Tidal HiFi?

Udostępnij

Muzyka łagodzi obyczaje, kto nie lubi przed pracą, szkołą lub po niej lub w podróży zrelaksować się od zgiełku otoczenia i słuchać swojej ulubionej muzyki lub odkrywać nowe gatunki.

Tidal jak wiecie (lub jeszcze nie wiecie) oferuje dwa typy usługi Premium Tidal i Tidal HiFi.

W Play możecie korzystać z usługi Tidal Premium za 19,99 zł/ miesięcznie z totalnie nielimitowanym transferem za odtwarzanie muzyki z aplikacji TIDAL na smartfonie.

Ostatnio padło ciekawe pytanie na Forum. Jeden z Użytkowników, chciał we własnym zakresie aktywować usługę TIDAL HiFI mając już aktywną usługę Wimp/TIDAL Premium w Play i zadał pytanie czy ruch taki będzie nielimitowany?

Poszukaliśmy, popytaliśmy i mamy odpowiedź.
Ale zacznijmy od parametrów technicznych:
TIDAL nadaje muzykę wg parametrów:

  • TIDAL HiFi – Lossless FLAC 16bit/44.1kHz.
  • TIDAL Premium – AAC 320kbps

Nasz system billingowy posiada wpisy dla usługi TIDAL Premium i taki ruch odbierany/wysyłany przez aplikację TIDAL w waszych smartfonach jest „jak bum cyk cyk” totalnie nielimitowany ;)
Włączenie subskrybcji HiFi manualnie przez Użytkownika w systemie TIDAL, choć wspomnieli że technicznie nie powinno mieć to miejsca, może wyrządzić więcej szkód jak pożytku.
Zgodnie z Regulaminem Użytkownik korzysta z jednej określonej subskrypcji, tak jednej :) za którą ponosi opłatę.
Manualnie modyfikując subskrypcję może dojść do sytuacji że w serwisie TIDAL zmienicie subskrypcję TIDAL z Premium na HiFi ale w ten sposób zapłacicie ekstra za dwie usługi (co jest nie małym kosztem 39,99 zł + 19,99 zł) ponieważ Wimp/Tidal Premium by Play uruchomiona została przez system billingowy Play będzie cały czas naliczana do momentu dezaktywacji tej usługi zgodnie z zasadami opisanymi na stronach https://www.play.pl/uslugi/tidal/

Taka modyfikacja przyniesie też jak wspomniałem kolejny problem, utratę nielimitowanego transferu, mając jak się uda subskrypcję HiFi, utracicie możliwość nielimitowanego słuchania swojej muzyki na smartfonach. Zapytacie dlaczego? Jak wiemy serwisy stramingowe transferują muzykę określonymi protokołami na adresach IP. Dla określonej subskrypcji jest określony adres IP wpisany do naszego systemu billngowego, żeby mógł wyłapać w gąszczu całego ruchu internetowego serwis TIDAL ;) Wewnątrz samej aplikacji przestawienie wersji streamingu w sieci komórkowej z Normalna na Wysoka mając wykupiony Pakiet Premium nic nie zmieni, ale mając już HiFi zmienimy protokół przesyłania danych, możliwe że przy HiFi jest zmieniony również adres strumienia dla wersji Normalnej. Dlaczego mówię że możliwe, mamy w Play już usługę Premium i nie musimy znać innych produktów oferowanych przez TIDAL.
Tylko w momencie zmiany na wspomnianą subskrypcję HiFi nasz Billing niestety nie ma wpisanej wspomnianej usługi i taki ruch będzie już naliczany z waszego transferu z Pakietów lub naliczany na konto zgodnie z Cennikiem za transmisję danych.
Podsumowując: Wykupując samodzielnie subskrypcję HiFi mając już Premium przesyłanie strumieniowe nie będzie korzystać z usługi nielimitowanego transferu.

Dlatego proszę nie modyfikujcie samodzielnie usług mając już wykupioną naprawdę zajefajną usługę w PLAY :)
https://www.play.pl/uslugi/tidal/
Aktywacja TIDAL: Wyślij SMS-a o treści:   START pod nr 19467 lub włącz usługę w Play24 następnie:
Otwórz na telefonie lub monitorze komputera na stronę https://tidal.com/pl/download Przeglądarka zostanie automatycznie przekierowana na właściwą stronę.
Jeżeli aktywowana została usługa przez Play24, instrukcję instalacji otrzymasz w wiadomościach SMS.

Zobacz więcej

38 KOMENTARZE

  1. Autorowi posta proponuję jakiś krótki kurs interpunkcji i rozkminienie czym się różni język pisany od mówionego. Czytać się tego nie da.

  2. Witam,
    również byłbym zainteresowany ofertą podniesienia jakości Tidal do HiFi poprzez przejście z ”TIDAL. Nielimitowana muzyka za darmo w Play” do Tidal HiFi np. poprzez dopłacenie 20zł (taka jest różnica pomiędzy usługami Premium i HiFi na Tidal). Myślę, że wielu klientów byłaby bardzo zadowolona z możliwości skorzystania z takiej oferty, a i Play mogłoby przy tym zarobić :-)

    • Jak wyżej . Też chętnie doplacę za wersję HI-FI, nawet bez opcji nielimitowanego transferu danych w aplikacji. Mam nadzieję że Play prędzej niż później wprowadzi taką opcję. Wszystko pewnie zależy od aktualnie podpisanej umowy z Tidalem. Takich osobników na pewno jest więcej.

  3. Chaotycznie napisane a w skrócie dziwny wydźwięk- cieszcie się, że w ogóle macie… Dziwna polityka PLAY.
    Przymusowe ograniczenie do Premium? Jeśli TIDAL to tylko jako HiFi czyli ~1100kbps

  4. Witam,
    również byłbym zainteresowany ofertą podniesienia jakości Tidal do HiFi poprzez przejście z ”TIDAL. Nielimitowana muzyka za darmo w Play” do Tidal HiFi np. poprzez dopłacenie 20zł (taka jest różnica pomiędzy usługami Premium i HiFi na Tidal). Myślę, że wielu klientów byłaby bardzo zadowolona z możliwości skorzystania z takiej oferty, a i Play mogłoby przy tym zarobić

  5. Dostałem Od play na 3 miechy kod na TIDALA HFI kto mówi że nie widzi różnicy między mp a FLAC jest totalnym idiotą lub jest głuchy dobry telefon i posłuchaj sobie dobrze a nie pierdolisz głupoty 40 dychy jak mam korzystać Z TIdala to tylko w FLAC HFI NA HTC ONE M9 totalny rozpierdoll jak ktoś nie wieży to jest idiotą i tyle w temacie 40 zł za HFI Sporo ale jakoś rozpierdala uszy i tyle mam do powiedzenia dzięki play za 3 miechy może zostanę na dłużej :)

  6. Powinna być możliwość dopłaty do wersji HiFi z utratą bezpłatnego transferu. Jest dużo ludzi, którzy chcieliby używać tej 2 opcji przykładowo w swoim sieciowcu HiFi, czy Sonosie.

  7. Powiem szczerze, że ze strony Play jest to posunięcie co najmniej tragiczne. Jak zwykle coś mogą dać, ale coś innego zablokować/uniemożliwić. Zawsze jest jakiś haczyk. Jako tak bardzo rozwijająca się sieć powinniście zagwarantować użytkownikom dostęp do wszystkich możliwości związanych z usługą TIDAL!!, Pisanie, że usługa jest dostępna i „trzeba się z tego cieszyć” jest… ŻAŁOSNE !!!

  8. Ja także chciałbym podnieść jakość w tidalu do hifi. Za dopłatą różnicy oczywiście. Tak się cieszyłem się, że będę mógł na swoim sprzęcie słuchać muzyki, a tu, jakość na boomboxa 🙁 kupiłem zestaw Yamahy z myślą właśnie o tym. Nie doczytalem, że to tylko obdarta z jakości wersja. Dziękuję i za nią, ale proszę o wypracowanie możliwośći dopłaty, by móc słuchać tak jak sprzęt pozwala. Będę wdzięczny… Abonent od samego początku. Pozdrawiam i liczę, że potraktujecie nasze głosy poważnie. Naprawdę zależy mi na tym bym mógł dopłacić do hifi. Wesołych świąt!

  9. Drogi Play-u, jak długo użytkownicy będą jeszcze czekać na opcję Tidal HIFi? I czy w ogóle się doczekają.

    • Nigdzie nie obiecywaliśmy wprowadzenia opcji Tidal HiFi – nie wiem natomiast, co przyniesie przyszłość, więc nie mogę też obiecać, że nigdy jej nie wprowadzimy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości