Nowy wzór faktury dla Klientów Play

Udostępnij

Zabrzmi to być może banalnie, ale ciągle pracujemy nad idealnym wzorcem faktury. Okazuje się, że wielu klientów nie czuje się komfortowo nie tyle z kwotą, co z informacjami tam zawartymi. Z jednej strony im więcej danych tym faktura jest dokładniejsza i zawiera komplet potrzebnych w teorii informacji Z drugiej im więcej, tym klient mniej się w tym wszystkim orientuje. Przynajmniej ten statystycznym, do których sam się zaliczam ;-)

Począwszy od października nasi Klienci będą otrzymywać fakturę w nowym, mam nadzieję bardziej przejrzystym wzorze.

Oto najważniejsze zmiany wprowadzone do faktury:

  1. Druk przelewu nie uwzględnia już zaległości na dzień wystawienia faktury. Dodatkowo przy numerze faktury widniejącym na druku przelewu mogą pojawić się  sformułowania ?+Rata? i/lub ?+ Odsetki?.
  2. Obowiązuje nowy sposób obliczania kwoty do zapłaty (nie uwzględniający nieuregulowanych zaległości). Obejmuje ona wartość: bieżącej faktury, ewentualnych korekt faktur lub nadpłat, a także (jeśli zostały naliczone) raty za urządzenie i kwoty naliczonych odsetek.
  3. Obowiązuje nowy sposób prezentowania rozliczenia konta:
  • Sekcja ?Rozliczenie poprzedniego okresu?, prezentuje Saldo końcowe z poprzedniego okresu rozliczeniowego oraz:  wpłaty zarejestrowane w okresie rozliczeniowym, którego dotyczy faktura, wpłaty nieujęte na poprzedniej fakturze i ewentualne korekty faktur (w przypadku pierwszej faktury sekcja ?Rozliczenie poprzedniego okresu? nie jest prezentowana).
  • Sekcja ?Rozliczenie bieżącego okresu?, obejmuje wartość zobowiązań Klienta wynikających z: bieżącej faktury, ewentualnej noty odsetkowej od zaległych płatności i ewentualnych rat za urządzenie.
  • Dodatkowo w podsumowaniu sekcji ?Rozliczenie bieżącego okresu? w przypadku zaległości pojawi się pozycja: ?Saldo końcowe uwzględniające zaległość?, w przypadku nadpłaty – pozycja: ?Saldo końcowe uwzględniające nadpłatę? natomiast w przypadku salda zero ? pozycja: ?Saldo końcowe?).

Brzmi trochę skomplikowanie, zatem zajrzyjcie do poradnika ?Jak czytać fakturę??, załączanego do pierwszej faktury, którą otrzymują wszyscy nowi Klienci sieci Play.

Po przeszło pięciu latach zdecydowaliśmy się na naliczanie naszym Klientom odsetek od zaległych płatności. W sumie to nawet zdziwiłem się, że do tej pory tego nie robiliśmy. Stało się, zatem gorąco zachęcam do płacenia w terminie! Zaczynamy od 1 listopada.

NOWA INSTRUKCJA Jak czytac fakture – Klient Indywidualny 1 10 2012

NOWA INSTRUKCJA Jak czytac fakture – Klient Biznesowy 1 10 2012

PS: Przy tej okazji gorąco zachęcam do korzystania z e-faktury!. Faktura elektroniczna nigdy się nie spóźnia (podobno, ta wysyłana pocztą też nie), jest ekologiczna i daje Wam promocyjne ceny usług (dzielimy się w ten sposób naszymi oszczędnościami). Warto to wziąć pod uwagę.

Zobacz więcej

72 KOMENTARZE

  1. Widać że czym bliżej do obniżki mtr to co raz więcej zmian,jeśli chodzi o odsetki to ja akurat płacę zawsze przed terminem 7-10 dni więc dla mnie to nie problem ale dla niektórych może być …

    • @wkurzonemunaplay na bank to nie na rękę. Znowu „odetną” mu internet bo on płaci z dołu, po 3 miesiącach.

  2. srata o głu potach a mtry od marca 2009 spadły a 29 gr bez zmian :) dlatego zmieniliście z fresha na karte by nikt nie gadał że fresh jak w3 nie zmienia cen :)

      • Faktycznie po wprowadzeniu zamiast Fresha Play na kartę rok ważności konta nie widzę regulaminu „Programu doładowań” dla tej oferty, bardzo nieładnie jeżeli faktycznie promocja nie działa w tej ofercie. Przypominam sobie słowa Pana Marcina, iż miały obowiązywać wszystkie promocje jak we Freshu, przykre to…

        • A ja sobie przypominam słowa Pana Marcina o tym, że notkę łatwo wyłączyć i że Play jest siecią 4g.
          Nie przywykłaś jeszcze do tego marketingowego bełkotu?

          • Nie wiem jak ty, ale ja sobie durnotkę wyłączyłem bez problemu, zaraz po tym jak przetestowałem i się znudziła. Zresztą to samo zrobiłem kilka lat temu, będąc w Orange, gdy znudziła mi się poczta z powitaniem imiennym dla konkretnego numeru z mojej książki telefonicznej. Też problemu nie było.

            • U mnie podobnie jak u wielu klientów „durnotka” po wyłączeniu włączała się kilkukrotnie sama na przestrzeni kilku miesięcy. Temat był wielokrotnie poruszany zarówno na tym blogu jak i na forach telekom – np. Telepolis.

            • Wiem, że temat był poruszany tylko dla mnie jest w nim tyle prawdy ile prawdy jest w tym, że ludziom telefony po ręcznym zalogowaniu w Plusie czy Orange, wracają do Playa.

            • Jest w tym sporo prawdy – po ręcznym zalogowaniu do Plusa telefon (przynajmniej mój) wraca do Play. Mnie to akurat nie przeszkadza – mam na stałe ustawiony automat i zasięg Play bardzo sobie chwalę. Niemniej z czystej ciekawości sprawdzałem to i potwierdzam. Nie wiem czy to kwestia telefonu, karty Sim czy ustawień sieci, ale mój telefon wraca do zasięgu Play i to w kilkanaście minut.

            • Sorry meja kulpa miało być tu:

              Generalnie nie jest to możliwe bo zawsze użytkownik musi zaakceptować (w trybie ręcznym) proces zalogowania.

  3. Proszę o informację, na jakie bonusy może liczyć klient biznesowy – posiadający 5 numerów, który chce zamienić fakturę drukowaną na e-fakturę? Taryfa biznes 30.

  4. Z całym szacunkiem Marcinie ale jeżeli Play zawini, przyzna rekompensatę i tej rekompensaty nie umieści na fakturze, wystawi źle fakturę a Wy potem domagacie się zapłaty złe wystawionej faktury to czy klient ma prawo żądać od Was odsetek?

  5. jestem jak najbardziej za odsetkami. niech się w końcu ludzie naucza, że jeśli podejmują jakieś zobowiązanie to trzeba płacić w terminie, a nie 30, czy 20 dni ’ bo przecież mogło mu się zapomnieć’ itp itd. orange już dawno nalicza odsetki i nikt nigdy się nie oburzał. takie jest życie i to jest zupełnie naturalne, że faktury trzeba opłacać w terminie, jak ktoś mówi, że nie przyszła mu faktura i nie wie ile zapłacić jest polecenie zapłaty, kod *125# czy play24…

    • Ja generalnie też opłacam faktury w terminie, ale wcale mnie nie dziwi, ze ludzie to lekceważą.
      Firmy takie jak Play nie przestrzegają regulaminów – wysyłają reklamy mimo braku zgody, reklamację uznają dopiero po interwencji UKE itd.
      Umowa to jest coś co obowiązuje obie strony, więc skoro Firma nie traktuje klientów poważnie, to i klienci olewają firmę.

      • Żeby nie otrzymywać reklam musisz się na nie nie zgodzić a nie odwrotnie. Naucz się wreszcie. To takie proste. Skoro podpisujesz, jak mówisz, umowę w której nie odfajkowałeś, że nie wyrażasz zgody na reklamy to znaczy, że tą zgodę wyraziłeś. Myśl chłopie, myśl.

        • Ty to umiesz czytac w ogole ?
          Napisal „reklamy mimo braku zgody”.
          Jesli nie wyrazil zgody a otrzymuje reklamy, to chyba jest jasne, czy trzeba ci to narysowac ?
          Mysl, babo, mysl.

            • Tak, wiem, że u Ciebie w Playu wszystko zawsze działa i jeszcze nigdy się nie zdarzyło, żeby Play nawalił, natomiast u przeciętnych klientów nękanie reklamami pomimo braku zgody jest zjawiskiem dość powszechnym (co warto podkreślić – nie tylko w Playu).

              Skutecznym narzędziem w walce z reklamowym jest tylko interwencja UKE (przynajmniej ja mam takie obserwacje i kilka innych osób, m.in. z tego bloga).
              A to, ze Ty nigdy nie dostałeś niezamówionej reklamy, lub odwrotnie jesteś szczęśliwy dostając użyteczne reklamy od Play (zależnie od potrzeb dyskusji) to doskonale wiemy.

            • Chłopie, mylisz pojęcia. To ty musisz podpisując umowę wyrazić sprzeciw reklamie, a nie brak zgody. Rozumiesz? Domyślnie masz ustawione, że chcesz ją otrzymywać i dopiero gdy napiszesz w umowie, że sobie jej nie życzysz wtedy nie możesz je dostawać. Innymi słowy: oni (operatorzy) nie mając twojego sprzeciwu uważają że wyraziłeś w ten sposób na nią zgodę.

            • W każdej firmie z której usług korzystam (od kablówki aż po bank)mam podpisane i zaznaczone, ze sobie nie życzę reklam. O czym już tu pisałem – skoro ciągle odpisujesz na moje posty to powinieneś to wiedzieć.

            • No to po jaką cholerę pisałeś o braku zgody? Zwrot „brak zgody” w języku polskim oznacza, że nie dałeś zgody na otrzymywanie reklam a nie, że wystąpiłeś ze sprzeciwem na nią.
              Jeśli jest jak piszesz to nękaj ich by tych reklam nie przysyłali. Takie masz prawo.

            • Generalnie nie jest to możliwe bo zawsze użytkownik musi zaakceptować (w trybie ręcznym) proces zalogowania.

    • @Marzena
      Masz tylko część racji …
      zgadzam się, że trzeba płacić w terminie i jak ktoś podejmuje zobowiązanie, to powinien się z niego wywiązywać.
      Ale powinna być to kwestia działająca w obydwie strony, t.zn. nikt nie powinie bawić się niejako z konieczności (bo nie otrzymał faktury) w jakieś kody – klient powinien płacić w terminie, ale i Play powinien dostarczać dokumenty rozliczeniowe na czas (to też jest zobowiązanie).

      • Niezupełnie. Brak faktury nie może być powodem do jej nieopłacenia. Jeśli faktury przychodzą co miesiąc, regularnie wedle umowy i jedna z nich nie dotrze na czas to musimy się o nią dopytać ale i tak musimy ją zapłacić.

        • Niezupełnie. A co jeśli kwota jest wyższa niż abonament? Płaci się na podstawie faktury, a nie z palca.

            • To Sprzedawca jest zobowiązany Cię poinformować jaką kwotę masz do zapłaty. Pisząc inaczej: faktura jest wezwaniem do zapłaty. Chyba, że Play działa n innych zasadach.

            • A bzdura! Podpisałeś umowę w której zobowiązałeś się do płacenia w terminie i bez względu na to czy FV dotarła czy nie musisz ja opłacić. Jeśli nie wiesz ile musisz sam to sprawdzić.
              Nie zapłać za prąd i się nie dowiaduj ile wisisz to zobaczysz, że za 2 miesiące będziesz oglądał TV przy świecach.

    • Gdy do mnie przychodzi plik poczty od inPostu, to wyrzucam. Nie będę odwalał pracy za listonosza tej firmy.

  6. Ile razy u mnie e-faktura się spóźniła.
    Raz nawet w dniu wysłania e-awiza okazało się, że termin płatności minął… dzień wcześniej. Albo e-awizo wysyłacie przed terminem udostępnienia dokumentu w Play24.

    Dlatego wróciłem do faktury papierowej.

  7. Data końca okresu opłacanego – 30.09
    Data wystawienia faktury – 3.10
    Data wysłania e-aviza – 9.10

    To lezie Pocztą Polską do jakiejś firmy , która za Was wysyła maile ?

  8. Ciekawe czy za wasze błędy są naliczane jakieś prowizje dla klienta w sumie zabezpieczacie się tylko jak się da , zawsze od prowizji jakiś grosz nie mały wpadnie :d ,

  9. Posiadam mix-a w Play.Dlaczego jak ktoś do mnie dzwoni a mam akurat wylaczony telefon to ta osoba z innej sieci placi jak za normalne polaczenie chociaz mam tel wylaczony? Czy jakoś moge to sama sobie anulować np. w play24 lub jakimś kodem ?

  10. Pytanie mam takie, odsteki odsetkami, ale czy faktury naprawde nie mogą być dostarczane wcześniej? Zaglądam do skrzynki a tam faktura z terminem płatnosci do jutra.
    To samo z opóznionymi smsami o wystawonej fakturze. Dla cyklu rozliczeniowego 1-30 faktura wystawiana jest 3 kazdego miesiaca a sms przychodzi 9 lub 10. Nie da się tego bardziej zautomatyzować?
    Pozdrawiam

    a odsetki dobra rzecz 5 lat Play nie pobierał ich nie wiem dlaczego tak długo.

  11. Ta wysyłana pocztą przychodziła kilka dni po terminie.

    Obecnie nie wiem czy po moich interwencjach w BOK czy po odciążeniu wynikającym z efaktur poczta dostarcza je normalnie kilka dni przed terminem.

    Jest już ok

  12. Do mnie e-awizo przychodzi kilka dobrych dni po wystawieniu faktury. Kiedyś to był tydzień. Pracuję przy fakturowaniu i zasadę mamy jedną – termin płatności 14 dni, bo klient musi mieć minimum tydzień na dokonanie płatności po otrzymaniu faktury. Liczymy bezpieczny przedział dostarczenia przez PP – 7 dni, ale i to niestety czasem nie wystarcza. Zróbcie w takim razie coś ze swoim systemem powiadamiania o nowej e-fakturze, bo będziecie mieli tylko więcej korespondencji reklamacyjnej. A odsetki…cóż jest to dobre przeciwko notorycznym spóźnialskim. Sam płacę na ostatnio dzień lub dzień po, bo tak mi przychodzi wypłata (wrzucam rachunek na poczet większych zasobów pieniężnych). A mam też do czynienia ze sprawami reklamacyjnymi dot. odsetek i one cholernie denerwują klientów…w szczególności, gdy nie z ich winy jest naliczany ten „dodatek” :P

  13. kodem można sprawdzić kwotę faktury i puścić przelew, nie trzeba czekać na fakturę jak na zbawienie tym bardziej, że każdy klient ma indywidualny nr konta i nawet nr faktury nie jest potrzebny. a tłumaczenia typu „nie zapłaciłem, bo nie dostałem faktury” to ręce opadają :)

  14. Czy Wasi pracownicy nie rozumieją, co to znaczy „natychmiastowy kontakt„?

    Zgłoszenie reklamacyjne (nr 48458426) od co najmniej 3 dni powinno być rozpatrzone (termin ustawowy 30 dni). Dzwonię do BOK, konsultantka nie jest w stanie udzielić mi żadnej informacji, ale wprowadza zgłoszenie do systemu, żeby ktoś się ze mną natychmiastowo skontaktował.
    Mija 48 godzin i nikt nie zadzwonił.

    Czy naprawdę nie można poważnie traktować abonentów?

    P.S. Jutro dzwonię do UKE w sprawie składania skargi.

    • Poll obrońca Play-a odpowiedz! W stylu, że Klient nie umie składać reklamacji? A może, że Klient należy do tych nie priorytetowych i stąd taki stosunek Play-a do Niego?

      • Poll ci odpowie tak: było oglądać wczorajsze lub przedwczorajsze Wiadomości o 19:30. Tam było świetnie pokazane jak klienci składają reklamacje. Za „wuja pana” nie wiem co klient chciał w reklamacji poruszyć.

  15. Plus na Kartę „No limit” – WOW !!! Ciekawe kto skopiuje ofertę Plusa ? Chyba nie Play :D :D Czekam na 15 X wtedy więcej info !

  16. Oferta Plusa to tylko promocja, która zacznie się 15 października i skończy 28 listopada, a bonus na darmowe rozmowy i smsy będzie uzależniony od Kwoty doładowania. Jeśli miałbym zgadywać, to:
    – minimalna kwota doładowania obięta promocją to 30zł, która uruchomi usługę darmowych rozmów na 7dni
    – przy kwocie 50-60zł będzie to już połowa miesiąca, czyli 14 dni
    – Przy kwocie 90-100zł mamy dopiero miesiąc darmowych rozmów

    Jeśli moje przypuszczenia są słuszne to najlepiej będzie doładować Plusa 15 października na kwotę 30zł, po tygodniu na kwotę 90zł, żeby tuż przed końcem promocji wykupić za kolejne 90zł, żeby miesiąc darmowych rozmów pokrył się ze świętami, a na sylwestra zostanie nam 210zł. W ten sposób od 15 października będą masowe przejścia kart do Plusa i utrzymają się one minimum do lutego przyszłego roku, a że w międzyczasie mogą dowalić jakieś promo na przechodzenie z karty na abonament to złapaliby sporo nowych klientów.

    Ta strategia jest teraz Plusowi bardzo potrzebna bowiem mają problemy (już któryś kwartał z kolei) z utrzymywaniem u siebie kart. Z tego też powodu sądzę iż inne sieci nie zdecydują się na ten ktok:
    1) T i O zostały wyśmiane za przejęcie no limit od Playa
    2) Play ma dobre wyniki w migracji kart
    3) Ta promocja prawdopodobnie nadweręży budżet Plusa, ale że ten jest zdeterminowany, a inne sieci jeszcze nie…

    Ps. Reszta sieci skupia się teraz na abonamentach i biznesie bo Ci klienci dają największy zarobek i przede wszystkim zarobek na stałym poziomie, dzięki czemu łatwiej jest zaplanować dalszą strategię rozwoju. Karty odeszły dawno na dalszy plan, nie spodziewałbym się więc mocniejszych promocji przedświątecznych na „prepajdy”, prędzej na abonamenty – usługi są już na tyle napięte, że stawiam na przedświąteczną obniżkę aparatów.

    • hehe,, dobrze że to tylko Twoje przypuszczenia :) Chyba lepiej zaczekać na poniedziałek i pełną ofertę :) Plus testuje usługę, jeśli wypali zostanie na stałe ! Nie dla każdego bedzie to oferta atrakcyjna znając zachowania PLusa, nie kązdy potrzebuje też nielimitowane połączenia i smsy do wszystkich ! Ja w zasadzie czekam na Vectone, której oferta mi się podoba (0.29min) a w szczególności tanie rozmowy zagranicę i free w sieci ! Vectone chyba też rusza 15 X !

      • No i moje przypuszczenia się nie spełniły (na szczęście ;) ) – „Dziś, nie ukrywam, że pod wpływem zielonej inspiracji, zdecydowaliśmy, że w trybie pilnym wprowadzimy jeszcze lepsze rozwiązanie do oferty PLAY na kartę.”

      • Ooo… teraz przeczytałem jaki bonus Plus strzelił… Moje przypuszczenia były słuszne, tylko kwoty bunusy zbyt optymistyczne… szkoda, że Play nie przeczytał mojej wypowiedzi i nie wprowadził czegoś między moją propozycją, a Plusową, wtedy Plus byłby zdetronizowany, a i big T wraz z Pomarańczowymi mieliby problem aby tak mocno się spiąć…

  17. Witam, może poza wzorem faktury popracują Państwo nad obsługą i realizacją faktur. Dostałem e-fakture od państwa, data otrzymania to 8.10.2012, faktura wystawiona 3.10.2012. jednakże na indywidualnej stronie play24 żadna faktura do zapłaty do dziś dzień(12.10.2012) nie występuje. Pomimo zgłoszenia, które „zostało rozwiązane” nic się nie zmieniło… Proszę Państwa chyba coś nie tak jest, prawda?

  18. nie mam pojęcia jak pobrać e fakturtę,ponadto saldo mojego konta mnie zaskoczyło,przy tak oszczędnym używaniu neta to coś tutaj nie gra może ktoś mi pomoże z tą e fakturką??

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości