Tako rzecze rzecznik Play

10 baniek ;-) i ciągle rośnie

10.10…to było zbyt oczywiste, żeby Was czymś zaskoczyć. Nasz prezes lubi magię liczb i stąd 09.09, 10.10.11.11… na chwilę obecną nie ma planów z 12.12 ;-) Jorgen obiecał mi, przy pięciu milionach, że założy koszulkę z numerem 10. Kiedy ją kupowałem wydawało mi się to tak abstrakcyjne a jednak ;-)

Jesteśmy w pierwszej lidze ;-) Nie chcę się specjalnie rozpisywać, ale pamiętam jednego kolegę z konkurencji, który założył się ze mną, że nigdy nie zdobędziemy 500 tysięcy klientów pomimo dużej wiedzy o rynku przegrał. A gdyby tak policzyć odsetki i dzisiejszą liczbę klientow to mógłbym hurtownie otworzyć.

Kiedyś, 10 milionów temu nikt specjalnie nie dawał nam szans i dlatego tylko wariaci decydowali się wskoczyć na ten statek. Z czasem statek rósł i wsiadali na niego kolejni piraci. Z czasem okazało się, że nie jesteśmy już piracką łajbą tylko sprawnym torpedowcem, niszczycielem… Dziś nasze piractwo jest tylko legendą, ale obiecuję, że nie będziemy tankowcem i dalej będziemy płynąć przed całą stawką swoim własnym kursem ;-)

Jakby na to nie patrzeć to koniec W3 i początek W4. Obiecuję, że ciągle w ramach W4 będziemy robić swoje i od czasu do czasu zamieszamy na rynku. No bo kto inny ma to robić?

Zobaczcie kilka slajdów z dzisiejszej prezentacji:

liczba klientów

Mamy 10 milionów i zajęło to nam bagatela…. niespełna 80 miesięcy

20th position

Gramy w I lidze, razem z najlepszymi!

revenues

Nasze przychody rosną, spadają przychody hurtowe, ale to oczywiste i wynika ze zmiany stawek MTR

mnp

Tyle pozyskaliśmy od początku

Ciągle pracujemy na koszulką 10 milionową, to jedna z wariacji…

winner_white

I najważniejsze! Wielkie dzięki, że jesteście z nami! 

Komentarze

  1. kill649 napisał(a):

    Tylko jeszcze lub aż poprawić jakość tej torpedy to będzie cud miód orzeszki.Raportuj

    • lol napisał(a):

      Ofertę mają coraz gorszą. W poprzedniej wersji: Formuła S za 9,99 zł (dla klientów) za nieograniczone rozmowy i SMSy w sieci + 200 minut do wszystkich za 10 zł, teraz to samo + 100 minut do wszystkich za 10 zł. Niech pan Gruszka zamiast kpić obiecaniem, że „dziś nie pogorszymy oferty :)” odniesie się do faktów.Raportuj

      • PawelK napisał(a):

        Fakt, obecna oferta dla niektórych jest mniej korzystna. Mając drugi tel służbowy chciałem wziąć Formułę S z pakietem 500mb bez tel na 12 msc. Bez tel oczywiscie, bo z ich dostępnością w Play bywa różnie. Niestety się spóźniłem, a w obecnej mogę mieć neta 2gb albo wcale. Nie potrzeba mi aż tyle skoro rzadko kiedy nie mam dostępu do wi-fi. Wcześniej było bardziej elastycznie do potrzeb klientów.Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Ale są użtykownicy którzy lepiej na obecnych ofertach wychodzą. Wszystkim się nie dogodzi. Preferują po prostu użytkowników którzy wiedza po co telefon i z niego potrafią korzystać. Jak ktoś ma telefon w celach tylko alarmowych, to musi zrozumieć, że taniej już było.Raportuj

          • Antypoll napisał(a):

            500mb internetu, bo o takim pisał Pawelk to telefon używany w celach alarmowych? Dobrze się czujesz Poll?Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Tyle zużywa Accuweather w niecałe 2 miesiące jeśli odświeżasz często.Raportuj

            • Wkurzony napisał(a):

              A po co niby miałbym to odświeżać często? Sprawdzam poczty, przeglądam internet i bez problemu wystarczy mi 500mb miesięcznie. Nie jestem niewolnikiem komórki. Jest jescze laptop albo ipad.Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Po to jest by wiedzieć a do tego odświeżanie potrzebne. Dlatego 500MB to nie jest zbyt wiele.Raportuj

      • blanka:) napisał(a):

        kup sobie kartę i za 100 minut płać 30 zł. proste…Raportuj

  2. diego_armando napisał(a):

    upadniesz, wstaniesz, będziesz diamentem ;-)

    Gratulacje!Raportuj

  3. Red_PL napisał(a):

    Popracujcie trochę nad dużymi klientami korpo i będzie 12 mln :) Zainwestujcie w dobrych doradców biznesowych, bo naprawdę poziom tych ludzi odstrasz poważnego klienta, a szkoda.Raportuj

  4. Krzysztof Olszewski napisał(a):

    Jestem doradcą biznesowym w Warszawie, zapraszam do współpracy :)Raportuj

  5. Beata Jurewicz napisał(a):

    koszuleczka by się przydala, dla stałej czytelniczki bloga :) niestety do tej pory żadna mi się nie przytrafiła :(Raportuj

  6. Qper napisał(a):

    Przyznam, że mam ciągle w tym udział ;).
    Teraz dodatkowo przenoszenie stacjonarek do usługi drugi numer jest rewelacyjne!Raportuj

  7. Krzysztof napisał(a):

    Masz rację Marcinie – któż inny może namieszać na rynku, jak nie Wy – tu się zgadzam w 100%.

    Działania do niedawna „wielkiej 3” to jakieś nieporadne ruchy, śmiać mi się chce porównując ich ofertę do Waszej i się zastanawiam dlaczego nadal mają tylu klientów.Raportuj

    • manyaky napisał(a):

      Oferta w W3 coraz lepsza, na odwrót niż w P4 – w końcu się wyrówna za pół roku, no rok maksymalnie.Raportuj

    • kill649 napisał(a):

      Oczywiście Play zamieszał, ale jak na chwile obecną jeżeli chodzi o ofertę to NJU wygląda bardziej ciekawie. No i z całym szacunkiem ale jakość rozmów to niebo a ziemia.

      Ps. i tak wiem, Poll ma super jakość i tylko innym się zdaje.Raportuj

      • Poll napisał(a):

        NJU to ja mógłbym dziecku kupić ale po kiego skoro ma PF i mamy ze sobą darmowy kontakt. A kontakt ten jest bez zastrzeżeń, pod warunkiem, że dzieciak nic nie namiesza w telefonie.Raportuj

        • kill649 napisał(a):

          Czemu uważasz, że NJU to dla dzieci? To nie jakiś tam krzak mvno ale sprytna zagrywka Orange by zatrzymać w swoich szeregach owieczki które potencjalnie chcą przejść do Play. I może im się to nie opłaca ale to tak jak właściciele Googli zapytani o youtube. Czy wam się opłaca? Oni na to, że nie ale tylko oni to mają.

          I Poll, ja się nie czepiam Twojego operatora ale jest różnica między jakością via roaming krajowy (plus,orange) a np. karta simplusa/orange w tym samym miejscu w tym samym aparacie. Wypadku Plusa może być to działanie celowe, bo jak doczytasz w innych miejscach to bardzo często karty Play wrzucane są na nadajniki aero2. A co za tym idzie ani Ty ani do Ciebie nikt się nie dodzwoni. Dużo można o tym mówić, dużo już zostało napisane. I nie ma sensu wałkować tego.Raportuj

          • pabloki napisał(a):

            kolega ma w nju , testował na różnych telefonach… nie moge z nim rozmawiać jak dzwoni do mnie po 3 minutach boli mnie głowa. w nju jest tak okropna kompresja( chodzi o przesyłanie głosu z nju do odbiorcy ) ze po prozmowie słysze dudnienie w uchu. wole dać 10 zł więcej i miec normalna jakość.Raportuj

          • Poll napisał(a):

            Może jako sprytny sposób na zatrzymanie wiejących drzwiami i oknami NJU się nadaje, ale nie nakłoni mnie do przejścia z Playa skoro mi tu jest dobrze i wszystkim do których dzwonię lub od których odbieram rozmowy.
            Co do jakości Play w roamingu kontra sim od Plusa czy Orange na tym samym aparacie to sie nie mogę wypowiedzieć bo tego nie sprawdzałem, ale wiem jedno: jak słaba byłaby łączność roamingowa to jest ona i tak o 100% lepsza od braku łączności. Ty musiałbyś żonglować simami lub aparatami a ja nie muszę. Nawet mogę nie wiedzieć po jakiej sieci gadam.Raportuj

  8. knopers napisał(a):

    Żeby się nie okazało, że po ostatnich „wielkich” rewolucjach w abonamentach (niezbyt korzystne) ta liczba nie zaczęła maleć…Raportuj

    • mike napisał(a):

      Drobni pewnie odejdą, ci co dużo gadają pewnie przyjdą. Ja i moja rodzina raczej odejdziemy bo w moim pułapie cenowym (ok. 65, 400 min do wszystkich, 1 GB internetu) obecna oferta jawi mi się jako nieatrakcyjna, a gadanie no limit nam nie potrzebne, natomiast nie chce się zastanawiać czy numer, na który dzwonię nie jest przypadkiem stacjonarnym… Póki co czekamy do końca umowy i być może jeszcze się coś zmieni..Raportuj

      • knopers napisał(a):

        Sam w czasach kiedy Play rewolucjonizował rynek namówiłem ok. 17 „drobnych” osób by przeszły do Play, z czego większość to rodzina. W efekcie kilku osobom kończy się teraz umowa (kilku już się skończyła) i nie ma w czym wybierać, a podnieść opłaty 2-krotnie za tyle samo minut co każdy ma obecnie, nie ma sensu. Więc również „drobni” tworzą tą 10 mln sieć.Raportuj

  9. Aurdi napisał(a):

    A ja mam zamiar odejść. Jakość rozmów i zasięg pozostawia wiele do życzenia, pomimo niby automatycznego przełączania na BTS innych operatorów. Czyli… 10 mln i ciągle spada.Raportuj

  10. lol napisał(a):

    10 mln aktywacji czy 10 mln klientów? Jeśli klientów to ile macie aktywacji? A jeśli aktywacji to czemu ściemniacie?Raportuj

    • Poll napisał(a):

      No przecież każda aktywacja to klient, bo za nią idzie pieniądz.Raportuj

      • PawelK napisał(a):

        Nie za każdą aktywacją musi iść pieniądz. Mogły być rozdawane darmowe startery.Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Po pierwsze dotyczy to wszystkich sieci, po drugie chyba nie maja one roku ważności a po trzecie to zwykle są one chociaż raz na jakiś czas ładowane.Raportuj

          • PawelK napisał(a):

            Jasne, że wszystkich. Plus często rozdaje darmowe startery. Po takiej akcji pewnie podbijają sobie statystyki, bo przecież jak ktoś włączył, to przez chwilę będzie aktywna :)Raportuj

            • Poll napisał(a):

              A potem traci na ważności.Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Z tym, że akurat Play radzi sobie z tym dzwoniąc do klienta by karta była liczona jako aktywna.Raportuj

            • kill649 napisał(a):

              Plus z wypowiedzi kilku osób z tej sieci proponuje na przedłużenie aparat najchętniej dual sim i uwaga nowy numer z ofertą promocyjną. By się chyba liczby im zgadzała :-)Raportuj

      • ex napisał(a):

        „każda aktywacja to klient”??? Przeczytaj jeszcze raz, to co napisałeś i się zastanów…Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Tak, każda aktywacja to klient bo za każdą aktywacją idzie kasa. Trudno mówić, że Orange zyskało jednego klienta – PKP, skoro ma 25tys. aktywnych kart.Raportuj

  11. Poll napisał(a):

    Mnie zastanawia jak W3 mogło przeoczyć tak gigantyczną czarną dziurę rynku, która wszystko pożera. Do połknięcia było 7mln istnień balansujących na horyzoncie zdarzeń. Nie ma innego wytłumaczenia jak to, że musieli oni pokończyć jakieś specjalne szkoły, no bo jak inaczej można było spieprzyć tak prostą robotę?Raportuj

  12. Marcin Nieckarz napisał(a):

    To ja zapytam pierwszy tak po prostu. Mogę dostać taką koszulkę ??? :)Raportuj

  13. Duals napisał(a):

    Panie Marcinie, to ja też proszę o takową śliczną koszulkę :DRaportuj

  14. pan-audytor napisał(a):

    Nie dostałem się na Play Weekend to może chociaż taką koszulkę dostanę, co?:)Raportuj

  15. manyaky napisał(a):

    Gratulacje, ale czekanie od sierpnia dwa-trzy miesiące na 10.10. – bardzo naciągane. :)Raportuj

  16. Duals napisał(a):

    Na górze PLAY, a w dole reszta i niech już tak zawsze będzie, a będzie OK :D

    Ps. Play niczym jak ciasto drożdżowe – idzie do góry ;p

    Graty raz jeszcze i oby gdzieś można było dostać/kupić tą koszulkę, bo jest ładna :)Raportuj

  17. Snas napisał(a):

    NFC !!!
    NFC !!!
    Kiedy w końcu będą możliwe płatności NFC w Play ?!?!?!?Raportuj

  18. Ekej napisał(a):

    W tym 2 karty moje, nie zapominajcie o prepaidach :)Raportuj

  19. złośnik napisał(a):

    oferta coraz gorsza, zasięg stoi, tylko głupawe reklamy i LTE – jakoś na LTE nie pogadam… a zasięg 2/3g? lipa…Raportuj

  20. Michu napisał(a):

    Świetna wiadomość i gratuluję całej ekipie tworzącej sieć Play. Tym bardziej się cieszę, bo czyje się w pewnym stopniu ojcem tego sukcesu, gdyż jestem w Play od samego początku pojawienia się go na polskim rynku :-).
    Mam nadzieję, że wciąż będziecie zaskakiwać i wyznaczać na rynku telekomunikacyjnym nowe trendy.Raportuj

  21. Zdzis napisał(a):

    Z jednej strony składam gratulacje ale mam powoli już dosc ciągłego rozłączania rozmow albo po wybraniu na sztywno operatora romingowego wyrzucanie z sieci i tylko patrzenie na wyswietlacz telefonu odswierzanie karty sim. mam kilka aktywnych kart sim i pamietam czasy jak znajomi smiali sie ze mnie jak przenosiłem sie do PLAY ale cos niedobrego dzieje sie też z ofertami. dzieki BOK pożegnałem sie z play on line na rzecz Plusa i zobaczymy czy to obiecane mieszanie nie będzie w sensie negatywnym i ofert głosowych też nie będe przenosil. W4 ??? jakoś dziwnie brzmi i żeby nie było końcem PLAY takim jakim było na począdku.Raportuj

  22. Pablo-1986 napisał(a):

    JA DO TEJ ŁAJBY WBIŁEM RÓWNE 3 MIESIĄCE PO NARODZINACH PLAY I PO DZIŚ TRWAM W TEJ SIECI. PAMIETAM JAK W 2007 ROKU ZNAJOMI ŚMIALI SIĘ ŻE JESTEM W PLAY, ŻE SIEC PADNIE, ŻE DO PLAY DROŻEJ I ŻE BRAK ZASIĘGU. PRZENIOSŁEM SIE I JAK NA RAZIE NIE ŻAŁUJĘ, NAWET TERAZ GDY MAM ROZMOWY NO LIMITS NA KOMORKI. NAJGORSZA DLA MNIE BYŁA FORMUŁA M- IDIOTYCZNE SPRAWDZANIE STANU MINUT KILKOMA KODAMI, DOBRZE,ŻE DAŁO SIĘ ZMIGROWAC NA AKTUALNE TARYFY. SMS/MMS MAŁO WYSYŁAM, NA STACJONARKI NIE DZWONIE WIĘC JEST GIT MAJONEZ JAK TO MÓWI PANI BASIA.Raportuj

  23. epi napisał(a):

    Co by nie mówił i nie pisał to jakość sieci P4 do pozostałych sieci ma się jak maluch do nowego BMW. Nie jestem z konkurencji, mam kilka numerów w P4 i na poważnie zastanawiam się nad przeniesiem bo mam już dosyć kilku smsów przed każdą rozmową że ktoś dzwonił pomimo że na full zasięg mam albo trzeba dzwonić po kilka razy żeby się połączyć bo sieć nie wyrabia. Duuuuuuuuuuuużo wody jeszcze upłynie zanim dogonicie konkurencję w tym temacie. Najniższa cena to nie wszystko. Wolę zapłacić kilka gr. więcej za minutę i i nie mieć takich problemów.Raportuj

    • Wkurzony napisał(a):

      Też mam podobny dylemat. Póki co jestem w Play. Ale pilnie obserwuję rynek.Raportuj

    • Wkurzony napisał(a):

      To jest tak. Ten maluch się rozpędza i jedzie coraz szybciej. Powoli tak szybko jak BMW. Ale to jest stale maluch, bo brakuje mu dużego silnika i mocnej karoserii. Na dopalaczach długo nie pociągnie. Właśnie przekroczył setkę. Cały drży i dalej się rozpędza. Zaraz polecą mu uszczelniacze popychaczy i zacznie brak olej….Raportuj

    • klient napisał(a):

      a moje problemy z zasięgiem zaczęły się ponad tydzień temu,
      wszystko do tej pory działało prawidłowo a teraz po kilka smsów o próbach połączeń, zerwane rozmowy, trzeszczenia……….Raportuj

      • Poll napisał(a):

        Awarie to rzecz normalna zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę mobilność usługi o której piszemy. Ja nie mam Orange już ze dwa tygodnie. Szczątkowo się coś pojawiaRaportuj

        • Nic się nie stało napisał(a):

          W ostatnim miesiącu, prawie dwóch SMSy z telefonów Play-Play dochodziły nawet do tygodnia opóźnienia i w porze, gdy zwykle jest się w głębokim śnie.
          Play oczywiście udaje, że nic się nie stało.Raportuj

  24. Michu napisał(a):

    @ epi

    Kup sobie porządny telefon, a problemy znikną.
    Jestem w Play od 6 lat i nigdy nie miałem problemu z siecią. W ciągu tych 6 lat korzystałem z 3 telefonów: Sony Ericsson K850i, potem Sony Ericsson Vivaz, a aktualnie Sony Xperia V.
    Zero jakichkolwiek problemów. W Xperii V rzadko spada mi zasięg z HSPA+ do HSPA.Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Od Noki 6300 przez HTC HD2 aż po BB iP także brak u mnie problemów. No może poza Nokią która czasami przytyka fonię ale jak wiemy Nokia to szit i tyle.Raportuj

  25. szkoda tylko napisał(a):

    że ludzie, którzy zapracowali na ten wynik nie usłyszeli dziękuje, a rzuca się im kłody pod nogi i utrudnia pracę.Raportuj

  26. Bimbały napisał(a):

    Jak Play poradzi sobie z 13 milionami i datą 13.13?
    Czy są jakieś plany?Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Kiedyś naukowcy radzieccy pomogli naukowcom polskim wprowadzić 13 pensję i się to udało. Czemu Playowi miałby nie wyjść?Raportuj

  27. epi napisał(a):

    na 7 numerów w P4 w mojej rodzinie każdy ma ten sam problem więc wymiana telefonu nie wchodzi w grę, z racji wykonywanego zawodu jeżdżę po całej Polsce i większości miejsc gdzie przebywam ten problem występuje. Firmowa karta którą mam w plusie działa bez zarzutu a obsługiwana jest z tego samego aparatu ponieważ korzystam z dual sima więc problem ewidentnie jest „w sieci” P4Raportuj

    • Poll napisał(a):

      No to geniuszu powiedz mi dlaczego inni w tej lokalizacji nie mają problemów. Jeździsz po kraju więc lokalizacji jest masa.Raportuj

  28. epi napisał(a):

    @Poll powiem ci eugeniuszu że w tej lokalizacji wszyscy mają takie problemy, czytaj ze zrozumieniem albo idź do szkoły żeby ci pieniądze zwrócili

    OFFRaportuj

    • Poll napisał(a):

      Napisałeś, że jeździsz po całym kraju i wszędzie masz problemy. Byłeś w mojej lokalizacji ale ja tych problemów nie mam.Raportuj

  29. epi napisał(a):

    dlatego jesteś „eugeniusz” a nie „geniusz”

    OFFRaportuj

  30. epi napisał(a):

    nie kazdy jak ty pracuje w P4 i ma ustawione priorytety a złapać to możesz swoją starą jak się puszcza z listonoszem
    nie gadam już tobą bo zaczyna chodzić do twojego poziomu ponieważ na moim nie potrafisz dyskutować

    OFF TOPRaportuj

    • Poll napisał(a):

      No rzeczywiście, na twoim poziomie (puszczać z listonoszem) nikt nie umie dyskutować. Jesteś nie dość że wulgarny to jeszcze i łżesz. Najnormalniej w świecie łżesz.Raportuj

  31. Karloso23 napisał(a):

    Gratulacje na całej spółki P4 – za sukces PLAY :)
    Sam jestem kolejną wisienką do fioletowego tortu xD
    Życzę kolejnych 10.000.000 aktywnych numerów :)
    Poll – nie miej litości dla zazdrośników, którzy jeśli nie korzystają dobrze z Play’a, a wytykają same problemy i marudzić potrafią.Raportuj

  32. Adam S. napisał(a):

    Proponuje zobaczyć co Tmobile w stanach wprowadził wczoraj za ofertę . Chcecie namieszac na skale europejska? Proponuje to sprawdzić . W Polsce byście zmiazdzyli dosłownie konkurencje, no chyba ze Polski TM bedzie pierwszy wtedy biznesowych stracicie niestety bardzo szybko .Raportuj

  33. qx napisał(a):

    popracujcie teraz nad zasięgiem. Bo ten roaming to kpina. Telefon trzyma się „oparów” UMTS mimo że ma pod ręką stabilny sygnał w roamingu.

    PS. Czemu slajdy są po angielsku? Czy może już angielski został u nas urzędowym językiem?Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Myślisz, że w Kuala Lumpur takie konferencje są po malajsku?
      Nie chciało się nosić teczki, trzeba nosić woreczki, jaśnie panie.Raportuj

  34. Dzyndzel napisał(a):

    Buahaha! Uwaliłem się jak stół Durczoka!
    I co z tego, że 10 mln, jak nic z tego nie wynika. Skąd te 10 mln? Na dzień 1.10. czy może prognozowany na 1.12? A co z przychodami na klienta? Co z martwymi duszami?Raportuj

  35. gość1 napisał(a):

    Ciekawe czmu wszyscy nażekają na play a nikt nie pisze o problemach np. w plusie:
    1. notoryczna utrata zasięgu w wawie na środku ulicy, w mieszkaniu w metrze;
    2. Problem z reklamacjami z zasady żadko kiedy rozpatrują mimo ewidętnej winy operatora;
    3. nie atrakcyjne warunki na przedłużenie umowy często gorsze niż dla nowych klientów;
    pełen zasięg a sms o próbie połączenia w plusie także dość często się zdarza.
    Sam mam 3 telefony w play i 1 w plusie i mam porównanie i sporo przemieszczam się po kraju i nie mogę na play nażekać. Te numery w play to numery przeniesione z plusa. Ważne nie chodziło tylko o cenę gdyż w plusie miałem sporą zniżkę. Trochę obiektywizmu zalecam i wszystkie przepychanki słowne proponuję zachować w zaciszu domu, zwłaszcza gdy nie wnoszą nic do dyskusji i tematu.Raportuj

  36. gość1 napisał(a):

    Ciekawe czmu wszyscy nażekają na play a nikt nie pisze o problemach np. w plusie:
    1. notoryczna utrata zasięgu w wawie na środku ulicy, w mieszkaniu w metrze;
    2. Problem z reklamacjami z zasady żadko kiedy rozpatrują mimo ewidętnej winy operatora;
    3. nie atrakcyjne warunki na przedłużenie umowy często gorsze niż dla nowych klientów;
    sms przy pełnym zasięgu o próbie połączenia także się zdarzają.
    Sam mam 3 telefony w play i 1 w plusie i mam porównanie i sporo przemieszczam się po kraju i nie mogę na play nażekać. Te numery w play to numery przeniesione z plusa. Ważne nie chodziło tylko o cenę gdyż w plusie miałem sporą zniżkę. Trochę obiektywizmu zalecam i wszystkie przepychanki słowne proponuję zachować w zaciszu domu, zwłaszcza gdy nie wnoszą nic do dyskusji i tematu.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty