Chciałbym coś mądrego napisać o dzisiejszej awarii, ale niestety niewiele wiem na ten temat.
W trakcie rekonfiguracji któregoś tam (wybaczcie, ale ja „nietechniczny” jestem) systemu IT wszystko miało pójść dobrze, ale niestety nie poszło. Możliwość z korzystania z roamingu mogło stracić według naszych szacunków nawet 20% klientów. Trudno mi to precyzyjnie określić geograficznie, ale problemy występowały w północno wschodoniej Polsce, ale również w okolicach Kielc, Lublina…
System wrócił do życia po kilku godzinach, ale aby móc z niego swobodnie korzystać rekomendujemy restart telefonu.
No i na koniec PRZEPRASZAM po raz trzeci.
Fajnie, że informujesz o tego typu awariach – znacznie to przyjemniej usłyszeć potwierdzenie, niż widzieć operatora chowającego głowę w piasek. (To coś, co stało się niechlubną tradycją korporacji w stylu Apple.) Tak trzymać – nie z awariami może, ale z informacjami na pewno :-)
A rekompensata ? T-Mobile miał ostatnio gest po podobnej wpadce
mysle ze ich nie stac na takie cos
z uwagi ne pewien subtelny element, trudno porównywać te dwie awarie…
Panie Gruszka, albo ja ślepy jestem, albo Pan liczyć nie potrafi. W ostatnim akapicie napisał Pan, cytuję: "No i na koniec PRZEPRASZAM po raz trzeci". A ja się pytam: gdzie te wcześniejsze przeprosiny, numer jeden i dwa, bo ja ich, cholerka, nie widzę.
Oj.. to, że nie widziałeś nie znaczy, że ich nie było :-) Proszę..
1. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=…
2. https://www.facebook.com/Play/posts/10150377319063…
;-)
Wpis sugeruje zupełnie coś innego. Równie dobrze mógłbyś w to wliczyć przeprosiny swojej babci 15 lat temu, za dziurę na kolanie.
Play po prostu dostał na głowę z FB.
Mają taryfy Facebookowe, nieograniczony dostęp do FB i chyba uważają, że wszystko co ludzie czytają kojarzy im się od razu do FB.
Może to jakaś nowa choroba – Facebookoholizm?
Ja szczerze wolałbym wszystkie newsy czytać na blogu a nie szukać po FB.
ja też, ale co zrobisz… Marin nie da rady pisać wszystkiego na 3 kanałach komunikacji…
Wiadomo, dawniej był blog i nic więcej więc wszystko było w jednym miejscu.
hmm, to chyba standard na nadajnikach plusa, w przypadku przciazenia sieci, priorytet maja userzy plusa, a pleyowcy sa jak zwykle gleboko w doopie. Czyz to nie o to chodzi? :]
no dostalem przez was opierdol od dziewczyny moze jakaś rekompensata z tych okolic co nie działało
Nie licz na to. Obiecają, a potem się nie wywiążą. Wiem coś o tym!
Problemy w okolicach Starych Babic, Ożarowa Mazowieckiego. Nie można było zalogować się do PLUSa
lublin okolice to samo
A po holerę logowałeś się do Plusa w Ożarowie? Na Play chodziło świetnie, na tyle świetnie że o awarii dowiedziałem się przed chwilą czytają przeprosiny.
O maj gat, to jest taka miejscowość jak Stare Babice?? HAHAH, nie do wiary, że tam w ogóle coś działa, nazwa jak z komedii xD
Słabiak. Byłeś w Starych Porach?
A przejeżdżałeś przez młode laski?
W Kielcach faktycznie był problem. Ja tego nie zauważyłem bo byłem zajęty w pracy ale żona dzwoniła, że nie miała zasiegu i czy dobrze poustawiała logowanie i wybór operatorów w telefonie. Plus tego był taki, że żonka w końcu zainteresowała się swoim telefonem i ustawieniemi;)
P.S. Dzięki Marcinie za newsa z "Promocje doładowań PLAY FRESH w 5 bankach" . Przedwczoraj zadzwoniła Pani, że wygrałem iPoda Nano:)
Gratulacje miłego słuchania :)
Dzięki ale go sprzedaje bo muszę mieć w końcu fon z przyzwoitym aparatem:)
A można wiedzieć co zamierzasz kupić ?
Biorąc pod uwagę, że nie stać mnie na drogie fony a priorytetem jest android i przyzwoity aparat padło na SE Neo. Chyba, że podrzucisz mi lepszy pomysł?
Czyli chcesz wydać około 1000 zł. A może coś z samsunga np Galaxy S kupisz za około 900 zł.
Galaxy S nie ma nawet diody.
To HTC Desire Z :)
W testach pisało ze robi średnie zdjęcia
No całkiem całkiem niezłe.
Włąśnie w testach pisze, że ma problemy ze złapaniem ostrości. Ja mam teraz HTC wildfirea i jestem załamany tym aparatem. Żeby zrobić zdjęcie synalowi to musi spać i sie nie ruszać żeby nie wyszło rozmazane:)
Zależy od oświetlenia jak masz słabe to w każdym aparacie rozmazane wyjdzie. A w tym Desire Z który dostałem z SNS zdjęcia wychodziły bardzo fajnie.
SNS? Gdyby miała androida napewno by wygrała N8 a tak ciągle czytam i szukam:) Czytałem testy Desire Z i wszedzie pisali że sa problemy z ostrością. Bardzo podobają mi się HTC ale mam wrażenie, że wrzucają w nie jedne z gorszych aparatów.
Smart Net Surfers :)
To pomyśl nad jakimś samsungiem :)
rozwaz w zakupie serie LG P9xx to swietne, mocne telefony. Na allegro spokojnie znajdziesz cos nowego w okolicy 1000zl :)
Też o nich czytałem i w testach piszą że zdjęcia jednak średnie robi.
Galaxy S +
Czy ja sie myle czy jako NIEDOrzecznik play powinienes wydac oficjalny komunikat ?
to, że była awaria i siadlo coś tam coś tam to i ja wiem.
Za co tobie placa czlowieku ?
jaki rzecznik taka sieć ^^
panowie spokojnie
nasi technicy wzieli sobie do serca rady jahu jak nas pouczał na playweekend i chcielismy „poprawic” sieć jak nam zalecał
ale wszystko poszlo wpiz…. :DDDDDDDDD
nie damy wam zadnych minut bo nas nie stac.
dziekuje dobranoc
Farba101 – Szczęściarz z Ciebie! Gratulacje :)
Mieszkam w Łodzi, czyli w samym środku Polski. Cały dzień byłem w Łodzi. W pracy wyjąłem telefon z kieszeni i co widzę Brak zasięgu i wiadomość sieciowa na środku mojego Desire od Play: Play ostrzeżenie! Jesteś poza granicami Polski i coś tam o podwyższonych opłatach w roamingu i zmianie ustawień sieci. Czy to ma związek z tą awarią?
Telefony z androidem mogą błędnie odczytywać Roaming krajowy jako zagraniczny. Może nie masz tej opcji włączonej w ustawieniach połączeń sieciowych wtedy internet nie będzie Ci działał musiałbyś to zaznaczyć to wtedy zadziała.
Wybaczam i rozgrzeszam Cię synu. Amen.
dziekuję za informację bo w salonie klienci na mnie już psy wieszali a my konsultanci oczywiście nic o tym nie wiedzieliśmy xD
Standard… więcej sie dowiesz z telepolis niz z informacji od sieci…
Wpadki się zdarzają i najlepszym, grunt to umieć się przyznać. GRATULUJĘ POSTAWY
Play miało awarię.
Przyznało się do tego
Rzecznik przeprosił…
No no no… jestem pod wrażeniem.
Ja też bo inni tego nie robią za często.
Panie MArcinie na blogu przeprasza nas Pan już czwarty raz… A określenie "awaria" wyjątkowo często pojawia się, nawet na jak młodego operatora…
Cytaty"
"1 XII 2009 Chciałem przeprosić wszystkich Klientów, którzy odczuli skutki wczorajszej awarii."
"9 VI 2010 Awaria była spowodowana błędem w konfiguracji łączy transmisyjnych."
"13 VIII 2010 Mogą jednak występować utrudnienia z wykonywaniem połączeń za co przepraszamy wszystkich klientów."
"6 IV 2011 Bardzo dziękuję za wszystkie sygnały i bardzo przepraszam za utrudnienia wynikające z trwającej ponad godzinę awarii."
"17 XI 2011 Chciałbym coś mądrego napisać o dzisiejszej awarii, ale niestety niewiele wiem na ten temat. (…) No i na koniec PRZEPRASZAM po raz trzeci."
"ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi"
5 awarii w ciągu 2 lat – więcej razy była w Polsce ogłaszana żałoba narodowa, gdy prezydentem był Lech Kaczyński…
Niewiele. Byłem 3 lata w Simplusie (przed przejściem 2 lata temu do Fresh) i chociaż rzadko korzystałem z telefonu, to jakaś awaria była niemal zawsze, gdy chciałem skorzystać z telefonu. Nadajniki, zasięg, niedziałające kody, opóźnione powiadomienia, problemy z połączeniem, problemy z naliczaniem w pakietach danych, niedochodzące lub opóźnione SMSy. Jak na sporadycznie korzystającego z telefonu, tych awarii miałem zatrzęsienie, a informacji żadnej.
Zauważ, że problemy występowały lokalnie i u każdego operatora się takie coś zdarza. Nie jest tak źle.
Ble ble ble, awaria to awaria a nie celowe działanie. Opanujcie się z tymi teoriami. Ciekawe kiedy ktoś zapyta czy była tam brzoza, a może sterta kartonów???
BTW. Jako, że temat świeży to zapytam rzecznika, dlaczego ostatnio reklamowane przedłużanie umów przez stronę www nie działa? Formularz wypełniony i zero odzewu ze strony operatora, choć wg informacji mieli dzwonić w ciągu 3 dni. Dziś poszło ponowne info i zobaczymy co będzie dalej. I w sumie nie wiadomo co zrobić jak się nie odezwą. Najlepiej chyba olać i przejść do innej sieci skoro operator ignoruje…
występował tez problem z wysłaniem sms raport przychodził po kilku minutach
Awarię BYŁY SĄ I BĘDĄ, a czym sieć bardziej jest rozbudowywana i obsługuje większy ruch tym częściej to może się zdarzyć, wszystko co można robić to próbować te awarie czy błędy ludzi minimalizować.
Ostatnio Play bardzo zwolnił z rozbudową sieci…
Zbierają kasę na przetarg ;)
Osobiście nie zauważyłam żadnej awarii. Dobrze ze się przyznajecie, lepsze to niż udawanie że się nic nie stało.
w Płocku też nie działało, ale chyba krótko…
A co z internetem na śląsku? W odległości kilku metrów od nadajnika zasięg na waszym modemie spadł do 0. Sprawdziłem z kartą z RBM na modemie zasięg był. Po wsadzeniu sim z modemu do telefony zasięg na telefonie był. Ale jak dałem kartę z internetu spowrotem do modemu to w aplikacji brak zasięgu. ( BTS GPS: 50.266667,18.836111, który jak pisałem fizycznie widać:) działo się to koło 14-15 sprawdziłem ponownie koło 18 działało już normalnie:)
U mnie w Wałbrzychu nadal trwa awaria, nadal nie została usunięta, od około 12 dzisiejszego dnia, w ogóle nie miałem zasięgu do około 19, a od 19 działają tylko połączenia a internet dalej leży i kwiczy, kiedy to naprawią?
Zrób proszę zgłoszenie przez Play24.
Robi się.
WIADOMOŚCI
T-Mobile: dodatkowe minuty lub SMS-y za awarię sieci
2011-11-10 23:09 Drukuj RSS Newsletter
W związku z awarią sieci T-Mobile, która miała miejsce 5. listopada, operator przygotował dla swoich klientów upominek w postaci bezpłatnego pakietu minut wymiennych na SMS-y.
O awarii sieci T-Mobile pisaliśmy w tej wiadomości. Teraz operator przygotował dla swoich klientów pakiet minut wymiennych na wiadomości SMS-y.
Wysyłając SMS-a o treści TAK na numer 80807, użytkownik otrzyma 10 minut wymiennych na 40 SMS-ów. Pakiet aktywować można do końca listopada.
a wy coś data???
"Od godzin porannych występują problemy z siecią T-Mobile, które dotyczą zarówno wykonywania połączeń głosowych jak i dostępu do Internetu.
Jak informuje Biuro Obsługi Abonenta, do którego udało się dodzwonić, problem dotyczy prawie całego kraju. Obecnie T-Mobile pracuje nad wyeliminowaniem przyczyn awarii, jednak dokładny czas ich usunięcia nie jest znany.
Aktualizacja:
T-Mobile poinformował ok godz. 19:00, że awaria światłowodów została usunięta. "
Z tego samego portalu, a mianowicie telepolis.pl
Widzę tutaj zasadnicze różnice:
1. W T była awaria cały dzień (tu kilka godzin);
2. Dotyczyła całego kraju (tu 20% klientów);
Nie sądzisz, że w T-Mobile była jednak poważniejsza sprawa?
Buduj się tak dalej. a następny PW masz jak w banku!
i po raz kolejny haters gonna hate ;)
ignoruj takich Krzychu, szkoda nerwów ;)
Wiem – jednego takiego zignorowałem przy temacie o Motce Razr i usunęli mu komentarz :<
Pogódź się z tym. Z bardziej błahych powodów komentarze były usuwane.
Użyłem czerwonej słuchawki, gdyż najlepiej sprawdza się w Play.
U mnie też nie było można zalogować się do plusa ale dobrze że playa 3g mam lepszy od 2g innych operatorów w domu ;),za to z 2g playa to już trochę słabo częściej wskakuje mi na plusa jak mam tryb tylko 2g albo telefon tylko z 2g
a ja sie spytam rzecznika kiedy usuniecie awarię trwającą od kilku miesiący z naliczaniem danych w usłudze nocny transfer. sugeruje wysłać pracowników do okulisty bo ktoś ma zeza i kupcie sobie zegarek bo wasz system ma problem z godz kiedy jest darmowy nocny transfer to lepiej ręcznie obsługujcie system a może macie ustawiona inną strefę czasową buhaha.
śmieszne jest żeby nocny transfer był w innych godz niż 00:00-09:00
Dałbyś już spokój widzisz, że i tak nic nie wskórasz :( Jak chcesz to napisz zgłoszenie ale i tak nic Ci nie wymyślą bo wiesz jaki jest BOK. Szkoda twojego czasu i nerwów.
wskóram bo teraz jest ciekawiej P4 wprowadziło UKE w błąd informując ich ze system działa prawidłowo i go naprawili co jest oczywiście kłamstwem
Powodzenia może u ciebie UKE będzie przychylniejsze bo u mnie to niestety ale nic nie wskórałem.
Najwyraźniej nie działa tylko u ciebie bo reszcie działa prawidłowo. Ty, a może u ciebie zegarki sfiksowały?
w play jest dużo innych niedociągnięć już się z tym pogodziłem
w plusie i w play to ja mam od tygodnia klopoty z zasiegiem moj Ace i Galaxy SCL się restartowały :(
Panie Rzeczniku, tę informację można było napisać naprawdę lepiej… Nie ma Pan obowiązku znać się na wszystkim, ale przecież ma Pan pod ręką ludzi, którzy się znają. Przecież ktoś tej sieci musi pilnować 24h na dobę. Zdania "Chciałbym coś mądrego napisać o dzisiejszej awarii, ale niestety niewiele wiem na ten temat.", "W trakcie rekonfiguracji któregoś tam (wybaczcie, ale ja „nietechniczny” jestem) systemu IT wszystko miało pójść dobrze, ale niestety nie poszło.", jak i geograficzny rozstrzał sprawiają znaczne gorsze wrażenie niż niesławne "czerwone lampki" w Orange. To naprawdę można było lepiej ubrać w słowa.
No, ale informacja, jakkolwiek by nie była napisana, jest ważna. Już rozesłałem informację (mejlem, bo ludzie śpią przecież :-)) o restarcie, zatem dziękuję za nią.
Przecież w ogóle nie musiał chłopina pisać co się wydarzyło. Mógł napisać : mieliśmy awarię. Usunęliśmy awarię. Przepraszamy. Doceń to, że ktoś się stara zrobić coś ponad to co powinien.
Choć z drugiej strony, jak tak przemyślałem, to może masz i racje.
?Jak to nie musiał? Rzecznik jest od tego jak dupa od sra.nia, by o takich rzeczach informować!
NIe zrozumiałeś. Nie szkodzi. Napisałem, że nie musiał opisywać co się stało bo wystarczyło by napisał że była awaria i juz jej nie ma.
No to może w paru zdaniach: Wielka firmo P4, życzę Wam, jak najszybszego wykrwawienia się na rynku i upadłości. Miałem do Was szacunek, za innowacyjność, konkurencyjną ofertę na rynku. Jednakże, jak czytam o Waszych cudownych( sztucznie naciąganych nagrodach) za jakość obsługi klienta itd.). To nasuwa mi się tylko jedno. Gówno musi się jakoś reklamować. A może zamiast tego poprawcie jakość swojego BOK. Bo jakością nie dorastacie Plusowi, ani Orange i T-Mobile. Może można się z Waszym BOK, szybko połączyć, ale co z Tego jak klient nic nie załatwi, gdy zmuszacie konsultantów do prowadzenia jak najkrótszych rozmów. bo im efektywność spada. A co za tym idzie, powstają fikcyjne zgłoszenia, bowiem konsultant ci powie, że ono jest i nawet poda ci jego numer, a póżniej wychodzi, że jednak zgłoszenie, te to było widmo. Więc zanim się zaczniecie chwalić nagrodami, wpierw zróbcie porządek i poprawcie jakość. Zarówno w BOK i Posach. Zwalniacie doświadczonych pracowników, a zatrudniacie dzieci, bez doświadczenia. Brawo Play.
Zwolniony, doświadczony pracowniku – idź do konkurencji i im popsuj BOK.
@Edek czy mogę ci w czymś pomóc w wyjasnieniu z OK Play? W razieczego napisz do mnie na FB https://www.facebook.com/Play4You
Od ponad roku mam w telefonie ustawione na sztywno tylko sieć P4. 4 razy zdarzyło się do że telefon szukał sygnału, ale zadupia były naprawdę ekstremalne :)
Ps. Sfrustrowany Edku. Skoro tak składnie idzie Ci pisanie to nie dzwoń do BOK tylko pisz. Wiem, trochę trudniejsze niż zjebać kogoś przez telefon, bo zostawiasz więcej śladów. Ale przynajmniej masz całą historię swojej choroby online do wglądu. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
co z przedłuznaiem umów dla firm przez internet, jest oferta z rabatem, z której nie mozna skorzystać,
to conajmniej kpina..
właśnie! Chciałem przenieść z Orange biznesu nr do Play biznesu i nie da się (zakup abonamentu z telefonem)! Zgłoszenie w sklepie internetowym jest przyjmowane po czym następnego dnia przychodzi e-mail że zostało anulowane. Ani infolinia ani sklep nie są wstanie udzielić odpowiedzi czemu system anulował zamówienie mimo że podaje nr zamówienia. Próbowałem 2x.
Spróbujemy to wyjaśnić wyślij na [email protected] swoje zgłoszenie numer zamówienia i dane do weryfikacji.
Panie Gruszka coś takiego, ostatnim razem dość często się zdarza i obawiam się że będzie jeszcze gorzej, bo z rozwojem własnej infrastruktury przysiedliście i nic się nie dzieje, niestety umowa się kończy uciekam do innej stabilniejszej sieci,i zrobi tak wiele osób musicie się z tym liczyć.pozdrawiam
A która według ciebie jest stabilniejsza jeśli można wiedzieć ?
brak argumentów, to żaden argument.
+ za przyznanie się i kilka słów wyjaśnienia.