Tako rzecze rzecznik Play

Można zerwać umowę bez konsekwencji?

W mediach zamieszanie, bo jeden klient wygrał z tajemniczym operatorem i zerwał umowę bez konsekwencji. Nikt nie podaje jaki to operator, ale chciałem uspokoić, że temat nie dotyczy PLAY.

Co do zasady jest to wyrok, który zapadł w indywidualnej sprawie i na indywidualnym stanie faktycznym. Nie dotyczy on „operatorów” a operatora i nie wszystkich klientów tylko tego konkretnego. Taki wyrok wiąże tylko strony postępowania. Play nie jest stroną takiego postępowania, ani nie zna szczegółów wyroku, aby się do niego rzetelnie odnieść.

Czy zapis o obowiązku utrzymywania przez klienta aktywności karty SIM w czasie umowy jest stosowany w Play? – nic mi o tym nie wiadomo.

Mam trochę wrażenie po lekturze mediów, że mamy do czynienia z małym przesileniem. Nie kochani, nie zrywajcie umów, bo są za to kary, a prawo dokładnie określa kiedy można to zrobić.

Komentarze

  1. ja napisał(a):

    Szkoda tylko , że umowa obowiązuje tylko klienta a operatora już nie. Abonament swoich racji musi udowadniać w sądzie.Raportuj

    • D napisał(a):

      Chyba Abonent ?Raportuj

    • gm_k napisał(a):

      Abonent jak już, ale zgadzam się z wypowiedzią. Prosty przykład: pewien operator (pewnie niektórzy wiedzą, o którego chodzi) dał klientom ultimatum: albo +5 zł do abonamentu, albo przejdź na nową (gorszą) taryfę. A jak klient w czasie trwania umowy chce coś zmienić, to słyszy, że się nie da. ;) Dlatego ja korzystam już tylko z ofert pre-paid.Raportuj

    • chenek napisał(a):

      nie obowiazuje kiedy operator zerwie z tobą umowe też niemusisz płacić karyRaportuj

      • gm_k napisał(a):

        Tak, to prawda, aczkolwiek wyobraź sobie sytuacje, że Abonent wysyła do Operatora list o treści w stylu
        „Szanowni Państwo, od dnia dzisiejszego, tj. 08.12.2015 za taryfę „FORMUŁA SMARTFON UNLIMITED 99,99″ będę uiszczał opłatę w wysokości 15 zł miesięcznie.
        Jeżeli nie zgadzają się państwo z niniejszymi zmianami w umowie, mogą Państwo wypowiedzieć ją w ciągu 14 dni od otrzymania tego pisma.”Raportuj

  2. piotrekbb napisał(a):

    Precedensu u nas nie ma ale orzecznictwo jest brane pod uwagę .Raportuj

  3. Mariusz napisał(a):

    Witam
    Panie Marcinie lub Panie Krzysztofie bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu (zgłoszenie 118118115, proszę również o analizę poprzednich zgłoszeń), bo wasi konsultanci dążą chyba do tego żebym przeszedł do innego operatora. Nie będę rozpisywał się na blogu bo to sprawa prywatna ;) Z góry dziękiRaportuj

    • hafer napisał(a):

      Proponuję wrzucić na Play4U na fejsie. Szybko się tym zajmą. Konsultanci często swoim brakiem wiedzy i doświadczenia zrażają klientów do siebie.Raportuj

      • michał napisał(a):

        to prawda, sam tego doświadczyłem, 2 lata temu przedłużałem umowę i poziom obsługi był zdecydowanie wyższy, wręcz bylem pod wrażeniem, że Play ma taką wysoką jakość bsługi, teraz to jakaś kpina. Konsultanci nie znają oferty operatora, to jest fakt. Babka oferowała mi w październiku ofertę dla nowych klientów a nie przedłużających. A jestem w sieci play na abo od 2009 r. Podziękowałem. Potem listopad kolejny telefon poprosiłem o kontakt za godzinę bo byłem w mieście i nie mogłem rozmawiać, to zadzwonili po trzech dniach. Potem tydzień później dzwoni jakaś babka ani się nie przedstawiła ani nie powiedziała w jakiej sprawie dzwoni, sam musiałem dopytać czy dotyczy to oferty przedłużenia umowy. Obecnie nikt do mnie nie dzwoni a umowę mam do 9 stycznia 2016 roku, wszyscy mają mnie w d.. Na zasadzie nie pasuje to spiep… dziadu. I to jest prawda bo jak chciałem negocjować warunki to się inna babka rozłączyła. Pomijam fakt, że konsultanci mówią cicho i słychać jakiś szum otoczenia bardziej niż samych konsultantów jakby siedzieli w jakimś chlewie stłamszeni w 50 osób na 10 metrach kwadratowych. Życzyłbym sobie połączeń z BOK w jakości HD voice a przynajmniej głośniej i wyraźniej. Również nie rozumiem dlaczego każdej rozmowy z konsultantem nie można ocenić, mam wrażenie, ze to sam konsultant decyduje czy dać rozmowę pod ocenę klienta. Bo kiedy byłem zadowolony to zawsze otrzymywałem prośbę o ocenę rozmowy, a jak było „różnie” to sms nie przychodził. Pochwalić mogę tylko ludzi obsługujących zgłoszenia na Play24 zgłaszane przez neta. Naprawdę tam mam wrażenie że jest to inna komórka bo CI ludzie są bardzo merytoryczni i kulturalni i poziom rozpatrywania skarg, reklamacji itp.. stoi na poziomie 120% satysfakcji klienta. Mimo tych minusów i oczywiście wielu plusów ogólnie jestem zadowolony z Play. Nie wyobrażam sobie zmiany sieci bo u „konkurencji” już byłem i jednym stwierdzeniem powiem: nie są oni normalni. Pozdro.Raportuj

  4. M@RTiNalien202 napisał(a):

    Rozumiem, że tym wpisem zabezpieczacie się przed zrywaniem umów? Tak, w ogóle gdzie się podziały umowy na czas nieokreślony w ofertach bez urządzenia?Raportuj

  5. ja napisał(a):

    Umowy na czas nie okreslony ma konkurencjaRaportuj

  6. lolik napisał(a):

    Tak jak się spodziewał, że to różowi mają takie zapisy w Umowach – czy to koniec magenty?

    „6.2. Abonent przyjmuje na siebie:
    6.2.1.zobowiązanie niepieniężne do utrzymania aktywnej Karty SIM w T-Mobile przez czas oznaczony obowiązywania Umowy;
    6.2.2.zobowiązanie pieniężne do uiszczania opłaty abonamentowej oraz do uiszczania opłat za Usługi Telekomunikacyjne i inne usługi
    świadczone przez Operatora zgodnie z Warunkami niniejszej Oferty Promocyjnej oraz Cennikiem taryf Rodzinnych, które stanowią
    załącznik do Kontraktu Głównego.
    6.3. W przypadku naruszenia przez Abonenta zobowiązania, o którym mowa w pkt 6. 2.1 Abonent będzie zobowiązany na pisemne
    żądanie Operatora do naprawienia szkody poprzez zapłatę kary umownej. Maksymalna wysokość kary umownej określona jest w
    Kontrakcie Głównym. „Raportuj

  7. NotteNick napisał(a):

    Co odpisalby mi operator (np. Play) gdy mając umowę sim-only na czas określony wysłał do operatora pismo, że od przyszłego miesiąca będę płacił 5 zł mniej. Jeśli taką propozycja operatorowi by odpowiadała, to proszę mi wystawiać obniżone faktury, a jak nie bedzie operatorowu odpowiadała to zawsze może nie zaakceptowac zmienionych warunkow i umowa sie zakonczy po miesiącu ( bez naliczania jakichkolwiek kar ). Co by podpisał operator? „Spadaj na drzewo” byłoby chyba najkulturalniejszą odpowiedzią na takie pismo.

    A jeżeli taka sytuacja nastąpiłaby w drugą stronę? Operator terminową umową z abonentem wysyła w trakcie umowy pismo do abonenta, że od przyszłego okresu abonament wzrasta o 5 zł. Jak abonentów odpowiada ta zmiana, to będą wystawiane powiększone faktury, a jak to nie odpowiada i nie odpowiaceptuje zmienionych warunkow to umowa konczy sie po miesiacu ( bez naliczania jakichkolwiek kar). Czy pismo „spadaj na drzewo” wyslane do operatora będzie skuteczne?

    Czy naprawdę ktoś jeszcze uważa, że operator i abonent mają takie same prawa?Raportuj

  8. nudny Heniek napisał(a):

    Biedne uciśnione umowami robaczki… żuczki jedne nieszczęśliwe.. ale nowe telefoniki to by się chciało..oj chciało.. i wybierając wysoki abonament nie myśli się co będzie za pare miesięcy..Raportuj

    • NotteNick napisał(a):

      Od kiedy to operatorzy dają telefony do umów terminowych sim-only? Takich umów dotyczy ta wiadomość i komentarze, więc informacja o „nowych telefonikach” jest nie na miejscu.

      Operatorzy mają „cennikową” taryfę sim-only powiedzmy 99zl, sprzedają ją abonentom po 49,50 zł czyli w rzekomej promocji -50% na 24 miesiące. A jakby ktoś chciałby zrezygnować wcześniej to dowalają kary które są różnicą pomiędzy zawyżonymi cennikami a „promocyjnym” ofertami. To nic, że ta sama tafyfa na rynku telko warta jest około 30 zł.

      CZY nadal nie widzisz absurdu kar umownych w terminowych taryfach sim-only?Raportuj

    • Przemysław napisał(a):

      Wyobraź sobie że kupiłem sobie S7 Edge za gotówke, a abonament od Playa wziąłem sim-only. I stać mnie na te głupią formułe i inne dodatki, ale jako że racjonalnie staram się zarządzać finansami, to prędzej sobie prawnika wynajmę żeby mi te umowę rozwiązał, bo ja niekompetentnym korporacjom płacić 200zł nie mam zamiaru.Raportuj

  9. nudny Heniek napisał(a):

    najlepiej by było móc brać sobie takiego Samsunga s6 za 1 zł i móc po np 3 miesiącach od tak.. zerwać sobie umowę z operatorem z byle jakiego powodu.
    Chociaż w sumie też nie… płakaliby że muszą aż 3 miesiące płacić…Raportuj

  10. Henryk IX napisał(a):

    Dlaczego karą jest przedłużanie umowy z operatorem? Otrzymałem takiego maila, że za karę umowa została przedłużona o 1 miesiąc. A moje zdanie jest takie, że każdy dzień tej trwającej umowy już jest karą za naiwność…Raportuj

  11. Robert Olejnik napisał(a):

    W moim odczuciu w tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z … powiedzmy, cwaniactwem.
    Mechanizm jest przecież wszystkim znany. Prowadzę jakąś działalność żeby przynosiła mi dochód. Sprzedając coś licząc na zysk. Byłbym naiwny myśląc, że ktoś otwiera sklep, zatrudnia ludzi by sprzedać mi coś „po kosztach”. Mając świadomość że chcą „na mnie” zrobić wybieram ofertą którą uznaję za najlepszą dla mnie i zawieram umowę ze sprzedawcą. Jeśli potem wykorzystuje jakieś prawne wytrychy żeby z tej umowy się wycofać jestem … ?
    No właśnie, cwaniakiem ?
    A może zwyczajnie „nie dzisiejszy jestem” oceniając to w ten sposób?
    Wiem jednak że nikomu z czytelników bloga nie życzę takich biznesowych partnerów.Raportuj

    • HaloWiFi.pl napisał(a):

      Operator oferuje abonament za 100zł w tym nielimitowane EU ,kupuje płace prze poł roku z zamiarem nawijania w wakacje, niestety operator wycofuje się z oferty i 600zł w d….. czy operator jest:
      „No właśnie, cwaniakiem ?”Raportuj

  12. Pier de Lony - Paris napisał(a):

    Zawsze mnie zastanawiało kto w dzisiejszych czasach bierze jeszcze abonament, przecież telefony w abo nie są już tak tanie jak kiedyś, abo bez telefonu też doopy nie urywa, zobowiązanie na 2 lata przez które (każdy) operator jedzie z nami jak se chce więc o co kaman ziom… potem se przypomniałem, że sam mam u was abo które w sumie jest 2x droższe niż prepaid w playu ale jakoś mam z przyzwyczajenia a może raczej lenistwa, cudowny układ dla operatora, choć może w końcu się zmobilizuję i wtedy ucieknę do kogoś innego i będę tkwił tam kolejne 8 lat z przyzwyczajenia i ściągał rodzinę i znajomych :) Nu nu drogi playu każdy kij ma dwa końce :) vikingi z dziewicami nie śpiąRaportuj

    • Pier de Lony - Paris napisał(a):

      Oczywiście nie biore pod uwagę innych operatorów którzy nie mają roamingu krajowego, za bardzo się przyzwycziłem do dobrego :) Za to akurat muszę pochwalić playa – tak ja „wasz uczciwy hejter”. Ale i tak uważajcie bo ja wszystko widze i wytykam jak trzeba :)Raportuj

  13. Arczibald napisał(a):

    A ja wciąż nie mogę się dowiedzieć i co ważniejsze przejść na wyższy abonament po roku trwania poprzedniego. Mam w Grupie 5 numerów. Za samą Grupę trzech podstawowych numerów płace 99netto. Chciałem przejść na 109netto by mieć nielimitowany internet. Teraz mam 30GB.
    Czy ktoś w końcu mi odpowie jak mam to zrobić???????
    Oczywiście chodzi o abonament firmowy.Raportuj

  14. mat napisał(a):

    Panie Rzeczniku jest Pan w bledzie !!!!!
    Okolo rok temu Play usilowal zerwac ze mna umowe bez konsekwencji, posiadalem abonament ktory umozliwial dzwonienie do mnie poza granicami kraju w roamingu bez ograniczen.
    Po mojej intwrwencji zaczeliscie mi wciskac jakis bonus w postaci tanszego abonentu, ale ja uparcie obstawalem przy swoim. Prawnik uczulil mnie iz przy jednostronnym zerwaniu umowy przez Was, bede mogl dochodzic bardzo wysokiego odszkodowania na podstawie ilosci rozmow telefonicznych w roamingu przychodzacym za ktore bym musial zaplacic. Bylo by to przy dzisiejszym cenniku okolo 700zl miesiecznie. I co… Play sie wystraszyl…. poczekaliscie do konca umowy aby zakonczyc ja…. ale troszke sie przeliczyliscie tez bo ja ja co miesiac wznawiam…. Tak i kwestia otwarta pozostaje to czy nie mozna zerwac umowy. Mozna, zawsze !!! i to sad indywidualnie decyduje o tym czy jest to legalne czy nie
    A co do operoatora, nie jest to podawane na zdecydowane zycznie owego operatora!!!Raportuj

  15. Grzesiek napisał(a):

    Oj można można zerwać :)

    W przypadku zmiany umowy, regulaminu czy cennika usług (podwyższenie cen), dostawca usług zobowiązany jest do doręczenia abonentowi każdej proponowanej zmiany warunków umowy oraz podania DO PUBLICZNEJ WIADOMOSCI treści każdej proponowanej zmiany warunków umowy. Z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie. I najważniejsze. Abonent MUSI ZOSTAC POINFORMOWANY o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian.

    W raze skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, dostawcy nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze i zwrot ulg przyznanych abonenowi.Raportuj

  16. ostatni43 napisał(a):

    Jestem w play prawie od samego początku. Jestem ja, moja żona, moja córka i wielu przyjaciół i znajomych (których przekonałem do zmiany operatora). Gdy przechodziłem z innej sieci dokładnie przeanalizowałem wszystkie dostępne możliwości i wybrałem wtedy najlepszą.
    31 stycznia kończy mi się umowa. Przeanalizowałem wszystkie dostępne możliwości i stwierdziłem, że większość jest lepsza (abonament) od tego co oferuje mi play. Nie zrywałem umowy, ale spokojnie poczekałem i złożyłem w salonie rezygnację. Rezygnację złożyła również moja żona. Za kilka miesięcy złoży córka. Wszystkim proponuję to samo (z uzasadnieniem). Cóż znaczy tych kilka osób, wobec 13 milionów zadowolonych użytkowników. Pozdrawiam wszystkich z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.Raportuj

  17. klient Play napisał(a):

    Panie Gruszka
    Może Pan pisać i tłumaczyć, że to nie Play itd. Ale Wy też tacy jesteście. Po kilku latach zrobiliście mnie w ……. Czuję się zażenowana, wkurzona, zawiedziona. Nie zerwę z Wami umowy, bo nie mam siły i pieniędzy na walkę z z całym piętrem prawników, ale gdy umowa dobiegnie końca nawet nie powiem thx. Zapłacę więcej, ale zasilę numery konkurencji. Biznes Play to typowy biznes po polsku. Tylko szkoda, że zawlokłam tam całą rodzinę.Raportuj

    • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

      Co się stało? Możemy jakoś pomóc?Raportuj

      • kromka chleba napisał(a):

        Pomóc możesz jedynie składając dymisje :PRaportuj

      • klient Play napisał(a):

        Tak, tak. „Co się stało?” Na forum to troska, a tak poza tym klient to hiena, która chce oszukać, wyłudzić, okłamać uczciwego operatora itd.
        Ale za jedno muszę Wam podziękować. Daliście mi efektywną, choć kosztową lekcję:
        – CZYTAJ UMOWĘ CHOCIAŻBY MIAŁA 80 STRON CZCIONKĄ 4,
        – NIE DAJ SIĘ ZASZCZUĆ, ŻE 12 OSÓB CZEKA W KOLEJCE ZA TOBĄ,
        – NIE SŁUCHAJ KONSULTANTA, BO MOŻE POWIEDZIEĆ WSZYSTKO I NIC Z TEGO NIE WYNIKA,
        – ABSOLUTNIE NIE WIERZ W SŁOWNE STRESZCZENIE UMOWY PRZEZ KONSULTANTA, BO GADA TRZY PO TRZY, BO POTEM SIĘ WYPRZE, A LICZY SIĘ TYLKO PODPIS NA CYROGRAFIE.
        Tylko, jak postępować skoro umowa jest zagmatwana, nie dla przeciętnego zjadacza chleba, i (tu słowa konsultanta) „… pisana nie dla klienta, tylko dla prawnika firmowego, aby mógł bronić firmy w sądzie”?
        To właśnie jest biznes po polsku. Wydoić klienta, a potem udać, że to klient chciał.Raportuj

        • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

          To jeszcze raz – możemy jakoś pomóc? Może chcesz złożyć reklamację?Raportuj

        • Rozczarowana napisał(a):

          W zupełności się zgadzam , że trzeba czytać całą umowę i nie słuchać tego co mówi konsultant . Mnie też oszukał konsultant co się dopiero po czasie okazało. Nigdy więcej abonamentu w playRaportuj

  18. tomekslu napisał(a):

    Zerwać umowę? Play od prawie miesiąca nie włączył mi usług mimo podpisania umów o ich świadczenie. Wychodzi na to że tylko operator decyduje o konsekwencjach. Boa od 4.12 zastanawia się nad odpowiedzią na zgłoszenie. Do dzisiaj nikt nie raczył się skontaktować a na forum proszą aby uzbroić się w cierpliwość. Niespełna miesiąc to mało?Raportuj

  19. Zbyszek napisał(a):

    Witam, widzę, że bardzo chcecie pomagać, to może coś w mojej sprawie, bo na maila jakoś nie ma odpowiedzi. Na wiosnę napisałem prośbę o rozwiązanie umowy bez ponoszenia kary. Dostałem odpowiedź, z której wniosek wyciągnąłemem, że moją prośbę uwzględniono. A potem jednak przyszła faktura do zapłacenia. Może ktoś mi to wyjaśni?Raportuj

  20. Lukasz napisał(a):

    Witam. Mam umowe z play. Przez miesiac internet chodzil mi z minimalna predkoscia a mam nie limitowany wykorzystalem okolo 7giga( po 10 zwalnia) zglosilem to i powiedzieli ze wykorzystalem. Dokupilem pakiet za 25 zl i nic sie nie poprawilo. Caly miesiac niby naprawiaja. Gdy zglaszalem to mowili ze bedzie rabat itd. Przyszla faktura i 0 rabatu plus mam pakiet za 25 zl razy 2 czyli 50zl dodatkowe. Mam zaplacic a nie korzystalem z tego wogole.. Mozna rozwiazac umowe? W jaki sposob?Raportuj

  21. ewa napisał(a):

    a więc takRaportuj

  22. jan napisał(a):

    30.12.2016r. ja dziadek podpisałem umowę w Play na Elastyczną FORMUŁĘ MIX S. Uprzejma pani wcisnęła mi smartfona który mogę używać jako obrazek do modlitwy z wizerunkiem PLAY. W miejscu mojego zamieszkania nie ma zasięgu ani na rozmowy ani na internet. Czy za oszustwa pracownika PLAY-a mam płacić karę za zerwanie umowy?NIE.Dlatego Tą konsultantkę osobiście pozwie do sądu bo założę się że to ona zapłaci etatem i opłaci PLAY-owi karę za zerwanie oszukańczej sporządzonej umowy na głuchy telefon.Raportuj

  23. Narcyz napisał(a):

    Play to najgorszy operator. Bardzo żałuje,ze przedluzylem umowę. Babka w salonie mówi co innego, a facet w obsłudze klienta co innego. Może zamiast w reklamy pieniądze zainwestujcie w system i szkolenie ludzi! Totalna porażka! Teściowi juz tak Was zareklamowalem,ze w Orange umowę podpisal;-)Raportuj

  24. Marcin napisał(a):

    Posłuchajcie jest coś takiego W przypadku rozwiązania Umowy z winy Abonenta przed upływem Okresu Zastrzeżonego (24 miesięcy), opłata specjalna/kara umowna należna Operatorowi, nieprzekraczająca równowartości ulgi przyznanej Abonentowi, będzie pomniejszana o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania. Jak do tego się odnieść ? Abonament mam w cenie 69.99.Raportuj

  25. lidia napisał(a):

    a ja odliczam dni gdy umowa minie, nigdy wiecej play, chytry dwa razy traci, zaoszczedzilam 19 zlotych miesiecznie w stosunku do plusa i co ? i dwa lata jestem uziemiona i w domu bez mozliwosci korzystania z neta bo nie ma zadnego zasiegu, by moc zadzwonic biegam wokol chaty szukajac zasiegu, bo ktos obiecywal ze plus wszedzie dziala a zwlaszcza 10 km od warszawy, szlag by to,nigdy wiecejRaportuj

  26. Kpina napisał(a):

    Witam ja mam problem od lutego z internetem a mianowicie gdy probuje w cos grac lub sciagac internet sie wylacza zglaszalem to kilkanascie razy stwoerdzili ze modem siada wiec poszedlem oddalem na gwarancje 2 tygodnie czekania oddali mi nowy modem bo nie wiedzieli co sie z tamtym dzieje podlaczam internet wlaczam gre i klops dzwonie a tam to napewno wina karty wiec ide do pubktu mowie jaka jest sytuacja a oni ze nie moga zduplikowac karty bo nie zgubilem bie pekla mi no ch** za przeproszeniem by to strzelil ide do innego punktu mowie ze zgubilem karte dopiero z fochem zduplikowali wracam do domu wlaczam internet gre i co i znow klops dzwonie a oni mi dali jakas smieszna znizke o 30zl i ze naprawia usterke i jakos sie doczekac nie moge co z tego ze.place 90zl za internet z ktorego nie moge w pelni korzystacRaportuj

  27. Zyga napisał(a):

    Witam.kilka razy byłem za granicą i Interweniował że brak reoamin,to powiedziano mi że mam szukać na chybił trafił (sieć).Raportuj

  28. teresa napisał(a):

    Witam, może ktoś podpowie mój syn nie pracuje podpisał pierwszą umowę abonamentową z telefonem bez zaświadczenia o zarobkach i nie płaci no bo nie ma pieniędzy , czy jest możliwość rozwiązania umowy , jak to możliwe że dają pierwszą umowę bez okazania zarobków proszę o radę jak z tego wyjść z góry dziekujęRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty