Tako rzecze rzecznik Play

Jak sprawdzić e-fakturę?

Wracam jeszcze na chwilę do gorącego tematu nadużyć w związku z e-fakturami. Za chwilę będziemy rozsyłać do wszystkich klientów korzystających z e-faktur takie pismo:

Szanowni Państwo,

coraz częściej zdarza się, że cyber-przestępcy podszywają się pod firmy wysyłające e-faktury. Jeśli mają Państwo wątpliwości, czy przesłany do Was e-mail jest autentyczny, prosimy o:

  • sprawdzenie, czy załączona do e-maila faktura jest widoczna w serwisie Play24 https://24.play.pl. (Sprawdź jak korzystać z Play24? )
  • sprawdzenie numeru rachunku bankowego i kwoty do zapłaty – wystarczy wpisać i zatwierdzić na swoim telefonie w Play kod *124#.
  • potwierdzenie danych faktury: daty wystawienia, terminu płatności, kwoty i numeru rachunku. W tym celu należy wpisać i zatwierdzić kod *125#.

Wątpliwości mogą Państwo również wyjaśnić telefonicznie, dzwoniąc pod numer *500 dla Klientów Indywidualnych oraz *600 dla Klientów Biznesowych.

Jak odróżnić prawdziwe e-awizo od fałszywego? Przeczytaj na stronie Play.pl.

Chcąc zagwarantować bezpieczeństwo operacji wysyłane przez nas faktury są zabezpieczone certyfikatem. Chcesz wiedzieć więcej kliknij.

Powstaje specjalna strona www, która będzie zawierać więcej informacji, gdzie kierować będą linki z powyższego pisma.

Proszę bądźcie bardzo ostrożni. Najlepiej sprawdzić wszystko na PLAY 24, wprowadzić kod, albo zadzwonić do naszych konsultantów. 

Komentarze

  1. konsultant napisał(a):

    podoba mi się szybka reakcja, popieram. i nagłaśniajcie to, bo pojawią się w salonie reklamacje i będzie problemRaportuj

  2. Rafał Pawlisz napisał(a):

    Jak to jest możliwe, że przestępcy wysyłają maile z waszej domeny?Raportuj

  3. Red napisał(a):

    A ktoś mi może wyjaśnić skąd ci co wysyłają te lewe faktury mają tak szczegółowe dane abonentów?Raportuj

    • Robert Olejnik napisał(a):

      Z tego co wiem nie mają.
      To znaczy korespondencja kierowana jest do osób wśród których abonenci Play stanowią jedynie jakąś część.
      Ponadto jak sądzę ( choćby po swoich numerach ) nie do wszystkich abonentów dotarły te fałszywe faktury.Raportuj

  4. scorpion napisał(a):

    Nadal będziecie spamować 2 razy w miesiącu na maila i 2 razy na komórkę o tym, że wystawiliście fakturę, a później, że zbliża się termin płatności? Cudowna rzecz, szczególnie, gdy ma się 3 konta…Raportuj

  5. kimer napisał(a):

    i znow baju baju, lepeij niech załatwiają zgłoszeniaRaportuj

  6. ja napisał(a):

    hm najlepiej nie placic.Raportuj

  7. Th0mas napisał(a):

    Albo zrezygnować z e-faktury. Najlepszy sposób :]Raportuj

  8. Łukasz napisał(a):

    Nie wiem dokładnie jak wyglądają maile z fałszywymi e-fakturami, ale sugeruję by Play wzmocnił zabezpieczenie swojej poczty i zaczął korzystać z SPF oraz DMARC’a – wtedy przynajmniej jak ktoś będzie starał poszyć się pod ich adres e-mail, to część serwerów pocztowych (np. gmail) z automatu odrzuci taką wiadomość.Raportuj

    • Łukasz napisał(a):

      I od razu zwracam część honoru Play – coś źle sprawdziłem, bo SPF jest. Brakuje tylko DMARC’a do pełnego szczęścia. :)Raportuj

  9. tom napisał(a):

    Wystarczyloby ograniczyc liczbe podszyc, poprzez wdrozenie rekordu spf dla domeny z ktorej faktury sa rozsylane, wiekszosc duzych serwisow darmowej poczty weryfikuje rekord spf, w razie wiadomosci z innego zrodla niz play, serwer pocztowy odrzuca taka wiadomosc. TAZKE DZIAL IT DO ROBOTY!!Raportuj

  10. janosik napisał(a):

    Żałosne, że tak duża firma z milionami cennych – wrażliwych danych, nie potrafi sobie z tym problemem poradzić.Ludzie z działu IT śpią albo grają w sapera. Ja już to nawet telefonów od Was nie odbieram, strach rozmawiać. A już miałem w tym temacie problemy. nie wiem skad firmy trzecie biorą informacje o abonencie imię, nazwisko, nr telefonu. Czy Play udostępnienia komuś takie informacj? Proszę o odpowiedz kogoś kompetentnego.Raportuj

    • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

      Z chęcią odpowiem:
      Przestępcy pozyskali pewną bazę danych. Nie jest to jednak baza klientów Play, o czym świadczy to, że fałszywe faktury dostają także osoby, które nigdy nie korzystały z usług operatora.
      Dane klientów Play przechowywane są zgodnie z obowiązującym prawem i standardami bezpieczeństwa przyjętymi przez GIODO.Raportuj

  11. KCH napisał(a):

    I co – taka prężna firmanie potrafi sobie poradzić z oszustami podszywajacymi się pod nią.
    Może mniej forsy na reklamy a więcej na walkę z czymś co podważa wiarygodność firmy.
    Nigdy nie byłem kliejntem Play i dzisdostałem wezwanie do zapłaty za lewą fakturę.
    Glaczegona stronach Play nie ma nigdzie normalnego kontaktu e-mail – nie korzystacie z tego środka komunikacji??Raportuj

  12. wogar11 napisał(a):

    Żadnej troski o klienta,wszędzie pełno frazesów i zapewnień że wszystko dla nas.Rzeczywistość zgoła inna gąszcz przepisów i regulaminów chroni firmę petenci nie mają żadnych szans.Jedno wielkie cwaniactwo.Raportuj

  13. Krzysztof napisał(a):

    OD Kilku tygodni nie mogę zalogowac sie do Play24. Wyskakuje komunikat: „Przepraszamy.

    W działaniu serwisu wystąpił błąd. Informacja o błędzie została przez nas zarejestrowana.”

    W trakcie kontaktu z konsultatem – potwierdził że też wyskakuje mu ten błąd. Kto za to odpowiada, kiedy zostanie przywrócona ta funkcjonalność. Czy wszyscy mają problem z logowaniem? Jaki jest adres do tych co zarządzają tym serwisem i rejestrują błędy…Raportuj

  14. gość napisał(a):

    Witam przez przypadek przelałem pieniądze na stary numer rachunku. Co należy w takim wypadku zrobić?Raportuj

  15. jedrula napisał(a):

    Od 7 lat mam w Play 2 telefony i internet na abonament. Jedynym mankamentem jest zasięg internetu. W Olsztynie w f-mie jest, a 10 km za Olsztynem w kierunku na Warszawę już nie ma.Raportuj

  16. Artur napisał(a):

    Witam dzisiaj dostałęm tak awiadomość zamiary sa oczywiste. Przesyłam do służbowego wykorzystania. Pozdrawiam

    Masz nowa wiadomosc bezpieczenstwa.
    ODPOWIEDZODPOWIEDZ WSZYSTKIMPRZEŚLIJ DALEJ
    Oznacz jako nieprzeczytane

    Play
    Pt 2015-02-06 16:52
    Inbox
    Aby chronić Twoją prywatność, program zablokował część treści tej wiadomości. Aby włączyć zablokowane funkcje, kliknij tutaj.
    Aby zawsze wyświetlać treść od tego nadawcy, kliknij tutaj.
    Ta wiadomość została przesłana dalej w dniu 2015-02-06 20:36.

    Masz nową wiadomość bezpieczeństwa.

    Aby przeczytać wiadomość, kliknij poniższy link i zaloguj się do konta.

    Zaloguj się, aby Play 24/7

    To jest tylko powiadomienia email. Prosimy nie odpowiadać na tę wiadomość, ponieważ poczta nie jest monitorowany.

    Pozdrawiam,
    Zespół PomRaportuj

  17. kolberg napisał(a):

    Ja walczę z pleyem z fakturami od marca,pisze pisma i wyjasniam a oni i tak mnie maja w czarnej dziurze.Teraz też przyszła e-faktura na jakąś pokręconą kwotę,druga faktura korygujaca która nie wiem co koryguje,wogóle to firma zaczyna kantować i schodzi na psy,Raportuj

  18. Pit napisał(a):

    Może zamiast tłumaczenia, dla pierdoł.. na swojej stronie poprawilibyście przejrzystość opcji „faktury” ….!
    Żebty wejść w faktury trzeba klikać 30min!!!Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty