Tako rzecze rzecznik Play

Wyborcza o Formule 4.0 i jej kopiach

Czytaliście dzisiejszy artykuł w Wyborczej? Bardzo, bardzo fajny tekst podsumowujący obecną sytuację na tak zwanym „polu bitwy”. Autor bardzo celnie określa reakcje konkurencji na naszą Formułę 4.0.

 

cytuję ; „Tym samym operatorzy zachowali się jak producenci pasty do zębów przekonujący, że „żadna inna pasta nie wybiela lepiej”. Przyznali się do porażki, uznając, że Play stworzył ofertę perfekcyjną, której oni nie są w stanie pokonać. To reakcja chaotyczna, zupełnie przy tym nieuzasadniona.” Polecam lekturę całości.

(Jutro – nieaktualne) Wkrótce konferencja pomarańczowych. Cała Polska PACZY ;-)

 

Komentarze

  1. Franciszek napisał(a):

    Ciekawe co wyPACZYmy??? Raportuj

  2. scepa napisał(a):

    A e-doładowania nadal nie działają i bonusu 30% jak nie ma, tak nie ma…
    Okazuje się, że są też sieci zwijające się – w segmencie prepaid taką siecią robi się PLAY.
    Raportuj

  3. kfuliusz napisał(a):

    play wkur wiony skoro co chwila przypomina że to oni pierwsi wprowadzili no limit :) wbijta sobie go baniaków że 5 mil to juz nawet nie marzenie :) Raportuj

  4. kill649 napisał(a):

    Pomarańcza raczej nie wymyśli. Teraz naciąga ludzi na umowy 53 miesięczne :-D trzeba mieć jaja jak dwie pomarańcze by tak nabijać swoich abonentów.Za wszelką cena zatrzymać. Ech…już dawno mam ich za sobą. Raportuj

  5. Boromeusz napisał(a):

    Podobnie myśle jak w tym artykule – no ale fani konkurencji nie mogą sie z tym pogodzić co tam napisane. Raportuj

  6. Ted napisał(a):

    ta konferencja Zmiany, których się nie spodziewasz, intrygują najbardziej nie dotyczy no limit ale rebrandingu, więc nie podniecajmy się pomarańczą. to jescze nie ich czas. Raportuj

  7. D@niel napisał(a):

    Dobra Marcin, już po świętach, co w związku z tym: "Ja nie mogę nic napisać bo licho i kopiści nie śpią, ale Wy możecie sobie kreatywnie popisać. Gdzie widzicie szansę na kolejne zmiany i jakie konkretnie zmiany macie na myśli. Mamy czas, przecież długi weekend przed nami." ??? Raportuj

  8. krzysiek_kili napisał(a):

    "Gazeta wybiórcza" jak to mawiał mój znajomy ;] Raportuj

  9. Lea napisał(a):

    Nie ma jutro konferencji prasowej Orange – Telix. W korespondecji, którą Orange wysyłał przed Świętami nie było zapowiedzi spotkania z mediami. zaproszenie dotyczyło warsztatów, które zostały poświęcone rebrandingowi. Raportuj

  10. kfuliusz napisał(a):

    jeszcze ma być kontratak simplusa :) Raportuj

  11. Sebasitan napisał(a):

    Panie rzeczniku Play jest szansa że Play przestanie być tak pazerny na telefonach jak Orange?? I czy są szanse że cenny telefonów spadną??

    A co z nowym HTC ONE XL, szczególnie wersji XL?? Raportuj

  12. kfuliusz napisał(a):

    fresh pozostanie na razie bez zmian , muszą zarobić najpierw kase w 4.0 to normalka w biznesie , dopiero potem rzucą cos we freshu Raportuj

  13. Tomek napisał(a):

    Od kiedy to smsy na te numery są darmowe? 48791398076, 48791248048, 48791418050 Raportuj

  14. kill649 napisał(a):

    i wszystko jasne, Orange nie dostanie kopiarki :-P http://www.telix.pl/artykul/nie-ma-jutro-konferen

    Raportuj

  15. Tomek napisał(a):

    Konferencja Orange też będzie transmitowana na blogu play? Raportuj

  16. kfuliusz napisał(a):

    gruszki bartki i tak dalej końca nie widać mogą sobie pisać co chcą ale fakt pozostaje faktem że paliwo im sie skończyło :) Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Paliwo się skónczyło? Przecież sama m wyborcza napisała "wprowadzenie pierwszego ryczałtu…" Czyli kolejny raz zrobili coś szybciej niz inni pomyśleli. Raportuj

  17. pemose napisał(a):

    ja dziś uaktywniłem Orange na kartę , play fresh odsuwam na bok :) przetestuję Orange i albo zostanę w Orange albo bede szukał lepszej sieci. Mam nadzieje ze Plus szybko przedstawi nową ofertę na kartę :) Raportuj

    • Poll napisał(a):

      A czemu nas tu chcesz epatować swoimi wynurzeniami? Zamierzasz sobie odmrozić nóżki i nas o tym zawczasu informujesz? Raportuj

    • ted napisał(a):

      Szukaj,szukaj,może za darmo gdzieś znajdziesz. Raportuj

    • Magda napisał(a):

      no ale widać wyraźnie że cię męczy ten play bo jak byś był taki zadowolony z orange to byś tam siedział i pisał – ale jesteś tu. Ach ta niespełniona miłość. Tyle niezrozumienia. Raportuj

      • pemose napisał(a):

        Nikt tu nie chce za darmo ! Nie przesadzajcie ! Jestem w Play 5 lat ale u niektórych operatorów niektóre usługo są lepsze jak np w Orange 12 GB za 30zł !!! Rozumie że Play jest małą siecią i nie wiele może :) i z internetu wolę korzystać w Orange :D Raportuj

        • trewq napisał(a):

          Poczekaj aż cię orznie ten piep@#$@#% cytrus :/
          Miałem 50zł na koncie do wykorzystania tylko i wyłącznie na euro 2012MB.. została mi jedna doba do wykorzystania pakietu az tu nagle przychodzi sms,że srodki z konta zostały wykorzystane :/
          Z billingu wynika,że pakiet sam się zdezaktywował a nie wykorzystane 2.6GB poszło "dymem" .
          Reklamacja poszła przez ich panel..ciekawe jak długo i jak głupio mi nie uznają reklamacji :/
          Play też mi raz naliczył kilka GB mimo,że miałem nocny transfer ale tutaj po dwóch dniach mi uznano racje i wszystko powróciło. Raportuj

          • pemose napisał(a):

            trweq – widzisz chyba masz pecha i tu i tu :) Raportuj

            • trewq napisał(a):

              pech w playu został pozytywnie rozpatrzony :) także nie jest źle :P . Najgorsze jak się trafi na opór to nie ważne w której sieci się znajdujesz, po prostu masz przechlapane :] Raportuj

  18. Kamil napisał(a):

    a rzecznik dalej podnieca się tym kto był pierwszy jakby nad tym zastanawiali się klienci dokonując wyboru sieci/najlepszej oferty… Ehh piaskownica…. Pamiętam jak chwalił się ścisłą współpracą z Sony przy premierze Vita, a tu Orange ma pierwsze Sony Xperia S. Raportuj

  19. takTOja napisał(a):

    PACZYMY z utęsknieniem na jakaś rewolucje w Play Fresh :) Raportuj

  20. rudylis napisał(a):

    Kiedy wreszcie fresh pobije Orange Free na Kartę?… Raportuj

  21. Mati napisał(a):

    Nawet PlusBlog.pl napisał o ofercie Formula 4.0 – http://www.plusblog.pl/nowe-oferty-play-i-t-mobil
    Również o ofercie T-Mobile Raportuj

  22. electro_spiro napisał(a):

    a w orange wprowadzą taryfę no-limit z przechodzeniem niewykorzystanych minut/sms/mms. i będzie pozamiatane :-D Raportuj

  23. Prowokator napisał(a):

    Pokazaliście kolejny raz dobry kierunek teraz trzeba powalczyć o klientów.

    Kiedy P4 walczyło o rynek wasza reklama sama w sobie była wystarczająco ciekawa i intrygująca aby przyciągnąć klientów. Teraz sama reklama i dobra oferta nie wystarczy, tym bardziej kiedy wszyscy ją skopiowali. Trzeba zrobić mały krok do przodu, nie mam na myśli poprawiania oferty raczej odpowiednie jej zaserwowanie.

    Przede wszystkim trzeba popracować nad BOKiem oraz nad frontendem. Salony ciągle są jakoś tak mało przyjazne i bardzo często obstawione słabą obsługą, oczywiście są i takie salony które zasługują na pochwałę. Raportuj

  24. przemek napisał(a):

    a ja się dałem zrobić w bambuko!!
    chciałem przedłużyć umowę w promocji all inclusive Max tylko sim na 12miesiecy przez stronę e-sklepu
    a okazało się ze umowa została przedłużona nie na 12 miesięcy tylko na 18miesięcy.
    złożyłem przez *500 prośbę o wyjaśnienie jak do tego doszło i dlaczego przez całą procedurę zakupową nie było informacji o terminie trwania aneksu do umowy?

    dopiero ze strony play24 doszło do mnie co się stało.
    i pozostaje mi tylko wysłanie odstąpienia od umowy na odległość terminie 10dni.

    I teraz pytam was panowie władni w play!
    czy naprawdę nie można informować co i jak w trakcie zakupu w e-sklepie na jaki okres podpisuje aneks?

    i czy teraz to tylko pozostaje rozwiązanie aneksu listowne i ponowne zawarcie przedłużenia tyle, że przez *500?

    dla mnie to bezsens

    Raportuj

  25. Misiek napisał(a):

    A ja mam bardzo niemiłą wiadomość i od razu mówię, że oczekuję reakcji/odpowiedzi rzecznika.
    Pytanie jest proste i prosiłbym nie owijać w bawełnę – dlaczego Play w sofcie Sony Ericssonów kasuje opcję wysyłania smsów bez polskich znaków? Sprawa dotyczy chyba każdej Xperii na Androidzie. W oryginalnym sofcie taka opcja jest (w ustawieniach wiadomości -> Oszczędność), w sofcie Playa nie ma. Przecież to jest skandal i plucie klientom w twarz. Czy naprawdę musicie się do tego poziomu zniżać? Raportuj

    • mkkot napisał(a):

      A jaki oni by mieli z tego zysk? Że mniej ich wyślesz? ;P Raportuj

      • Misiek napisał(a):

        Chłopie, czy Ty siebie słyszysz? Usunęli jedną z ważniejszych opcji po cichaczu, a Ty ich jeszcze bronisz… To jest niepoważne. Ja nawet nie wiem czy się taką sprawą nie powinno zainteresować UKE, bo dostaję od operatora nie w pełni sprawny telefon i nigdzie o tym nie ma wiadomości, że pozbawia mnie się takiej opcji. Dlatego też piszę tutaj by sprawę wyjaśnić i pokazać że takie praktyki są skandaliczne. Raportuj

      • vbc napisał(a):

        dziecko chyba nie rozumiesz postu wyzej, ktory komentujesz – chodzi o to, że wlasnie przez zablokowanie tego ludzie beda wiecej wysylac smsow, bo polskie znaki zajmuja duzo wiecej miejsca (znakow)! Raportuj

        • Misiek napisał(a):

          Doskonale rozumiem post wyżej i doskonale wiem że taka praktyka jest SKANDALICZNA. Po prostu nazywajmy rzeczy po imieniu. Jak Play wprowadzi w sofcie zmianę, żeby telefon celowo łączył się z netem albo wysyłał smsy premium bez Twojej wiedzy to też powiesz że jest ok, bo chcą zarobić?

          Mimo wszystko czekam na odpowiedź rzecznika. Od razu uprzedzam – sprawa dotyczy nie jednego telefonu, nie jednego modelu, ale praktycznie całej serii Xperia wydawanej przez Play. Xperie z Plusa na pewno takiego problemu nie mają i można tam włączyć opcję Oszczędność w Ustawieniach SMS.

          Zastanawiam się ileż to marketingowcy z Playa musieli nad takim trikiem myśleć… Muszę przyznać – sztuczka udała się Wam genialnie. Raportuj

    • scepa napisał(a):

      Brak odpowiedzi rzecznika (np. informacji, że sprawdzi..) wskazuje na to, że Misiek może mieć rację.
      Uważam, że taka praktyka rzeczywiście jest skandalem, bo operator psując funkcjonalność softu wciska klientom niepełnowartościowy towar.

      Ciekaw jestem, czy w tym poście rzecznik raczy dać głos – nie jest to bowiem sprawa prywatnych odczuć, ale podejrzeń o działania ocierające się o łamanie prawa.

      Jestem klientem PLAY od samego początku i (o ile nie będę chciał wziąć abonamentu z telefonem) nigdzie się nie wybieram. Dlatego przykre jest, że ta sieć nie dba o starych klientów przez beznadziejną ofertę dla przedłużających umowy i psucie oferty prepaid. Jeżeli do tego jeszcze dojdzie psucie softu skutkujące zwiększeniem kosztów dla klientów wysyłających sms-y, to niedługo nastąpi odpływ i PLAY zostanie najszybciej zwijającą się siecią w Polsce.
      Raportuj

      • Poll napisał(a):

        To musi być jakiś błąd bo w innych telefonach istnieje taka możliwość. Raportuj

        • scepa napisał(a):

          Poll.. ty z firmy, że tak bronisz?
          Skąd wiesz?
          Ile telefonów brandowanych przez PLAY używasz, że tak twierdzisz? Wszystkie?
          A może to prawda, ale np. PLAY stosuje taką praktykę od listopada 2011 roku, a ty masz starszy sprzęt?
          Daj się wypowiedzieć rzecznikowi. On może to sprawdzić – z ty NIE.
          Raportuj

          • Poll napisał(a):

            A ty skąd wiesz, że tak włąśnie jest? Ja się wypowiedziałem na podstawie tego iż zauważono to w modelach jednej firmy. Gdyby taką taktykę zastosowano to każdy telefon powinien się tym charakteryzować a tak nie jest.Raportuj

        • Misiek napisał(a):

          To nie jest błąd, a celowe działanie. Dotyczy na pewno Xperii (zarówno wersji oprogramowania 4.0.2.A.0.58 jak i 4.0.2.A.0.62), a może i innych modeli telefonów także. Na forach tematycznych ludzie doszli do tego, że wgranie oryginalnego softu przywraca pełną funkcjonalność telefonu. Raportuj

          • scepa napisał(a):

            I dlatego rzecznik nic nie odpowiada – bo i co ma biedak powiedzieć…Raportuj

            • Misiek napisał(a):

              Widzę, że szybciej wygląd bloga zmienili niż Rzecznik odpowiedział… Chowacie teraz głowę w piasek? No brawo. Jak tak to do chwalenia się jesteście pierwsi, a jak pada konkretny zarzut to udajecie że nic się nie stało? Panie Marcinie, przecież to niepoważne. Piszę tu po to, żeby coś z tym zrobiono, a nie żeby zawracać Panu głowę. Oczekuję odpowiedzi i wskazanie przybliżonego terminu kiedy wydacie łatkę naprawiającą te oszustwo.Raportuj

            • scepa napisał(a):

              Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Czekamy na konkrety.
              Niewinnego obronią fakty.
              PozdrawiamRaportuj

          • scepa napisał(a):

            Poprosiłem telepolis.pl (i inne), żeby zbadali sprawę.
            Skoro tu nie chcą odpowiadać…Raportuj

            • PlayPlay napisał(a):

              a wysłałes do mnie maila?
              marcin.gruszka@play.plRaportuj

            • scepa napisał(a):

              Trochę obcesowo Panie Rzeczniku…
              Czy gdzieś jest napisane, że uczestnik tego forum musi wysyłać maile bezpośrednio do samego rzecznika?
              Przecież nie nadążyłby odpisywać!
              Temat został podjęty przez Misiek, chcę kupić Xperię (może używaną, na rynku – może z waszym softem), więc jestem żywo zainteresowany tematem, bo nie chcę dopłacać za wgrywanie oryginała.
              Na inne tematy poruszane wyżej odpowiedzi rzecznika były bardzo szybkie – czyli śledzi forum. A tu cisza… W czym więc problem – nie można się dziwić i coś podejrzewać?
              Czekamy na konkrety.
              PozdrawiamRaportuj

            • PlayPlay napisał(a):

              chciałbym pomóc, czekam na maila z dokładnymi informacjamiRaportuj

            • Misiek napisał(a):

              No proszę, nie spodziewałem się, że użytkownicy tego bloga pociągną sprawę i powiadomią o tym nawet media telekomunikacyjne ;) Ale to dobrze, bo coś z takimi praktykami trzeba zrobić, dlatego najpierw wolałem napisać posta tutaj na blogu żeby Play mógł zareagować, szkoda że tak nas potraktowali.

              Ale będzie z pewnością okazja na rehabilitację, bo pojawiają się na Xperie nowe aktualizacje oprogramowania, więc mam nadzieję, że zostanie to „naprawione”. Od teraz Xperie będą na cenzurowanym ;)Raportuj

            • scepa napisał(a):

              Do: Misiek
              Rzecznik prosi o dokładne info na maila.
              Bądź tak miły…Twój temat – jesteś widzę w sprawie zorientowany.
              PozdrRaportuj

            • Misiek napisał(a):

              Trochę dziwnie się pisze kiedy nicków nie widać ;)

              Właśnie wysłałem Panu Rzecznikowi maila z opisem problemu ;)Raportuj

            • PlayPlay napisał(a):

              Napisz tutaj. Marcin może nie zauważyć maila :)Raportuj

            • Misiek napisał(a):

              No na blogu już przecież wyżej napisałem ;) Ale widzę, że maila Pan odebrał, więc czekamy tylko na to co marketingowcy i technicy powiedzą ;)Raportuj

  26. wkurzonynaplay napisał(a):

    To bardzo dobrze, że dzięki Play jest większa konkurencja na rynku i ceny spadają. To przecież oczywiste, że nowy operator na rynku musi się bardziej starać i musi mieć lepszą niż konkurencja, aby odbić część klientów. Gdy jednak konkurencja szybko zareaguje na ruch nowego operatora, to lepiej poświęcić energię na ulepszenie oferty niż stałe podkreślanie, że to my byliśmy pierwsi. Jakie ma dla klienta znaczenie, kto był pierwszy? Raportuj

  27. Nudziara napisał(a):

    Lepiej 29gr we fresh'u obniżcie, bo starszy drożyzną… Obecnie fresh, jest na poziomie TT, wygolony z opcji obniżających koszty… Raportuj

  28. Wanabe napisał(a):

    Pomarańczowi dziś nie zabłysną, ale czekamy dalej, może zdążą do końca kwietnia.
    Bardzo bym prosił kogoś z PLAYa, żeby odpowiedział konkretnie, czy będzie seria one od Htc i kiedy ewentualnie.
    Wiem, że dostałem niedawno odpowiedź, że ma być coś z "jedynek" w kwietniu, ale nie zadowala mnie taka odpowiedź i proszę o jakieś konkrety.
    Pozdrawiam
    Raportuj

  29. Adam napisał(a):

    Ile czasu będziemy podniecac się tą ofertą ?

    Ja czekam t na odświeżenie Play na kartę .
    oraz
    Przywrócenie bonusów od doładowania dla fresha i lubię to.

    Śmieszy mnie ta kłótnia kto pierwszy wprowadził bo mi to lata koło tyłka liczy się atrakcyjność a nie data wprowadzenia … Raportuj

  30. Jakub napisał(a):

    Proces wdrażania nowego blogu bardzo przypomina proces działania wszystkich usług PLAY – „Zróbmy coś, może jakoś się uda” ;)Raportuj

  31. Diego_Armando napisał(a):

    wow, już myślałem, że coś źle kliknąłem i trafiłem na antyweb a tymczasem blog zmienił layout.

    Na razie się wysypuje ale pewnie z czasem będzie lepiej ;-)Raportuj

  32. Prowokator napisał(a):

    Widzę nowy design ale niestety wszystko się posypało ;]Raportuj

  33. marek napisał(a):

    mam pytanie – ile miesięcy przed końcem umowy można przedłużyć umowę w PLAY z telefonem i BEZ telefonu ?Raportuj

  34. szubert napisał(a):

    Co do softu piszes wersja 4.0.2 yyy a od kiedy andek 4 jest w play bo z tego co wiem to brand soft w play to 2.3.4 ginger i to stary ginger bo najnowszy ginger to 2.3.7 potem masz 3.x a potem 4.x. poza tym stock softy w andku to syf sciagnij go sms albo cos innego w markecie nie ruszasz softa a masz wygode.Raportuj

    • Misiek napisał(a):

      Po pierwsze to używaj funkcji odpowiedz, to będzie łatwiej ;)
      Po drugie – wersja Androida to 2.3.4, ale nakładki SE to 4.x (tak jak masz na HTC nakładkę Sense w wersji np. 3.x). Tak więc Twoje uwagi są zupełnie nietrafione.Raportuj

  35. Ble napisał(a):

    a link gdzie do tego artykułu?Raportuj

  36. szubert napisał(a):

    Tak na marginesie kiedy bedzie brand ics do samsungow ? bo jak podpinam s2 to kies milczy. mialo byc przelom marca kwietniaRaportuj

  37. olik napisał(a):

    Play wciąż wyznacza kierunki za którymi podążają inni operatorzy ! Czekamy zatem na rewolucje w prepaidzie :)Raportuj

  38. Ela napisał(a):

    Witam,
    Co to jest za numer 48791248048 ?
    Prawdopodobnie, na 99% ktoś się podszył pod pracownika Biura Obsługi Play i wyłudził ode mnie dane osobowe, tzn podałam tylko hasło abonenckie, ale zażyczył sobie jeszcze imię i nazwisko. W BOK Play pani konsultantka powiedziała, że to prawdopodobnie jakiś oszust, tym bardziej, że sie nie przedstawił.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty