Hejt

Udostępnij

Mówisz, że przeceniamy emocje, ale to nieprawda. Emocje to jedyne, co mamy.

To cytat z filmu, który widziałem w tym tygodniu. Trudno jest się z nim nie zgodzić. Emocje mogą towarzyszyć wszystkiemu, co robimy – pracujemy, odbieramy dziecko ze szkoły, ustępujemy starszej osobie miejsca w tramwaju czy choćby komentujemy w Sieci.

W ostatnim przypadku emocje działają jednak trochę inaczej. Jeśli chcemy, mamy pewne poczucie anonimowości zapominając jednocześnie, że po drugiej stronie też jest człowiek, który nasze słowa czyta. Z bliżej niewyjaśnionych przyczyn mózg hejtera uznaje, że im bardziej komuś nawrzuca, im dosadniej obrazi drugą osobę czy im więcej użyje wulgaryzmów, tym bardziej wartościowy jest jego komentarz. Że im więcej jadu przeleje na klawiaturę, tym dzień jego i wszystkich wokół niego stanie się lepszy.

NIE.

Kochany hejterze – takie zachowania nie ułatwiają komunikacji, nie sprawią, że będziesz fajniejszy. Nie przyspieszą także rozwiązania problemu, na czym podejrzewam najbardziej Ci zależy.

Wydaje mi się, że mam duże poczucie humoru i tolerancję co do takich spraw. Nie może być jednak sytuacji, gdzie kilku użytkowników zaciemnia merytorykę wpisów czy podburza Klientów. Nie może być sytuacji, gdzie ich komentarze nie wnoszą nic do dyskusji oprócz siania zamętu i utrudniania niesienia pomocy w jakikolwiek sposób. Z taką sytuacją przyszło nam się zmierzyć niedawno na naszym Forum.

Dlatego też w czwartek uruchomiliśmy na nim nowy dział znajdujący się w sekcji Pomoc Play: Obsługa Klienta. Trafiać będą tam wątki, które swoją skomplikowaną i trudną zawartością muszą być chronione przed hejtem. Użytkownik tworzący wątek na Forum w dziale Pomoc Play chce uzyskać od nas pomoc i nie można dopuścić, aby taki wątek stał się wylęgarnią postów hejtujących działania Obsługi Klienta, Obsługi Forum i Play jako całości. O decyzji przeniesienia takiego wątku decyduje w pierwszej kolejności Obsługa Klienta a w drugiej Moderatorzy, chyba że sytuacja w wątku będzie wymagała natychmiastowych działań zabezpieczenia przed hejtem. Wgląd do wątku i całego działu ma Obsługa Forum oraz twórca wątku (widzący tylko swoje wątki).

 

*grafika do wpisu pochodzi z trailera filmu „Młodość”

Zobacz więcej

80 KOMENTARZE

  1. Śmieszne to trochę jest. Teraz w internecie nie można nikogo skrytykować, albo napisać co się myśli bo od razu przypinana jest łatka hejtera.
    To jakaś paranoja. Przecież teoretycznie mamy demokrację i każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii, skoro ktoś napisał kilka zdań negatywnych to nie oznacza że jest hejterem. Ludzie, jakich ja czasów dożyłem.

    • Też jestem tego zdania. Uwierz mi jednak, że to, co się działo na forum to nie „kilka zdań negatywnych”.

      • Nie śledziłem akurat tego wątku, ale przecież można powycinać posty które naruszają regulamin forum.
        Mnie osobiście nie podoba się ten ruch z tą zamkniętą obsługą klienta.
        Powodów jest kilka:
        1. Każdy niewygodny dla Play temat będzie tam wrzucany i nikt postronny go nie zobaczy.
        2. Nie umniejszając wiedzy play4you, często opierają się tylko na teorii , a nie praktyce i czasem przez to potrafią klienta w błąd wprowadzić. Tyle że zwykły użytkownik mógł wyłapać takie błędy i poprawić play4you bo przecież nikt nie jest Alfą i Omegą. Teraz nie będzie takiej możliwości.
        3. Forum tworzą także użytkownicy doświadczeni którzy mają szeroką wiedzę na temat działania play i pomagają w sumie bezinteresownie, teraz w trudnych przypadkach nie będą mieli takiej możliwości.
        Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby to osoba zainteresowana podczas pisania postu w dziale pomocy miała możliwość sama zdecydować czy wątek ma być dostępny dla wszystkich czy tylko dla play4you.

        • Przyznaje całkowitą rację @elo.
          Takie działanie faktycznie wygląda na próbę ukrycia niewygodnych dla Play wątków na forum.
          Dziwi mnie twierdzenie że nie było możliwości obrony forum przed hejtami.
          Przecież zgodnie z regulaminem forum była możliwość zablokowania użytkownika, usunięcia wpisu itp.
          Szkoda że tak się dzieje bo to forum było fajnym miejscem na uzyskanie odpowiedzi i wymianę informacji.
          A moim zdaniem siłą tego forum było i jest grono dobrze zorientowanych użytkowników którzy maja wiedzę praktyczna często przekraczając sucha regulaminową teorię i chcą się tą wiedzą podzielić.
          To może broniąc się przed hejtem zamknijmy całe forum i wątki niech będą dostępne tylko dla autora i ludzi z play.

    • wolność nie oznacza pisanie co ślina przyniesie na język.. można napisać kulturalnie a można nie i dostać samemu po łapach

    • Jasne wszystko dobrze, też jestem za tym, aby niko nie ograniczać itd. Ale niech osoba, która wyraża swoją opinie w internecie, niech nie będzie anonimowa, niech się nie ukrywa i niech się pod tym podpisze, bo w innym wypadku to jest tchórzostwo i nie ma żadnego wytłumaczenia, bo jak ktoś chce chronić swoje dane i prywatność, to niech nie pisze komentarzy w internecie, tylko zachowa je dla siebie.

    • Oczywiście, że każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie, ale ważne aby to zdanie było wyrażone w sposób kulturalny ;)

  2. Jak czytam te hejty niektórych to się zastanawiam czy oni mają rodziny, dzieci. Jak można spędzać cały dzień na pisaniu bzdur na profilu PLAY. Totalna żenada i lemingoza

      • Tak po krótce. Ludzie zajmujący się forum, zamiast tonąć w morzu nic nie wnoszących komentarzy powinni zajmować się rozwiązywaniem zgłoszonych problemów. Jeśli zgłaszam jakiś problem, to po to by uzyskać pomoc. Nie po to by zebrać sporą ilość negatywnych komentarzy.

        • @Robert, przykładem masz powyżej, 5 postów które niczym się nie różnią. Po prostu zamiast czytać takie posty, zaczynam je ignorować, na innych blogach byłyby spamem bo @matek, nie potrafi się określić w jednym poście, a musi „grać na uczuciach” pod postem każdego kto tu napisał, a nie daj Bóg, miał odmienne zdanie.
          Tak z ciekawości zastanawia mnie co ma problem z tego wątku z Forum z problemem osoby poszkodowanej? To znaczy że każda fundacja ma mieć darmowe usługi?
          I widać że pisze nawet bez szacunku wobec osoby poszkodowanej pisząc z błędem nawet samą nazwę fundacji. Ehhh, chyba domyślam się kto był zbanowany…

        • Całkowita zgoda, tylko problemem w podlinkowanym temacie był brak jakiejkolwiek pomocy ze strony P4Y , moderatorów Pana Marcina Gruszki, do którego sam napisałem maila o wsparcie dla fundacji DW#43 GetWellDarcy na którego nie raczył odpowiedzieć. Również Pan Krzysztof Sylwerski, zabrał głos na Forum Play i obiecał pomoc ale niestety nie zrobił nic w temacie. A chodziło o szybkie rozwiązanie sprawy abonamentu telefonicznego dla Fundacji, którą znają i której pomagają miłośnicy i zawodnicy żużla na całym Świecie. Jak wobec tego będzie postrzegany Play przez ta społeczność, który w sprawie niecierpiącego zwłoki dramatu człowieka pisze, że sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 30 dni? Nie godzenie się z takim podejściem P4 zostało nazwane hejtem.

          • Proszę w racjonalny sposób wytłumaczyć mi z czego wynika obowiązek niesienia materialnego wsparcia wszystkim którzy go potrzebują.
            Pracuję w małej firmie i w ciągu tygodnia odbieram całkiem sporo telefonów od fundacji, klubów sportowych, szkół itp. z prośbą o wsparcie. Nadzwyczajniej w świecie nie jesteśmy w stanie wszystkim pomóc. Czy organizacjom którym nie pomagamy daje to prawo do obrzucania nas błotem? Pomagałem Play dostarczyć tonę karmy zwierzakom z Kaliskiego schroniska, cieszyłem się z pomocy którą Rzecznik zorganizował dla Gorzowskich Czworaczków. Ale doskonale rozumiem że mimo wszystko nie zawsze się uda. I nadal nie rozumiem jak mają to zmienić hejterskie komentarze o których mowa w tym wpisie.

          • Play jest operatorem telekomunikacyjnym czy fundacją prowadzącą pomoc charytatywną ?
            Abonament był dla Fundacji ? Numer był zarejestrowany na Fundację ? Z wątku wynika co innego.

  3. Hejt ogólny, nie dotyczy play, ale wszystkich dużych firm w Polsce, mających dział wsparcia klienta. Ludzie, na froncie sadzacie osoby często nie wykształcone, pobieżnie przeszkolone i wyposażone w skrypt. Osoby, które rozliczane są z zamkniętych ticketów, jeśli dzwoni klient to w interesie pierwszej lini wsparcia jest, nie rozwiazanie problemu, nie oddanie go do drugiej linii tylko zamknięcie ticketu. Dlatego jeśli dzwoni klient, który juz sam sobie zdiagnozował problem i wie, ze dziewczyna czytająca skrypt nie jest w stanie go rozwiązać, popada we frustracje, ze nie może sie przebić. Miałem z wami taki problem i do tej pory nie został rozwiązany na jednym z moich numerów, na jednym poprawiliscie, na drugim nie… Nie ważne poddałem się, nie warto sie denerwować. Przypomniałem sobie właśnie, ze jest pewna firma telco, gdzie dość łatwo sie udawało przebić do drugiej linii wsparcia gdy wiedziałem, ze np. jest problem z tłumieniem sygnału i problem został poprawiony praktycznie od ręki (nie podam nazwy firmy oczywiście nie chodzi mi o reklamę). Chce byście inwestowali w swoich pracowników, uczyli ich, szkolili i sprawili by po nabraniu doświadczenia nie uciekali od was, tylko coraz lepiej służyli swoją wiedza nam, klientom. Zauważycie wtedy, ze hejtow będzie mniej i nie będziecie musieli wprowadzać cenzury. Pozdrawiam :)

  4. Akcja w zamyśle zacna ale faktycznie doprowadzi to do ukrywania niewygodnych wątków. A takowe były na forum. Temat powinien być przenoszony do takiego działu na prośbę autora. W innym przypadku pozostaje moderacja.

  5. Sądzę, że tutaj też przydałaby się ostrzejsza selekcja. Jak komuś Play się nie podoba to po co tu wchodzi?

  6. Czyli jednak sprawa ma drugie dno. Mówiąc krótko Play przestraszył się swojej niekompetencji bo sprawa jest bardzo medialna i mógłby ucierpieć wizerunek sieci. No to teraz jak już będą znowu takie sprawy to wiadomo że wylądują tam gdzie nikt postronny ich nie zobaczy.
    Czyli miałem racje pisząc wyżej w tym wątku czemu to „nowe” podforum będzie służyć. Mimo że nie znałem jeszcze sprawy która to spowodowała.
    Trudno, wykorzystała to konkurencja.
    Nie nie jestem hejtererm ale stwierdzam fakt.

  7. Samego wątku o którym piszecie ( na forum Play ) nie znam, ale z powyższego wpisu, mniej więcej można się domyśleć, co jest/był grane.

    Kilka zdań popełnię w tym temacie, bo sam wątek hejterów w sieci, jakby na czasie.

    Pierwsza sprawa to bohater Waszego wpisu, popularnie zwany trollem, która z racji posiadania dużej ilości wolnego czasu LUB też mająy cholernie smutne życie, chcący ten smutek wylać na wszystko i wszystkich anonimowo właśnie w sieci LUB człowiek, który ma misję ( np. konkurencja ) i zadanie, by czasem w niski a czasem w inteligenty sposób szydzić z kogoś/ czegoś.
    Otóż taki człowiek lub grupa osób ma jakiś cel, wykorzystuje do tego Internet i tylko broń w postaci moderowania jest w stanie z nim walczyć. Pytanie podstawowe: jeśli hejter w danym miejscu opluwa jadem to :
    a) wie, że dotrze to do grupy docelowej
    b) wie, że cenzury nie ma albo jest moderowana w słaby sposób lub też okoliczności przyzwalają na tego typu działania

    Niektórzy z Nas tutaj na blogu są w grupie wiekowej, która zaczynała karierę na kanałach IRC, wiedziała, że istnieje coś takiego jak netykieta, w końcu, że anonimowość w sieci to absurd i nie jest ona czynnikiem determinującym, by kogoś bezkarnie opluwać. Każdemu pewnie zdarzyło się od czasu do czasu ironicznie komuś dogryźć, ale wszystko w granicach normalności; potem przychodził czas na dzielenie się wiedzą czy wymianą poglądów; odkrywaliśmy w końcu, że to świetne medium by nawiązywać i utrzymywać kontakty.
    Przez te wszystkie lata, pośród niezliczonej ilości wiedzy jaką uzyskałem drogą sieci, nauczyłem się również, że jak ktoś ma problem prowadzenia ze mną dialogu, to najlepszą bronią ( nie używając siły fizycznej of course ;) jest jego ignorowanie.
    Nic tak nie wkurza takiego internetowego szczurka, jak to, że jego zaczepki pozostają bez echa. Teraz młodzi mówią na to : nie dokarmianie trolla.

    Co do moderowania: jak siadałem za sterami forum kiboli w roku 2002, ówczesny mój przyjaciel, również w tamtym czasie świeżak moderator stwierdził: działamy tak, by efekt Naszej moderacji treści był jak najmniej widoczny; na maksa obiektywni w ocenie zawartości jaką zostawiają użytkownicy, na maksa subiektywni w działaniu. Trudne to było zadanie również o tyle, że z racji takich a nie innych poglądów na życie, brzydzimy się cenzurą.

    Ja nie pracuję w dziale komunikacji, być może nie znam wszystkich sztuczek, które obowiązują dobrego PRowca, swoją wiedzę o podejmowaniu takich a nie innych kroków w „filtracji” opieram jedynie na zdobytym doświadczeniu bycia w Internetach, wydaje mi się jednak, że robicie tym wpisem błąd, bo ja na miejscu hejtera odebrał bym to mniej więcej tak:
    „Acha, czyli Taśmowa uważa, że wygra ze mną Internety; robisz to źle Play i ja Ci to udowodnię”.
    Ukryjecie treść na forum, to być może zaczną spamować inne Wasze kanały, a trochę ich jest. Trochę metoda wkurzonego przedszkolaka, który za wszelką cenę chce udowodnić, że się nie myli, chociaż mało wie.

    Chłopaki na Waszym forum- z tego co często piszecie- robią dobrą robotę,a że sam tak aktywnie go nie śledzę, wierzę, że tak jest i w moim wpisie ich pracy nie oceniam.

    Dla przykładu działanie bloga który znam trochę lepiej niż forum; odkąd pamiętam do moderacji wypowiedzi nie było jakiś większych uwag; nie pojawiają się zarzuty, że tniecie wszystko co lży Waszą firmę.Pamiętam sytuację, że pod jakimś making off z nagrywania kolejnej reklamy Play, pojawiło się nawet kilka wpisów rodem z Pudelka, a mimo wszystko je wpuściliście.
    O co mi chodzi: otóż hejter wie, że w tym miejscu nie znajdzie kumpli, którzy będą lajkować/plusować jego wypociny, nikt nie wejdzie w polemikę…po prostu ktoś kto nie umie pływać, nie chodzi na basen.
    Jeśli natomiast ktoś umie zbudować poprawnie trzy,cztery zdania wielokrotnie złożone, nie idzie personalnie po bandzie ale cholernie krytycznie wypowiada się na dany temat, to jaki jest cel cenzurowania tego?

    Nie chce mi się już pisać o takich banałach, że jak ktoś uzyska pomoc czy jest z produktu zadowolony to mniej chętnie podziękuje czy napisze pozytywnie o swoich wrażeniach niż ten, którego coś zaboli w danej usłudze lub produkcie.
    Dziś poza filtracją miliona reklamowego spamu w mailach, komunikatorach czy na portalach, uczeniem się bezpieczeństwa sieci trzeba również umiejętnie prowadzić dialog właśnie z tymi niezadowolonymi.

    Podsumowując moją opinię co do samego wpisu- jeśli chcieliście wprowadzić zmiany na forum, to można to było zrobić po cichu, nie tłumacząc się w taki sposób; że ktoś Was zaatakował, a Wy nie macie już siły odpierać jego ataków.
    Nauczony doświadczeniem- jak pokazujesz słabość, atakujący prędzej czy później to wykorzysta przeciwko Tobie.
    Jeśli chcieliście jedynie zasygnalizować, że odróżniacie hejt od konstruktywniej krytyki, to niepotrzebnie wystukałem tyle znaków i mogłem ten czas poświęcić na zabawę z córką.
    Over

    ;)

    • I tak właśnie jest @Golarz Filip
      cyt: „Jeśli chcieliście jedynie zasygnalizować, że odróżniacie hejt od konstruktywniej krytyki, (…)”
      Na Forum można znaleźć dużo wpisów osób krytykujących działania, rozmowa jest najważniejsza, ale rozmowa a szykanowania działań Obsługi, obrażanie innych i manipulacja wypowiedziami to już inna bajka.
      Dziękuje za miłe słowa, staramy się możliwie jak najbardziej rozmawiać i być obiektywny w ocenie czytanych postów.
      Jak widać wątek który został ochroniony przed atakiem „hejtu” jest widoczny w Archiwum.
      Sprawa w spokoju została wyjaśniona przez Obsługę Forum i została zamknięta, a cały wątek jest widoczny dla wszystkich, niczego nie ukryliśmy (przez innych nazwaną cenzurą) a posty które nie były merytoryczne – swoją zawartością nie wnosiły nic do sprawy twórcy wątku zostały usunięte – co również jest zakomunikowane w treści tego wątku, a do czego totalnie nie stosowali się Użytkownicy do których pretensje rości @matek . Ja się krytyki nie boje, krytyka potrafi być konstruktywna.

  8. Komuno wróć! No i wróciła do Playa. Cenzura dla dobra interesów Play a nie klienta. Każdy dba o swoje podwórko i nie patrzy na innych z których ma zysk. Wymówka – hejt. Najprościej. Konstruktyne podpowiedzi będą usuwane. Brawo Panie Rzeczniku Gruszka. PZPR -PLAYOWY ZAKAZ PROWADZENIA ROZMÓW !!! Tylko proszę nie odpisywać Panie rzeczniku na ten post bo uznam go za HEJT z Pana strony.

      • @1931 ma rację a ty dajesz się podpuszczać jak młody. Na wszystkich komerc forach jest cenzura, nic nie można napisać krytycznego o firmę bo zraz wytną. Mod jednego z for sam mi to napisał na pw (a wcześniej powycinał posty).
        Młodyś i gl..piś.
        Oooo..heejt :-))

        • Rozumiem, że jak był taki przypadek na jednym forum zupełnie nie związanym z Play to na tej podstawie oceniasz również nas? :) Chyba nie tak to działa.

  9. Zobaczcie, ilu osobom Play4You oraz nasi moderatorzy na Forum pomogli. Czy faktycznie sądzicie, że nagle ich priorytety się zmieniły?

    Opisywana sytuacja to próba ze strony „fanów” sportowca na wybicie się na jego osobistej tragedii przez zbudowanie jak największych kontrowersji wokół tematu i nieprawdziwych oskarżeniach.
    Jak to ładnie określił golarzfilip: ” Trochę metoda wkurzonego przedszkolaka, który za wszelką cenę chce udowodnić, że się nie myli, chociaż mało wie.”
    Wątek został zakończony na prośbę jego autora i w moim przekonaniu wyczerpało to temat.

    • Aby nie być posądzony o spam odpowiem od razu. Panie Krzysztofie we wspomnianym temacie autor opisał swój problem. Fundacja nie oczekiwała, że P4 ufunduje im abonament. Od 21.09 P4 nie uruchomiła abonamentu, który został przedłużony w czerwcu 2015 a nowe zasady miały wejść właśnie we wrześniu. Usługa nie nie działała a telefon w przypadku Fundacji to elementarna sprawa.Stąd użytkownik poprosił po tygodniu o pomoc na forum Play. Co więcej na wyraźną prośbę P4Y podał numer zgłoszenia na Play24 czyli 113011121 . W odpowiedzi otrzymał odpowiedź, że sprawa zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni, co biorąc pod uwagę jej delikatność uważam za nietakt. Ponieważ sprawa dotyczyła znanej osoby ze Świata sportu na dodatek w przededniu GP Polski na żużlu w Toruniu w interesie operatora było jej szybkie załatwienie, sprawa jest medialna. Autor spotkał się więc z poparciem innych użytkowników, których oskarżono o hejt. Pan mógł pomóc gdyż posiadał wszystkie dane , łącznie z numerem zgłoszenia Play24, czyż opis sprawy na Forum i zgłoszenie nie wystarczało? Czy uczynił Pan wszystko aby fundacja mogła skorzystać z abonamentu , za który płaciła ? Zanim Pan zacznie oceniać ludzi niech Pan spojrzy na stronę fundacji na stronie FB i czym się zajmuje i co „mają” z tej akcji ludzie ja prowadzący. Ma Pan rację, wątek zakończony na prośbę autora. Ale czy o taki koniec chodziło? Pomocy udzielił inny operator, oby nie wykorzystał waszego potknięcia jak teraz Plus, który w nowej reklamie kpi sobie z zasięgu 4 sieci. Piszę to jako użytkownik Play ale nie hejter. Ale w tej sprawie popełniliście błąd , sprawę można było załatwić w ciągu kilku minut, a nawet zyskać medialnie. Z mojej strony apelowałem o to w mailu do Pana Marcina Gruszki , na jego FB i FB Play. Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Wobec powyższego pozostały jedynie wpisy na forum Play, które usunięto i uznano za atak na operatora. To tyle gwoli wyjaśnienia, bo padają tutaj słowa, które z prawda nie maja wiele wspólnego. Mam nadzieje, ze ten wpis nie narusza Regulaminu blooga.

      • Gdyby dane zawarte w poście mi wystarczyły to nie prosiłbym o przesłanie maila ze szczegółami – chciałem poznać wersję właściciela numeru i sprawę zweryfikować oraz pomóc jeśli byłoby to możliwe.
        Tak jak pisali Play4You w temacie „nie wszystkie sprawy da się załatwić od ręki”.

        • Właściciel numeru opisał dokładnie w temacie o co chodzi, podał też numer zgłoszenia na Play24 więc to była jego wersja. Czego potrzebował Pan więcej? Sprawa dotyczyła uruchomienia abonamentu, za który płacił , a który był pilnie potrzebny Fundacji. W ciągu tygodnia nikt z konsultantów Play mu nie pomógł . W zamian kazano czekać nawet 30dni. Czy sprawa była na tyle skomplikowana, ze wymagała takiego terminu? Biorąc pod uwagę , że to medialny temat w interesie P4 było jej szybkie rozwiązanie o co sam wielokrotnie apelowałem do pracowników P4 i Rzecznika Play. Jako specjalista od PR doskonale pan o tym wie. Przed chwilą na Canal + zakończyła się transmisja z GP Polski na żużlu w Toruniu , w której myślą przewodnią była pomoc Darcyemu Wordowi. Mam nadzieję, że widział Pan że to poważna sprawa i do tematu Fundacji i problemów z ich abonamentem w Play trzeba było podejść zupełnie inaczej. W tej sprawie wystarczyło trochę dobrej woli z państwa strony.

            • Proszę się odnieść do moich słów. Czy pracownicy BOK a następnie P4Y na forum wykazali dostateczna staranność skoro przez 12 dni( 21.09-3.10) nie byli w stanie pomóc klientowi Play w uruchomieniu abonamentu, który został przedłużony już w czerwcu a od 21.09 nie działał właściwie? Czy sprawa była na tyle skomplikowana , że przekraczała ich kompetencje i potrzebna była nadzwyczajna interwencja Rzecznika? Starałem się zainteresować Panów tematem pisząc do Pana Marcina Gruszki maila i na FB gdyż uznałem, że sprawa Fundacji jest medialna i dotyczy dobrych relacji z Play oraz jego PR i wizerunku P4. Pracownicy na forum nie raczyli tego zauważyć. Czy uważa Pan, że dobrym „rozwiązaniem” dla Play jest w tym temacie skorzystanie prze zdesperowanego, zawiedzionego użytkownika użytkownika Play, kierującego Fundacją z usług konkurencyjnego operatora i zrezygnowanie z usług P4? Pytam Pana jako specjalistę od PR.

      • Twoja prawda matek jest najmojsza i jak wygląda taka dyskusja każdy może zobaczyć. Fundacja, fundacją ale czy nie uważasz, że wszyscy powinni być równi wobec prawa ? 30 dni to 30 dni tak mówi prawo i tyle ma operator na wyjaśnienie. Jak widać w tym wątku ważniejsze było promowanie akcji niż wyjaśnienie sprawy. Poza tym właścicielem numeru nie jest fundacja tylko osoba która jej pomaga a jest to nie uważasz delikatna różnica ?

        • Operator miał z dniem 21.09 świadczyć usługę ale się z tego nie wywiązał i czy uważasz, że to normalne? Na dodatek przedłużenia abonamentu dokonano w czerwcu. Czy trzy miesiące to za mało aby prawidłowo uruchomić ją od 21.09 ? Istotne jest, że użytkownik wspierający Fundację nie mógł korzystać z telefonu, który był niezbędny a konsekwencje rodziły negatywny skutek dla szczytnego celu. Tu cytat z Onet dziś godz 21.42 „Sobotni turniej Grand Prix w Toruniu miał bardzo znamienne znaczenie, bowiem wszyscy żużlowcy wystąpili w replikach kevlaru Darcy`ego Warda. Z taką inicjatywą wyszedł jakiś czas temu Greg Hancock, co więcej po zakończeniu turnieju wszystkie kevlary zostaną zlicytowane na aukcjach, z których dochód przeznaczony będzie na leczenie Warda. ” A Play nie potraf prostej sprawy z abonamentem załatwić w kilka dni. A tak a propos to chyba nie zaglądasz na forum Play. Tam niektóre sprawy ciągną się dłużej niż 30 dni. Czy to jest zgodne z prawem? PS. Greg Hancock to ustępujący mistrz Świata, wytłumacz mu i innym światowym żużlowcom, że w Polsce nawet przedłużenie umowy na telefon rodzi problemy.

          • kazdy klient pleya ktory pisze oficjalnie na blogupleya o swoich problemach jest traktowany jak petent a nie klient i gdy ma racje zostaje z automatu atakowany przez pracownikow lub wspopracujace firmy i to jest gwozdz do trumy pleya takze cos mi mowi ze orange plus i t mobile zjedza pleya

    • nic prostszego zrobic akcje w wiekszych miastach i wtedy kazdy bedzie mogl sie oficjalnie wypowiedziec przy ludziach i wtedy wszystko bedzie wiadomo jaka pley stal sie firma czy lepsza czy gorsza przy okazji najlepsza reklama bo na blogu mozna gadac i gadac a tu 100% prawdy

  10. Gruszka nadużywa słowa „hejt” i pokazuje również, że powinien zostać odsunięty od obsługi klienta w jakiejkolwiek formie by nie była (np. blog, facebook, które są przecież elementem wizerunkowym). Bo ten gość najwyraźniej albo się wypalił, albo nie nadaje się do tego.

    Pod jednym z postów na blogu napisał, że cieszy się, że ktośtam nie jest klientem Play. Jak to wpływa na wizerunek? Może niewiele, ale dzisiejszy post już tak. I głupie odzywki też mogą mieć wpływ. W każdym razie mnie skutecznie zniechęcają do blogplay, facebooka, youtube i innych mediów społecznych, gdzie występuje Play.

    • to co tu człowieku robisz??? ktoś Cie zmusza do bycia na tej stronie? zabieraj swoje zabawki i idź bawić się gdzieś indziej.
      Gruszka może robić co chce, to jego blog, jego zasady, nie musisz ich lubić, ani z nimi się zgadzać.

      • co ty bredzisz? właśnie go to nie cieszy…
        sam napisał że zniechęca go do blogu, FB itd wiec po co tu jest? ja nie wchodzę na strony których nie cierpie..szkoda na to czasu.

  11. Nice. Będzie więcej tekstów pt: Proszę o jeszcze trochę cierpliwości, twoja sprawa jest weryfikowana.
    I tak tygodniami, pod osłoną :)

    • Tak jak napisałem na forum ,obudzicie się z ręką w nocniku jak powstanie niezależny kanał PR podobnie jak w przypadku NC+
      Nie może być tak,że w XXI gdzie wszystko załatwiane jest online ktoś popełnia błąd i naprawia go w „odpowiednim dziale” przez kilka dni a abonent jest bez telefonu.Ktoś upomina się o swoje a Wy nazywacie to hejtem, ktoś inny wytyka brak odpowiedniej wiedzy P4U i również jest hejterem.
      Powiedzcie jak to jest ,że niektórzy userzy mają większą wiedzę od pracowników Play, czy nie można opłacić trzech ekspertów (oczywiście w europejskiej stawce a nie 12 zł na godzinę) którzy będą na zmianę obsługiwać forum w sposób profesjonalny.
      Lata temu przeszedłem do Waszej sieci , kiedyś problemy były załatwiane od ręki, do dziś pamiętam jak brałem internet, w salonie „nie było” modemu wiec chciałem zrezygnować,pan przyjął wypowiedzenie, dojechałem tylko do domu a tu telefon z BOK ,zapraszamy po modem.
      Teraz jest przepaść w obsłudze, nie wiem czym jest to spowodowane ale moim zdaniem przynajmniej połowa konsultantów BOK ma praktycznie zerową wiedzę o firmie w której pracuje.
      Bardzo chciałbym aby było jak kiedyś ,kiedy przeniosłem do was całą rodzinę,znajomych,znajomych znajomych i znajome firmy.
      Oferty są słabe, lojalnościówka nie istnieje a obsługa kuleje.

      z góry przepraszam za ten hejt ;P

      • Piter coś Ty chłopie sprawa NC+ była głośna ale dotyczyła zupełnie innych spraw. Tam niekorzystne zmiany dotyczyły wszystkich klientów, powstał niezależny portal i co z tego ? Teraz świeci pustkami a wszystko wróciło do normy. Takie jest życie na Play też wiele takich portali powstawało i jak szybko powstało tak szybko się zamykało. Mówisz, że kiedyś sprawy były załatwiane od ręki ale zobaczy ilu klientów przybyło od tego czasu.

        • Skoro klientów przybyło, usługi podrożały to i hajsu na dodatkową obsługę starczyć powinno. Sprawę NC+ znasz jak widać z drugiej strony , wiesz ilu klientów odeszło?

  12. Dzisiaj już tak na chłodno po przeczytaniu wątku na forum. Pomijam tu fakt powstania tego „specjalnego podforum” bo uważam że takie coś nie powinno mieć miejsca.
    Co do reszty.
    Po pierwsze jak wiemy to jest tylko system komputerowy i zawsze może coś nie zadziałać poprawnie jak było w tym przypadku.
    Po drugie uważam że play4you nie potrzebnie napisał że na rozwiązanie sprawy jest 30 dni znaczy dobrze że to napisał, ale mógł to napisać delikatniej.
    Czyli że maksymalny czas to 30 dni ale postaramy się aby sprawa została zakończona pozytywnie jak najwcześniej. Myślę że właśnie to doprowadziło do eskalacji w tym wątku.
    Po trzecie uważam że nie potrzebnie osoba zgłaszająca ciągle przypominała że to jest Fundacja taka i taka i o jakiś wydarzeniach które będą miały miejsce.
    Dla mnie to wyglądało co najmniej jak reklama. Można było wspomnieć o tym ale w sposób delikatny i nie rozpisywać się co do szczegółów.
    Czytając pierwszy post można go streścić jednym zdaniem: Usługa nie działa prawidłowo ale my jesteśmy fundacją i nam się wszystko należy i nasza sprawa ma być priorytetowa bo pomagamy znanemu sportowcowi i natychmiast ma być rozpatrzona pozytywnie.
    Uważam że nie powinno być równych i równiejszych, myślę że zabrakło tu trochę empatii i zdrowego rozsądku, osoba zgłaszająca problem według mnie przynajmniej zachowywała się w sposób roszczeniowy tak jakby stawiała się wyżej od osób które też zgłaszały swoje problemy.
    Także myślę że prawda leży gdzieś po środku, choć z drugiej strony, temat jest już zakończony, ale jako że jest wpis na blogu to dlatego o tym napisałem.

    • To nie roszczenia klientów są problemem. Po prostu na forum pojawia się coraz więcej próśb o przyspieszenie zgłoszeń na Play24 bo BOK sobie totalnie nie radzi. Niektórzy zgłaszają sprawy po kilka razy, otrzymują zdawkowe lub nie związane z tematem odpowiedzi. Tu nie tylko system jest winien ale głównie ludzie. Właśnie tego brakuje przy korzystaniu ze wsparcia BOK, odwlekanie odpowiedzi , odsyłanie spraw do jakiś innych specjalistów itp. nawet w prostych sprawach. Jeśli w tym temacie system nie wprowadził aneksu przedłużajacego umowę to ludzie w BOK mieli na to dwa tygodnie. Były zgłoszenia, klient miał prawo oczekiwać, że usługa za która płaci będzie działać więc gdzie tu jego wina? A co do 30 dni to tyle ma operator na odpowiedź w sprawie reklamacji usługi telefonicznej. Jednak zgodnie z ustawą zgłoszenie na Play24 musi spełniać określone wymogi prawne .

      • Zgadza się tylko że tak naprawdę to nie play4you rozpatrują zgłoszenia, a konsultanci z bok. A na forum jest roztaczana wizja że tu się wszystko szybciej załatwi.
        Większość ludzi myśli że jak napisze na forum to sprawa szybciej ruszy, co jest oczywiście nieprawdą z prostego powodu mianowicie jedyne co play4you mogą/mają uprawnienia to skierować dane zgłoszenie do odpowiedniego działu i dodać swój komentarz. Ich rola się kończy.
        Kiedyś coś zgłaszałem przez forum, potem przez bok i uwierz mi że praktycznie nie ma różnicy w długości czasu odpowiedzi czy zrobisz to na forum czy bezpośrednio telefon czy play24.
        Zgadzamy się w jednym że winę ponosi BOK, ale obrywają play4you na forum, tyle że jest to oczywiste. Wszędzie tak to działa, choćby w sklepach, jak ktoś wróci z reklamowanym towarem to oczywiście zjechany zostanie sprzedawca, który jest najmniej winny w tym przypadku.
        Moim zdaniem gdzieś to jasno powinno być napisane na forum co mogą play4you i kto rozpatruje te zgłoszenia, można dodać info na przykład przy zakładaniu wątku w dziale pomocy.
        Choć to nie rozwiąże problemu. Problemem jest szkolenie pracowników BOK.

    • Uwierz mi sprawa tzw hejtu to nie tylko jeden wątek o którym wszyscy dowiedzieliście się z komentarzy użytkownika @matek.

    • Jako naczelny hejter strony Play mogę się domyślać, że w tych ukrytych tematach są dwie sprawy. Jedna to odniosłem się do odpowiedzi P4Y, w której zapewnia użytkownika Forum, że może zignorować Notę obciążeniową otrzymaną od Play i jej nie płacić. Zwróciłem uwagę, że może to rodzić konsekwencje prawne i finansowe dla użytkownika a P4Y nie ma uprawnień aby składać zapewnienia w imieniu operatora P4. Druga sprawa to jednemu z użytkowników Forum, który toczy spór z operatorem P4 i ma już kilka zamkniętych zgłoszeń(3-4) na Play24, z którymi się nie zgadza poradziłem kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumenta i wystąpienie do UKE w sprawie mediacji z P4. Oficjalny pracownik P4Y proponował mu kolejne odwołania i reklamacje na Play24. Jak powszechnie wiadomo, zgodnie z obowiązującym prawem UKE może interweniować tylko w przypadku zamknięcia reklamacji u operatora. Założenie kolejnej na Play24 uniemożliwia działania mediacyjne i zakończenie sporu, który i tak trwa za długo. Takie działania P4Y to odwlekanie sporu w czasie. Mam pytanie, czy takie porady na Forum Play są niezgodne z obowiązującym w Polsce prawem , z regulaminem Forum Play i czy to jest hejt? Z poważaniem Krzysztof Matusiak.

  13. Zgodzę się z innymi, że Playowi nie są na rękę niewygodne tematy jakie są poruszane na forum, dlatego też lepiej powiedzieć że ktoś „hejtuje”. Jak ktoś napisze, że np. cena iPhona 6 przy zobowiązaniu droższym o 50zł jest wyższa o 500zł to zaraz jest „hejterem”? Po to jest forum, by nie dać się wpuszczać w maliny. Pozdrawiam

  14. Aby poprawić Pomoc na Forum należy zwiększyć uprawnienia Play4You, a może nawet moderatorów. Pozdrawiam

    • Przede wszystkim wysłać na szkolenie, bo P4Y i P4Y2 potrafią sobie zaprzeczać i poprawiać się w jednym temacie.
      Nie raz piszą takie bzdury, że żal czytać.
      Brak elementarnej wiedzy o usługach i działaniu Play nie świadczy dobrze o tych osobach.
      Czytając czasem odpowiedzi z BOK, kompletnie nie na temat, rozumiem że to taka norma. Napisać coś, byle co i odfajkowane.

    • Ja bym raczej był przy tym żeby na forum play przestano „popychać” zgłoszenia dalej , każdy jak chce niech napisze bo może jakiś użytkownik podpowie mu rozwiązanie, ale jeśli jest zgłoszenie to załatwiane jest tylko przez BOK, nie przez forum, bo play4you zawsze piszą że pomogą, przekazali, tyle że to zależy od rozpatrującego zgłoszenie, nie od nich więc nie ma się co dziwić że play4you obrywają ciągle na forum play skoro ręczą za kogoś kogo nawet nie znają i nie wiedzą jaka odpowiedź będzie (pracownicy bok) i to jest patologia, może trzeba by pomyśleć nad tym co play4you na forum mogą, a co nie.
      Zawsze mnie wkurzało to na forum że jak już sytuacja się zaogniała, to czy moderatorzy czy play4you pisali że forum nie jest oficjalnym kanałem reklamacji. Więc po co najpierw piszą bzdury? potem obiecują ludziom złote góry, a jak ktoś ma pretensje to sięgają do swojej regułki?
      Albo stały tekst: Dowiem się i wrócę z odpowiedzią. Większość takich wątków nie doczekała się odpowiedzi od play4you. To kolejna patologia nad którą należało by się zastanowić.
      Nie piszę tego jako hejter tylko użytkownik który chce żeby było lepiej dla wszystkich. Ale ja sobie mogę pisać. Są błędy w play które po kilka razy były zgłaszane i dalej jest to samo, a play4you pisze że pierwszy raz o tym słyszy i robi wielkie oczy. Widać play nie zależy na tym żeby coś zmieniać bo większość uwag postronnych użytkowników jest ignorowana. A potem wielkie oczy że atak hejterów. No ludzie trochę samokrytyki.
      Może to jest czas żeby pomyśleć nad tym i wyciągnąć jakieś wnioski.

  15. Witam Wszystkich…!! Widze ze sprawa posunęła się za daleko wiec woli wyjaśnienia zaczne od tematu czy Akcja #Getwelldarcy wykorzystuje nr prywaty-Tak,poniewaz jest to Akcja Charytatywna i wszystko robimy za darmo i rowiez wykorzystujemy swoje prywatne telefony do całej organizacji spotkan itd.Jest Akcja pomocy gdzie ludzie dobrych serc wspierają zawodnika..Druga Sprawa-nikt niechce od P4.zoo zadnych darmowych abonamentow i innych rzeczy…. domagłem się zrealizowania umowy,podpisalismy aneks wiec niech P4 się wywiążę….Trzecia Sprawa-Nikt nie miał takich intencji zeby cokolwiek nagłasniac bo nie mamy takiej potrzeby….Przepraszam ale forum Play jest chyba od innych rzeczy..wystarcza nam Media TVP,TVN24,Canal+…itd… Co do zapytania pana Krzysztofa Sywerskiego….to sorki ale czy każdemu trzeba tłumaczyć na okrogło to samo….nie rozumie pan prostych słow zgłoszonych w reklamacji….nie rozumie pana co chciałby pan jeszcze wiedzieć..??? Moja sprawa jest oczywista….złozona reklamacja tak jak przystało na klienta a kontakt z panem przez e-mail mogłby tylko nam zaszkodzić bo ktoś mogłby postrzegać to w inny sposób…Co do Rzecznika P4 bez urazy Marcinie- tez pewnie miałeś ograniczone usługi i nie mogłeś na tweet odpisac..! Spoko rozumie kazdu ma swoja prace…nie gniewam się bo jesteś spoko gość…! Mysle ze Rozwiałem wszystkie wątpliwości co i jak… Miłej Niedzieli ja ide wypocząć po wczorajszym Grand Prix w Toruniu..!! Pozdrawiam Dariusz CIeslak

    • Trzeba ustalić jedno, czy ma to być forum wzajemnej pomocy ,krytyki operatora,wymiany informacji czy też ma robić dobry PR operatorowi.
      Moim zdaniem jest już na maksa okrojone regulaminowo./skoro ma to być tylko PR to zróbcie tak jak w popularnym -forum brak, bo co skoro nawet jeśli masz coś do powiedzenia to i tak nie masz nic do powiedzenia.

  16. Eh Rzecznik chciał zrobić pewnie dobrze ale się trochę namieszało.
    Czy nie można po prostu zgodnie z regulaminem kasować posty obraźliwe a te które nie dotyczą tematu tylko jakiś osobistych wycieczek przenosić do jakiegoś hyde parku?

    • Zastanawjajace jest , że tutaj w dyskusji pojawiło wiele nie merytorycznych wpisów które właściwie można uznać za hejt. Głos zabrali nawet ludzie, którzy jak sami przyznali nie czytali 'kontrowersyjnego” tematu na Forum Play. Nie przeszkodziło to im atakować i osadzać innych.

  17. Play, który sam wychował najliczniejsze ze wszystkich operatorów grono hejterów teraz chce walczyć z tym.
    Sami jesteście współodpowiedzialni takiego stanu rzeczy. Na portalach aż roi się od waszych wyznawców, którzy zwyzywają każdego, kto napisze cos pozytywnego o konkurencji.

  18. Witam! Panie Rzeczniku mam w PLAY bardzo skomplikowaną sytuację z którą PLAY nie może sobie poradzić. Założyłam wątek z prośbą o pomoc w POMOCY PLAY ale z tego co widzę raczej nic w mojej sprawie się nie zmieni. Właśnie zarzucono mi „hejtowanie” gdzie nikogo ani nie obrażam ani na nikogo nie wymyślam, ja tylko proszę (w sumie od 08/2015) o rozwiązanie błędnych danych na fakturach i od 10/2015 o skorygowanie błędnego aneksu i tylko tyle. Zgłoszeń w niniejszej sprawie wysłałam sporo i nic. Jeżeli może Pan to proszę o pomoc.

  19. Witam ponownie!
    emaila w mojej sprawie z opisem bardziej szczegółowym przesłałam na Pan skrzynkę pocztową. Tak jak pisałam ufam, że sprawa zostanie już zakończona pomyślnie.
    Pozdrawiam
    Ewa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości