Tako rzecze rzecznik Play

Nowa fioletowa faktura

Osoby korzystające z abonamentu stanowią niemal połowę naszej szczęśliwej 13tki ;-) Co miesiąc otrzymują fakturę a to, jak wygląda i jak łatwo znaleźć na niej potrzebne informacje jest bardzo ważne zarówno dla nich jak i dla nas. Zbierając i analizując informacje zwrotne od klientów wiedzieliśmy, że obecny dokument wymaga przeprojektowania.

Podczas całego procesu pracowaliśmy bardzo blisko z Klientami – słuchaliśmy ich historii, współprojektowaliśmy faktury, testowaliśmy różne wersje dokumentu. Chcielibyśmy w tym miejscu bardzo podziękować grupie, z którą działaliśmy za wsparcie nas swoimi opiniami, doświadczeniami i historiami.

Co więc było naszym celem? Przede wszystkim przejrzystość i to, żeby Klient bez wysiłku był w stanie dowiedzieć się, skąd wzięła się kwota do zapłaty, którą prezentujemy na dokumencie.

Zmiany zostały wprowadzone zarówno do samej faktury jak i e-awizo, czyli powiadomienia na maila o wystawieniu e-faktury. Ci z Was, którzy wolą korzystać z faktury tradycyjnej w formie papierowej otrzymają także w liście informacje o zmianach.

Nowa faktura

Pierwszy rzut oka na nowy layout i mój dotychczasowy dylemat co jest ważniejsze czy wartość zadłużenia czy wartość do zapłaty jest definitywnie rozwiązany. Czasem nie byłem pewien co jest ważniejsze ;-) Teraz to będzie ultra czytelne i nikt nie będzie miał z tym wątpliwości.

Przygotowaliśmy też specjalną stronę, na której możecie zobaczyć, jak zmieni się faktura. Wystarczy przejść na nowa-faktura.play.pl :-)

Jak oceniacie zmiany?

Jak oceniasz zmiany w fakturze?

Loading ... Loading ...

PS: Jeśli głosujecie negatywnie to napiszcie w komentarzu, co Wam się w nowej wersji nie podoba :-)

Komentarze

  1. Tommy napisał(a):

    Nr konta, tytułem, termin płatności powinny być gdzieś koło siebie a nie rozwleczone po całym dokumencie od góry do dołu. To podstawowy mankament.Raportuj

    • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

      Są wszystkie w jednym fioletowym polu z podsumowaniem po prawej stronie – wg mnie to bardzo czytelne rozwiązanie :)Raportuj

    • Portek napisał(a):

      Większość osób ma numer konta zapisany na stronie banku i on nie zmienia się podczas całej umowy, a tytuł przelewu już tak i wpisując błędny tytuł może dojść do uznania faktury za nieopłaconą i potem trzeba generować potwierdzenia przelewu i przesyłać do BOK żeby zaliczyli opłatę.Raportuj

      • Abonent napisał(a):

        Jeżeli systemy Play nie radzą sobie z tytułem albo np. kwotą przelewu, to należy je dopracować.
        Zgodnie z prawem każda wpłata na odpowiedni numer rachunku (Play stosuje indywidualne konta bankowe dla każdego konta abonenckiego) powinna zostać zaliczona na poczet najstarszej wymagalnej należności, a każda nadpłata winna pomniejszyć następną w kolejności płatność.Raportuj

        • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

          Nikt przecież nie napisał, że sobie nie radzą ;) czytaj uważniej ;)Raportuj

          • Abonent napisał(a):

            Czyżby?
            Portek:
            „(…)wpisując błędny tytuł może dojść do uznania faktury za nieopłaconą i potem trzeba generować potwierdzenia przelewu i przesyłać do BOK żeby zaliczyli opłatę.”Raportuj

      • Konsultant Infolini napisał(a):

        Platnosci sa ksiegowane zgodnie z tytulem wplaty. Jesli tytulem nie jest numer faktury, ksoeguja sie na najstarsza zaleglosc. Jesli mamy nieoplacone trzy faktury o kolejnych numerach to wpisanie w tytule jednej, spowoduje zaksiegowanie platnosci na jej poczet(na przyllad srodkowa) a reszta z wplaty zostanie przeskiegowana na pozostale niedoplaty, badz automatyczne przeksiegowania miedzy kontami.Raportuj

    • Kamil napisał(a):

      Nigdy nie podajemy tytułu takiego jak PLAY proponuje, wpłacamy tyle ile trzeba i to wystarczaRaportuj

  2. Tommy napisał(a):

    Poza tym, co to jest nadpłata z minusem? Niedopłata? To powinno wynikać od razu z treści dokumentu, a nie żeby trzeba się było domyślać i główkować co autor miał na myśli.Raportuj

  3. fugi napisał(a):

    no to mojej „historii” chyba nie wysłuchaliście
    ujemna nadpłata?? dwa minusy dają plus
    oczywiście przy rozliczeniu nadpłaty jest już ok, tam minus powinien byćRaportuj

  4. Pier de Lony Paris napisał(a):

    Wiem ze bardzo liczycie sie z moim zdaniem ale tym razem sie nie wypowiem poniewaz juz niedlugo migruje moje numery na prepaid :)Raportuj

  5. Portek napisał(a):

    Jak dla mnie super. Nie wiem czemu ludziom się nie podoba. Prościej już być nie może.Raportuj

  6. Portek napisał(a):

    Podoba mi się to, że wywaliliście te kwoty bez vatu i stawkę vat. Kogoś to obchodziło? Każdy sprawdza czy końcowa kwota się zgadza, a nie jakieś rozdrabnianie. :)Raportuj

    • Kasjan napisał(a):

      jeśli chodzi o księgowych i księgowanie faktur za telefony firmowe to jest to informacja niezbędna, wręcz narzucona przez polskie prawoRaportuj

      • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

        Taka informacja jest na ostatniej stronie faktury klienta indywidualnego i już na pierwszej przy kliencie biznesowym :) Sprawdź na nowa-faktura.play.plRaportuj

  7. Abonent napisał(a):

    Parafrazując Marcina Gortata „S*am na Waszą fakturę”.Raportuj

  8. Kasjan napisał(a):

    a jakaś informacja co netto co brutto ile vat?Raportuj

  9. Grzegi napisał(a):

    Info dla osoby, która regadowala ten wpis. Pisze się raczej „nie będzie miał z tym problemów” lub „nie będzie miał co do tego wątpliwości”. Nie będzie miał z tym wątpliwości to potworek językowy :)Raportuj

  10. Paulina napisał(a):

    W sobote zapłaciłam dwie faktury i nie wiem kiedy mi odblokują połączenia no i nie wiem co jest?Raportuj

  11. Darek napisał(a):

    A ja korzystam z aplikacji mobilnej BZ WBK i opcji fotowpłaty. Szybko i bez problemów. Polecam.Raportuj

    • Abonent napisał(a):

      A ja z Polecenia Zapłaty (obsługiwane przez większość banków i zazwyczaj bezpłatne) – wszystko płaci się samo, a ja mam 8 tygodni na wycofanie dokonanej transakcjiRaportuj

  12. Robert Olejnik napisał(a):

    Prawdę powiedziawszy poprzednią wersję faktury też ogarniałem. Ale jak mawiają lepsze jest wrogiem dobrego, więc ok. ;-)Raportuj

    • KI napisał(a):

      Gratuluje, malo klientow jest ogarnierych w aprawie czytania faktur. Slynne pytanie „a co to polaczenie glosowe” u osoby z rocznika 85 :)Raportuj

  13. Artur napisał(a):

    Nowe e-faktury nie są prawidłowo odczytywane przez program księgowy iFirma (nie wiem jak z innymi systemami, ale faktury od T-Mobile działają). Wszystkie pola są odczytywane jako puste.

    Także dla mnie jest to regres, bo muszę teraz ręcznie przekopiowywać pola zamiast załatwić to w 2 sekundy.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty