Podobno PLAY wyciąga od ludzi 400 zł ;-)

Udostępnij

Wielki sukces programu testujsmartfona.pl wywołuje duże zainteresowanie i sporo pytań na które warto dokłądnie odpowiadać.

Dziś na przykład spidersweb.pl opisuje przypadek jedego klienta, który ma wątpliwosci co do terminu zwrotu smartfona tak aby uniknąć ewentualnej kary. Część czytelników niestety interpretuje (komentarze, posty na FB i Twitterze) tekst i opisywany przypadek w zaskakujący dla mnie sposób. Pojawia się wręcz teza, że cała akcja jest po to aby wyrwać od Was, testerzy 400 zł ;-) Przepraszam Przemka, autora tekstu, że z rozpedu zarzuciłem mu kreowanie takiego właśnie wniosku. Na interpretację i wnioski czytelników nie mamy niestety wpływu, tymbardziej warto jednak te wątpliwości wyjaśnić.

polecam lekturę tekstu:

https://www.spidersweb.pl/2011/09/uwazaj-kiedy-oddajesz-smartfona-w-akcji-testuj-smartona-sieci-play-moze-spotkac-cie-niemila-niespodzianka.html

Od Szefa Projektu ?Testuj Smartfona? Przemka Bukato:

Dokładnie tak, jak zostało to opisane w tekście: osoba, która pożyczyła telefon na testy ma maksymalnie 14 dni na jego zwrot. Może to zrobić pierwszego, trzeciego lub czternastego dnia. Takie są postanowienia regulaminu, które Klient ZAAKCEPTOWAŁ w czasie rejestracji. A to oznacza, iż akceptuje także fakt, że brak tego zwrotu MOŻE oznaczać naliczenie kary. MOŻE, nie MUSI. Aby uniknąć tego niebezpieczeństwa, sugerujemy zwrot telefonu dzień wcześniej, by uniknąć ewentualnych konsekwencji.

Jednocześnie informujemy, iż naszym celem nie jest oszukiwanie Testerów, wyciąganie pieniędzy od nich oraz świadome wprowadzanie w błąd Uczestników w Programie. Kieruje nami uczciwość, chęć edukowania społeczeństwa oraz swobodny dostęp do technologii, jakie niesie ze sobą smartfon z Androidem.

Jeśli chodzi o stronę serwisu WWW, na którym widnieje zakres dat z możliwym zwrotem, to w tej chwili zmieniamy jej treść tak, aby informacja na temat granicznego dnia zwrotu nie budziła wątpliwości.

Zobacz więcej

143 KOMENTARZE

  1. Popieram poprzednika @maciejewski głupio Play się zachowuje zamiast przerosić za błąd tylko siebie chcą wybielić a wina jest po ich stronie.

    • Witam. Masz racje. Play ma wstret do przepraszania. Powinni wziac przyklad z Heyah, ktory to operator potrafi przeprosic za usterki techniczne i zwrocic pieniadze.Nastepnymi operatorami, ktorym brak jest kultury to T-Mobile i Plus.

  2. Oddałem w terminie jaki miałem na stronie a dzisiaj po zalogowaniu mam, że opóźnienie wynosi 1 dzień.(mam potwierdzenie oddania).

      • Panie Przemku,
        a ja mam takie pytanie. Pracownik play zaznaczył, że oddany przeze mnie smartfon jest niesprawny. Jak zwróciłem mu uwagę to powiedział, że już nie da się tego poprawić ale, że dopisał w uwagach, że się pomylił. Poprosiłem go także aby na piśmie które dostałem po zwrocie, napisał że się pomylił i podbił pieczątkę. Ale chciałbym się upewnić czy rzeczywiście dopisał w systemie o swojej pomyłce. Czy dało by się to sprawdzić? Napisałem maila do pomocy ale minęło już 5 – 6 dni i nie ma odpowiedzi.

      • WItam ,
        Ja w bardzo podobnej kwestii programu Testuj i Kup dotyczącej jednak Play On line . W zeszły poniedziałek zakupiłem modem Wi Fi w warszawskiej Arkadii . Miałem pewne problemy z uzyskaniem połączenia z niekturymi urządzeniami więc następnego dnia udałem się do w/w punktu . Problem nie został rozwiązany – skierowano mnie do producenta urządzenai (Nokia) z którym nie mogłem nawiązać połączenia z internetem za pomocą modemu Play – natomiast po opuszczeniu punktu przedmiotowy modem został mi skradziony .

        • SKoro test wypadł niepomyślnie postanowiłem odstąpić od Umowy jednak po kradzierzy wystąpiły komplikacje gdyż sprzedawca nie przewidział takiej sytuacji . Po kontakcie z [email protected] poproszono mnie o zgłoszenie tego faktu na policję i tak też uczyniłem , wysłałem skan zgłoszenia ponownie na [email protected] . Dziś otrzymałem info , że podstawą do odstąpienai od Umowy jest m.in. zwrot urządzenia . Skoro zostało ono skradzione nie jestem w stanei go zwrócić . Chętnie pokryję koszt tego urządzenia ale nikt nie jest w stanie podać jego ceny . Jak można rozwiązać tą sytuację i kto może podjąć decyzję o zgodzie na odstąpieniu od Umowy ?
          pozdrawiam

  3. jak ktoś szuka to zawsze znajdzie Marcinie za nimi stoją wielkie korporacje Oni zazdroszczą innowacyjności i pomysłowości akcji i tyle.

      • Informacje o terminach oddania znajdują się na stronie, która służy do oficjalnej komunikacji między użytkownikiem a wynajmującym.
        Jeśli dzień po odbiorze czyli 20-go na stronie mam opis, że termin zwrotu "zostało 15 dni zwrot między 2 a 4 września" to nie publikował tego Józek z poczty tylko wszechwładny system. Dwa dni były na odebranie "BY NIE POWODOWAĆ TŁOKÓW W PUNKCIE ODBIORU". Zapewne dano 2 dni na oddanie "BY NIE POWODOWAĆ TŁOKU W PUNKCIE ZWROTU". Tyle względem uszczypliwości względem czytania lub nie regulaminu.

    • Nic nie proponują. Warunki są znane, można sobie wziąć ten testowany telefon (oczywiście egzemplarz, któy mielismy, macany przez kto wie ilu testerów) za cenę z abonamentu wyższego, niż ten, który weźmiemy.
      Ot i całe udogodnienie, chociaż w moim przypadku pracownik nawet o tym nie powiedział… Nie było absolutnie żadnej propozycji oferty przy oddaniu telefonu.

    • Mam dokładnie to samo. Oddałem w terminie, a na stronie wyświetla mi się "Opóźniony 1 dzień". Wcześniej wyświetlało mi się, że mam trzy dni więcej czasu, niż wynikałoby z kalkulacji czternastodniowego terminu. To jakaś dziwna gra. Żałuję, że w ogóle wziąłem udział w programie.

  4. nie podobno tylko celowo play wyciąga od ludzi 400zł
    a dlatego ze myślał że jelenie będa brali fony z abonamentem a nie oddawali masowo tandetny fon.
    I wobec tego Play kombinuje jak tu zarobić na naiwnych 400zł

  5. w RBM zasięg na dzwonienie tylko w P4 czy w Plus też , bo transmisje danych tylko na zasięgu P4 . troche bezsensu to jest

    • A, to nie moja działka, ale właśnie się dopytałem. Wszystko działa wszędzie. Z marketingowego punktu widzenia, dla nowych ofert nie ma sieci Plus i Play, jest tylko sieć telekomunikacyjna P4, która obejmuje cały kraj.

  6. Nikt nie napisał, że Play wyciąga, tylko zasugerowano, że na stronie podającej status pojawia się błędna informacja, która może prowadzić do obciążenia klienta kosztami z powodu przekroczenia terminu zwrotu i nie jedna osoba potwierdziła, że na stronie jest błąd. Nikt natomiast nie zarzuca Wam złej woli. To różnica.

    Zamiast przyznać się, że błąd był znowu głupie insynuacje i uśmieszki:
    "Dziś na przykład spidersweb.pl zastanawia się, czy cała akcja jest po to aby wyrwać od Was, testerzy 400 zł ;-)"

    Gdzie w tekście Przemka jest tak napisane?
    Czasem trzeba umieć przyznać się, że błąd jest (był, bo już ponoć poprawiony) i przeprosić, albo dopilnować, żeby osoby, które oddadzą tel w terminie podanym przez stronę internetową nie musiały ponosić konsekwencji finansowych.

    Owszem, umowa obowiązuje przede wszystkim, ale jak na oficjalnej stronie projektu jest napisane jak byk "masz jeszcze 2 dni" w momencie gdy trzeba już dzisiaj oddać tel, to coś jednak jest nie tak.

    • Wiesz, nie chcę być uszczypliwy, ale także tak zrozumiałem tekst na spiderze… Że właśnie play chce wyciągać po 400 zł od testera… Skoro nie tylko Play tak zrozumiał, to widocznie taki może być wydźwięk artykułu na spiderze.

        • P4 zrobiło świetną akcję i konkurencję zatkało więc nie dziwcie się, że są tacy co szukać będą dziury w całym. Już kiedyś pisałem: im lepsza oferta/usługa/akcja tym więcej będzie głosów opluwających bo prymusów się nie lubi.

  7. czy ktoś może mi podpowiedzieć jak najlepiej/najkorzystniej przedłużyć pozostałą część z tego 1GB znajdującego się na karcie. Czy jeśli nie doładuję konta to po 30 dniach "zniknie" to co na nim było? Czy jak wykupię jakiś pakiet danych to one się zsumują?

    • Najlepiej korzystajcie z tego 1GB do 29. dnia. Potem należy się bezpłatnie zmigrować do dowolnej opcji. Po 30. dniu niedoładowana karta, przestaje mieć aktywne połączenia wychodzące i przepada 1GB danych. Po odpowiednim wyborze opcji (sprawdzić można to pod kodem *111*49*1#) należy się doładować i korzystać z benefitu wybranej opcji.
      Jeśli nie macie ochoty wybierać innej opcji, możecie się doładować i kupić dowolny pakiet w ofercie Play Fresh (dostępne na http://www.play.pl).

  8. U mnie to samo pokazuje, że jeszcze mam trzy dni testów a termin mija mi dzisiaj i po południu idę go zwrócić do salonu. Jak bym się stroną sugerował to już Play wyciągnął by 400 zł

  9. te chińskie g… które oferowali wyprodukowanie ich w chinach to max 5$ :) u nas go próbują wcisnąć niektórzy operatorzy jako lux :) na zachodzie na takie coś nikt by nawet n….ć nie chciał :)

  10. Aby uniknąć tego niebezpieczeństwa, sugerujemy zwrot telefonu dzień wcześniej, by uniknąć ewentualnych konsekwencji – to w końcu na 13 dni można to coś wypożyczyć czy na 14 dni :) no ale wiadomo w największej w polsce sieci 4g nie wszystko jest jasne nawet u samego rzecznika :)

  11. Zaczyna się fala zwrotów i zaczynają się jaja. Przepraszam, ile ta akcja już trwa, że przez tyle czasu nikt nie zauważył błędu? W ogóle jak można było dopuścić do releasa strony z takim banalnym błędem? Nikt tego nie testował? Nikt nie zauważył? Problemy z dodawaniem? Ojej, jeszcze po drodze była zmiana miesiąca to już w ogóle kosmiczna arytmetyka…

    • Wiesz, ja widzę w tym logikę… skoro na stronie jest informacja że możesz wypożyczyć powiedzmy pomiędzy 1 a 3 września, to naturalnie zwrócić możesz pomiędzy 14 a 16 (15 a 17 w zależności od interpretacji) września… Więc jak wypożyczyłeś w pierwszym dniu to zwracasz w pierwszym dniu oddania.
      Inna inszość że może to być precyzyjniej napisane i nad tym informatycy pracują (co wynika z wpisu Przemka Bukato). Funkcjonalność nie była przemyślana do końca, stąd problemy.
      Jednak Spiderweb od razu węszy podstęp niczym dziennikarz Fucktu :) To tylko drobny problem z prezentacją danych, od co :)

        • Tak. Statystyczny Polak sam chętnie kogoś by orżnął w każdej nadarzającej się okazji. To i o każdym innym myśli podobnie: "chce mnie orżnąć". Chłop pańszczyźniany ufał tylko najbliższej rodzinie i do dziś tak pozostało. Można się z Ziemkiewiczem nie zgadzać w wielu sprawach ale w "Polactwie" diagnozy stawia, niestety, właściwe.

        • "Dlaczego Polacy myślą, że od razu chcemy ich oszukać????" – dlatego, że każdy Polak ocenia drugiego wg siebie samego.

  12. mi pokazuje termin: 06.09.2011, a według licznika jest to jeszcze 3 dni. Nie oddaję jutro, pójdę za 3 dni ze screenshotem i niech oni się tłumaczą.

  13. Cóż… Już drugi tydzień czytam jakieś bzdety na blogu… A może by tak zamiast tego poobniżać trochę cen telefonów?

  14. Witam, tu Przemysław Pająk, autor wpisu, na który powołuje się Pan Gruszka. Panie Marcinie – pisze Pan:

    Dziś na przykład spidersweb.pl zastanawia się, czy cała akcja jest po to aby wyrwać od Was, testerzy 400 zł.

    Przykro mi to pisać, ale to zdanie jest nieprawdziwe i stawia nasz serwis w niekorzystnym ironicznym i deprecjonującym świetle.

    Nie podlinkował Pan wpisu. Proszę dać szansę innym dowiedzieć się jak o sprawie napisaliśmy: https://www.spidersweb.pl/2011/09/uwazaj-kiedy-odd

      • Tekst Przemka jest bardzo neutralny.

        Wam pozostaje przede wszystkim podlinkować, a nie podziękować. Dobrą praktyką jest, że jak się do jakiegoś tekstu odnosi, daję się także czytelnikom możliwość zapoznania z tekstem źródłowym.

        I już całkowicie subiektywnie- ekipa Playa w komentarzach pod tą notką pokazuje się z naprawdę złej strony i wychodzi na, za przeproszeniem, buców.
        Co to za rzecznik, który bawi się w tak 'osobiste' wpisy i co to za szef projektu, który widzi winnych wszędzie poza swoją ekipą?

        • Nie ważne, moim zdaniem jest jak brzmiał text źródłowy tylko jak na niego reaguje większość ludzi. Jak ktoś już posuwa się do pisania to powinien zrobić to tak by być dobrze zrozumianym. Chyba że taki był jego cel. Nie mówie tu o tym że źródłowy był zły ale że tak został odebrany

  15. Najzabawniejsze jest to, że mam wrażenie, że większość komentujących nie czytała umowy, którą podpisała. Skoro umowa mówi o 14 dniach od wypożyczenia telefonu, to oczywistym jest też, że w ciągu 14 dni należy telefon zwrócić. Od kiedy to, informacja na stronie internetowej jest ważniejsza od treści umowy?

  16. Ja mam coś takiego a termin zwrotu jest według wyliczeń dzisiaj
    Zostały 3 dni
    Termin: 05.09.2011 – 08.09.2011
    I co Wy na to?

  17. Ja oddałem 4 dni przed terminem bo szkoda mojego czasu na zabawę tym BYLECZYM . Na stronie mam że oddany,ale zrzut zrobiłem żeby nie było nieporozumień.

  18. Dlatego nigdy nie będę klientem tej sieci. A wystarczyłby komunikat: " Przepraszamy, na Naszej stronie był błąd, żle pokazywała termin zwrotu, dziękujemy SW za zwrócenie uwagi".

      • Treścią? Może tak. Tonem? Zdecydowanie nie.

        Jeżeli konkurencja nie robi tego lepiej, to rozumiem, że Play też nie powinna/może robić tego lepiej. Po co w zasadzie jest to ostatnie pytanie?

        Panie Przemku, po przeczytaniu obu wpisów i prześledzeniu komentarzy, nie jestem już pewien, czy pracuje Pan na dobry wizerunek sieci Play, czy może wręcz przeciwnie.

        Pozdrawiam jako niedoszły klient.

    • Też mnie to zniesmaczyło. Zamiast być wdzięcznym komuś za ujawnienie błędu to jeszcze próbuje się zdeprecjonować. Jeśli rzecznik takie rzeczy pisze to na prawdę albo ma gorszy dzień albo się nie nadaje do tej pracy. "Przecież poprawiliśmy" i niby wszystko jest ok… Słabe, bardzo słabe.

    • wez nie zachowuj sie, jak skrzywdzona dziewczynka, ktorej ktos cukierka zabral.. Skoro tak Cie zranil brak przeprosin to proponuje w poduszke sie wyplakac..

  19. Gdyby wszystko było za darmo, to nie byłoby takich problemów, a tak sami się zapędziliście w kozi róg.

  20. To hype nakręcany przez konkurencję. Zapis w umowie użyczenia jest jednoznaczny.

    Gorzej z „nagrodami”. Nie wiem, dlaczego moja pozycja w rankingu cały czas spada, skoro zaliczyłem wszystkie zadania?? Za filmiki z Wojewódzkim podziękuję, bo nie oglądam.

    • Zadanie trwające to wysyłanie SMS z telefonu za 2 pkt oraz odbieranie od innych za 1 pkt. Dlatego ranking spada.

  21. Tej sieci nie warto ufać. Miałem w niej kiedyś telefon na kartę i przeniosłem go do abonamentu, po czym na drugi dzień telefon został wyłączony, przez kilka tygodni nie mogłem odzyskać numeru i naliczono mi karę 1400zł za… podpisanie umowy? Żenada. Wyjaśnianie sprawy trwało kilka tygodni, przez które to tygodnie nie działał mi numer przeniesiony z Play Fresh do Play abonamentu. Dzisiaj szczęśliwie korzystam z 794264839 w Orange i jakoś nie mam problemów. Najbardziej mnie rozwalało, gdy spędzałem całe godziny w salonach Play, pokazywałem podpisaną umowę, a oni mi mówili, że takiej umowy w ogóle nie było. Jednocześnie przysłali mi karę do zapłacenia za jej zerwanie, chociaż de facto ją podpisałem, a nie zerwałem.

    • To nie wina Play, to konsultanci z Orange przekazali Tobie złą informację, a Wojtek, buc jeden, nic z tym nie robi.

  22. a ja mam taki problem.. klikam *107# i mam komunikat. "Promocyjne minuty do Play możesz wykorzystać do 2011-09-30 23:59:59" czyli aktywny stan darmowy to sobie dzwonie ;) a tu nagle słyszę że nie mam środków na koncie … patrzę w historię, faktycznie zjadało za połączenia do play ;/

  23. Niestety mimo moich najszczerszych chęci i dużej sympatii dla Play – muszę przyznać, że dosłownie dzisiaj bardzo zawiodłem się na ich jakości usług. Otóż ponad miesiąc temu wysłałem prośbę o przygotowanie indywidualnej oferty na przedłużenie umowy. (Zostałem do tego zmotywowany przez pracowników BOK.) Gdyż nie podpiszę umowy, w której osoba przenosząca numer z "pre paida" ma większe przywileje i zniżki niż kilkuletni klient z wysokimi rachunkami. Niestety po 33! dniach oczekiwania Pani z BOK zadzwoniła do mnie z jakże zaskakującą ofertą- (taką samą jak na stronie www). Oczywiście przyznała że oferta jest gorsza niż dla osób przenoszących numer ale powinienem się zdecydować i już. Przez 33 dni nie zrobili NIC i mają czelność pisać "sprawa została rozwiązana". Bardzo proszę Panie Rzeczniku o jakąkolwiek reakcję aby zacząć traktować stałych klientów, przynajmniej na tych warunkach co tych przenoszących numery! Jednocześnie chciałbym się dowiedzieć do kogo się zwrócić w takiej sytuacji, czy macie jakąś procedurę odwoławczą od decyzji BOK?

    Mój numer zgłoszenia: 33548761

    • Standard ;) Do mnie zadzwonili przed wakacjami z Orange z superpropozycją dla osoby z 11-letnim stażem w sieci: Sony Ericsson X8 (android 1.6) i taryfa delfin (tylko minuty) dla klienta, który mówi, że chce aktywnie ze smartfona zacząć korzystać ;)
      A po kilku dniach kolejny telefon i propozycja identyczna…
      Mi tam teraz BOK playa niestraszny – zaryzykuję…. ;)

  24. Podpisałem umowę użyczenia telefonu 19 sierpnia i oddałem go 1 września. Konsultant jeszcze mi mówił: "pamiętaj, że musisz oddać w ciągu 14 dni od dzisiaj". To było dla mnie najważniejsze. Nigdy nawet nie pomyślałem, żeby się czepiać daty odbioru na stronie www, ponieważ jako osoba dorosła i świadoma swoich decyzji liczę się z tym co podpisuję.

  25. zwróciłem smartfona z testów 3 dni temu – na stronie testujsmartfona.pl nadal odlicza mi czas – za 400 zł to bym nawet go sobie zostawił ale nikt z formularza kontaktowego nie skontaktował się ze mną – a tak jeszcze wyjdzie że nie mam telefonu i nałoża na mnie karę 400 zł (mam formularz zwrotu:))

  26. każdy w miarę inteligentny człowiek wie, że 14 dni to 14 dni. Niezależnie co pisze na jakiejś stronie internetowej (nawet jeśli to oficjalna strona programu) 14 dni to wciąż 14 dni. Po raz kolejny proszę o używanie mózgu, jest to naprawde przydatne i ułatwia życie :)

  27. Umowa, regulamin, podpis, używajcie mózgu, inteligencja, itp. – jak łatwo kogoś oceniać. A sprawa mimo wszystko nie jest jednoznaczna.
    1. By odebrać telefon trzeba było przejść przez rejestrację i podać mnóstwo własnych danych na tej właśnie stronie. W tym momencie wiarygodność kanału informacji – 100%.
    2. Informacja o odbiorze telefonu do dyspozycji 2 sposoby: e-mail bez jakichkolwiek zabezpieczeń i strona internetowa dostępna po zalogowaniu – wiarygodność kanału informacji – 100%
    3. Informacja o zwrocie, umowa – wiarygodność kanału informacji – 100%, strona internetowa – i tutaj nagle wiarygodność strony raptem spada do 0% ?

    3. Naliczanie punktów za zadania i takie tam pierdoły –

    • Popsuło się trochę.
      Miało być "Naliczanie punktów za wykonanie zadań widoczne jest tylko na tej stronie"

  28. Dodam jeszcze, że Play ze te tandetfony hurtowo zapłacił nie więcej niż 20 zł, dlatego mają z tego zarobek! W ogóle po co Play, który traktuje siebie jako big szacun firmę, inwestuje w gówna typu Huawei?

    • Play zapłacił 20zł ? według mnie to Huwei zapłaciło Play żeby móc zaistnieć w Polsce.

      A ina sprawa jaka sieć takie telefony.Skończy sie akcja testuj smartfona to wtedy zobczycie w jakiej cenie będa te huwei ?Bo bedzie ich sporo w magazynach.

      Podejrzewam ze bedą z kartą PF po góra 99zł

      • Play nie musi oddawać za grosze tych fonów, moim zdaniem pojawią się nieco taniej jako refurbished i tyle, w sumie nie jest powiedziane, że muszą być też sprzedane w PL…

  29. "Jeśli chodzi o stronę serwisu WWW, na którym widnieje zakres dat z możliwym zwrotem, to w tej chwili zmieniamy jej treść tak, aby informacja na temat granicznego dnia zwrotu nie budziła wątpliwości."- nie można tak było od razu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  30. dziś mija mi 14 dzień testów telefonu więc śmigam do punktu a tu "remont w dniu dzisiejszym salon będzie nieczynny" a tu panienka przestawia telefony :D no siła wyższa , dzięki za takie testy i pozdrawiam bardzo serdecznie salon z szewskiej we wro.

  31. A co myślicie o tym ? Huawei Ideos X5 U8800 – pojawił się w polskich sklepach za około 1000 pln. Poczytałem w necie, raczej dobrze się o nim wypowiadają. Sprawia wrażenie raczej pozytywne :)

  32. wziąłem telefon na testy. pani w punkcie wyznaczyła termin zwrotu na 02.09.2011. logując sie na strone testujsmartfona.pl miałem termin zwrotu "od 02.09.2011 do 04.09.2011". w dniu 02.09.2011 poszedłem zwrócić telefon i pani oznajmiła mi, że możliwy jest zwrot warunkowy, ponieważ nie zwróciłem telefonu w terminie. po zwrocie żadnego potwierdzenia nie otrzymałem. teraz gdy się loguję na ts.pl jest info "opóźniony 2 dni". czyli co wspaniały playu, nie oddałem telefonu???

  33. Również spotkała mnie dzisiaj ta przykrość podczas oddawania telefonu.

    Na stronie TestujSmartfona.pl nadal widnieje wielka zielona cyfra wraz z napisem "Zostały 2 dni". Poszedłem więc dzisiaj oddać telefon, po czym dowiedziałem się że spóźniłem się 1 dzień i mam zapłacić 400zł kary! Na argumenty o błędzie na stronie, dostałem jedynie odpowiedź, że powinienem patrzeć na umowę. Problem w tym, że nikt mający do dyspozycji system do którego się ma często logować, nie będzie co chwilę patrzył do umowy i odliczał 14 dni od daty podpisania umowy.

    Druga sprawa to sama umowa, w której nic nie ma napisane o karze w przypadku spóźnienia, a jedynie o karze w przypadku nie oddania. Co do mojego przypadku to posiadam umowę oddania, czyli kara nie powinna mnie dotyczyć – telefon zwróciłem.

    Trzecia sprawa, napis "Aktualizacja danych o zwrotach może potrwać do 48h". Panowie! Jestem programistą i wiem, że tam nie ma się co przeliczać tak długo! Podpisujesz umowę, data się nie zmienia, a wyliczanie różnicy od daty podpisania umowy i 14 dni można nawet zrobić prostym JavaScriptem!

    Wg mnie jest to celowe wprowadzanie klientów w błąd. Jestem abonentem Play, płacę w terminie, jeśli zostanę obciążony karą za spóźnienie 1 dzień, to przechodzę do konkurencji.

      • To nie jest rozwiązanie. A faktem jest, że Play naciąga klientów dezinformacją na swojej stronie, której nie poprawili do tej pory. Nikt normalny nie chodzi z umową w kieszeni. Jeśli dają mi narzędzie, jakim jest strona TestujSmartfona.pl z informacjami o zwrocie, to z niej korzystam. Problem w tym, że zaufałem stronie zrobionej przez bandę naciągaczy!

  34. Ja pierdziele… ale z Was gamonie ludziska. Jesteście pojedynczymi przypadkami nieporozumienia. Większość rozumnych ludzi oddało telefon w wyznaczonym terminie w tym ja.

  35. ja oddałem telefon nie sugerując się licznikiem na stronie – dokładnie po 14 dniach. Co się okazało? W punkcie system wskazał, że możliwe jest jedynie warunkowe oddanie z powodu przekroczenia terminu. A przypomnę, że pojawiłem się w salonie dokładnie w dniu, w którym wskazywała umowa.
    Oczywiście żadnej kary nie zapłaciłem ale trochę to trwało zanim pracownik dowiedział się co i jak na jakiejś infolinii.
    Błąd na błędzie, brawo!

  36. Ciekawostka. Termin oddania miałem wyznaczony na 06-08.09.11
    Dziś wchodzę i widzę jakąś zmianę, bo mam jedynie datę oddania na 06.09.11 i już -1 dzień, jutro będzie -2.
    Dzięki za zmianę terminu bez mojej zgody PLAY.

  37. Ja miałem wyznaczoną datę jeszcze kilka dni temu na dzisiaj czyli 8 września. Nie mam screenshot'a ale pamiętam bo akurat mam dziś wolne w pracy i na spokojnie miałem oddać telefon. Wczoraj wieczorem się loguje na stronie a tu ostatni dzień. Makabra. Idę rano oddać. Zobaczymy bo chciałem oddać i przedłużyć umowę z wyższym abo i lepszym smartfonem. Trochę to irytujące szczególnie jak chce dać zarobić biorąc wyższy abonament a okaże się że nie z mojej winy muszę zapłacić 400zł (za kilkanaście godzin opóźnienia).

  38. Ja miałem wyznaczoną datę jeszcze kilka dni temu na dzisiaj czyli 8 września. Nie mam screenshot'a ale pamiętam bo akurat mam dziś wolne w pracy i na spokojnie miałem oddać telefon. Wczoraj wieczorem się loguje na stronie a tu ostatni dzień. Makabra. Idę rano oddać. Zobaczymy bo chciałem oddać i przedłużyć umowę z wyższym abo i lepszym smartfonem. Trochę to irytujące szczególnie jak chce dać zarobić biorąc wyższy abonament a okaże się że nie z mojej winy muszę zapłacić 400zł (za kilkanaście godzin opóźnienia).

  39. "Aktualizacja danych o zwrotach może potrwać do 48h."
    Tymczasem w moim wypadku minęło już 72 godziny a na stronie testujsmartfona.pl trwa już minusowe odliczanie.

  40. Super, czy ktoś to wogóle kontroluje?! Termin zwrotu miałem wyznaczony na 5 września, wtedy też oddałem telefon. Dzisiaj system pokazuje mi 8 września i 1 dzień opóźnienia. P A R A N O J A ! Panie Marcinie, może pora zająć jakieś jednoznaczne stanowisko?!

  41. Telefon oddałem w terminie, na stronie programu mam kilka dni opóźnienia, napisałem do [email protected] z prośbą o korektę ;)

    Oto odpowiedź:

    "Witam,

    jeśli jest Pan nadal zainteresowany udziałem w naszej ofercie, proszę przesłanie kodu pocztowego dogodnej lokalizacji oraz nr PESEL, w celu ponownego wyboru terminu i punktu odbioru smartfona.

    Pozdrawiam,

    Zespół Play"

  42. a ja miałem dziś odebrać smartfona i mi nie dali

    sciema jakaś z tym testowaniem

    po co ludzi oszukujecie !!!!!

  43. A u mnie w panelu mimo zwrotu telefonu w czasie zgodnym z umową, wciąż liczy opóźnienie sięgające już 10 dni , 6 września wystosowałem maila z prośbą o wyjaśnienie dlaczego w panelu pokazuje opóźnienie mimo zwrotu , w odpowiedzi otrzymałem maila następującej treści :

    "Witam,
    proszę cierpliwie czekać. W najbliższych dniach nastąpi aktualizacja. Powinno być wszystko poprawnie.
    Pozdrawiam,

    Beata
    Zespół Play "

    Pytanie jak długo mam jeszcze "cierpliwie" czekać ? może do momentu kontaktu działu windykacji ?

    • ojj może być niespodzianka… Mój termin zwrotu wyznaczono na 5 października, wtedy tez oddałem telefon i dostałem na to dokument z datą zwrotu 5 października. Po kilku dniach strona pokazał mi że mój termin zwrotu to 8 październik i zaczeło się ujemne odliczanie. 12 października udałem się więc ponownie do swojego salonu. Jakież było moje zdziwienie i pracownika także, kiedy okazało się że system nie zarejestrował zwrotu chociaz mam na to dokument a telefon leży w salonie juz od tygodnia. Pracownik wykonał więc ponownie ta sama proceduę, jak tlumaczył był to zwrot warunkowy z datą 12 pażdziernika. Takim oto cudem mam dwa dokumenty stiwrdzające datę zwrotu 5 oraz 12 października tego samego telefonu. System jednak "załapał" jak sie domyślam dopiero drugie zgłoszenie ponieważ po 24h strona wskazała iz telefon zwrocono. Teraz ciekawi mnie jedno, jakie będzie w takiej sytuacji stanowisko PLAY?

  44. Ja również mam napisane że Opóźnienie wynosi 11dni,a telefon zwrócony w czasie oczywiście mam potwierdzenie.

  45. Telefon oddałam 11 września (13 dnia testów). Dziś na moim koncie widnieje informacja 8 dni opóźnienia.
    Mam nadzieję, że potwierdzenie otrzymania smartfona które wydali w salonie wystarczy……….

  46. podobna sytuacja u mnie tez oddalem dokladnie 11.09.2011 i do tej pory mam naliczane opoznienie.
    SPrawe zglaszalem juz 2 razy na [email protected].
    Probowalem sie dowiedziec czy mam isc do punktu w ktorym zwracalem telefon i to wyjasnic jednak przekazano i ze mam czekac na aktualizacje dotyczaca zwrotu na stronie.

  47. Podpisałem z P4 Sp z o.o. umowę-abonament, spóźniłem się z opłata i wyłączyli mi wychodzące i przychodzące. Dzwonie wiec aby ich powiadomić ze wnoszę o rozwiązanie umowy, można się przecież spóźnić, są odsetki wtedy! Dostałem windykacje, odwołuję się. W kwietniu tego roku spłaciłem wszystko- opłaty dodatkowe itp. następnie w maju dostaje pismo, że mam nadpłatę. Ok:) W lipcu dostaje pismo od komornika że jestem wciąż winien pieniądze. Odwołuję się, Sądy strajkują brak odpowiedzi, a komornik zabiera mi wrześniową wypłatę. Pomimo faktu że pół roku wcześniej spłaciłem się w całości:/ Zlecił PLAY, ale nie PLAY! Niewiedza sami! Kobieta z obsługi klienta doradziła mi abym odebrał nadpłatę i wpłacił komornikowi w celu spłaty:| Paranoja nie polecam.

    • Play nie nalicza odsetek za niespłacone faktury czy naliczone kary za przedterminowe rozwiązanie umowy. Jeśli długo nie uregulowano należności to już firma zewnętrzna dba o to żeby uregulować należność i oni mogą naliczać odsetki. Jeśli dług już nie jest w Play najlepiej wszystko wyjaśnić z firmą, która kupiła tę należność. A nadpłatę z Play oczywiście odbierz wysyłając pismo do OK. z potwierdzeniem wpłaty.

  48. Wyjaśniając kwestie związane z różnymi datami zwrotów telefonów w systemie:
    Jeśli klient zwrócił telefon, na pewno nie ma się czego obawiać – dojdziemy do tego, że faktycznie zwrócił i nie będzie ponosił żadnych konsekwencji.
    Wynika to często z tego, że podczas zwracania telefonu w systemie może pojawić się błąd i takie oddanie nie jest od razu odznaczanie w całym systemie.
    Natomiast w takim przypadku salony umożliwiają zwrot telefonu, wypełniając odręcznie formularz zwrotu – i taki dokument potem wędruje do nas i jest ręcznie wprowadzany do systemu. A to oczywiście trwa dłużej niż normalna procedura i stąd może się pojawić taki problem. Ale najważniejsze jest żeby klient zwrócił telefon w terminie, a salon to odnotował.

  49. Łukasz
    · 1 tydzień temu
    Porażka ten system…. Tak sobie odebrałem telefon że już nie ma było… miałem termin do 22go i okazało sie że nie ma … Mieli 30 sztuk a więcej chetnych w terminie 19-22.09 …. To chyba dziwne powinno być 30 sztuk dla 30 osób w tym terminie a nie kto pierwszy to lepszy… Dostałem odpowiedz w salonie: "Może prosze od nowa sie zarejestrować" chyba coś boli…. Porażka te rozdawanie telefonów ehh a tak chwaliłem ten "system"

    "Został 1 dzień

    Termin: 19.09.2011 – 22.09.2011

    Adres: Warszawska 222"

    Brak odpowiedzi…… żal……

  50. Co to sie dzieje!!!!! Co to za beznajdziejna organizacja! Dziś mój brat miał termin odbioru a oni mówią że będzie dopiero w srode-czwartek…. Gdzie są te dostawy telefonów -.- Szkoda wam wysłać kurierów do punktów? Porażające to wszystko jest….

  51. Witam. Również zarejestrowałem się w systemie i załapałem na testy. Telefon miałem do odbioru w dniach 26-29 września. Byłem w salonie play 26 września- okazało się, że nie mieli telefonów, dzień później też nie, zadzwonili do mnie 29 wrzesnia że telefony są i mogę wpaść po odbior, pojechałem po odbiór i okazało się, że mój jakiś tam numer- kupon wygasł w dniu wczorajszym, czyli 28 wrzesnia. Porażka z całym play-em, burdel na kółkach. Nigdy więcej żadnych doświadczeń z tą siecią. Mają w nosie potencjalnych klientów.

  52. NIEZŁA PORAŻKA TA KAMPANIA. Dzisiaj byłem w punkcie w Dzierżoniowie przy Boh. Getta, żeby odebrać aparat do testów. Miły Pan poinformował mnie, że aparaty owszem mają, ale kart do nich już nie. Jak powiedział dostają ok. trzech kart tygodniowo a chętnych jest kilka razy więcej. POZDRAWIAM ODPOWIEDZIALNYCH ZA ORGANIZACJĘ W TEJ "WYJĄTKOWEJ" SIECI. Nie ma to jak zrobić klapę z ogólnopolskiej kampanii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości