Wyniki Play Q2 2014 – komunikat prasowy

Udostępnij

Wyniki PLAY za II kw. 2014 r.

Komunikat prasowy

21 sierpnia 2014 r.

 

PLAY odnotowuje dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA oraz pozostaje najszybciej rozwijającym się operatorem mobilnym w Polsce

Najważniejsze dane finansowe i wydarzenia w II kw. 2014 r.:

Za okres dwunastu miesięcy zakończony w II kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych1 wyniosły 3,197 mln zł, co oznacza wzrost o 20% r/r.

W II kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych1 zamknęły się kwotą 852 mln zł, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu z II kw. 2013 r., wyższy od tempa przyrostu bazy abonentów.

Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w II kw. 2014 r. wyniosła 922 mln zł, co oznacza wzrost o 48% w porównaniu z II kw. 2013 r.

Skorygowana EBITDA za II kw. 2014 r. osiągnęła wysokość 269 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z I kw. 2014 r., natomiast marża EBITDA wzrosła do 25,5% w II kw. 2014 r. z poziomu 24,4% w I kw. 2014 r.

Baza klientów wzrosła do 11,275 mln (+14.8% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 45,6% z 44,4% w I kw. 2013 r.

Nadal szybko rozbudowywano sieć LTE, która na dzień 30 czerwca 2014 r. obejmowała swym zasięgiem 45% populacji kraju, a na 31 lipca 2014 r. 54% populacji kraju.

 

W II kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, dzięki zarówno wzrostowi bazy abonentów jak i poprawie wskaźnika ARPU, przy stałej bazie kosztowej. Za okres dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2014 r. przychody z usług detalicznych1 zamknęły się kwotą 3,197 mln zł, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 45,6% w II kw. 2014 r. w porównaniu z 44,4% w II kw. 2013 r. i 45,0% w I kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 67% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej.

Baza klientów PLAY wzrosła do 11,275 mln na koniec czerwca 2014 r., co stanowi ok. 19,8% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku powyżej 50% w ciągu 21 kolejnych kwartałów.

Za okres dwunastu miesięcy zakończony w czerwcu 2014 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 922 mln zł, co stanowi wzrost o 48% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w czerwcu 2013 r. Tylko za II kw. 2014 r. skorygowana EBITDA wyniosła 269 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z I kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszą poprawę swojej marży EBITDA, która w II kw. 2014 r. osiągnęła poziom 25,5% w porównaniu do 24,2% w I kw. 2014 r.

„W drugim kwartale sprawnie i bez zakłóceń przeprowadziliśmy zmianę naszego głównego partnera roamingu krajowego na T-Mobile. Ponadto nasza oferta Formuła Rodzina, pierwsza w Polsce kompleksowa oferta komórkowa dla rodzin, cieszy się coraz większym powodzeniem. Wyniki finansowe drugiego kwartału, w tym wzrost EBITDA o 13% kwartału do kwartału do 269 milionów złotych, są kontynujacją naszej ścieżki szybkiego wzrostu.”

 

Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

 

Wyniki PLAY za II kw. 2014 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w czerwcu 2014 r.:

Play Q2 2014 PL

O Play

P4 Sp. z o.o., spółka prowadząca działalność pod nazwą Play, jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi ponad 11 milionów abonentów. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”. Usługi te Play świadczy przy wykorzystaniu swojej rozległej, współczesnej oraz wydajnej sieci telekomunikacyjnej 2G/3G/4G LTE.  Poprzez tą sieć PLAY zapewnia zasięg 88% Polaków na dzień 31 marca 2014 r., a dzięki długoterminowym umowom na roaming krajowy/o współdzielenie sieci z pozostałymi trzema największymi operatorami sieci mobilnych działającymi na rynku polskim, zasięg dociera do 99% populacji kraju.

 

Ostrzeżenie

Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Na takich oświadczeniach nie należy zbytnio polegać, ponieważ narażone są one na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym Play Holdings 2 S.á r.l. oraz jej spółek zależnych (łącznie zwanych jako „Spółka”), które są trudne do przewidzenia oraz na które Spółka może nie mieć wpływu. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Spółki, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń. Mimo iż Spółka uważa, iż niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych.

slajdy_pl 1 slajdy_pl 2
slajdy_pl 3
slajdy_pl 4
slajdy_pl 5
slajdy_pl 6

Zobacz więcej

50 KOMENTARZE

  1. Wzrost zdolności generowania wartości pieniężnych przez aktywa firmy zapowiada kolejne inwestycje. Mam nadzieje, że niedługo 90% populacji Polski będzie mogło śmigać po LTE!

  2. Oby tylko w aukcji na 800 Mhz udało się wyszarpnąć 3×5, postawić VoLTE i będziemy liderem.

    Brawo Play!

    • taak :) to pozwoliłoby na ogromny rozwój i mnóstwo klientów. ale byłby szok gdyby to właśnie Play wygrał :D

  3. Mundialowa koszulka klasyk! Szkoda, że po sezonie plażowym bo moglibyśmy wygrać w niej trochę turniejów:)https://www.sztutowskielato.pl/index.php/item/79-bauns-gdansk-mistzem-r-gol-2014

  4. No to będzie -1 kożystam Replay mixtura gdzie pakiet 1 GB mam za 25 zł dosyć zdzierstwa inne sieci potrafią odświeżyć pakiety dla stałych użytkowników a wy nastawieni jesteście tylko na nowych :-( I to wam się czkawką odbije. Po co być w sieci gdzie nowy ma lebsze pakiety minut sms/ mms czy internetowe. Jestem na mixie od 2009 roku umowa przedłużona niestety pierwszy i ostatni raz jeszcze kilka doladowań i wysyłam wypowiedzenie umowy na Piśmie tak się nie robi z obobami które są lojalne względem własnej sieci która ma mnie w nosie dzwoniłem chciałem zmienić warunki umowy na kożystniejsze dla siebie gdyż miesięcznie zużywam bardzo dużo netu za który za 1,5 GB place 40 zł co miesiąc + 250 MB z taryfy za 9 zł to zdzierstwo 1,75 GB za 49 takie rzeczy tylko dla stałych klijentów w Play. Z góry zakładam że wpis wyparuje i nic ze starymi mixturami nie zrobicie i jeszcze ten wolny net 8 kbps to kpina jak pakiety się skończą.

    • polecam wybrać się do innych operatorów podpisać umowę na MIXA i sprawdzić,jak to przy zmianie swojej oferty operator odświeży CI pakiety np internetu! Użyję słowa HIPOKRYTA! mam to samo w mix plusie też są nowe oferty pakietów a ja płacę jak za zboże! więc nie mów że tu zdzierają, poczytaj regulminy innych oparaterów to zobaczysz pajacu że nigdzie nie zmieniają. Zanim zaczniesz strzelać fochy to się doinformuj bo tak robi GIMBAZA! (nie obrażając nikogo)

      • Tylko nie pajacu bo na tyczki z Tabą nie jestem a gimnazium to bym skonczył 22 lata temu. Ja nikogo nie obrażam mam prawo być niezadowolony szczególnie jak klijent przychodzący ma lepsze warunki umowy niż ten który ją przedłuża pozatym każda oferta powinna być dostosoawna do potrzeb indywidualnych po dokonanej analizie konta.Pozdrawiam i bez takich zaczepek.

    • @Tiesto_77 podpisałeś umowę, która określała cenę internetu. Jeśli zauważyłeś, że coś jest nie tak mogłeś ją rozwiązać w pierwszych dniach (np. w przypadku zamówienia internetowego). Teraz nie narzekaj i nie zachowuj się jak dziecko a następnym razem dopasuj ofertę do Twoich oczekiwań – w Play lub gdziekolwiek indziej. Pozdrawiam

    • jak tak bardzo potrzebujesz wiedzieć w jakich miejscowościach jest LTE to dzwoń na *500 i się dowiesz, a nie strzelasz fochy

        • Jak nazwa funkcji wskazuje – jest rzecznikiem PRASOWYM, jeśli masz jakiś kwit potwierdzający, że pracujesz w mediach, użyj tradycyjnej formy kontaktu (e-mail, telefon).

        • a myślisz, że rozpisanie wszystkich miejscowości to takie „chop siup”? nie muszą tego robić, to tylko taki dodatek. mają inne rzeczy do roboty. znajdą chwilę to napiszą. możesz też zajrzeć na mapę zasięgu jeśli ci szkoda kasy na BOK

  5. Moje gratulacje, właściwie nie wiem co zrobiło na mnie większe wrażenie. Kolejne świetne wyniki Play czy ta rewelacyjna sesja sportowa. ;-)

      • Najpierw trzeba odróżniać przychody od zysków. Najlepsze i tak są te dwie wysoko oprocentowane emisje obligacji. O ile pierwsza emitowana na działalność, to druga poszła do kieszeni właściciela. Ktoś to będzie musiał spłacić w swoich rachunkach… ;)

    • sam się dziwię, że w ciągu miesiąca objęli o 9 punktów procentowych więcej populacji zasięgiem LTE. we wrześniu LTE Play będzie i u mnie w małym mieście (17 tys. ludności). inne sieci jakoś nie potrafią tego zrobić :)

  6. Nie bądz taki dowcipny dobrze? Popatrz jak Ty piszesz a potem czepiaj się innych. Jakbych wchodził w dupę Play to by było wszystko wporządku.Dziwne że szanująca się firma pozwala na takie zachowania na oficjalnym blogu. Bez komentarza !

    • No jak piszę? Dokończ swoją wypowiedź. A co to jest „jakbych”? A i przed „że” stawia się przecinek. :)

      • Miało być „jakbym” Przepraszam za literówkę to dlatego że nie można edytować wpisów. Chodzi o to że jesteś złośliwy dla osób negatywnie piszących o Play-u. Pozdrawiam i troszkę zrozumienia dla innych :-)

        • Nie chodzi mi o Play, czy jakąkolwiek inną sieć, tylko o to, że jak się ludzi nie upomina, że robią błędy to potem inni zaczną mówić/pisać tak samo.

  7. sieć już jest teraz tak duża że już może kłamać jak inni, typu że Internet No limit jest za 29 zł miesięcznie. Nie można uczciwie w reklamie powiedzieć że Internet za 50 zł miesięcznie No limit przez 2 lata a w prezencie rabat 20 zł przez pierwsze pół roku ?

    • sieć jest już tak duża, że jeszcze 2 mln klientów i będą na równi z Plusem. poza tym to bogatszy może kłamać, a inni to już nie?

  8. Krzysiek, czy mógłbyś sprawdzić jak wygląda sprawa LTE w Rawiczu? Plany były do końca lipca, a w eterze cisza. Chętnie skorzystałbym z oferty „tylko SIM” pod warunkiem działania LTE. Wypowiedzenie u obecnego dostawcy ponagla mnie z podjęciem decyzji.

    • Mam dostęp tylko do planów a te się nie zmieniły – cierpliwości, niedługo opublikujemy listę nowych miejscowości.

      • Próbowałem już dowiedzieć się przez zgłoszenie na Play24, ale odpowiedź była zupełnie oderwana od zadanego pytanie. Trudno z początkiem roku szkolnego wybieram obóz „zielonych”. Pozdrawiam

          • Wybrałem jednak usługi zielonych i muszę przyznać, że jestem zadowolony z prędkości plus modem B593s-22 bez anteny zewnętrznej 40-60 Mb/s DL i ok 20-30 UL. Play przespał :-(

  9. Witam wszystkich….powiem tak play w tym roku swoją oferta po prostu mnie zawiódł. Chodzi o to że mają fatalną ofertę na dzień dzisiejszy. Plus pobił ich ofertą i w cenie telefonu jaki mi zaproponował i abonamentu. Więc przeniosłem się z play do plusa. W zeszłym roku podpisałem z nimi 2 aktywacje naprawdę świetna ofertę. A co teraz się stało po roku? Lepiej traktujecie nowych klientów niż starych a to błąd.
    Pozdrawiam

  10. Dobrze, że się rozwija tylko szkoda ,że ma w nosie stałego klienta, który ponosi konsekwencję za błędy pracownika i nie ma mu kto pomóc w rozwiązaniu problemu. Chwalić się każdy umie ale dużo jest do życzenia. Brak komunikacji i niestety kompetencji ze strony pracowników obsługi telefonicznej linii. Żenada. Przy takim podejściu do klienta za chwilę będą siecią z coraz mniejszą liczbą abonentów. System niestety obsługo zawodny. Jestem zawiedziona

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości