Jak sprawdzić e-fakturę?

Wracam jeszcze na chwilę do gorącego tematu nadużyć w związku z e-fakturami. Za chwilę będziemy rozsyłać do wszystkich klientów korzystających z e-faktur takie pismo:

Szanowni Państwo,

coraz częściej zdarza się, że cyber-przestępcy podszywają się pod firmy wysyłające e-faktury. Jeśli mają Państwo wątpliwości, czy przesłany do Was e-mail jest autentyczny, prosimy o:

  • sprawdzenie, czy załączona do e-maila faktura jest widoczna w serwisie Play24 https://24.play.pl. (Sprawdź jak korzystać z Play24? )
  • sprawdzenie numeru rachunku bankowego i kwoty do zapłaty – wystarczy wpisać i zatwierdzić na swoim telefonie w Play kod *124#.
  • potwierdzenie danych faktury: daty wystawienia, terminu płatności, kwoty i numeru rachunku. W tym celu należy wpisać i zatwierdzić kod *125#.

Wątpliwości mogą Państwo również wyjaśnić telefonicznie, dzwoniąc pod numer *500 dla Klientów Indywidualnych oraz *600 dla Klientów Biznesowych.

Jak odróżnić prawdziwe e-awizo od fałszywego? Przeczytaj na stronie Play.pl.

Chcąc zagwarantować bezpieczeństwo operacji wysyłane przez nas faktury są zabezpieczone certyfikatem. Chcesz wiedzieć więcej kliknij.

Powstaje specjalna strona www, która będzie zawierać więcej informacji, gdzie kierować będą linki z powyższego pisma.

Proszę bądźcie bardzo ostrożni. Najlepiej sprawdzić wszystko na PLAY 24, wprowadzić kod, albo zadzwonić do naszych konsultantów. 

Komentarze

  1. konsultant pisze:

    podoba mi się szybka reakcja, popieram. i nagłaśniajcie to, bo pojawią się w salonie reklamacje i będzie problemRaportuj

  2. Jak to jest możliwe, że przestępcy wysyłają maile z waszej domeny?Raportuj

  3. Red pisze:

    A ktoś mi może wyjaśnić skąd ci co wysyłają te lewe faktury mają tak szczegółowe dane abonentów?Raportuj

    • Z tego co wiem nie mają.
      To znaczy korespondencja kierowana jest do osób wśród których abonenci Play stanowią jedynie jakąś część.
      Ponadto jak sądzę ( choćby po swoich numerach ) nie do wszystkich abonentów dotarły te fałszywe faktury.Raportuj

  4. scorpion pisze:

    Nadal będziecie spamować 2 razy w miesiącu na maila i 2 razy na komórkę o tym, że wystawiliście fakturę, a później, że zbliża się termin płatności? Cudowna rzecz, szczególnie, gdy ma się 3 konta…Raportuj

  5. kimer pisze:

    i znow baju baju, lepeij niech załatwiają zgłoszeniaRaportuj

  6. ja pisze:

    hm najlepiej nie placic.Raportuj

  7. Th0mas pisze:

    Albo zrezygnować z e-faktury. Najlepszy sposób :]Raportuj

  8. Łukasz pisze:

    Nie wiem dokładnie jak wyglądają maile z fałszywymi e-fakturami, ale sugeruję by Play wzmocnił zabezpieczenie swojej poczty i zaczął korzystać z SPF oraz DMARC’a – wtedy przynajmniej jak ktoś będzie starał poszyć się pod ich adres e-mail, to część serwerów pocztowych (np. gmail) z automatu odrzuci taką wiadomość.Raportuj

  9. tom pisze:

    Wystarczyloby ograniczyc liczbe podszyc, poprzez wdrozenie rekordu spf dla domeny z ktorej faktury sa rozsylane, wiekszosc duzych serwisow darmowej poczty weryfikuje rekord spf, w razie wiadomosci z innego zrodla niz play, serwer pocztowy odrzuca taka wiadomosc. TAZKE DZIAL IT DO ROBOTY!!Raportuj

  10. janosik pisze:

    Żałosne, że tak duża firma z milionami cennych – wrażliwych danych, nie potrafi sobie z tym problemem poradzić.Ludzie z działu IT śpią albo grają w sapera. Ja już to nawet telefonów od Was nie odbieram, strach rozmawiać. A już miałem w tym temacie problemy. nie wiem skad firmy trzecie biorą informacje o abonencie imię, nazwisko, nr telefonu. Czy Play udostępnienia komuś takie informacj? Proszę o odpowiedz kogoś kompetentnego.Raportuj

    • Krzysiek Sylwerski pisze:

      Z chęcią odpowiem:
      Przestępcy pozyskali pewną bazę danych. Nie jest to jednak baza klientów Play, o czym świadczy to, że fałszywe faktury dostają także osoby, które nigdy nie korzystały z usług operatora.
      Dane klientów Play przechowywane są zgodnie z obowiązującym prawem i standardami bezpieczeństwa przyjętymi przez GIODO.Raportuj

  11. KCH pisze:

    I co – taka prężna firmanie potrafi sobie poradzić z oszustami podszywajacymi się pod nią.
    Może mniej forsy na reklamy a więcej na walkę z czymś co podważa wiarygodność firmy.
    Nigdy nie byłem kliejntem Play i dzisdostałem wezwanie do zapłaty za lewą fakturę.
    Glaczegona stronach Play nie ma nigdzie normalnego kontaktu e-mail – nie korzystacie z tego środka komunikacji??Raportuj

  12. wogar11 pisze:

    Żadnej troski o klienta,wszędzie pełno frazesów i zapewnień że wszystko dla nas.Rzeczywistość zgoła inna gąszcz przepisów i regulaminów chroni firmę petenci nie mają żadnych szans.Jedno wielkie cwaniactwo.Raportuj

  13. Krzysztof pisze:

    OD Kilku tygodni nie mogę zalogowac sie do Play24. Wyskakuje komunikat: „Przepraszamy.

    W działaniu serwisu wystąpił błąd. Informacja o błędzie została przez nas zarejestrowana.”

    W trakcie kontaktu z konsultatem – potwierdził że też wyskakuje mu ten błąd. Kto za to odpowiada, kiedy zostanie przywrócona ta funkcjonalność. Czy wszyscy mają problem z logowaniem? Jaki jest adres do tych co zarządzają tym serwisem i rejestrują błędy…Raportuj

  14. gość pisze:

    Witam przez przypadek przelałem pieniądze na stary numer rachunku. Co należy w takim wypadku zrobić?Raportuj

  15. jedrula pisze:

    Od 7 lat mam w Play 2 telefony i internet na abonament. Jedynym mankamentem jest zasięg internetu. W Olsztynie w f-mie jest, a 10 km za Olsztynem w kierunku na Warszawę już nie ma.Raportuj

  16. Artur pisze:

    Witam dzisiaj dostałęm tak awiadomość zamiary sa oczywiste. Przesyłam do służbowego wykorzystania. Pozdrawiam

    Masz nowa wiadomosc bezpieczenstwa.
    ODPOWIEDZODPOWIEDZ WSZYSTKIMPRZEŚLIJ DALEJ
    Oznacz jako nieprzeczytane

    Play
    Pt 2015-02-06 16:52
    Inbox
    Aby chronić Twoją prywatność, program zablokował część treści tej wiadomości. Aby włączyć zablokowane funkcje, kliknij tutaj.
    Aby zawsze wyświetlać treść od tego nadawcy, kliknij tutaj.
    Ta wiadomość została przesłana dalej w dniu 2015-02-06 20:36.

    Masz nową wiadomość bezpieczeństwa.

    Aby przeczytać wiadomość, kliknij poniższy link i zaloguj się do konta.

    Zaloguj się, aby Play 24/7

    To jest tylko powiadomienia email. Prosimy nie odpowiadać na tę wiadomość, ponieważ poczta nie jest monitorowany.

    Pozdrawiam,
    Zespół PomRaportuj

  17. kolberg pisze:

    Ja walczę z pleyem z fakturami od marca,pisze pisma i wyjasniam a oni i tak mnie maja w czarnej dziurze.Teraz też przyszła e-faktura na jakąś pokręconą kwotę,druga faktura korygujaca która nie wiem co koryguje,wogóle to firma zaczyna kantować i schodzi na psy,Raportuj

  18. Pit pisze:

    Może zamiast tłumaczenia, dla pierdoł.. na swojej stronie poprawilibyście przejrzystość opcji „faktury” ….!
    Żebty wejść w faktury trzeba klikać 30min!!!Raportuj

  19. b pisze:

    proszę o rozłożenie płatności na raty
    prosze o kontaktRaportuj

  20. wanda pisze:

    Mój numer klienta 69065829. W fa ostatniej na zł. 34,62 są poz. 4,50 zł. połączenia głosowe i 5,12 zł. – połączenia z numerem premium lub inne numery specjalne. Proszę mi odpowiedzieć konkretnie jakie to numery były wybierane na w/w kwoty dodatkowe. Fa dotyczy telefonu o numerze 41 2020671.Szkoda , że u Państwa nie można porozmawiać na czacie, lub nie ma innej formy komunikacji bezpłatnej. Czekam na szybką odpowiedz.Raportuj

  21. Agnieszka pisze:

    Tydzien temu zrobilam aneks do umowy przy czym zamowilam w salonie laptopa ktory mial byc dowieziony przez kuriera Do dzis sprzetu nie ma i nikt z pley nie umie odpowiedziec co sie dzeje na domiar zlego pani z obslugi klijenta mi powiedziala ze pomimo ze nie dostalam sprzetu nie mogie rozwiazac tak sobie umowy Tak sobie przeciez to PLAY nie wywiazal sie z umowy to za co mam placic i jak ja sie do nich nie odezwe nikt nie raczy tego zrobicRaportuj

  22. bartek pisze:

    mogli by coś w tym kierunku podziałaś aby centrum konsultantów czat pomocnik. aby był aktywny cały czas
    rano wiecej i popołudniu a wieczorkiem mniejszą połowę i oczywiście etap 3 zmianowi.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty