid.
      Żeby korzystać z telefonu i tak musisz ładować.
      Niemniej 2xTT i tak będzie powodowało robienie skarbonek czego na szczęście nie ma w PF.
      Należy czekać na ruchy w Orange i Plusie oraz heyah. To może być ciekawe. Raportuj

      • qwerty napisał(a):

        Widzę, że w sekcie Play jest bardzo silny mechanizm wyparcia :-). Tak, tak, absolutnie nie ma różnicy, powtarzaj to sobie co wieczór jak paciorek przed snem Maniek. Dlaczego tak trudno jest się wam plejowcom zdobyć na obiektywizm? Suche fakty, ten mechanizm jest lepszy. Oferta taka być nie musi, ale mechanizm jest. Raportuj

        • wiedzacy napisał(a):

          Sam mechanizm bez dwóch zdań będzie lepszy w T-Mobile. Ale Maniek napisał o stronie praktycznej i trudno się z nim nie zgodzić. Przecież tyle wysiłku włożyli ludzie z W3, aby ośmieszyć doładowania za 5 złotych na rok, a ty chcesz to w tym momencie zaprzepaścić ;)

          Jeszcze nie są znane szczegóły nowej oferty T-Mobile.pl, ale nie wykluczone, że będzie tak jak w Play Fresh, iż po doładowaniu otrzymujesz określone bonusy. Jakoś trudno wyobrazić mi sobie użytkownika PF, który nie doładowuje przynajmniej raz na 2-3 miesiące za co najmniej 5 złotych. Tylko do odbierania połączeń są lepsze oferty i to nawet w samej W3.

          Qwerty, maniaku W3, lepiej nie próbuj nikogo szkalować przylepiając mu etykietki. Raportuj

        • Maniek napisał(a):

          Pan czepialski widzę.
          Mechanizm jest LEPSZY. Tak, ale W PRAKTYCE różnica żadna. Tak trudno to zrozumieć?
          Żeby rozmawiać trzeba ładować. Nie wykorzystasz 5 zł na rok?
          No chyba, że będziesz opróżniał swoją 1000 złotową skarbonkę. To wtedy różnica będzie … duża.
          Tylko od 2,5 roku nie potrzeba robić skarbonek. :P Raportuj

  15. Szymon Bińczyk napisał(a):

    i dobrze :) walczcie:) do ostatniej wolnej częstotliwości:P Raportuj

  16. Pio Tr Ek napisał(a):

    Huawei Honor

    Czy będzie w ofercie Play? Raportuj

    • STOP CHINA napisał(a):

      musimy zatrzymać zalew chińskich słuchawek bo zniszczą nam cały rynek europejski, zresztą juz to zrobili, a potem krzyk że bezrobocie :P STOP wszelkiego rodzaju HJUJEJOM :P Raportuj

  17. DANUTA napisał(a):

    pley p4 ty oszuście kiedy oddasz kilkaset złotych Raportuj

  18. Jumbo napisał(a):

    Ja z GA przenoszę się do Playa,a jako numer rezerwowy kupię Tak Tak,bo teraz koszt jego utrzymania będzie praktycznie zerowy.Jednak jeśli chodzi o całokształt oferty,to Tak Tak przy Freshu to dno. Raportuj

  19. miju napisał(a):

    t mobil wydłuża ważność wychodzące na rok :) wnet 2013 i kociec ulg dla play w sprawie mtrów :) wszystkie atuty play sie kończą :) nie zdziwie sie jak jakiś rzecznik na zieloną trawke pójdzie :) Raportuj

  20. Przemo napisał(a):

    Zamiast rozwijać tylko UMTS 2100, lepiej na początku stawiać nowe maszty z UMTS 900, do tego promować tanie telefony z tym zakresem, a dopiero gdy gdzieś sieć będzie się przytykać postawić doświetlanie na UMTS 2100. Tym sposobem można tanim kosztem objąć sporą powierzchnię kraju. Dodatkowo, dla abonamentowców i karciarzy z dłuższym stażem można wprowadzić jakieś dotacje na słuchawkę w salonie Play i zrobić coś na wzór oddasz starą z GSM, a dostaniesz prostą z UMTS 900/2100 za tanie pieniądze. Tym sposobem można by rozwiązać szybko problem. Raportuj

    • Poll napisał(a):

      No nie, następny co chce uczyć ojca dzieci robić. Raportuj

      • Kibic napisał(a):

        Nerwowy się robisz Kolego! Przyjmij prawdę z pokorą. To tylko na początku boli! Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Prawda dziecko jest taka, że jest całkiem nieźle co widac po tym jak głosuja klienci. A glosuja nogami. Raportuj

          • Kibic napisał(a):

            Nieżle,a właściwie najlepiej jest pod względem ceny. To prawda. Pod względem jakości jest najgorzej. Tak się składa, że mam 2 telefony. Jeden w Play, a drugi w Plusie. Dużo jeżdżę po Polsce i z Play-a nie da się rozmawiać, bo zrywa rozmowę. A z Plusa w tych samych miejscach nie ma tych problemów. Tylko mi nie pisz abym wymienił kartę, telefon, ustawił na stałe na Plusa. Wszystko to robiłem i nie pomoglo!!! Raportuj

            • Poll napisał(a):

              A jaki masz telefon ( marka , model) w Play? W jakich miejscach zrywa połączenia bo ja co prawda aż tak dużo nie podróżuję ale mi nie zrywa połączeń. Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              HTC Topaz
              Przykładowo autostrada A2 między Koninem a Łodzią Raportuj

            • Poll napisał(a):

              I jednocześnie w tym samym momencie z tą samą osobą chciałeś się połączyć dwoma telefonami, jednym w Play a drugim w Plusie???? Nie bądź śmieszny. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              I to wszystko jadąc samochodem z prędkością 140km/h??? Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              Mam zestaw glośnomówiący. Z dwoch telefonów jednocześnie nie rozmawiam. Jak Play gubi zasięg to korzystam z Plus-a, a ten już nie gubi. Proste? Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Proste tyle, że nie można w takiej sytuacji pisać iż w tym samym momencie Plus działa a Play nie. Nie da się. To telefonia mobilna z całym bagażem niedociągnięć i to się raczej szybko nie zmieni. Ja tez jadąc do Warszawy raz mam zasięg Play a raz Orange. To normalne a nie zadziwiające. Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              Widzę, ze mnie nie zrozumiałeś. Plus tego zasięgu nie gubi w ogóle. Tylko dlatego używam Play-a bo mnie na Plusa nie stać. Ale może już wkrótce…. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              To ty nie zrozumiałeś. W tym konkretnym miejscu może i nie gubi Plus ale w innym go mieć nie będzie. Tako rzecze prosta definicja mobilnej telefonii. Ja mam zgoła odmienne doświadczenia i tez uważam że to normalne. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Napiszę inaczej: im bardziej W3 daje poopy tym więcej pojawia się ich amplifierów którzy usiłują zrobić ludziom z mózgu trociny pisząc, że jadą z Kłodzka do Płocka i nie da się gadać na Play a na Plusie można. Nie da się tego robić jednocześnie więc już samo takie stwierdzenie jest beznadziejną bzdura nierozgarniętych ćwierć mózgów. Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              To fragment raportu z testu UKE z tego roku:
              "Analizując zebrane dane pod kątem skuteczności realizacji połączeń
              głosowych można stwierdzić, że dwaj operatorzy ORANGE i PLUS osiągnęli najlepszy wyniki pod kątem skuteczności nawiązywania połączeń i byli blisko spełnienia zakładanego kryterium jakości niezrealizowanych połączeń poniżej 3 % wszystkich wykonanych połączeń. Najmniej zrealizowanych połączeń, podczas badania na trasach kolejowych, zarejestrowano w sieci operatora PLAY."

              Czy oni też się mylą? Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Nie , pewnie się nie mylą, ale dobrze by było byś przytoczył resztę raportu który nie zostawia suchej nitki na wyróżnionych w twoim fragmencie. Albo więc przytaczaj całość alboi nie rób tego wcale bo inaczej wygląda to na manipulację. Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              Tu masz całość:
              http://www.telepolis.pl/grafika/newsy/2011-06/jak

              Poczytaj. Może zmienisz zdanie. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Znam całość. Niech się przejadą inną "wybraną" trasą np Metrem Raportuj

            • Poll napisał(a):

              A dlaczego zmieniłeś autostradę na PKP? Opisywałeś autostradę a teraz już nie odpowiada? Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              Testów UKE z autostrad na razie jeszcze nie ma. Mnie nie wierzysz, ze gubię połączenia w Play-u, a w Plusie nie to zacytowałem cześć raportu UKE odnoszącą sie do połączeń głosowych. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              To ja ci zacytuję raport o [przerwaniu połączeń http://komorkomania.pl/2010/05/28/raport-uke-ktor….
              Zwróc uwagę na to kto ma najmniej zerwanych połączeń. Wiem, to sprzed roku ale co to ma do rzeczy Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              To że sprzed roku to ma zdecydowanie do rzeczy. Tendencja jest spadkowa. Pogarsza się jakość w Play-u. Co nie dziwi, bo brak inwestycji w infrastrukturę, a użytkowników przybywa! Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Kolejne raporty tego nie potwierdzają. Nie potwierdza tego także klientela bo trudno uważać że wiedząc o złej renomie, świadomie brnie w dół. Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              A to fragment z raportu, który przytoczyłeś:

              Globalnie, około 0,3% połączeń w sieci Play nie udaje się zrealizować, lepiej jest w Erze (0,2%) oraz Orange (0,02%). Najlepiej sprawuje się Plus, u którego problemy wystąpiły jedynie w 0,01% połączeń.

              Zdecydowanie Play był tutaj najlepszy (?!) Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Ogólnie wszyscy byli do poopy. Nie ma zwycięzców i przegranych. Zwycięzce wyłania fotokomórka. Rozumiesz? Co innego transmisja danych. Tu różnice są dużo ciekawsze. Może dla tego, że to pieśń przyszłości. Raportuj

            • wiedzacy napisał(a):

              Tyle, że ten fragment tyczy się tylko i wyłącznie braku obsługi sieci, czyli inaczej braku zasięgu. A i tak różnica pomiędzy 0,3% a 0,01% jest praktycznie nieistotna.

              Jak cytujesz źródło to przyjrzyj się danym i sam je zinterpretuje. Bo wybrać kategorię w której wygrywa przykładowo Play ja także potrafię. Przykład: Liczba połączeń przerwanych:
              ERA 1,04% Orange 0,60% Play 0,48% Plus 0,69%

              Poza tym ten raport opiera się na "bardzo starych" danych pochodzących z końca 2009 roku, czyli z czasów kiedy P4 intensywnie rozbudowywał sieć GSM. Do tego dochodzi wzrost bazy klientów więc nie ma pewności, czy w ich przypadku wskaźniki poszły w górę, czy w dół ;). Raportuj

            • wiedzacy napisał(a):

              Mały błąd, Dane do raportu pochodzą z początku 2010 roku (luty – 26 marzec) Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Umknęło mi właściwie najważniejsze co chciałem napisać a mianowicie : jest źle ale u wszytskich, niezależnie od sieci Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              0,01% do 0,3% to tak jak 1 do 30. Zdecydowanie podobnie. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Co miałeś z matmy? W Play nie udają się 3 poł,ączenia na 1000 wykonanych a w T-Mobile 2 na 1000 . Czy to wielka różnica? Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              A w Orange 0,2. W Plusie 0,1.
              3 do 0,1 to to samo co 30 do 1. Czyli na 10.000 połączeń w Play-u byłoby 30 nieudanych, w Erze 20, w Orange 2, a w Plusie 1.

              Prawie to samo, a czyni różnicę. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Ale w Plusie przerwanych zostaje aż 70 połączeń podczas gdy w Play 40. Teraz rozumiesz? Sam zacząłeś pisać nie o próbach połączenia tylko o zrywaniu a tu taki klops – statystyka mówi dokładnie na odwrót. Raportuj

            • wiedzacy napisał(a):

              Kibic zwróć dokładnie uwagę na jakie dane się powołujesz. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              I cóż z tego że Plus ma najwięcej udanych połączeń jak przoduje pod względem ich zerwań??? Wg tego samego raportu. Raportuj

            • Kibic napisał(a):

              Nie mam już do Ciebie siły. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Do mnie musisz mieć argumenty w postaci np liczb a nie siłę. Raportuj

            • barszczu90 napisał(a):

              do ciebie żadne argumenty nie trafiają, a kompromitowanie się błędnymi zamianami procentów na proporcje tylko cię pogrąża pseudo-orędowniku Playa… Raportuj

            • Poll napisał(a):

              W którym miejscu się pomyliłem? Jak powinna zamiana wyglądać? Raportuj

            • barszczu90 napisał(a):

              Manipulujesz danymi, jakbyś myślał, że każdy jest idiotą. Pomiędzy 0,2% a 0,3% jest KOLOSALNA różnica biorąc pod uwagę liczoną w milionach grupę użytkowników. Na 2 nieudane połączenia w T-mobile przypadają 3 w Playu, co w prostym rachunku – przy zachowaniu skali w postaci ogólnej ilości połączeń – daje wynik: połączenia w Playu są przerywane o połowę częściej niż w T-mobile. Czy to jest mało? IMHO to dużo

              Zapewne będziesz się upierał, że to mało, bo są to wartości liczone w promilach – tak, tylko sieć gsm z założenia ma działać, zatem wszelkie odchylenia od normy porównujesz ze sobą, a nie mając za punkt odniesienia połączenia jednak wykonane(twoje wnioskowanie 2/1000 vs 3/1000). Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Tak, będę się upierał bo tu w teście nie ma mowy o skali. Po prostu UKE wzięło 4 simy i z każdego wykonało/starało się wykonać np:1000 połączeń. Wynik jest taki: na 1000 połączeń zerwało się ERA 1,04% Orange 0,60% Play 0,48% Plus 0,69%
              Raportuj

            • wiedzacy napisał(a):

              Czytaj uważniej tabelkę a Poll mógłby dokładnie wytłumaczyć jak się te dane interpretuje.Inaczej w ogóle się nie dogadacie ;).
              W skrócie: Poll patrzy na "Liczba udanych połączeń" a ty tylko na "Liczba braku obsługi".
              Niestety to Poll lepiej rozumie co w tym teście jest najważniejsze: procent udanych połączeń. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              @Kibic na początku pisał o tym, że ma dużo zerwanych połączeń w Play a w Plusie nie, ale podał wynik testu UKE mówiący o czymś zupełnie innym a mianowicie o liczbie nienawiązanych połączeń a nie zerwanych . Z testu (przestarzałego ale jednak testu) jasno wynika, że częściej zrywane są połączenia w Plusie niż w Play. Ja sugeruję jedynie, że we wszystkich 4 sieciach jest ogólnie słabo, ale ciężko wskazać tak naprawdę kto jest najgorszy a kto najlepszy bo różnice są o piczy kłak. Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Ktoś się znać w tej sieci musi. Jak technicy się nie znają to choć klienci mogą im podpowiedzieć. Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Póki co jest calkiem znośnie więc niech klienci przestana sie mundrzyć a zaczną regularnie płacić za faktury i czytać/rozumiec regulaminy bo część z nich ma problemy z tym, z czym inni ich nie mają. jak to możliwe? Raportuj

          • Paweł napisał(a):

            Od mądrzenia to jest Poll Raportuj

            • Poll napisał(a):

              No przecież ja wcale się nie mądrzę. Ja stwierdzam fakt niezbity, że działa dość dobrze. Mi działa więc czemu innym nie działa? Bóg raczy wiedzieć. Raportuj

          • zzz napisał(a):

            Poll, zapomniałeś nam przekleić jak działa ci internet w Play. Raportuj

          • jahu napisał(a):

            Dobrze, że tobie jedynemu działa dobrze ja mam 200 kb wieczorami ale cóż poradzić w kompie bym nie wytrzymał w fonie to idzie przeżyć.
            Zauważ, że ja mam na myśli sieć jako infrastrukturę a regulaminy i działanie BOK-u to zupełnie inna sprawa. Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Nawet rozwinąć to co jest dobrze zapamiętać sparametryzować. Ja na miejscu play postawiłbym tylko na u900 i u2100 a gsm zostawić w roamingu przy tak małych zasobach chodziłoby to na pewno lepiej niż teraz. Jak się widzi stacje u900 z jednym sektorem nadającym na pół wsi a drugie pół ma gsm to aż dziw bierze a to wszystko stoi koło stacji gsm plusa to ciężko nie wyjść z podziwu po co play tam wsadził gsm a u900 okroił.
      Raportuj

  21. playbyły napisał(a):

    Szanowny Play !

    Pytam się jak tak można ????
    Pisałem na P24 3 tygodnie temu kolejne zgłoszenie -reklamację na 2 numery firmowe,a chodziło o rozwiązanie umowy z powodu totalnego braku zasięgu i ciągłych problemów z usługami z których nie mogłem korzystać .Dodam że jedna została już prędzej rozwiązana.Play przyznał mi rację i rozwiązał umowę bez ponoszenia kary za wcześniejsze rozwiązanie .Dzisiaj rano okazało się że oba numery nie działają / karta sim nieaktywna / a konto na P24 również nie działa .Pytam się czy nikt nie potrafił poinformować mnie wczoraj że dziś coś takiego nastąpi ,nawet dzisiaj jeszcze nic nie dostałem żadnej informacji .Czy tak trudno było zadzwonić ,napisać sms ,czy wysłać @ ??? Takie rzeczy tylko w Play ,mam nadzieję że w końcu zmienicie podejście do klienta i zaczniecie rozbudowywać swoją sieć ,to może kiedyś znowu do was wrócę ,puki co został niesmak ,żeby żadnej informacji co i dlaczego numery zostały wyłączone ? Czyli zostałem olany i tyle . Raportuj

  22. bar4u napisał(a):

    A o RedBull mobile dalej cisza !, w końcu dopiero 16 dni oczekiwania na kontakt i nawet głupiej suchej informacji kiedy gdzie i jak ! Olew totalny Raportuj

  23. Mateusz Faroń napisał(a):

    A ja przez Facebooka nie mam HTC Desire Z :( Raportuj

  24. playbyły napisał(a):

    Ten zasięg Play po sieci Plusa to istna fikcja ! Plus po prostu blokuje abonentów Plusa jak ma swoje nadajniki obciążone i tyle,wiem co mówię .A poza tym u mnie Plus od jakiegoś czasu chodzi beznadziejnie,już byłem tak zdesperowany że napisałem nawet do Plusa w tej sprawie skoro Play nic nie potrafił zrobić ,Ale po wymianie informacji z Plusem jak wspomniałem im o Play to już więcej się do mnie nie odezwali,czyli wszystko jasne .Właśnie przechodzę na Orange,zasięg w domu na full,jakość rozmów bardzo dobra i mam święty spokój .Jeszcze czekam na oficjalne rozwiązanie umowy z Play i podpisuje z Orange,wreszcie normalnie będę mógł rozmawiać . Raportuj

    • zzz napisał(a):

      To się nazywa priorytet ruchu. Nie blokowanie. Ale przecież Play zaprzecza, że są jakiekolwiek priorytety, tak jak zaprzeczali, że mają podpisaną umowę z Orange :-). Z moich obserwacji, jeżeli Plus nie wpuszcza do sieci to można dzwonić z numeru w Plusie, oraz z operatora wirtualnego, czyi wygląda na to, że Play ma najniższy priorytet… Gdyby im zależało na jakości, reagowaliby dynamicznie punktow uruchamiając roaming Orange poprzez np. nadawanie uprawnień do logowania do Orange części kart z najbardziej obciążonych regionów itd. Oczywiście, najlepsza byłaby budowa własnej sieci, ale ta, co potwierdza raport UKE, praktycznie stoi… Nie ma nowych masztów, w nowych miejscowościach… Raportuj

      • klient napisał(a):

        no bo po co nowe maszty w nowym miejscowościach jak możemy sobie pooglądać reklamy z Wojewódzkim, gdzie opowiadającym sprośne kawały o jedynej w Polsce sieci "4g"?

        Oj, Playu, Playu coraz mniej mi się to wszystko podoba. Raportuj

  25. playbyły napisał(a):

    * miało być oczywiście ….blokuje abonentów Play Raportuj

  26. Maniek napisał(a):

    Zaczyna się wam teraz robić pojedynek z wagą ciężką.
    Planowane zmiany w TT, a szczególnie w Heyah trochę wam namieszają.
    Zacznijcie poprawiać jakość sieci, bo klienci zaczną uciekać.
    Jak Orange i Plus ruszą to zacznie się wam palić grunt, bo MTRy jednak spadają.
    Pogorszycie ofertę? Raportuj

    • klient napisał(a):

      Przecież dla nas klientów to doskonalą wiadomość.
      Skoro T wydłuża ważność konta, to znaczy, ze musiało odczuć odpływ klientów (bo w filantropie korporacji nie wierzę).
      Ten ruch spowoduje zapewne odpowiedź Playa, więc… tylko się cieszyć. Raportuj

      • Maniek napisał(a):

        Wszystko zależy od Heyah w 2012.
        na wydłużenie ważności konta Play nie musi odpowiedać.
        Będzie miał tylko trudniej i wreszcie zacznie liczyć się jakość. I to jest właśnie dobra informacja dla nas. Raportuj

        • klient napisał(a):

          Musi, bo wkrótce okaże się, że oferta Heyah jest taka sama jak Fresha, a może nawet lepsza (w Heyah są np. bezpłatne smsy).
          Jeśli oferta Heyah będzie bardzo podobna to myślę, ze wielu przeszło by z Fresha, gdyż niektórych bardzo irytuje koszt jaki inni płaca za połączenie do Play.

          W poprawę jakości nie wierzę – Play zbyt dużo wydaje na pierdoły (np. reklamy z Wojewódzkim) by inwestować w jakość, ale w poprawa oferty by mnie nie zdziwiła. Raportuj

          • Maniek napisał(a):

            Smsowcy może i przejdą.
            Od kiedy są free rozmowy czy za 5 gr czy 10 gr + ZM smsów nie używam. Jestem za leniwy.
            A jakość muszą poprawić, bo zginą.
            Heyah może naprawdę stać się poważnym zagrożeniem, bo to jest bardzo dobry prepaid.
            Dla nas klientów lepiej, że jest konkurencja. Raportuj

          • Maniek napisał(a):

            Koszt irytuje? A czyja to wina? Play czy pazerności W3?
            Jak zawsze wolę być w ekipie goniącego, bo i stawki lepsze i bonusy większe i jednak trochę więcej musi się starać.
            Im więcej osób w młodej rozwijającej się sieci tym starzy muszą się więcej starać. Po 2,5 roku TM wreszcie pękł cywilizując ofertę. Ale nie do końca, bo widać, że heyah jest na krajowe, a TT bardziej na międzynarodowe i dla prestiżu. Prawie 40 zł za free na kraj w TT to niezbyt ciekawa propozycja w porównaniu do Heyah gdzie jest 9 zł czyli o 1zł taniej niż w PF. Raportuj

            • klient napisał(a):

              Ale czy ja mówię, ze to wina Playa? Oczywiście, ze to wina pazerności w3, ale to finalnego klienta bardzo niewiele obchodzi. Sam znam kilka osób, którym podoba się Play ale nie przejdą do właśnie dlatego, że nie chcą aby inni płacili do nich stawki jak na 0-700.

              Mnie to tez wyjątkowo irytuje – jak daje komuś mój numer to lojalnie uprzedzam, że jestem w Play i połączenie do mnie może być bardzo kosztowne. Jeśli go stać to niech płaci – jego sprawa, ale wolę żeby wiedział.
              Właściwie poza Playem kontaktuje się przede wszystkim smsowo Raportuj

  27. playbyły napisał(a):

    Rzecznik sam informował że mają umowę z Orange .Pisałem ,prosiłem,tłumaczyłem że nic mi nie działa,i prosiłem o umożliwienie korzystania po sieci Orange .Nie,nie ma takiej możliwości ,olali mnie .Grunt że rozwiązali umowę,teraz nabyłem starter Orange ,i mam zasięg full . A ostatnie 2 numery jak już pisałem wyłączyli bez słowa ,i ani be ani c ,żadnej informacji do tej pory co i jak,normalnie kpina !! Raportuj

    • Maniek napisał(a):

      I dobrze. Zmieniłeś sieć i sobie polepszyłeś.
      Nikt normalny się na całe życie z opem nie wiąże.
      Ja przerabiałem i Centertel, Erę, Plusa i Play.
      To ty wybierasz co tobie pasuje, a nie oni,.
      To ty masz ich wycisnąć jak cytrynę, a nie oni. Na tym polega "zabawa". Raportuj

  28. qwerty napisał(a):

    Play się cofa. Likwiduje rabat na roaming 70%! http://dlafirm.play.pl/pl/obsluga-klienta/uslugi/Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Jest, a właściwie już była, niszowa usługa tak jak w przypadku TM choć T-Mobajlowa jest chyba jeszcze bardziej niszowa. No cóż. Zlikwidowali 70% rabat na Ferrari 458 Italia. Raportuj

    • sadsfa napisał(a):

      Nie wprowadzaj w błąd. Usługa "Roaming na 14 dni" daje rabat 70% i można nadal ją aktywować. Widzę czarny PR pełną mordą. Raportuj

  29. playbyły napisał(a):

    Tak ,oficjalnie moje umowy zostały rozwiązane przed czasem ,bez dodatkowych kosztów .Amen
    Teraz mam Orange i puki co sygnał,oraz jakość rozmów bardzo dobra,co prawda zwykłe GSM,ale sygnał na full prawie. Jeszcze jedno,ktoś wyżej dobrze napisał .Zamiast wywalać wielkie pieniądze na głupie reklamy z 4G,oraz płacić temu panu wielkie pieniądze za opowiadanie głupot ,trzeba było w to miejsce kilka nadajników postawić,było by rozsądniej .Ale mnie to już w obecnej chwili nie interesuje .Puki co ,mówię do widzenia Play .Mam nadzieję że jednak sieć przemyśli swoje działania i pójdzie w dobrym kierunku .Poprawić obsługę klienta i działanie P24 oraz stawianie własnych nadajników ,to jest priorytet panowie !!!! Nie pchanie kasy telewizji za śmieszne reklamy 4G oraz KW na nowe Ferrari . Raportuj

  30. Krzysiek Sylwerski napisał(a):

    Marcin, rozumiem że akcja rozdawania ulotek Play Online na UMK jest organizowana właśnie z powodu wizyty Pana Jacka Niewęgłowskiego ;> ? Raportuj

  31. Jan Jakub Dobrowolski napisał(a):

    "Mam wrażenie, że działania P4 są wyjątkowo chaotyczne. 1800 MHz mieli na wyciągnięcie ręki, ale sami z niej zrezygnowali. Wtedy mówili, że musieliby zapłacić kilkukrotnie więcej niż nowo wchodzące podmioty. Pytanie, ile musieliby zapłacić teraz, jeżeli chcieliby wyrównać swoje szanse. Mieli także możliwość wzięcia drugiego bloku na 900 MHz " To jak to jest? Ważne te częstotliwości czy nie ważne? Raportuj

  32. krzysiek_kili napisał(a):

    Konferencja faktycznie była bardzo ciekawa. Brakowało z początku frekwencji, ale studenci z łapanki zapełnili salę. Bardzo się cieszę, że mogłem poznać Pana Jacka Niewęgłowskiego oraz Panią prezes Annę Streżyńską – da się z nimi porozmawiać. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie Pan Tom Ruhan – występujący w nazwie konferencji ring wziął do siebie i zaprezentował się w kasku i rękawicach ;] Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty