Tako rzecze rzecznik Play

Prognozy o kant…. ;-)

W poszukiwaniu pewnych informacji natrafiłem na ciekawy wpis na Telepolis.pl sprzed dwóch lat, który dotyczył prognozowanej ilości klientów polskich sieci komórkowych w 2013 roku ;-)

KONKURS:

Biorąc pod uwagę nasze prognozy, o ile kanadyjska firma analityczna IE Market Research się pomyliła?

Rozstrzygnięcie konkursu pod koniec listopada 2013 ;-)

Komentarze

  1. Emil napisał(a):

    w 2013r ma być 12% rynku w P4? Raportuj

  2. Bandyto3xx napisał(a):

    Pazdziernik 2011 – Play przekroczył liczbę 6,5 miliona klientów
    IE Market Research prognozuje, że w 2013 roku baza klientów P4 będzie liczyła 4,1 mln.
    Można, by rzecz że pomyliła się o 4,7 mln :D Ja tak mówię to tak będzie ;) Raportuj

    • chipo608 napisał(a):

      Przy obecnej polityce utrzymania klienta, jest to możliwe, że prognoza się sprawdzi i P4 będzie miało spadek do niecałych 8 % rynku z 12% dzisiaj. Raportuj

      • Marcin Siekacz napisał(a):

        Zgadzam się. Niestety PLAY staje się coraz mniej konkurencyjny jeśli chodzi o przedłużanie umów ceny telefonów z kosmosu.. Chore.. PROPONUJE ZMNIEJSZYĆ CENY SMARTFONÓW A klienci będą stać w kolejce aby podpisac umowe.. No chyba że PLAY chce wystraszyć klientów i ma zamiar zlikwidowac sieć?? Po co kolejny operator roamingowy wewnętrzny Orange..?? JA mam zamiar przejść gdzie indziej bo niestety nie ma i nie zapowiada się że mój upatrzony telefon SE neo V będzie w dobrej cenie.. Raportuj

  3. Mateusz Pruchnik napisał(a):

    pamiętam ten dramatyczny wpis, właśnie piłem poranną kawę i część z niej znalazła się na monitorze, bo nie wytrzymałem ze śmiechu, uwielbiam czytać raporty z badań przeprowadzonych na zlecenie konkurencyjnych firm :) Raportuj

  4. Wersja Beta napisał(a):

    No myślę że o jakieś 250 % spokojnie. Mała znajomość Polskiego rynku.
    Raportuj

  5. mike278 napisał(a):

    To troche poczekamy ;) ale sadze ze w przypadku play to tak ze 100 %, tzn bedzie minimum 8,2 miliona aktywnych simow. Raportuj

  6. poll napisał(a):

    w ogóle sie nie pomylili bo prognoza to tylko prognoza i uwzględnia tylko warunki panujace w momencie jej wydawania a nie uwzględnia zmian które zostaną wprowadzone po wydaniu prognozy ale żeby było śmieszniej patrząc na wasze działania i działania konkurencji wszystko jest jeszcze możliwe , wystarczy że w3 da takie same warunki jak play a nadajniki gsm przerobi na umts900 i prognoza stanie sie bardziej realna niż myślisz Raportuj

  7. Marek Litwin napisał(a):

    Już teraz macie 6 milionów, a za dwa-trzy lata wg tej firmy miałoby 3 miliony stać w miejscu bez ruchu :-) takie pseudo prognozy są bezsensowne. Raportuj

  8. jahu napisał(a):

    Kanadyjska firma nie przewidziała, że zatrudnicie Wojewódzkiego ;) Raportuj

    • klient. napisał(a):

      Raczej nie przewidywała rozdawnictwa Simów.
      Przypuszczam,z ę prognozy tej firmy mogą być dość poprawne jeśli zakładają realnych klientów, a nie tylko aktywne simy. Raportuj

  9. marcin_2312 napisał(a):

    Gdzieś około 13%. Z 7% do 20% Raportuj

  10. Th0mas napisał(a):

    Jeszcze trochę czasu jest. Zepsujecie ofertę, skończy się różnica w MTR, to może i nastąpi odpływ klientów. Chyba, że macie asa w rękawie? Kupcie Grupę tvn, to będziecie prawdziwą alternatywą dla Polkomtela ;) Raportuj

  11. Mariusz napisał(a):

    A ile teraz jest? Raportuj

  12. Adam Kruszewski napisał(a):

    według lipcowych informacji (takie znalazłem) mieliście już 12% udziału w rynku, więc już teraz dosyć znacznie przekroczyliście prognozy IEMR Raportuj

  13. Prezes napisał(a):

    Wróżka nie jestem. Mogę tylko obstawiać, że P4 w listopadzie 2013 będzie zadowolone z 8 w porywach do 9 milionów ;) Raportuj

  14. LetsPlay napisał(a):

    Ja zakładam, że o około 4,9 mln :-) Raportuj

  15. empatka napisał(a):

    Niedoceniani P4:) ale może to dobrze, zawsze lepiej zaskakiwać wynikami niż zawodzić, poza tym łatwiej atakować z pozycji niedocenionego. Mam nadzieje, że jeszcze pokażecie na co stać P4 i udowodnicie jak bardzo się mylili. Raportuj

  16. Boromeusz napisał(a):

    300tys.? :-) Raportuj

  17. Barbara Brzezowska napisał(a):

    o 2 mln – 6 mln a nie 4,1 ;) Raportuj

  18. Asia napisał(a):

    Czy HTC Legend został wycofany ze sprzedaży? Raportuj

  19. paw napisał(a):

    zaczeli byś cię stawiać nadajniki bo kulejecie w tym temacie! do roboty!! Raportuj

  20. daro napisał(a):

    Panie Marcinie mam takie pytanie kiedy będzie możliwość migracji z Play Fresh na Redbull mobile na karte? czy będzie odświeżenie ofert ze stawką 20gr /min/sms 5 gr ? z dłuższą ważnością konta? Raportuj

    • mwelvis napisał(a):

      Witaj. Jeśli potrzebujesz zmigrować z Fresh'a na RBM to to nie widzę większego problemu. Marcin (nie Gruszka) Raportuj

      • Karol napisał(a):

        a migracja z abo Play do abo RBM? Raportuj

        • mwelvis napisał(a):

          no to raczej nie przejdzie, raczej na pewno..play i RBM są traktowane jako osobne marki, więc nie ma szans w trakcie umowy bez kary. Kiedy sie skończy nie widze problemu – składasz wniosek MNP i zmieniasz operatora… Raportuj

          • Piotrek Olejnik napisał(a):

            Ano jest problem. Nie da się wg regulaminu zmigrować (po zakończeniu umowy) abo przenieść na abo. Trzeba abo zamienić na kartę, później kartę dopiero na abo w RBM. Ot takie udogodnienie :( Wiem to, bo ostatnio rozważałem taką opcję :( Raportuj

  21. szatena napisał(a):

    Ja sądzę ze tych kart będzie 11.111.111 sztuk. Raportuj

  22. Piotr napisał(a):

    po III kw. 2011 Play: 6,5 mln (na dodatek jest to orientacyjna liczba zaniżona) :D
    Raportuj

  23. Łukasz G napisał(a):

    Kant… to ostatnio można o fioletowej sieci pisać. Ceny telefonów drogie jak plusie, zasięg jak z czasów sprzed 10 lat. Dodatkowo traktują nowych klientów czasami lepiej niż osoby przedłużających umowę. TRAGEDIA. Chciałem przedłużyć umowę, ale nie zrobię tego, dlatego że podwyższacie ceny telefonów zamiast je obniżać. Żeby fajny telefon w dobrej cenie dostać abonament ponad 100zł to minimum. Przykre, a zawsze Was chwaliłem. Nokia n8 za 99zł i abo 89zł to oferta Orange. Wam nie zależy na tej grupie klientów. Przykro mi. Raportuj

    • Adrian Janczak napisał(a):

      Jakoś nie mam przekonania do stwierdzenia, że Play źle traktuje klientów przedłużających umowę. Nie zapomnę jak zrezygnowałem z usług (jeszcze wtedy) Ery – abo 49zł 120min 24mies jakiś Samsung (slider – model nie pamiętam) za 1zł; zaproponowano mi abo 49zł 90min 24mies i telefon za 1zł – TEN SAM TELEFON co go wziąłem rok wcześniej dla mamuśki (też zresztą za 1zł w abo za około 40zł)! Mamuśka nadal u nich siedzi i ostatnio zaproponowali jej 10min mniej za 1zł mniej, więc żenada.
      Co cen telefonów to zacznijmy od oferty (założyłem, że interesuje nas oferta z internetem):
      1. P4 All Inclusive 39
      250MB pakiet danych (po wykorzystaniu dalej bez opłat, ale zmniejszony transfer)
      150min do wszystkich
      dodatkowo – nielimitowane rozmowy w sieci 3 mies za darmo potem 10zł
      2. T-Mobile abonament 39zł (nie szukałem jak się oferta nazywa)
      250MB pakiet danych (operator aktywnie ukrywa, czy po wykorzystaniu pakietu doliczane są jakiekolwiek opłaty)
      80 min do wszystkich
      darmowe sms/mms w sieci
      dodatkowo – nielimitowane rozmowy w sieci 30zł
      3. Orange Pantera II 120 49,90zł
      500MB pakiet danych
      120 min do wszystkich
      1200min z wybranym numerem oragne/stacjonarny
      dodatkowo – nielimitowane rozmowy w sieci 30zł, internet bez limitu 25zł (za 250MB cokolwiek by to nie oznaczało)
      Plusa nie brałem pod uwagę bo tam podobno drogo…
      Podsumowując (zakładam, że klient chce korzystać z darmowych połączeń w sieci i internetu bez limitu):
      1. 1146zł / 24mies – oferta nie powala, ale na tle innych pozytywnie wypada Internet bez limitu bez dodatkowych opłat, oraz najtaniej za darmowe połączenia w sieci
      2. 1656zł / 24mies – oferta bardzo słaba… brak danych co do opłat po wykorzystaniu limitu danych i blisko o połowę mniej minut niż w P4
      3. 2517zł /24mies – dobry pakiet danych i sporo minut, plusem jest 1200 min do wybranej osoby orange/stacjonarne – dla osób nie mających wielu znajomych w orange – rewelacja, ale już ci co w orange mają mnóstwo znajomych muszą doinwestować 30zł do podstawy, co w połączeniu z dodatkiem za internet (chyba!) bez limitów daje przerażająco wysokie koszty – blisko 105zł za najniższą opcję!!!
      Telefon:
      Przyjąłem model Samsung Galaxy Ace jako dobrego przedstawiciela średniej półki dostępnego u wszystkich operatorów (jednocześnie nie jest na promocji w Play):
      1. 649zł
      2. 599zł
      3. 349zł
      Po zsumowaniu kosztów chcąc mieć Samsunga Galaxy Ace trzeba przez 2 latka napchać operatorowi do kieszeni:
      1. 1765zł – to niemal tyle samo co goły abonament w T-Mobile i jednocześnie blisko 2x większe korzyści
      2. 2255zł – podsumowałem dla zasady – najgorsza oferta, więc chyba i tak niema co rozpatrywać
      3. 2866zł – słuchawka może niezbyt droga jak na abo na 50zł, ale mając stały kontakt ze znajomymi w O i chcąc korzystać z netu bez obaw o dodatkowe koszta robi się tragedia. Jeśli mamy tylko 1 osobę do której dużo dzwonimy (O i stacjonarne) można zbić to do 2146zł stawia operatora na 2 pozycji w obu kategoriach (oferta i koszt całkowity). Dodatkowo przeciętny Kowalski zrezygnuje co najmniej z jednej z dodatkowych usług bo abonament powyżej 70zł jest już ciężki do przełknięcia. Wybierać między nielimitowanym Internetem, a darmowym gadaniem ze znajomymi? Nieee…
      Jak widać porównanie kosztów daje oczywiste wnioski – w P4 wychodzi najtaniej bo najtańszej opcji mamy:
      1. najwięcej minut
      2. nielimitowany internet bez dopłat
      3. najtańsza usługa darmowych połączeń w sieci
      4. jedna stawka do wszystkich
      a to wszystko w cenie 1765zł ca całość usługi wraz z przyzwoitym smartfonem Samsung Galaxy Ace Raportuj

  24. mike278 napisał(a):

    A arpu wynosic bedzie pk 43 złotych, play będzie też mial jakieś 12 % rynku Raportuj

  25. mike278 napisał(a):

    22 % a nie 12 Raportuj

  26. ania napisał(a):

    Wg omawianej prognozy PLAY miałby mieć 4,1 mln klientów. Przypomnę, że już po III kw. br P4 miało 6,5 mln aktywnych kart.
    Można dalej życzyć takiej dynamiki świadczącej iże P4 jest nieprzewidywalny i ożywczy jak wiosenna burza (nie wiadomo dlaczego i jak długo) siejąc niepokój wśród konkurencji. Raportuj

  27. Krzysztof napisał(a):

    o 2,5 mln jeśli chodzi o P4 Raportuj

  28. daro napisał(a):

    Panie Marcinie wie pan kiedy bedzie można zmigrować z Play Fresh do Redbullmobile na karte? Raportuj

  29. ania napisał(a):

    Wg omawianej prognozy PLAY miałby mieć 4,1 mln klientów. Przypomnę,że już po III kw. br P4 miało 6,5 mln aktywnych kart. Raportuj

  30. Adam Kachelski napisał(a):

    Z tego, co pamiętam, pod koniec tego roku zamierzacie mieć około 7 mln klientów. Do końca przyszłego roku, w tym tempie, będziecie mieli około 9 mln klientów. Raportuj

  31. Paweł Szcześniak napisał(a):

    celuje w jakieś 7,5mln :D Raportuj

  32. krzysiek_kili napisał(a):

    So… Wg mnie będziecie mieć w 2013 koło 9 200 000 klientów ;)
    W takim razie pomylono się o 5,1 mln osób ;] Raportuj

  33. odchodzi4 napisał(a):

    najpierw rozwiąż zaległe konkursy z przed 2 lat a później ogłaszaj kolejny i go rozwiąż za 2 lata. śmiech na sali nikt o konkursie nie będzie pamiętał w 2013 a jak rzecznikiem nie będziesz to jak ewentualnie nagrodę zwycięzca odbierze ?

    dobrze napisane prognoza o kant……….
    ale konkurs o jeszcze większy kant ………….
    Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Wiadomo, że to nie konkurs – ale samemu można się pobawić w prognozy ;)

      Mi się na przykład udało przewidzieć, że Play zatrudni Wojewódzkiego ;] Raportuj

    • Jan napisał(a):

      Bo to taki dżołk jest.
      Wyluzuj. Raportuj

    • Boromeusz napisał(a):

      odchodzi, odchodzi i nie może odejść… stąd :-) Raportuj

      • odchodzi4 napisał(a):

        nic się nie zanosi żebym odszedł. Raportuj

        • PlayPlay napisał(a):

          Czyli przyznajesz, że Play ma najlepszą ofertę! Bardzo się cieszę! ;-) Raportuj

          • odchodzi4 napisał(a):

            A gdzie ja napisałem ze play ma najlepszą ofertę?

            Patrzy się całościowo na ofertę operatora nie tylko na ilość minut ilość GB porównuje się również ceny fona usługi dodatkowe dostępność telefonów w salonach sprzedaży, jakość świadczenia usług itd.
            Ja mogę też zaoferować IP4 w cenie 1zł w abo 29zł. szok oferta ale nikt nie ujrzy fona w salonach sprzedaży. oferta ładnie wygląda tylko na papierze.

            Biorę pod uwagę jeszcze czy operator wywiązuje się z zaproponowanych warunków danej oferty a z tym u was jest duży problem bym powiedział ze tragedia bo od kilku miesięcy nie potraficie prawidłowo naliczać danych za nocny transfer.nie potraficie a może nie chcecie przestrzegać oferty którą sami wprowadziliście.
            Super oferta nocki za free jak to ładnie wygląda a jak sprawdzisz biling pojawia się zonk cześć nocnego transferu taryfikuje bo ktoś z playu nie umie ustawić prawidłowych parametrów w tym wypadku zegara bo nocki są przesunięte i są w innych godz za free Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Ty iP4 nie kupisz bo takiemu jak ty go nie chcą sprzedać. I bardzo dobrze. Amerykanie rozdawali pieniądze każdemu kto chciał i teraz mają kłopot. Po co Playowi klient taki jak ty? Ja tam iP4 dostanę bez problemu tyle, że on mnie nie interesuje. Raportuj

          • krzysiek_kili napisał(a):

            +1 Raportuj

  34. grzegi napisał(a):

    daję wam 8,5 miliona, na koniec 2013 roku. Raportuj

  35. Michał napisał(a):

    Myślę że o jakieś 7,5 mln Raportuj

  36. Jan napisał(a):

    Eh, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi… Dane GUS? Dane operatorów? Mogą kłamać… Liczba SIM, czy liczba klientów? Przecież SIM jest sobie w terminalu płatności kartami w sklepie, wkrótce w liczniku elektrycznym, niektórzy monitorują tak flotę itd. Raportuj

  37. klient napisał(a):

    Czy tylko ja mam problem z odbieraniem smsow,co jakiś czas ta sieć się blokuje,niektóre smsy wogle nie dochodzą mimo iż pieniądze z konta są pobierane,zgłoszenia robione ,odp że wszystko działa,czy ktoś jeszcze tak ma ? Ta sieć chyba tak działa żal.pl Raportuj

  38. Henryk Barszcz napisał(a):

    Ciekawa czy ta prognoza to tylko błąd w sztuce, czy jednak jeden z elementów robienia ludzi w k****a?
    Skoro teraz Play ma trochę ponad 6.5 mln klientów (od października pewnie coś tam przybyło), to przypuszczam, że za 2 lata będzie miał ok. 9.6 mln klientów, czyli firma pomyliła się o 9.6-4.1=5.5 mln klientów, co stanowi bagatela tylko ok.134 % :D Raportuj

  39. Karol Górecki napisał(a):

    Według Mnie przy założeniu, że dynamika wzrostu Playa się utrzyma, a pozostali operatorzy będą mieć po ok 14,5mln(wartość średnia) kart sim to w styczniu 2013 liczba kart sin w Playu będzie wynosiła ok 8-8,5mln (pomyłka o 3,9-4,6mln), czyli 15,5-16,3% rynku to kanadyjska firma analityczna IE Market Research pomyliła się 2 krotnie. Raportuj

  40. Poll napisał(a):

    Powiem szczerze, gdybym ja prognozował dawno temu ile Play będzie miało klientów w 2013 to zapewne też postawiłbym na połowę tego co mają już dziś. Raportuj

  41. BOBBY napisał(a):

    pomyłka o = 100% Raportuj

  42. D@niel napisał(a):

    Moim skromnym zdaniem, w roku 2013 to będziecie mieć pomiędzy 9 mln, a (nawet) 10 mln klientów. To bardzo możliwe, prawdopodobne, tak na poziomie 99.95% gwarancji. ;-) Raportuj

  43. asek napisał(a):

    play ma 6.5 miliona, w ciągu kilku lat chce mieć 4 mln wiecej. w prognozie telepolis bylo 4,1 mln, czyli 10.5 minus 4,1 = 6,4 mln. Raportuj

  44. Javka7 napisał(a):

    Siemanejro. Nie do końca się z tym wszystkim zgodzę, gdyż w tym raporcie była mowa o klientach, a nie o aktywnych kartach SIM. Gdyż sam mam na siebie 5 abo prawie całej rodzinki :) I w tym wypadku klient jest 1 a aktywnych SIM 5. I teraz pytanie czy Play ma 6,5 mln klientów czy aktywnych kart SIM? Pytanie Gruchy mogło być podchwytliwe:p. Kontynuując mój tok myślenia obstawiam, że na dzień dzisiejszy Play nie ma 4.1 mln klientów tylko mniej. Pozdro i miłych rozmyślań przy %-)
    Raportuj

  45. Kordian napisał(a):

    15,2% dokladnie Raportuj

  46. Damian napisał(a):

    przeodbrzyli, ale na pewno p4 nadal wyrażnie będzie poza wielką trójką wtedy Raportuj

  47. odchodzi4 napisał(a):

    play nie ma możliwości precyzyjnego oszacowania ilości klientów korzystających z ich sieci ponieważ pełno jest starterów nie zarejestrowanych i nie wiadomo ile należy do nowych osób a ile należy do osób które mają 2 i więcej kart. wobec tego jak rozwiążesz Marcinie konkurs w listopadzie 2013. jedyny patent to pogadać z posłami żeby ustawę przygotowali zwana zgniła gruszka gdzie obowiązkiem było by rejestrowanie starterów.
    kolejna wpadka kompetentnego rzecznika organizuje konkurs gdzie rozwiązaniem jego będzie co się rzecznikowi przyśni Raportuj

    • Prowokator napisał(a):

      Właśnie miałem coś podobnego pokroju napisać ;)
      Ogólnie dumnie noszę koszulkę PLAY 5 MLN !! (znajomi mi zazdroszczą :P) tylko jak faktycznie patrzeć na takie badania ? 4,1 mln klientów czy aktywnych kart ?

      Jasne, że w wielu przypadkach aktywna karta = klient, ale znam rozwiązania technologiczne które bazują na systemie GSM (nie wiem czy jest to w pełni zgodne z umową czy też ją narusza). Zaopatrzone są one w karty z rocznymi limitami i jedynym ich zadaniem jest oczekiwanie na sygnał z zewnątrz.
      Takich urządzeń jest cała masa, a opartych o roczną ważność konta we freshu to znaczna większość. Raportuj

    • Hatters Gonna Hate napisał(a):

      Donaldu Tusku zapewne poprze taką inicjatywę, gdyż pracować ludzie będą do samej śmierci, ulgi zniesione i już nie wiem jakie podatki podwyższone. A wojsko i policja dostaną więcej. Wniosek? Zbliża się mobilizacja lub stan wojenny. Premier przygotowuje się do buntów.
      Obowiązek rejestracji kart SIM tym samym będzie na rękę rządowi. Raportuj

    • Poll napisał(a):

      A Orange, Plus czy TM może się doliczyć niezarejestrowanych starterów? Jakąś inną matematykę studiowali? Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Jaki ty jesteś nieogarnięty -_-
      Już Ci pisaliśmy, że to nie jest wcale konkurs, to po pierwsze.
      Po drugie ŻADEN operator nie jest w stanie określić ile dokładnie osób korzysta z ich usług.

      "Kolejna wpadka niekompetentnego komentatora, jeszcze raz pisze to samo na co już dostał odpowiedź" Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      inni operatorzy też rozdają startery za darmo (czytaj : T-mobile i Orange ), identycznie z ilością kart jest tez u konkurencji: są klienci, którzy maja po 2-4 telefony, Raportuj

    • Paweł Szcześniak napisał(a):

      Odchodzi4 ale sie spiąłeś z tym konkursem o_O nie wyczułeś w tym poście pewnej DROBNEJ Ironii?? o.O Raportuj

  48. Prowokator napisał(a):

    Kontynuując moją myśl z poprzedniego postu, wróże że takich aktywnych kart w PLAY na koniec 2013 roku może być spokojnie ponad 10 mln. Sam posiadam w domu z cztery – bardzo dobrze sprawują się jako piórko do gitary (te "mniej" aktywne) ;] Raportuj

  49. tytan_max napisał(a):

    1. ludzie Playa wyja[nijcie – jak to jest |e bateria w telefonach: Nokia e51, Nokia e52, Nokia X1-01, Samsung i900 i samsung i600 pada na waszej karcie sim po jednym dniu a analogicznie na karcie sim konkurencji ró|owej czy pomaraDczowej dziaBa na tych samych aparatach ponad dwa trzy dni? Raportuj

  50. buczax napisał(a):

    jezeli siec bedzie sie tak psuła i nie nie zaczniecie stawiac bts-ów to zaczną ludzie uciekac wiec nic pewnego Raportuj

  51. ryliusz napisał(a):

    wlaśnie o to im chodzi by doszli do 10 mil i wtedy opyndzlują p4 :) Raportuj

  52. Poll napisał(a):

    Niestety, mimo kryzysu wróże im dalszy wzrost liczby klientów kosztem W3 aż się nasycą. Dlaczego napisałem "niestety"? Bo jak im będzie tak dobrze szło to przestaną myśleć o już istniejących aktywacjach. Swoją drogą to niezły ewenement. Wielki kryzys, wszyscy płaczą a tym idzie doskonale i końca nie widać. Raportuj

    • klient. napisał(a):

      "Bo jak im będzie tak dobrze szło to przestaną myśleć o już istniejących aktywacjach."

      Play, od dawna nie myśli o dawnych aktywacjach, sam to zauważysz, kiedy to dotknie Twojego profilu. Raportuj

      • Poll napisał(a):

        Nie przesadzaj. I tak jest o głowę lepiej niż w W3. Nie wiem co musieliby zrobić by mój profil pogorszyć. Raportuj

        • klient. napisał(a):

          Owszem, jest o głowę lepiej niż w w3 i dlatego jestem w Playu, ale to już nie jest tamten stary Play.
          Ps.: "Nie wiem co musieliby zrobić by mój profil pogorszyć. "
          Jak tak dalej pójdzie – to na pewno coś wymyślą ;) Raportuj

          • Poll napisał(a):

            Skoro sam przyznajesz, że o głowę lepiej to o co ci chodzi gdy piszesz "Play, od dawna nie myśli o dawnych aktywacjach" ? Piszesz by pisać? Raportuj

            • klient. napisał(a):

              Oto, ze kiedyś było o dwie albo i trzy głowy lepiej.
              Dziś już tylko o jedną i to tylko we Freshu. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              I tak jest najlepiej . Nie masz wyjścia i choć nienawidzisz to musisz kochać. Tylko we Freshu? Ja mam i Fresh i nieFresh i różnicy nie widzę. Raportuj

            • klient. napisał(a):

              Na chwilę obecną jeszcze tak, ale kto wie co będzie?
              W przyszłym roku kończą się umowy ostatnich osób w mojej rodzinie, więc już za kilka miesięcy nic nie będę musiał.
              Raportuj

            • Poll napisał(a):

              A czemu se zawracasz 4 litery tym co mooooże będzie ale być nie musi? Może Play się sprzeda a może nie. I co z tego? Może dadzą gorsze warunki a może nie. I co z tego? Na razie mają najlepsze i tyle. Popłaczemy jak będą najgorsze. Raportuj

            • klient. napisał(a):

              Bo mam zwyczaj myśleć do przodu.
              Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Myśleć to myśleć ale ty zło wieszczysz. To różnica. Raportuj

      • krzysiek_kili napisał(a):

        W tym momencie (jak już wspomniałem) Play oszczędza, bo całe swoje fundusze będzie musiał przeznaczyć na przetarg. Jak go wygrają to wtedy bardziej zaczną dbać o klientów dotychczasowych. Raportuj

        • klient. napisał(a):

          Wątpię.
          Ich ostatnia polityka wskazuje, ze raczej zainwestują w nowy program promocyjny (wg mnie wątpliwy) z drogą kampanią reklamową.

          Już od jakiegoś czasu mam wrażenie, że jeśli Play nie przerzuci środków z działu marketingu do działu technicznego to być może zdobędzie milion nowych klientów, ale straci dwa miliony starych. Raportuj

          • Poll napisał(a):

            Znaczy co? Uważasz, że ludzie zaczną porzucać Play mino iż mają taniej i wcale nie gorzej, na rzecz któregoś za skamieniałych z W3??? Uważasz, ze sami sobie zgotują ten los? Raportuj

            • klient. napisał(a):

              Hm…
              Ty uważasz, że "taniej" = "więcej minut".
              ja uważam, ze "taniej" = "mniejsze opłaty".
              Pod tym drugim względem Play wcale już nie jest najtańszy. Na dzień dzisiejszy nie kupiłbym abonamentu w Play a w3 robi kolejne rewolucje w prepaidach (darmowe połączenia/smsy w sieci, roczna ważność konta, coraz większe pakiety internetowe), czym zmniejsza dystans do Fresha. Większość mojej rodziny przeszła już z abonamentu na Fresha bądź zamierza przejść z końcem umowy, niektórzy trzymają się starych abonamentów bo mieli warunki "na zawsze". Co po niektórzy zaczynają się interesować ofertą konkurencji.

              "Wcale nie gorzej" – to kwestia dość indywidualna. W moim miejscu zamieszkania mam znakomity zasięg Playa, ale niestety znam miejsca, w których zasięgu nie ma a roaming działa albo i nie działa.
              Poza tym Bok w Play praktycznie nie istnieje. Korzystałem dwa razy i sprawę udało się załatwić tylko dzięki interwencji Play4you (który trochę zażenowany przepraszał mnie za zachowanie konsultanta).

              Odpowiadając więc na pytanie – czy ludzie sami sobie zgotują ten los – hm… uważam, że jest to coraz bardziej prawdopodobne.
              Ja sam półtora roku temu byłem przeświadczony, że będę abonentem Playa baaardzo długo. Kilka miesięcy temu (przed podzieleniem Fresha na profile) byłem przeświadczony, że baaardzo długo będę klientem Fresha. Dziś już o niczym nie jestem przeświadczony. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Ja uważam "taniej" = niższa opłata za jednostkę czyli cena za minutę wędruje w dół lub przynajmniej stoi w miejscu gdy inni ją podnoszą.
              "Wcale nie gorzej" oznacza, że ja mam dobrze gdzie bym nie pojechał ale są czasami miejsca gdzie zasięgu brak. Cóż z tego skoro to dotyczy także W3 tyle że w innym miejscu. Z BOK-u nie korzystałem więc się nie wypowiem ani na tak ani na nie.
              Na razie nic nie wskazuje na to by "ludzie sami sobie robili wbrew" a właściwie wskazuje coś zupełnie odwrotnego. Raportuj

            • klient. napisał(a):

              Na razie niestety nic nie wskazuje na nic po za tym, ze większość sieci chwali się ile to ma aktywnych kart sim (sam mam chyba 8 kart prepaid różnych sieci w szufladzie, które dostałem tu i tam, chyba wszystkie są aktywne, więc co to za parametr…).
              Przyznam, ze bardzo chętnie zobaczył bym szczegółowe statystyki klientów Play obejmujące wysokość abonamentu, wartość doładowania, popularność określonych pakietów itd. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Na razie jedno wskazuje na drugie tzn. za te same pieniądze masz więcej minut do wygadania czyli potaniała jednostka czegoś co jest głównym produktem operatora. A mnie szczegółowe statystyki nie obchodzą bo to nie moja sprawa czy operator zarabia czy traci. Jedyny parametr jaki mnie interesuje i jaki powinien interesować zdrowego człowieka to taki który mówi mi czy ja tracę czy zyskuję. Póki co ten właśnie parametr u mnie wskazuje, że wydaje najmniej będąc w Play. (człowiek nie czuje jak mu sie rymuje) Raportuj

            • klient. napisał(a):

              Nie interesuje mnie to czy Play zarabia czy traci.
              Interesuje mnie rozkład korzystania z usług przez klientów operatora. Choćby po to, żeby wiedzieć czy jestem typowym klientem, czy nietypowym. żeby wiedzieć czy mogę liczyć na oferty, które będą mnie interesowały czy wręcz przeciwnie.
              Owszem – póki co. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Ale po co ci to? To nie twoja sprawa. Czemu się interesujesz kondycją finansową sąsiada? Myśl o sobie. Raportuj

            • klient. napisał(a):

              Nie interesuje się sąsiadem tylko usługodawcą.
              Powyżej napisałem dlaczego. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              NapisaBe[ |e interesuje ci rozkBad korzystania z usBug przez klient�w operatora a to znaczy, |e interesujesz si czym[ poza swoim nosem. Niestety dla ciebie – to nie twoja sprawa. Raportuj

  53. mikolajj napisał(a):

    Marcin, na jakim poziome Play ma średnie miesięczne ARPU- czy to tajemnica? Raportuj

  54. asek napisał(a):

    coś jest na rzeczy , spadek arpu i najmniejsze naklady na inwestycje ma p4 http://gsmonline.pl/portal/news/news.jsp?s0n_id=2Raportuj

  55. wkurzonynaplay napisał(a):

    Jak Play nie przestanie lekcewazyc klientow, to za rok moze sie nieco zdziwic. Raportuj

  56. jahu napisał(a):

    Widzę najwyraźniej, że chcesz aby ktoś postarał się o twój adres ip ! Raportuj

  57. Prawie 8,5 lub 8,5 mln ok 8,4-8,5. Zakładam 8,5. ;)
    Pozdrawiam Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty