Tako rzecze rzecznik Play

12,7 mln klientów wybrało Play – komunikat prasowy

Wyniki PLAY za 1 kw. 2015 r.

Komunikat prasowy

26 maja 2015 r.

Screenshot 2015-05-25 22.02.56

PLAY osiągnął 21,9% udział w rynku, odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA.

Najważniejsze dane finansowe za 1 kw. 2015 r.:

  • W 1 kw. 2015 r. całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 228 mln zł, co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu z 1 kw. 2014 r.
  • Za okres dwunastu miesięcy zakończony w 1 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 682 mln zł, co oznacza wzrost o 20,5% rok do roku.
  • W samym 1 kw. 2015 r. przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 959 mln zł, co oznacza wzrost o 19,7% w porównaniu z 1 kw. 2014 r.
  • Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w 1 kw. 2015 r. wyniosła 1 157 mln zł, co oznacza wzrost o 37% w porównaniu z podobnym okresem kończącym się 1 kw. 2014 r.
  • W samym 1 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 323 mln zł, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z 4 kw. 2014 r.
  • W 1 kw. 2015 r. baza abonencka wzrosła o 399 tys. netto, co stanowi wzrost o 90% w porównaniu ze wzrostem odnotowanym w 1 kw. 2014 r.
  • Baza klientów wzrosła do 12,7 mln (wzrost o 15,9% rok do roku), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 48.3% z 45% w 1 kw. 2014 r.
  • PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 21,9% (wzrost o 2,6 p.p. rok do roku).
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 marca 2015 r. zasięg usługi 4G LTE osiągnął 75% populacji.

W 1 kw. 2015 r. PLAY w dalszym ciągu powiększał swoją bazę abonencką oraz ARPU (w stosunku rocznym), co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. Za okres dwunastu miesięcy zakończony dniem 31 marca 2015 r. przychody zamknęły się kwotą 3 682 mln zł, co stanowi wzrost o 20,5% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2014 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 48.3% w 1 kw. 2015 r. w porównaniu z 47.3% w 4 kw. 2014 r. i 45% w 1 kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki dalszemu znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 81% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 1 kw. 2015 r.

Baza klientów PLAY wzrosła do 12,7 mln na koniec 31 marca 2015 r., co stanowi ok. 21.9% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. Udział w rynku zwiększył się o 2.6 p.p. w porównaniu do 19.3% na dzień 31 marca 2014 r. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie 50%.

Za okres dwunastu miesięcy zakończony dniem 31 marca 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 157 mln zł, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2014 r. W samym 1 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA wyniosła 323 mln zł, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z 4 kw. 2014 r. W 1 kw. 2015 r. do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA przyczyniły się znakomite wyniki w zakresie zwiększenia bazy abonentów kontraktowych, powiększając bazę klientów o 321 tys. klientów kontraktowych w 1 kw. 2015 r. w porównaniu ze wzrostem o 154 tys. w 1 kw. 2014.

„W pierwszym kwartale 2015 r. PLAY w dalszym ciągu odnotowywał świetne wyniki zarówno sprzedażowe jak i finansowe. Nasza baza abonencka wzrosła o 399 tys., dzięki czemu nasz udział w rynku zwiększył się do 21,9%, natomiast przychody zamknęły się kwotą 1 228 mln, co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu z 1 kw. 2014. Solidny wzrost potwierdza skorygowana marża EBITDA, która zwiększyła się do poziomu 26,3%.” 

Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

Wyniki PLAY za 1 kw. 2015 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 31 marca 2015 r.:

Wyniki Q1 tabela

O Play

P4 Sp. z o.o., spółka prowadząca działalność pod nazwą Play, jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi dla 12,7 mln abonentów na dzień 31 marca 2015 r. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”. Play świadczy te usługi, dostępne dla 99% populacji, poprzez swoją rozległą, nowoczesną oraz efektywną kosztowo sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce.

 

Ostrzeżenie

Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Na takich oświadczeniach nie należy zbytnio polegać, ponieważ narażone są one na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym Play Holdings 2 S.á r.l. oraz jej spółek zależnych (łącznie zwanych jako „Spółka”), które są trudne do przewidzenia oraz na które Spółka może nie mieć wpływu. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Spółki, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń. Mimo iż Spółka uważa, iż niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych.

Komentarze

  1. Piotrek napisał(a):

    Nieźle :-)Raportuj

  2. Eryk napisał(a):

    Gratuluję!
    przechodzę do Playa
    Po tym Co Pan Karolak reklamujący Firmę Orange razem z Foxem wyprawiał w kampanii Prezydenckiej nie mogę na niego patrzec a tym bardziej go sponsorować.
    Przechodzę do Was z internetem i telefonem mam nadzieje,że mnie nie roczarujecie i ,że nie mieszacie się do Politiki nie oszukujecie klientów.Raportuj

  3. Uri0550 napisał(a):

    Kiedy będziecie rozsyłać maile do osób które najlepiej odstawiły? :-DRaportuj

  4. JBMNT napisał(a):

    Nie wiem jak to możliwe skoro macie klientów w dupie tak głęboko ze głębiej się nie da. Po chwalicie się jak aktualizuje cie telefony.Raportuj

  5. Dawid napisał(a):

    Mielibyście więcej klientów jakbyście zasięg i jakość usług poprawili lub modernizowali sieć ( zakładanie nowych nadajników) na terenach gdzie nie ma waszej sieci …Raportuj

  6. reaper napisał(a):

    Gratuluje Play. A teraz możecie poprawić ofertę na kartę, bo inne sieci już mają nolimit rozmowy kom/stacj/sms i 2Gb albo i więcej za 30zł.Raportuj

  7. TED napisał(a):

    Z Play jest trochę jak z ostatnimi wyborami prezydenckimi. Ludzie wiedzą że będzie chu…owo a i tak się pakują w gów…no po uszy.Raportuj

  8. Coma 3 napisał(a):

    Moglibyście poprawić zasięg, bo o ile w taryfach głosowych nie ma z tym problemu ponieważ można skorzystać z roamingu innych operatorów, to w taryfach internetowych(brak roamingu) jest po prostu dramat. Szczególnie po za miastem.Raportuj

  9. Krzysiek napisał(a):

    Rzeczniku, kiedy naprawicie Play24 i problemy z logowanie i zarządzaniem? Chwalicie się ale, obsługa kiedyś była lepsza. Moja sprawa 103713800 trwa do dziś, trochę za długo jak na tak prostą. Widać brak skoordynowania poszczególnych działów.Raportuj

  10. p2225 napisał(a):

    Kiedy będzie HD Voice w roamingu T-mobile? I nie odpowiadajcie, że jak się pojawi to poinformujecie tylko mniej więcej ile? Miesiąc? Kolejny kwartał?Raportuj

  11. Dawid napisał(a):

    Niestety im więcej klientów tym jakoś obsługi spada.
    Dlatego idę do konkurencji, zobaczymy jak u nich to wygląda.Raportuj

  12. Pier de Lony - Paris napisał(a):

    Wszystkie wskaźniki wam rośną więc gratuluję! Rozumiem że pensje pracowników też około 20% w górę?Raportuj

  13. Eryk napisał(a):

    Z tym Wojewódzkim to racja jeszcze wieksze dno, zatopił PBK dlatego nie chce go sponsorować,

    Za to na Cookies mogę się zrzucić.

    Ale najważszniejsza jest ofertaRaportuj

  14. JBMNT napisał(a):

    Tutaj potraficie klientom odpisać a w temacie z upgrade juz nie . Śmieszni jesteście i nie wiem dlaczego P4 jeszcze was nie wywalilo.Raportuj

  15. Qsaqery napisał(a):

    Gratulacje !Raportuj

  16. dudagracz napisał(a):

    Gratuluje Wam takiego wyniku.
    Przeniosłem numer do Was pół roku temu i wiem że dobrze zrobiłem.
    Życzę w tym roku 13 mln !!!Raportuj

  17. Dawid napisał(a):

    Co z wynikami konkursu? Wg moich wyliczeń powinienem wygrać bluzę, a żadnego maila nie dostałem…Raportuj

  18. polo napisał(a):

    29 gr za min już 6 rok gratulacjeRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty