Tako rzecze rzecznik Play

Smart Net Surfers – podsumowanie

Koniecznie zobaczcie podsumowanie naszej akcji Smart Net Surfers!

 

Komentarze

  1. mariuszcz napisał(a):

    no to nie jest chyba źle :) Raportuj

  2. Farba101 napisał(a):

    Nie przypuszczałem, T-Mobile jest takie kiepskie i zawsze myślałem, że Plus jest porównywalny z Orange. Raportuj

  3. t_d napisał(a):

    ciekawe zestawienie wyszlo :) Raportuj

  4. krzysiek_kili napisał(a):

    Akcja wspaniała, choć przydałoby się jej dokładniejsze zaplanowanie ;) Jakieś informacje o aukcji i możliwość np generalnego śledzenia trasy (nie w czasie rzeczywistym, ale plan na następny dzień) ;]

    Ale co tu dużo pisać – nie ma to jak spontan :D Raportuj

  5. jahu napisał(a):

    Marcinie nie pasuje mi 7 slajd prędkość upload w Orange powyżej 6 Mbps jest nie możliwa do osiągnięcia gdyż modemy mają ograniczenia do 5,76 Mbps więc nie wiem jak mógłbyś ciągnąć, żeby taką prędkość wyciągnąć. W Play wynik ponad 3 Mbps jest również nie osiągalny gdyż każda karta smartfonowa ma ograniczenia do 7 Mbps download i 1 Mbps upload więc wynik ponad 3 Mbps jest nie możliwy. Sprawdź to dokładnie ! Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Pamiętaj, że aplikacja speedtest.net to nie jest specjalistyczne narzędzie, ale takie na które każdy przeciętny tester może sobie pozwolić ;) Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Przecież wiem. Ale aż tak bardzo nie przekłamuje ;) według mnie t-mobile ma za wysokie wyniki bo karta ma limity sam wiem jakie mi wychodziły. Play też nie ma takiego uploadu szybkiego. Raportuj

  6. JAMAL napisał(a):

    ZROBIŁEM TEST INTERNETU WYKUPIŁEM PAKIET 200MB PLAY ZA 9ZŁ WYZEROWAŁEM LICZNIKI DANYCH W SAMSUNGU I OTWIERAŁEM JEDYNIE WITRYNY,WYNIK MNIE ZASZOKOWAŁ 84MB 152KB A PAKIET 200MB ZNIKŁ ROZLICZANIE CO 100KB.TO ZŁODZIEJSTWO ODPALAM WITRYNE NA NP 10KB ZNIKA MI 100KB RACHUNEK JEST PROSTY PŁACIMY ZA 100MB TO JEST INTERNET W PLAY . Raportuj

    • bartolinio napisał(a):

      a cóż w tym dziwnego???? jak masz zaokrąglane pakiety w innych sieciach? przecież podobnie… marudzisz aby tylko marudzić… zamilcz, zniknij i nie wracaj… Raportuj

  7. Przemek napisał(a):

    Powiem tak… opinie klientów świadczą zupełnie o czym innym. Nie wierze w te marketingowe sztuczne testy. Pozdrawiam. Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Wynik był zawsze przepisany dokładnie taki, jaki pokazała aplikacja.
      To może nie są testy UKE, ale mogę zagwarantować, że są miarodajne i wiarygodne i nie faworyzujące Playa. Raportuj

  8. Krzysztof Dulian napisał(a):

    pozostaje tylko zacytować klasyka.. "fiu fiu.." ;) Raportuj

  9. jahu napisał(a):

    Pasowałoby dać link do mapki z miejscowościami w których przeprowadzony był test ! Raportuj

  10. Tomek napisał(a):

    Ciekawe, czy gdyby testy przeprowadzono najnowszą brzytwą Motoroli, wyniki byłyby takie same? Chętnie bym to przetestował :-) Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Tak, bo ma takie same prędkości HSPA.

      Poza tym – dopóki nie rozpocznie się oficjalny "nabór" na testerów to nic nie wskórasz ;) Raportuj

      • Tomek napisał(a):

        Te same prędkości HSPA to teoria. W praktyce może się przecież okazać, że sposób montażu anteny, wersja software w urządzeniu i inne właściwości urządzenia/nadajnika spowodować mogą różnice w rzeczywistych prędkościach przesyłania danych. Zgodzisz się ze mną? Raportuj

  11. mikolajj napisał(a):

    Podoba mi się podsumowanie- bo widać, ze akcja przeprowadzona tak aby była jak najbardziej obiektywna. Widać, że w wielu przypadkach fioletowy, pomarańczowy i zielony są na równi, szkoda ze T-mobile tak mocno odstaje… Raportuj

  12. jahu napisał(a):

    Marcin tak samo tyczy się do prędkości Download i Upload na karcie T-Mobile która miała ograniczenia do 1 Mbps w uploadzie i downloadzie więc ciekawe jakim cudem wyszło ponad 3 Mbps upload i download ? Raportuj

    • Hatters Gonna Hate napisał(a):

      Może jakieś blueconnecty lub abonamenty pocisnęli na telefony? Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Mieli kartę Tak tak przecież wiem bo sam mierzyłem i wiem jakie ma ograniczenia bo sam rzecznik przyznał, że skoro T ma taką lipną ofertę to sami sobie są winni i ma 100% rację. Raportuj

  13. wkurzonynaplay napisał(a):

    I co z tego, że internet szybki, jak BOK potrafi przez pomyłkę go wyłączyć? Raportuj

  14. wkurzonynaplay napisał(a):

    I co z tego, że internet szybki, jak BOK przez pomyłkę potrafi wyłączyć? Raportuj

  15. Konrad Osman napisał(a):

    No cóż, mnie pozostaje podziękować Marcinowi za to, że mogłem być jednym z testerów w Poznaniu i Wielkopolsce (I lubuskie, Woodstock) :) Widać, że wyniki są obiektywne, nie wypycha się Playa na pierwsze miejsce i jest tak jak pisałem po testach, że Orange jako jedyny w wielu miejscach równał się do Play lub miał wyniki lepsze. Nic nie zafałszowano, ale zaraz pewnie i tak znajdą się osoby, które stwierdzą, że to ściema itd.. :) Raportuj

    • Mr. X napisał(a):

      A co w tym dziwnego? Już dawno, dawno temu ktoś mądry powiedział: Nemo iudex idoneus in propria causa (Nikt nie powinien być sędzią w swojej sprawie). Raportuj

  16. Sebastian Witkowski napisał(a):

    Zapowiada się ciekawie. Czas przeanalizować :) Raportuj

  17. Tomasz Szymczyk napisał(a):

    Mam pytanie do rzecznika, czy jest w internecie zamieszczona gdziekolwiek mapka z wynikami? Pozdrawiam Raportuj

  18. Konnr napisał(a):

    Wszystko b.ładnie, ale chyba tylko w jednym czy dwu miejscach legenda opisywała który pasek oznacza którego operatora.
    Dobrze byłoby podpisać ich na każdym "slajdzie". Raportuj

  19. matiplay napisał(a):

    wstawaj moderatorze! Raportuj

  20. Adrian Kułacz napisał(a):

    Podobno testy net'a w "PTC" były wykonywane na sztucznie ograniczonej taryfie prepaid, ale to już wina samego "magentowego opka" a nie P4. ;-)

    Raportuj

  21. odchodzi4 napisał(a):

    czyżby wyniki były tak słabe że musieliście tyle czasu przygotowywać zbiorcze zestawienie bo najpierw trzeba było zafałszować statystyki pojedynczych pomiarów żeby zbiorcze zestawienie było na korzyść playa ? Raportuj

  22. LetsPlay napisał(a):

    Osobiście mam internet w opcji 2Mbit/s. Z samego neta jestem zadowolony, bo jest tam gdzie go naprawdę potrzebuje. Oczywiście zdarzają się drobne awarie nadajników ale to tylko promil w skali czasu ;-) Późnym wieczorem i wczesnym ranem prędkość faktycznie oscyluje w zakładanych granicach. Niestety problem pojawia się w godzinach tzw. szczytu. Wtedy to właśnie nie można spokojnie obejrzeć klipa na YouTube, trzeba trochę zaczekać zanim się w załaduje :-/ Raportuj

  23. @grzegorzb501 napisał(a):

    z mojego doswiadzenia wynika ze play jest naprawde dobrym operatorem w temacie mobilnego internetu. Raportuj

  24. odchodzi4 napisał(a):

    a mnie ciekawi dlaczego play opublikował slajdy na blogu a nie na konferencji prasowej?

    myślę ze pierwotny plan był taki żeby zrobic konferencję ale ostatnio play ma złą passę najpierw kara uokiku i żeby ludzie zmienili temat przyspieszono promocję 50za30 ale znów wpadka bo promocja nie opłacalna i posypała się krytyka to teraz podano wyniki testów, ale znów ludzie się połapali że nie wiarygodne wyniki to ciekawe co czeka nas jutro. może Pan rzecznik odzyska pamięć i nadrobi zaległości blogowe. A moze znów coś wymyśli w stylu karnych pindolków Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Kochany Odchodzi :-) Dziś odbyła się konferencja prasowa.. :-) Relację znajdziesz na Telepolis.pl, Gsmonline.pl i innych serwisach :-) Prezentację najpierw zobaczyli dziennikarze ;-) Raportuj

      • odchodzi4 napisał(a):

        ciekawe a czy ta konferencja była z kategorii tajne przez poufne bo znam zwyczaje Twoje Marcinie i zawsze z wyprzedzeniem informujesz na blogu o każdej konferencji.

        czyżby konferencja była robiona na łapu capu na ostatnia chwile i dlatego nie poinformowałeś o niej na blogu. ? Raportuj

        • PlayPlay napisał(a):

          O nic się nie martw! Marcin organizuje bardzo fajne konferencje ;-) Raportuj

        • GolarzFilip napisał(a):

          Człowieku,bo mojemu nie masz jaj.Miałeś okazję, zupełnie za darmo pojechać i skonfrontować te swoje żale i płacze u źródła.Dla mnie jesteś słaby jak guma w majtkach,od tej pory z miłą chęcią zgłaszam Twój każdy post do moderacji,bo to nawet już żałosne nie jest,co Ty wypisujesz.
          Może zajmij się jakąś twórczą pracą albo poznaj ludzi- to czasem pomaga… Raportuj

          • matiplay napisał(a):

            masz rację dlaczego na PW nie pojechał żenada Raportuj

          • Farba101 napisał(a):

            Jak się czyta komentarze odchodzi4 to dochodzi się do wniosku, że narzeka dla samego narzekania. Jego przypadek przypomina mi kawał:
            Przychodzi baba do lekarza:
            – Panie doktorze ciagle jestem wkurwiona, wszystko i wszyscy mnie wkurwiają, a najbardziej wkurwia mnie to, że wszystko mnie wkurwia, prosze mi pomoc!
            – Czy próbowala Pani w jakiś sposób się wyciszyć, uspokoić, np. spacery w lesie, parku wsród spiewu ptaków, spacerujac boso po trawie, kontakt z przyrodą bardzo pomaga…
            – E tam, Panie Doktorze – ptaki mnie wkurwiają, bo drą ryje, w trawie pełno robactwa, pajęczyny, gałęzie zaczepiają o ubranie, nie, nie, przyroda mnie wkurwia!
            – To może inny sposób, np. kąpiel w wannie pełnej piany z aromaterapią, przy nastrojowej muzyce?
            – E tam, Panie Doktorze, tego tez próbowałam piana mnie wkurwia, bo szczypie w oczy, muzyka mnie wkurwia, każda muzyka mnie wkurwia, ta nastrojowa najbardziej mnie wkurwia, a te olejki zapachowe, to dopiero wkurwiajace, kleją sie, lepią, plamią, nie, nie olejki najbardziej mnie wkurwiają!
            – No dobrze, to może sex? Jak wyglada Pani życie seksualne?
            – Sex !?
            A co to takiego?
            – Nie wie Pani co to sex!? No dobrze, zaraz Pani pokaże, proszę za parawan. Po chwili na parawanie lądują kolejne części garderoby: spodnie, spódnica, kitel, bluzka, biustonosz, majtki. Po kolejnej chwili słychać sapanie i wzdychania, wreszcie słychać głos kobiety:
            – Panie Doktorze, proszę się zdecydować? Wkłada Pan czy wyciąga, bo już mnie pan zaczyna wkurwiać! Raportuj

        • matiplay napisał(a):

          nudny się robisz Raportuj

        • jahu napisał(a):

          Ciekaw tylko jestem kto robił tą prezentację i dlaczego slajd nr 7 jest zrobiony źle. Mail do Marcina poszedł odpowiedzi brak :( Raportuj

          • PlayPlay napisał(a):

            Marcin jest zabiegany. Co jest nie tak z 7 slajdem ? Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Wyniki w T-Mobile oraz Orange które zostały ujęte na tym slajdzie były robione w technologii EDGE(co potwierdza strona z wynikami duże pingi i bardzo małe prędkości download na poziomie 32 kbps) więc nie powinny być ujęte jako najszybszy upload ktoś musiał się pomylić we wpisywaniu. Jedynie Plus jest poprawnie zapisany. Play nie mam jak sprawdzić bo mapka testów nie jest zaktualizowana w tym obszarze. Poza tym modem ma ograniczenie do 5,76 Mbps w uploadzie więc wynik powyżej 6 Mbps jest nie możliwy do osiągnięcia w umts-ie. T-Mobile ma natomiast ograniczenie wysyłania i odbierania do 1 Mbps więc upload na poziomie 3,5 Mbps nie jest możliwy. Play także ma ograniczenie uploadu do 1 Mbps i też nie możliwy byłby upload na poziomie 3 Mbps. Sprawdźcie to sobie dokładnie.
              Raportuj

            • PlayPlay napisał(a):

              Po czym wnioskujesz, że tam było EDGE ? Rzeczywiście wynik ponad 6 Mb/s jest prawie nieprawdopodobny, ale wiesz, ze spisywaliśmy wyniki takie, jakie były. Co speedtest pokazywał było zapisane. Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Po tym sądzę przypatrz się Marcinie na wyniki w Połęczu
              Połęcze
              Updated Aug 24
              Plus wyniki wskazują na EDGE
              ping (ms) – 563
              download (kbps) – 45
              upload (kbps) – 40

              T-Mobile brak zasięgu :(
              ping (ms) – 0
              download (kbps) – 0
              upload (kbps) – 0

              Play pewnie mieliście nadajnik UMTS dlatego był robiony tam test :)
              ping (ms) – 244
              download (kbps) – 330
              upload (kbps) – 70

              Orange wszystko wskazuje na EDGE
              ping (ms) – 1694 takie pingi to prawie jak GPRS tragedia po prostu
              download (kbps) – 17 poniżej GPRS tragedia
              upload (kbps) – 6136 i nagle nie wiadomo skąd 6 Mbps na uploadzie ?????
              Na mapie wyraźnie widać, że Play dzięki nadajnikowi u900 miał zasięg umts w tym miejscu http://mapa.btsearch.pl/gps/ll/54.25113136008734,…
              Następny pomiar T-Mobile Jastarnia
              Jastarnia
              Updated Aug 11
              Plus Po prostu UMTS
              ping(ms) – 272
              download (kbps) – 1272
              upload (kbps) – 1278

              T-Mobile Z czym do ludzi wynik wskazuje na EDGE
              ping(ms) – 902 pingi masakryczne tragedia
              download (kbps) – 29 poniżej GPRS tragedia
              upload (kbps) – 3553 i to z kosmosu gdzieś się komuś przecinek przesunął :)

              Play Po samych wynikach widać UMTS.
              ping(ms) – 136,6666667
              download (kbps) – 775,6666667
              upload (kbps) – 460,6666667

              Orange źle skonfigurowany umts
              ping(ms) – 207
              download (kbps) – 1399
              upload (kbps) – 0
              Byliście spory kawałek od nadajnika UMTS T-Mobile a dużo bliżej był nadajnik GSM z T-Mobile poza tym karta z T-Mobile miała ograniczone wysyłanie do 1 Mbps i pobieranie również do 1 Mbps więc nawet przy dobrym zasięgu wyniki nie osiągalne.
              Wynik Play-a z Moniek nie jest możliwy do weryfikacji gdyż wyniki nie zostały naniesione na mapę i znamy tylko upload. Wynik nie możliwy do osiągnięcia ponieważ karta Play ma ograniczony upload do 1 Mbps.
              Piszę to tylko i wyłącznie dla tego, że uważam, że ktoś kto przepisywał się pomylił i wprowadza to w błąd. Raportuj

  25. Internetowy bywalec napisał(a):

    Tak tak oczywiście P4 kozak. Mam internet mobilny od 2006 wszystkie sieci przeszedłem i wygląda to tak – internet dla klienta nie załamujący psychicznie Plus, TT-Mobile, Cyfrowy Polsat. Internet na papierze – Play i Orange. Raportuj

  26. Qper napisał(a):

    Czyli reasumując Play ma najlepszą sieć ;) Raportuj

  27. Jacek Allastra Jambor napisał(a):

    Gratulację za ciekawe wyniki, Play jeszcze musi popracować nad pingiem który jest uciążliwy ale myślę że to w swoim czasie;-) Raportuj

  28. kjfghf napisał(a):

    znalazłem swoje miasto a nawet osiedle na smartnetsurfers.pl i z moich pomiarów wynika zupełnie coś innego
    play
    download (kbps) – 1246
    orange
    download (kbps) – 10931 Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Pomiary nigdy nie będą identyczne. My każdy test robiliśmy trzykrotnie, później z tego była wyciągana średnia. Pamiętaj, że na prędkość transmisji wpływ ma bardzo wiele czynników, np. pora dnia, pogoda, potencjalne zakłócenia. Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty