Social Media Brand Wars

Udostępnij

No dobra. Blogosfera zdecydowała, że w pojedynku Gruszka kontra różowi, na „lajki” wygrywają różowi, ale…

Ostatnio na blogu same cenniki i reklamy zatem pozwolę sobie na krótką refleksję edukacyjną (o matko za to słowo minus 200 lajków).

Nie rozumiem, dlaczego ekipa różowych nie może dodzwonić się do Kuby. Zasięg PLAY to przecież nie tylko zasięg sieci własnej PLAY. To przecież zasięg sieci własnej, ponoć największy w Polsce zasięg różowy, równie największy zasięg zielony i największy niewątpliwie zasięg pomarańczowy („największość” zainspirowana reklamami). Skoro nie działa nasz to pierwszy w kolejce jest … różowy właśnie. A to czytelnicy drodzy i blogerzy nazywa się roaming krajowy. On nie działa? To niemożliwie. Powód jest banalny. Kuba po prostu nie daje swojego numeru byle komu. Ja go na przykład nie mam ;-)

Kto zatem wygrał? Klienci bo być może dodatkowe kilkaset osób dowie się jak działa ten skomplikowany „roaming krajowy”. Eksperci od social media i blogerzy przecież to doskonale wiedzą, tylko na chwilę zapomnieli licząc lajki.

A tak na bardzo poważnie to jeszcze raz wygrali klienci PLAY. Jestem przekonany, że intensywna współpraca PLAY z różową siecią jako głównym partnerem roamingowym przyniesie Wam dużo satysfakcji i nowych możliwości o czym prędzej czy później napiszę dwa słowa.

A te zgrzyty marketingowe to drobiazg. Czesiek i Marcin to fajne chłopaki, które prędzej czy później wrócą. Oni zawsze wracają ;-)

 

 

 

Zobacz więcej

50 KOMENTARZE

  1. Ci „eksperci od social media i blogerzy”, a przede wszystkim klienci wiedzą również, jak działa(ł) roaming w momencie zanikania zasięgu własnego i „oczekiwania” na handover ze względu na podkręcone kanały logiczne w Play (brak dostępności dla kogokolwiek, kto do nas dzwoni przez dobre parę minut).

    Choć trzeba oddać, że od momentu zmiany na T-Mobile faktycznie jest lepiej.

    • Handover to określenie przeniesienia pomiędzy stacjami bazowymi wyłącznie TRWAJĄCEGO połączenia (rozmowy). W przypadku Play możliwe jest takie przełączenie w czasie rozmowy do sieci TM. Kiedy telefon nie ma aktywnego połączenia (jest w stanie „czuwania”) kontrolują go inne (mniej wyrafinowane, i mniej baterio-żerne) procedury.

  2. Ciekawe na ile wypowiedź Kuby była spontaniczna:)

    Co do zasięgu to na eRce nie mam internetu (pomimo włączonej funkcji) i strasznie mnie to denerwuje bo wystarczy w mieście trafić w martwy punkt i później długo nie ma wwww.

  3. A czy w koncu pojawia sie nowe taryfy dla firm?
    Co z rozmowami miedzynarodowymi ? W roamingu jest taniej dzonic nic z kraju – absurd !!
    Co z pakietami data roaming dla firm ?
    Czy w koncu rzecznik coś odpowie ? Moze po prostu napiszcie ze macie klientów z wyższy ARPU gdzieś ….

  4. Z tym brakiem zasięgu to samobój, tyle że chwilę trzeba pomyśleć a z tym czasem problem w „narodzie” ;-)
    Co do intensywnej współpracy z „różowymi” to jakoś osobiście średnio mi to odpowiada ale tragedii nie ma.
    Tylko słówko jeszcze odnośnie narzekań na roaming, jasne że czasem zdarzyć się może jakiś problem ( choć chyba mam wyjątkowe szczęście bo mnie jakoś to nie spotyka ). Tyle że dla mnie możliwość korzystania z zasięgu czterech operatorów to wielka zaleta. Żadna sieć nie pokrywa na dziś zasięgiem całego kraju. Ponadto w sytuacji awarii u jednego „opa” wybieram innego i zero problemu. Dla mnie więcej plusów niż minusów.

    • Całę to zamieszanie i fascynacja różową odpowiedzią pokazuje jak niewiele osób wie o co chodzi ;-(

      • Dokładnie – robienie z igieł wideł.
        Odpowiesz Marcinie do końca na pytanie o smartwatche w porpzednim „temacie”.Pozdrawiam.

      • Rzeczniku! Więc może zaprząc obsługę klienta i wysłać do ABONENTÓW Play list/maila z jakąś informacją na ten temat?

        tak w ramach dbania o dobre relacje z klientami?

  5. Do Kuby nie można się dodzwonić, bo korzystał z usługi xtranumer, ale miał przez 2 dni wyłączony telefon i mu za karę Play wyłączyło ten numer.

    „W momencie kiedy miało miejsce odnowienie prenumeraty, czyli 20 i 21 kwietnia 2014 roku Pana telefon był wyłączony lub znajdował się poza zasięgiem. Wyjaśniam, że 21 kwietnia 2014 roku o godzinie 16:25, 18:25 oraz 20:25 zostały podjęte próby dostarczenia wiadomości mające na celu pobranie opłaty za usługę i jej odświeżenie. W związku z tym, że przedłużenie subskrypcji nie było możliwe, 21 kwietnia 2014 roku o godzinie 22:25 usługa Xtra numer została wyłączona. Jest to zgodne z jej konfiguracją”

  6. Kuba nie ma zasięgu bo jego telefon trzyma się kurczowo sieci macierzystej zamiast przy prawie zerowym zasięgu zalogować się do najlepszej sieci….
    Na h**** komuś roaming krajowy jak nie działa jak trzeba. Mowa oczywiście o usilnym trzymaniu w sieci Play telefonu który jest na granicy zasięgu.

    Nikogo nie faworyzuje. Ale od kiedy przeniosłem numer do innej sieci od tego momentu zagadnienia techniczne mnie nie interesują. Działa, nie wylogowuje mnie, nie rozłącza rozmów w podróży. Działa jak trzeba! I wolę płacić więcej niż bawić się telefonem co chwile czy jest zasięg, czy może zmienić na ręcznie.

    A więc Panie Marcinie….prawda jest taka, że słowo „Jakość” nie równa się ze nazwą „Play” i tutaj różowi z całym szacunkiem wciągają was nosem.

      • Powiem Ci,że nie zauważyłem braków zasięgu w miejscach których przebywam lub podróżuje. Co nie znaczy, że ich nie ma.
        Nie piszę tego by oczerniać Play. Ale byłem w tej sieci od początku i dosyć miałem jakości rozmów w sieci własnej lub sytuacji jak miałem Blackberry zalogowanego na sztywno do Plusa,że podróżuje i patrze na telefon a tam brak zasięgu. Który oczywiście był ale sieć lub inne siły wyższe wylogowały go i tak przez kilka godzin nie można się do mnie dodzwonić. Trzeba było znów ręcznie wyszukać i zalogować. I nie była to wina karty ani telefonu. I zdarzało się to nad wyraz często.
        Potem problemy z Lumiami i kartą Play. Potem odświeżanie usług na telefonach Samsung na androidzie….nie dziękuje.

        I jak mi zabraknie tego zasięgu, to może nawet lepiej. Bo znaczy, że jestem daleko od cywilizacji i trzeba odpocząć :-)

        • Też mam BB i powiem ci, że miałeś ustawiony „monit”. Na sztywno Plus lub cokolwiek innego ale z monitem. To doskonała funkcja nie stosowana chyba przez innych producentów telefonów. Niestety niewłaściwie zrozumiana przyczynia się do takich pomyłek. Nie piszę tego by cię oczerniać tylko sam maiłem z tym rozwiązaniem niezłą zagadkę.

  7. W momencie kiedy miało miejsce odnowienie prenumeraty, czyli 20 i 21 kwietnia 2014 roku Pana telefon był wyłączony lub znajdował się poza zasięgiem. Wyjaśniam, że 21 kwietnia 2014 roku o godzinie 16:25, 18:25 oraz 20:25 zostały podjęte próby dostarczenia wiadomości mające na celu pobranie opłaty za usługę i jej odświeżenie. W związku z tym, że przedłużenie subskrypcji nie było możliwe, 21 kwietnia 2014 roku o godzinie 22:25 usługa Xtra numer została wyłączona. Jest to zgodne z jej konfiguracją

  8. Marcin Gruszka fakt że musisz tłumaczyć, że to play był górą, świadczy o tym że nie był i różowi wygrali tę rundę. To zupełnie jak z bad joke, którego nikt nie rozumie,bo jest bad i opowiadający musi wyjaśniać.
    Osobiście wiem że play jedzie na roamingu krajowym, ale riposta TM mnie również rozbawiła.

  9. Piszecie o jakimś roamingu i piejecie z zachwytu natomiast żeby u Was zostać i przedłużyć numer na warunkach „wiosennej promocji -20zł abo) trzeba się normalnie chyba rozpłaszczyć przed Waszym BOK.Nikt nie wie o żadnych kodach,każdy doradza robić zgłoszenia!No ludzie!!!! To żeby zostać u Was muszę zrobić zgłoszenie???? Żenada po całości,wstyd i beznadziejne podejście do klienta to tylko się narzuca na myśl słowa „play”…
    Ale roaming będziecie mieli „najlepszy”…

    • Ten kod to byt, który jest, a nie istnieje…
      Dotychczas znane mi były dwa takie byty, które są, a nie istnieją – koza w nosie i bąk w dupie…

  10. Nic nie znaczycie dla przeciętnego użytkownika, pozycja Waszych marek („brandów”) jest bardzo niska, ludzie cenią bardziej producentów słuchawek, a nie operatorów świadczących usługi. Kupowanie celebrytów na pewno nie buduje przywiązania do Waszych firm, jest wręcz śmieszne w takiej skali, jaka istnieje od kilku miesięcy. Proszę zajmijcie się przygotowaniem porządnych ofert dla użytkowników i właściwą obsługą klienta, a nie wojnami na „lajki” i tematami „social media brand wars” (polskie tłumaczenie nie takie chwytliwe?). Zagubiliście się w swoich działaniach, a firmowanie telekomów twarzami rzeczników prasowych jest kiepskim żartem i urąga powadze korporacji. Odnosi się wrażenie, że firma jest zarządzana przez rzecznika, który prezentuje swoje humory, a nie przez profesjonalistów w swoich dziedzinach.

  11. „wkrótce lada moment” rzeczniku – lg g2 – może czas stanąć na wysokości zadania i przestać obiecywać gruszki na wierzbie

  12. Od dobrego tygodnia mam potężne problemy z zasięgiem Playa w samym centrum Łodzi. Telefon praktycznie cały czas w roamingu. A mimo tego znajomi później do mnie z pytaniem dlaczego nie można się do mnie dodzwonić? Zero informacji o nieodebranych połączeniach. Więc Panie Marcinie… proszę może skonfrontować rzeczywiste dane i później wyśmiewać wpisy konkurencji.

  13. Panie Marcinie, co do zasięgu czy też roamingu nie można się przyczepić, ale co do prędkości internetu w HSDPA+ a tym bardziej w LTE to już tak. Dlaczego dajecie limity prędkości? W T-Mobile na HSDPA+ mam 15Mbit, w Play na HSDPA+ mam 2,5Mbit. Czy uważa Pan, że jest się czym chwalić? Pozdrawiam

  14. Naprawcie handover między Play i T albo nie priorytetyzujcie swoich nadajników na siłę w niektórych rejonach to nie będzie problemów z zasięgiem

  15. Wcale nie ma priorytetów już. Ja sie ustawiałam ręcznie na t-mobile i od kilku tygodni siedze sobie na nim na sztywno. Poza tym można sobie w bok ustawić własne priorytety. O.

  16. @Marcin

    Wszystko pięknie gdyby nie genialna rzecz jaka jest tryb auto.Co do zasięgu pomarańczowych tez nie do końca niedawno paczkami zaczęliście go blokować użytkownikom.

  17. Litości… Ten blog zaczyna spadać do poziomu liceum a nawet gimnazjum. Czytać się go już nie chce… Pierdoły i pierdoły. I te angielskie wstawki. Żenada.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości