Ossstre Motorole przetestują..

Udostępnij

Zaczynamy od poprawnych odpowiedzi:

1. 7 kwietnia 2010

Motorola Milestone w Play – cenniki

2. Moto Defy, Moto Flipout

Kwiaty i manicure do dwóch Motoroli na dzień kobiet!

3. Lapdock

4. Motorola 2000

www.google.pl/#q=motorola+kaloryfer

5. Google
6. Motoblur
7. Motorola V3xx
8. Motorola T720

9. Aura

10. Niewyjmowalna bateria i złącze microSIM

 

Jako pierwszy poprawnie na wszystkie pytania odpowiedział Michał Loranty. Gratki! ;-)

 

 

Od razu rozwiązujemy też konkurs na najlepszą sygestię dotyczącą Play24! Poniżej zwycięska propozycja oraz uzasadnienie od Grzegorza – osoby, która wszystkie je przeczytała ;-)

Rzeczywiście jak sami internauci w komentarzach zauważyli, wiele odpowiedzi się powtarzało. Zdecydowaliśmy się wybrać odpowiedź która sugerowała, że jej autor podszedł do ?ćwiczenia? ze zrozumieniem, potrafił rozwinąć logicznie swoją wypowiedź oraz sprawnie posługiwać się językiem polskim (to bardzo ważne!)

Kolejnym testerem zostanie osoba, która podpisała się nickiem radomis. Gratulacje i dziękujemy za merytoryczną wypowiedź! :-)

Jego propozycja brzmiała następująco:

NIEZAWODNOŚC TECHNICZNA: Najważniejsze jest, żeby wszystko, co teoretycznie można zrobić poprzez centrum, było rzeczywiście wykonalne (np. zamówienia usług dodatkowych, doładowania, wykupienie pakietów itd.) – zawsze i o każdej porze, bez przerw i ograniczeń (natury technicznej).

DOSTĘPNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO: Potrzebna jest możliwość zarządzania swoim kontem w dowolnych okolicznościach – istotne jest więc, aby dostęp do serwisu był możliwy zarówno przez komputer, jak również przez przeglądarkę w telefonie lub nawet (uproszczone) zautomatyzowane menu głosowe. I musi być bezpłatny (bez rozliczania np. puli minut czy wykorzystania transferu). Bezpieczeństwo zapewniłby szyfrowany (ssl?) dwustopniowy system logowania (może nawet z maskowanym hasłem).

SWOBODA I DOSTĘP DO INFORMACJI: Niech użytkownik sam zdecyduje o sposobie logowania (jego złożoności, a tym samym – o stopniu bezpieczeństwa dostępu do swojego konta). Po zalogowaniu liczy się dostęp do szczegółowych danych na temat stanu środków na koncie, billingu, dodatkowych i wykorzystanych minut, płatności, etc. Swobodę zapewniałoby też możliwość personalizacji niektórych opcji (np wygląd strony głównej po zalogowaniu – coś na wzór Gmaila oraz iGoogle).

NIESPRAWNOŚCI: awarie, brak możliwości zalogowania się, brak możliwości sprawdzenia danych (komunikaty typu 'dane chwilowo niedostępne” itp.), brak możliwości sfinalizowania zlecenia i konieczność pokwapienia się do salonu – przecież jeżeli chcę załatwić coś za pośrednictwem Play24, to właśnie po to, by uniknąć „wycieczki” do salonu.

NALICZANIE OPŁAT: (lub rozliczanie transferu/minut) za dostęp do serwisu przez telefon (internet mobilny lub głosowo).

NAMOLNOŚĆ: reklamy „powitalne” po zalogowaniu nie mogą zakrywać całego widoku. Ponadto jeśli z jakiejś propozycji zrezygnuję, to nie chcę, żeby przy każdym logowaniu pytano mnie o to samo (powiedzmy, że rozsądna „karencja” wynosiłaby 30-45 dni).

 

Zobacz więcej

77 KOMENTARZE

  1. Z tego co widac to tak a podobnie odpowiedzialem jak ty Adam a tak to bym mial wszystkie dobre odpowiedzi.Nawet mi to do glowy nie przyszlo z ta baterie przeciez Nokia N8 tez ma nie wyjmowalna baterie wiec o co tu chodzi?

    • No, ale na chwilę obecną u zdecydowanej większości telefonów dostępnych na rynku tą baterię da się wyjąć bez grzebania się ze śrubokrętem serwisowym ;0

      • No tak ale nie da sie w Motoroli Droid Razr ,iphone i Nokii N8 wiec sa to 3 modele ktore maja niewyjmowalna baterie a pytanie brzmialo:
        "Motorola RAZR ma dwa ciekawe rozwiązania konstrukcyjne (dot. elementów zasilania i łączności z siecią komórkową), które (w chwili obecnej) znajdziemy tylko w telefonach Apple."
        :)

  2. Kongratulejszon dla zwycięzców :-) Mam nadzieje, że zajedziecie te telefony ;-)
    PS: hmm choć wiedząc, że jeden z nich może być Wasz zapewne tak nie będzie :-P

  3. Trochę nt. ankiet:
    Marcinie – kryterium poprawnego posługiwania się polszczyzną … trochę przegięcie wg. mojej skromnej oceny. Oczywiście dobrze, jak ktoś potrafi pisać, ale czy to jest najważniejsze? Zdecydowanie lepsze są konkrety: po pierwsze – zaoszczędzają czas osobie która czyta ankiety, a po drugie całość merytoryczna jest zawarta.
    W przytoczonej ankiecie nie widzę niczego nowego i ciekawego, a jedynie FIX-y, nad którymi musicie tak czy inaczej popracować.
    Mimo wszystko szanuję Wasz wybór i gratuluje zwycięzcy, mimo, iż uważam, że niewiele wniesie ta ankieta – chyba, że skorzystacie również z propozycji innych osób (konkretnych rozwiązań i pomysłów) ?
    Mam nadzieję, że wkrótce coś nowego się pojawi w Play'u, co sprawi, że Wasi klienci (w tym również ja) będą bardziej przekonani do jakości świadczonych przez operatora usług.

    • Ta, przegięcie. Najlepiej upraszczajmy wszystko jak tylko się da. Po co zwarzadź na jenzyk. A co do ankiety – miał być ogólny zarys, a nie wyszczególnienie konkretnych rozwiązań i pomysłów, więc odpowiedzi są OK.

  4. echhh….. myślałem, że w 10 pytaniu chodziło o łączność WCDMA, resztę odpowiedzi miałem poprawnych. Gratuluję zwycięzcy !!! Może chociaż jakieś nagrody pocieszenia? :P

  5. W pytaniu numer 9 był błąd: Nie testowaliście tej Motoroli w relacji z CES 2009, tylko z MWC 2009 w Barcelonie.

      • Masz rację, ale pytanie brzmiało: "9. W relacji z CES w 2009 roku prezentowaliśmy ekskluzywny model Motoroli. Jaki?"

        Prawidłowa odpowiedź: żaden. Nie było relacji z CES 2009.

  6. Marcinie proponuje abys zrobil jeszcze jeden konkurs ze wzgledu na pomylke :)Mysle ze pytanie 10 ktore zadales dla niektorych osob jest niezrozumiale tzn odpowiedz ze tylko Motorola i Apple maja nie wyjmowalna baterie mysle ze to wielki blad z twojej strony rozumiem ze jestes zapracowany itp ale powinienes takie rzeczy dokladnie sprawdzac..ehh :/

  7. Oczywiście Gratulacje dla zwycięzców :-) Miłego testowania Wam życzę.
    Co do wczorajszego konkursu to będę wdzięczny za podanie godziny nadesłania tej prawidłowej odpowiedzi, powoduje mną czysta ciekawość tego ile czasu potrzebował "Michał Loranty" na podanie prawidłowych odpowiedzi,
    Natomiast przyznam że zwycięska ankieta nieco mnie rozczarowała, ale to oczywiście tylko moja subiektywna ocena. Spodziewałbym się od nagrodzonego opracowania czegoś co sprawi,
    że Play24 rzeczywiście zasłuży sobie na przymiotnik NOWY.
    Sugestie zawarte w ankiecie Rudomisa w mojej ocenie jeśli nie wnoszą do funkcjonalności serwisu niczego nowego.
    Co do kryterium jakim miała być umiejętność sprawnego posługiwania się językiem polskim, to trudno przychodzi mi uwierzyć że spełniała je tylko ta ankieta.

    • "Nie opisujcie na razie funkcjonalności czy ficzerów ale raczej, to co chcielibyście w nim robić i od niego uzyskać (a czego nie). Chcemy poznać Wasze pragnienia i oczekiwania w stosunku do takiego serwisu, dowiedzieć się co chcielibyście tam robić, itp."

      • Jak niby mam zrozumieć ten cytat z wprowadzenia zamieszczonego przez Organizatorów ?
        W żaden sposób nie stoi to w sprzeczności z umieszczonymi powyżej uwagami o ankiecie.
        Nie będę dokonywał zbyt szczegółowej analizy, poprzestanę na kilku uwagach.
        "Nie opisujcie na razie funkcjonalności czy ficzerów ale raczej, to co chcielibyście w nim robić i od niego uzyskać (a czego nie)" Nie sposób nie wytknąć przy tej okazji drobnej niekonsekwencji, mianowicie wymagając od użytkowników umiejętności sprawnego posługiwania się językiem polskim. Warto samemu zachować staranność w tym względzie.
        Tłumaczę już o czym mowa: „Ficzer”, jako „feature” oznacza cechę, właściwość, używanie tego spolszczenia nie do końca rozumiem. Jeśli zachodzi już taka potrzeba, zostawmy oryginalną formę, przynajmniej unikniemy wielu nieporozumień, a już na pewno więcej osób zrozumie dane pojęcie.
        A że o to nietrudno, przykład :
        "Nie opisujcie na razie funkcjonalności czy ficzerów ale raczej, to co chcielibyście w nim robić i od niego uzyskać (a czego nie)"
        Jak to zrozumieć wiedząc, że : "Funkcjonalność – dobre spełnianie swoich funkcji, funkcjonowanie. W informatyce rozumiane jednak inaczej – jako zbiór funkcji urządzenia, oprogramowania lub systemu, określających zakres jego wykorzystania" Jak zatem opisać to co chcemy robić w serwisie nie opisując jednoczenie zakresu jego wykorzystania ???
        Nie poradził sobie z tym zresztą Autor nagrodzonej ankiety :
        "Najważniejsze jest, żeby wszystko, co teoretycznie można zrobić poprzez centrum, było rzeczywiście wykonalne" – to nie jest opis cech systemu ?
        "zawsze i o każdej porze, bez przerw i ograniczeń (natury technicznej)" jak wyżej.
        Dalej czytamy :
        "istotne jest więc, aby dostęp do serwisu był możliwy zarówno przez komputer, jak również przez przeglądarkę w telefonie lub nawet (uproszczone) zautomatyzowane menu głosowe. I musi być bezpłatny (bez rozliczania np. puli minut czy wykorzystania transferu). Bezpieczeństwo zapewniłby szyfrowany (ssl?) dwustopniowy system logowania (może nawet z maskowanym hasłem)"
        – to jest opis tego CO chcemy robić, czy raczej tego JAK ?
        Nie będę opisywał całości, zapraszam do samodzielnej lektury tekstu i analizy tej ankiety.
        Na koniec powiem tylko, iż nie chciałbym być na miejscu oceniających wszystkie ankiety, zadanie naprawdę trudne biorąc pod uwagę dość nieprecyzyjne kryteria tej oceny.
        Powtórzę jednak to co napisałem wcześniej, liczyłem osobiście na ciekawsze pomysły w ankiecie najwyżej ocenionej.
        Jeszcze raz szczerze Gratuluje obu nagrodzonym konkursowiczom.

        • Dobra, dobra – po prostu liczyłeś że to Ty dostaniesz do testów Motorolę. Nie stało się tak, więc piszesz jakieś elaboraty z własną interpretacją wpisu. Powiem tyle – jeśli zasady na starcie wydają Ci się niejasne, to po prostu nie bierz udziału.

          • Mr. X tym razem się z Tobą nie zgodzę.
            Ja prywatnie chrzanię nagrodę – na testowaniu Motoroli mi nie zależy, natomiast na poprawie działania Play24 zależny mi i to bardzo.
            Żeby nie było – nie kwestionuje konkursu, serdecznie gratuluje zwycięzcom i życzę im miłych chwil z testowanym telefonem
            Natomiast w pełni zgadzam się ze zdaniem Roberta, które brzmiało:
            "(…) liczyłem osobiście na ciekawsze pomysły w ankiecie najwyżej ocenionej."
            I mówię to tylko z perspektywy użytkownika Play24.

          • Szanowny kolego, jasne że zależało mi na testowaniu Motoroli. Nie mam zamiaru twierdzić że tak nie było. Jednak szczerze mówiąc nie liczyłem zbytnio na to, że to moja ankieta zostanie wybrana. Sam oceniałem ją dość krytycznie po przeczytaniu kilku ciekawych pomysłów użytkowników tego blogu. Zapewniam Cię że to nie rozpacz po przegranej ;-) kierowała mną gdy napisałem tu kilka uwag. Jeśli jednak chcesz doszukiwać się drugiego dna, Twoje prawo.
            Zapytam tylko czy naprawdę nie oczekujesz żadnych nowych użyteczności od Play24 ?

            • Szczerze – nie. Nie wierzę, że wdrożą cokolwiek. Swego czasu był podobny "konkurs" odnośnie TelePlay (styczeń 2011). Od tego czasu chyba nic się nie zmieniło (używałem do czasu, gdy był bezpłatny – nie wiem jak wygląda obecnie) :) A co do tych ankiet – @Jeż przytoczył samo sedno. Te ankiety nie mogły być konkretne, jeśli postawili sprawę w taki sposób. Jak dla mnie w zbyt ogólny. Powinny być właśnie o konkretnych funkcjach, bo inaczej ludzie wysyłali właśnie takie truizmy. No ale to nie mój cyrk i nie moje małpy. Może jest w tym jakiś ukryty zamysł. Dlatego też doczepiłem się tej Twojej interpretacji – to nie ma sensu, bo odnoszę wrażenie że sam Play nie wiedział jakie informacje chce uzyskać. Na przykład "NIEZAWODNOŚC TECHNICZNA" – o żesz, bo pomyśleć że ktoś chciałby system który nie działa.

              • Wyszło na to że wykazałem się sporą dozą naiwności ;-) niech tak zostanie.
                Jeśli lepszej organizacji serwisu play24 nie mogą wymusić jego użytkownicy
                ( nota bene klienci ), może zrobi to konkurencja ?
                Chociaż z tym to nawet ja jestem sceptyczny, innym operatorom ten temat "leży" podobnie .

  8. Nowy header ;)

    Dobrze, że tym razem z Photoshopem, bo na oryginalnym się nią słabo ogoliłeś ;) .

  9. Gratuluję zwycięzcom! Też chciałbym poznać czas w jakim wyrobił się Michał :-). A co do sprawnego posługiwania się językiem polskim, to jestem jak najbardziej za! Pozdrawiam

  10. Aj, myślałem że będzie o 22, więc wchodzę na o 22 i patrzę? Trochę się spóźniłem, a szkoda bo odpowiedziałem na wszystkie pytania dobrze. Ajć, ale gratuluje motki;)

  11. myślę że bardziej prawidłową odpowiedzią na 10 pytanie buły bt4 i bateria której nie można wyciągnąć
    swoją drogą w noki n9 tez jest microSIM oraz niewyjmowalna bateria;p

  12. Szanowny panu rzeczniku!!

    Czy bedzie wprowadzona w play usluga multisim lub inaczej tandem-sim, prosciej mowiac:
    2 karty z jednym numerem telefonu
    (uprzedzajac pytanie- po to mi jest to potrzebne, zeby aktywna byla tylko jedna z nich, a druga np w samochodzie/motocyklu w zestawie glosnomowiacym)

    • Wątpię.
      Ja tez od roku wielokrotnie o tym pisałem.
      Play zawsze odpowiada nadzwyczajnie wymownym milczeniem. Za wyjątkiem jednego razu, gdyś z Play odparł, mniej więcej:
      "A ile osób by z tego korzystało".
      Cóż, nie wiem ile osób, ale mam dziwne wrażenie, że korzystałoby więcej osób niż z notki i do tego znacznie chętniej.

    • Pytanie podstawowe – da się to zrobić z technicznego punktu widzenia?

      Było głośno swego czasu o czymś takim jeśli chodzi o neta mobilnego – można by było z jednej puli, z jednego pakietu (powiedzmy 7 czy 12GB) korzystać jednocześnie w telefonie / tablecie / modemie podłączonym do kompa. Aczkolwiek na przeszkodzie były właśnie kwestie techniczne…

      • robi takie rzeczy jakikolwiek inny operator?
        bo właśnie wydaje mi się, że z technicznej strony jest to niemożliwe.

          • Taka usługa działa w T.
            i możne warto by tu jeszcze dodać, ze taka usługa jest dość powszechna w wielu krajach.
            Słyszałem, że niektórzy taką usługę "robią sobie na czarno" (To znaczy klonuje sim w różnych punktach GSM), ale nie wiem ja nigdy nie próbowałem.

            Niemniej nie zdziwiłoby mnie to – tak typowo po Polsku – operator nie ma technicznych możliwości, ale "pan Kazio" z budki z telefonami za parę dych załatwi.

  13. Z roflcoptera:

    I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone.
    –Bjarne Stroustrup

  14. Marcin.. :) ciężki Twój żywot.. ;) jak widzisz ciężko napisać zwykłe dzień dobry i nie być poddanyym od razu krytyce, (często słusznej).. Trudno sie nie zgodzić z niektórymi uwagami, faktycznie odpowiedzi przez Was wybrane nie są szczególnie odkrywcze i niewiele nowego wnoszą.. Mam wrażenie że nie tyle doceniono język polski, co raczej zwykłe lanie wody.. Kwiecisty język niczym u Leppera, czy Palikota.. Szkoda że nie napisaliście o języku polskim w pytaniu, bo byli byśmy świadkami powstania nowej epopei, niczym ''Pan Tadeusz''…
    Musisz Marcin wiedzieć, że rozgoryczenie większości bierze się nie stąd że byli gorsi, ale pytania nie precyzyjne i nie do końca właściwe..
    Problem polega na tym, że większość ludzi traktuje te konkursy z powagą, starając się odpowiadać jak najlepiej, a co do wiedzy merytorycznej nie ma najmniejszych wątpliwości. Dla Was Marcin, to tylko zabawa.. Dlatego pojawia się problem w postaci rozgoryczenia..
    Dkf

    • tylko że biorąc udział w konkursie trzeba się nastawić na jedną z dwóch opcji (ostatecznych):
      1) wygram
      2) nie wygram
      niestety niektórzy tej drugiej opcji W OGÓLE nie biorą pod uwagę :P

      • Weź pod uwagę, że nagroda była tylko jedna. Rzecznik natomiast pytał nas o to co chcemy pozmieniać w Play24.
        Już choćby z dyskusji na blogu tamtego dnia było wiadomo, ze wielu ludzi wysłało bardzo precyzyjne sugestie, na których wprowadzeniu powinno zależeć chyba każdemu kto korzysta z Play24.

      • Basiu, twierdzisz zatem że jeśli ktoś ma jakieś uwagi to znaczy tylko tyle że się bawić nie potrafi i nie bierze pod uwagę ewentualności że to ktoś inny może wygrać ?
        Mam jednak wrażenie, że część tych komentarzy wywołał fakt pominięcia w rozstrzygnięciu konkursu ( mowa o ankiecie ) wszelkich pomysłów faktycznie polepszających działanie serwisu play24.
        Może nie wszyscy korzystają z serwisu, ale osobiście ( może nieco naiwnie ) liczyłem że wyniki tej ankiety będą dla organizatora pomocą w przeorganizowaniu NOWEGO play24.
        I nie mam tu na myśli swoich wypocin, lecz kilka ciekawych pomysłów rzuconych na tym forum z ankiet innych użytkowników.
        Konkursy na testerów brzytwy się skończą a korzystanie z Play24 nadal będzie pozostawiać bardzo wiele do życzenia.
        Naprawdę szkoda, a to czy zostanę posiadaczem nowej Motki nie zależy przecież jedynie od wyników jakiegoś konkursu.
        Zresztą za chwilę Razr wejdzie do oferty konkurencyjnej sieci, porównamy ceny ;-)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości