Tako rzecze rzecznik Play

Mamy najszybszy mobilny Internet wg speedtest.net

Stali czytelnicy bloga pamiętają akcję Smart Net Surfers. Objechaliśmy całą Polskę i wykonaliśmy mnóstwo testów mobilnego Internetu. Nie było wtedy LTE a HSPA, mieliśmy mniej masztów niż mamy obecnie a mimo to wyniki bardzo nas usatysfakcjonowały – wygraliśmy w kategorii ping oraz download i zajęliśmy drugie miejsce przy uploadzie.

Pomiary wykonywaliśmy przez najpopularniejszą aplikację Speedtest, za którą stoi firma Ookla. Ta sama firma prezentuje wyniki statystyczne wszystkich testów, które wykonali użytkownicy ich strony i programu. Jak się okazuje od 6 miesięcy to my jesteśmy numerem jeden jeśli chodzi o średnią prędkość uzyskiwaną na smartfonach zarówno odbierania danych jak i ich wysyłania.

Domyślam się, że pod tym wpisem pojawią się przeróżne komentarze w stylu czy Speedtest jest miarodajny czy nie. Pewnie ktoś napisze, że u niego coś nie działa, ale patrząc tak z perspektywy czasu na całość to jestem mega dumny. Kiedy w 2013 startowaliśmy z LTE to sporo osób robiło sobie z nas żarty. 13 miast? Z czym do ludzi Gruszka? Był przecież już gigant na tym rynku. Po raz kolejny PLAY pokazał, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych i przegoniliśmy lidera. Oczywiście ciągle jest dużo do zrobienia, ale doskonale zdajemy sobie sprawę i działamy. Szczególnie pozdrawiam tutaj czytelników ze Śląska. Wielkie gratulacje dla całego teamu technicznego i marketingowego. Musimy to oblać gruszkowym soczkiem ;-)

Wyniki

Mogę to potwierdzić pomiarem wykonanym przed momentem ;-)

Wynik LTE

Komentarze

  1. Przemo napisał(a):

    Jest jeszcze wiele do zrobienia. Przykład z mojego podwórka. Dwa nadajniki LTE z radiolinią 90 MB/s. Jak to ma się do zapewnienia możliwość osiągnięcia maksymalnej prędkości przez użytkownika? 20-30 MB/s to jest szczyt i tyle, więcej się nie da, bo i 2G i 3G też musi na tym działać plus rozmowy.Raportuj

    • donedward napisał(a):

      three uk prędkość w centrum Londynu ~~12Mbps EE (LTE+) niewiele lepiej bo około 20 wiec nie ma co narzekać bo nie jest źle w play z internetem. (testowane na ip6)Raportuj

    • p2225 napisał(a):

      u mnie jeszcze lepiej. 5 nadajników (2xLTE, 7x3G, 4xGSM) podłączone pod 183 Mb/s, gdzie na samo LTE dla jednej stacji potrzeba 225Mb/s. a gdzie reszta pasm?Raportuj

      • konsultant napisał(a):

        hahaha „na jednej stacji potrzeba 225Mb/s dla LTE”, tym wpisem wygrałeś mój dzień ‚specjalisto’. Poza tym ‚specjalisto’ mój drogi, mylisz pojęcie nadajnika i stacji.Raportuj

    • mkkot napisał(a):

      A pomyślałeś, że radiolinia to tylko jeden ze sposobów łączenia nadajnika ze światem? Równolegle może mieć pociągnięty kabel.Raportuj

  2. mati napisał(a):

    dla nas ze śląska pozdrowienia? a czymże sobie załużyliśmy?Raportuj

  3. gregorii32 napisał(a):

    ale kogo to obchodzi dla połowy polaków ten internet jest nie osiągalny dopóki nie włączycie roamingu krajowego tracicie wielu klientówRaportuj

  4. darekc napisał(a):

    Zgadza się więcej nadajnikow ale u mnie to szczerze nie widać zadnej roznicy bo nadal od nadajnika mam 4 km a lte brak o czym ja pisze nawet hspa nie ma…HahahhaaRaportuj

  5. Jakub Nowak napisał(a):

    Prawda, rzeczywiście LTE ostatnio śmiga :) W Zielonce k. Warszawy, przy zasięgu 3/4 kreski wewnątrz budynku(Samsung Note 3) mam 50Mbps na pobieraniu i 19Mbps na wysyłaniu. Oby tak dalej :)Raportuj

  6. Marcin napisał(a):

    Hahaha ,ale się uśmiałem kłamstwo goni kłamstwo. Proszę o to link jaki to najszybszy internet mam Gruszka http://www.speedtest.net/my-result/4102011730Raportuj

  7. Artek napisał(a):

    Brawo Play. Reszta do lamusa ;)Raportuj

  8. Abonent Play napisał(a):

    czy ty jesteś normalny ? Wyniki są średnie dla różnych miejsc w Polsce a ty tu wklejasz swoje z 1 punktu nic tym nie dowodząc. Darujcie sobie takie wpisy bo to jest net mobilny i wszędzie działa inaczej.Raportuj

  9. Robert napisał(a):

    I tak większość osób tutaj nie zrozumie co to jest statystyka, bo przecież ich kilka metrów kwadratowych jest najważniejsze na świecie i jak u nich nie działa to znaczy, że cała usługa jest nic nie warta.

    Haters gonna gate.

    Gratuluję świetnych wyników!Raportuj

  10. Marcin napisał(a):

    Bieda siećRaportuj

  11. tomek napisał(a):

    https://www.youtube.com/watch?v=LimC4RGISzg to bardzo dobry wynik.
    Ale jest też nieraz czkawka, 2-5Mbps, wtedy np wolę coś większego pobrać na HSPA+ Orange gdzie leci 9-12 Mbps :)Raportuj

  12. pabloki napisał(a):

    ale to dominacja tylko w dostępie z komórki. W dostepie z komputera kto inny wygrywa.Raportuj

  13. kill649 napisał(a):

    Dział Marketingu na Taśmowej 7 pewnie ostro pracował codziennie robiąc po kilka testów by poprawić wyniki. Faktycznie PR nadal ma się świetnie. Tylko rzeczywistość nie koniecznie wygląda tak słodko.
    Warto by było się pochwalić o szkielecie, do czego są podpięte poszczególne maszty, przepustowości, jakie urządzenia. A potem porównać nawet z Networks! I nie chodzi mi o to, że większy może więcej.Chociaż wypadku szkieletu to nawet nie ma o czym mówić.
    Overselling łącza pewnie tak wysoki jak kodowanie dźwięku w Play.Raportuj

  14. Artek napisał(a):

    Co się wydarzy za 7 dni ?Raportuj

  15. papay napisał(a):

    Co ma być za 7 dni???Raportuj

  16. Artek napisał(a):

    Netia i Play będą ze sobą współpracować.Raportuj

  17. Marek napisał(a):

    Prowadzone są jakieś modernizacje nadajników na Śląsku? Ostatnio w Jastrzębiu-Zdroju dostępne jest LTE :-) Czekam tylko na oficjalną informację.Raportuj

  18. kill649 napisał(a):

    A co do testu Pana rzecznika i obrazku wrzuconego. Gdzie ten test był wykonany? Koło BTS-u? Takiego na biurku? Jak na prezentacji LTE w Plusie?
    Dziwi mnie fakt osiągnięcia takiego wyniku. Chyba, że to nowa stacja nie oddana do użytku i tylko wybrane karty mogą się logować.Raportuj

  19. kill649 napisał(a):

    Za 7 dni ma być podobno nowa oferta.Takie słuchy już od dłuższego czasu chodzą. To, że Netia z Play to w poniedziałek najbliższy.Raportuj

  20. częstochowianin napisał(a):

    to chyba kpina
    jakie 15mb/s
    jak ja ledwie poza szczytem osiągam 5mb/s a odbieranie 0,03mb/s
    to kpina i walcze z pleyem od 30 listopada bo twierdza ze jest wszystko ok
    a nie jest odkąd przedłuzyłem umowe z nimi

    nigdy wiecej nie przedłuze z nimi umowy kłamia na każdym kroku
    a bok nie kompetentne i jak nic nie moga zrobic to puszczaja sygnał by tylko nie rozmawiac i wypisuja bzdury na play 24 ze sie nie mogli dodzwonić a tylko sygnał puszczaja bo wiedza ze była by awantura bo piszą bzdury i nic nie robia w kierunku by lepiej net działał

    a od nadajnika lte play mam 1 kmRaportuj

  21. olik napisał(a):

    I co z tego jak lumi 830 nie macie :(Raportuj

  22. inna statystyka napisał(a):

    http://www.predkosc.pl/
    -> STATYSTYKA
    -> STAN
    -> Poland
    -> PlayonlineRaportuj

  23. K. napisał(a):

    Miałem taryfę darmowe lte i wyciągało 78 Mb/s obecnie stoi na poziomie neostrady 20 /mb po zmnianie na nową taryfę.Raportuj

  24. Parga napisał(a):

    SpeedTest mówi mi również, że mam słonia w chodakach i żyrafę w kalesonach.Raportuj

  25. pabloki napisał(a):

    Ten tego . Bo tam jest na górze takie coś że coś za 7 dni.Raportuj

  26. sylwekZolkusza napisał(a):

    zmiany w ofercie abonamentowej, internet dla biznesu i dla indywidualnych, za 7 dni.Raportuj

  27. Pablo napisał(a):

    te wyniki to z kosmosu panie Gruszka oto dowód połączenie typu LTE zasięg 74dbi wg modemu http://www.speedtest.net/my-result/4102986124
    sprawa trzy krotnie zgłaszana do biura obsługi w odpowiedzi dostałem informacje że wszystko w porządku i ze to mój komputer rzekomo zarażony spyware jest przyczyną 5mbit/s przez lte to porażka tyle wyciągałem na hsdpa w tej samej lokalizacji
    tragedia !!!Raportuj

  28. mirekb napisał(a):

    merytorycznie-zakupilem za 45zl no limit i jade na każdym paśmie osobno,by wyeliminowac handovery typu lte/hspa+900,dc na 2100 i umts2100..pewnie widzicie ruch bo na torrentach zamraża sesje..na lte 1800 14Mbs zawsze,upload 2-3Mbs..fajnie ze w nocy potrafi leciec ponad 20.majac power lte do 10Mbs w lte jest 9 i ok ale upload 1-2Mbs.w networks na simach abo tm i orange zasieg obszarowy jest mniejszy o wiele od plusa czy playa ale upload na orange gdzie mam lte jeszcze 2 mies free daje przez godz szczytu np9-23 nie mniej niz 20 a czesto 30Mbs w download ale upload nie mniej niz 15Mbs!!zwykle bite 20Mbs.konkurencja 4 roznych konfiguracji sieci bedzie kluczowa przy wyborze oferty lte.PLAY ma spory zasieg,jednak trzymanie egsm900 nie rozmumiem..ruch voice dac w calosci na roaming a i ciekawe byloby wpięcie się w roaming gsm w przypadku ofert na net play po wyjsciu z 3g..marzeniem bylby roaming lte800 miedzy w4 a sferią,2600 mozna stawiac samemu tam gdzie sie zwiekszy ruch..powodzeniaRaportuj

  29. Jakub napisał(a):

    Śląsk pozdrawia i czeka na LTE :)Raportuj

  30. Tomala napisał(a):

    A poza tymi wszystkimi komentarzami chcialbym nadmienic, ze urzadzenie tez ma mega znaczenie, choc nie wiem dlaczego…
    Mam Samsunga S4. Samsunga Taba S 8.4 Wifi i router Huaweii E5776. Oba podlaczone po wifi do rutera i na tablecie mam stednio dwa razy wiekszy download niz na smartfonie???
    I badz tu pan madry….Raportuj

  31. darek napisał(a):

    play wybija się na lidera, ale musi jeszcze dużo zrobić w zakresie poprawy własnego zasięgu nie roamingowego, ale ogólnie gratuluję. Jeśli chodzi o szybkość internetu to potwierdzam testy rzecznika, używam play lte i średnio wyciągam ok 15Mb/s co jest wynikiem dostatecznym, ale i tak najlepszym wśród wszystkich operatorów komórkowych w mojej lokalizacji.Raportuj

  32. Marcin Siemiński napisał(a):

    Kilka testów wykonanych na telefonie w Czechowicach-Dziedzicach pod samym nadajnikiem na LTE uruchomionym 26 stycznia: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=786137448139380&set=p.786137448139380&type=1&theaterRaportuj

  33. Hrabia napisał(a):

    Czy speedtest.net uwzględnia w statystykach prędkości kategorię:
    „nie udało uruchomic się pomiaru z powodu braku zasięgu PLAY”
    ???Raportuj

  34. zarzyna napisał(a):

    Gratuluję wyniku :)Raportuj

  35. Rafał napisał(a):

    Też używam w Opocznie i nie chcę innego internetu, osobiście poleciłem 4 osobom i nie żałują. Pozdrawiam play.Raportuj

  36. Robert Olejnik napisał(a):

    Gratulacje za kawał dobrej roboty dla całej ekipy Play. :-)Raportuj

  37. Artek napisał(a):

    Jest coraz lepiej, hejterzy zawsze będą „robić swoje”, a Play po kroczku do przodu. Teraz tylko wyciągnąć konstruktywne wnioski z głosowania na Złote Bloby i Zgniłe Gruchy i będzie OK. Maruderom nigdy się nie dogodzi. Nikt nie jest idealny ale zawsze można dążyć do perfekcji w tym co się robi a Play jest już bardzo blisko…Raportuj

  38. Al napisał(a):

    O tak, sporo brakuje do perfekcji. LTE w centrum Krakowa D:3,97Mb/s , U:5,33Mb/s , PING 81ms :((
    http://www.speedtest.net/my-result/i/1124554020Raportuj

    • przemek napisał(a):

      Mi speedtest.net na telefonie mówi na moim telefonie bzdury. Dopiero jak udostępnie na lapka i zmierze, to jest dobry wynik, ale na tel. mi np. częście dobrze pokazuje 4gmarkRaportuj

    • piokuk napisał(a):

      Potwierdzam. Okolice Cmentarza Rakowickiego – rok temu download max. wynosił 15 Mb/s obecnie rzadko kiedy przekracza 7 Mb/s. Skąd Wy ludzie bierzecie te 60 Mb/s?Raportuj

      • 6546 napisał(a):

        Włączą nadajnik na jakiejś pipidówie zabitej dechami gdzie 1-2 osoby korzystają z lte i już jeden z drugim wchodzi na forum i chwali się, że ma 60mbit. W dużych miastach lte to porażka, 3g to jeszcze większa porażka.Raportuj

        • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

          Wynik, który wrzuciliśmy do notki został uzyskany w Warszawie około godziny 13 :)
          Chyba nie chcesz napisać, że Warszawa to mała mieścina?
          No i jeszcze dwie rzeczy – osobom mieszkającym na wsi bardziej się Internet przyda (bo tam alternatywą często jest łącze, które osiąga ze 2 Mpbs) a w miastach masz wachlarz dostawców i wybierasz to, co Ci bardziej odpowiada. A dwa – warunki przetargu na częstotliwości jasno stanowiły, że minimum 1600 stacji ma być wybudowanych lub zmodernizowanych w gminach wiejskich lub wiejsko-miejskich.Raportuj

          • sylwekZolkusza napisał(a):

            pełna zgoda z panem
            Krzysiek Sylwerski, ale jest druga strona medalu, powoli zmniejszające się wartości pomiaru, to może oznaczać powolne zapychanie się nadajnika, przykład miasto gmina Jędrzejów woj świętokrzyskie.Raportuj

  39. LAJCIK napisał(a):

    Co to za baner na górze bloga? Co się wydarzy za 6 dni?Raportuj

  40. Łukasz napisał(a):

    Kiedy LTE 33-180 Gromnik, miał być w grudniu 2014.Raportuj

  41. mati napisał(a):

    Juz za 5 dni lub ich parę
    weźmiesz plecak swój i gitarę
    pożegnania kilka słów żegnaj”drogi” Playu juz
    chyba że ofertę dasz mi dobra znow :)Raportuj

  42. Michal napisał(a):

    Pewnie nowa oferta na kartę będzie. Tak podejrzewam.Raportuj

  43. Karol Michalik napisał(a):

    Mój internet z oferty lte osiąga prędkość 3 Mb/s a pingi to jedyne 77 ms.Raportuj

  44. SuchyX napisał(a):

    A ja mam kabelek za 60zł :)

    http://www.speedtest.net/result/4107502777.png

    Co prawda w LTE od Playa mam w okolicach 30Mbits więc też tragedii nie ma.Raportuj

  45. Artek napisał(a):

    Można, można… Hej Play!Raportuj

  46. robert napisał(a):

    poczebuję kod do darmowych połonczęń w play na karteRaportuj

  47. Wkurzony napisał(a):

    Nie wierzę testom wykonywanym przez samych zainteresowanych szczególnie jeśli w nich wygrywają. Tutaj mozna poczytac nieco o innej metodzie pomiarów rfbenchamrk:
    http://www.rfbenchmark.pl/strona-glowna/
    Można porównac prawdziwy zasięg z marketingowym wydaniem operatora. W tym wypadku P4.Raportuj

  48. mkkot napisał(a):

    Mam takie pytanie, Krzysiek, może będziesz wiedział. Na filmiku są Ustrzyki Górne i chyba Wołosate, a pomiarów na mapie brak. Dlaczego?

    http://mapy.google.pl/maps/ms?msa=0&msid=211827881614898868121.0004a830306ad542e2a86&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.180042,19.0&spn=0,0&z=1&z=7&source=embedRaportuj

  49. rapier napisał(a):

    Nie wiem co w p4 jest najszybsze ale nie internet LTE, stare 3g mi szybciej chodzi, oto moj test okolice Marek i Warszawy
    http://www.speedtest.net/result/4113855914.png
    download 1Mb/s upload 14,96 Mb/s spam tylko rozsyłać mogę :/Raportuj

  50. Boss napisał(a):

    Przepraszam bardzo jestem z okolic Częstochowy. W miarę szybki internet działa tylko w Częstochowie i bardzo bliskiej okolicy. Dalej już nie. A dalsze okolice Częstochowy to dziury jak w bardzo dobrym serze szwajcarskim. Gdyby nie możliwość łączenia do konkurencji to internetu nie było by wcale. Zresztą połączenia głosowe w Play wiecznie szwankują. W 99% jestem zalogowany do T-Mobile.Raportuj

  51. Robo napisał(a):

    Pozdrawiam z Zawiercia gdzie moje LTE rzadko kiedy ma więcej niż 10 MB dl. Ale za to orange ma nie mniej nie 20mb dl. Wszystko zależy od lokalizacji. W Myszkowie i w Mysłowicach pokazuje mi nie mniej niż 40mb dlRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty