UOKiK ma plan skutecznie wykończyć asymetrię

Udostępnij

Stało się! Jak donoszą dziś media stało się coś, o czym marzyliśmy od kilku lat. UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe ws. wyższych stawek do PLAY. Nasz komentarz?

To bardzo dobra wiadomość dla klientów. Cieszymy się bardzo, że zakończy się trwający od kilku lat proceder zawyżania stawek do PLAY. UOKiK zakręcił właśnie kurek ekstra zysków dla naszych konkurentów, zysków płynących prosto z kieszeni konsumentów. Teraz czekamy na pilne i konkretne działania konkurencji, czyli natychmiastową zmianę cen dla wszystkich klientów, bez żadnych gwiazdek i kodów.

Media donoszą dziś o pozytywnych inicjatywach naszych drogich konkurentów w temacie wyrównania stawek. Panowie dobrze, super ale zróbcie to po męsku. Bez smsów aktywacyjnych. Nie tylko dla nowych, ale również dla tych „nastu” milionów, które już macie w bazie. Przecież znaliście termin końca asymetrii od wielu, wielu miesięcy. W przypadku Cyfrowego Polsatu udało się. Przecież podobno nie ma z tego ruchu do PLAY żadnych przychodów ;P

rip_3

Mam nadzieję, że dzisiejsze informacje dotyczące planów UOKiK zakończą ten kabaret.

 

 

Zobacz więcej

75 KOMENTARZE

  1. Powiem, napiszę właściwie, jedno – pogubiłem się już w tym. Fakt jest taki, staliście się dla pozostałej 3 graczy na rynku – delikatnie mówiąc „boleśni”. Jak znam życie, coś wymyślą, żeby nie zrównać stawek. Swoją drogą, czy Play naprawdę nie korzysta z tych wyższych stawek?

        • Jednak Play ma rację stawki MTR spadają od paru laty, a ceny połączeń z innych sieci do Play ani drgną. Teraz kiedy MTR-y się zrównały to już jest najzwyczajniej nieuczciwe ze strony innych operatorów!

          • Poll, oczywiście, że szumiał, bo jak zorientował się, że ludzie przez to postrzegają ich jaka drogą sieć, to coś z tym musieli zrobić (abstrakcja, ale wiem po przykładzie mojej rodziny – PRZESZŁAŚ DO PLAY, PRZECIEŻ TAM JEST TAAAAK DROGO!!!).

            A swoją drogą, jak ktoś napisał wcześniej, że Play dopiero teraz szumi, to nie jest tak. Wcześniej szumieć nie mógł, bo to UOKiK narzucał ceny (i to dzięki UOKiK Play zarabiał, on sobie sam takich stawek nie wymyślił) i jakoś wszyscy się dostosowali. Teraz, jak UOKiK ceny obniżył, to wszyscy mają to w 4 literach. Czemu więc Play ma milczeć, że Klienci dzwoniący do ich sieci są po prostu przez swoich operatorów okradani?

            • UOKiK nie dyktował cen. UKE (inny urząd) ustala stawki MTR, które NIE MAJĄ WIĘKSZEGO ZNACZENIA na ceny detaliczne, a jedynie określają po jakich cenach hurtowych operatorzy rozliczają się między sobą (ruch się mniej więcej równoważy). Stawki MTR, w momencie wejścia Play stały się asymetryczne, co oznacza, że Play za każdą minutę dostawał więcej pieniędzy niż inni operatorzy. W3 szybko podwyższyła ceny do Play, ale pomimo, że asymetria MTR do Play na przestrzeni lat spadała i to znacząco, to ceny nie drgnęły i tak jak kilka lat temu, użytkownicy Orange, T-mobile czy PLusa płacili po siedemdziesiąt kilka groszy, tak płacą nadal. Teraz od stycznia MTRy zostały zrównane, czyli asymetria została zakończona. Operatorzy rozliczają się według takich samych stawek, a mimo to, użytkownicy innych sieci płacą po kilkadziesiąt groszy więcej do Play niż do innych sieci. Takie zachowanie jest po 1. uderzeniem w kieszenie konsumentów, czyli po prostu chęcią NIEUCZCIWEGO zarobku, a po 2. uderzeniem w groźnego konkurenta, bo większość osób została perfidnie oszukana przez swoich operatorów, że stawka do Play jest większa, bo to „Drogi operator”. Oczywiście można powiedzieć, że operatorzy zareagowali, ale czy oby na pewno prawidłowo? Żaden z operatorów nie ruszył starszych taryf, T-Mobile w ogóle nie obniżył stawek (nowi będą rozliczani według nowych zasad), a Orange każe aktywować „promocję” (sic!) SMSem, który aż mnie zaskoczyło, że jest bezpłatny. Czy to problem, aby obniżyć stawkę WSZYSTKIM. Czy coś się stanie jeśli nie wyślą cennika użytkownikom, w związku z obniżką stawek? Może UOKiK uznałby wtedy, że to naruszenie zbiorowych interesów konsumentów? Na pewno nie. A czy coś by się stało, gdyby nie zmienić stawek, ale wprowadzić nawet tę „promocję”, z tym, że domyślnie aktywną dla każdego? Stało by się – nieuczciwe zyski by zmalały, a tego W3 nie chce.

      • gruszka znowu swoje mądrości :) to czemu nie obniżacie z 29 gr które wprowadziliście w marcu 2009 do np 19 gr :) nie wyjeżdzaj z abo bo mówie o prepaidzie :)

        • Zacznijmy od tego, że obniżka stawek MTR, a obniżka (czy też raczej zlikwidowanie) ASYMETRII MTR to dwie różne sprawy. Każdy podmiot ma prawo sam decydować, jakie ma stawki, dlatego np. MTV MObile ma 39 groszy do wszystkich i nikt nie będzie się tego czepiać. Co innego w związku z asymetrią. Od lat konkurencja zarabiała więcej na zawyżonych stawkach do Play więcej od czwartego operatora. Asymetria malała, a ceny nie. Teraz asymetria została zlikwidowana, ale tylko w rozliczeniach hurtowych, bo W3 nie chce obniżyć stawek, tylko UDERZYĆ w konkurencję. Jest to postępowanie OGRANICZAJĄCE KONKURENCJĘ i z tego powodu niezgodne z polskim prawem (chyba, że ktoś wyłoży łapówkę). Po za tym, Play jako pierwszy z dużych operatorów oferuję stawkę 19 groszy za minutę w standardzie w nowych abonamentach…

  2. dobrze ze wasz dział prawny działa w ten sposób.popieram..jak ptc czy polkomtel w przetargach na 1800,2 ostatnich potrafią zablokowac pasmo/przeduzyc max rozwiazanie spraw to play moze sie domagac równosci stawek do wszystkich..jak powysylalem smsy do znajomych oranzadowców to nie wierzyli ze stawki moga spasc tak szybko ;-)szkoda ze nie dla wszystkich milionów klientów

    • Akurat PTC zależy na jak najszybszym wyjaśnieniu sprawy, bo chcieliby zakończyć monopol Polkomtelu na tym rynku i też odkroić swój kawałek tortu o nazwie „LTE”.

  3. Przekonałem się na własnej skórze jak Orange łupi swoich kochanych klientów w dodatku biznesowych.W dniu dzisiejszym zgodziłem się na podpisanie umowy na nowy numer firmowy z telefonem.Wszystko załatwione przez telefon.Pani powiedziała że mam 450 min.do wszystkich,do orange bez ograniczen,1 Gb netu,Samsung Adw.za 1zł.Abonament 68 zł brutto.Coś mnie tknęło,aby sprawdzic regulamin,a tam jak byk 450 min do wszystkich,lub 118 min do pleya,lub 98 min centernet i mobiland.Jutro mam miec kuriera z telefonem i papierami do podpisania.Oczywiście przesyłki nie odbiorę niech se szukają innych głupków.Ładnie bym się nacioł,przez dwa lata by mnie okradali kiedy inni by już mieli normalne stawki.

    • Lepiej odbierz przesyłkę i napisz na umowie „Nie wyrażam zgody na aktywację” i każ odesłać wszystko do nadawcy, bo jak kurier będzie nieuczciwy, to sam podpisze i zabierze telefon.

      • Chodzi mi o obecnych klientów, którym jeszcze długo nie skończą się abonenty. Czemu mają płacić więcej?

        • bo podpisali umowę na dwa lata, w której były wyszczególnione stawki.

          Zmiana jakichkolwiek kwot w abonamencie nastąpi tylko w tedy, gdyby daraźnie zmieniono przepisy (np. podniesiono stawki Vatu).

  4. Czy istnieje szansa na przeszkolenie pracowników sklepów Playa? Bo nawet kierowniczka Play Zone w Złotych Tarasach w Warszawie nie jest zorientowana w zasadach działania gwarancji na telefony.

  5. Aaa, to stąd taki wysyp amplifierów W3 tu na blogu. Musiano im w pracy przebąkiwać o ew. karze 7-10% przychodu. Coraz ciemniejsze chmury zbierają się nad pracownikami, zwłaszcza Orange. Dostają propozycje umów ze zniżką na abo do momentu kiedy zakończą pracę. A potem fora ze dwora i 100% abonamnetu i bujaj się. Oj nieładnie, nieładnie Orange.

  6. Wreszcie zawita powoli normalność. Szkoda że dopiero po tym jak UOKiK zaczął się interesować sprawą. Wprawdzie wg mnie powinno to być wszystkim z automatu włączone bez żadnej łaski, ale cóż może lepiej tak niż wcale.

    • Nie byłbym taki pewny. Operatorzy na pewno uwzględnili czas postępowania administracyjnego i przeciągną wszystko do ostatniej chwili, może nawet bardziej im się będzie opłacało zapłacić karę niż znieść asymetrię.

  7. Mnie strasznie interesuje co z Nexusem 4? Wiem, że dużo osób pyta i nikt nie otrzymuje odpowiedzi, więc może należałoby dowiedzieć się i dać stosowne info dla klientów?

    • Pretensje mozesz mieć tylko do nieuświadomionych klientów – skoro nie maja pojęcia co to jest MTR, to po co operatorzy maja ich wyprowadzać z błogiej niewiedzy.

      A widziałeś kiedyś w tv. jakikolwiek program o MTR?
      Przecież nasze media mają „ważniejsze sprawy” niż zajmowanie się takimi bzdetami.

      • Dokładnie, na przykład jednego z najgorszych kryminalistów świata, porównywanego z Hitlerem czy Stalinem – Pawła S., który jak na terrorystę przystało był ścigany przez służby polski i USA, ponieważ w internecie opublikował fragmenty dwóch pierwszych odcinków „Przygód Koziołka Matołka”.

      • Play powinien uruchomić kampanię reklamową w której w szybki sposób opisze co to jest MTR i dlaczego ludzie dają się okradać innym operatorom. Lepsza taka kampania niż te „gwiazdki” tvn’owskie.

  8. Nexus 4 wejdzie po premierze w polsce która ma dopiero się odbyć więc musisz poczekać do premiery by dowiedzieć się czegoś wiecej.

  9. UOKiK zawsze robi tak ze czeka czeka… czas mija a on czeka… a potem mowi „od pol roku mieliscie nieuczciwe stawki” i sru 100 mln kary :D
    Bo jakby od razu zareagowal po dwoch dniach to ile kary moglby wlepic? Tysiaka czy dwa hehe

    • Oczywiscie chodzilo mi ze UOKiK ma gdzies konsumentow, obchodzi go tylko on sam bo milionowe kary w zaden sposob nie rekompensuja strat poniesionych przez klientow… cholera wie gdzie ida te pieniadze :) Dlatego reaguje tak pozno!

      • Jedno jest pewne – oddać – nie oddadzą…
        W liczeniu zysków operatorzy są bardzo skrupulatni.
        Za pośrednictwem firm krzaków organizują nieustające konkursy SMS-owe bombardując klientów wiadomościami zapisującymi do usług abonamentowych po 5 zł.
        Wysyłają „darmowe” wiadomości linkujące treści wymagających pakietów internetowych (jak ktoś nie ma to dodatkowo płaci).
        Efekt taki, że nieświadomi nawet nie wiedzą, na co tracą pieniądze.
        Teraz pasowałoby oddać pieniądze za połączenia.

      • czyli czekaja tak dlugo bo maja w d… klientow? No tak bo jak dowala wysoka kare za szybko to operator sie nie oblowi i nie bedzie mial czym zaplacic, wiec bankrutuje a tym samym zabijaja swojego zywiciela…. a Ty Poll masz jakiegos swojego pasozyta?

        • @ Pier – Operator nie zbankrutuje. T już wprowadził opłatę za roczną ważność konta, a Orange zlikwidował przelew sms, toż to czyste oszczędności.

  10. Fajnie. A kiedy będziecie mieć LG Swifta 4X HD na magazynie? Bo chcę przedłużać umowę i czekam już 2 tydzień na telefon…

  11. Mam pytanie czemu Play zmienił możliwość przedłużenia umowy z telefonem z 3 miesięcy wcześniej na 2 miesiące wcześniej? I do kiedy to ma być aktywne bo konsultant w salonie powiedział ze to jest „czasowe”?

    • dołączam się do pytania, Play dlaczego zmniejszyliście okres wcześniejszego przedłużenia umowy???!!!

      czy tak się postępuje z klientami którzy mają u was kilka umów???!!!

      • Moi Drodzy na niewygodne pytania sieć Play i jej rzecznik nie wysilają się na jakiekolwiek słowo komentarza. Cóż, wychodzi profesjonalne podejście do klienta.

  12. masy będą więcej dryndać do play i 8gr będzie brało p4 :) w dobie długów i kryzysu od przybytku głowa nie boli :)

  13. Zacznijcie aktualizować telefony. Czy Play dostał z deklem?! Zapominacie od podstawach takich jak: telefony w magazynach, dbałość o klientów, i zero supportu.

  14. Brawo rzecznik! Nowy telefon w ofercie, o czym najpierw dowiedzieliśmy się od LG, dziś ze strony Play… a rzecznik milczy.

  15. Czy jest szansa, żeby obecni klienci abonamentowi z innych sieci mieli tańsze rozmowy do Play z obecnymi umowami?

  16. UOKiK jak zwykle potrzebuje nieco czasu na reakcje, ale jak widać bez ich interwencji daremnie oczekiwać uczciwych zasad.

  17. Do Bangladeszu Mozambiqu i Zimbabułe jeżdzi zdecydowanie mniej osób o to raktycznie za jedną granicą jak to się ma do odległości n. Anglii Hiszanii Portugalii a ceny są inne choć odległość większa.

  18. ok rozumiem, Ale Halo Halo Panie rzecznik co Pan o tym sądzi.Mnie wkurza jak tam wyjeżdzam i Przychodzi mi 4 razy taki rachunek, bo w kraju korzystam z formuły 4.0, zróbcie może taką formułe na Polskę i dany kraj gdzie najcześciej się jeździ.Aby dotyczyło to Połączeń do danego Kraju i z danego kraju do Polski jak się tam jest.

  19. czas w którym można przedłużyć umowę z telefonem został skrócony dla tego że brakuje telefonów.

    tylko że to jest lekka paranoja bo klienci będą uciekać

    przedłużenie umowy z telefonem powinno być dostępne na NORMALNYCH warunkach co najmniej na 6 miesięcy wcześniej – wtedy byłoby widać że firma traktuje poważnie swoich stałych abonentów, i nie musieliby oni migrować do innych sieci.

  20. Szanowni Państwo, czy Play prowadzi rozmowy z UPC na temat stawek połączeń? Operator ma do Was stawki okrutne – nie mówiąc nawet o tym, że nie wchodzą one w pakiet darmowych minut – tak jak połączenia z W3.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości