Jak sprawdzić e-fakturę?

Udostępnij

Wracam jeszcze na chwilę do gorącego tematu nadużyć w związku z e-fakturami. Za chwilę będziemy rozsyłać do wszystkich klientów korzystających z e-faktur takie pismo:

Szanowni Państwo,

coraz częściej zdarza się, że cyber-przestępcy podszywają się pod firmy wysyłające e-faktury. Jeśli mają Państwo wątpliwości, czy przesłany do Was e-mail jest autentyczny, prosimy o:

  • sprawdzenie, czy załączona do e-maila faktura jest widoczna w serwisie Play24 https://24.play.pl. (Sprawdź jak korzystać z Play24? )
  • sprawdzenie numeru rachunku bankowego i kwoty do zapłaty – wystarczy wpisać i zatwierdzić na swoim telefonie w Play kod *124#.
  • potwierdzenie danych faktury: daty wystawienia, terminu płatności, kwoty i numeru rachunku. W tym celu należy wpisać i zatwierdzić kod *125#.

Wątpliwości mogą Państwo również wyjaśnić telefonicznie, dzwoniąc pod numer *500 dla Klientów Indywidualnych oraz *600 dla Klientów Biznesowych.

Jak odróżnić prawdziwe e-awizo od fałszywego? Przeczytaj na stronie Play.pl.

Chcąc zagwarantować bezpieczeństwo operacji wysyłane przez nas faktury są zabezpieczone certyfikatem. Chcesz wiedzieć więcej kliknij.

Powstaje specjalna strona www, która będzie zawierać więcej informacji, gdzie kierować będą linki z powyższego pisma.

Proszę bądźcie bardzo ostrożni. Najlepiej sprawdzić wszystko na PLAY 24, wprowadzić kod, albo zadzwonić do naszych konsultantów. 

Zobacz więcej

31 KOMENTARZE

  1. podoba mi się szybka reakcja, popieram. i nagłaśniajcie to, bo pojawią się w salonie reklamacje i będzie problem

    • Z tego co wiem nie mają.
      To znaczy korespondencja kierowana jest do osób wśród których abonenci Play stanowią jedynie jakąś część.
      Ponadto jak sądzę ( choćby po swoich numerach ) nie do wszystkich abonentów dotarły te fałszywe faktury.

  2. Nadal będziecie spamować 2 razy w miesiącu na maila i 2 razy na komórkę o tym, że wystawiliście fakturę, a później, że zbliża się termin płatności? Cudowna rzecz, szczególnie, gdy ma się 3 konta…

  3. Nie wiem dokładnie jak wyglądają maile z fałszywymi e-fakturami, ale sugeruję by Play wzmocnił zabezpieczenie swojej poczty i zaczął korzystać z SPF oraz DMARC’a – wtedy przynajmniej jak ktoś będzie starał poszyć się pod ich adres e-mail, to część serwerów pocztowych (np. gmail) z automatu odrzuci taką wiadomość.

    • I od razu zwracam część honoru Play – coś źle sprawdziłem, bo SPF jest. Brakuje tylko DMARC’a do pełnego szczęścia. :)

  4. Wystarczyloby ograniczyc liczbe podszyc, poprzez wdrozenie rekordu spf dla domeny z ktorej faktury sa rozsylane, wiekszosc duzych serwisow darmowej poczty weryfikuje rekord spf, w razie wiadomosci z innego zrodla niz play, serwer pocztowy odrzuca taka wiadomosc. TAZKE DZIAL IT DO ROBOTY!!

  5. Żałosne, że tak duża firma z milionami cennych – wrażliwych danych, nie potrafi sobie z tym problemem poradzić.Ludzie z działu IT śpią albo grają w sapera. Ja już to nawet telefonów od Was nie odbieram, strach rozmawiać. A już miałem w tym temacie problemy. nie wiem skad firmy trzecie biorą informacje o abonencie imię, nazwisko, nr telefonu. Czy Play udostępnienia komuś takie informacj? Proszę o odpowiedz kogoś kompetentnego.

    • Z chęcią odpowiem:
      Przestępcy pozyskali pewną bazę danych. Nie jest to jednak baza klientów Play, o czym świadczy to, że fałszywe faktury dostają także osoby, które nigdy nie korzystały z usług operatora.
      Dane klientów Play przechowywane są zgodnie z obowiązującym prawem i standardami bezpieczeństwa przyjętymi przez GIODO.

  6. I co – taka prężna firmanie potrafi sobie poradzić z oszustami podszywajacymi się pod nią.
    Może mniej forsy na reklamy a więcej na walkę z czymś co podważa wiarygodność firmy.
    Nigdy nie byłem kliejntem Play i dzisdostałem wezwanie do zapłaty za lewą fakturę.
    Glaczegona stronach Play nie ma nigdzie normalnego kontaktu e-mail – nie korzystacie z tego środka komunikacji??

  7. Żadnej troski o klienta,wszędzie pełno frazesów i zapewnień że wszystko dla nas.Rzeczywistość zgoła inna gąszcz przepisów i regulaminów chroni firmę petenci nie mają żadnych szans.Jedno wielkie cwaniactwo.

  8. OD Kilku tygodni nie mogę zalogowac sie do Play24. Wyskakuje komunikat: „Przepraszamy.

    W działaniu serwisu wystąpił błąd. Informacja o błędzie została przez nas zarejestrowana.”

    W trakcie kontaktu z konsultatem – potwierdził że też wyskakuje mu ten błąd. Kto za to odpowiada, kiedy zostanie przywrócona ta funkcjonalność. Czy wszyscy mają problem z logowaniem? Jaki jest adres do tych co zarządzają tym serwisem i rejestrują błędy…

  9. Od 7 lat mam w Play 2 telefony i internet na abonament. Jedynym mankamentem jest zasięg internetu. W Olsztynie w f-mie jest, a 10 km za Olsztynem w kierunku na Warszawę już nie ma.

  10. Witam dzisiaj dostałęm tak awiadomość zamiary sa oczywiste. Przesyłam do służbowego wykorzystania. Pozdrawiam

    Masz nowa wiadomosc bezpieczenstwa.
    ODPOWIEDZODPOWIEDZ WSZYSTKIMPRZEŚLIJ DALEJ
    Oznacz jako nieprzeczytane

    Play
    Pt 2015-02-06 16:52
    Inbox
    Aby chronić Twoją prywatność, program zablokował część treści tej wiadomości. Aby włączyć zablokowane funkcje, kliknij tutaj.
    Aby zawsze wyświetlać treść od tego nadawcy, kliknij tutaj.
    Ta wiadomość została przesłana dalej w dniu 2015-02-06 20:36.

    Masz nową wiadomość bezpieczeństwa.

    Aby przeczytać wiadomość, kliknij poniższy link i zaloguj się do konta.

    Zaloguj się, aby Play 24/7

    To jest tylko powiadomienia email. Prosimy nie odpowiadać na tę wiadomość, ponieważ poczta nie jest monitorowany.

    Pozdrawiam,
    Zespół Pom

  11. Ja walczę z pleyem z fakturami od marca,pisze pisma i wyjasniam a oni i tak mnie maja w czarnej dziurze.Teraz też przyszła e-faktura na jakąś pokręconą kwotę,druga faktura korygujaca która nie wiem co koryguje,wogóle to firma zaczyna kantować i schodzi na psy,

  12. Może zamiast tłumaczenia, dla pierdoł.. na swojej stronie poprawilibyście przejrzystość opcji „faktury” ….!
    Żebty wejść w faktury trzeba klikać 30min!!!

  13. Mój numer klienta 69065829. W fa ostatniej na zł. 34,62 są poz. 4,50 zł. połączenia głosowe i 5,12 zł. – połączenia z numerem premium lub inne numery specjalne. Proszę mi odpowiedzieć konkretnie jakie to numery były wybierane na w/w kwoty dodatkowe. Fa dotyczy telefonu o numerze 41 2020671.Szkoda , że u Państwa nie można porozmawiać na czacie, lub nie ma innej formy komunikacji bezpłatnej. Czekam na szybką odpowiedz.

  14. Tydzien temu zrobilam aneks do umowy przy czym zamowilam w salonie laptopa ktory mial byc dowieziony przez kuriera Do dzis sprzetu nie ma i nikt z pley nie umie odpowiedziec co sie dzeje na domiar zlego pani z obslugi klijenta mi powiedziala ze pomimo ze nie dostalam sprzetu nie mogie rozwiazac tak sobie umowy Tak sobie przeciez to PLAY nie wywiazal sie z umowy to za co mam placic i jak ja sie do nich nie odezwe nikt nie raczy tego zrobic

  15. mogli by coś w tym kierunku podziałaś aby centrum konsultantów czat pomocnik. aby był aktywny cały czas
    rano wiecej i popołudniu a wieczorkiem mniejszą połowę i oczywiście etap 3 zmianowi.

  16. Dostałem fakturę do zapłaty 34,97 zl. tylko że ja już umowe rozwiązałem i wszystko było uregulowane a to faktura podobno jest z grudnia 2019 to jak to jest że wzywacie mnie do zaplay skoro nie jestem klientem prosze to rozpatrzyc dziekuję

    • To może być faktura wyrównawcza. Jeśli masz wątpliwości możesz je wyjaśnić w salonie lub dzwoniąc na 790 500 500 :)

  17. Otrzymałam ponaglenie zapłaty od adresu [email protected], gdzie jest podane że wysłano wcześniej fakturę. Niestety faktury nie dostałam. Po zadzwonieniu na obsługę klienta, konsultant nie dość że był bardzo niemiły, to nie chciał wyjaśnić informacji, czy ten email jest prawidłowy. Na moje emaile play nie odpowiada. Na szczęście umowa jest na czas nieokreślony – więc miesiąc i żegnam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości