Tako rzecze rzecznik Play

RePLAY w eshopie!

Możecie już samodzielnie przedłuzyć umowę! Wystarczy chwila przed komputerem.

BENEFITY

Przedłużając umowę w eShop Klient otrzymuje dodatkowe benefity:

  • Voice:  Dodatkowy pakiet minut
    • do 100 minut do wszystkich sieci co miesiąc przez cały okres umowy w zależności od taryfy
    • Data:    Dodatkowe pakiety danych
      • do 5 GB co miesiąc przez cały okres umowy w zależności od taryfy
  • Bezpłatna i wygodna dostawa pod wskazany adres

PROCES

Proces jest bardzo prosty. Klient może przedłużyć umowę na 3 sposoby:

  • Logując się na Play 24
  • Logując się w eShop: sklep.playmobile.pl
  • Klikając na link przy każdej ofercie Replay

Komentarze

  1. JarekMk napisał(a):

    Takim sposobem zwalnia się konsultantów :) Ale coś za coś…

    Czy będą jakieś dodatki dla osób korzystających z polecenia zapłaty? Raportuj

  2. qwerty napisał(a):

    Czy w taryfach biznesowych jest jakiś bonus przedłużając przez Internet ? Raportuj

  3. Rami napisał(a):

    Marcinie w końcu! Wygodnie, z możliwością zastanowienia się (bez nacisku BOK-u), przeanalizowania. Chyba jedna z lepszych informacji od wielu miesięcy! Gratuluję!

    PS Chyba w opcji 'Benefity' wizualnie coś jest nie tak ;) Raportuj

    • klient. napisał(a):

      Biorąc pod uwagę jak dział Eshop w Play (zajrzyj na forum Playa i Telepolis) to rzeczywiście bardzo wygodne rozwiązanie…
      Znowu ludzie dostaną inne telefony niż zamawiali, inne abonamenty itd. Raportuj

      • Rami napisał(a):

        To jest inna kwestia, mówię o samym rozwiązaniu jakim jest przedłużenie umowy przez eShop. Zapewne pojawi się tam więcej pracowników, aby wspomóc pracę. Raportuj

        • klient. napisał(a):

          To jest właśnie kluczowa kwestia.
          Ja raz w życiu przedłużyłem umowę przez telefon (nie, nie w Playu).
          Od tego czasu nauczyłem się, ze umowy przełożą się tylko w salonie. Wygodne czy nie, ale bezpieczniejsze. Raportuj

          • Rami napisał(a):

            Wiem coś o tym, sam mam telefony na firmę w Orange i nijak ma się to do KKB w Orange czy też Play. Jednak dla Klienta pomyłka oznacza zwrot na koszt własny, a to jest minus. Zobaczymy efekty po starcie i pierwszych przedłużeniach ;) Raportuj

          • MarioDeCampes napisał(a):

            Ja swoją pierwszą umowę w Play zawarłem przez internet – żadnych zastrzeżeń. Powiem więcej, nawet było bardzo dobrze. Konsultanci w salonach zbywali mnie (chciałem kupić HTC Hero – nowość wtedy) nieznanymi terminami realizacji zamówienia i ogólnie byli niechętni. Wobec powyższego zasiadłem przed monitorem i dwa dniu później miałem telefon w garści.
            Przedwczoraj ponownie nawiedziłem Play24 i przedłużyłem umowę w 5 minut. Zamówiłem Samsunga i9001 i dziś w południe kurier mi go wręczył :). Czy można narzekać ??? Raportuj

            • leechang napisał(a):

              A jak będziesz miał problem z telefonem to gdzie pójdziesz? … Raportuj

            • Krzysztof Bieniek napisał(a):

              zapewne do dowolnego salonu Play Raportuj

            • @LeeChang15 napisał(a):

              No właśnie.. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Zadzwoni tak jak ja do osoby która się "opiekuje" moim kontem i ta osoba sama do pracy przyjedzie i zabierze telefon do serwisu a potem go przywiezie po naprawie. Żadna filozofia. Raportuj

            • @LeeChang15 napisał(a):

              Nie mówię o rynku Biznes:) Ty tego przez internet nie załatwiałeś tylko u doradcy. A to różnica. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Mam LP69+SI2. Zostawiłem namiary będąc na stronie i przyjechał do mnie. Raportuj

            • @LeeChang15 napisał(a):

              Poll… nie czytasz gry.. a szkoda..:( Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Załatwiłem przez internet i jest to rynek NIEbiznes. Zresztą i tak nie ma znaczenia bo pytanie było jak naprawić telefon nie kupiony w salonie. Raportuj

            • sadsfa napisał(a):

              a ta osoba mu powie, żeby se sam wysyłał, bo nie dał mu zarobić ani centa a ma wymagania. Kupujesz przez internet to sobie radź później jak przyjdą kłopoty jak masz 3 albo więcej numerów to powodzenia będziesz walczyć z BOKiem. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Do mnie przyjechał bez problemu. Podejrzewam, że płacą mu za załatwienie sprawy bo na bank tego bezinteresownie nie robi. Może jest tak jak z serwisem agencji ochrony. Przyjeżdżają bardzo ochoczo i wcale im się nie spieszy wyjść bo płatne maja od godziny. Raportuj

            • ali napisał(a):

              taka ciekawostka. koleżanka zamówiła telefonicznie w t-mobile smartfona, przyjechał kurer, podpisała, wszędzie plomby oryginalne, dalej nie sprawdziła, kurier pojechał, poźniej otwiera, a w środku niższy model, inny niz na kartonie, w papierach i na umowie… dzwoniła, ale ja olali twierdząc, że podmieniła i teraz szuka frajerów. w play stosuja podobne praktyki – jezeli zamawiacie sony playstation 3, sprawdzcie czy w środku jest zestaw bezprzewodowych dzojstików, bo często są, ale tylko na karonie, wiem ze salny juz same sprawdzają co w środku, bo przychodziły ogołocone, ale oryginalnie zaplombowane, rewela! Raportuj

  4. Boromeusz napisał(a):

    Nokia pokazała co nieco – pojawi sie może w PLAY? (sorka że nie na temat) Raportuj

  5. SkitranyWreformy napisał(a):

    A telefon w RePlayu też to obejmie? A umowy bez telefonu też to obejmie? A mix'a też to obejmie? A mnie kto obejmie? Raportuj

  6. pakierhakierxd napisał(a):

    W końcu,super :) Raportuj

  7. Henryk Barszcz napisał(a):

    Bardzo dobre posunięcie, osobiście jestem fanem możliwości załatwiania jak największej ilości spraw w necie, więc następny plus dla Play :) Raportuj

  8. Th0mas napisał(a):

    A nadal dostepna jest oferta nowy telefon po 12 miesiacach? Raportuj

  9. lightsander napisał(a):

    No właśnie powinny być gratyfikacje dla korzystających z polecenia zapłaty. W końcu o to firmom chodzi. Raportuj

    • Roksana Czerwińska napisał(a):

      np u różowych za polecenie zapłaty są dodatkowe punkty w programie partnerskim (nie wiem czy coś jeszcze) Raportuj

      • Konrad Osman napisał(a):

        Mówisz o programie lojalnościowym, w którym klienci zbierali punkty i mogli je wymieniać na nagrody, doładowania lub np. na tańszy telefon przy nowej umowie?
        T-Mobile zlikwidowało to na początku września, do połowy listopada można wykorzystać punkty (z czego większość rzeczy kosztuje więcej punktów niż za czasów Ery, stawki podniesiono od razu), a potem przed jakiś dłuższy czas nie będzie nic, a wkurzonym klientom powtarzają, że będzie nowy, innowacyjny itd.. Tylko czemu wycofali stary program skoro nowego nawet nie przygotowali? Oszczędności :) Raportuj

  10. Th0mas napisał(a):

    A dlaczego? Ja nie korzystam z polecenia zaplaty, bo za pozno mi zabieraja. Ja place przelewem w dniu wyplaty. Place w tym samym dniu w ktorym Play wystawia fakture. Czyli place wczesniej niz Ci z polecenia zaplaty. Czemu mam byc poszkodowany? Raportuj

  11. dkf napisał(a):

    bardzo dobre rozwiązanie, biorąc pod uwagę merytoryczne przygotowanie pracowników. Moje doświadczenia związane z przedłużaniem umów są tragiczne.
    1 raz nie dostałem tego co mi zaoferowano, dopiero pół roku później sprawa została załatwiona pomyślnie.
    2 raz, przedłużanie umowy trwało 2 miesiące..
    3raz, sprawa została załatwiona skandalicznie, o czym nie zawacham sie opowiedzieć na play week… Skandalicznie, a zarazem w sposób kompletnie niezrozumiały i nielogiczny.
    Dodam, że od jakiegoś czasu ludzie którzy pracowali w tym dziale, robili wrażenie osób komletnie niezainteresowanych zatrzymywaniem ludzi w play. Dzwoniąc, zułem się jak intruz który niewiadomo czego chce, a przedewszystkim przeszkadza.. Teraz będę mógł mieć pretensje wyłącznie do siebie, jeśli coś pomyle. Zapewnienie konsultanta, jak dotąd nie znaczyło nic.. Bezkarnie mogli obiecywać co chcieli, mając za sobą niestety pracowników bok.. Raportuj

    • Jaroslaw Gronowski napisał(a):

      Dokładnie mam tak samo czuje się traktowany jak powietrze, sprawy muszę wysyłać do rzecznika żeby cokolwiek wskurać, zgłaszać do UKE , UOKIK aby zbadali sprawy, bo ludzie pracujący na O.Ku psują wizerunek firmy Play.
      To taka pieprzona wojna z wiatrakami, ci ludzie nie potrafią analitycznie myśleć.
      Byle odpisać "formułkę" i spadaj kliencie czekaj następne 30 dni na reklamację.
      Dlatego wkurzony tymi poczynaniami uciekłem na początek do Play Fresh, bo nie chce się wiązać dopóki coś nie zostanie poprawione tam u góry.
      Szkoda że wcześniej się nie udzielałem tu na forum, bo bardzo chętnie spotkałbym się z Marcinem i porozmawiał o planach, możliwościach rozwoju firmy itp itd.

      Serdecznie Pozdrawiam Raportuj

  12. lightsander napisał(a):

    Dlatego nie wybieram abonamentu – jest kulą u nogi już od samego początku. Do mnie dzwoniła konsultantka chcąc przedłużać umowę, która od miesiąca była rozwiązana i de facto nie było czego przedłużać. Małe faux pas. Raportuj

  13. Michał napisał(a):

    Kiedyyy będą nowe telefony bo mi się umowa za miesiąc kończy, ani xperi arc S, ani xperi neoV, nie ma też nowych zte i huawei (nie wiem jak to się pisze). Proszę dajcie z nowym miesiącem nowe telefony bo jestem załamany. Raportuj

  14. PeeN napisał(a):

    No to teraz konsultanci w salonach będą mieli przewalone, odkrecajac spieprzone sprawy przez eshop. Będąc już w kilku salonach słyszałem jak strasznie się uzalaja nad brakiem kompetencji przez eshop. Raportuj

    • magda napisał(a):

      taka prawda przychodza pozniej i marudza mialobyc tak a jest inaczej, mialbyc taki tel a przyslali inny, mialobyc przedluzenie umowy a jest nowa umowa:) litosci, kazdy by sie tym zmeczyl:) Raportuj

  15. blablabla napisał(a):

    Bardzo dobra wiadomość. Sam akurat w najbliższym czasie nie skorzystam, ale mało rzeczy mnie mocniej denerwuje niż konsultant w salonie- który ma mniejszą wiedzę o ofertach niż klient.
    Pomijam przyczyny takiego stanu rzeczy i wiem, że część sprzedawców wie co robi. Niestety zdecydowana większość nie wie ( subiektywnie oceniam oczywiście).
    Kończę i pozdrawiam tę zorientowaną mniejszość. Raportuj

    • leechang napisał(a):

      hmm… a powiedz mi, jak będziesz chciał kogoś zj…ć to gdzie pójdziesz? Zadzwonisz na *500 ? Wątpię..Cytując klasyk : " wy to żeście chyba jak małpy się na pamięć nauczyli" :] Raportuj

  16. Eljot napisał(a):

    Czy iPhone4 jest dostępny przez internet? Żaden salon nie ma a jak ma to nie sprzeda wiedząc, że przedłużam. Oni tylko co lepsze kąski na nowe aktywacje zostawiają… Raportuj

    • leechang napisał(a):

      jest to telefon o bardzo słabej dostępności. Zostaw informację w najbliższym salonie, że Cię interesuje. Powinni go ściągnąć. Raportuj

  17. mikolajj napisał(a):

    np. Mixture tez bedzie można tak przedłużać? Albo telefonu na np. spółkę cywilną?
    Raportuj

    • barszczu90 napisał(a):

      sorry za wtrącenie, ale spółka cywilna, jako twór nieposiadający osobowości prawnej, nie może być podmiotem prawa prywatnego… Raportuj

  18. wkurzonynaplay napisał(a):

    I co z tego, że można dostać bonusy, jak obsługa kiepska? Raportuj

  19. Prowokator napisał(a):

    Napisze cytując jeden z ostatnich komentarzy Marcina:
    "oj tam oj tam"

    Szczerze mówiąc to najnowsze taryfy ładnie odstają od konkurencji tyle, że jest tutaj jedno wielkie ALE.
    Przez zaporowe stawki nałożone na połączenia do PLAY u innych operatorów to ja jestem zmuszony dzwonić do ludzi… bo kilka rozmów nie dłuższych niż 2 minuty zjada im połowę środków na koncie. Tym samym moje, nawet największe pakiety znikają w ciągu 10 dni.. (a miesiąc ma ich wiadomo ile).

    Więc uważam, że znacznie lepszym rozwiązaniem byłaby zniżka na telefon w wysokości 100 – 200 zł co miało by pokrycie w cenie tych 100 minut.

    Dodatkowo należy wspomnieć, że telefony oferowane w PLAY zaczynają być coraz droższe. Raportuj

    • Popieram Prowokatora napisał(a):

      Byłaby znacznie lepszym rozwiązaniem ale dla nas, klientów a nie dla Playa, wiec możesz o tym spokojnie zapomnieć. Raportuj

      • Prowokator napisał(a):

        Rozumiem to jednak patrząc na sposób rozliczania pakietów 100 min – 5 zł to przy umowie na 24 miesiące mamy 2.400 minut co po przeliczeniu daje 120 zł.
        Więc widełki między 100 a 200 złotych dają możliwość podziału kwoty dofinansowania między różne oferty tym samym zwiększając ich wartość, jak słusznie zauważyłeś, dla klienta.

        Dodatkowo jeżeli klient otrzymuje ofertę na 400 minut (konkurencja oferuje średnio 150 minut mniej) to trzeba się liczyć z kompensacją tego w cenie telefonu.
        Jednak znaczna większość ludzi nie liczy ile ma minut w abonamencie, a ile faktycznie kosztuje ich telefon.
        Tym samym tworzona jest oferta która pozwala kupującemu wybrać: 100 min lub – 100 zł (a możliwość wyboru na pewno ucieszy ludzi bo 100 zł po prostu z nami rozmawia)
        Dodatkowo oferta staje się ciekawsza na tle cen telefonów u konkurencji. Raportuj

        • Popieram Prowokatora napisał(a):

          Nie, nie.
          To dział trochę inaczej.
          Spora cześć ludzi nie wykorzysta po prostu tych wszystkich minut i właśnie na to Play liczy.
          Play Ci daje np. 100 minut, ale Ty z tego realnie wykorzystasz 60, 20, a może nawet 0.
          W efekcie Play ma fajną reklamę, a faktycznie nic lub bardzo niewiele daje to realnie klientom. Cześć ludzi nawet się nie zorientuje czy skorzystała z promocji czy nie bo nie ma zwyczaju sprawdzac bilingów.
          Natomiast obniżka na talefonie byłaby realny zyskiem dla każdego klienta a wiec kosztem dla Playa.

          Zresztą Play wcale nie chce byśmy u nich kupowali telefony – w ostatnim czasie rzecznik napisał to wyraźnie na blogu, a w tych wywiadach mówił, ze telefony są drogie i tak będzie. Raportuj

          • @LeeChang15 napisał(a):

            Ciekawie… Widzę odkryłeś ciekawą rzecz.. Opatentujesz to? Tak jak to RP ujął w wywiadzie, operator świadczy usługi a wszystkie produkty to jest tylko dodatek do oferty. Telefony nie są drogie. Są w normalnej cenie. Każda sieć ma niektóre modele tańsze ale to tylko wybrane. Ogólnie Play dalej rade z cenami telefonów.. Raportuj

            • Prowokator napisał(a):

              Tak szczególnie z tymi których cena jest wyższa od ceny rynkowej sugerowanej przez producenta ;)

              Taka nokia 500:
              PLAY – abonament 29 zł – 649 zł
              ORANGE – abonament 29,9 zł – 549 zł
              Cena rynkowa – 750 zł (w sklepach od 730 zł, na allegro od 690 zł)

              A tzw. zmian w cenniku (zwyżek cen) było kilka.

              Jestem bardzo ciekaw ile faktycznie ceny telefonu znajduje się w kwocie abonamentu. Skoro w ofertach bez telefonu płacimy połowę mniej i mamy o połowę krótsze zobowiązanie. Raportuj

            • dkf napisał(a):

              w ofercie bez telefonu nie płacimy o połowe mniej. Np. W abo 69 dostajesz 20zł rabatu. Przy czym nowy klient na 24 m-ce dostaje 10zł rabatu. Defacto abo 69 kosztuje 59. To jest realna cena. Gdyby w rocznej umowie bez telefonu obniżka o 20zł dotyczyła realnej ceny abonamentu, to oferta bez telefonu była by opłacalna. Pamiętam jak Marcin mówił o tym że chcą sie skupić na usługach, a nie na telefonach, tylko że dwa lata temu, było to poparte realną propozycją, czyli 12m-cy za 50% abo. Dziś jest to zdecydowanie mniej opłacalne, dlatego ludzie biorą nowe telefony, mając ciągle sprawne i dobre stare.. Bo to sie zwyczajnie lepiej opłaca. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Zobacz tylko co dostajesz w Orange za te 30zł a co dostajesz w Play za 29zł? I sprawdź na kalkulatorze potem czy aby różnica w cenie słuchawki nie zwróci ci się przez 24 miesiące. Raportuj

            • Prowokator napisał(a):

              Akurat gdybyś śledził moje posty to wiedział byś, że kalkulator to nieodzowny element moich wypowiedzi ;)

              Zresztą jeżeli już masz zamiar iść w te rejony to samemu możesz się doliczyć ile "zyskujesz" na abonamencie… -70 zł do ceny telefonu, wiążąc się z operatorem na 2 lata !

              Kwota abonamentu bez telefonu to 19 zł.
              Tym samym co miesiąc dopłacam 10 zł do oferty aby otrzymać subsydiowany telefon. Tym samym przez dwa lata płacę 240 zł.
              Trzymając się sugerowanej ceny rynkowej 750 zł – 240 zł = 510 zł (a gdzie te 139 zł które pochłonął abonament ? ) Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Kręcisz. Prosiłem byś porównał co dostaniesz w Orange a co w Play za te same pieniądze skoro podałeś sam taki przykład. Napisałeś że telefon w Orange kosztuje 549zł a w Play jest droższy o 100zł w takim samym abo. Porównaj więc co dostajesz w każdym z tych abonamentów. Raportuj

            • Prowokator napisał(a):

              Zamiast się obrażać to zrozumiał byś o czym ja piszę :)

              To faktycznie może wymagać pewnego wysiłku intelektualnego, ale on zazwyczaj nie boli. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Dość nieudolnie odwracasz kota ogonem. Piszesz o tym że ten sam telefon, w tym samym abo, droższy jest w Orange niż w Play. Chcę byś porównał co dostajesz w Orange w ramach abonamentu a co dostajesz w Play. Zobaczysz wtedy, że cena tej Noki wyższa o 100zł jest uzasadniona. Obie ceny sa mimo wszystko niższe od tych wolnorynkowych choć to najniższy abonament z możliwych . O co więc ci chodzi? Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Oczywiście miało być "… droższy jest w Play niż w Orange…" Raportuj

            • Konrad Osman napisał(a):

              Prowokator: mówisz z sensem w niektórych sprawach, ale co do cen telefonów się nie zgodzę. Play i inni operatorzy to jak sama nazwa mówi "operatorzy". To nie dystrybutor telefonów, który sprzedaje je na raty. W Play kupujesz usługę, a telefon jest ewentualnym dodatkiem w cenie promocyjnej. Ceny sklepowe i Allegro do czego mają służyć? Operator kupuje i producenta, który raczej niespecjalnie obniża ceny – chcesz mieć model w ofercie? To go i tak kupisz choćby kosztował 40% więcej niż na Allegro, więc operatorzy nie mogą być stratni.
              Abonamenty które wymieniłeś to najniższy taryfy – spójrz teraz na to ile dostajesz w Orange, a ile w Play, a cena telefonu różni się 100zł. Człowiek realnie korzystający z telefonu będzie w Orange miesięcznie dopłacał 15-20zł, bo minut dają tyle, że w dwie rozmowy można to wygadać. I po 24 miesiącach robi Ci się nadpłata w wysokości przyjmijmy 400zł, choć powinno być 480zł. I kto wychodzi na tym lepiej? Klient Play, który ma w ramach abonamentu sporo minut i realnie płaci 29zł czy klient Orange, który płaci 29,90zł + 20?
              Jeśli ktoś bierze abonament tylko po to żeby dostać telefon i nim poszpanować, a miesięcznie wydzwania 15 minut (połowa dla szpanu żeby poświecić komuś przed nosem fajną słuchawką). Jeśli ktoś bierze abonament i nie dzwoni to niech idzie sobie do Media Experta kupić ten telefon na raty, wyjdzie mu pewnie na to samo, a z telefonu korzysta z karty. A klienci z najniższych abonamentów to na pewno utrapienie dla operatorów. Posiedzą 2 lata płacąc 25zł miesięcznie i zostawiając w sumie 550-600zł w ciągu 2 lat przy przedłużeniu umowy oczekują, że będą płacić tyle samo, dostaną 5x więcej minut i do tego super nowoczesny telefon (ten z reklamy, ale zasadniczo ledwo wiedzą jaki to producent i model) za max 100zł. Zawsze będę zdania, że operator świadczy usługę. Od sprzedawania telefonów na raty są inne jednostki. Jak kogoś nie stać na Galaxy S II za 1400zł to sorry, jest Galaxy Gio. Bawmy się tym na co nas stać Raportuj

            • @LeeChang15 napisał(a):

              Dokładnie. Dodajmy do tego fakt, że telefony są kupowane nie w PLN :) Raportuj

            • Popieram Prowokatora napisał(a):

              Jestem naprawdę zdziwiony.
              Pomijam ile kto wydaje na aparat, ile kto dzwoni i korzysta z internetu – to prywatna sprawa każdego użytkownika (ja w każdym razie z nikim się nie będę licytował jaki i za ile kupiłem telefon i ile doładuje miesięcznie Fresha).
              Natomiast po raz pierwszy widzę, aby klienci jakiejkolwiek firmy stwierdzali, że wysokie ceny są dobre.
              Ale cóż – skoro ceny telefonów w abonamentach wam odpowiadają – to super, widać, ze Play do swojej grupy docelowej.
              A ja tymczasem jestem ciekaw kolejnych zmian ofertowych w Play – po waszych wypowiedziach widzę, ze ma zielone światło na podwyżki. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Wysokie ceny ale czego? Bo nie wyjaśniłeś. Raportuj

            • Konrad Osman napisał(a):

              Nikt nie twierdzi, że to fajnie, że są wysokie. Ja chętnie podpisał bym umowę za 50zł miesięcznie i za 99zł dostał Galaxy S II.
              Owszem, za granicą jest taniej. Taki Anglik, który zarabia 1300 funtów miesięcznie może sobie w/w model kupić za 450 funtów, więc nie wyda nawet połowy swojej wypłaty na to cacko. W Polsce zaś jak ktoś zarabia 1300zł to nie kupi SII za 450zł tylko za 2000zł.
              Dysproporcja cenowa bierze się stąd, że za telefony płaci się głównie w Euro. Coś kosztuje 500 Euro – dla Niemca to pryszcz, on zarabia 1500E miesięcznie, ale jak to przeliczysz na złotówki to już tak różowo nie jest.
              Podsumowując – wysokie ceny nie są fajne, też chciał bym kupować to wszystko taniej, ale ja rozumiem ceny i nie marudzę, że mnie nikt nie dał Galaxy S II za 99zł przy abonamencie 75zł tylko za 1000zł. 1000zł to i tak nie jest dużo za ten telefon, a dzwonić i korzystać z netu też trzeba – do tego jest abonament. Raportuj

            • Popieram Prowokatora napisał(a):

              Bardzo lubię jak ktoś sprowadza problem do absurdu.

              Galaxy s II w wielkiej Brytanii.
              Proszę bardzo porównaj sobie ceny (przypominam,że w UK tez nie maja Euro): http://www.moneysupermarket.com/mobile-phones/braRaportuj

            • Prowokator napisał(a):

              To nie jest marudzenie, to jest zwrócenie uwagi na robienie klienta w konia.
              Nie może być tak, że telefon jest droższy u operatora w porównaniu do rynku.

              Dodam też, że kiedyś tutaj na forum wypowiadał się pewien "biznesmen" chcący na siłę wmówić mi ceny telefonów i marże sklepowe.

              Zapytałem się wtedy i pytam teraz. Skoro ja osoba prywatna byłem w stanie znaleźć hurtownie (za granicą) chcącą sprzedać mi telefon 400 zł taniej (+- 80 €) w ilości sztuk 1. To dlaczego taki operator, market czy inna instytucja która podobno zarabia na tym grosze, jest tak nieudolna i podpisuje podobno niekorzystne umowy…

              4 lata temu sprzedawca w sklepie tłumaczył mi, że karta do telefonu (2 GB) musi kosztować 100 zł (kiedy w chinach ten sam model kosztował w okolicach 3 zł, też tam go kupiłem płacąc wraz z transportem 30 zł).

              Zresztą racjonalnie oceniam możliwości takich umów… i zdaje sobie sprawę z tego, że telefon nie może kosztować 1 zł, ale bez przesady… cena wyższa niż rynkowa ? :) Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Znaczy co? Kupują telefon np za 1000, dodają do niego włąsną obsługę i chcesz by ci go sprzedali w najniższym abonamencie za 1100 bo tyle stoi on na rynku? To operator a nie Matka Teresa. Raportuj

            • Popieram Prowokatora napisał(a):

              Tak, Poll – Telefony, które w sklepie stoją za 1100 Play kupuje na pewno za 1000.
              Czy Ty w ogóle masz pojęcie czym jest cena hurtowa? Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Nie wiesz za ile kupuje ale skoro wg @prowokatora Nokia 500 kosztuje w sklepie 750zł a Play daje ją za 650 oraz dodaje xxx minut i parę innych drobiazgów to chyba cena nie jest wygórowana zważywszy na symboliczny wręcz abonament 29zł. Raportuj

            • Prowokator napisał(a):

              Patrząc na taryfy które mnie interesują te różnice wynoszą nawet 400 zł do tej pory było tak, że to w PLAY były najtańsze telefony, obecnie sytuacja zaczyna się obracać w drugą stronę. Nie jest to regułą bo i u konkurencji znajdę telefony droższe… ale wyjątek potwierdza regułę ;)

              Czasy kiedy to u operatora płaciło się xxx zł za aktywacje karty minęły !
              I nie mam zamiaru się cofać, dlatego też wydaje mi się dziwnym, że telefon który kupiłem za 250 zł po półtora roku jest wart prawie dwa razy tyle i to w droższej ofercie.

              ————-

              Będąc w ORANGE przez 4 lata miałbym taką samą ilość minut jak w PLAY, w PLAY mam telefon przez 3 i pół roku i jak na razie konsultanci potrafią mnie tylko irytować dzwoniąc mi w środku zajęć z oferta gorszą niż ta na stronie… Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Bzdura. Dzwonia do ciebie konsultanci z niskim stopniem negocjacji i tyle. Ja od swojego dostałem sporo lepszą propozycję. No cóż , nie do każdego wysyłają "mocnych" konsultantów bo wiedzą że szkoda gadać. Cóż mogą wyciągnąć od studenciaka??? Raportuj

            • Prowokator napisał(a):

              Studenciak po pierwsze nie bierze sporo lepszych ofert bo potrafi pomyśleć co mu oferują, to właśnie różni studenciaka od szarego, małego i szczekającego burka ;)
              A co do możliwości negocjacji to rozmowę prowadziłem nie z konsultantem, a z jego przełożoną :) Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Czytasz co piszesz? Nie wziąłeś "lepszej oferty"? Przełożona tego konsultanta nic wiecej też nie może. Jak będziesz dorosły i będziesz pracował to będziesz wiedział kto to jest przełożony i podwładny. Raportuj

            • Konrad Osman napisał(a):

              Na pewno nie mają oferty gorszej niż w salonie bo w salonie dostajesz to co jest na stronie internetowej. Biorąc abonament z telefonem dostajesz więcej minut niż w standardowej ofercie, bez telefonu jest tak samo, ale czy to dziwne? Jak ktoś zostawia miesięcznie 30zł to niech nie wymaga, że nagle dostanie 5x więcej minut.

              A porównywanie cen telefonów do wolnego rynku jest co najmniej śmieszne. Operatorzy kupują u producentów, za Euro lub inna walutę, na pewno nie za złotówki. Jak chcecie porównywać ceny w abonamentach z wolnym rynkiem to porównujcie ze sklepami typu Komputronik, Media Markt itd.. bo takie właśnie ceny płacą operatorzy za sprzęty najwyższej klasy. Ale oczywiście 75% Polaków chce mieć, i jak w abonamencie coś kosztuje 700zł, a na wolnym rynku 950zł to już wielkie halo, że to kradzież itd.. Czy ktoś zmusza ich do kupowania u producenta? Niech kupią na wolnym rynku, za 950zł. Każdy by chciał mieć w domu to co najlepsze, ale jak kogoś na coś nie stać to niech nie oczekuje, że nagle Play czy inny operator stanie się świętym Mikołajem i da za darmo. "Ależ proszę, Pan płaci 45zł miesięcznie, Panu się należy Nokia N8 za 99zł, dołożymy do interesu jakieś 800zł, przecież Pan stały klient"
              Ogarnijcie się ludzie. Nie pasuje u operatora – macie Allegro. Z usług telefonicznych tak czy siak korzystać musicie, a tu i tak Play wypadnie najlepiej.
              No chyba, że ktoś kupuje telefony dla szpanu i nie potrzebuje z nich dzwonić, ale to już zupełnie inna para kaloszy. Raportuj

            • Prowokator napisał(a):

              Nie zostawiam u operatora 30 zł ;)
              A sprawa rozchodzi się o zamianę 100 minut przydzielanych na okres trwania umowy, na dowolną jednorazową zniżkę.

              Zresztą, ja nikogo na siłę przekonywał nie będę wolicie płacić więcej generalnie wasza sprawa. Raportuj

            • Popieram Prowokatora napisał(a):

              Z tej dyskusji na pewno jedno wynika.
              Play ma naprawdę fantastycznych klientów.
              Widziałem już ludzi, którzy się targują, którzy niestosowanie komentują ceny, a nawet awanturują się.
              ale naprawdę rzadko widzę klientów broniących jak lwy cennika firmy z której korzystają. Raportuj

            • Konrad Osman napisał(a):

              @Popieram Prowokatora: ja kupuję telefony na wolnym rynku bo u operatora są za drogie :) Sęk w tym, że ja nie marudzę, odkładam potrzebną kwotę i choć muszę zapłacić średnio 300-400zł więcej na wolnym rynku niż u operatora w średniej wielkości umowie to wolę wolny rynek, krótsza umowa itd.. No chyba, że telefon jest w rozsądnej cenie to go biorę. Tu się akcja rozbija o to, że ludzie się napatrzą na reklamy, napatrzą się na gadżety u innych i koniecznie chcą to mieć. I oczywiście operator ma im to dać. Galaxy S II za 1300zł w abonamencie za 75zł? 1100zł mniej niż cena u producenta (allegro nikogo nie obchodzi) i wielkie marudzenie, straszenie, że skoro tak drogo to idą do innej sieci, albo że mają w dupie abonament, idą na kartę a telefon sobie kupią na wolnym rynku. I co dalej się dzieje?
              NIC – nie kupią tego telefonu na wolnym rynku, bo jest droższy niż u operatora, a skoro ktoś marudzi, że u operatora musi zostawić 1300zł to tym bardziej nie wyłoży 1700zł na Allegro.

              Co do pomysłu zamiany minut na zniżkę na telefon – ciężko się z tym nie zgodzić, jestem jak najbardziej za tym, żeby klient mógł wybrać :) Raportuj

  20. Mazieh91 napisał(a):

    Marcinie a jak będzie się sprawa miała z wycofanie warunków aneksu? Tak samo jak to ma miejsce przy przedłużeniu przez telefon? W ramach 10 dni będzie można zwrócić? Aneks będzie wchodził w życie po 24? czy z nowym okresem rozliczeniowym? Raportuj

  21. Wasyli napisał(a):

    O co chodzi z tymi pakietami data? Do jakich abonamentów są przyznawane? Raportuj

    • Mazieh91 napisał(a):

      Najprawdopodobniej chodzi o taryfy Play Online. Już teraz klienci mają kupony do 4GB pozwlajace zwiększyć limit, więc pewnie teraz będzie ich więcej. Raportuj

  22. wloch napisał(a):

    W playonline dla posiadaczy modemów to nie ma ZADNEGO bonusu – bo takie same warunki dostane jak bym kupował nowa oferte. No chyba ze liczyc ten 1 miesiac za darmo w przypadku abonamentów 18-miesiecznych. Przedłuzajacy umowy powinni realnie dostać cos extra – tak wiec conajmniej 2razy wieksze promocyjne GB lub prędkość o 1Mbit wiekszą. Raportuj

  23. Jacek Pogorzelski napisał(a):

    skoro można już podpisać umowę via eshop i telesales,a teraz i przedłużyć, to niech jeszcze karty sim wymieniają i robią cesje – wtedy proponuje pozamykać salony, sklepy i punkty, ewentualnie zostawić jedną osobę w danej placówce, żeby mogła przyjmować reklamacje i zgłoszenia i żeby odkręcała źle przesłane aneksy i umowy. mało syfu telesales robi? Raportuj

    • 3eer napisał(a):

      Ty to najlepiej w domu siedź przed komputerem i wogóle się nie ruszaj z miejsca. Dzieci Neo górą. Raportuj

      • Jacek Pogorzelski napisał(a):

        "w ogóle" to posom odbiera się możliwości zdobywania klientów przez 'niby' lepsze warunki w eshop i telesales. dzięki za 'dobrą radę', ale pracuję w salonie, więc wychodzić z domu muszę. miłego dni i spokoju życze. Raportuj

  24. PlayBOY napisał(a):

    Loguje sie to pLAY24 i nie wiem gdzie mogę znaleźć to? Raportuj

    • bartolinio napisał(a):

      nie loguj się do play24 tylko wejdź do sklepu play, tam wybierz abonament/przedłużenie umowy i dalej już Cię system poprowadzi Raportuj

  25. Maciej Cebula napisał(a):

    witam. Mając numer w taryfie firmowa nie pokazuje mi ofert na przedłużenie dla klientów biznesowych, tylko indywidualnych. Naprawcie to!!!!! Raportuj

  26. gonia napisał(a):

    No właśnie, co z tym HTC Hero ? Jest czy nie ma ? Raportuj

  27. Ambrozy napisał(a):

    jedynym plusem przedluzenia umowy jest 100 minut ?? Moze rabat na abonament ? Moze tanszy telefon ? Nie wspomne o braku programu lojalnosciowego (pomijam CB i jego KK). Raportuj

  28. huberas napisał(a):

    Fajnie fajnie, tylko dlaczego to nie działa? No i dlaczego telefony sa droższe niż te dla prznoszących sie abonentów do PLAY? Raportuj

  29. Farba101 napisał(a):

    W koncu to wprowadziliście. Od dawna sie o to upominałem.
    Koniecznie musi byc jeszcze napisane, że oferta przygotowana specjalnie dla Ciebie. Lubue jak znajomi nie dostają nic szczególnego ale jaraja sie że to oferta specjalnie dla nich. Czuja sie tacy docenieni:) Raportuj

  30. Jacek Piszczek napisał(a):

    lepiej dajcie opcję tańszy telefon niż te minuty , ja tych co mam nie mogę wygadać Raportuj

    • gonia napisał(a):

      popieram hehe :D
      Raportuj

    • Poll napisał(a):

      To czemu wziąłeś tak dużo minut? Trzeba było wziąć niższy abonament. Raportuj

      • pakierhakierxd napisał(a):

        Chciał lepszy telefon jak ja ale następnym razem biorę taki abo który mi starczy,telefon lepiej kupić na allegro zresztą i tak w ciągu 2 lat czasem wymieniam parę razy różnie to bywa :D Raportuj

        • Poll napisał(a):

          No właśnie, i o to chodzi. Traktuje operatora jako bank który mu skredytuje zakup telefonu na który go normalnie nie stać. Sama oferta w sensie usługi jest dla niego zupełnie nieistotna. Usługą nie poszpanuje bo jest niewidoczna. Raportuj

          • Konrad Osman napisał(a):

            I to jest przykre. Ja kupuję na wolnym rynku, chyba, że oferta jest fajniejsza z telefon, to biorę z telefonem, telefon na handel i kupuję sobie na Allegro ten, który u operatora jest droższy. Ale co tam – ludziom trzeba dać, bo oni chcą płacić do 50zł miesięcznie i Nokię N8 tańsza i 700zł. Raportuj

            • pakierhakierxd napisał(a):

              Ja tam będę chciał płacić do 50zł miesięcznie i taki wybiorę abonament z netem :),póki co chyba w playu najlepsza oferta do tej kwoty na przedłużenie 205 minut/325 smsów,1gb netu ,obecnie mam abonament z 350 minut wymiennych na ok. 450 smsów 250 mb taryfa all inclusive za 79zł wcześniej miałem za 59zł ale za pakiet internetowy płaciłem dodatkowo z tych 350 minut wygadam max 100 najczęściej 60 i napiszę do 200 wiadomości i zawsze przepada więcej korzystam z netu niż gadam,piszę smsy,jeszcze mam 10 miesięcy umowy ciekawe czy w tym czasie inni operatorzy się postarają i dadzą podobną ofertę do play z dużym pakietem netu bo jak narazie wszystko wychodzi drożej

              Przykład

              Orange Pantera 49,90

              120 minut wymienne na 250 smsów

              Pakiet netu tylko skromne 500 mb i bez lejka

              Play all inclusive max 45

              205 minut wymienne na 325 smsów

              Porządny pakiet neta 1gb

              W orange nawet tego abonamentu bym nie brał bo bym nie chciał aby przyszedł wielki rachunek jak przekroczę i do tego wymienialność na smsy jest trochę kiepska.
              Na t- mobile póki co nawet bym nie patrzył mają marne pakieciki,plus też nieciekawie w mniejszych abonamentach Raportuj

            • Konrad Osman napisał(a):

              I to jest prawidłowe spojrzenie na temat. Niestety większość patrzy byle tylko telefon tańszy dostać, to nic, że z telefonu się gadać nie da bo drogo, ale zabawka jest. Raportuj

            • gonia napisał(a):

              No niektórzy lubią zabawki , więc nie wiem po co te wywody. Rynek karmi się chyba głównie tymi gadżeciarzami :> Może powinna być opcja, że przy przedłużeniu umowy ktoś wybiera albo zniżka na tel albo dodatkowe minuty, net … Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Jak się ktoś lubi bawić zabawkami to proponuje zamiast do Playa pójść do Smyka. Na prawdę , masa fajnych zabawek tam jest. Wiem bo mam dzieci które jaszcze się bawią zabawkami i muszę im je kupować. Raportuj

            • Konrad Osman napisał(a):

              Hahah, właśnie. Jak ktoś lubi zabawki to niech nie oczekuje tego, że Play jako organizacja Non Profit mu to da za to, że łaskawie płaci 50zł miesięcznie za najkorzystniejszy abonament na rynku. Ja uwielbiam pizze i nie marudzę, że moja ulubiona jest droga :) Raportuj

            • Taki jeden. napisał(a):

              Wiec jesteś wymarzonym klientem dla każdej Pizerii. Raportuj

            • Konrad Osman napisał(a):

              Dla każdej nie, dla tej w której lubię jadać. Wiem, że jak coś jest dobre to i kosztuje więcej i nie oczekuję, że ktoś mi da to za pół darmo :) Raportuj

  31. Lut napisał(a):

    RePlay dla Firm nie działa! W zamian pojawiają się oferty dla klientów indywidualnych. Raportuj

  32. pracuś napisał(a):

    to konsultanci pójdą na bruk :/ Raportuj

    • Mario napisał(a):

      Jeśli ofertę przez stronę masz taką jaka na stronie była to konsultanci jednak dają więcej minut. Przykładowo Replay 69 Stan Darmowy dają 470+100 na 6 miesięcy a salon i strona 420. Pytanie ilu klientów spojrzy na te minuty, bo i tak połowa pewnie ich nie wydzwania Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Oby mój konsultant nie poszedł na bruk bo pracuje świetnie. Raportuj

  33. areq napisał(a):

    Witam, właśnie miałem przedłużać umowę w play. Miałem abonament firma 50, chciałem zmienić na Stan Darmowy 99. Czy ktoś mi może wytłumaczyć czego w tym abonamencie dla nowych abonentów telefon HTC Legend jest za 1zł, a dla przedłużających umowę 599zł? Czy to błąd systemu czy taka jest wasza polityka?:> Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Wg mnie Legend kosztuje dla nowych 699 a nie 1zł. Raportuj

      • areq napisał(a):

        a według mnie 1 zł;p patrz na screena http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/63ebdd0d/scRaportuj

        • Poll napisał(a):

          Rzeczywiście w sklepie tak jest ale tam chyba jest "przenieś numer do Play" Raportuj

          • areq47 napisał(a):

            jak widzisz na zdjęciu zaznaczona jest "oferta podstawowa", a nie "przenieś numer". Przy przedłużaniu muszę płacić 599zł tylko dlatego że jestem już kilka lat waszym klientem??:> Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Ale w głównym oknie jest "przenieś nuner" Raportuj

            • odchodzi4 napisał(a):

              a czy to ważne w jakiej cenie jest fon ? według mnie nie ma znaczenie w obecnej chwili ponieważ fon jest i tak nie dostępny i dlatego jest w promocji bo za 1zł możesz dostać ale tylko zdjęcie a za kilka setek prawdziwego legenda kupisz jak się pojawi na stanie.
              a tak patrząc na ten screen to tam same telefony widmo. buhaha Raportuj

            • Poll napisał(a):

              A próbowałeś kupić jedne z nich? Ale tak na prawdę kupic a nie wyrazić niby to życzenie. Gdy ja kupowałem HTC HD2 to też był niedostępny. Otrzymałem obietnicę że go w ciągu np tygodnia dostanę i dostałem. Nie wiem jak to zrobili a le dostałem. Raportuj

            • areq47 napisał(a):

              Legend w ciągu ostatniego tygodnia był dostępny już 3 razy. Wystarczy często sprawdzać e-sklep. Co nie zmienia faktu, że czuję się oszukany tak wysoką ceną w porównaniu do nowych abonentów Raportuj

            • Konrad Osman napisał(a):

              Na bank tyle nie kosztuje, w tym abonamencie za śmieszne pieniądze jest Galaxy S+ albo Desire Z. Zadzwoń do BOK i się upewnij, bo pewnie jest błąd na stronie. Legend to staroć i kiszka i nie sądzę, żeby kosztował 600zł.

              Swoją drogą – po grzyba Ci smartphone w abonamencie Stan Darmowy? Jak nie używasz netu to kup sobie normalny telefon, bo potem będziesz tylko składał reklamacje, że Ci za net doliczono :) Raportuj

  34. Hotelarz napisał(a):

    Proszę o wzmocnienie mocy nadawania nadajnika Play UMTS 900 w Nowym Mieście nad Pilicą lub podwyższenie tiltów by dalej siało zasięg na północ. Obecnie mam 3-6 % zasięgu na E173u-2 gdy jest mróz loguje. Mam zamiar załadować kartę POnK za 50 zł ale jak mi zasięg zniknie z niewiadomych przyczyn to net się zmarnuje. Powiem tak siejcie zasięgiem tak jak kiedyś w UMTS 2100 nie liczy się szybkość internetu ale większe pokrycie zasięgiem i rejestrowanie każdego w sieci. Prędkość nawet gdy jest niska to nic pełny UMTS wystarczy ale lepsze to niż EDGE od W3. Dziękuje! i Pozdrawiam Play! Raportuj

  35. wkurzonynaplay napisał(a):

    My tu gadu gadu, a BOK nadal odpisuje klientom nie na temat. Czy naprawdę nie da się z tym nic zrobić? Raportuj

  36. Michał napisał(a):

    nie ma co sie podniecać żeby przedłuzyć umowę musi być trzy miesiace do konća umowy wczesniej sie nie da co za badziewie Raportuj

    • Konrad Osman napisał(a):

      Nie no masz rację! Powinno się dać przedłużyć nie 3 miesiące przed końcem. Co za badziewie. Powinno być 3 miesiące po podpisaniu umowy, albo 2 najlepiej. I jeszcze żeby anulować czas tamtej umowy i oczywiście 500zł zniżki na telefon za to, że już po 2 miesiącach przedłużasz umowę! :D Raportuj

  37. przemek napisał(a):

    kiedy będzie dostępna Playstation 3 w e-shopie? Raportuj

  38. Olivka napisał(a):

    Miesięczny abonament w Replayu dla Firm taryfa 55 kosztuje 69 pln (netto), a w Playu dla Firm 55 pln (netto)!!!!!!!!!!!!!!!!! Czy coś źle sprawdzam czy kpia ze mnie w żywe oczy?!!! Raportuj

  39. andrzej napisał(a):

    1.Nie ma mozliwości technicznej przedłużenia umowy firmowej przez internet
    2.Konsulatnt odsyła do doradcy, że on nie ma uprawnień do przedłużania
    3.Doradca proponuje gorsze warunki niz w e-shopie.
    Wniosek?
    maksymalizacja zysków, ogerta jest konkurencyjna w stosunku do konkurencji, to trzeba wykorzystac i liczyc, ze się klient ugnie i zrezygnuje z 'naleznych" mu profitów..
    Raportuj

  40. tom sprzedwca napisał(a):

    jasne znowu będziemy odkręcaś buble z eshopu, Marcin jak sę to nie zmieni to klienci będą odchodzić, bo my w salonie zawsze możemy odesłać ich z powrotem do eshopu.. Raportuj

  41. jan napisał(a):

    w sobote 9 listopada po 10tej rano, złożyłem zamowienie w sklepie internetowym na htc desire z w ofercie replay all inclusive max dla firm, pojawilo sie potwierdzenie zlozenia zamowienia PS……ciag cyferek, nie zanotowalem tego bo byla takze informacja o tym iż potwierdzenie zostanie wyslane na maila takze, oraz jakie dokumenty należy przygotować aby odebrac przesyłkę, poprzednio kiedy kupowalem cos u was, potwierdzenie było to w ciagu kilku minut na mailu, mija czwarty dzien i cisza,
    kupuje w waszym sklepie nie po raz pierwszy ale za każdym razem sa problemy, kiedy kupowałem tylko aktywacje to czekalem na telefon ponad trzy tygodnie, i stwierdzilem że to to kpina z klienta i trzykrotnie pognałem waszych konsultantów w diabły, pytających czy zamówienie zrealizowac,

    jezeli ktoś sie zreflektuje przed uplywem 3 tygodni to kontakt telefoniczny jest ponizej,
    no tak ale na korespondencje odpisujecie w granicah miesiaca, haha
    Raportuj

  42. Electronaut00 napisał(a):

    Nie kupujcie w eShopie
    To istna porażka, zamówiłem telefon a w przesyłce dostałem puste pudełko, bez telefonu.
    Oczywiście za telefon musiałem zapłacić przy odbiorze, sprawdziłem przesyłkę przy kurierze, kto by się spodziewał, że w zaplombowanym pudełku nie będzie telefonu
    Reklamacja trwa już trzy tygodnie a ze strony play nikt się nie odzywa pomimo moich maili
    Po prostu odradzam, nie warto się szarpać Raportuj

  43. ANKA napisał(a):

    ANKA Mam problem chce anulowac dodatkowy pakiet 5 giga za 25 zl jak to mam zrobic?pomuzcie
    Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty