AAAuuuAAA jak aktualizacje

Udostępnij

Czytam te Wasze komentarze i widzę jak wielką frustrację wzbudza temat aktualizacji. Widzę, że popełniłem poważny błąd, że zdecydowałem się opublikować tabelę z planowanymi aktualizacjami. Okazało się,  że nie udało się nam, producentom, Googlowi i pewnie jeszcze tam komuś dotrzymać terminów. Wina Gruszki!

Obiecuję już nigdy więcej tego nie robić bo nie ma to kompletnie żadnego sensu. Specjalnie dla Was rozmawiałem z ekspertem, żeby wyjaśnić Wam cna czym dokładnie polega to zamieszanie. Widzę, że sporo osób obejrzało ten film i dobrze bo przynajmniej część z Was patrzy na ten temat troszkę inaczej

[youtube]https://youtu.be/tVsE0ADhVzo[/youtube]

Wiem, że pod wpisem zaraz zacznie się gorąca dyskusja i macie do tego pełne prawo bo my tutaj w sumie niczego nie moderujemy.. Mam tylko jedno zasadnicze pytanie do wszystkich oburzonych. Jak myślicie jaki cel w opóźnianiu aktualizacji ma Play? Dlaczego to wstrzymujemy i Was …tutaj cytat „podle oszukujemy”. Jaki to ma dla nas cel? Jeżeli ktoś znajdzie sensowną odpowiedź na to pytanie obiecuję, że spełnię jedno jego marzenie, jak ta złota rybka ze słoika.

A na koniec potwierdzam, że dziś pojawiła się lizakowa aktualizacja do Samsung Galaxy S5. I… na dniach (cokolwiek to znaczy) spodziewamy się udostępnienia aktualizacji do Androida 5.0 na flagowcach Sony czyli Z2 i Z3. Przypomnę tylko, że nie PLAY je udostępnia. Dobranoc.

Zobacz więcej

347 KOMENTARZE

      • No ten jest sensowny, ewidentnie wolą sprzedawać telefony z preinstalowanym 5.0 zamiast zapewnić wsparcie obecnym klientom.

            • Ale to producent określa kiedy wypuści wersję nowego systemu na swoje telefony, sieć dopiero później może zacząć prace. Np. Sony i Samsung mają jeszcze swoje nakładki, HTC chyba też. To też ma znaczenie jeśli chodzi o działanie systemu itd.

          • Producent nie jest stroną umowy. To operator sprzedał telefon i to on odpowiada za aktualizacje brandowanych modeli.

      • Typowy bełkot technologiczny ukrywający jednoznaczną odpowiedź na pytanie, ja rozumiem że to nie jest prosty technologicznie proces ale dla tak wielkich firm i korporacji to powinna być przysłowiowa ” bułka z masłem” .Korzystam z LG v30 i czekałem na aktualizację do Pie baaaardzo długo, ta firma chwali się swoimi gadającymi pralkami i lodówkami oraz zwijanymi tv a razem z jedną z większych sieci w Polsce mają problem z szybkim i sprawnym wprowadzeniem oprogramowania do smartfona, no proszę was ludzie, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze

    • 99% kupujących nie ma pojęcia, jakiego Androida ma na swoim telefonie :-) Ludzie kupują telefony oceniając je estetycznie, z zamiłowania do marek oraz takie, na jakie ich stać. Nic więcej za tym nie stoi.
      Ty, jak i większość czytelników tego bloga/telepolis/gol itd. to właśnie ten 1%.

        • 99% (albo większość ludzi) interesuje się aktualizacjami, wiedzą że bywają potrzebne i warto je jednak przeprowadzać (na telefonach, komputerach).

          Udowodnij mi, że nie mam racji. Czekam :)

          Takie podawanie liczb i mówienie co lubi większość bez jakiegokolwiek podparcia jest śmieszne.

          • Zapytaj zwykłego miecia, dlaczego kupił telefon. Nie odpowie Ci „Bo ma NOWEGO ANDKA 5.0” tylko powie, że ma androida, że np. samsungi są fajne albo że ma lte (WOW). Ludzie mają problem z obsługą Offica a Ty twierdzisz, że dla nich tak ważna jest wersja androida. Nonsens. Osoby które tu krzyczą, to pseudo znawcy, którzy nie mają pojęcia o co chodzi, ale w internecie wyczytali, że to fajne jest. I tyle. Jak ktoś się zna, to kupuje telefon od producenta, a nie brandowany. Wtedy ma szybciej aktualizację.

            • Ja tam widzę, że jest to gdzieś po połowie, a nie 90 czy 99%. Osoby, które „krzyczą” może po prostu są zirytowane, że inni operatorzy są w stanie dostarczyć takie aktualizacje wcześniej…

            • Przeciętny miecio nie zna przeznaczenia 90% klawiszy na pilocie, którego co wieczór trzyma w łapie. Nie wymagaj więc od niego znajomości wersji Androida

            • Play tak dlugo zwleka z aktualizacja samsunga a6 ze to jest juz niemozliwe.juz nie chce tego androida nowego

          • Sens w tym że znajomi korzystający z innych operatorów niż Play takową aktualizacje już otrzymali , a ja korzystający z Play czekam i czekam .

  1. No i co zrobic z tym fantem(?) Prezes wyspowiadal sie i trzeba dac rozgrzeszenie.
    Myslę ze jednak znajdą sie zastrzezenia.
    Ja moze rzucę… Ze pewnie operatorowi chodzi o dopasowanie brandu w modelach sprzedazowych do nowej aktualizacji i dlatego dluzej trwa wprowadzanie nowego androida na sluchawkach od operatorow.
    Jesli sie myle to prosze o wyprowadzenie mnie z bledu.

    • Pytanie brzmiało jaki miałby mieć cel operator w opóźnianiu aktualizacji z premedytacją?
      To, co napisałeś zostało powiedziane w filmie i odpowiada na inne pytanie.

      • Jak juz kiedys pisalem nie posiadam sluchawek i nie udalo mi sie ich wygrac w konkursie :) wiec wieczorem/nocą nie ogladam filmow z głosem zeby nie denerwowac domownikow i dlatego nie wiem co bylo w materiale. Mysle ze to co napisalem odpowiada na to pytanie bo operator nie musi wrzucac tak ostrego brandu a jednak to robi.

  2. Pewnie chodzi o to ze trzeba komus zaplacic za przygotowanie takiej aktualizacji a wiadomo informatyk tani nie jest do tego android na setki roznych urzadzen :) roboty a roboty wiec najlepiej nie robic aktualizacji albo raz na 10 lat!

    Ja uzywam nieoficjalnego softu i w zyciu branda bym nie zostawil na telefonie :)

    • Operator testuje soft i zgłasza błędy. Ich poprawa (czyli praca informatyka/programisty) jest po stronie producenta.
      Założyłbym się, że dla miliardowych korporacji, jakimi są producenci praca jednego programisty, czy całego zespołu to nie są jakieś znaczące pieniądze.

      • Myślisz te to g…o które jest na brandowanym telefonie to daje producent? Playownicy muszą zadbać aby ich soft byl preinstalowany wraz z dzwonkami, tapetami i innym syfem nikomu nie potrzebnym. To jest praca dla operatora a nie producenta. Oczywiście pisze tutaj generalnie o wszystkich operatorach a nie tylko o playu bo podejrzewam że każdy operator musi wykonać podobną pracę. Pytanie tylko który z nich ma budżet na to :)

  3. Ale macie bool doopy z powodu aktualizacji! Czekacie na nią jak małe dziecko na lizaka! A jak się już pojawi to będziecie narzekać jak to Wasz sprzęt się wysypuje na nowym sofcie, jak zamula, jak nie działa to i tamto!

    Ogarnijcie się proszę!

  4. A można jakąś transkrypcję filmu, albo choć najważniejsze tezy?

    Czy też teraz już to norma, że zapoznanie się z informacją wymaga ślęczenia nad wielominutowym nagraniem (nie wspominając o nie googlalności tegoż).

  5. To Wy nam powiedzcie dlaczego tak działacie, a nie my wam. Dobrze wiece i proszę się podzielić tą informacją. No chyba, że prawdy na blogu nie piszecie tylko kłamstwa. Może pora wymienić te osoby które są odpowiedzialne za dopasowanie brandu pod telefony? Tylko u was tak opornie to idzie. Macie ekipe która nie wie co robi czy jak? Ewidentnie nie potraficie sobie z tym poradzić, to może przestańcie brandować telefony? Możecie mieć na celu jeszcze jeden powód. Ważne żeby o was mówili. Nie ważne czy dobrze czy źle, ważne żeby mówili…

  6. Marcin, pytałem w komentarzu, nawet został on wyczytany podczas kręcenia materiału o możliwość wypuszczania telefonów z oprogramowaniem producenta ( bez brandu ) co jak wszyscy wiedzą przyśpiesza aktualizacje. Odpowiedziałeś, że nie dochodzą do Ciebie takie sygnały by było to konieczne. Myślę jednak, że musisz być strasznym ignorantem, skoro nie widzisz tych lawin komentarzy związanych z tą sprawą. Pozdrawiam

    • Potwierdzam. Tutaj Marcinie pojechales po bandzie. Temat brandu wskakuje w co drugim temacie na forum bloga. Nie sa wiarygodne dla mnie te odpowiedzi kolegi z filmu ze z brandem aktualizacje wychodzą w tym samym czasie. Nie sadze abyscie pozwolili sobie na nieprzygotowanie sie do nowej aktualizacji. Pozatym brand play jak juz wczesniej wspomnialem blokuje mozliwosc ustawienia recznego apn w telefonie w przypadku gdy wsadzimy inna karte niz play. Wtedy cala strona jest bez pól do wpisania ustawien. Wiem ze kazaliscie mi oddac tel do servisu ze to niby nie przez brand ale problem pojawia sie tylko z kartą inna niz play -ewidentne dzialanie brandu.

  7. Czytam od kilku tygodni o tych żalach i bólach z aktualizacjami i zastanawiam się, czy skoro komuś aż tak zależy żeby mieć tego lollipopa to czemu sam go nie wgra (szczególnie że np do Sony jest to tak proste, że nawet średnio rozgarnięta małpa by to zrobiła). Sam kupiłem przez przypadek na allegro Z3 z brandem Play, chwile poczekałem i zrobiłem debraning.

    • Choćby dlatego że zapłaciliśmy za wsparcie i aktualizacje.

      W dodatku samowolna ingerencja w soft skutkuje utratą gwarancji.

      • Typowy bełkot technologiczny ukrywający jednoznaczną odpowiedź na pytanie, ja rozumiem że to nie jest prosty technologicznie proces ale dla tak wielkich firm i korporacji to powinna być przysłowiowa ” bułka z masłem” .Korzystam z LG v30 i czekałem na aktualizację do Pie baaaardzo długo, ta firma chwali się swoimi gadającymi pralkami i lodówkami oraz zwijanymi tv a razem z jedną z większych sieci w Polsce mają problem z szybkim i sprawnym wprowadzeniem oprogramowania do smartfona, no proszę was ludzie, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze

  8. to nie wina Google bo juz dawnoooo wydal androida 5,0 i nawet juz 5,1…. to wina techników play, bo jakoś w T-mobile i Orange juz sa wydania „brandowane” dla ich polskich klientów z Galaxy S5 czy S4 i9505

  9. Co do aktualizacji to czekamy na aktualizacje oferty Iphona…..Może już cos wiadomo kiedy cos będzie oficjalnie..??

  10. Jako, że lubicie ( Marcin & Krzysiek ) merytoryczną dyskusję…

    Od razu uprzedzam- nie jestem z „oburzonych”. Nie mój system a poza tym unikam jęczenia w jakichkolwiek sprawach…

    Jeśli brałbym udział w panelu pt. ” Dlaczego operatorowi nie zależy?” swoją agendę wystąpienia przygotowałbym tak:

    * ARPU klienta na tym nie wzrośnie

    Ten argument bym wywalił zapewne działom PR i marketingu. Oni muszą w oczach klienta pokazać, że są „Pro”. Często nie patrząc na koszty albo te koszty niemiłosiernie naciągając w górę. Koszt zbrandowania plus praca ludzka. Do tego możliwe błędy jakie wyjdą na testach.

    No a przede wszystkim naniesione poprawki przez operatora musi zaakceptować właściciel kodu źródłowego danego systemu. To trwa.
    W tym czasie nie ma pewności, że nie wyjdzie nic nowego i oczywistym stanie się, że aktualizacja jest gie warta.

    * Pieczenie nowego czy konserwacja starego

    Chyba logicznym jest, że lepiej sprzedać nową słuchawkę niż reaktywować starą nowym system.
    Owszem pójdzie PRowy przekaz, że dany operator dba o aktualnych użytkowników, jednak zysk będzie z tego niemy.
    Bo daję sobie rękę uciąć, że 70% klientów P4 zapytanych o bieżący system w smartfonie skończyło by swoją wypowiedź jedynie na jego nazwie. Pozostałe 30% ( to i tak moim zdaniem naciągane mocno ) wiedziałoby jaki to numer systemu.

    * Pójdzie- nie pójdzie

    Nowy system- nowe wymagania. Może zamiast na przyszłość wypuszczać ( uważam do teraz, że z dobrej woli ) informację o możliwych aktualizacjach, powoli edukować ( o ile to w ogóle zadanie operatora ) klientów smartfona, że obecny trend wprowadzania kolejnych modeli nie idzie w parze z odświeżaniem starych modeli. Raz, że bebechy nie przystosowane do tego, dwa, że zawsze niesie to odczuwalny spadek płynności działania.
    Już pomijam fakt, że taka aktualizacja przeprowadzana przez „nie” geeka, może doprowadzić do utraty danych ( no bo mi się format nacisnął ) i kto będzie winny?

    * Wprowadzimy ale…

    Jest jakieś wyjście z sytuacji na przyszłość.
    Można zrobić ukłon w stronę klienta, podobny jaki robi HTC swoim BlinkFeed, czyli wpakowaniem treści reklamowych do takiej aktualizacji. Oczywiście głosy oburzenia itd. itp; sam zresztą bym z tego nie skorzystał, ale dajesz klientom to co najważniejsze- WYBÓR.
    Żyjemy w świecie kasy. Czy Nam się to podoba czy nie. Jeśli – jak myśli operator- mamy na czymś zarobić ( wyświetlanie treści reklamowych ) to i prace w kierunku wypuszczenia aktualizacji pójdą szybciej.Przy okazji zgód marketingowych przy podpisywaniu/przedłużaniu umowy wystarczyłoby dodać pkt, czy klient chce mieć dostęp do wypuszczanej ewentualnie aktualizacji softu ( z reklamami ) czy też chce podjąć decyzję w późniejszym terminie ( nie zamykając nigdy mu tej możliwości).

    Tyle z argumentów dla operatora ale i…. oburzonych.
    Kupujesz sprzęt- miej świadomość, że za chwilę wychodzi lepsza wersja i tym samym Twój model jest wygaszany.
    Przecież kupując auto, nikt się klientowi z salonu nie przypomina za pół roku oferując nowe malowanie. A ceny są z innej półki niż nawet ceny złotych flagowców.

    Każdy popełnia jakieś faux pas. Każdy kto coś robi.
    Szacun Marcin dla Was, że macie tyle ochoty do komunikacji z klientem, że potraficie się z tego wycofać.
    Pewnie jest kolejna nominacja do Zgniłych za rok 2015, ale do końca jeszcze trochę czasu, pewnie czymś tych oburzonych pocieszycie.

  11. Marcin, nie mam wytłumaczenia czemu to tak długo miałoby trwać ale mam mażenie, które możesz za darmo spełnić:)
    Zacznijcie dawać zgody na debranding w serwisie ja jeśli będę chciał kożystać z jakiś aplikacji playa to napewno ją zainstaluje ale takich narazie nie ma więc są nie potrzebne.
    Wiem, że problematyczne byłoby sprzedawanie tel brandowanych i nie brandowanych jednocześnie ale są 2 wyjścia:
    Jako pierwsi nie zakładaliście simlocka więc może teraz jako pierwsi nie brandujcie telefonów będzie spora oszczędność a i wbijecie szpile konkuręcji:)

    2. Wydawajcie zgody na debranding – tu nie będziecie pierwsi bo t-mobile podobno wydaje.

  12. Po co brandujecie słuchawki skoro są później takie problemy??? Gdy byłem klientem orange kupowałem telefony na przedłużenie umowy w media markt/saturn bo:
    -lepsza cena
    -brak brandu
    -brak locka (tak orange uwielbia simlocka).

    Może zastanówcie się nad taką ofertą. Na pewno znajdzie się grupa klientów którym taka oferta przypadnie do gustu.

  13. Ja na swoim LG f60 miałem lolka i zrobiłem downgrade do kitkata. Nie srajcie się z tym lolkiem bo jest do niczego póki nie ma 5.1 i naprawy gubieniu ramu.

  14. Jak Radek pracuje tak jak się wypowiada to te aktualizacje będą późno.Nigdy więcej tel z brandem,oj nie.

  15. Prawda jest taka,Radek i jego dział nie radzą sobie,co w innych sieciach nie jest problemem,więc wniosek nasuwa się sam.Zamienić Radka na takiego co będzie sobie radził.Skończyłem wojować,szkoda moich nerwów na tą sieć,koniec umowy i koniec z nimi.

  16. Ludzie poczytajcie co wy za głupoty piszecie. Już kiedyś pytałem niech mi ktoś napisze co z technicznego punktu widzenia wniesie wam lizak ?? Wgrajcie sobie niebrandowaną wersję i będziecie mieli spokój. Przecież to naprawdę nie jest trudne, dacie radę. Najbardziej mnie śmieszą te groźby, niech taka osoba która grozi napisze mi gdzie w umowie jest punkt że operator ma obowiązek wydawania aktualizacji ??

  17. Mam sony Z2 i lolipop jest dostępny od tygodnia. Aktualizacja jest dostępna przez podpięcie kabla do PC. Wygląd świetny! ALE ALE co się stało ; drastyczne pogorszył się zasięg, w miejscu gdzie miałem LTE mam teraz EDGE!!, bateria ucieka dwa razy szybciej. Więc zastanówcie się czy warto
    ..

  18. „Mam tylko jedno zasadnicze pytanie do wszystkich oburzonych. Jak myślicie jaki cel w opóźnianiu aktualizacji ma Play? Dlaczego to wstrzymujemy i Was …tutaj cytat „podle oszukujemy”. Jaki to ma dla nas cel? Jeżeli ktoś znajdzie sensowną odpowiedź na to pytanie obiecuję, że spełnię jedno jego marzenie, jak ta złota rybka ze słoika.”

    Chodzi o czas na wrzucanie niepotrzebnego syfu (czyt. aplikacji). Później człowiek ma problem z odinstalowaniem niektórych (była jakaś apka z banku czy coś). Klient musi tracić czas na odinstalowywanie tego czegoś – chyba, że ma dużo pamięci i parę apek więcej nie robi mu różnicy.

    To co z tym spełnieniem jednego marzenia? ;) Spokojnie, nie mam wielkich wymagań :D

    Aktualizacja do Z1 od Sony zaczeła pojawiać się od 13 kwietnia. Dzisiaj mamy 13 maja. Czy miesiąc czasu to tak dużo żeby zrobić swoje i wypuścić aktualizacje? Wiem, wiem. Macie inne urządzenia. Gdyby jednak wam zależało to ten miesiąc by wam spokojnie wystarczył. Poza tym nie wierzę, że ten brandowany soft robi taką różnicę. Może pokażecie jego wyższość nad tym czystym od producenta? ;)

    • Weź pod uwagę że system miał premierę 12 listopada ubiegłego roku.

      Czyli już od pół roku nie dają tej aktualizacji.

    • To, że Sony ma jeszcze opóźnienia to inna kwestia :)

      Ja tam mogę poczekać dłużej na aktualizację, ale jak mam później tracić czas na usuwanie zbędnych dla mnie aplikacji, użeranie się z nimi (kiedy systemowy menadżer aplikacji nie pokazuje mi opcji usunięcia takiej apki i muszę to robić jakimś ze sklepu play :D) to chyba nie warto ;) A na koniec próbuje się mi wmówić, że to wszystko jest takie konieczne.

      Raczej nie wezmę już telefonu u operatora i z Androidem :)

      Ciekawe czy Pan Marcin wywiąże się z danego słowa :P

  19. Note 4 ostatni jaki wziąłem w Play, mają w dupie aktualizacje to ja mam ich. łache robią że wypuszczą , wstyd DLA PLAY. Chyba że zaczną sprzedaż bez Brandu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. Nie ściemniaj panie rzecznik bo Samsung mi napisał że operator dogrywa swój syf i wypuszcza update’a

  21. Co ci napisał samsung to ci napisał jaka jest prawda to poszukaj w google.
    Adam – pisałem już, że plus wydał lizaka na s5 ale jest on do niczego a gdyby poczekali to wydaliby lizaka już z poprawkami, które w między czasie samsung wydał a teraz mam lizaka ale żadnych łatek.

  22. Ja poprzez odina wgrałem sobie kitkat 4.4.4 na S3 LTE z Play, od razu zniknął ten szajsowaty branding telefonu z mnóstwem niepotrzebnych aplikacji Play i mam nową wersję Androida. System nie nabił mi flagi więc gwarancję mam nadal. Teraz kończy mi się umowa i przedłużam bez telefonu, a telefon kupię sobie z wolnej sprzedaży i nie będę się martwił o brandowaną aktualizację, jeśli producent wypuści to bedę ją mieć i nie będę czekał czy Play z łaską ją wypuści czy nie.

  23. To raczej ty nie łapiesz.
    6 mies temu androida wydało google. Po jakimś czasie producenci wydają swojego androida. W następnym kroku operatorzy wydają swoje wersje. Kolejność jest dokładnie taka i nie możbyć inna. Żeby play wydał aktualizacje musi wydać ją producent danego telefonu.
    od wydania przez producenta do wydania przez operatora mija około 2 mies albo 3 i to jest stara zasada, która wciąż jest aktualna.

    • Tyle że producenci i operator powinni zacząć prace nad aktualizacją razem z Google jakieś 9 miesięcy przed premierą systemu.

  24. Moje zdanie do aktualizacji i ich czasu oferowania przez Was jest takie:

    1. Jeżeli ktoś chce mieć najnowsze aktualizacje do swoich telefonów jak najszybciej to niech kupuje sobie tzw. „flagowce” od danych producentów. Takie telefony mają najszybciej oferowany najnowszy soft. A jeżeli chcą mieć jeszcze szybciej to niech nie kupują telefonu u operatora tylko w wolnej sprzedaży a u operatora niech biorą oferty bez telefonu… przynajmniej lepsza oferta jest jakby nie patrzeć i korzystniej :)

    2. Jest oczywiście jeszcze szybszy sposób… wiadomo, że zanim jakaś aktualizacja trafi na nasz rynek jest testowana w kraju pochodzenia urządzenia i zanim trafi na inne rynki trochę to potrwa. Więc proponuję takim osobą poszukać sobie w Google takiego softu i zainstalować sobie samemu ręcznie bez czekania aż taki soft pojawi się w kraju i zostanie dostosowany przez operatora do oferowanych przez niego urządzeń. Tylko potem nie mieć pretensji do operatora, że telefon jest „uceglowny” albo, że coś nie działa i że gwarancja została unieważniona… cena najnowszego oprogramowania bez przetestowania na danym rynku…

    3. Ja osobiście wolę poczekać by soft był dopracowany i nie mieć żadnego problemu później z telefonem… a jeżeli już będzie to operator bierze wtedy pełną odpowiedzialność za soft który wypuścił i za jego działanie a co za tym idzie urządzenie podlega mi gwarancji cały czas.

    Dziękuję i koniec tematu dla mnie :)

    • 1. Zwróć uwagę że są telefony od operatorów które nie mają opóźnienia aktualizacji.

      2. Nie zapominaj że ludzie kupując telefon już zapłacili za wsparcie i aktualizacje, więc mają prawo ich oczekiwać. Propozycja by mieli sobie sami wgrywać soft i jeszcze tracić gwarancję jest wręcz kpiną.

      • 1. Owszem zgadzam się z tym, ale zazwyczaj są to „flagowce” i telefony kupione w wolnej sprzedaży. Trzeba też wziąć pod uwagę, że są to też urządzenia, które mają zbliżoną konfigurację do „flagowych” modeli i nie zawiera producentom dużo czasu dostosowanie takiego systemu.

        2. Również też się z tym zgadzam, że ludzie mają prawo domagać się aktualizacji, ale zarazem nie jest to powód dla którego kupuje się nowoczesne telefony. Taki sprzęt ma pomagać w codziennym życiu i korzystaniu z dobrodzejstw technologii która nas otacza. Powinien pozwalać na komunikację między bliskimi i współpracownikami, możliwość skorzystania z Internetu i wysyałania poczty prywatnej bądź służbowej itd. Wszystkie urządzenia które są teraz sprzedawane mają te funkcje a ewentualne aktualizacje mają usprawniać te czynności bądź naprawiać jakieś błędy, które uniemożliwiają korzystanie poprawnie z urządzenia.

        Z jednej strony natomiast to nie zależy mi na aktualizacjach swojego sprzętu po której urządzenie będzie chodziło ciężej bądź będzie pracowało krócej ponieważ usługi systemowe będą zjadały szybciej baterię bo ich będzie więcej lub będą bardziej energochłonne. Z drugiej – trzeba wziąć pod uwagę, iż nie które telefony już nie mogą dostać pełnego wsparcia nowego systemu ponieważ konfiguracja na to nie pozwala i nie które funkcje muszą zostać zablokowane lub usunięte całkowicie z takiego systemu dla starszych urządzeń. Z trzeciej – skąd zwykły użytkownik ma wiedzieć czy wersja oprogramowania, które obecnie posiada operator na dane urządzenie na dzień dzisiejszy jest stabilne i nie posiada błędów?? Jeżeli go nie udostępnia to dla mnie znaczy że jest z nim coś nie tak, a jeżeli by wypuścił je w takim stanie za chwilę by było że coś nie działa poprawnie, że jest coś nie dopracowane, byłaby fala zgłoszeń gwarancyjnych itd. Wtedy operator ma więcej roboty bo musi naprawiać urządzenia z systemem, które zawiera błędy (najczęściej jest to downgrade) i pracować jeszcze szybciej nad poprawką.

        Ja osobiście wolę by coś działało mi przede wszystkim stabilnie a potem domagał się jakichś usprawnień, ale nigdy kosztem stabilności.

        • Zwróć uwagę że konkurencja udostępniła aktualizacje pół roku temu i są dobrej jakości bo nie ma z nimi problemów.

  25. Zastanawiam się ilu z tzw „ekspertów” którzy tutaj się wypowiadają są już opłaceni przez Play aby poprawić swój wizerunek. Sama zajmuję się softem więc nie będę pisała „elaboratów” na ten temat ale powiem wam krótko, nie wiecie? Nie mądrujcie. A aby w prosty sposób zripostować wszystkich którzy usprawiedliwiają czas oczekiwania na aktualizacje która trwa miesiącami dodam że Play jako jedyny polski operator nie wyrobił się z nowym androidem (mowa tutaj o flagowcach danych producentów) więc proszę nie marnujcie czasu innych ludzi którzy muszą czytać te głupstwa.

  26. To ja mam propozycję w takim razie :)

    Skoro na blogu tutaj jest tylu „ekspertów” od oprogramowania i sądzą oni, że obecny dział odpowiedzialny za aktualizacje jest do bani to proponuję by zaoferowały one operatorowi swoje usługi i popracowały nad takimi aktualizacjami dla wszystkich telefonów (dla tych nowych i starszych jeżeli da się uruchomić je), które się da zaktualizować i które według tych osób zasługują na taką aktualizację.

    Nadmieniam natomiast że od takich „ekspertów” będą wymagał wtedy szybkiej pracy i jak najszybszej aktualizacji np. w ciągu dwóch tygodni od pojawienia się „czystej” wersji od Google a nie danego producenta. Będę też wymagał najnowszych wersji oprogramowania nawet jeżeli będą trwały prace nad wersją 5.1.1 a w przeciągu paru dni pojawi się załóżmy wersja 5.1.3 to będę oczekiwał aktualizacji do wersji 5.1.3 a nie do 5.1.1.

    Kolejnym wymaganiem będzie płynność i bezbłędność działania takiego systemu. Jeżeli po wydaniu aktualizacji telefon w swoim działaniu będzie okazywał jakieś bugi bądź jakiekolwiek spowolnienia w płynności działania to stwierdzać będę iż tacy „eksperci” odwalili robotę na odwal a nie coś konkretnego i tniemy całą premię całemu działowi „ekspertów”… co Wy na to „eksperci”??

    Wtedy takie osoby poczują może na własnej skórze jaką to presję wywiera się na nich, gdy chce się wszystko jak najszybciej a są jakieś problemy nie zależne od nich.

    • Bardzo chętnie.

      W praktyce wystarczy zacząć pracę nad aktualizacją razem z Google, czyli na 9 miesięcy przed premierą systemu.

      • Może dobre rozwiązanie ale nie wiadomo czy Google udostępnia kod źródłowy Androida póki go nie ukończy całkowicie??

        Moim zdaniem mogłoby wtedy dojść do tego, że taki system by nie zawierał wszystkich funkcji i usług które znajdowałyby się w wersji finalnej od Google. Wtedy dostosowanie takiego systemu mogłoby trwać dłużej ponieważ trzeba będzie dogrywać takie usługi i funkcje a potem jeszcze testy wewnętrzne, a jeżeli byłyby wtedy po dograniu tych rzeczy znowu błędy jakieś trzeba szukać znów co jest powodem takiego działania a nie innego i czas takiej aktualizacji się automatycznie wydłuża.

        Można też by było pracować nad aktualizacją i porównywać kod i funkcję z wersją Google na odpowiednich etapach rozwoju systemu ale… jeżeli operator będzie w jakichś zaawansowanych pracach nad swoją wersją systemu a po dograniu w pewnym etapie danych funkcji i usług nagle coś nie będzie u operatora w systemie „halo” to szukaj znów błędu i pracuj nad tą funkcją jeszcze raz, a Google nie będzie przecież czekało aż szanowni operatorzy w różnych krajach dostosują swoje oprogramowanie do ich etapów pracy.

        • Oczywiście Google udostępnia kod źródłowy przed premierą, co widać po tym, że niebrandowane LG G3 mimo nakładki producenta dostały 5.0 w dniu jego premiery czyli 12 listopada 2014.

    • Druga opcja to zrezygnować z brandowania i nakładek producenta.

      Jak widać na przykładzie iPhone takie podejście skutkuje aktualizacjami bez opóźnień.

      • Nie wiem jak się ma sprawa z aktualizacjami od Apple bo jakoś ich iPhone’y nie przemawiają do mnie :)

        Ale weźmy na warsztat teraz np. Windows Phone’a. Niby też jest systemem zamkniętym i nie ma żadnych brandowanych nakładek ani niczego takiego ale np. u Nokii Lumii 630 w wersji oprogramowania i jego wariancie jest napisane „Play PL SW variant”. Widać więc nawet że mimo tego że kod źródłowy systemu jest zamknięty nie znaczy to że operator bądź producent go jakoś nie modyfikuje.

        • iPhone nia mają brandów ani nakładek, a testy u operatorów są robione przed premierą systemu. Dlatego ich aktualizacja jest w dniu premiery systemu.

          Lumie są brandowane jak i niebrandowane, stad różne terminy ich aktualizacji.

  27. Piszecie tutaj ze ludzi nie obchodzi jakiego mają androida czy 99% ma gdzieś aktualizacje ale jeżeli ktoś bierze note 4 lub 3 ( drogiebi flagowe telefony samsunga) to raczej nie chodzi tu o estetykę telefonu tylko funkcję i świeżość oprogramowania. Telefony te miały dostać upgrade w marcu do dzisiaj nie wiadomo kiedy będzie up.

    Panie rzeczniku otwiera pan gębę dopiero jak wypusciliscie up na lg i s5 brawo ;) moze za taką ciężka prace niech złota rybka panu spełni życzenie i pomoże wam z lollipoem bo wam nie idzie . Blog z tabelka został olany bo wstyd wam jest i najlepiej założyć nowy może zapomną i nie będzie tylu niewygodnych pytan .
    Najlepiej zwalić winę na Google które wypuściło juz 5. 1. 1 a wy 5.0 nie możecie.

    Dobrze na koniec proszę w takim razie mi odpowiedzieć na pytanie ponieważ mam note 3 i 4 na 3 wgrałem sobie sam 5.0 KIEDY będzie aktualizacja albo cz w ogóle ktoś się tym zajmuje ?????

    • Dokładnie zgadzam sie z kolegą. PLUS juz na ten model wypuscil aktualizacje prawie miesiac temu. A wiec sie da…

  28. Za przeproszeniem pier****, Plus jakoś potrafi szybciej wydać soft niż Play, dodajecie parę apek animacje startową i tyle to jest kilka minut pracy dograć apke do folderu priv-app czy zmienic bootanimacje w folderze media jak i dźwięku. Testujecie sprzęt żeby nie było żadnych błędów, kolejna bzdura – Po 1 producenci testują te oprogramowania nie „uceglą” telefonu po aktualizacji. A to że telefon że nie miał przez was błędu Xperia SP .207 wasz soft z Playa co jakiś czas telefon zacina się i ekran robi się żółty (Soft australijski jakoś tego błędu nie ma). Nie mówcie że robicie tyle bo robicie tyle co nic i do tego nie potrzebne. Posiadam CM’A (ogarnięci wiedzą o co chodzi) i jakoś nie mam problemu z zmiana zasięgu, a wy puszczacie jakąś zasłonę dymną. Najlepiej zwolnić ten dział bo generuje tylko koszty a nie przynosi zysków, wypuszczajcie system prosto od producenta będzie szybciej bez „śmieci” i telefon zawsze będzie aktualny.

    • Powinni dostać jakąś nagrodę typu „złota malina” od developersko-softowego świata… Nie wiem już co mam pisać aby dostać aktualizacje do swojego NOTE 4 pewne jest tyle że prędzej kupie sobie już NOTE 5 i z pewnością nie w Playu raz się skusiłam i pożałowałam…

  29. a ja mam nowe pytanie:
    czemu przy obniżaniu cen telefonów cena nie spada proporcjonalnie do kwoty o którą obniżamy cenę?
    przykład: note 4 formuła konfort:
    obniżamy cenę o 60 zł cena wynosi 759,
    obniżamy o 70 zł cena spada do 599
    obniżamy o 80 zł cena spada do 519 a nie do 279
    Obniżamy o 90 zł cena spada do 439 a nie do 19
    wychodzi mi, że dokładając 10 zł przez 24 miesiące dokładamy 240 zł i o tyle moim zdaniem powinna obniżać się cena telefonu w przeciwnym razie zarabiacie na tym i ta obcja nie spełnia swojej funkcji.

  30. Problemem nie było spóźnienie. Problemem było zero informacji typu „nie wyrobimy się, nie czekajcie”

  31. Przecietny LG dostał,a Note?-skoro Note 4 jeszcze nie ma to ja z moją 3 jeszcze poczekam,może na tym lepiej wyjde:)

  32. Jesteście ostatni za wszystkimi sieciami, a jeżeli chodzi o traktowanie klienta – dno. Rzucacie obietnice, których niespełniacie i nie raczycie wystosować formalnej informacji bądź odpowiedzieć na pytania.
    Obiecuje wam, że jak tylko skończy się moja umowa już nigdy nie wrócę do Play i dopilnuję, aby i rodzina i znajomi trzymali sięod Playa z daleka. Obiecuję

  33. Czytam to oświadczenie i ciężko mi uwierzyć, że napisała je osoba, która ma być uważana za rzecznika prasowego play. Tekst brzmi jakby go napisał rozgoryczony nastolatek… Nie do wiary…
    P.S. w plusie aktualizacje np dla Note 3 już są, ale pewnie oni współpracują z innym oddziałem google ;)
    P.S. 2 Jest jedno bardzo proste rozwiązanie kiedyś play jako pierwszy zaczął promować sprzedaż telefonów bez simlocka, co było strzałem w 10tke i odziwo nie zrobiło play żdanej szkody a wręcz przeciwnie. Może teraz pora być pierwszym operatorem który sprzedaje telefonu bez brandingu telefony i użytkownicy oraz samo play tylko by na tym zyskało.

  34. Zasięg na innych sieciach jest podobno powodem problemów z aktualizacjami,a ja mam na to lekarstwo…Może by tak sportowcy i inni celebryci zajeli się tym czym powinni się zajmować,a Play zaoszczędzoną na nich forse przeznaczyło na rozbudowanie własnej sieci

  35. Czy jesteście w stanie odpowiedzieć mi kiedy aktualizacja na Z1 compact?Proszę o możliwie szybką odpowiedź…

  36. każdy tutaj pisze i piesze, ale to i tak nie ma sensu, bo nikt na te pytania nie odpowie. Śledzę temat aktualizacji od marca albo i wcześniej. Cała tabelka ma nie nijak do aktualizacji. Pojawiają się nagle i tez w innej kolejności niż jest w tabelce. Na LG G3s miała być aktualizacja 29.05, a pojawiła się w zeszłym tygodniu. Na S4 miało być w kwietniu, to już prawie czerwiec i nadal nie ma. Walić taką sieć, która ma to głęboko w d….

  37. Proszę Jaśnie Szanownych Panstwa,
    proszę uniżenie,o aktualizacje na Xperie M2…maili nie moge czytac, obraz mi sie nie obraca, po zakonczeniu rozmowy włacza mi sie aparat…(chyba zeby zrobic zdjecie mojej rozdziawionej japy)…jeszcze raz prosze podrzuccie aktaulizacje…nie chce nowych lizaków, batonów czy czegoś tam, nie znam sie i znac na tym nie chce…ja chce tylko maile w drodze przeczytac, i uzywac tego cholerstwa zgodnie z przeznaczeniem.
    ps. aktualizacja na Xperie M2 (4.4 KK)jest dostepna od 07 maja w Sony…

  38. Samsung Lollipopa testował publicznie na Note 4 w Polsce 3,5 miesiąca temu a na świat wprowadził 2,5 miesiąca temu. U Was nadal nie ma. To jest żałosne i karygodne. Zawiedliście mnie w 100%. NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIĘ OD WAS TELEFONU. Sam sobie będę musiał najwyraźniej wgrać niebrandowany soft.

  39. Wy jeszcze lollipopa nie wysyłacie a już nowy android ma wychodzić . Zobaczcie jaki jesteście żałośni . Dziwię się tylko ze nikt nie reaguje powinniście dostać taka karę od Samsunga . A pan rzecznik dyscyplinarke za takie coś .

  40. Wszystko rozumiem ale cierpliwość się kiedyś kończy. Co z wami jest nie tak?! Ile może wam zająć wgranie kilku tapet i aplikacji? I nie mówcie, że chodzi o specyfikację sieci bo jakoś na niebrandowanym sofcie da się dzwonić to teraz nagle by się nie dało? Trwają już pracę nad 5.1 dla Z3, Google pracuje nad nowym Androidem a wy macie problem z aktualizacją? To po kij brandujecie te telefony skoro sobie z tym nie potraficie poradzić? Post z 12 maja a 3 tyg. później ludzie dalej komentują. Bez przesady, Z1 dostaje aktualizacje w T-Mobile, wszyscy już to zrobili a wy flagowego telefonu nie potraficie zaktualizować. W dodatku macie gdzieś co ludzie mówią. Wolę na przyszłość mieć już telefon z simlockiem od Orange niż od was, żadnego telefonu więcej od wa nie kupię!

  41. „Czytam te Wasze komentarze i widzę jak wielką frustrację wzbudza temat aktualizacji. Widzę, że popełniłem poważny błąd, że zdecydowałem się opublikować tabelę z planowanymi aktualizacjami. Okazało się, że nie udało się nam, producentom, Googlowi i pewnie jeszcze tam komuś dotrzymać terminów. Wina Gruszki!”
    Tylko Wam, to Wy opublikowaliście terminy a nie Google i producenci. Nie, nie wina Gruszki. Gruszka nic nie ma to pracy działu zajmującego się aktualizacjami. Wina Gruszki jest inna. Polega na arogancji i olewaniu klientów. Którzy niejednokrotnie płacą ciężkie pieniądze za usługi Play. Dziwię się tylko zarządowi P4. Pracownik, który wywołał złość tylu klientów firmy powinien już dawno być zarejestrowany w pośredniaku.

  42. Mam wrażenie że nikt z Playa już tu nie zagląda. Co to za sformułowanie że popełniłem błąd publikując tabelę aktualizacji. To trochę dziecinne bo dajesz do zrozumienia że następnym razem olejecie klientów nie mówiąc im nic skoro teraz tak na was narzekają. Wiadomo że każda aktualizacja usprawnia działanie telefonu a przynajmniej zwykle tak jest, więc nie ma się co dziwić nam klientom. Mam Nota 4 jeden z lepszych na rynku a aktualizacji brak. Powinniście dać nam wolny wybór co do aplikacji w NASZYCH telefonach i nie pakować tego całego zbędnego szajsu.
    Pozdrawiam zadowolonych z siebie pracowników działu aktualizacje a raczej powinno się to nazywać dział spowalniaczy.

  43. Zgadzam sie z kolegami wyzej. Skoro macie problemy z aktualizacjami to nie brandujcie telefonów.
    Nie znam nikogo kto powiedziałby ze chce branding…
    Prosimy nas nie olewac. Tylko tutaj mozemy czegokolwiek się dowiadywac odnośnie aktualizacji a tymczasem nawet jak aktualizacja sie ukaże to cicho sza… TAK BYĆ NIE MOŻE..

  44. Jak się ktoś spyta na fanpage Play o aktualizację, to zawsze jest ta sama odpowiedź. „Macieju, pracujemy ile się da żeby aktualizacja ukazała się jak najszybciej. Prosimy o cierpliwość”. Tak jest ciągle. Nie potrafią udzielić odpowiedzi w jakim terminie można się jej spodziewać. ja rozumiem, że aktualizacja mogła ukazać się tydzień później, bo jakiś tam mieli problem, ale w przypadku takiego samsunga S4, to zaraz 2 miesiące. Przecież jest to nie do przyjęcia, a ten cały rzecznik, to chyba z drzewa się urwał, bo takie głupoty pieprzy.

  45. Witam, Panowie wczoraj złożyłem zgłoszenie na play24 z pytaniem czy w najbliższym czasie bedzie aktualizacja. Dziś dostałem sms z informacja,że moje pytanie wymaga konsultacji z ekspertem po jakichś 2h zadzwoniła do mnie Pani informując mnie,ze aktualizacja wyszła niedawno a oni jeszcze takowej nie posiadają nawet. Na koniec dodała zeby za 2 tyg znów zapytać może bedą wiedzieć coś wiecej.Szczerze byłem przekonany,ze aktualizacja sie pojawi w tym tygodniu..

  46. Hej Play kiedy będę aktualizacja dla Note 4 i S4 ??? SKORO RZECzNIK nie odpowiada to go zwolnić natychmiast!!!!!!

  47. W innych tematach odpowiada zawsze tutaj olewa klientów . Zresztą jego odpowiedzi czasami są bezczelne .
    Jaki rzecznik taka sieć.
    P4 bardzo to jest przykre ze taka osobę trzymanie na takim stanowisku .

  48. PLAY kiedy aktualizacja do Android M? buhahah!!! lizaka nie potraficie wydać, Wy bando nieudaczników. Kiedy S4 ???

  49. Play ciągle mówi, że sprawdza androida pod względem ewentualnych błędów. Więc ja się pytam jakich błędów, bo samsung udostępnił wersje bez błędów, czystą bez żadnych badziewi Playa. Błędy mogą się dopiero pojawiać gdy wygrywają swoje aplikacje:
    -POLECANE PLAY
    -MUZYKA PLAY
    -GRY PLAY
    -KSIĄŻKI PLAY
    -KIOSK PLAY
    Ja się pytam, ponieważ co komu te wszystkie aplikacje? Nikt i tak z nich nie korzysta.
    Dodam jeszcze, że od kwietnia do teraz miałem pojęcia kilka razy aktualizację tych waszych badziewnych aplikacji i później co to komu?
    Odpowiedzi i tak nie uzyskamy, ale widzieć na pewno to zobaczycie ;)

    • Komentarz kulą w płot :D
      Wiesz, że wymienione przez Ciebie aplikacje należą do Google’a a nie do Play?

  50. Krzysiek Sylwerski. Faktycznie, Kiosk i Polecane Play tak, do Google, ale cała reszta do sieci Play. Teraz sprawdziłem, wiec jest potwierdzenie. ;)

  51. PLAY24 oraz konsultanci i moderatorzy na forym PLAY informowali nas iż tutaj dowiemy sie o nowych aktualizacjach do danych telefonów. Także może by tak umieszać jaka aktualizacja nowa oraz jaki telefonik uzyskał coś nowego.

  52. Czy mozliwe jest tworzenie info jak wyjdzie aktualizacja na kolejne urzadzenia. Na forum play i play 24 nas tutaj odsylaja.

  53. Szanowni pracownicy play . Jest czerwiec . Od marca minęło już bardzo dużo czasu. Czy znajdzie się odważny i napisze kiedy będą aktualizacje to już naprawdę nie jest śmieszne . Jak bym był na waszym miejscu to wstyd by mi było Poprostu za to jak pracuje . W plusie z1 dostała juz lollipopa a tutaj hahaha

  54. Nie zadawaj takich pytań. Nadchodzi sezon urlopowy i nikomu w Play nawet przez chwilę nie przyjdzie do głowy ci odpowiedzieć gdyż właśnie pakują walizki i zmykają na urlop. A twoje, moje i innych narzekania wogóle ich nie interesują. Płać abonament (tylko w terminie) i ciesz się że nadal możesz gdziekolwiek się dodzwonić.

  55. UWAGA!!!
    Zwracam się w imieniu swoim i wielu Waszych klientów choć pewnie większość z Nas nie przedłóży z Wami umowy,ale do rzeczy…Wyjaśnijcie Nam pewną kwestie,aktualizacje są opóźnione bo jak piszecie używany jest zasięg 4 sieci-ok,czy ludzie którzy kupili telefony w wolnej sprzedaży nie mogą sprawnie używać swoich telefonów będąc w Play?.Zapewne pytanie Was zaskoczyło,My klienci którzy płacimy Wam nie małe pieniądze czekamy na konkretną odpowiedź.Pozdrawiam

  56. To jest paranoja pół roku jeść się z brandem t ok jest Poprostu śmieszne . Powinien ktoś za to polecieć a nawet cały dział .

  57. Coś się w końcu zmieni w kierunku aktualizacji dla samsunga galaxy s4, czy dalej wszystko pozostaje wielką zagadką dla speców z P4?

  58. Kiedy w koncu bedzie 5.02 lolipop dla core prime LTE? Czysty , nie brandowany android dla tego modelu jest juz dostepny.. A u Was musimy czelac jak zawsze…

  59. Tmobile PL takze wypuścil lizaka na note 3 a więc nie wieże byście nic nie wiedzieli jeszcze o aktualizacji. Jesteście w tym momencie ostatnią siecia ktora wypusci aktualizacje. Prosimy rzecznika o wypowiedź

  60. Czemu wyspuszczacie aktualizację najpierw do starszych telefonów. Chyba jakaś kolejność musi być…. Gdzie Note 3 i note 4?

  61. Kolejne aktualizacje a Tu cisza…. lg g2 mini dostaje aktualizacje a note 3 i note 4 nie. To jest nie poważne.

  62. No wlaśnie ciekawe… swoja droga to play moglby dac znac co z aktualizacja. Juz wszystkie sieci w Polsce maja aktualizacje a my jak zwykle na koncu. Po raz kolejny apeluje o zaprzestanie brandingu lub mozliwosc oficialnego debrandingu w autoryzowanym serwisie

  63. Popieram. Nie powinno w ogóle być blokowania update przecież operator może aktualizować aplikacje bez upgrade systemy .
    Rozumiem jeszcze opóźnienie o tydzień no 2 ale o 5 miesięcy to Poprostu nawet śmieszne nie jest a żenujące .

  64. Play to już naprawde nie jest śmieszne,macie Nas klientów w dupie to przestańcie wydzwaniać z ofertami

  65. jak do mnie zadzwonią to zapytam czy faktury moge płacić z takim odpóżnieniem jak dostane update:) ciekawe do odpowiedzą . panie rzeczniku co pan mysli czy mogę nie płacić pół roku ??????????????????
    a tak serio to nie chce znać waszej sieci już jestem od pierwszego dna waszego istnienia na rynku i było spoko ale niech pan zobaczy jak można zrazić klienta do siebie.
    To pana zasługa.
    Na szczecie jest wybór a słowo Pan nie piszę celowo z duzej litery bo nie mam do pana szacunku za tchórzostwo.

  66. Nie spodziewałem się aż takich problemów z aktualizacja (NOTE 3) juz ponad 4 miesiace od wydania androida 5.0 na polskę. Wszystkie sieci w Polsce juz posiadają nowe systemy a Wy…
    Czemu są aż takie poślizgi… Czemu nie wypuścicie telefonów bez brandingu???

  67. Rozumiem, że daty w tabeli były przybliżone, ale jeśli informuje się, że aktualizacja note 3 ukaże się w ciągu tygodnia, to po upływie 3 miesięcy ktoś powinien uderzyć się w pierś. Albo nieudolność, albo celowe działanie na niekorzyść klienta. Inaczej nie da się tego wytłumaczyć.

  68. Dokładnie tak jak kolega wyzej napisał. Skoro ktoś napisal w tabeli i tym ze note 3 otrzyma aktualizacje niebawem musiał wiedzieć co z oprogramowaniem. Jaki błąd by nie był to Play już aktualizację powinien dawno wydać. Prosimy o informację ile jeszcze mamy czekać. Prosimy o jakiekolwiek informacje.

  69. Czekamy na informację juz tyle czasu minelo. Powinniście cokolwiek wiedzieć. Na pewno testujeciw te oprogramowanie dla NOTE 3. Wiec prosimy o wypowiedz w tej sprawie

  70. Panie rzeczniku ile ile czasu mija dzisiaj od marca i terminu note 3 z androidem 5.0 ? Tylko proszę odpisać a nie mieć klientów w du pie !!!

  71. Co do note 3 to na pewno cos wiecie. Musieliscie dostac oprogramowanie do testow. A wiec czekamy na wiesci co jest nie tak skoro czekamy pare miesiecy na altualizacje? Co gorsze nawet gorsze telefoby juz update otrzymaly….

  72. Ja nie rozumiem podobno note 4 dostał . Jak brałem telefon był flagowcem jak można tak traktować klientów ?!!! Nigdy więcej brandu od was żenada. Osoby zajmujące się aktualizacjami chyba pomyliły zawody !!!!

  73. I nie mówcie ze to nie od was zależy! Bo to jest już śmieszne. Inni operatoratorzy już dawno sa po update androida nawet i polscy operatorzy. Mase waszych klientów czeka. Podajecie terminy prawdopodobnej aktualizacji które były wyssane z palca . Każdy wiedział ze nie ma szans na wyrobienie sie w tym czasie. Zadajcie sobie pytanie co wam daje branding ? Po co? Kto z klientów tego chce? Ja nie znam nikogo takiego. Jeśli nie wierzycie zróbcie taki temat a my sìe wypowiemy.

  74. Kolejny tydzień i brak aktualizacji do note 3 . Żenada .
    A brak informacji to jes xc ze większą żenada .

  75. mija juz 5 miesiecy od wydania aktualizacji dla Note 3 a więc może by tak ktoś z Play sie wypowiedzial na ten temat. Uważacie że to w porządku? Wszystkie sieci w PL już dawno wydały update.

  76. Kolego nie wysilaj się szkoda czasu z tego co widzę samemu zrobisz szybciej ja na jednym zrobiłem ale na drugiego specjalnie nie wgrywam żeby zobaczyć kiedy mistrzowie aktualizacji wydadzą lollipopa .

  77. Mineło już 7 miesiecy od wydania androida 5.0 dla Polski. Wydaje mi się iż już swoje odczekaliśmy. Czekamy na wyjaśnienia

  78. Kolego ja od kwietnia czekam na wyjaśnienia ;) szkoda nawet gadać co tutaj się wyprawia . Potraktowali nas jak śmieci a rzecznik juz tu nawet nie zagląda ;)

    • Pisz kolego na innych tematach bloga ja juz napisałem na kilku. Może ktoś w końsu łaskawie odpowie co się dzieje

  79. Odpisał mi ze błędem było umieszczenie tabelki i nie od niego zależy kiedy będzie aktualizacja . Pablo oni sobie jaja robią z ludzi . Ktoś powinien za to odpowiedzieć a tymczasem każdy ma to w d**** . Bylem od pierwszego dnia powstania sieci u nich ale tak mnie zniechęci li do siebie że się przyniosę. W sumie nieważne ile się jest w sieci ale Poprostu pracują tam klamcy i tyle :/

    • Play24 poinformowało mnie iż aktualizacja na NOTE 3 już jest dostępna. Ale nigdzie jej nie widać ani na samsung updates ani na sammobile.
      Niestety informacja o oktualizacjach jest beznadziejna. Play ma gdzieś kientów – ja także jestem od poczatku istnienia tej sieci.

  80. Myślę że jak była by dostępna poinformowali by o tym chyba na tym forum przynajmniej wypadało by . Pewnie Cię oklamali bo kto siedzi na słuchawce? Pani która powie to co klient ma usłyszeć . Poczekam jeszcze trochę z jakiś tydzień i sam zrobię up.

  81. Mam to na piśmie :) ” Odnosząc się do przesłanej korespondencji, wyjaśniam, że w tej sprawie kontaktowałam się z działem rozwoju urządzeń i otrzymałam informację, że aktualizacja jest już dostępna. Jeżeli w dalszym ciągu w Pana telefonie nie pokazuje się możliwość zaktualizowania systemu, zależy to od ustawień Pana telefonu.”

  82. Mam wszystko ustawione tak żeby pobrali aktualizacje . Ale dostaje informacje „Najnowsze aktualizacje zostały zainstalowane i dalej mam 4.4.2 . Mam telefon zakupiony w maju zeszłego roku w salonie play . Wiec aktualizacja powinna wejść z automatu jeżeli jest dostępna .

  83. Panie rzeczniku note 3 czeka . Jak tam ? Jak można wstrzymać upgrade 7 miesięcy ? Proszę o odpowiedź !!!!

  84. Oni uważają iż takowa aktualizacje wydano a nikt tego nie potwierdza. na zadnym serwisie nie ma update 5.0 PRT dla Note 3. Ja mam debranding dla tego tez i nie jestem w stanie inaczej sprawdzic czy jest juz aktualizacja

  85. Jeżeli wydali upgrade niech rzecznik to potwierdzi i napisze skąd można pobrać . Przecież to jest śmieszne P4 zachowuje się jak dziecko w przedpołudnie które gra w chowanego .

  86. Google wypuszcza juz 6.0 a ja biorąc u was telefon z górnej półki wciąż mam 4.4.2 macie klientów w D**ie i ciągle bezczelnie Kłamiecie !!! Skoro upgrade jest to gdzie ????

    • Do Note’a 3 aktualizacja już dawno temu została wypuszczona. Jeśli chcesz prześlij nr IMEI na mojego maila, sprawdzimy czemu jeszcze nie pojawiła się u Ciebie.

  87. Jak inne sieci wypuszczały aktualizacje to nowe oprogramowanie można bylo pobrac na stronie sammobile lub samsung update. Czemu akurat waszego update nie ma?

    • Jeśli nie otrzymałeś jeszcze aktualizacji OTA na swojego Note’a 3 to prześlij mi nr IMEI na maila (jest na dole strony).

  88. Ktoś wytłumaczy może co z ta aktualizacja. nikt nie potwierdza otrzymania androida 5.0. Nawet oficialnie Samsung Polska informuje iż najnowsze oprogramowanie na Note 3 to 4.4.2 . Pozatym kazde oprogramowanie zostaje umieszczone na sammobile samsung update

  89. Ja wysłałem 2 tygodnie temu adres IMEI i tez nic . Na stronie samsunga się wyświetla się dostępność 5.0 ale play twierdzi ze jest dostępne a nikt nie dostał. Pan Krzysztof tez na maile juz nie odpowiada .

    • Przekazałem do odpowiedzialnych osób, które miały zająć się sprawą. Nie ma nic, co mógłbym jeszcze zrobić :(

  90. Wczoraj rano zainstalowałem lizaka na Note 3. Jak na razie ciężko coś powiedzieć odnośnie pracy telefonu, ale nie zapalił się, ani nie eksplodował ;-) 7 miesięcy opóźnienia, więc pewnie Play dopracował soft pod każdym kątem ;-) Czekamy na 5.1.1 za 2 lata.

  91. Kolego nie doczekasz się 5.1.1 bo samsung nie aktualizuje do tej wersji. Mogą być jakieś łatki ale to wszystko . Poczekaj na nowego andka i zmień wtedy słuchawkę ;)

      • A mógłbym dostać info kiedy będzie aktualizacja htc one m8s do androida 6 ? Skoro u konkurencji aktualizacja już jest to czemu u Was trzeba czekać ?

        • Nie lubię tak odpowiadać, ale jak tylko się pojawi dostaniesz informację na swoim telefonie. Nie jesteśmy zwolennikami podawania terminów – prace trwają, ale to skomplikowany proces. Jeśli pojawią się utrudnienia, bo oprogramowanie nie przejdzie naszych testów proces może się przesunąć.

          • I można tak czekać i czekać i czekać,
            w zeszłym roku przymajmniej potwierdziliście orientacyjne terminy.
            Teraz nic

            • Po fali hejtu, która się przelała ostatnim razem nie będziemy podawać przypuszczalnych terminów aktualizacji :(

  92. czy w najblizszym czasie mozna sie spodziewac takowej aktualizacji?? u konkrencji juz maja aktulacje wiec chciałbym się dowiedzieć kiedy bedzie w play??

  93. Witam czy ktos tu wogole zaglada ??a moje pytanie czy juz macie aktualizacje galaxy s6 edge??dodam ze konkurencja juz ma np orange t-mobile

    • Play przez paru kr$&$#ów strzelił focha na wszystkich i postanowili nie informować w ogóle o aktualizacjach.

      • Kolego tak powazna firma a zachowuje sie jak dziecko…moim zdaniem chcac utrzymac u siebie klientow powinni robic wszystko aby klient byl zadowolony a nie go olewac…

  94. To jest śmieszne ponad 2 miesiące i nadal nie ma aktualizacji przynajmniej dla htc one m8s. Tak się chwaliście wynikami a na trudne pytania nie odpowiadacie. Może jakaś wskazówka chociaż na jakim etapie są prace ?

  95. A wiec wzialem w play na firmę lg g4 gdyż liczyłem na szybkie aktualizacje flagowca po powrocie do domu okazało się że telefon jest brandowany dużo różni się o Android od wersji nie brandowanej np.brak motywów …itp. Szczerze mówiąc się … . czytam forum dział lg aktualizacje i patrzę co robią tę d… Z play to jakaś masakra płacimy duże abonamenty dajemy im zarabiać a oni mają nas w 4 literach już wiem że nie przedluze z nimi umowy. Pozdrawiam

    • Najbardziej zastanawiające jest to że konkurencja potrafi.
      Play się świetnie reklamuje ale jak widać to tylko wydmuszka, zamiast zabrać się do roboty niż tylko samych siebie zachwalać

  96. koledzy powiem wam taka play moze niemiec informacji od samsunga kiedy takowe aktualizacje beda lecz jezeli np na sammobile dotyczace s6edge wychodzi wersja no brand to juz w takiej sytuacji powinni wiedziec ile im zajmie wypuszczenie aktualizacji ale czemu nie chca mowic niemam pojecia…ale gadke zeby cos brac od nich to maja dobra niema co…

  97. Witam, ja również czekam z niecierpliwością tym większą, że mam s6 edge, który od początku ma problem z rotacją ekranu i mam nadzieję, że aktualizacja androida do 6.0.1 coś zmieni w tej kwestii i nie będę musieć odsyłać telefonu w nieskończoność na gwarancję gdzie tylko wgrają mi nowy soft i odesla. Dziś Polska dostała ale tylko dla niebrandowanych. Mam nadzieję, że to już niedługo, bo patrząc na konkurencję to play rzeczywiście słabo wypada…

  98. Według mnie Google powinno zmienić system aktualizacji, aby trochę pogonić tak opornego operatora jak play. Nie dziwili by się iż później jest tak duża fragmentacja Androida a najnowsze wersje mają tak mały udział w rynku.

  99. To są jakieś kpiny! Jak długo możemy czekać na aktualizację do androida 6.0?? Inne sieci które dbają o swoich klientów już wypuściły aktualizację. Jestem w Play od 6 lat ale gdy wygaśnie mi umowa będę zmuszony przejść do konkurencji. Pozdrawiam.

  100. Pracuje w firmie gdzie jest 600 osob i widzę jak ludzie uciekają z play. W moim dziale na 51 osób zostały 2. Play bagatelizuje sprawę aktualizacji, ale nie po to kupuje się flagowego za poważne pieniądze z sieci, żeby być w tyle za innymi operatorami. Kolega mówi mi, że mam wyłączyć szybkie ładowanie, bo to niezdrowe dla baterii, no tak, ale opcja dostępna od androida 6.0. Czyli wyłącze za pół roku, jak play dopracuje tak szóstkę, że inni będą pracować na 7.0-kpina. Pozdrawiam olewatorskie podejście sieci Play – najszybciej cofajacej się w rozwoju sieci w Polsce.

  101. Kłamca kłamca.
    W ogóle zaprzestańcie wydawać update, a w umowach czcionką 8 i kolorem białym napiszcie, że aktualizacji nie będzie. Klient podpisze i z głowy, skończy się marudzenie, a Wy będziecie mogli spać spokojnie.

  102. Cholera, jeszcze rok musze pomeczyc się z Play. Dzięki za aktualizację, nie zrzucajcie winy na Google, zatrudnijcie porządnych informatyków.

  103. Czy wie ktoś kiedy wydadzą aktualizację to Androida MM dla Xperii Z2?
    Aktualizacja jest już 2 tygodnie od Sony Mobile, a Play dalej nie wydało jej. Proszę o odpowiedź

    • Nie licz na to że ją wypuszczą … Huawei już dawno wypuścił aktualizacje a PLAY już wypuszcza od jakichś 2 miesiecy

  104. Czemu z Play wszyscy milczą na temat aktualizacji?!?! Czy naprawdę tak ciężko jest powiadomić konsumentów swojej sieci na jakim etapie przygotowań są z aktualizacją?? To chyba nie jest nic skomplikowanego!!

  105. Witam
    Chciałbym sie dowiedzieć dlaczego jeszcze nie ma aktualizacji adroida Samsunga GS5 neo do wersji 6.0.1, ponieważ ten sam model w sieci Orange dostał już ją 3 dni temu…. :/

  106. Na prawdę nie rozumiem, po prostu nie rozumiem jak można być tak popsutą siecią (usługi i oferta jest jak najbardziej w porządku ). Aaaaaaaaaaaaktualizacje to jakaś porażka. Brak jakiej kolwiek informacji, i branie pod uwagę kilku mniej inteligentnych ludzi nazywających firmę oszustami pod uwagę. Na branda do s6 który składa się z może jakiś nie zauważalnych funkcji, jednej tapety i animacji (które są beznadziejne) trzeba czekać 3 miesiące, a przynajmniej tak było z 5.1.1, porównując do xeo. Jestem szczerze zawiedziony. Jak można sprzedawać flagowca który ma rok i go nie aktualizować w pierwszej kolejności. Mam nadzieję że, ktoś to przeczyta i zmotywuje do działania.
    Pozdrawiam

  107. Panie rzeczniczku szanowny. Pana zasranym obowiązkiem jest przekazywanie takich informacji jak terminy i plany w aktualizacjach. Jeśli jest Pan wykształcony w tym kierunku powinien Pan wiedzieć czym jest PR oraz jak tego narzędzia używać. Tupniecie nóżka pogorszyło stosunki klientów z firmą. Współpraca z wami zapowiadała się fajnie jednak po wielu latach muszę zmienić operatora, czuję że play mnie totalnie olewa. A udawanie że nie zna Pan powodów dla których play opóźnia aktualizacje telefonów świadczy o Pana kompletnej niekompetencji.

  108. Nie wypuszczają aktualizacji bo muszą „zoptymalizować branda aby wszystkie usługi Play działały na najwyższym poziomie” xd :D

  109. Sensownym powodem (a może raczej wytłumaczeniem) dlaczego aktualizacje są opóźniane jest to, że Play głównie skupia się na reklamie, za czym idzie sprzedaż, czyli nowi klienci, a więc i kasa. Mniej kładziony jest nacisk na wydawanie szybkich aktualizacji urządzeń bo prawda jest taka, że aktualizacje interesują zapewne stosunkowo niewielki procent klientów, przez co Play uznaje, że nie koniecznie trzeba się do tego aż tak bardzo przykładać. Taka moja opinia. Ponadto chciałbym jeszcze napisać, że czytając ten wpis na blogu poczułem się obrażony, a to za sprawą lekceważącej formy wypowiedzi autora.

  110. Moj boze podajcie sobie reke z huaweiem jezeli chodzi o aktualizaje. P8 nadal na 5 andku smiga w sprzedazy p9 a za oknem andek 7. Rozumiem iz aktualiz huaweja b321 to byl zart i beta bety ale obecnie jest juz poprawiona b370 a w playu cisssszzza. Po co brandujecie telefony skoro ta grupa januszy ktora to robi sobie nie radzi? Czy wrzucenie motywu z playem 2 tapet i 3 aplikacji ktore od razu zdeinstalowalem jest warte miesiecy czekania. Powiem wam ze brat w orange mial do s6 aktualizaje praktycznie od razu a kuzyn w tyn samym fonie ale u was jeszcze 3 miesiace po bracie nie mial aktualizacji.

  111. Z nowymi ofertami potrafią dzwonić co tydzień ale żeby uzyskać konkretne informacje to już mają człowieka w dupie , płace ponad 100 zł abonamentu a takie znieczulicy dawno nie widziałem , no chyba że w zus-ie….. Ostatnia moja umowa w play-u…

  112. Producent przed udostępnieniem nowej wersji systemu przekazuje je do operatorów by Ci mogli dodać swoje dodatki jak apk czy grafiki. Więc wszelkie opóźnienie wynika z braku aktualizacji dokonanej przez operatora. Jeśli ktoś mówi inaczej to zwyczajnie kłamie. Ale co ja tam wiem.. A nie zaraz.. Wiem bo pracuję dla jednego z producentów..

  113. SRANIE W BANIE ! Dzwoniłem do producenta telefonu „Huawei” i powiedzieli że to sieć z, której mam telefon ma wypuścić androida nie oni – bo oni dawno wypuścili Androida 6.0 i jest on dostępny dla osób, które mają telefon zakupiony na wolnym rynku ! Więc niech co niektórzy nie pierdzielą głupot że to wina producenta !! TO WINA SIECI PLAY że jeszcze nie wypuścili aktualizacji bo wolą sobie udoskonalać głupią apkę PLAY24, która co po chwile ma błędy albo robić czaty z jakimiś youtuberami ..
    lub inne głupie dziwactwa niż zadowolić swoich klientów, którzy płacą co miesiac za telefon – „KLIENT NASZ PAN” i „KLIENT MA ZAWSZE RACJĘ” ! Płacę więc wymagam do cholery ! Ludzie dajcie się dalej w ciula robić to w zimie będziecie popierdzielać w sandałach !

  114. P8 lite czysty soft (c432) dostal pol roku temu…Aktualizacja zaczyna sie dopiero teraz wiec na swój telefon zainstalowałem niebrandowany soft…… A taka m4 aqua dostała 2-3 tygodnie po premierze czystego softu…. CO ZA SPRAWIEDLIWOSC PLAY?????????? I nie wasz brand oprócz zwalniania prędkości pracy smartfona nic nie daje!!! Ludzie sami mogą sobie zainstalowac apki od play jakby potrzebowal I ten czas oczekiwania na aktualizacje to mistrzostwo normalnie ….

  115. Jak długo jeszcze mamy u was czekać na aktualizację A 5 2016 DO ANDROIDA 6 PYTAM ILE JESZCZE WAM POTRZA CZASU ,JESTEŚCIE W OGONIE ZA WSZYSTKIMI ?.

    • Hehe ci idioci noc nie wiedza o niczym zajmuja sie tylko durnymi reklamami wykorzystujac postaci znanych aktorow i nic wiecej nie potrafia. Juz nie wspomne o tym calym rzeczniku ktory wie o telefonach tyle co ja o wypasaniu owiec. Ta siec juz dawno powinna zniknac z rynku

  116. Brak słów.Od lutego brak aktualizacji dla Sony XZ.T mobile i Orange wydają łatki co miesiąć a Play nie robi nic w tym kierunku

  117. Czy wy tam w Play kiedykolwiek wydaliście aktualizację pierwsi?daję se uciąć że nie żenada to co wyprawiacie z aktualizacją samsung sg7 i jak wy chcecie dorównać innym sieciom,z zasiegiem tez nie najlepiej ,taką macie ekipę że aktualizacje dajecie po pół roku po wszystkich,twu….wstyd

  118. Zenada z aktualizacją s7 egde do nougata… wszystkie sieci aktualizacje 3 mies temu a wy dalej macie wszystko w 4 literach

  119. Dzień dobry czy Play udostępni łatki bezpieczeństwa dla Moto Z2 Play aktualnie posiadam stare z lipca a mamy grudzień dodam jeszcze w woli ścisłości że polski odział Lenovo Moto powiedział mi że te łatki są nowsze dla tego modelu z wolnej sprzedaży a jak ja ich nie mam to jest to wina Play

  120. KIEDY będzie dostępny nowy EMUI dla P10…… ile można czekać. To jakaś kpina… inni operatorzy już go dawno udostępnili…. a ten ci…….enki operator ma to w 4 literkach… żałosne….. muszę pogadać z zarządem mojej firmy na temat zmiany operatora…

  121. Lg V30 dostało Oreo w Listopadzie. Do lutego nawet amerykańscy operatorzy się uwinęli. LG wydało już własne polskie oreo a czy od pleya doczekamy się wersji w tym tysiącleciu? Czy kolejny telefon który zlejecie? Jesteście typową firmą krzak, zakup telefonu od was był większym błędem w moim życiu niż była żona.

  122. Na tak postawione pytanie cyt: ” Dlaczego to wstrzymujemy i Was …tutaj cytat „podle oszukujemy”. Jaki to ma dla nas cel? Jeżeli ktoś znajdzie sensowną odpowiedź na to pytanie obiecuję, że spełnię jedno jego marzenie, jak ta złota rybka ze słoika.”
    Jest prosta i sensowna odpowiedź, a nawet dwie, do wyboru:
    1. Aktualizacja systemu, zwłaszcza Android to poprawa bezpieczeństwa, blokując mozliwość aktualizacji, sieć zwiększa popyt na swoje 'usługi’ oczywiście płatne w zakresie zabezpieczeń.
    2. Firma jest nieudolna że nie potrafi wprowadzić aktualizacji dla swoich klientów.

    Marzenie do spełnienia – proszę mi zlikwidować brandowanie telefonu.

  123. Dzień dobry,
    Dwa telefony Huawei P10 zakupione w Play dla firmy na początku 2018 . Dwa zakupione u innego operatora, jeden w sklepie „z półki”. Ten zakupiony w sklepie ma już Oreo i kolejne aktualizacje schodzą bez problemu. Dwa zakupione u innego operatora Oreo jeszcze nie mają, ale aktualizacje schodzą, więc dostaną mam nadzieję na dniach.
    Jeden z telefonów zakupiony w Play dostał zaraz na początku aktualizację zabezpieczeń i od tego czasu cisza, kolejne aktualizacje się nie pojawiają. Drugi ma soft w wersji B150 i poprawkę zabezpieczeń na dzień …5 czerwca 2017 ! Próbowałem już wszystkiego, zero aktualizacji.
    I teraz pytanie do Play:
    Co jest powodem takiej sytuacji i w jaki sposób mozna wymusić aktualizację? Bo odnoszę wrażenie, że jedynym sposobem na zaktualizowanie systemu jest zakup innych telefonów tym razem poza siecią Play.
    Chyba zgodzą się Państwo ze mną, że używanie telefonu z zabezpieczeniami na dzień 5 czerwca 2017 w momencie kiedy mamy 22 lipca 2018 do poważniejszych zastosowań, bankowości itd. jest conajmniej niepoważne.

  124. Witam Play ile jeszcze będziecie pracować nad aktualizacją oreo do P10
    Czat pomocy huawei zwala na was twierdząc że wstrzymujecie znajomy ma już 3 poprawkę!! A ja ehh ciągle czekam i czekam proszę powiedzieć kiedy a nie ciągle olewać…
    Pozdrawiam

  125. Szanowni Państwo,
    czy kiedykolwiek dowiemy się w oficjalnym komunikacie kiedy Szanowny Play zamierza zaktualizować P10 do Oreo? Za chwilę wchodzi Pie a z Państwa strony CISZA!???

  126. Również posiadam firmowy telefon P10 z play i jest to ostatnia umowa jaka podpisałem. Producent jak i inni operatorzy maja juz nowy system a wy aktualizacje zabezpieczeń z 1 stycznia 2018. Mamy wrzesień czyli bezpieczeństwo nie jest dla was istotne mimo że macie wiedzę o dziurawy systemie. Cóż może i play jest tani jednak w erze cyber ataków nie tylko pozorna oszczędność się liczy. #play #niepolecam #bezpieczenstwo

  127. Dołączam się do listy użytkowników p10 kiedy w końcu będzie ten soft na Oreo ???

    Prędzej piekło zamarznie niż kupię znowu od was telefon z brandem playa

  128. Cześć. Widzę że nie ja jeden mam wkurw na brak aktualizacji do p10. Jest to mój pierwszy a zarazem ostatni telefon kupiony u operatora. Polecam kupić w sklepach typu Mediamartk i natrafić na raty 0% a u operatora wziąć najtańszy abonament.

  129. Pisałem nawet do HUAWEI oni im aktualizacje wysłali play miał przerobić i odesłać, miała zostać wygrana na serwery brawo dla waszych techników po podstawówce pewnie ostatnia umowa z wami.

  130. Masakra z aktualizacją P10 do androida Oreo. I nikt z tego …… Playa nie wie na ten temat nic. Ostatni telefon kupiony u nich

  131. Nr zgłoszenia: 198689418
    Data wpłynięcia do P4: 2018-10-01 11:41:16
    Data zamknięcia zgłoszenia: 2018-10-04 09:23:07

    Szanowny Panie,

    dziękuję za przesłane zgłoszenie.

    Chciałbym poinformować, że skontaktowałem się z naszym działem zajmującym się rozwojem urządzeń w Pana sprawie. Dostałem informację, że nie będzie już aktualizacji oprogramowania telefonu Huawei P10 w wersji Play. Jest to informacja, którą udostępnił nam producent telefonu.

    W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (www.play.pl). Jesteśmy także do Pana dyspozycji pod numerem 790 500 500 z telefonu innego operatora lub stacjonarnego, lub *500 z telefonu Play.

    Będzie mi miło, jeśli zechce Pan ocenić moją odpowiedź w ankiecie SMS – to zajmie tylko chwilę.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Kulesza
    Obsługa Klienta Play

    • Żenada z tym brakiem aktualizacji dla P10.
      Porażka na pełnej linii. Po co Play zajmuje się sprzedawaniem telefonów skoro nie mają czasu zadbać o ich aktualizacje? Po prostu mają klientów w d….

  132. Szczęść boże, za maciewdupie klientów, ostatni raz biorę u was telefon, kto wie czy nie zmienię też operatora przy okazji, jak zaczynaliscie to się pilnowaliscie i było frontem do klienta, powoli zamieniacie się w Orange, czyli burdel i tumiwisizm bo i tak kupią

  133. Czy ja dobrze czytam w komentarzach???. Huawei P10 nie dostanie Oreo?.
    2500tys złotych wyjeb…. W błoto….
    Czy to jest jakiś żart i kompromitacja…
    Flagowiec bez aktualizacji, jakaś kpina i kompromitacja, ostatni telefon zakupiony w play. Dziękuję…. Wam Play Żegnam….. TO JEST DOSŁOWNIE PRZYKRE ŻEBY WYDAĆ 2.5TYS ZŁOTYCH I BYĆ POMINIETYM A TELEFON ZA 1000ZL MA OREO I NAJNOWSZE ZABEZPIECZENIA… ZART I KPINA PO PROSTU JUŻ NIGDY NIE KUPIĘ DROGIEGO TELEFONU GDZIE CAŁE ZYCIE KORZYSTAM Z FLAGOWCOW, TO MAM TAKIE WKUR…. NA TWARZY ZE TO OSTATNI TELEFON ZAKUPIONY W POLSCE….

    • Dziwne rozumowanie… dlaczego ostatni zakupiony w Polsce? O ile wiem wszystkie P10 z polskiej dystrybucji (no oprócz tych z Play) mają aktualne łatki zabezpieczeń i nawet możliwe, że dostanie Android 9 :)

  134. A ja dostałem informację że:

    Szanowny Panie,

    dziękuję za wiadomość.

    Aktualizacja jest w trakcie tworzenia.

    Jeżeli prace będą postępowały planowo, aktualizacja zostanie wydana w drugiej połowie listopada 2018 roku.

    Rozumiem, że kwestia zabezpieczeń jest ważna, więc poprosiłem o przyśpieszenie prac.

    W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (www.play.pl). Jesteśmy także do dyspozycji pod numerem 790 600 600 z telefonu innego operatora lub stacjonarnego lub *600 z telefonu Play.

    Pozdrawiam

  135. Czekam na aktualizację Lenovo k6 note bez skutecznie.inni operatorzy poradzili sobie z nią rok temu.wiec tłumaczenie że trzeba czekać to jakiś żart…gracie na czas.klamiecie klientów.zaraz Benda lepsze modele hahaha.A moim zdaniem jest to uniemożliwianie korzystania z należnych aktualizacji ….można temat pociągnąć dalej ale po co i tak macie gdzieś klientów.dobrze że mam telefony w innych sieciach bo z tej zrezygnuję

  136. Ta firma robi sobie żarty z aktualizacji telefonów. Świadczy o tym również powyższy tekst rzecznika Play. Ok macie prawo wasza firma, wasze małpy, wasz cyrk. Jeden numer już przeniosłem do konkurencji, teraz czekam aż będę mógł przenieść kolejny. Powód, ciągłe oszukiwanie, że jest już aktualizacja Oreo dla Moto Z. Do widzenia Play, nigdy więcej.

  137. Zalosne. Lg g6 mam jeszcze 8.0 a juz inni uzytkownicy dawno maja 8.1 który zawiera wazne dla mnie poprawienie systemu

  138. a ja juz podziekowalem sieci PLAY i przeszedlem do a2mobile, Mialem dosc czekania na aktualizacje oprogr. do P10!!! Ile Mozna czekac?!
    Malo tego przenioslem brata, mame a ojca lada chwile przeniose… bye bye i nauczcie sie szanowac klienta

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości