Tako rzecze rzecznik Play

UKE: Analiza cen telefonii ruchomej – Play w czołówce!

Czas na wieczorną lekturę ;-) Takie raport pojawia się tylko raz w roku dlatego trzeba zwrócić na niego szczególną uwagę! PLAY daje rade ;-) Zobaczcie zresztą sami jak dobrze radzimy sobie zarówno w kategorii abonent jak i „na kartę”. Raport liczy kilkadziesiąt stron, ale wybrałem kilka ciekawostek ;-)

Ceny połączeń w wybranych planach taryfowych MNO

cennik_polaczen_ANALIZA_UKE

Koszyk 1 – zgodnie z nimi statystyczny użytkownik telefonu komórkowego w Polsce wysyła średnio miesięcznie 86 SMS i 0,5 MMS oraz wydzwania 106 minut. Zdecydowaną większość z nich stanowią połączenia do sieci ruchomych – wewnątrzsieciowe (on net) – 62% oraz do sieci innych operatorów (off net) – 27%.

koszyk1

Koszyk 2 – niskie wykorzystanie. Liczba SMS – 33, liczba MMS – 0,7, liczba minut – 42,

koszyk2

Koszyk 3 – średnie wykorzystanie – Liczba SMS – 50, liczba MMS – 0,7 liczba minut – 111,

koszyk3

Koszyk 4 – wysokie wykorzystanie – Liczba SMS – 55, liczba MMS – 1, liczba minut – 239,

koszyk4

Najbardziej aktywni użytkownicy najkorzystniejszą ofertę otrzymują w Play :-)

 

A w ofertach pre-paid ceny minuty kształtują się następująco:

cennik_polaczen_pre-paid_ANALIZA_UKE

 

Ceny za SMS i MMS

cennik_polaczen_pre-paid_SMS_ANALIZA_UKE

I analogicznie w koszykach:

Koszyk 1 – najkorzystniejszą ofertę posiada Play :-)

koszyk1-prepaid

Koszyk 2 – niewiele nam brakuje ;-)

koszyk2-prepaid

Koszyk 3 – jesteśmy w czołówce :-)

koszyk3-prepaid

Koszyk 4 – podobnie, jak w abonamencie – najaktywniejsi najmniej płacą w Play! :-)

koszyk4-prepaid

 

WNIOSKI – czyli to, co najważniejsze!

Bez względu na to, czy korzystacie dużo z telefonu, czy mało – oferta Play zaawsze jest najlepsza lub prawie najlepsza. To zapewne już wiecie, jednak powyższe wykresy doskonale to obrazują.

Można też użyć bezpośredniego cytatu z raportu: „W każdym z analizowanych koszyków najatrakcyjniejsze cenowo były oferty Virgin Mobile oraz Play” (gratulujemy Virgin!).

Zachęcam Was bardzo gorąco do zapoznania się z całym raportem, który znajdziecie na stronie UKE.GOV.PL.

Komentarze

  1. Darek_kons_Play napisał(a):

    haha idealnie podsumowanie tysiąca komentarzy, typu „PLAY schodzi na psy”
    albo sieć A, B, C mają to i to lepsze. Owszem nie neguje tego czy tamtego, ale patrząc na średnią wszystkich wyników przez pryzmat operatora młodego, który nie jest operatorem wirtualnym jak 2/3 z powyższego rankingu to PLAY zajmuje miejsce na pudle. i nie boję się stwierdzić, że zakłada koszulkę lidera.Raportuj

  2. benji napisał(a):

    Co tu dużo mówić i komentować .Play jest OK . Gratki :)Raportuj

  3. Klient napisał(a):

    Raport UKE jest chyba mało dokładny.
    Ja z całą pewnością nalezę do koszyka 1, z tym, ze używam jeszcze internetu, ale w życiu nie wydałem na kartę miesięcznie 30 zł.

    Zakładam, ze rachmistrze z UKE w ogóle nie wzięli pod uwagę usługi „Zbieraj minuty” czy „pakietu złotówek”Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Tak – w tym raporcie jest napisane, że nie zostały wzięte pod uwagę żadne pakiety. Statystycznie pakietów obniżających koszty połączeń używa niewielka część bazy klientów.Raportuj

      • Klient napisał(a):

        Aha…, rozumiem.
        Ale nieścisłości dotyczą nie tylko pakietów, o których cześć klientów może nie wiedzieć.
        Przykładowo w zestawieniu jest wykres wskazujący, że minuta z Heyah do Play kosztuje 0,3. Choć cena ta dotyczy nowych klientów. Wszyscy starzy (czyli zapewne ponad 80% płaci 0,8).
        Przy tego typu nieścisłościach powyższy raport jest – ujmując to najdelikatniej – nieprecyzyjny.Raportuj

        • PlayPlay napisał(a):

          Myślę, że możesz zgłosić swoje uwagi do UKE.Raportuj

          • Klient napisał(a):

            Tak, zgłosić mogę.
            Tylko w jakim celu?
            Raport opublikowany, premie wypłacone, Play jest zadowolony, ze raport wykazał, iż w Playu jest najtaniej.

            A to, że raport zasługuje co najwyżej na 3- to co to kogo obchodzi.Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Kliencie. Taaaak, wszyscy się sprzysięgli by odgwizdać sukces Playa. Urzędy publikują korzystne raporty, branża nadaje mniej lub bardziej prestiżowe nagrody, klienci nadciągają, a wszystko to za sprawą …chyba łapówek. No bo jak inaczej? Propaganda sukcesu większa niż w Korei Północnej.Raportuj

            • Klient napisał(a):

              Jakbyś zadał sobie trud przeczytania mojego postu to byś zauważył, że Raport UKE jest nieprecyzyjny, gdyż z Playa można korzystać znacznie taniej niż twierdzi Raport, a Heyah jest jeszcze droższa niż twierdzi Raport.

              To nie żaden spisek, to najzwyczajniejsze na świecie lenistwo autorów raportu opłacanych z naszych podatków.Raportuj

            • PlayPlay napisał(a):

              Nie zgodzę się z Tobą – trzeba przyjąć jakiś standard dla wszystkich sieci. Pakiety pojawiają się i znikają a i tak mniejsza część klientów z nich korzysta.Raportuj

        • Klient napisał(a):

          Owszem, trzeba przyjać standard dla wszystkich sieci. Nie podoba mi się tylko, ze ten standard idzie po linie najmniejszego oporu.

          Nie chodzi tylko o pakiety – Raport UKE w ogóle nie analizuje kosztów transmisji danych, co w czasach smartfonów i internetu mobilnego jest po prostu kompromitacją.Raportuj

  4. Zen napisał(a):

    Trzeba dziękować Bogu, że dał nam Play!
    Po pierwsze ci 3Wyzyskiwacze pomalutku spuszczają z tonu, mamy alternatywę inne h cenowo usług/ Dzięki za legalne gadanie za darmo! Dzięki że jesteście! Przeniosłem całą rodzinę – każdy wreszcie dzwoni ile chce bez strachu o wysoki rachunek!Raportuj

    • Michu napisał(a):

      Problem w tym, że Play małymi kroczkami zaczyna robić się jak W3 w segmencie prepaidowym. Od dłuższego czasu panuje w nim zastój w ofercie podstawowej. Od czasu do czasu tylko dodają lub zabierają jakieś pakiety.Raportuj

      • hmmm napisał(a):

        Lepszy jest zastój niż to co robi T-mobile – wprowadza coraz to nowe opłaty (za sprawdzenie konta, za roczną ważność konta), jak mało kasy na koncie to zawsze przy próbie połączenia pojawia się durny i wkurzający głos w słuchawce żeby doładować, iboa które nigdy nie działa i po kilka dziennie smsów z reklamami. Sam stamtąd uciekałem to wiem jak jest.
        Orange też nie ma zastoju – wycofuje mnóstwo promocji, robi różne kombinacje w regulaminach czy wykurza ludzi NA ZAWSZE z rocznej ważności konta. A Plus chałę odwalił ze swoją ofertą i liczy na jeleni.
        Jeszcze dodać stawki do Play i ściemnianie z nimi operatorów (to za jakiś magiczny kod albo tylko dla nowych).
        Prawda jest taka, że prepaid Playa w porównaniu do konkurencji jest bardzo dobry. A no limit rozmów i smsów za darmo po doładowaniu po własnej sieci to cudeńko. Za 50 zł doładowanie jest gratis aż 100 dni. To naprawdę dużo. Znam całe rodziny co przeniosły numery do Play i sobie dzwonią po sieci do woli.Raportuj

  5. Miha napisał(a):

    Jeszcze rozwincie tele play na natywnych App i bedzie rewelacja. Szkoda ze nie rozwijacie tej usługi bo tym powalczylisbyscie mega o klientow roamingowych. Gratulacje .Raportuj

  6. Sromek Sromczyk napisał(a):

    Dumping cenowy stosowany przez operatora – ma być powodem do dumy?!?Raportuj

  7. Marek napisał(a):

    Widać przy okazji która firma zdziera z klientów za połączenia do PLAY, mimo że asymetrii już nie ma: pazerny T-Mobile.Raportuj

  8. ggg napisał(a):

    dlaczego telefony są takie drogieRaportuj

    • Grzegorz Trzciński napisał(a):

      żebyś kupował w sklepie z elektroniką, a nie u operatora.Raportuj

      • dark napisał(a):

        Grzegorzu.Głupia odpowiedz.Mam pytanie:Gdy idziesz na lody to sprzedawczyni daje ci gałki do reki czy chcesz zeby ci dala w waflu?Raczej chyba w waflu.Prawda?A ona przecież w lodziarni handluje lodami a nie waflami.Tak samo wg.mnie jest z telefonami u opów.Są(lub powinny być) w zasadzie częścią oferty.Raportuj

  9. hans napisał(a):

    w ofercie prepaid brak VIRGIN z 14 groszami :)Raportuj

  10. Hose Horse napisał(a):

    Czy to prswds, że Plsy zlikwidowsł FORMULS 4.0 ?Raportuj

  11. alien202 napisał(a):

    Najniższe ceny dlatego I kwartał NALEŻY DO PLAY :):):)Raportuj

  12. piotr515 napisał(a):

    A gdzie w statystykach Virgin Mobile ??Raportuj

  13. Kamil napisał(a):

    Dziwny zbieg okoliczności z My mobile RANKING, tam też czołówka należy do Virgin i Play ;o)Raportuj

  14. PlayPlay napisał(a):

    Chyba trochę mylisz pojęcia. Złodziejstwo jest wtedy, gdy ktoś zabiera coś, co należy do Ciebie bez Twojej zgody. Nie rozumiem za bardzo jakimi przesłankami kierujesz się mówiąc, że sprawą powinno zając się UKE itd. Tak jest skonstruowana oferta.
    Owszem limitujemy prędkości ale to po to, żeby dostarczyć wszystkim użytkownikom podobnych prędkości.Raportuj

  15. Kalamala napisał(a):

    oczywiste jest, że każde zestawienie można tak spreparować żeby przedstawiało akurat to co chcemy :) Oferta Play jeszcze w zeszłym roku była konkurencyjna na dana chwile nie maja się już czym wyróżnić. Czemu nie ma informacji o usłudze internetowej przecież mamy erę smart-fonów większość użytkowników ma smart-fona a to się wiąże z korzystaniem z internetu a tu Play nie ma się czym popisać. Proponują ofertę z telefonem bez opcji internetu bo już za to każą dodatkowo płacić a pakiety internetowe żałosne 5Mb-5zł ??!!! Śmiech na sali co to jest 5mb? i nie maja nic dla klienta przedłużającego umowę dają 5 zł rabatu na abonament. Ciekawe co Play na to? pewnie nie dopuszczą tej opinii :)Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty