8 lat temu

Udostępnij

Oj tak to już osiem lat od startu PLAY. Wyszukałem kilka fotek z tamtego okresu. Byliśmy piękni, młodzi, brody były niemodne ;-) Dziś mamy zupełnie nową rzeczywistość. Całkiem możliwe, że niektórzy z Was, którzy czytacie bloga kompletnie nie pamiętacie jak to było przed PLAY. Dziś macie 16/17/18 lat… Myślę, że sporo osób uważa, że tak jak dziś było zawsze i nikt nie zastanawia się dlaczego konkurencji zdarza się wprowadzić ciekawą ofertę. Nikt nie robi tego z troski o Wasze portfele, kochani. Robią to tylko dlatego, że chcą nas powstrzymać ;-) Więc nasze wejście na rynek okazało się podwójnie dla Was pozytywne. Tak się złożyło, że wczoraj miałem wyjątkowo okazję pooglądać trochę więcej telewizji. Jesteśmy niemal w każdej reklamie konkurencji. Ktoś leczy kompleksy?

Screenshot 2015-03-16 23.25.52

Były różne zakłady z „ekspertami”. A to o 100 tysięcy klientów, a to o pół miliona. Wszystkie wygrałem a nigdy nie dostałem nagrody. ;-) Największą jest to, że ponad osiem lat pracuję w tej firmie, która dziś ma już ponad 12 milionów klientów.

Ostatnio przeczytałem jeden tekst, w którym autor zastanawia się w czym tkwi fenomen PLAY. Mam oczywiście swoich kandydatów, ale sam nie wiem co jest kluczowe. Może to, że mamy ogromne ambicje i je realizujemy? Może fakt, że mamy ultra super HD mega team w sklepach (pozdrawiam wszystkich uczestników ostatniego i poprzednich Dni Otwartych). Może to, że ma szczęście do bardzo ogarniętych kapitanów? A może to, że w naszej technice pracuje inżynier o imieniu Jezus (serdecznie pozdrawiam). Może to, że u nas nie ma rzeczy niemożliwych i zawsze damy radę. Ostatnio ktoś powiedział mi na imprezie, że to ja jestem talizmanem… tak, był po kliku piwach ;-) Nie wiem, co jest receptą na sukces. Składników jest mnóstwo i my w PLAY nie zastanawiamy się nad tym. Dalej robimy swoje.

Pracuję w PLAY już ponad 8 lat, podobno to długo jak na rzecznika i jak na razie nigdzie się nie wybieram. Mam jeszcze jeden cel… Może ktoś chce się założyć?

Już dawno porzuciliśmy temat głośnego świętowania urodzin ze specjalną promocją dla klientów. Ale ja na blogu mogę zrobić coś extra, Dlatego ruszam dla Was, dla naszych ukochanych klientów, z tygodniem konkursów mniejszych i większych. Bedziecie mogli wygrać koszulki z Klemensem, bluzy 12 milionów a może nawet super smartfona ;-) Szczegóły codziennie na blogu.

Mojego bloga nie czyta ponad 12 milionów klientów… Ale dziękuję każdemu z Was osobno za to, że jesteście lub byliście z nami podczas tych 8 lat ;-)

Zobacz więcej

63 KOMENTARZE

  1. Robicie kawał dobrej roboty. Tak trzymać!

    Ps. W londyńskim sklepie Samsunga, model S6 edge w przedsprzedaży kosztuje £760.

    Pozdrawiam z LDN :)

  2. Też byłem entuzjastą tej sieci, fajne telefony w dobrych cenach, dobra cena abonamentu.
    Jednak po 6-7 latach przenoszę numer z abonamentu do Virgin Mobile na kartę. P4 49 zł/za wszystko + 2 GB, Virgin 29 zł/za wszystko + 2GB (przy przeniesienu numeru 49 zł – 10 GB). Coś tu jest nie tak.

    • I tak dajesz tym ruchem zarobić P4, gdyż Virgin mnóstwo kasy musi im odprowadzać za współpracę infrastrukturalną. A gdy ewentualnie VM upadnie, Play przejmie tych klientów.

      • ale brednie… nikt nie upadnie, bo VM ma cennik hurtowy i za każdą SIM która zakupi pakiet ma czysty zysk.. to PLAY musi zapewnić pełną obsługę techniczną zapewne ze wskaźnikami dostępności..

        • -.- , VM nie ma cennika hurtowego, VM płaci play za obsługę techniczną i wszelką dostępność do nadajników…

    • skorzystałem z tego samego ruchu po 8 latach współpracy – wszystko co dobre kiedyś się kończy – niestety.

        • Spoko, dla mnie może dostawać wszystko. Nie obrażam się na Play i też źle nie życzę. Ważne że będę płacił mniej za to samo co w Play

          • nie wszystko, bo mmsów nie ma… ale to tam mało istotny szczegół…, w RBM masz za 39 zł wszystko i wszystko…:) plus wygodę… i szereg dodatkowych usług…

  3. Jestem z wami od 2009. Do dzisiaj mam rewelacyjna taryfe Play Fresh darmowe sms do doladowaniu i promocje zbieraj minuty. Dzieki za wszystko i pozdrawiam.

  4. Szanuje Play za to ze robiła rewolucję na rynku. Mogę się mylić, ale chyba jako pierwsi wprowadzili darmowe rozmowy w sieci, jako pierwsi wprowadzili tez oferty no limit. Szacunek dla Play za to ze motywuje konkurencję :) I właśnie tak przewrotnie musze się z siecią pożegnać, (a jestem z Wami prawie od początu) bo konkurencja jest już lepiej zmotywowani niż Wy sami. Pozdrawiam!

    • Nie tylko jako pierwsi wprowadzili no-limit (Formuła 4.0 w 2012 roku), ale też jako pierwsi zrobili z no-limit podstawową ofertę (Formuły Unlimited – wrzesień 2013). Formuły Unlimited (te pierwsze) były krytykowane za np. brak SMS’ów. Ale ich wprowadzenie było dobrym i dość odważnym posunięciem. Jako pierwsi też wtedy zaoferowali internet bez limitu (do końca 2014 roku).

      Play też jako pierwszy wprowadził taryfę rodzinna, z której to wkrótce zamierzam skorzystać.

      • Z wszystkim się zgadzam, ale taryfy rodzinne to nie była zbyt wielka nowość, więc nie wiem czy pierwsi to wprowadzili…

  5. Nie można zaprzeczyć że zrobiliście duże zamieszanie na rynku i przyczyniliście się do obniżek cen. Chwała Wam za to. Kawał dobrej roboty.

    A z tym leczeniem kompleksów to chyba nie jest tak do końca bo na chwilę obecną, pomimo ponad 5-letniego stażu, nie jesteście w stanie dać mi lepszej oferty niż daje mi konkurencja, dlatego w czerwcu prawdopodobnie się rozstaniemy (tak, kolejny raz Virgin Mobile – ktoś zauważył że i tak dam zarobić Play – ale o wiele mniej – nie taniej by wyszło sprzedać usługę bezpośrednio? :) )

      • No nie wiem czy można to blokować. U was jest to bezpłatne ale oferowanie takiej usługi za kase nie jest łamaniem przepisów. Każdy kupuje to dobrowolnie.

          • No właśnie możliwe że reprezentują, że jakiś pracownik sobie dorabia na Allegro, a to już jest wykorzystywanie pozycji zawodowej do osiągnięcia korzyści majątkowej.

  6. Tak, tyle, że Virgin uzbiera tą swoją wymarzoną liczbę klientów i wycofa tą piękną ofertę. Play ma tak myślę ok 6 mln użytkowników na kartę, powiedz, jaki to byłby zysk dla operatora? Dla nas wielki. A dla operatora? Ile na reklamy wydaje Play , a ile Virgin?

    • Za dużo tych gwiazd, a za słabe oferty. Patrzę na cenę usługi a nie na to kto występuje w reklamie za grubą kasę.

    • VM nie musi się reklamować. Ich chwyt to dobra cena, a reszta się rozniesie tzw. pocztą pantoflową.
      Ja np. zdążyłem powiedzieć co najmniej 20-tu osobom o tej ofercie.

      • Niestety, ale mało osób kupuje na wolnym rynku telefony, bo jak ktoś zarabia 2000 zł na rękę, to nie wyda połowy tej kwoty jednorazowo na telefon. A wydanie co miesiąc 60 zł to już zupełnie inna brożka, na to się znajdzie. A na raty bank takim ludziom nie da, a i pewnie Virgin + raty w banku by wyszło drożej niż 60 zł.

  7. To już 8 lat, a pamiętam jak równe 3 miesiące po starcie przeniosłem numer z Ery. To były czasy gdy płaciło się za przeniesienie. Wtedy 50 zł. Znajomi śmiali się co ja robię, że ta sieć padnie itp. A teraz co 2 osoba siedzi w Play:P

  8. Fajnie że pojawił się wpis po linii urodzin, jakoś w tym roku przeszedł bez echa ten temat w necie.
    Cóż mogę powiedzieć, jestem w play od samego początku, długo się nie zastanawiałem bo wtedy stawki w innych sieciach były inne.
    Play jak każda firma ma mnóstwo, wad i niedociągnięć, ale przynajmniej dla mnie ma więcej zalet.
    Jedyne czego szkoda, to to że po wejściu Play mimo nawet fajnych telefonów obsługujących 3g i dobrej reklamy, nie przyjęły się video rozmowy na szerszą skalę w Polsce. Pamiętam często odpalałem video rozmowy na swojej nokii n70, bardzo fajna sprawa.
    Mam nadzieję że doczekam czasów gdzie Play w liczbie klientów prześcignie któregoś operatora z wielkiej trójcy. To byłby historyczny moment.
    Pozdrawiam wszystkich Playowców.

  9. Niestety 18 lat miałem jakiś czas temu ;-)
    I dobrze pamiętam polski rynek telko zanim zmieniła go Playowa rewolucja. Myślę że spora część narzekań na blogu wynika właśnie z tego że Play przyzwyczaiło klientów do tego że jest the Best.
    Tym samym wymusiło na konkurencji walkę o klienta.
    To 12 milionów klientów to nie przypadek, ale wynik konsekwentnej polityki sieci. I tego że udało się wam zebrać zespół kreatywnych ludzi o świeżym spojrzeniu.
    Życzę kolejnych milionów ;-)

  10. Gratuluje i życzę dalszej innowacyjności z jakiej słynęliście (nie zaniedbujcie tego!).
    Z Play jestem od początku. Dla mnie w kwietniu mija 8 lat. Wspólne „sto lat” odśpiewam solo :-))

  11. „Ostatnio przeczytałam jeden tekst, w którym autor zastanawia się w czym tkwi fenomen PLAY” – w drugim akapicie. Panie Marcinie Pan to pisał czy jakaś Koleżanka :)

  12. Ja w Play jestem od niedawna. Przeniosłem 9 numerów i muszę przyznać że jak na razie jestem bardzo zadowolony. Oby tak dalej pozdrawiam.

  13. W Play prawie od początku. Najlepsza sieć na świecie z zajebistym blogiem. Pozdrawiam i życzę wielu ciekawych ofert.

  14. Pamiętam swój początek, SIMPLUS 2000r. oraz NOKIA 3210. To było coś! Ceny: SMS 50gr. Minuta na stacjonarne prawie 3zł. Heh:) Ile w ciągu tych 15 lat się wydarzyło? Bardzo wiele! Z punktu widzenia obserwatora mogę śmiało stwierdzić, że 95% zmian „dobrych” dla nas klientów zawdzięczamy właśnie Play. Dzięki !!! Nie zmieniajcie się.

  15. Na play24 pojawiła się nowa opcja w usługach:
    „Pakiet 250MB za 0zł na 1 dzień”
    Usługa 250 MB za 0 zł pozwala na sprawdzenie jak działa internet w telefonie. Usługa ważna 1 dzień.
    Dacie więcej info na ten temat? :)

  16. Jedyny minus play to brak aktualizacji androida dla telefonu i z niższej jak i wyższej półki cenowej :/
    A pozatym Play jest najlepszy :)

  17. 100 lat PLAY!

    Ja jestem już z Wami ponad 8 lat (bo od stycznia) ale ostatnio się załamałem.

    Krótko się wyżalę :)

    Przez ponad 8 lat płacę korzystam i werbuję nowych klientów. Po wejściu oferty Play Stacjonarny oczywiście też pobiegłem do salonu ale tutaj porażka. Powiedziałem że chce przenieść numer stacjonarny i płacić 1zł/msc. Doradca z salonu w B-C w Warszawie oczywiście powiedział, że jak najbardziej należy się mi taka zniżka i podpisałem umowę (wyrażając wszelkie zgody o które prosił doradca!!). Jak zaczęły przychodzić faktury, okazało się jednak, że doradca „przeoczył” jeden podpunkt w Umowie i zamiast płacić 1zł płacę siedem razy tyle. Jak tylko to dostrzegłem zgłosiłem ale niestety do tej pory dobijam się o zwrot nadpłaconej kwoty. Jedyne co udało mi się dotychczas wywalczyć to „Rozumiem, że opisana przez Pana sytuacja jest niekomfortowa. Przepraszam, jeżeli pracownik nie uwzględnił… „.
    Niestety „Przepraszam” nie zwróci mi głupich 17,77 pln, o których całe to zamieszanie.

    Może tutaj uzyskam wsparcie i przy okazji takiej rocznicy pomożesz mi odzyskać wiarę w sieć Play :)
    Nr zgłoszeń to 99659501, 99272840, 97155497 i wcześniejsze telefoniczne zaraz po otrzymaniu pierwszej „dziwnej” faktury za play stacjonarny..

    Z góry dzięki i jeszcze raz 100 lat!

    • Z tego co mówisz to albo nie włączył ci zgody marketingowej, albo nie włączył ci e-faktury (jeśli 7 razy więcej). Trzeba czytać co się podpisuje, albo przynajmniej sprawdzić czy wszystko jest tak jak należy.

      • dokładnie to nie włączył mi zgód marketingowych na DRUGIM numerze (czyli na komórkowym)!
        Ja podpisałem umowę gdzie wszelkie zgody marketingowe były zaznaczone.
        Czytałem umowę i słuchałem zapewnień doradcy, który mówił że rachunki przyjdą za kwotę 1zł (jak na wszystkich reklamach) :)

  18. Ech, normalnie nostalgia ogarnia. Pamiętam początki, pamiętam. Pierwsza wersja bloga, pierwszy szalony pomysł jakim był PlayDay. Tłumy sceptyków zarówno dla działań sieci jak i działań PR. Gdzież dzisiaj są? :P

  19. OMG, jak ten czas leci, to już 8 lat! :-o
    Jestem w Play niemalże od początku, bo od października 2007. To były czasy: prowokacyjne reklamy, medialna nagonka innych operatorów etc. :)
    Szkoda, że dzisiaj Play nie jest już w takim stopniu dynamiczny i zaskakujący jak na początku.

  20. czy coś się dzieje z siecią, a konkretnie z roamingiem w Lubuskiem? W każdym z 3 roamingów rozmowy są takie jakby obaj rozmówcy byli pod wodą. Ogólne szarpanie rozmowy. Dzisiaj nawet została mi rozłączona rozmowa. Niestety macierzystego zasięgu nie mam, a coś takiego zdarza mi się pierwszy raz.
    A co do nagród, które są zapowiadane to szkoda, że ostatnich nie wysłaliście, albo mam takie szczęście, że nie dostałem. :-(

    • Napisz proszę maila do mnie (na dole strony masz adres) za co to miała być koszulka + adres do wysyłki. Zweryfikuję i jak się należy to wyślę :)

  21. Jestem z Wami prawie ;) od początku bo od 7 lat.Jednak już w momencie startu Play-a wiedziałem,że będziecie moim kolejnym operatorem.Wiązała mnie umowa wtedy z Plusem,a byłem Ich klientem 11lat.Minął roczek i bay,bay Polkomtel.Od 2007roku jestem klientem Play,dodam zadowolonym! I dzięki mnie macie wielu abonentów z grona moich bliskich i znajomych.Życzę powodzenia i kolejnych sukcesów! i…póki co nie zamierzam nigdzie odchodzić ;)

  22. To już 8 lat z play :) Wyrośliście na niezłą markę. Zawsze czułem że w tym play drzemie potencjał. Życzę 100 lat i dużo klientów.Pamiętajcie tylko o stałych klientach by dbać o nich :)

  23. Play jest najlepszym operatorem na rynku ,co tu dużo mówić gdyby nie play to zapewne nadal płacilibyśmy za minutę połączenia 60 gr ,nie było by ofert no limit ,nie było by stawki 29 gr w pre paid,darmowych rozmów i smsów w sieci a także ofert z roczną ważnością konta w ofertach na kartę :)

  24. Gdyby nie jakość waszej sieci, jeszcze było by ok ;) po 6 latach od ponad roku jestem w zielonej konkurencji i różnica jest ogromna, niestety na waszą niekorzyść ;/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości