1 za 2 – pytania i odpowiedzi

Udostępnij

Obiecałem zająć się tym już dawno, ale nie wyrobiłem się. Jest jednak czas wrócić do tematu.

Wybraliśmy kilka bardzo typowych, powtarzających się pytań:

Mam ponad 800 minut. Przepadną z dniem 15 stycznia?

Nie przepadną

A co z tymi co wieki temu aktywowali to we freszu ?

Dalej będą korzystać z usługi

A co ze zbeiraj minuty, ktore aktywowalem w starym play freshu za 3 zl niby na zawsze?

Patrz wyżej, usługa ciągle działa.

Dlaczego T-mobile i (chyba) 36.6 oplaca sie miec usluge typu zbieraj minuty mimo symetrii MTR?

To nie są takie same usługi, tam zyskujesz minuty tylko do wykorzystania w sieci.

czy moje minuty z tego bonusu, które mam aktualnie na koncie przepadną ?

Nie przepadną

Czy będę mógł zbierać dalej minuty jak mam włączoną tą usługę ?

Tak

Mam stare ZB i zbiera te minuty w 99% z połączeń zagranicznych gdzie stawki MTR się nie zmieniają. Co w takiej sytuacji?? Czy ten wariant zbierania zostanie?

Tak zostanie

Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania proszę piszcie, będziemy na nie odpowiadać w tym wpisie. Pamiętajcie po 15 stycznia nie będzie możliwości aktywacji tej usługi!

 

Autor: Marcin Gruszka

Zobacz więcej

114 KOMENTARZE

  1. Nareszcie doczekaliśmy się odpowiedzi;) Wielka szkoda, że ta promocja znika. Mam tylko nadzieje, że nowe promocje nie będą działały w ten sposób aby zmusić użytkowników ze starym zb do zmiany profilu czy taryfy i tym samym wyłączenia usługi…

  2. Jak to zwykle bywa – część będzie niezadowolona, a innym to obojętne (choć to zwisa raczej tym, którzy nie korzystali;) Najlepiej chyba mają użytkownicy starego/pierwszego fresha, którzy aktywowali „2 za 1” i nadal z tego korzystają, bo nie zmieniali profilu.

    • Zapewne te karty okażą się hitem sprzedaży na aukcjach internetowych.
      Do czasu, aż Play nie skorzysta z punktu 21 jednej z ostatnich wersji regulaminu bezterminowej aktywacji usługi Zbieraj Minuty, który mówi: „Operator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania niniejszej Oferty Promocyjnej, bez konieczności
      podawania przyczyn”.

  3. Czy to prawda, że Play stracił jaja wraz z MTRami?
    Bo takie słuchy mnie dochodzą od 1/2 roku, kiedy to pojawiły się informacje o zrównaniu MTR w 2013r.

    • Zrównanie MTR to nie jest żadna nowość. Kiedy Play powstawał też wiedzieliśmy, że przyjdzie taki moment, że MTRy się zrównają.

      Jesteśmy przygotowani na wszystkie opcje :-)

      • Nexusy to rzeczywiście super sprzęt. Ale jest to jedyny sprzęt, który nie trafia do operatorów tylko do wolnej sprzedaży. Nie liczyłbym na to że która kolwiek sieć dostanie że tak powiem patent na te modele :). Jeśli byłby to Play – wielki szacun ukłony i ukłony w waszą stronę. Ja mam pytanie do rzecznika Play choć wątpię w odpowiedz na nie bo nasz rzecznik jest mimo wszelkich niepochlebnych komentarzy zapracowanym człowiekiem. Czy jest możliwość zakupu którejkolwiek z ekstra wypaśonych koszulek PLAY? :) Z góry dziękuję za udzielenie lub nie udzielenie odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich zagorzałych PLAYowiczów :). Panie Marcinie, jest Pan moim imiennikiem także ja osobiście zawsze jestem z Panem i trzymam kciuki za wszelkie plany i pozdrawiam.

  4. no to co z tymi zaległymi konkursami rzeczniku
    ciężko Ci odpisać czy się za to weźmiesz czy spuścisz po nogawce w odmęty niepamięci?

  5. Mam uzbierane 200 minut w usłudze nowe zbieraj minuty, którą mam aktywną do 20 stycznia,więc nie będę mógł już jej aktywować po 15.01.2013.Czy w związku z tym pozostałe minuty będę mógł wykorzystać np.w lipcu 2013 ?
    Tak wywnioskowałem z odpowiedzi Pana Gruszki na pytanie
    „czy moje minuty z tego bonusu, które mam aktualnie na koncie przepadną”

    • Ważność minut uzyskanych w ZM to według regulaminu to 30 dni, więc po 30 dniach i tak przepadną. Chyba, że je przedłużysz nowymi minutami a nie przedłużysz, bo koniec promocji. Czyli i tak przepadną, najpóźniej po 30 dniach od ostatniej zebranej minuty.
      Odpowiedzi Pana Gruszki są byle jakie i nie wynika z nich niczego więcej niż było wiadomo poprzednio.

      • Dziękuje bardzo za odpowiedź ale akurat te informacje które podałeś/aś są mi znane ;-)Ale zdziwiło mnie pytanie na które zresztą padła odpowiedź a mianowicie : czy moje minuty z tego bonusu, które mam aktualnie na koncie przepadną ?

        Nie przepadną …..co autor odpowiedzi miał na myśli ? pozdrawiam

  6. witam ,przechodzac z karty na abonament firma z właczona usługą wersja stara ZB oczywiscie tracę ta usługę czy jak to jest??

  7. Kolega który jest w innej sieci podesłał mi ofertę abonamentu u nich.
    — 19,90 zł abonament
    — info ze strony, oryginał :D „Aż 50 minut do wszystkich sieci” haha, aż 50 min… parodia. Oni chcą zachęcić klienta, gdy w play jest 120 lub 180 min za podobny abonament.
    Mają nokie asha 203 na stronie z tą promocją, jak wciskam Kup, pojawia się kolejna ciekawa informacja. Produkt nie jest dostępny w tej ofercie.

  8. Ciekawe dlaczego jeden z dealerów rezygnuje ze sprzedaży PLAY? Hmmm może przez tak lichą dostępność telefonów???

  9. Likwidacja 1 za 2 była wiadoma od dawna. Teraz trzeba czekać tylko na całkowite zniknięcie tej usługi. Osobiście nie będę się dziwił firmie, bo hajterzy nieźle kombinują na niej. Po wyrównaniu MTRów od 1 lipca traci ona sens. Może zostanie tylko ZM taki jaki jest w TT czyli tylko w sieci.

    • I tak Playa zachowuje się przyzwoicie powiadamiając o wyłączeniu 1 za 2. A zachowanie ZM na starych zasadach to dobra wiadomość.

  10. mam problem mam miec reaktywowany numer i w zwiazku z tym nie moge podpisac z Wami nowej umowy do chwili podpisania umowy reaktywacji skutkuje to tym ze nie mam mozliwosci kozystania z waszych uslug poprostu nie mam telefonu. Sprawa o tyle jest kuriozalna ze oplacone jest wszystko. Konsultanci roznie mi mowia jedni ze mozna podpisac drudzy ze nie. Jak probowalem przez esklep to dostalem negatyw mimo ze jest juz dawno wszystko zaplacone
    Te procedury to paranoja Prosze o pomoc

    • zadzwoń do BOK i poproś o umowę z reaktywacją. Tylko tą drogą jesteś w stanie to zrobić, nie przez e-shop. Konsultant zrobi zgłoszenie i zajmie się Tobą odpowiedni dział.

  11. Jak długo będą jeszcze oferty w abomanecie „świąteczny zestaw” bo kończy mi się umowa i nie wiem czy podpisywać już czy poczekać na nowe oferty :)

    P.S. Note 2 w Świąteczny zestaw z internetem 89 i tak drogi :< A mam umowę od 2008 i chce dalej być z wami !!!

  12. Od dwoch dni nikt z PLAY (zarówno w placówce jak i na infolinii) nie jest w stanie mi pomóc i spowodowac żebym mógł wysyłac mmsy Z Lumii 820…JAK TO ZROBIC ???

    • Reset ustawień fabrycznych – windows sam pobierze konfiguracje z sieci przy pierwszym uruchomieniu (przynajmniej powinien). Pewnie używałeś wcześniej karty innego operatora ?

      • no telefon jest z t-mobile, a ja mam kartę Play…Czyli zrobic reset calego telefonu?
        Czy strace wszystkie dane?
        Wczesniej jak uruchamiałem tel to nie bralem ustawien zalecanych tylko dostosowywalem no i kilka rzeczy odznaczylem…typu lokalizacja, wysylanie info do Microsoft itp…Wiec co radzisz???

        • W zune jest pewnie opcja backupu danych? W takim wypadku – backup, reset ustawień, włącz telefon z kartą Play i wszystko powinno śmigać :)

  13. gdzieś czytałem że play fresh mają podobno zniknąć powoli wszystkie pakiety obniżające koszty. Czy to prawda?? bo nie wiem czy być dalej w Play Freshu czy szukać nowego operatora??

      • Wy napewno jeszcze nie – bo to są nieoficjalne przymiarki…
        Ale kto wie co będzie za kilka miesięcy..
        No nic – poczekam sobie do lutego 2013r. Co (jeśli wogóle coś) zaproponują mbank mobile i lycamobile.pl – PS lyca coraz bardziej robią wam konkurencje – w pakiecie minuty za 10gr/min brutto – darmowe nielimitowane rozmowy w lyca polska i niektórych krajach lyca za granicą. do tego 300MB darmowego netu co miesiąc i wiele innych promocji.
        Stawki standardowe narazie są dość wysokie (jak w play) ale kto wie co dadzą od lutego 2013r?)

        • Równie dobrze można snuć nieoficjalne przymiarki, że pewnego dnia słońce się wypali..

          Ktoś gdzieś coś napisze w internecie i jest to przez innych brane za „nieoficjalne informacje”.. Bez przesady :-)

          • Z tym, że akurat w przypadku Słońca dość precyzyjnie jesteśmy w stanie określić jego koniec. Hehehehe

  14. Brakuje jednej istotnej sprawy, czy przypadkiem posiadacze starej usługi zbieraj minuty nie zostaną „uszczęśliwieni” likwidacją bonusów za doładowanie, pakietów minut\sms\internet, a tym samym zmuszenia tych ostatnich Mohikanów do migracji na nowe taryfy?

    • Niedługo zostanie wycofany pakiet 30 minut za 6 zł i zastąpiony nowym (prawdopodobnie 60 minut za 9 zł). Pakiet nie będzie dostępny dla posiadaczy oferty „Zbieraj Minuty”. Podobny zapis ma pojawić się w okolicach marca lub kwietnia w regulaminach pakietów internetowych. Nie będzie nowych pakietów obniżających koszty, ani zmiany pakietów internetowych w starych taryfach. Najpóźniej na początku września najprawdopodobniej wyłączony całkowicie zostanie pakiet „Zbieraj Minuty”. Użytkownicy zostaną poinformowani z przynajmniej miesięcznym wyprzedzeniem i będą mogli zmienić operatora lub zrezygnować z usług.
      Na chwilę obecną nie wiadomo co z starymi taryfami (także abonamentowymi), w których „Zbieraj Minuty” jest częścią regulaminu (cennika) oferty.
      Nie ma planów usunięcia żadnego pakietu obniżającego koszty w Play Fresh/PnK/LT, z wyjątkiem wspomnianego „30za6”.

  15. Panie Marcinie, chciałbym się dowiedzieć jakie telefony zostaną wprowadzone do oferty playa w styczniu, ponieważ kończy mi się umowa, a telefonów jak na lekarstwo… Nie chcę zmieniać sieci, ale zależy mi na tym abym mógł wybrać z szerszej gamy aparatów. Pozdrawiam.

  16. Uczciwe by było aby po wyłączeniu usługi NZM minuty nie przepadały po 30 dniach od wyłączenia usługi tylko można je było wykorzystać do wyczerpani tych minut bo Play i tak za połączenia odebrane dostał pieniądze od innego operatora

  17. a ja mam pytanie z innej beczki – co myślicie o tym pomyśle UE: „Czy powstanie europejski hurtowy operator komórkowy?” o którym napisało telepolis.pl? Ja jestem przeciwny bo moim zdaniem to zniszczyłoby konkurencję i wolny rynek.
    A Wy co o tym myślicie?
    Napiszcie
    Pozdrawiam

  18. Witam!

    Dnia 19.12.2012r. przedłużyłem umowę w Play online, stara umowa kończyła mi się w marcu 2013. Jednak postanowiłem to zrobić wcześniej gdyż zależało mi na opcji wyrobienia dodatkowej karty sim. I tu zaczęły się problemy….

    Najpierw zostałem poinformowany przez sklep internetowy że nowa umowa przyjdzie kurierem do podpisania. Niestety tak się nie stało… Na info linii dowiedziałem się że dostane tylko pocztą polską informacje o aneksie do umowy…

    Następny problem polega na tym że nie mogę do tej pory wyrobić drugiej karty sim. W jednym z salonów play dowiedziałem się że taka opcja jest dostępna dla ofert z limitem od 15 gb, a ja mam 10 gb. Na info-linii powiedziano mi że to nieprawda i że jak już dostane info. o przedłużeniu umowy to mogę to zrobić od ręki w każdym z salonów. Poszedłem do innego salonu i tam Pan również nie mógł mi wyrobić karty. Zadzwoniłem pod *500 przy sprzedawcy Play i dostałem info. że taką możliwość będę miał dopiero po opłaceniu nast, faktury. Pan z salonu stwierdził że to bzdura…

    Bardzo, bardzo zależy mi na tym żeby wyjaśnić tą sytuacje, bo naprawdę nie wiem co mam już zrobić? Jestem wieloletnim klientem play ma tel i internet w tej sieci, wiele osób z mojego otocznia przeszło do play pod moim wpływem. Niestety ostatnio jestem bardzo niezadowolony z usług Play i moja opinia o tej sieci jest coraz gorsza…

    Pozdrawiam…

  19. Witam!
    Mam pytanie do pana rzecznika.
    Jestem już parę lat abonentem Play na kartę.Chciałem przejść na abonament a tutaj jest Zong.Dlaczego nowi abonenci maja w każdej taryfie 200 minut więcej od tych którzy są w Play i chcą zachować swój stary numer?.Widać,ze liczą się tylko liczby pozyskanych nowych abonentów.Chyba będę musiał przejść na jakiś okres do innego operatora i ponownie wrócić za jakiś czas(tylko po co to robiąc,bez sensu)
    Pozdrawiam!
    Wicki

    • Cholera, to jakieś polskie piekiełko. Aż tak ci zależy na tych 200min. czy po prostu zżera cię zazdrość, że ktoś może mieć lepiej od ciebie? Ja tego nie rozumiem. Ja tam zawsze wyszukuję najlepszą ofertę dla siebie i ją biorę albo nie, nie zastanawiam się nad tym, czy inni mają korzystniejsze warunki.
      To mi przypomina ten kawał z rolnikiem i złotą rybką:
      Rolnik mówi, że sąsiadowi ocieliła się krowa. Na to rybka:
      – chcesz by tobie też się ocieliła?
      – nie, chcę by jemu te cielaki pozdychały.

          • Jeżeli klient Play przechodząc z karty na abo dostaje gorszą ofertę niż klient z ulicy, to jest coś nie tak. Widać, że jesteś pajacem, a nie kimś kto napisał prawdę, bo pleciesz jak potłuczony. I jak zawsze nie na temat. Odpowiedziałeś dlaczego taki klient dostaje 200 minut mniej? Czemu ktoś ma rezygnować z 3 i pół godziny rozmów w tej samej cenie? Zawsze wiedziałem, że jesteś nienormalny i niereformowalny.

            • Stary, ale to operator decyduje który klient jest dla niego istotniejszy. To ten któremu daje więcej za mniej i żebyś się zes…ł to tego nie zmienisz. Poza tym nie o tym pisałem. Jeśli autorowi zależy na 200min. to niech sobie je dokupi lub wybierze wyższy abonament. Jemu jednak nie zależy na minutach tylko na tym by inni nie mieli od niego lepiej. To taki typowy, dla nas Polaków, chory odruch. Dlatego w Europie jesteśmy źle postrzegani.

            • Dlaczego uważasz, że jest coś nie tak jeśli ja, jako nowy dostaję więcej niż stary klient. Z mojego punktu widzenia to jest wszystko w porządku. Przyjdę do Playa tylko wówczas gdy dostanę coś więcej. Operator wie o tym i dlatego daj mi 200min więcej. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Masz coś do dodania?

    • Panie Wicki.
      Po pierwsze jest Pan użytkownikiem a nie abonentem. Z regulaminów wynika że, użytkownikom ofert na kartę, którzy są w sieci powyżej 3 miesięcy przy migracji przysługuje promocja „dla abonentów” czyli między innymi te wspomniane 200 minut.
      Pozdrawiam

    • Jakie 200 minut wiecej dla przychodzących z ulicy?
      W Abonamencie „Stan Darmowy 19”, użytkownicy przechodzący z oferty na kartę otrzymują znacznie lepsze warunki od nowych klientów.

  20. Poll.Mogę Ci podesłać gumowy młotek,żebyś się walnął w ten zakuty łeb.Pytanie nie było do ciebie ,to po co komentujesz to.

    • Komentuję bo mam takie prawo i jeszcze nikt mi go nie odebrał. Drażni mnie zacietrzewienie ludzi którym się wydaje, że inni nie powinni mieć od nich lepiej, bo nie i już. Jeśli ci mało o 200mni. to se je dokup i nie płacz, że ktoś ma lepiej niż ty bo to żałosne jest i tyle.

  21. Witam. Doczytałem do końca, uuuuffff!?!?!?!
    Pytanie do rzecznika lub osoby odpowiedzialnej za udzielenie odpowiedzi

    Nowe Zbieraj Minuty można aktywować do 15.01.2013r – ważne są tylko 3 m-ce przy zachowaniu dodatniego salda konta. Potem koniec.

    Zbieraj Minuty(stare)-są jeszcze ważne ale nie wiadomo do kiedy (przy zachowaniu zasady 2 min przychodzącego połączenia 1 min na konto, dodatnie saldo konta)

    Czy tak to powinno brzmieć?

    Sławek

  22. Jeśli mam włączoną usługę Nowe Zbieraj minuty to gdy skończy się 90 dni to czy uzbierane minuty przepadają?

    • Uzbierane minuty przepadają po 30 dniach od przyznania ostatniej minuty w ramach usługi. Innymi mówiąc:
      — jeśli masz aktywną usługę, ale w ciągu 30 dni od przyznania ostatniej minuty nie uzyskasz kolejnej, to minuty przepadną
      — jeśli ostatnią minutę uzyskałeś w ostatni dzień ważności usługi, to minuty będą ważne 30 dni od ich przyznania, czyli przepadną miesiąc po wyłączeniu usługi…

  23. Uwaga: w dniu 14 stycznia należy ponownie aktywować usługę NOWE ZBIERAJ MINUTY wydatkować 3zł i cieszyć się jeszcze minutami przez kolejne 3 m-e. Jeżeli ktoś tego nie zrobi to ważność minut będzie tylko do końca okresu 3 miesięcznego od ostatniego aktywowania np. ostatni raz NZM było aktywowane 15.11.2012 ważność do 15.02.2013. I właśnie chodzi o to aby aktywować NZM ostatni raz w dniu 14.01.2013 na kolejne 3 miesiące

    • Usługę ponownie można aktywować dopiero po jej wygaśnięciu. Jeżeli użytkownik aktywował Usługę w listopadzie, to nie będzie mógł ponownie jej aktywować.

      Użytkownik może jednak wcześniej dokonać deaktywacji Usługi. Aby to zrobić należy:
      a) [bezpłatnie] – zmienić taryfę
      b) [1,50 zł] – poprosić o wyłączenie Usługi konsultanta w Biurze Obsługi Klienta sieci Play

  24. Witam
    Od kilku dni posiada taryfe play fresch darmowe rozmowy. Czy jesli teraz wlacze tą usługe tzn „zbieraj minuty” to czy usługa bedzie zachowana? tzn czy bede mógł ją włączyć za kolejne 3 miesiace bo czytałem gdzies na portalu ze w freschu usługa zostaje na starych zasadach. Na innym poratulu napisali ze usluga zostaje tylko w taryfie Roczna ważność konta – oczywiscie pod warunkiem ze 16stycznia bedzie ona włączona na koncie
    Prosze o odpowiedz

    Pzdr

    • Możesz ją włączyć przy Twojej taryfie i przy taryfie rok ważności konta tyle tylko że 1 raz (na 3 miesiące).Potem niestety nie.Włączyć usługę musiałbyś najlepiej dzisiaj bo termin z tego co wiem jest do 15 stycznia.

      • na telepolis.pl pisza ze usluga bedzie tylko we freszu pod warunkiem ze 15stycznia bedzie aktywna na koncie

        • co innego jest zbieraj minuty (Ciebie to nie dotyczy bo masz taryfę play fresh darmowe rozmowy) a co innego nowe zbieraj minuty które możesz właczyć do 15.01.2013

  25. A ja mam pytanie kiedy wyjdzie aktualizacja do jelly bean 1.2 dla samsunga galaxy s2??? możemy się tego w najbliższym czasie spodziewac??

  26. A juz dziś nie moge aktywowac sobie kodem promocji „NZM” w play fresh… w biurze obslugi tez nie maja takiej mozliwosci… przyjeli tylko zgloszenie – i klops…

  27. a juz dzis nie ma szans aktywowac krtokim kodem promocji „NZM” w play fresh… w biurze obslugu klienta tez nie maja takiej mozliwosci… przyjeli tylko zgloszenie – i klops…

  28. Witam,
    Przejrzałem odpowiedzi rzecznika oraz komentarze odnośnie NZM. Brak KONKRETNEJ odpowiedzi na poniższą wątpliwość.
    Proszę o odpowiedź TAK / NIE.
    Mam ponad 5.tyś minut zebranych w NZM. Aktywowałem pakiet 8.01.br.
    Pytanie:
    Czy np. w czerwcu/lipcu br (lub w 2014/15 roku) będę miał te 5.tyś minut do dożywotniego wykorzystania, czy wszystko mi się wyzeruje? TAK / NIE
    proszę rzecznika PLAY o odpowiedź, co PLAY zrobi z zebranymi minutami w NZM.
    Pozdrawiam,
    piti

  29. Posiadam kartę w play jednak korzystam zasięgu sieci plus jaki mam pakiet włączyć aby nie ponosić większych kosztów korzystania z internetu jeśli to możliwe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości