MNP w nowym wydaniu (aktualizacja)

Udostępnij

Kochani, dziś w nocy pojawi się nowa istotna zmiana w procesie przenoszenia numerów dotycząca wszystkich klientów. Jak wiecie PLAY od zawsze jest absolutnym liderem rynku MNP, dlatego wszelkie zmiany w tym zakresie są dla nas istotne. UKE przygotowało centralną bazę danych, przez którą będą przechodzić wszystkie tego typu operacje. To bardzo ważna zmiana i mam nadzieję, że to jeszcze bardziej ułatwi proces zmiany operatora. Z tego, co wiem, wszystkie strony są przygotowane i pozostaje tylko trzymać kciuki, że wszystko pójdzie idealnie. Z punktu widzenia klienta nic specjalnie się nie zmienia. Klienci, którzy jutro złożą wnioski o przeniesienie numeru wskoczą właśnie do tej bazy. Damy radę? Damy ;-)

Aktualizacja:

W jednym komentarzu pojawiły się ciekawe pytania i uznałem, że odpowiem tutaj.

– czemu ma to służyć ( bezpieczeństwo, szybszy proces, dodatkowy nadzór ? )

Dla procesu MNP zmienia się zasada komunikacji. Obecnie komunikujemy się bezpośrednio z operatorem, od którego zabieramy numer. Po wdrożeniu będziemy komunikować się tylko z PLI, które dalej po dokonaniu walidacji będzie wysyłało komunikaty do Dawcy numeru. Również PLI po przeniesieniu numeru będzie rozsyłała informacje do rynku o konieczności zmiany ustawień w kierowaniu ruchu.
Dla procesu FNP, który zgodnie z harmonogramem ma zostać uruchomiony jesienią jest to większa zmiana gdyż na tej podstawie na rynku będzie tylko jeden proces przenoszenie numerów (obecnie jest ich kilka od wysyłania maili przez korespondencję papierową na aplikacjach webowych kończąc).
Jednocześnie baza da UKE możliwość kontrolowania procesu oraz zarządzania przydzieloną numeracją.

– czy dane klienta, który przenosi numer zostają w UKE? Jeśli tak, na jak długo i czy można je w każdej chwili usunąć?

Tak dane zostają w UKE. Nie wiemy jak długo po zakończeniu procesu będzie mogło je przetrzymywać.

– jakie konkretnie dane będą przechowywane? tylko numer i data przenosin czy również imię, nazwisko, PESEL

MSISDN, PESEL /NIP/REGON, dane adresowe oraz imię, nazwisko, numer dowodu.

– kto do tej bazy będzie miał wgląd? tylko UKE, czy też dawca, biorca i pozostali operatorzy

  • do całości – UKE
  • do części swoich spraw – Dawca i Biorca
  • do zakresów numeracyjnych przydzielonych operatorom – wszyscy przedsiębiorcy telco mający dostęp do PLI

Dzięki Golarz za pytania, może bluza?

Zobacz więcej

71 KOMENTARZE

  1. Czy to znaczy, że w końcu operatorzy nie będą mogli przetrzymywać numerów, a po przejściu do Play będzie można w pełni korzystać ze swojego numeru, a nie jak u mnie, że nie mogę odbierać połączeń i smsów, a Play od paru dni potrafi tego naprawić?

    • Przenosiłam numer z Plusa do Play (mamy) i przez pierwsze kilka tygodni w Play mama nie mogła odbierać połączeń i smsów, ale tylko z Plusa. Nikt nie był w stanie pomóc – ani w P4 ani w Plusie. Po kilku tygodniach usterka minęła jakby samoistnie :)

  2. Co z tego skoro sieć nie dba o klientów, którzy są z nią niemal od początku. Jakieś profity lojalnościowe mogły by być np duży rabat na tel lub zniżka na abonament

      • Są? Chętnie skorzystam!
        W Play jestem od ładnych kilku lat i jakoś nie widzę tych profitów. W salonie nic nie dają, przez eshop to tyle co na 'wyprzedaż’ się załapię, a konsultant biznesowy daje 3 m-ce abonamentu za free (swoją drogą czemu przedłużając umowę mam 25 m-cy a nie jak wszyscy 24 m-ce?).
        Może trzeba się do kogoś konkretnego zwrócić po ofertę, żeby wreszcie być usatysfakcjonowanym?
        Zwiedziłem już wszystkich operatorów – wszyscy przy moim abonamencie (100-150 zł brutto) dają praktycznie to samo, czyli no-limit. Różnice są jedynie w tych dodatkach jak cena tel, ilość Gb czy rabat na abonament.
        Niestety, bardziej teraz się opłaca co 2 lata zmieniać operatora albo zrywać umowę i brać nową, bo dla przedłużających, nie mówiąc już o 'stałych klientach’ to nie ma praktycznie żadnych gratyfikacji. Dziwi mnie tylko, że to chyba jest jakiś ogólny trend – nc+, play, netia itd, w zależności od rodzaju świadczeń lepiej co 2 lata przenieść nr do konkurencji niż liczyć na 'ofertę przygotowaną specjalnie dla Ciebie’.

        • sprawa jest prosta:) Złóż wypowiedzenia to zadzwonią z działu utrzymania Klienta. Niestety normalnie też miałem słabe oferty, złożyłem wypowiedzenie dostałem wiadomośc I nawet dzwonili. Pani miała dzwonić we wtorek żeby sfinalizować sprzedaż I nie zadzwoniła. Poczekam do końca wypowiedzenia I przeniose 2 numery na karte, później się rozejrze co słychać u konkurencji.

          • tylko dlaczego żeby dostać atrakcyjne warunki trzeba składać wypowiedzenie powinien sam staż wystarczyć i terminowe opłacanie faktur

      • zabawny jesteś powinieneś dorabiać w kabarecie mam abo od 6 lat i raz tylko się udało coś więcej wyszarpać

        • Widzisz, może przychodzisz z nastawieniem na „NIE” do salonu i z góry zakładasz, że nic nie dostaniesz więc też nikt nie idzie Ci na rękę. Proste :). Ja otrzymałem rabat w postaci abonament X, a cena telefonu z abonamentu wyższego. Przy abonamencie bez telefonu dostałem 29,99 / mc i wsio bez limitu i internet. Da się? Da :).

          • Piotr ale Ty dostales znizke za twarzowe, bo nikt nie chciał juz Ciebie ogladac :) Normalnie to sie nie da bez wyslania wypowiedzenia.

          • nie osłabiaj mnie, jakbym pierwszy raz przedłużał umowę to może i bym był zagubiony jak dziecko we mgle ale ja mam już za sobą 6-letni staż w PLAY i jestem zażenowany ciągłą potrzebą żebrania o ciekawą ofertę

  3. Jeśli to nie jest tajemnicą:

    – czemu ma to służyć ( bezpieczeństwo, szybszy proces, dodatkowy nadzór ? )
    – czy dane klienta, który przenosi numer zostają w UKE? Jeśli tak, na jak długo i czy można je w każdej chwili usunąć?
    – jakie konkretnie dane będą przechowywane? tylko numer i data przenosin czy również imię,nazwisko,PESEL
    – kto do tej bazy będzie miał wgląd? tylko UKE,czy też dawca, biorca i pozostali operatorzy

    Będę wdzięczny za odpowiedzi

  4. Jestem pewien, że w tym kraju zapewne nie robi się niczego w czym nie miałyby interesu odpowiednie służby czy nawet firmy prywatne dla reklam, dostępu do danych itp. Myli się ten kto myśli, że to udogodnienie dla przeciętnego zjadacza chleba…

  5. Witam, ja z innej beczki, przeszukałem całe forum, przeszukałem blog rzecznika, i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, może ktoś z Was wie. Czy PLAY zamierza mieć w swojej ofercie Sony Xperia M4 Aqua i kiedy to może nastąpić

  6. Panie Marcinie,
    muszę pana zapytać o wasze nadajniki GOR3051, GOR3091. Czy jest jakakolwiek szansa że te nadajniki powstaną?. Chciałbym skorzystać z waszych usług LTE ale jest to w tej chwili nie możliwe gdyż nie posiadacie właśnie nadajników w miejscowościach Łupowo, Motylewo na które macie pozwolenia już od około 5 lat. Nie ukrywam też że brak własnych nadajników = brak HD Voice do którego moje ucho się przyzwyczaiło oraz ciągłym skakaniem pomiędzy waszą macierzystą siecią a t-mobilem co znacznie wpływa na moją baterię. Nie wierzę w to że wam się nie opłaca postawić nadajników w tych miejscowościach ( plus np: ma 2 nadajniki a Orange i T-mobile również mają razem 2)

  7. Tak naprawdę po co UKE ten system? W sensie będzie jakaś rozbudowa w przyszłości? Czy jest on po to żeby zbierać faktyczne statystyki? Czy wpłynie to czas realizacji przenoszenia, wygodę użytkownika?

    • on upraszcza wszystko… i na 99,9% po przeniesieniu zmusza do ustawienia prawidłowych kierunkowań. coś jak KIR i Elixir dla telekomunikacji…

  8. Panie Marcinie, czy istnieje jakakolwiek szansa by zaktualizować coś starszego np. Sony Xperia L? W tym telefonie nie da sie zapisywać aplikacji na SD co szybko go zaśmieca. A Telefon fajny, ma co trzeba… czy przez brak aktualizacji trzeba kupować inny 5 x droższy tel.? Może Play udostępniłby jakaś nakładkę czy program rozwijający telefon jeśli nie można Andka 4.4

    • Nie musisz kupowac 5x drozszego. Wystarczy innej firmy. To tylko sony wymyslilo zapisywanie apek wylacznie w pamieci tel mimo ze mamy dostepna karte.

  9. pierwszy raz spotkałam się tym, że tak zwany doradca biznesowy szantażuje mnie, abym przeniosła kolejny numer z plusa do play, co robić, gdzie złożyć skargę na takiego doradcę, czy tylko zostaje policja?

    • a po co ma odp.? 15gr jest dla mało dzwoniących, tu na forum mam wrażenie są sami zaawansowani… a Fakt mobile to „tylko aż jest” kolejna taryfa w systemie pre-paid PLAY z % dla Fakt Mobile…

  10. Czy to znaczy że można będzie w końcu przenieść numer z play fresha (kuloodpornego 29gr) do RedBull mobile?

    • Cały czas prowadzone są prace rozbudowy zasięgu, jednak nie na taką skalę – w związku z tym nie będziemy już publikować nowych list :)

  11. Bardzo dziękuję za odpowiedź w aktualizacji, Marcin!

    Trzy czwarte mojej ciekawości zostało zaspokojone, kwestią długości pozostawania danych klienta postaram się wybadać sam, już nie angażując Was jako Play ale sam poproszę UKE o odpowiedź.

    Bluzę zostaw dla innych, ja już mam za dużo fioletu od Play w domu ;)

    • No właśnie! Jak będę u pani Krysi w warzywniaku kupował marchewkę, to też UKE musi o tym wiedzieć?

      Dlaczego UKE ma wiedzieć o tym, ze w ogóle mam telefon?
      Przecież to sprawa pomiędzy mną a przedsiębiorca, normalna transakcja kupna-sprzedaży.
      Niebawem się okaże, że baza danych wyciekła…
      I jeszcze winnych nie będzie…

    • Na pewno lider w tłuszcz obrosły….. Widać to po odpowiedzi p.Marcina na zapowiedź, jednego z przedmówców, przeniesienia kolejnych nr z Play’a . Stwierdzenie: „smuteczek :-)” ) świadczy samo za siebie, gdzie P4 ma abonentów. W normalnej firmie, dbającej choćby o pozory szacunku dla klienta, po takim stwierdzeniu, reakcja szefostwa była by prosta : ” dupa, noga, brama…”. Szkoda, bo Play bardzo ładnie zaczął na rynku. Ale widać skończy tak jak pozostali „wielcy”… Obudzi się, gdy udziałowcy poczują odpływ klientów i gotówki…

      • Drogi Tomku a co mam napisać? Jest mi naprawdę smutno, jak tracimy każdego klienta, ale nie mam na to wpływu. Myślisz, że mógłbym go jakoś przekonać do zmiany decyzji? Kiedyś robiłem takie rzeczy i nigdy nikt nie chciał mi podawać swoich danych, żebym mógł powalczyć o klienta. Ciekawe prawda?

        • Marcinie, może należałoby się zapytac o przyczynę odejścia ? Co ja mam Ci napisać, jak sam tydzień temu złożyłem propozycję przedłużenia 2 umów ( konkret co mnie interesuje ) i do tej pory NIKT do mnie sie nie odezwał ? A wystarczyła by odpowiedź ( niepotrzebne skreślić ): 1. Tak; 2. Nie. 3. Pana propozycja wymaga skonsultowania z Radą Eurazji i obu Ameryk, prosimy o kilka dni cierpliwości…PS. Przepraszam za może zbyt ostry ton poprzedniego wpisu, ale czuję sie, tak jak wielu piszących posty na Twoim blogu, zlekceważony.
          Pozdrawiam i spokoju życzę – Tomek.

          • Marcinie. Co do podawania swoich danych, to moja sprawa : z dnia 22.06.2015 zgłoszenie 106335088 status „rozpatrywana”, to może dlatego Ci nie podawali, że byli już po przeprowadzce do innej sieci, a Ty byłeś po prostu tym do którego wylewali swoje żale po odbiciu sie od muru niekompetencji/obojetności pracowników odpowiedzialnych za kontakt z klientem. Pozdrawiam -Tomek.

  12. witam , ja ponownie przeniosłam numer do play z tym ze teraz z plusa i chciała bym wiedzieć czy w wyznaczonym terminie bedzie mój numer tak jak zleciłam na kartę czy jak mam w plus ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości